| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:24
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Afwachtend mag je best zijn, in die zin dat je weet wat je eigen positie is, dat maakt je wat bescheidener en voorzichtiger de ander "te vermanen" zoals dat zo mooi heet. Confrontatie zonder relatie brengt overigens frustratie. Luisteren is de boodschap, relatie is het middel en misschien heb je dan het recht verkregen de ander es na te vragen waar een bepaald gedrag of keuze uit vandaan komt. Vermaning heeft te maken met relatie en onderscheidingsvermogen, met name dat je weet wanneer je moet zwijgen. |
Ligt er maar net aan, uit welke hoek je een relatie belicht, waarmee met wie? Als je gedrag voort komt uit een relatie, met een ander mens, hoeft dat niet bepalend te zijn voor een reactie. De meeste frustraties kunnen voortkomen uit een mislukte relatie, en kunnen ook aardig frustrerend zijn, maar je hoeft niet blijvend afwachtend te zijn. Als je alleen maar blijft luisteren, en nooit reageert, lijd dat juist tot een frustratie, reageren kan vrij maken, maar ook beklemmen. Dus als je niet reageert, blijft die ander met opgekropte gevoelens en gedachten zitten, en dat is pas frustrerend . En dan nog dit, een mens moet niet zwijgen, maar wel weten wanneer hij/zij beter kan zwijgen
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 26 februari 2013, 11:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:29
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | ik doe met je mee gewoon die dingen doen, nes een huisvrouw  |
Er zijn tegenwoordig ook veel huismannen hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:34
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?
God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten. |
Ik denk dat er eens onderscheid mag gekaakt worden, tussen homoseksualiteit en homofiel Lesbies zijn. Seksualiteit is een keuze, het zelfde als bv hoeren bezoek, voor hetero seksualiteit, dat is ook niet goed, of veroordeel baar. Dat iemand gevoelens koestert is één, maar ze in praktijk brengt is weer wat anders.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:37
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Er zijn tegenwoordig ook veel huismannen hoor  |
Ja ik ook multifunctioneel maar het gaat er om, wat JIJ gaat doen ik zie n.m nog geen actie bij je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 11:50
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik denk dat er eens onderscheid mag gekaakt worden, tussen homoseksualiteit en homofiel Lesbies zijn. Seksualiteit is een keuze, het zelfde als bv hoeren bezoek, voor hetero seksualiteit, dat is ook niet goed, of veroordeel baar. Dat iemand gevoelens koestert is één, maar ze in praktijk brengt is weer wat anders. |
Dus als jij gevoelens voor een ander koestert met wie je een liefdesrelatie hebt, mag jij dat wel in praktijk brengen, maar een anders-geaarde medemens met dezelfde gevoelens moet die gevoelens maar onderdrukken?Liefde en seksualiteit horen bij elkaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:35
|
|
|
|
weer de schade registratie op gepakt toch veel meer schade op de wagens dan je denkt en sommige schades heb ik grote vraag tekens bij gelukkig registreer ik alleen maar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:45
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | Dat Jezus liefde is, dat is absoluut waar maar hij is ook volmaakt rechtvaardig. Jezus heeft de volle toorn van God de vader over zich heen gekregen op het kruis, zijn bloed was nodig tot vergeving van zonden.
Jesaja53vers10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben |
Dat is een hele diepe tekst met veel meer inhoud dan wij beseffen.
Omdat de vader dat deed , gaf Hij jezus als dank vor dat Offer at Hij bracht alle zeggenschap over wie er wel of niet goed genoeg zijn om bij Zijn bruilofstmaal aanwezig te zijn. Als Jezus vindt dat homo's, lesbieénes moordenaars, overspel plegers er wel bij horen, kan en mag jij daar geen oordeel over hebben gestaaft op de Bijbel.
De Vader heeft Zijn Zoon alle macht gegeven omdat Hij gehoorzaam was aan de Vader. Laten wij gehoorzaam zijn aan de Zoon en het grote gebod gaan naleven en zo hen die Zijn vrede nog niet kenne voorleven hoe rijk we zijn in Christus, ipv anderen te veroordelen. Hij ging op bezoek bij overtreders Zijn gebod en liet hun Zijn liefde voelen. Zo kreeg Hij Zijn volgelingen, niet omdat Hij hen veroordeelde, maar Liefde liet zien en voelen.
Als wij met hel en verdoemenis dewereld ingaan zullen wij zeker geen volgelingen van Christus kunne werven, wel als we (als volgelingen van Hem) handelen uit Zijn onmetelijke liefde
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:48
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | http://nieuwsuur.nl/onderwerp/478191-hulp-aan-illegalen-toch-strafbaar.html Het gaat hierom dat mensen die hulp bieden aan illegalen strafbaar wordt gesteld. Bidden dat het wetsvoorstel niet wordt doorgevoerd. In de tweede wereldoorlog was het ook strafbaar als iemand Joden hielp.
Jacobus2vers14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.
Moest hieraan denken over het in de praktijk brengen van het geloof. |
Geheel mee eens, gebed is ons machtigste wapen
Laatst aangepast door
|
PIETER619
|
op dinsdag 26 februari 2013, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHANNAH042
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 12:59
|
|
|
|
Nou...ik heb me vandaag maar weer ingeschreven bij CM, tis ook gewoon gezellig! En Shanita; wat een geweldig postieve boodschap v jou ivm dagindeling en iig IETS doen! Tis wel zo wat je zegt 
Ik heb een compleet weekschema, anders kom ik gewoon tijd tekort en dus in de knoei.. Zolang het een beetje loopt zoals t hoort, gaat t lekker! Maar goed, onverwachtte afspr tussendoor of een kind die en gat in dr hoofd valt, daarbuiten gelaten natuurlijk... 
Zo dochterlief met dinnetje naar school brengen en vanmiddag naar training met de oudste. Eten koken, kids naar bed, afwassen en.... BANKHANGEN!!! Have fun today everybody! Grz Shannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHANNAH042
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:02
|
|
|
|
| XABIA794 schreef: | Men is al eeuwen bezig om de waarheid van Gods Woord te ondermijnen... Men tracht Gods Woord, als zijnde de waarheid van de tafel te vegen. De leugen komt in de plaats met als bedoeling Gods Almacht in twijfel te brengen. zo probeert men bijvoorbeeld een evolutietheorie aan de man te brengen, letterlijk omdat het als beperkte mens niet te vatten is dat God in 7 dagen alles voor elkaar krijgt in de schepping. De tegenwoordige mens wil overal bewijzen voor... en zelfs dan !!! zien ze het nog niet. Als men de Heilige Geest heeft ontvangen zie je Gods Woord zoals Hij het heeft bedoeld en dan heb je daar helemaal geen wetenschappelijk stuntwerk voor nodig om te weten wat Hij bedoeld. Dat is nu net "het" geloof. De gehele bijbel is Gods openbaring waar alles om Jezus gaat en niet om onszelf. In alles wat je leest zet je Jezus als rode draad en je zult zien dat er dan praktisch geen misverstanden overblijven... what would Jesus do? Hij leefde en sprak in alles vanuit het Woord, maar lees ook met de juiste hartsinstelling  |
Mooi geschreven 
Grz, Shannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:05
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | De vraag is of hij verder van het geloof af was geraakt als hij zichzelf had mogen accepteren. Ik denk dat je meer wint als mensen met of zonder homoseksualiteit gewoon bij God mogen horen zonder eerst van alles te moeten opgeven, je mag toch komen zoals je bent?
God is Gods genoeg om iemand te overtuigen. Hij heeft mensen zelfs helemaal niet nodig maar is zo groots om ons wel in te zetten. |
Maar hij wil niet dat je blijft zoals je bent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:08
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Maar hij wil niet dat je blijft zoals je bent. |
Dat is een open deur hé We mogen ALLEMAAL veranderen naar het beeld van Jezus. Dus wie of wat je ook bent.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 26 februari 2013, 13:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:09
|
|
|
|
Nee inderdaad...
God wil ons vormen en leiden naar de persoon zoals Hij ons bedoeld heeft... Echt, puur, heel, vredig, blijmoedig, liefdevol...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHANNAH042
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:13
|
|
|
|
| WILLEM618 schreef: | | Maan in mijn jeugd was er een meisje, wat liep als een man, prate als een man, gekleed was als een man. Voelde zich ook man, maar was vrouw. En dat is moeilijk, kan ook een hoop leed achter schuil gaan, maar ten diepste was ze het niet eens met het lichaam wat God haar gegeven had. En ik denk dat die manier niet goed is, al is het nog zo moeilijk en heb ik makkelijk praten, op dit gebied. |
Ik denk dat het meer een zielskwestie is... Dus niet zozeer dat diegeen niet tevreden is met het lichaam dat Gód gegeven heeft, maar puur gevoel, waar dan ook vandaan. En dan niks zeggen over 'goed' of 'fout' en de persoon gewoon respecteren en behandelen als ieder ander. Ik denk dat dat de liefde v Jezus uitdragen is... Heb eens aan een travestiet gevraagd naar het verhaal achter zijn vrouw- verschijning en ik heb zwaar respect voor hem gekregen... Wat een worsteling en wat een strijd...! Maar hoe knap dat hij uit durft te komen voor wie hij vind dat hij is, ongeacht wat een ander vind...! Daar kunnen veel christenen nog een voorbeeld aan nemen...
Verder gaat het dan niet om mijn mening, of ik het er wel of niet mee eens ben hoe hij zich kleed en gedraagt toch? Wij hoeven 'alleen maar' lief te hebben en dat vinden we vaak al moeilijk genoeg. De rest is aan God ;) Maar als hij dan knalroze schoenen aanhad die ik leuk vond zei ik dat ook!
Grzzzz Shannah
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:19
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | Dat is een hele diepe tekst met veel meer inhoud dan wij beseffen.
Omdat de vader dat deed , gaf Hij jezus als dank vor dat Offer at Hij bracht alle zeggenschap over wie er wel of niet goed genoeg zijn om bij Zijn bruilofstmaal aanwezig te zijn. Als Jezus vindt dat homo's, lesbieénes moordenaars, overspel plegers er wel bij horen, kan en mag jij daar geen oordeel over hebben gestaaft op de Bijbel.
De Vader heeft Zijn Zoon alle macht gegeven omdat Hij gehoorzaam was aan de Vader. Laten wij gehoorzaam zijn aan de Zoon en het grote gebod gaan naleven en zo hen die Zijn vrede nog niet kenne voorleven hoe rijk we zijn in Christus, ipv anderen te veroordelen. Hij ging op bezoek bij overtreders Zijn gebod en liet hun Zijn liefde voelen. Zo kreeg Hij Zijn volgelingen, niet omdat Hij hen veroordeelde, maar Liefde liet zien en voelen.
Als wij met hel en verdoemenis dewereld ingaan zullen wij zeker geen volgelingen van Christus kunne werven, wel als we (als volgelingen van Hem) handelen uit Zijn onmetelijke liefde |
Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:37
|
|
|
|
Het gaat over deze gelijkenis
matteus22vers1 En Jezus antwoordde en sprak wederom in gelijkenissen tot hen en zeide: 2 Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan een koning, die voor zijn zoon een bruiloft aanrichtte. 3 En hij zond zijn slaven uit om de ter bruiloft genodigden te roepen, doch zij wilden niet komen. 4 Wederom zond hij andere slaven uit, met de boodschap: Zegt de genodigden: Zie, ik heb mijn maaltijd bereid, mijn ossen en gemeste beesten zijn geslacht en alles is gereed; komt tot de bruiloft. 5 Maar zij sloegen er geen acht op en gingen heen, de een naar zijn akker, de ander naar zijn zaken. 6 De overigen grepen zijn slaven, en zij mishandelden en doodden hen. 7 En de koning werd toornig, en hij zond zijn legers uit en verdelgde die moordenaars en stak hun stad in brand. 8 Toen zeide hij tot zijn slaven: De bruiloft is wel gereed, maar de genodigden waren het niet waard. 9 Gaat daarom naar de kruispunten der wegen en nodigt allen, die gij aantreft, tot de bruiloft. 10 En die slaven gingen naar de wegen en verzamelden allen, die zij aantroffen, zowel slechten als goeden. En de bruiloftszaal werd vol met hen, die aanlagen. 11 Toen de koning binnentrad om hen, die aanlagen, te overzien, zag hij daar iemand, die geen bruiloftskleed aanhad. 12 En hij zeide tot hem: Vriend, hoe zijt gij hier gekomen zonder bruiloftskleed? En hij verstomde. 13 Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars. 14 Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.
De koning is Jezus en de slaven zie ik dan als de personen die Jezus uitzendt om mensen uit te nodigen voor zijn maal. Dan zie je dat mensen het afwijzen en zogenaamd een excuus hebben om niet te komen. Ik zie het zo dat Jezus iedereen uitnodigt om binnen te komen in zijn koningkrijk maar dat er maar weinig zijn die de uitnodiging aannemen en ook echt komen.
Want velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren Die velen die geroepen zijn ik geloof dat dat ieder mens is maar dat er uiteindelijk maar weinig mensen de uitnodiging van Jezus aannemen (het offer van hem om gered te worden)
Dit is een waarschuwing Toen zeide de koning tot de bedienden: Bindt hem aan handen en voeten en werpt hem uit in de buitenste duisternis; daar zal het geween zijn en het tandengeknars voor de personen die niet gered en vergeven zijn door Jezus.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op dinsdag 26 februari 2013, 13:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:45
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ja ik ook multifunctioneel maar het gaat er om, wat JIJ gaat doen ik zie n.m nog geen actie bij je  |
Webcam aan?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 26 februari 2013, 13:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:55
|
|
|
|
Mooie foto's heb je Jij hebt donker haar en groene ogen 
Ja, waarom ik dit schrijf: vroeger op de lagere school, hadden wij een meester en die zei steeds van als de dag voorbij was dat eerst de kinderen met blauwe ogen weg mochten, daarna die met bruine ogen, en daarna met groene....ik bleef altijd als énige over...
Daarom weet ik dat groene ogen niet zoveel voorkomen, mijne zijn ook groen, maar jij hebt nog veel groenere...bij mij zit er ook iets grijs in.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 26 februari 2013, 15:22
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:24
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Jezus zelf waarschuwde heel vaak voor de hel. |
Ja, maar dat is niet de essentie van het evangelie. Zou Christus willen dat wij Hem volgen uit angst? Dan zou door zijn offer de verhouding met God nog niet volledig hersteld zijn. Wij hoeven niet meer bang te zijn voor een straffend God als wij Hem navolgen. Wij mogen hier en nu al in vertrouwen leven en nu al delen in Zijn toekomst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:30
|
|
|
|
Moest hieraan denken 2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen,
Een gevaar om alleen nog maar dat te horen wat je wilt horen en niet meer naar de gezonde leer te luisteren.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op dinsdag 26 februari 2013, 14:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:31
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Moest hieraan denken 2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, |
Oh ja... die kennen we al, de bekende koker met de bekende pijlen op de boog om de net even op een andere manier denkenden in de hoek te zetten. Gaat je niet lukken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:48
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | Oh ja... die kennen we al, de bekende koker met de bekende pijlen op de boog om de net even op een andere manier denkenden in de hoek te zetten. Gaat je niet lukken  |
Wat ik me afvraag is wat Jezus bedoeld met bepaalde dingen en dat betekend ook dat ik open sta voor correctie. Ik geloof dat wijsheid en inzicht door Gods geest komt en zonder dat zie je het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:52
|
|
|
|
| MAT170 schreef: | | Wat ik me afvraag is wat Jezus bedoeld met bepaalde dingen en dat betekend ook dat ik open sta voor correctie. Ik geloof dat wijsheid en inzicht door Gods geest komt en zonder dat zie je het niet. |
Ik hoor tussen de regels door dat jij claimt die wijsheid en dat inzicht te bezitten. Dan is het moeilijk om van gedachten te wisselen en meerdere kanten van de zaak te beschouwen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAT170
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 14:58
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Ik hoor tussen de regels door dat jij claimt die wijsheid en dat inzicht te bezitten. Dan is het moeilijk om van gedachten te wisselen en meerdere kanten van de zaak te beschouwen. |
Ik geloof dat wijsheid en inzicht van God komt, vanuit je zelf zie je het niet. Zelfde als iemand tot geloof en bekering komt in Jezus dan geloof ik dat het, het werk van de heilige geest in die persoon is.
Laatst aangepast door
|
MAT170
|
op dinsdag 26 februari 2013, 14:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 17:17
|
|
|
|
Wat wil je nu met al die bijbelteksten kan je niet eens wat openen zonder dat alles en dan eens duidelijk zijn wat je wil en wat je eigen mening is? dat zou wel eens een verademing zijn moet ik zeggen... Ik lees alles maar echt wijzer sorry nee niet echt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 17:45
|
|
|
|
Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.
Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten .....
Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......
Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:20
|
|
|
|
| PIETER619 schreef: | | Geheel mee eens, gebed is ons machtigste wapen |
Hoi Pieter ,
Juist!
Ik kreeg dit ook op mijn hart zeg maar, daarom vind ik de tekst die Mat erin heeft gezet ook heel goed en toepasselijk.
Deze tekst: Jacobus2 vers 14 Wat baat het, mijn broeders, of iemand al beweert geloof te hebben, als hij geen werken heeft? Kan dat geloof hem behouden? 15 Stel, dat een broeder of zuster gebrek heeft aan kleding en aan dagelijks voedsel, 16 en iemand uwer zegt tot hen: Gaat heen in vrede, houdt u warm en eet goed, zonder hen echter van het nodige voor het lichaam te voorzien, wat baat dit? 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.
Nou is het tegenwoordig zo, is ons land, dat er sociale voorzieningen zijn, en ook voedselbanken, dus ja, niemand zit idd zonder kleding, voedsel en onderdak.
En ja, de een verdient wat meer dan de ander. Maar ja, dat is geld. en als je voedsel, kleding en onderdak hebt, ben je mi rijk. Zeker als je daarnaast het geloof hebt in God.
Maar nu komt me punt, en dat van vele anderen denk ik. Kijk, in het Bijbelgedeelte wat Mat citeert staat dus ook: 17 Zo is het ook met het geloof: indien het niet met werken gepaard gaat, is het, op zichzelf genomen, dood.
Kijk, iedereen kan eten elke dag, zich kleden, en heeft onderdak. (Ja, verslaafden aan hard drugs niet altijd, maar ja, dan kom je weer in een hele andere discussie, want ja, die maken direct steeds al hun geld op zeg maar.) Dus, iedereen heeft in principe onderdak, voedsel en kleding. Dus ja, daarmee hoeven we mekaar niet te helpen. Wat bijvoorbeeld wel vroeger gebeurde.
Maar nu kom ik op me punt wat ook Pieter en Mat zeggen: Gebed is het machtigste wapen. Dat staat op meerdere plekken in de bijbel.
Nou wou ik even Efeziërs 6 aanhalen.
De geestelijke wapenrusting
10 Voorts, weest krachtig in de Here en in de sterkte zijner macht. 11 Doet de wapenrusting Gods aan, om te kunnen standhouden tegen de verleidingen des duivels; 12 want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. 13 Neemt daarom de wapenrusting Gods, om weerstand te kunnen bieden in de boze dag en om, uw taak geheel vervuld hebbende, stand te houden. 14 Stelt u dan op, uw lendenen omgord met de waarheid, bekleed met het pantser der gerechtigheid, 15 de voeten geschoeid met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes; 16 neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; 17 en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. 18 En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen.
Kijk, ik denk dat het gewoon van levensbelang is dat wij hier elke dag voor mekaar bidden. en ja, aanhoudend bidden kan niet als je werkt. Maar ja, daarom staat er ook: 'God ziet het hart aan'.
Als ik bijvoorbeeld hier van tien mensen weet dat ze gebed kunnen gebruiken, dat ze het op de een of andere manier, of meerdere manieren het moeilijk hebben, dan zou één zin per dag per persoon al genoeg zijn, want God ziet het hart aan.
Het gaat namelijk niet om een veelheid aan woorden(waar staat dát ook alweer? ;) maar om de intensiteit waarmee die woorden worden uitgesproken, in gedachten dan wel hardop.
Ja, ik heb een lijst van mensen hier op dit forum in mijn hoofd en op papier, waar ik elke dag, of vaker, maar wel minimaal één keer per dag voor bid.
Mattheus 17 vers 21 Want voorwaar, Ik zeg u, indien gij een geloof hebt als een mosterdzaad, zult gij tot deze berg zeggen: Verplaats u van hier daarheen en hij zal zich verplaatsen en niets zal u onmogelijk zijn. 21 [Maar dit geslacht vaart niet uit dan door bidden en vasten.]
Ik wil zeggen, iemand met een uitkering hoeft het niet per se moeilijker te hebben dan iemand met een dikke baan, en iemand met een gelukkige relatie kan het zelfs ook moeilijker hebben dan iemand die alleenstaand is.
Er is bij God geen aanziens des personen ook. Efeziërs 6 9B: Gij weet immers, dat hun en uw Heer in de hemelen is, en bij Hem is geen aanzien des persoons.
Ja, dus ik wou zeggen van Laten we AUB voor mekaar bidden!!! Voor Vrede, Vreugde, Gelukkig gevoel, Rust etc.... en ik bedoel niet dat iemand niet es een keer boos mag worden ofzo, ik bedoel, vrede in je hart an sich! OA.
En ja, ik weet er zijn velen die dat al doen!!
Eigenlijk een oproep voor degene die het nog niet elke dag doen, want: Efeziërs 6 12 Want... wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.
Mzzl!
S.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 26 februari 2013, 18:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:30
|
|
|
|
Onze broeder Mat verschuilt zich als het ware achter de bijbel...
Beste Mat, kom maar tevoorschijn, en laat jezelf zien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:36
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jammer dat dit topic op deze wijze strandde........en nee,mijn tekst is voor niemand persoonlijk bedoeld,geen vingertje.
Ik heb een broer die het woord zelfmedelijden tot in de puntjes kent,hij heeft een stoornis waarin dit erg tot uiting komt.Continu aandacht vragen en de boel steeds weer bedonderen om aandacht te krijgen........hoe vaak ik al voor niks aan zijn ziekenhuisbed heb gezeten .....
Hij weigert het te zien,kan je in 1 zin tot de grond afbranden en verrot schelden om je vervolgens te knuffelen en te zeggen(liegen dus)over weer een nieuwe hartkwaal........heeft al meerdere vrouwen zijn val ingelokt om daarna hun kapitaal op te maken,geestelijk af te branden(incl eventuele kinderen) en te vertrekken naar de volgende.......
Ik heb vertrouwen in mensen maar het duurt soms even voor ik dat vertrouwen echt kan tonen,bovenstaande levenslessen maken je wijzer he  |
Wow hoe noem je die stoornis? Iets met theatraal, antisociaal etc. en nog wat etiketten... wat erg!! Maar ook, straks is er echt wat aan de hand en gelooft niemand hem meer. Pittige klus elke keer om uit te zoeken wat er van waar is en zeker een gigantische aanslag voor zijn naaste omgeving.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |