ChristianMatch

Forum

Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5287 5288 5289 5290 5291 5292 5293 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 09:52

GERRIT084 schreef:
Precies, gaat heen, en zondig niet meer...............

Yep... en stel dat dat wel gebeurde wat dan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 09:55

van harte gefeliciteerd Clown smiley

iedereen, die jarig is, was en nog wordt Engeltje smiley

die ik overgeslagen heb, niet bewust Engeltje smiley

maar omdat ik vergeetachtig ben Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 09:59

JOL252 schreef:
Yep... en stel dat dat wel gebeurde wat dan.

Dat zou ik maar niet aan mij te vragen....
Maar aan Hem die er over gaat................
En ik meen iets gelezen te hebben......van
7x7 en nog meer.

als je geen geweten hebt die knaagt!!
is er wel de zonde die het vraagt.......

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 25 februari 2013, 10:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:03

GERRIT084 schreef:
Willemijn in grote lijnen ben ik het wel met je eens, maar aan de andere kant geeft Tess ook aan dat het soms ook anders kan.
Het leven is soms een hele strijd, en het is nu eenmaal geen zekerheid, dat het bij iedereen van een leien dakje gaat.
En voor iedereen geld, strijd gij om in te gaan........ met wat een ieder ook beslist, maar neemt niet weg dat we elkaar een hart onder de riem mogen steken. Knipoog smiley

Ik heb het het over jarenlange geestelijke pijnen....niet als je leven tegenzit en je kan er niet mee omgaan.......
Voor niemand gaat het leven van een leien dakje, we hebben allemaal ons leed en soms is dat niet te dragen.....maar er komt dan meestal wel weer licht aan de horizon.....
Maar ik ben er wel van overtuigd dat er ook mensen zijn die jarenlang zo gebukt gaan onder geestelijke of lichamelijke pijnen dat het zo niet meer kan.....
Mensen vertellen hier dan hun eigen verhaal, van kijk eens had en heb ik ook... maar misschien is het ook wel eens goed om gewoon te luisteren naar wat diegene zegt over zijn nood en daar niet gelijk je eigen verhaal aan te koppelen.....Ieder mens is uniek, ook in zijn/haar leed.....en de beleving daarvan....
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:11

CORNE927 schreef:
Nou Gerrit, dan kunnen we elkaar een hand geven, want ik heb ook nog precies een week te gaan vooraleer ik grijs ben...en blijf!

Reden: Simpel, en zoals de sitenaam aangeeft..christian match!

Welnu, die heb ik niet ontdekt op een tweetal vrouwen na, waarmee de chemie niet tot stand kwam.
Daarnaast, als ik het soms wilde onderzoeken kreeg ik of de kans niet of het leeftijdsverschil werd een issue.

Aanblijven heeft dus geen zin, tis jammer, maar helaas.

Corne, die heel wat meer waard is dan een DVD/CD Knipoog smiley

Ach Corné, dat hele matchen kan je hier voor 90% wel vergeten.....
Je kan nog beter lid van een katten paleis worden, dan krijg je in elk geval nog liefde en soms een kat.
Liever adopteer ik een olifant, die kijken en lopen altijd vooruit, katten kijken altijd om, en lijken het meest op....

Maar ik wil niet katten, beslist niet, als ik zou blijven is het enkel voor tijd verdrijf, voor de lol is anders.
Ik neem het nog in overweging, en anders ben, of wordt ik zondag grijs, en met mijn kaalslag?! zondag ter overdenking om het letterlijk te gaan nemen.
Best wel link, dan wordt de Zondag, elke week, een dag ter overdenking, met een dubbele lading Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:22

GERRIT084 schreef:
Ach Corné, dat hele matchen kan je hier voor 90% wel vergeten.....
Je kan nog beter lid van een katten paleis worden, dan krijg je in elk geval nog liefde en soms een kat.
Liever adopteer ik een olifant, die kijken en lopen altijd vooruit, katten kijken altijd om, en lijken het meest op....

Maar ik wil niet katten, beslist niet, als ik zou blijven is het enkel voor tijd verdrijf, voor de lol is anders.
Ik neem het nog in overweging, en anders ben, of wordt ik zondag grijs, en met mijn kaalslag?! zondag ter overdenking om het letterlijk te gaan nemen.
Best wel link, dan wordt de Zondag, elke week, een dag ter overdenking, met een dubbele lading Knipoog smiley

Maar wie moet dan gaan mopperen?????
Knipoog smiley En als de gemoederen hoog oplopen even een nuchtere opmerking plaatsen?
En je vind het ook wel een beetje leuk volgens mij.....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:40

Frank vandaag jarig is. HIEP HIEP HOERA voor frank Lachende smiley
een fijne dag toegewenst frank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:41

Behalve mooi was de oproep ook voor wetenswaardige, boeiende en interessante filmpjes. Deze is schokkend maar wat mij betreft hoort dit van de daken te worden geroepen. Ons "tolerante" land waar dit soort intolerantie onderhuids en bovendeks beklijft en groeit ...

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/02/ntr_onbevoegd_gezag_turken_hat.html
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:45

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb het het over jarenlange geestelijke pijnen....niet als je leven tegenzit en je kan er niet mee omgaan.......
Voor niemand gaat het leven van een leien dakje, we hebben allemaal ons leed en soms is dat niet te dragen.....maar er komt dan meestal wel weer licht aan de horizon.....
Maar ik ben er wel van overtuigd dat er ook mensen zijn die jarenlang zo gebukt gaan onder geestelijke of lichamelijke pijnen dat het zo niet meer kan.....
Mensen vertellen hier dan hun eigen verhaal, van kijk eens had en heb ik ook... maar misschien is het ook wel eens goed om gewoon te luisteren naar wat diegene zegt over zijn nood en daar niet gelijk je eigen verhaal aan te koppelen.....Ieder mens is uniek, ook in zijn/haar leed.....en de beleving daarvan....

Weet je wat ik nu zo moeilijk vind in dat hele verhaal, niemand kan het voor een ander invullen, als iemand die keuze moet/wil gaan nemen.
Want het blijft een keuze, iemand die het bv hier zet of vraagt, zet eigenlijk een ander voor die keuze.
En ben je onbewust medeplichtig als je daar in mee gaat, de medische wetenschap die er eigenlijk is om levens te redden, wordt dan wel in een verleiding gebracht waar ze eigenlijk niet op zitten te wachten.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:48

ANNETTE050 schreef:
.

Misschien is het ook goed om eens te kijken wat je wel allemaal hebt ipv van wat je niet hebt en graag zou willen hebben.....En dan blijken er toch altijd weer zaken te zijn die je kan waarderen en die goed zijn....
En ik denk dat eenzaamheid in ieder mens zit, binnen een relatie kan je ook ontzettend eenzaam zijn.......en ik denk persoonlijk dat je wat aan eenzaamheid kan doen.....Maak keuzes die je leven wat gelukkiger maken en laat oude dingen achter je....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:49

http://www.youtube.com/watch?v=M4pt0fFn_a4&list=PL90E8600056485F36

De eerste van zes afleveringen over de geschiedenis van de Aarde. Helaas is het niet ondertiteld, dus enige beheersing van het Engels is noodzakelijk. Fraaie animaties en verantwoord gemaakt. Op de site kun je doorklikken voor de afleveringen 2 tot en met 6.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 12:59

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien is het ook goed om eens te kijken wat je wel allemaal hebt ipv van wat je niet hebt en graag zou willen hebben.....En dan blijken er toch altijd weer zaken te zijn die je kan waarderen en die goed zijn....
En ik denk dat eenzaamheid in ieder mens zit, binnen een relatie kan je ook ontzettend eenzaam zijn.......en ik denk persoonlijk dat je wat aan eenzaamheid kan doen.....Maak keuzes die je leven wat gelukkiger maken en laat oude dingen achter je....

Ja, dat is waar. Pijn moet slijten.....tijd....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:08

tige lokwinske fan ut it Fryske lân, dus vanharte gefeliciteerd en vele gezegend jaren in goede gezondheid nog gewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:12

FrankT is jarig! Vanuit het hoge Noorden een welgemeende gelukwens en ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om mijn waardering voor je uit te spreken. Het is goed dat je er bent en je mag er van ons zijn en blijven.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:37

WILLEMIJN232 schreef:

Idd, keuzes maken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 19:42
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 13:46

ROLF230 schreef:
Ik ken het ook wel, eenzaamheid. 2 jaar geleden burn-out, daarna maanden zwaar depressief geweest (gaat nu al weer goed hoor). Paar maanden thuis geweest, toen het op het ergst was bij mams "opgenomen" geweest een paar weken. Toen ik weer begon te werken onder begeleiding vond ik het eerst vreeeeeselijk om weer naar huis te moeten gaan, de eenzaamheid in. Alleen met jezelf en de muren om je heen, constant geagiteerd. Dat het leven zelf gewoon te veel is, zuchtend bij elke ademhaling, de marteling van het opstaan en jezelf dwingen de was uit de machine te halen en op het rek te gooien en dan een dag later, als het meezit, de helft ophangen, in een uiterste wanhopige krachtsinspanning.
Ik probeerde zo lang mogelijk onder mensen te zijn, maakte niet uit hoe. Dus na het werk met de fiets de stad in, uren op het terras zitten, dan een winkel in (als die nog open was), dan ergens frietje eten en als het echt niet meer kon dan maar naar huis, waar ik nergens energie voor op kon brengen, niets was leuk of interessant, maar waar nietsdoen ook geen rust bracht.
Gelukkig is dat al lang weer helemaal voorbij. (Ik weet ook niet of dit allemaal wel bij dit topic hoort, maar goed).

Slaap wel.

Hai Rolf,

Net wakker van een migraine, mag als uitzondering me medicatie om 4 uur halen, ipv 12 uur, maar ja die uitzondering is ook al beetje een gewoonte aan het worden....Terwijl ik toch niet kon....
Maar dat is gedeeltelelijk me eigen schuld, ik kán ergens heen overdag(zelfs naar drie plekken) waar ik het ook fijn en gezellig vind, en toch.....blijf ik hier, regelmatig dagen aaaneenstuk.

Ja, en als ik geen regelmaat heb, van elke dag voor 12 uur slapen, 8 á 9 uur op, met overdag structuur, ja, dan juist heb ik die migraine inene, weet ik uit ervaring.

Maar ik moest zo lachen om je stukje zo herkenbaar, zal 't ff quoten: Alleen met jezelf en de muren om je heen, constant geagiteerd. Dat het leven zelf gewoon te veel is, zuchtend bij elke ademhaling, de marteling van het opstaan en jezelf dwingen de was uit de machine te halen en op het rek te gooien en dan een dag later, als het meezit, de helft ophangen, in een uiterste wanhopige krachtsinspanning.

Het rode stuk, en dan met name het onderstreepte rode stuk, zoo grappig , want zoo herkenbaar, zit hier gewoon te lachen achter me pc; hoe je dat zo goed beschrijft!

Quote:
als het meezit

Hilarisch, zo grappig herkenbaar...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 13:49
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 14:04

THOMAS968 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=M4pt0fFn_a4&list=PL90E8600056485F36

De eerste van zes afleveringen over de geschiedenis van de Aarde. Helaas is het niet ondertiteld, dus enige beheersing van het Engels is noodzakelijk. Fraaie animaties en verantwoord gemaakt. Op de site kun je doorklikken voor de afleveringen 2 tot en met 6.

Thomas

Mooooooi, ik heb en stuk gekeken, ja, ik moet zo de stad in dus ja, me concentratie is nietje van het en ik ga het zeker later afkijken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 14:07

Koffie en cm tijdens het wachten in het ziekenhuis, strakseen "eenogige " moeder onder mijn arm mee naar huis....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 14:41

VLINDER253 schreef:
hoi shanita
ik weet hoe het voelt heb het ook meegemaakt
en toen was er bij mij ook veel verdriet
ik wens jou veel sterkte toe
en GODS zegen
en ik ga voor je bidden
veel liefs

Dank...straks me med. halen om 4 uur, en dan even aanhoren dat het niet de bedoeling is dat ik ze elke week om 4 uur haal maar om 12 uur Lachende smiley , dan boodschappen, en morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 15:13

Nou, ik ga, drie truien, sjaals, dikke jas etc.

Even vertellen dat ik ook wel weet dat die regeling van 4 uur voor uitzonderingen is, en dat ik niet zo lang in me bed had moeten blijven...

En straks, met me medicijnen ben ik weer helemaal de oude...

Ja, die meds zijn natuurlijk een tussenoplossing he? Kijk, er komt altijd weer een periode dat ik dan na enkele dagen zzonder die meds weer op eigen kracht kan...Ja, met God natuurlijk ;)
Naar boven

Auteur Bericht
MARGRIET020

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 15:47

THOMAS968 schreef:
FrankT is jarig! Vanuit het hoge Noorden een welgemeende gelukwens en ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om mijn waardering voor je uit te spreken. Het is goed dat je er bent en je mag er van ons zijn en blijven.

Thomas

Vanuit het Midden van het land wil ik Frank op deze manier laten weten dat ik het helemaal met Thomas eens ben.

Groet
Margriet
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:14

voor niks voor een deur in hoogeveen staan voor een ander bed.
nu wetende dat ik weer op de grond ga slapen van nacht of op bed van van mijn kids Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:15

FRANKT627 schreef:
Ik heb de gewone werkjes al gedaan...en waarmee gaan we nu weeral de dag vullen... Boze smiley

Halloo Frank,

Nou, ben dus net terug van behandelaar en heb me medicijnen dus ja, me hoofdpijn smelt als sneeuw voor de zon.

En ik was, zo te zien, niet de enige die ze med. later kwam halen..

Maar ja, ik moest natuurlijk wel met inzichten komen.

Ja, ik zei dat ik gewoon niet te laat=later dan 1 uur moet slapen, en niet te laat=later dan 8 á 9 uur op moet staan.

En dan een dagopvulling op moet schrijven. Voor de hele week.

Frank, ga iets Doen, al ga je je hele huis opnieuw schilderen.

Kijk, ik zat ook te zeiken eerst, jaaahhhhaaa, hoge bloeddruk, moe etc.

Maar ja, als ik één dag al op tijd naar bed ga en op tijd opsta, ja, dan heb ik veel meer energie. Al na één dag, kan je nagaan als ik dat meerdere dagen doe, dat ritme....

Kijk, een tijd waar je dit doet, dat doet en ook een tijd voor rust, maar dus niet 8 uur rusten en een uur iets doen, maar andersom, ja, in het begin ff moeilijk maar je wordt er op den duur veel gelukkiger van.

En je kan altijd iets bedenken, ja, je huis schilderen, ik heb dat 2 keer voor iemand anders gedaan, vind het moeilijk, omdat het nu me eigen huis is, maar ja, ik kan nota bene me eigen tijd indelen, ik kan ook zeggen van nou elke dag 1á 2 uur, moet jij eens kijken wat ik na een week dan al heb bereikt.

Ja, gewoon om je, en mezelf een hart onder de riem te steken.

Ga dingen doen, leef, en pas op met familie, die zitten in patronen.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:18

En vanuit het westen dan ook een hartelijke verjaardagsgroet!
Lieve Frank, neem een extra pilske van mij en een paar radijsjes extra!

Janske
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:20

JOL252 schreef:
Koffie en cm tijdens het wachten in het ziekenhuis, strakseen "eenogige " moeder onder mijn arm mee naar huis....

Je moeder heb geluk met jou Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:24

op vier verschillende type touringcars gereden.
s'morgens om 7 uur begonnen eerst 2 openbaar vervoer lijnen gereden.
daarna een bus om geruild in emmen.
nog een aantal verlopen tank passen uit touringcars gehaald.
paar koers borden gewijzigd.
en paar touringcars gewassen.
een touringcar vol getankt met diesel en adbleu.
en nog een verzameling andere kleine dingen wat geregeld moest worden.

vandaag geen aanwezigheids premie gehad. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:29

Beste Frank,

Van harte gefeliciteerd!!

Dat het een jaar in de Vrede mag worden voor je...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:30

BERENDJAN590 schreef:
op vier verschillende type touringcars gereden.
s'morgens om 7 uur begonnen eerst 2 openbaar vervoer lijnen gereden.
daarna een bus om geruild in emmen.
nog een aantal verlopen tank passen uit touringcars gehaald.
paar koers borden gewijzigd.
en paar touringcars gewassen.
een touringcar vol getankt met diesel en adbleu.
en nog een verzameling andere kleine dingen wat geregeld moest worden.

vandaag geen aanwezigheids premie gehad. Geschokte, onthutste smiley

Dat lijkt me gezellig werk, op touringcars rijden!

Ik weet nog wel, tijden dat ik alleen, met de bus naar Zwitserland ging, en ja, dan was de ene helft luxe stoelen, andere helft minder lux.
En voor die luxe stoelen moest je een duurdere kaart kopen.

Hahha, en als er dan luxe stoelen over waren, er waren ook 2 chauffeurs, ja, die gingen die luxe plekken dan verkopen voor de helft van de prijs...

En ja, we reden de hele nacht door, en ik nam lekker de hele achterbank in beslag al liggende...zonder betalen natuurlijk, en werd ik gewekt met een bakkie koffie, 's ochtends, en zag je al die mooie bergen......Heerlijk....

Wat is trouwens een aanwezigheidspremie?
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:35

SHANITA130 schreef:
Dat lijkt me gezellig werk, op touringcars rijden!

Ik weet nog wel, tijden dat ik alleen, met de bus naar Zwitserland ging, en ja, dan was de ene helft luxe stoelen, andere helft minder lux.
En voor die luxe stoelen moest je een duurdere kaart kopen.

Hahha, en als er dan luxe stoelen over waren, er waren ook 2 chauffeurs, ja, die gingen die luxe plekken dan verkopen voor de helft van de prijs...

En ja, we reden de hele nacht door, en ik nam lekker de hele achterbank in beslag al liggende...zonder betalen natuurlijk, en werd ik gewekt met een bakkie koffie, 's ochtends, en zag je al die mooie bergen......Heerlijk....

Wat is trouwens een aanwezigheidspremie?

die tijd is al lang verleden tijd alle stoelen zijn gelijk in de touringcar
per reis

betaald aanwezig zijnUitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt hahahaa

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op maandag 25 februari 2013, 17:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:37

Ps: Ik zag later pas dat dat bruggetje waar Mouse oploopt gebroken is, en Donald en c.s. achter de boom alvast zitten te lachen....

Ja, toen had ik 'm al gepost, maar ja, stripfiguren herstellen altijd heel snel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 25 februari 2013, 17:42
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5287 5288 5289 5290 5291 5292 5293 ... 6194 Volgende
Pagina 5290 van 6194