| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:12
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...ik verveel me... |
Hoe bestaat het, en je hebt het zo druk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:15
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | | Hoe bestaat het, en je hebt het zo druk. |
...druk met wat? Nou ja, het regent niet en het is niet zo koud. Ik zou buiten de tegels kunnen schuren...je mag zelfs komen helpen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:28
|
|
|
|
en ja straks werken spoorstremming rijden tussen raalte en wierden.
gezellig wel in een nieuwe mercedes bus dat schild weer tot een uur van 18:00 tot 1 uur snachs
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...druk met wat? Nou ja, het regent niet en het is niet zo koud. Ik zou buiten de tegels kunnen schuren...je mag zelfs komen helpen  |
en dan mag ik zeker ook je heg gelijk kortwieken, ja ja ja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:33
|
|
|
|
| GERKEN620 schreef: | @Patries,
Bedankt voor je tekst, heb echt diep aan de grond gezeten deze week. En begin nu eindelijk, door God, nu rust te krijgen in de situatie. Al was mijn relatie kort, het was heel serieus bedoeld, alleen begon er bij haar twijfels opdrijven. Waar ze zelf de vinger nog niet op gekregen heeft. En mij in vragen heeft achtergelaten.
Nu, rustig weer opkrabbelen, met God. En kijken naar de toekomst.
Heeft voor beide iets te maken met verleden en daardoor het rugzakje maar er zijn dingen op elkaar geprojecteerd waardoor het niet de kans heeft gehad om echt te bloeien.... Hoe spijtig het ook is. |
ik denk velen met jou die zelfde hebben mee gemaakt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:56
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Een gat in de markt, jazeker, naar mijn gevoel wel! Iemand die niet meer op deze aarde kan of wil rondlopen, doet nu vaak vele (mensonterende en wanhopige) pogingen om uit het leven te stappen. Een organisatie die daar bij kan helpen heeft Godzijdank bestaansrecht gekregen. |
Ik denk niet dat je daarvoor God mag danken, die heeft juist leven gegeven En wij mogen wat met dat leven gaan doen, en het nemen is er daar niet één van, maar het te behouden wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:36
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik denk niet dat je daarvoor God mag danken, die heeft juist leven gegeven En wij mogen wat met dat leven gaan doen, en het nemen is er daar niet één van, maar het te behouden wel |
Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit...... Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood... Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:39
|
|
|
|
|
Misschien schrijven er wel mensen mee die spreken uit hun eigen ervaring.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 13:40
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | | Dit riekt naar vroeger, ik moest mijn breiwerkje wegleggen als opa uit de kerk koffie kwam drinken bij ons. Toen leverde dat ergernis op, nu zou ik het hypocriet noemen. |
Een zondagssteek die houdt geen week......sommige uitspraken blijven je in de genen zitten merk ik.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 10 maart 2013, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROLF230
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:10
|
|
|
|
Willemijn schreef:
Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit...... Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood... Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........
Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat een ongelooflijk kortzichtige reacties van sommige mensen hier zeg. Alsof mensen van de een op de andere dag besluiten van nou jongens, ik heb een dipje dus ik ga maar vragen of ze er een einde aan maken, daar gaat echt wel heeeeeel wat meer aan vooraf.
Mijn oma heeft ook besloten een einde te maken aan haar leven en dat is echt niet van de ene op de andere dag gegaan. We hebben het hier over een persoon van ver boven de gemiddelde leeftijd die mensen normaal halen, die bijna blind is, en jaaaren alleen op haar appartementje zit, de tijd te doden. Maar nee, volgens sommigen hier moeten we maar zo lang mogelijk creperen totdat ijzeren Hein de zeis erdoor haalt. Oma is op bed gaan liggen en mbv de dokter is ze gestopt met eten en drinken en uiteindelijk rustig ingeslapen en nu is ze bij God. Dat noem ik compassie hebben met iemand, met iemand die alles al 2 maal heeft meegemaakt in dit leven. De Schepper heeft het op deze manier gewild, amen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNEMARIE415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:19
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Gebod 26: 'Gij zult niet breien op zondag...' |
vandaar dat je je verveelt...je mag niet breien maar verbod 27 is gij zult niet schurenop zondag
...enne begrijp ik het goed dat je volgende keer een persoonlijke uitnodiging van mij wilt krijgen ...en dan kom je wel (mét breiwerk)?
...Ik ga zo maar eens beginnen aan de traditionele zondagmiddagnap
en BerendJan: werk ze!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:35
|
|
|
|
Alle ontspanning is goed hoor. De rustdag is als bescherming ingesteld en een dag niet werken, zeker in onze verlopende liberale maatschappij, is en blijft een goede zaak. Als er een regel is dan is het goed te kijken naar de bedoeling er achter en te zien dat de toenmalige maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden andere maatregelen vergde dan nu. En de tijd dat mijn moeder als kind op zondag wel mocht breien maar dat in de avond weer moest uithalen, is gelukkig voorbij. Wat een onzin.
Thomas, vindt de rustdag een hele goede instelling maar dan wel zonder scheefgegroeide en zogenaamde christelijke regeltjes, die meer kerkelijke traditie zijn dan christendom.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 maart 2013, 20:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:39
|
|
|
|
Doet me denken aan mijn broer... hij heeft, na een periode van nadenken of hij nog behandeling wilde (na jarenlange chemo's/operaties) alsnog besloten opnieuw een chemo aan te gaan en een natuurarts in de arm te nemen, hij vecht nog.. ondanks dat zijn arts heeft gezegd: "Doe wat je wilt maar je hebt echt niet lang meer..." en daarvan zijn de uitzaaiingen ook bewijs.. het lijkt een hopeloze strijd. En ik had het begrepen als hij de handdoek in de ring had gegooid ...
Stel hij zou in zijn ondraaglijke lijden kiezen voor een levenseinde kliniek met actief besluit.... Ik moet er even niet aan denken... alles in me roept om leven voor hem, geen einde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGRIET020
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:48
|
|
|
|
| PATRIES300 schreef: | Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent. Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.
For example, na mijn scheiding zat ik met een hoop onverwerkt verdriet. De relatie die ik daarna kreeg zorgde dat ik op een rose wolk zat. Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.
Die relatie heeft nooit een kans van slagen gehad daardoor. En dat vind ik nog steeds heel, heel erg. |
Precies Patries! Herkenbaar.  Je hebt na een relatie hersteltijd nodig en velen zijn juist in die tijd heftig op zoek naar invulling van dat wat ze uiteindeijk missen. Ook hier om CM kom je mensen tegen die erg in hun pijn en verdriet blijven hangen; ik zie dat als onverwerkt verdriet en extra ballast. En soms duiken ze dan een relatie in die geen kans van slagen heeft. Juist door die rugzak. Ik heb niet voor niets op mijn profiel een filmpje staan waaruit blijkt dat dit so true is; ik geloof hier heilig in.
Net wat Gerrit schrijft over rugzakken; daarvan zul je moeten kiezen welke stenen ballast vormen en welke juist jou veranderd hebben in de persoon die je bent... met die stenen die van waarde zijn ga je verder. Of ze dan van piepschuim zijn of lood maakt niet uit. Het is gewoon jouw bagage. En God zal ervoor zorgen dat die bagage niet te zwaar voor je is! Vertrouw maar dat Hij je wegen dan wel baant. Zeker als je Hem er aanhoudend om vraagt. Of het dan de oplossing in een relatie zal zijn of vrede in je hart... goed zal het zijn.
En dan nog hè? Ik kan dit zo schrijven en voelen maar ... geduld hebben een schone maar ook moeilijke zaak hoor!
http://www.youtube.com/watch?v=[url]F3vNV8DtXoY
Laatst aangepast door
|
MARGRIET020
|
op zondag 10 maart 2013, 14:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:50
|
|
|
|
| ROLF230 schreef: | Willemijn schreef:
Hier sluit ik me volledig bij aan. Wat een ongelooflijk kortzichtige reacties van sommige mensen hier zeg. Alsof mensen van de een op de andere dag besluiten van nou jongens, ik heb een dipje dus ik ga maar vragen of ze er een einde aan maken, daar gaat echt wel heeeeeel wat meer aan vooraf.
Mijn oma heeft ook besloten een einde te maken aan haar leven en dat is echt niet van de ene op de andere dag gegaan. We hebben het hier over een persoon van ver boven de gemiddelde leeftijd die mensen normaal halen, die bijna blind is, en jaaaren alleen op haar appartementje zit, de tijd te doden. Maar nee, volgens sommigen hier moeten we maar zo lang mogelijk creperen totdat ijzeren Hein de zeis erdoor haalt. Oma is op bed gaan liggen en mbv de dokter is ze gestopt met eten en drinken en uiteindelijk rustig ingeslapen en nu is ze bij God. Dat noem ik compassie hebben met iemand, met iemand die alles al 2 maal heeft meegemaakt in dit leven. De Schepper heeft het op deze manier gewild, amen. |
Tja... Ik had ook een oma. Ik geloof dat ze 20 jaar in een stoel heeft gezeten. Ze kon geen kant meer op. Had dagelijks vreselijke pijnen en krampen. Er was maar 1 ding dat haar gaande hield. Het vaste geloof in haar Heiland, die ook de mijne is geworden. Jezus hield haar gaande. Wat een getuigenis was ze voor de zusters in het verpleeghuis, voor de familie, en voor mijzelf. We hebben prachtige gesprekken gehad. En toen ze op 91-jarige leeftijd naar de Vader ging, was ik erg blij voor haar, en erg dankbaar voor wat wij hadden, en hebben.
Ik bedoel maar te zeggen: Nooit heeft ze het een keer gehad over uitstappen uit dit leven... Dat was gewoon geen optie. En is het nog steeds niet. Alleen God bepaalt over leven en dood. Niet de mens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:52
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wie zijn wij eigenlijk om daar zo'n oordeel te hebben? Het is makkelijk praten als je niet ziek bent of geteisterd wordt door jarenlang geestelijk lijden, en dan heb ik het niet over momenten dat je leven even tegenzit...... Wie zijn wij om dan met dat belerende en beschuldigende vingertje te komen van dat mag niet hoor? Je moet je tijd op aarde uitzitten ook al ben je zo ziek dat je niet meer kan of heb je zo'n geestelijke nood... Is het niet zinvoller om eens naar die mensen te luisteren en proberen te begrijpen wat hun beweegreden en hun gedachten zijn......zonder oordeel vellend over hel en verdoemenis? Neem van mij aan dat als mensen ziek worden er een moment komt dat ze niet meer kunnen........ |
Ik ben niet aan het veroordelen, ik geef mijn mening op het geen de ander beweerd , die zette ( ik dank God hier voor) ongeveer) En je weet dat ik er niet aan moet denken in deze mensen hun schoenen te staan, en ik wijs ook niet met een vingertje. Iedereen moet maar doen wat hem/haar goed is, je zal maar voor zo,n keuze (wat eigenlijk geen keuze is) komen te staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:03
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Nu krijg je dan wel aandacht..... Gevrijwaard, was ook een onderdeel van dit topic, en de verschillen die er zijn qua leven, maar wel altijd worden geconfronteerd met. En het barst van de verschillende creaties gemaakt door onze lieve Heer. Zelfs jij bent er één van, en je kan dan zo nu en dan best aandacht krijgen, maar dan moet je wel ergens op in gaan.
Het is de weg van de minste weerstand, om telkens met wat geneuzel een reactie ergens op te geven, zonder zelf een bijdrage te plaatsen. Wel een kritiek op een ander zijn opmerkingen, maar nooit zelf ergens op in gaan, of aan bijdragen . Natuurlijk, ik maak ook fouten, en als die gene waar ik e.v.t op reageer een opmerking als kwalijk zou zien, of ervaren, zet ik, als ik het gegrond vind, mijn excuses . |
Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren! Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......! Wat is wijsheid......?
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zondag 10 maart 2013, 15:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:17
|
|
|
|
|
Joseph Brodsky: “Bewezen waarheid is eigenlijk geen waarheid maar de som van bewijzen.”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:18
|
|
|
|
|
Ralph Waldo Emerson: “De enige zonde die we elkaar nooit vergeven is verschil van mening.”
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:18
|
|
|
|
|
UP!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOOP430
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:19
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: |
Ik was moöi voor slechte weer aan. Ach ik ben wel wat gewend op de weg.
 |
Ik heb er wat langer over gedaan. 's Middags om half 2 vertrokken en 's nachts om half 5 weer thuis, haha. Ik dacht, als je dan toch ver van huis moet kun je er maar beter een daggie uit van maken. Heb buiten de wok om nog bij 3 CM leden "even" gezellig wezen doen. Het laatste stuk was t glad, maar Jopie glijdt niet zomaar in 7 sloten tegelijk.
Ik heb het erg naar m'n zin gehad....bedankt Erika....toppie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:20
|
|
|
|
| BERENDJAN590 schreef: | en ja straks werken spoorstremming rijden tussen raalte en wierden.
gezellig wel in een nieuwe mercedes bus dat schild weer tot een uur van 18:00 tot 1 uur snachs  |
Haha, ik zag de bussen al staan Joepie eind van dit jaar 'tunnelen' we door Nijverdal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROADY558
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:28
|
|
|
|
| JOANNIE702 schreef: | Het kan ook wijsheid zijn, niet op reageren! Of wijsheid kan ook weinige woorden zijn.......! Wat is wijsheid......? |
Ontzag hebben voor God, dat is het begin van alle wijsheid...
(bron: Spreuken)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:51
|
|
|
|
[quote=ROADY558]Ontzag hebben voor God, dat is het begin van alle wijsheid...
(bron: Spreuken)[/
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:51
|
|
|
|
| ROADY558 schreef: | Ontzag hebben voor God, dat is het begin van alle wijsheid...
(bron: Spreuken) |
Ja mooi. En nu nog toegepast in de praktijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERENDJAN590
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 15:56
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Haha, ik zag de bussen al staan Joepie eind van dit jaar 'tunnelen' we door Nijverdal  |
Kom je mij op zoeken haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:00
|
|
|
|
| JOOP430 schreef: | Ik heb er wat langer over gedaan. 's Middags om half 2 vertrokken en 's nachts om half 5 weer thuis, haha. Ik dacht, als je dan toch ver van huis moet kun je er maar beter een daggie uit van maken. Heb buiten de wok om nog bij 3 CM leden "even" gezellig wezen doen. Het laatste stuk was t glad, maar Jopie glijdt niet zomaar in 7 sloten tegelijk.
Ik heb het erg naar m'n zin gehad....bedankt Erika....toppie... |
Nachtbraker... Enne 1 sloot is genoeg Jopie op een stoel blijven zitten was ook al heeeel moeilijk he Graag gedaan mensen die herhaling komt nog wel hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:08
|
|
|
|
| GERRIT084 schreef: | Ik ben niet aan het veroordelen, ik geef mijn mening op het geen de ander beweerd , die zette ( ik dank God hier voor) ongeveer) En je weet dat ik er niet aan moet denken in deze mensen hun schoenen te staan, en ik wijs ook niet met een vingertje. Iedereen moet maar doen wat hem/haar goed is, je zal maar voor zo,n keuze (wat eigenlijk geen keuze is) komen te staan. |
Ik zou God kunnen danken voor het feit dat er een menswaardig middel bestaat om iemand uit zijn lijden te verlossen. Net zoals er middelen bestaan om iemands kwalen te genezen. Het is ons beide gegeven, zowel medicatie om te genezen, als medicatie om te helpen dragen of in te slapen. Ik persoonlijk vind dat een zegen waar je met beleid gebruik van mag maken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:52
|
|
|
|
| IJSJE204 schreef: | Ik zou God kunnen danken voor het feit dat er een menswaardig middel bestaat om iemand uit zijn lijden te verlossen. Net zoals er middelen bestaan om iemands kwalen te genezen. Het is ons beide gegeven, zowel medicatie om te genezen, als medicatie om te helpen dragen of in te slapen. Ik persoonlijk vind dat een zegen waar je met beleid gebruik van mag maken. |
Heyyy Ijsje is dr weer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: zondag 10 maart 2013, 16:54
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Heyyy Ijsje is dr weer  |
Ha Erika, alles goed? Ben hier maar even hoor. Wel erg leuk om weer een paar dagen op CM rond te huppelen.
|
|
| Naar boven |
|
|