ChristianMatch

Forum

Euthanasie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5225 5226 5227 5228 5229 5230 5231 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 11:33

[quote=GERRIT084]Volgens mij zit er wel degelijk een verschil tussen, geestelijk en lichamelijk lijden.
Je kan ze beiden in een kunstmatig coma leiden, maar je weet nooit of een lichamelijke pijn, ophoud, geestelijk wel.

Er zijn genoeg geest verdovende middelen, of geest verruimende middelen, het nadeel is, dat je er verslaafd aan kan raken.
Euthanasie, is radicaal zonder verder nog een oplossing te zoeken, bij pijn door een lichamelijke ziekte, is de wetenschap wat minder ver, hoewel.

Bij het kunstmatig in coma brengen van patienten van beide gevallen, is het sterven, van hen die lichamelijk ziek zijn eerder aanwezig, dan bij geestelijk zieken.
Bij geesteszieken, heb je natuurlijk een heel groot aantal soorten, aangeboren en op later gekregen zenuwaandoeningen.
Je hebt ook een groot aantal mensen die op de één of andere manier elke vorm van medicatie weigeren.
Maar wel van een ander gaan verlangen, om euthanasie toe te passen, en zo een ander betrekken bij zelfdoding.

Ik vind dan ook dat, bij geestelijk lijden, iemand zelf de beslissing moet nemen, en niet aan derden over moet laten.[/quote]

Ik had me voorgenomen om dit topic niet meer te lezen of er op te reageren.

De gesprekken die gevoerd werden en eigenlijk nog bezig zijn met derden, dokters dus, zijn om je motivering te onderzoeken. Een dokter of meerdere kunnen dan toestemming geven. De vrager wordt dan geacht zelf het pilletje of drankje in te nemen. Tot op de laatste seconde kan hij of zij beslissen om het al dan te nemen.

Ik weet dat het raar kan klinken om zo'n stap te ondernemen. En daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Je hebt altijd voor en tegenstanders en die heb je ook binnen kerkgenootschappen.

Soms kan een kwaliteit van leven zo pijnlijk zijn dat je verlangt naar een bepaalde 'rust'. Wat is daar mis mee? Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen. Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen. Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid. Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk. Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn. Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn. Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.

God gaf ieder mens een wil. Sommige mensen hebben die wil enorm misbruikt. De geschiedenisboeken, het journaal en kranten staan er elke dag vol mee. Welnu, de mens heeft ook de wil om 'iets' anders te doen. Een wil om over te gaan naar dat andere leven. 'Ik sterf niet, maar ik ga het leven binnen.': zei Theresia van Lisieux op haar sterfbed. Zij moest wel de pijn en ongemakken doorstaan van haar ziekte. Is het dan niet beter dat er op een humane manier kan overgegaan worden naar dat andere leven?

Uittocht, doortocht, intocht...we kennen het allemaal wel. Maar deze 3 begrippen kunnen doorgetrokken worden op ons dagelijks leven. Het hoeft niet de vlucht te zijn vanuit een land doorheen de woestijn naar het beloofde land. Het kan ook symbolisch zijn...de geboorte, het leven en de intocht in het leven na dit leven...heel ons bestaan is omweven met symboliek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 11:49

[quote=FRANKT627]

Frank, jij hoeft je niet te verantwoorden tegenover mensen die er andere gedachtes over hebben en er soms wat simpel over denken.....
Jarenlange geestelijke pijnen gaan niet over als de zon schijnt ook al denken mensen soms van wel en willen dat voor je invullen....
Kies de weg die jij voor ogen hebt en jouw kennende zal dat ook een weg van gebed zijn.....
Al hoop (met nadruk op hoop) ik dat de zon voor jou ook weer gaat schijnen........ik gun het je, op wat voor manier dan ook....
Van het zeker weten hoe het allemaal moet en mag krijg ik hier soms op CM kippevel van, de praktijk is ettelijke malen weerbarstiger, zie je ook weer bij dit onderwerp.....

Willemijn, die altijd wat ontroert is al ik hoor dat Frank een kaarsje voor me brand..........
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:02

[quote=WILLEMIJN232]

Dank je wel W-tje. Vorige maand, op 14 januari, heb ik uitdrukkelijk de dokter mijn wens duidelijk gemaakt. In duidelijke woorden mijn wens, verlangen bekend gemaakt. Sommige mensen hier op CM en daarbuiten wisten al dat ik een bepaald verlangen had. Soms is een mens moegestreden. Ik weet ook wel dat de zon voor me nog kan opgaan en dan nog kan ik beslissen om het niet te doen. Tijdens dat gesprek met de dokter een maand geleden kreeg ik de zekerheid dat ik in aanmerking kom. Geloof het of niet maar dat was voor mij een hele geruststelling want ook al ken ik sinds 2008 die dokter ik was tot op die januari-dag niet zeker of ik ernstig zou genomen worden.

Ik weet ook wel dat sommige me een lafaard zullen vinden. Waarom niet opboksen tegen het leven. Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt. Een bepaalde daad of vraag vergt wel veel moed. En ook al is mijn verlangen zo groot naar die hemelse rust dan nog wil ik die inruilen voor een mooi harmonieus liefdevol leven met iemand. Iets kunnen betekenen voor iemand waar je zielsveel van houdt, waardering krijgen om wie je bent is veel leuker. Dat besef ik ook maar al te goed.

Verder zal ik dit topic niet meer lezen en ook niet mee reageren. ik deed mijn zegje en dat is goed voor mij geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:07

[quote=WILLEMIJN232]

Er van uit gaande, dat niemand zijn eigen hoeft te verantwoorden, ten overstaan van anderen.

Maar het is wel zo, dat als je iets zou kunnen zetten, waar een ander een totaal andere mening over heeft, je die dan ook zal mogen respecteren.
En je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.
Als je een uitgesproken mening hebt, waar niet aan valt te tornen, kan je hem beter niet op een forum zetten als deze.
Geheid dat je dan iemand in de wielen, of spaken rijd, wij zijn dan ook gelukkig niet allemaal het zelfde.

Of je zou kunnen neerzetten, u (je) mag alleen reageren als u (je) het totaal met mij eens bent.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 12:43

JANS221 schreef:
aan Gerrit:

Om het e.e.a. weer duidelijk te krijgen op deze topic, de volgende vraag:
Haar (Mamaloe) is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, schrijf je. Geef nu eens concreet aan welke mening anderen dan hebben en wie die anderen zijn. Ik ben namelijk nog geen andere mening tegengekomen.

En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren.

Ik ben benieuwd (tromgeroffel Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 12:46
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:19

JOL252 schreef:
Ik ben benieuwd (tromgeroffel Knipoog smiley )

Volgens mij weet die emotionele intelligente het zelf wel hoor Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:28

GERRIT084 schreef:
Volgens mij weet die emotionele intelligente het zelf wel hoor Gefrustreerde smiley

Zijn die vragen van Jans zo moeilijk? Ze vraagt om de verschillen die hier worden uitgespeeld naar elkaar, die door anderen niet ervaren worden maar wel voor o.a. jou en Mamaloe spelen. Er wordt hier iets gesuggereerd wat er ook volgens mij niet is en ik ook niet wens opgeplakt te krijgen maar ondertussen wel plaatsvindt. Dan mag het ook uitgelegd worden.

Jol, heeft een hekel aan insinuaties en invullingen vanuit bepaalde hoek binnen Gods gezin.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 13:28
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:29

JANS221 schreef:
En het is inderdaad ieders goed recht om een andere mening te hebben. Soms wordt er een beroep gedaan op emotionele intelligentie en dan kan het wijs zijn om je eigen mening even niet voorop te stellen, maar eerst met bewogenheid naar de ander, die lijdt, te luisteren.

Ben ik helemaal met je eens Jans
(overigens wie vind zich niet emotioneel intelligent??) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:30

ROOS575 schreef:
Ben ik helemaal met je eens Jans
(overigens wie vind zich niet emotioneel intelligent??) Knipoog smiley

Sommige mensen weten niet eens wat dat is. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 12 februari 2013, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:37

[quote=WILLEMIJN232]

Zo je neemt me de woorden uit de mond!! Ik dacht dit ga ik zeggen maar zag het al bij jou dus sluit me maar gewoon aan inplaats van een heel epistel te schrijven Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:39

FRANKT627 schreef:
Soms kan een kwaliteit van leven zo pijnlijk zijn dat je verlangt naar een bepaalde 'rust'. Wat is daar mis mee? Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen. Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen. Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid. Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk. Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn. Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn. Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.

Geestelijke pijn kan verschrikkelijk èn heel eenzaam zijn...
Mensen kunnen ook geen uitweg meer zien, maar gelukkig kan deze situatie ook weer anders worden...
Het krijgen van een relatie kan daar helaas niet een-twee-drie een verandering in brengen...daar is meer voor nodig...

Soms begrijp ik dat mensen het overwegen maar...
Weet je ècht zeker dat het dan beter zal zijn? Het is een onomkeerbare beslissing...

Roos die iedereen het hemelse geluk gunt maar die zekerheid soms wel moeilijk vind!!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 13:47

KABOUTER722 schreef:
mij ontgaat even wat roken met gristelijk leven te maken heeft. 't is iets dat in alle lagen van de maatschappij voorkomt, zowel bij buitenkerkelijken, fijn heidenen en gristenen. en volgens mij komt het meer voor bij de geref. gezindte dan overige stromingen. waarbij ik moet opmerken dat de heren van de geref. gezindte in bepaalde situaties 1e klas hufters zijn.

Die kom je overal tegen Kabouter.
Maar je zou zeggen dat christenen beter moeten weten
Helaas is de praktijk nogal eens anders Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 14:00

TESSYBEAR731 schreef:
Veel respect Tess, ben het helemaal met je eens!
Vooral je laatste zinnen!
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 14:06

THOMAS968 schreef:
De gemeente Dongeradeel heeft zich teruggetrokken uit het project, na veel negatieve reacties. De 600 euro voor het relatiebureau is niet meer te krijgen, wel zijn wat andere zaken als de kapper en nieuwe kleren mogelijk.

Het relatiebureau is kort daarop vertrokken, jaja. CM is toch wat goedkoper, al met al.

Thomas

Logisch toch? Ben benieuwd wie er achter deze grap zat Knipoog smiley
De Fries kennende, zal zich niet laten verleiden door zo'n idioot verhaal
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 15:09

ALTJE848 schreef:
wat als een vriend waar je alles mee hoopt te mogen delen,
je steeds afwijst en je dat je hele leven al heb gevoeld ?

Wat zou jij doen ?
IK ben een open eerlijk mens heb het hem verteld maar dan nog.

Een voorbeeld wilde mijn profiel laten lezen zegt ie nee dat hoef ik niet ,
ik dacht wat een ..... daar staat wie ik ben niet geintereseert maar wel in mij ?

wilde ik een attentie geven doosje met hartjes chocolade nee hoef ik niet dag later ik wil jou hart ? ppff na zon afwijzing voor mij ?

Ik mag de keuze maken , maar ben van kop tot teen gestrest
En als ik dan hier mijn berichten lees doet me dat veel meer.

De bijbel teksten die ik krijg ja dat is wat ik nodig heb.

Delen in geloof met hem is matig denk ik moet de lat zover terug ?

Niet samen bidden hardop maar ieder je eigen daarin?

Eigenlijk vraag ik denk ik naar een bekende weg maar doe het toch hier.

Hoop dat er alleen mensen reageren die mij het goede geven en het goed bedoelen,

En uit het hart reageren vanuit wat de Heer je geeft niet je eigen bewoording maar diep van binnen biddend wat HIJ op je hart legt.

Ik zie uit naar jouw bemoediging

Liefs Anita

Altje, ik denk dat je topic titel al genoeg zegt, Heer geef dat ik de juiste antwoorden mag ontvangen, als je wat ik uit je verhaal opmaak in de knoei zit over een ( relatie, date) dan is de beste weg toch altijd op je knieen en een gebed tot God, vraag Hem wat Hij wilt dat je doen zult, of Hij je de weg wilt wijzen omdat je het zelf niet meer ziet en weet.
Hij heeft nog nooit een bidder laten staan!
Sterkte!

Laatst aangepast door
MAMALOE463
op dinsdag 12 februari 2013, 15:09
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 15:54

[quote=GERRIT084]Er van uit gaande, dat niemand zijn eigen hoeft te verantwoorden, ten overstaan van anderen.

Maar het is wel zo, dat als je iets zou kunnen zetten, waar een ander een totaal andere mening over heeft, je die dan ook zal mogen respecteren.
En je hoeft het ook niet met elkaar eens te zijn.[/quote=GERRIT084]

Het is niet haar mening waar mensen over vallen,het is het invullen voor anderen waar ze een probleem mee hebben(en terecht)

Als ik jou vertel dat ik blauw een prachtige kleur vind ga je mij toch ook niet een preek geven waarin je zegt dat ik de andere kleuren discrimineer en hoe slecht ik bezig ben(en hoe goed je zelf bent)? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 12 februari 2013, 15:54
Naar boven

Auteur Bericht
PRECIOUS607

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 15:55

ALTJE848 schreef:
Geweldig gebed

Anita

mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:01

MAMALOE463 schreef:
Altje, ik denk dat je topic titel al genoeg zegt, Heer geef dat ik de juiste antwoorden mag ontvangen, als je wat ik uit je verhaal opmaak in de knoei zit over een ( relatie, date) dan is de beste weg toch altijd op je knieen en een gebed tot God, vraag Hem wat Hij wilt dat je doen zult, of Hij je de weg wilt wijzen omdat je het zelf niet meer ziet en weet.
Hij heeft nog nooit een bidder laten staan!
Sterkte!

nvt

Laatst aangepast door
ALTJE848
op dinsdag 12 februari 2013, 16:10
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:08

ik heb geen woorden na dit alles zo te lezen, en ja geestelijke pijn kan heeeel erg zijn.

ook al is het via pc lieve knufffel frank

petra die zelf altijd door vecht voor betere tijden, maar er geen oordeel over kan geven omdat ik jouw pijn niet heb, en niet meer kan doen dan bidden dat de dingen beter voor jou worden.
en zelf ook een aantal jaren heb geleefd dat ik wel es dacht ik ben het vechten moe en zat, geef me rust, omdat ik geestelijk pijn had , door herbelevingen en straatangst. Blij is dat ik altijd ben doorgegaan want voor mij is nu het leven weer goed, de zon schijnt. maar me afvraag hoe zou ik gedacht hebben als ik nog zoveel jaren zo had moeten leven, misschien ik ook wel had gedacht..... het hoeft niet meer, rust en naar de dokter was gegaan voor beeindiging van me leven hier op aarde.
toch wat woorden,
laten we allemaal extra veel bidden voor frank.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:12

ANNA415 schreef:
verhuisdozen gesjouwt

ga je verhuizen Smiley die vol vragen zit succes ermee anna
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:16

Dank voor je reactie mamaloe ik laat het hier maar weer bij, t is niet goed mij hier neer te zetten , God brengt veel verandering in mij maar zal het hier maar bij laten.

Nogmaals danken en groet van mij Anita
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:16

ALTJE848 schreef:
nvt

Het is vaak ook moeilijk, ik wil ook zo vaak mijn weg zelf uitstippelen, maar het loopt altijd anders, maar soms pas veel later als we eens achterom kijken, zien we hoe verrassend goed God weet wat het beste voor ons is, ook al kan het nu langs kromme wegen met doornen en distelen gaan en zien we onze weg niet.....

God wijst mij een weg

(Refrein)
God wijst mij een weg
als ik zelf geen uitkomst zie.
Langs wegen die geen mens bedenkt,
maakt Hij mij zijn wil bekend.
Hij geeft elke dag
nieuwe liefde, nieuwe kracht.
Als ik mijn hand in zijn hand leg,
wijst Hij mij de weg,
wijst Hij mij de weg.

Al moet ik door de wildernis -
Hij leidt mij.
Hij toont mij een rivier in de woestijn.
Alles zal ooit vergaan
maar zijn liefde blijft bestaan
en Hij maakt iets heel nieuws vandaag.
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:19

Proberen te ontspannen met warmwaterzakken en pitjes zakken ,op bed liggen en niet te veel denken. pppppffffff

Doen t v kijken andere gedachten haken af en toe en even hier kijken naar wat mensen schrijven.

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:24

Wat heb ik gedaan???
Teveel Gefrustreerde smiley dus rust is nu het motto Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:25

Frank: Ik had me voorgenomen om dit topic niet meer te lezen of er op te reageren.

De gesprekken die gevoerd werden en eigenlijk nog bezig zijn met derden, dokters dus, zijn om je motivering te onderzoeken. Een dokter of meerdere kunnen dan toestemming geven. De vrager wordt dan geacht zelf het pilletje of drankje in te nemen. Tot op de laatste seconde kan hij of zij beslissen om het al dan te nemen.

Ok, dus je kan nog op de laatste moment je beslissing nemen.

Ik weet dat het raar kan klinken om zo'n stap te ondernemen. En daar hoef je niet gelovig voor te zijn. Je hebt altijd voor en tegenstanders en die heb je ook binnen kerkgenootschappen.

Soms kan een kwaliteit van leven zo pijnlijk zijn dat je verlangt naar een bepaalde 'rust'. Wat is daar mis mee?
Niets

Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen. Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen. Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid. Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk. Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn. Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn. Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.

En sommigen hebben wel kinderen, een lieve rouw, leuke kleine kinderen, een mooie baan die ze altijd al wilden hebben; acteur. Geld genoeg. Knap uiterlijk. De hele wereld die ze mag. Mooie auto.

Ik doel nu op Antonie Kamerling. Ja, niet om te zeggen dat jou motieven niet gelden hoor, maar ja, om je te laten zien, dat ook mensen die alles hebben wat je opnoemt dat jij niet hebt, het gewoon niet meer willen.

Ja, en dan denk ik, heeft het toch meer te maken met geen of weinig contact met je 'zelf'.

Ja, en alles wat jij opnoemt heb ik ook. en nou bedoel ik niet te zeggen van en ja ik doe geen afspraak voor euthanasie maken ofzo.
Ik zal ff het rijtje quoten met reacties voor de duidelijkheid.
Sommige mensen hebben geen kinderen waar ze moeten voor zorgen.
Die kan ik ook niet krijgen door toedoen van anderen.

Of hebben geen vrienden waar ze terecht kunnen.
Mijn vrienden bestaan uit 2 vrienden die ook nog eens elkaar, goed bedoeld, de tent uit concurreren. Wat de nodige stress geeft wat zich kan uiten in migraine, hoge bloedruk.
Sommige mensen ervaren de oorverdovende pijn van de stilte, de eenzaamheid.
Ik word ook weer alleen wakker, en veel te laat, ondanks dat ik de wekker heb uitgezet, jaa, de stress van weer met me moeder afspreken binnenkort, komt er ook nog ff bij, ze kent me vrienden ook allebei, en ik heb soms gewoon zin: met alle drie ff geen contact en bekijk het maar.
Sommige mensen worden aanzien als rare onbetrouwbare wezens omdat hun innerlijke wereld niet 'strookt' met hun uiterlijk.
Ja, dat gevoel denk ik te kunnen kennen, ja, kijk ik werd altijd meisje genoemd, ja, en nu ja, ik zie er ietsje ouder uit, en ja, ik zal mijn zelfbeeld moeten herzien, ik ben nu een vrouw(en dat woord vind ik verschrikkelijk klinken, moet daar echt aan wennen, en het integreren)Sommige mensen moeten ervaren dat andere mensen bang van hen zijn.
Ja, en de mensen die moeten ervaren dat ze bang voor anderen zijn....
Sommige mensen moeten een rolletje spelen om toch maar een beetje aanvaard te worden. Iedereen speelt rollen. Denk ik. Ja, je zou wel moeten. Ja, je kan er wel voor kiezen de rollen te spelen die het dichtstbij je eigen 'zelf' komen.
Sommige mensen moeten het alleen maar hebben van cybergedoe maar tellen in de werkelijkheid haast niet mee. Ook dat kan pijnlijk zijn.
En dat ken ik ook, nadat de 'feestdagen' weer het roet in mijn eten hebben gegooid ben ik weer 2 stappen terug , na keihard te hebben gewerkt aan die drie stappen vooruit.

En toch, ff tussendoor: dat van je uiterlijk snap ik niet; ik vind dat je er leuk uitziet, symphatiek overkomt...
Geestelijke pijn is ook pijn. Het hoeven niet altijd tumoren te zijn. Probeer ook dat eens te begrijpen.Dat hoef ik niet te proberen dat wéét ik.

God gaf ieder mens een wil. Sommige mensen hebben die wil enorm misbruikt. De geschiedenisboeken, het journaal en kranten staan er elke dag vol mee. Welnu, de mens heeft ook de wil om 'iets' anders te doen. Een wil om over te gaan naar dat andere leven. 'Ik sterf niet, maar ik ga het leven binnen.': zei Theresia van Lisieux op haar sterfbed. Zij moest wel de pijn en ongemakken doorstaan van haar ziekte. Is het dan niet beter dat er op een humane manier kan overgegaan worden naar dat andere leven?

Natuurlijk, ik denk soms heel eventjes, als ik ooit ziek zal worden, ja, dan is er morfine in het vooruitzicht...
Want ik kan helemaal niet tegen pijn.
Uittocht, doortocht, intocht...we kennen het allemaal wel. Maar deze 3 begrippen kunnen doorgetrokken worden op ons dagelijks leven. Het hoeft niet de vlucht te zijn vanuit een land doorheen de woestijn naar het beloofde land. Het kan ook symbolisch zijn...de geboorte, het leven en de intocht in het leven na dit leven...heel ons bestaan is omweven met symboliek.

Ik kan me heel goed voorstelen dat je '
Rust' met een Hoofdletter wil.

-----
Eventjes je reactie op Willemijn:
Dank je wel W-tje. Vorige maand, op 14 januari, heb ik uitdrukkelijk de dokter mijn wens duidelijk gemaakt. In duidelijke woorden mijn wens, verlangen bekend gemaakt. Sommige mensen hier op CM en daarbuiten wisten al dat ik een bepaald verlangen had. Soms is een mens moegestreden.
Frank, heel eerlijk: ik ben ook moegestreden...
Ik ben over een week en een dag jarig; me moeder wil komen(ja, niet op de dag zelf, gewoon rondom die tijd), met me ene vriend heb ik op me verjaardag afgesproken, met de andere de dag ervoor, ja, die kon toevallig niet op me verjaardag, ik denk nou dat komt goed uit.....ja, zijn beide exen, ja, ik kan niet samen met ze drieën afspreken...En als kop op de vuurpijl komt ook nog me behandelaar- ster, coach, of hoe ze ook mag heten langs.

En de laatste weet dat ik het kan. en ik weet het. Maar ja, het voelt voor mij ook, elke dag als opboksen.

Ik weet ook wel dat de zon voor me nog kan opgaan en dan nog kan ik beslissen om het niet te doen. Tijdens dat gesprek met de dokter een maand geleden kreeg ik de zekerheid dat ik in aanmerking kom. Geloof het of niet maar dat was voor mij een hele geruststelling want ook al ken ik sinds 2008 die dokter ik was tot op die januari-dag niet zeker of ik ernstig zou genomen worden.

Ja, ik voel het aan, dan komt er een rust over je van ja...'het Kan'.
Ik weet ook wel dat sommige me een lafaard zullen vinden. Waarom niet opboksen tegen het leven. Ik niet, ik had dat gevoel ook, ik wou dat ik een ziekte kreeg, waar ik toch nog 3 maanden te leven zou hebben om afscheid te nemen... Nou ja, het is maar hoe je het bekijkt. Een bepaalde daad of vraag vergt wel veel moed. En ook al is mijn verlangen zo groot naar die hemelse rust dan nog wil ik die inruilen voor een mooi harmonieus liefdevol leven met iemand. Iets kunnen betekenen voor iemand waar je zielsveel van houdt, waardering krijgen om wie je bent is veel leuker. Dat besef ik ook maar al te goed.

Ja, en als iets niet naar je toe komt moet jij ernaar toe, ja, ik ben het spreekwoord kwijt.(en vaak is dat géen familie, júist niet, want die zitten in patronen, is mijn mening)
Als ik iets wil betekenen zal ik toch vrijwilligerswerk moeten/willen doen, want ben afgekeurd dus regulier zit er niet in.
En dan zal ik toch gebruik kunnen maken van faciliteiten, de Hoop inloop, diaconaal aandachtscentrum, Winkel 2de hands spullen etc.

Verder zal ik dit topic niet meer lezen en ook niet mee reageren. ik deed mijn zegje en dat is goed voor mij geweest.

Ja, ik wou reageren op je.

Ik snap je heel goed. Ik respecteer je mening, ik begrijp het.

En ja Frank, ik hoop ook dat je mij begrijpt; ik kies nu wel weer voor het opboksen, ja, en dat is soms zo zwaar, dat ik echt bid vantevoren, ja, alles is dan zwaar.
Maar ja, na ongeveer twee weken boksen worden dingen makkelijker voor mij, is de ervaring, maar ja, zolang boksen is bijna niet te doen.

En toch, ja, ik ga boksen. Want ik wil het lente zien worden....

En, kom ik om, dan kom ik om(tijdens het opboksen bedoel ik), ja zo voelt dat en waar staat die Bijbeltekst ook alweer(OT)?

Nou Frank, ik ben blij voor jou dat je nu de beslissing kan nemen, en daardoor de Rust voelt, ja, ik kan mezelf daar wel wat bij indenken.

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:27

Ja dat zal wel maar voor nu kan ik daar niet bij en je mooi lied maar heeft God me voorbestemd om mijn hele leven zo gebukt te moeten gaan.

Is dat de God van liefde mij nu pas in laten zien dat ook ik schuldig ben geweest , waarom dan niet eerder zodat ik mijn kinderen had kunnen houden waar ik echt van hield ja ik weet dat ik niet mag vragen waarom ik weet waar naar toe ik ga mijn bestemming is hemels maar en nu dan en hier ?

Alles kwijt mijn kids een straat verder en ik maar thuis zitten wachten dat ik dacht hoop dat ze even komen maar nee hoor ze zijn boos op mij en ik denk terecht nu neem de schuld wel op mij deed Jezus ook toch.
Dat kruis draag ik wel tot ik in de hemel kom zo zal het wel zijn .

Dat is mijn belijdenis tekst van vroeger verloochen je zelf neem je kruis op en volg mij

Nu moet ik dat maar gaan doen sterker nog dat is wat gebeurd nu ik zie geef toe vergeef de ander nu mezelf nog en zien wat er van komt .

tot hier ga even thee nuttigen groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:36

Ben een beetje het topic zoek Knipoog smiley
Maar vind het wel lachen hoe iedereen zijn/haar provincie zo lekker promoot en verdedigd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 16:41

Frank heb alleen dit te zeggen het doet mij verdrietbij denk dat ieder van ons hier wel. Eenzaamheid voelt ongeacht kinderen of niet familie of niet.
Kan alleen zeggen het doet mij erg verdriet bij jou beslissing.
Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 17:20

Overal zijn aardige mensen!

Ik raad mensen altijd aan het Pieterpad te lopen. Een uitgezet lange afstandswandelpad van Pieterburen, bijna aan het Wad in Groningen, tot de Sint Pietersberg aan de Belgische grens onder Maastricht. Zelf liep ik Zuid-Noord. En kun je geen 490 km wandelen? Nou, ik dacht het wel. Je loopt gewoon een aantal kilometers per dag, met een normale gezondheid tussen de 15 en 25 kan best. Begin en eindpunten van de etappes, die je overigens niet hoeft aan te houden, zijn goed bereikbaar met auto of openbaar vervoer. Ik heb zelf een weekendkaart van de spoorwegen en dan ben je gemiddeld een tientje kwijt per weekend aan reiskosten. Dan is het niet duur met de trein.
Elke etappe die je loopt heb je vakantiegevoel en rust. Je loopt wanneer je wilt en hoeveel je wilt. En waar je komt is het onverwachts mooi. En dat is echt niet alleen bij de Holterberg, Elten en Zuid-Limburg. Het pad loopt door de oostelijke grensprovincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Limburg met hele kleine stukjes Duitsland en Brabant. Elke tocht een beetje vakantie, altijd natuur, niet het eeuwige gehaast noch de agressie die je in de drukte zo vaak tegenkomt. Iedereen die het doet, vindt het heerlijk en je hoeft echt geen sportmens te zijn. Ontspannen en goed voor je lijf.

Overal hartelijke mensen, Erika, maak je geen zorgen. Voor mij is het nieuwe jaar 31 maart, het begin van de zomertijd. Tot na achten licht, heerlijk. Wandelen kan onder de meeste normale weersomstandigheden prima!

http://www.lekkerwandelen.nl/het%20pieterpad.html

Thomas, sta op en wandel, kan ook letterlijk nog he. Ik beheers naast het Fries ook het Nederlands, mocht je daar al aan twijfelen en dat verstaan ze overal wel, Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 16 maart 2013, 19:59
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 17:23

JANS221 schreef:
Naaste

wordt je aandacht
een huis

worden je handen
een vuur

worden je woorden
brood

mens
naaste ben je dan

zegen van God
hemel op aarde

Hans Bouma/Evelyne Dessens

jee wat mooi geschreven Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5225 5226 5227 5228 5229 5230 5231 ... 6194 Volgende
Pagina 5228 van 6194