| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 00:04
|
|
|
|
| HARALD285 schreef: | Chatuliem, die mensen die daarmee worstelen kom je ook tegen onder mensen met een geloofsdoop. Of je nou een geloofsdoop doet of belijdenis, geen van die 2 tekenen zorgen voor een concreter geloof, dat doe je nog altijd zelf in je relatie met God. Met enkel een rijbewijs ben je ook nog geen Formule 1 coureur. Daarbij vind ik voor mijzelf het gegeven dat ik met Jezus gekruisigd, gestorven en opgestaan ben concreter dan het watergraf. |
dat bedoelde ik tevens te zeggen Harald... dank je voor je stukje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 01:30
|
|
|
|
| HARALD285 schreef: | Chatuliem, die mensen die daarmee worstelen kom je ook tegen onder mensen met een geloofsdoop. Of je nou een geloofsdoop doet of belijdenis, geen van die 2 tekenen zorgen voor een concreter geloof, dat doe je nog altijd zelf in je relatie met God. Met enkel een rijbewijs ben je ook nog geen Formule 1 coureur. Daarbij vind ik voor mijzelf het gegeven dat ik met Jezus gekruisigd, gestorven en opgestaan ben concreter dan het watergraf. | Draai nu eens de zaak. Als je ziet wat voor krachtig getuigenis de doop is, waarom is hij dan door de kerk zolang afgeschaft??? Er is in mijn ogen meer weggehaald nl. dan alleen maar de doop, maar ook de verkondiging van bekering en wedergeboorte. Als de kerk dat evangelie weer gaat verkondigen, met als teken de doop, zul je zien dat de kerk in NL gaat groeien, omdat het evangelie meer tot zijn recht zal komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 01:47
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | kBen het met je eens dat schade aan de ziel zeker zo belangrijk is om er aandacht aan te besteden . Aan de andere kant vind ik het heel moeilijk om een verband te ontdekken tussen een fabrieksmatig gefabriceerd (en NIET ingestraald) boeddhabeeldje en schade aan de ziel van de koper...... |
schade aan onze ziel is mijns inziens niet alleen belangrijk om aandacht aan te besteden maar onze ziel is de essentie van ons bestaan ,want we bestaan uit geest,ziel en lichaam en daar is het de satan om te doen om juist onze zielen te bevuilen en te beschadigen en ons af te houden van de dingen van God het is niet een kwestie van hoelang we hier op aarde leven maar hoe we hier geleefd hebben ,zoals ik al eerder schreef.
en een beeld al dan niet ingestraald (om jou woorden maar te gebruiken)maakt geen verschil ,als het niet tot eer van God gemaakt is maar tot een dienen van de mens.(bv dus ook als sier terwijl het van oorsprong een afgodsbeeld is ) velen snappen niet hoe slinks de satan is om de mens te verleiden en een kier weet te vinden om binnen te komen in de mensenlevens. er is uiteindelijk niets nieuws onder de zon een iemand begon ermee en maakte er zogezegd een fabrieksvoorwerp van maar in de geestlijke wereld strekt zich dat veel verder uit . ik daag jullie dan ook uit om op je knieen te gaan en God om openbaring en wijsheid te bidden.denk dat veel zullen schrikken wat men zoal op zou moeten/kunnen ruimen in hun huizen er is meer tussen hemel en aarde;ik denk dan bv aan de tekst uit efeze 6 :12 waar paulus zegt ; want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees,maar tegen de overheden,tegen de machten,tegen de wereldheersers dezer duisternis,tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. en die komen dus heus niet op je pad als duveltjes met hoorntjes maar juist op slinkse wijze of zoals cross het ook al eens gezegd heeft als een engel des lichts.de satan wil ons juist zand in de ogen strooien dat t allemaal geen kwaad kan. ik denk als men werkelijk een diepe relatie met God heeft dan taal je niet naar al die andere zaken zoals bv de oosterse beelden ed.in huis te halen daarom kan ik enkel nog zeggen,bid,toets en vraag God om wijsheid en openbaring.wie hierin oprecht zoekt zal zeker antwoord krijgen
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op dinsdag 4 mei 2010, 02:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:20
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik pas niet in een hokje  |
Er zijn vast ook wel rekbare pashokjes
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op dinsdag 4 mei 2010, 08:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:22
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik pas niet in een hokje  |
Gelukkig maar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Draai nu eens de zaak. Als je ziet wat voor krachtig getuigenis de doop is, waarom is hij dan door de kerk zolang afgeschaft??? Er is in mijn ogen meer weggehaald nl. dan alleen maar de doop, maar ook de verkondiging van bekering en wedergeboorte. Als de kerk dat evangelie weer gaat verkondigen, met als teken de doop, zul je zien dat de kerk in NL gaat groeien, omdat het evangelie meer tot zijn recht zal komen. |
Je zegt hier nogal wat, Chatuliem. De kerk (wel een aardige, want wat versta je hier nu onder) zou het evangelie niet meer verkondigen??? En de doop zou niet meer als teken van dat evangelie gebruikt worden???
Waarom direct weer veronderstellen dat alleen jij de juiste invulling geeft aan Gods Woord? Want je zet je nu zelfs boven de kerk (nogmaals: wat versta je hier nu onder) door te veronderstellen dat nergens meer het evangelie tot zijn recht komt... ...behalve blijkbaar bij jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:27
|
|
|
|
| HARALD285 schreef: | | Zo zwart/wit als je het nu stelt kan ik niet echt kiezen. voor wat betreft het korte visie gedeelte pas ik wel bij de "rekkelijken", maar in de uitvoering pas ik niet zo bij de "rekkelijken", vooral in het laatste stuk; aan het eind is er tòch vergeving. Alsof het vanzelfsprekend is, wat je met je leven ook doet. Daarbij zijn de "rekkelijken" zich ook net zo goed van bewust dat ze het uit de vader hand moeten ontvangen. Zie Luc 18,9-14. |
Een goede gedachte! Ik denk dat veel mensen hier hun eigen mix hebben van geloof en invulling daarvan. En daar is niks mis mee! We leven idd. allemaal uit genade. 't Valt me alleen op dat de 'rekkelijken' hier wel voor uit durven te komen, dat ze de invulling wat meer menselijker maken. Maar dat de preciezen hier (nog) weg blijven. Jammer. Maar goed, hun standpunten kun je verspreid over het hele forum lezen.
Ikzelf: ik kerk orthodox, dat is mijn houvast, maar in de praktijk van alledag ben ik redelijk rekkelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:33
|
|
|
|
Een goede morgen, deze morgen, een zonnige morgen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:37
|
|
|
|
|
Liever een kerncentrale in Frankrijk, dan een windmolen in mijn achtertuin!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 08:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een 54-jarige Chinees heeft in zijn leven zeker vijftienhonderd gloeilampen opgegeten. Wang Xianjun ontdekte de delicatesse toen hij twaalf jaar oud was, en kan er sindsdien niet meer van afblijven.
Xianjun beweert dat de peertjes knapperig en heerlijk zijn. Toen hij twaalf was, slikte hij per ongeluk een stuk bot van een vis door. Om onnavolgbare redenen besloot hij daarna maar stukken glas te gaan eten, en hij bleef kerngezond.
Daarop besloot Xianjun dat het een goed idee zou zijn om maar gloeilampen te gaan eten. De beste man neemt er af en toe eentje bij het ontbijt, en drinkt er dan een lekker glas water bij. Volgens doktoren in een nabijgelegen ziekenhuis is de Chinees kerngezond. |
Ik houd het bij spaarlampen! Af en toe een tl-buisje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:06
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Een 54-jarige Chinees heeft in zijn leven zeker vijftienhonderd gloeilampen opgegeten. Wang Xianjun ontdekte de delicatesse toen hij twaalf jaar oud was, en kan er sindsdien niet meer van afblijven.
Xianjun beweert dat de peertjes knapperig en heerlijk zijn. Toen hij twaalf was, slikte hij per ongeluk een stuk bot van een vis door. Om onnavolgbare redenen besloot hij daarna maar stukken glas te gaan eten, en hij bleef kerngezond.
Daarop besloot Xianjun dat het een goed idee zou zijn om maar gloeilampen te gaan eten. De beste man neemt er af en toe eentje bij het ontbijt, en drinkt er dan een lekker glas water bij. Volgens doktoren in een nabijgelegen ziekenhuis is de Chinees kerngezond. |
zeg mariska; k zit te ontbijten ja!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:09
|
|
|
|
sja de dag moest eens komen he en vandaag is het zo ver...... En het lijkt wel ee ntraditie om dan als je gaat ffkes laat weten dat je gaat... kee dan bij dees: De ballen en tabé... enne een liedje hoort er ook bij zelf dacht ik aan dees: http://www.youtube.com/watch?v=ZW-Fi9N_zIc&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:28
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | schade aan onze ziel is mijns inziens niet alleen belangrijk om aandacht aan te besteden maar onze ziel is de essentie van ons bestaan ,want we bestaan uit geest,ziel en lichaam en daar is het de satan om te doen om juist onze zielen te bevuilen en te beschadigen en ons af te houden van de dingen van God het is niet een kwestie van hoelang we hier op aarde leven maar hoe we hier geleefd hebben ,zoals ik al eerder schreef.
en een beeld al dan niet ingestraald (om jou woorden maar te gebruiken)maakt geen verschil ,als het niet tot eer van God gemaakt is maar tot een dienen van de mens.(bv dus ook als sier terwijl het van oorsprong een afgodsbeeld is ) velen snappen niet hoe slinks de satan is om de mens te verleiden en een kier weet te vinden om binnen te komen in de mensenlevens. er is uiteindelijk niets nieuws onder de zon een iemand begon ermee en maakte er zogezegd een fabrieksvoorwerp van maar in de geestlijke wereld strekt zich dat veel verder uit . ik daag jullie dan ook uit om op je knieen te gaan en God om openbaring en wijsheid te bidden.denk dat veel zullen schrikken wat men zoal op zou moeten/kunnen ruimen in hun huizen er is meer tussen hemel en aarde;ik denk dan bv aan de tekst uit efeze 6 :12 waar paulus zegt ; want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees,maar tegen de overheden,tegen de machten,tegen de wereldheersers dezer duisternis,tegen de boze geesten in de hemelse gewesten. en die komen dus heus niet op je pad als duveltjes met hoorntjes maar juist op slinkse wijze of zoals cross het ook al eens gezegd heeft als een engel des lichts.de satan wil ons juist zand in de ogen strooien dat t allemaal geen kwaad kan. ik denk als men werkelijk een diepe relatie met God heeft dan taal je niet naar al die andere zaken zoals bv de oosterse beelden ed.in huis te halen daarom kan ik enkel nog zeggen,bid,toets en vraag God om wijsheid en openbaring.wie hierin oprecht zoekt zal zeker antwoord krijgen |
Amen, Grace heel mooi geschreven, en o zo waar!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:40
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Een goede gedachte! Ik denk dat veel mensen hier hun eigen mix hebben van geloof en invulling daarvan. En daar is niks mis mee! We leven idd. allemaal uit genade. 't Valt me alleen op dat de 'rekkelijken' hier wel voor uit durven te komen, dat ze de invulling wat meer menselijker maken. Maar dat de preciezen hier (nog) weg blijven. Jammer. Maar goed, hun standpunten kun je verspreid over het hele forum lezen.
Ikzelf: ik kerk orthodox, dat is mijn houvast, maar in de praktijk van alledag ben ik redelijk rekkelijk. |
Wat denk je Imre, zal het een gebrek aan durf zijn of een tekort aan arrogantie om jezelf als één van de preciezen aan te merken? Ik denk dat niemand kan beweren precies te weten wat God bedoelt te zeggen in de Bijbel. Daar is God veels te groot voor... We kunnen alleen denken te begrijpen wat God bedoeld en dat naleven. Dan kom je al snel bij het volgende. Rekkelijk is een rekbaar begrip, zo omschrijf je het ook. Ik moet denken aan een schaal van tien bijvoorbeeld, waarop de preciezen een 10 hebben en de rekkelijken 1 tot en met 9.
Ik heb de funditest van Trouw ook even gedaan... 43%... Viel me eigenlijk een beetje tegen... ik had mezelf fundamentalistischer ingeschat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:41
|
|
|
|
Jaaa, die is gaaf he!! Zo krijgt je dag een gouden randje, toch!?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 09:53
|
|
|
|
Gewoon even als open vraag: hoe denken we dan over beelden in de katholieke kerk? Ik ben zelf wat traditioneel en om eerlijk te zijn anti-katholiek opgevoed. De kern was: katholieken hebben beelden en knielen daarvoor. Het was dus in strijd met het gebod van gesneden beelden. Ik heb inmiddels wel ontdekt hoe het echt zit maar bovenstaande opvatting was toen nog stevig vertegenwoordigd, mogelijk nog wel, denk ik. De katholieke kerk is rijk aan symboliek en aan handelingen met een symbolische betekenis. De huidige katholiek is bewust met geloof en liturgie bezig, is mijn indruk. Eerlijk gezegd hou ik er ook wel van om naar een Latijnse mis te gaan en de hele liturgie vind ik rijk en heerlijk rustgevend. Honderden miljoenen Christenen ervaren en beleven in deze kerk hun geloof. Er hangen beeltenissen van Christus en Maria met name maar deze beelden worden zeker niet als (af-)goden aanbeden.
Hoe verhoudt zich dit dan in de discussie zoals die tot nu toe gevoerd is? Ik ervaar dat ik, ook als behoorlijk gereformeerd opgevoed jongetje, nooit zie dat er van enige aanbidding van een beeld sprake is. Katholieke pastores bevestigen dit ook. Veel protestanten echter hebben dit lang voor waar aangenomen.....
Thomas, die graag naar gregoriaanse muziek luistert.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 mei 2010, 13:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:09
|
|
|
|

waar is het plaatje?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op dinsdag 4 mei 2010, 11:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:20
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Wat denk je Imre, zal het een gebrek aan durf zijn of een tekort aan arrogantie om jezelf als één van de preciezen aan te merken? Ik denk dat niemand kan beweren precies te weten wat God bedoelt te zeggen in de Bijbel. Daar is God veels te groot voor... We kunnen alleen denken te begrijpen wat God bedoeld en dat naleven. Dan kom je al snel bij het volgende. Rekkelijk is een rekbaar begrip, zo omschrijf je het ook. Ik moet denken aan een schaal van tien bijvoorbeeld, waarop de preciezen een 10 hebben en de rekkelijken 1 tot en met 9.
Ik heb de funditest van Trouw ook even gedaan... 43%... Viel me eigenlijk een beetje tegen... ik had mezelf fundamentalistischer ingeschat...  |
Liesbeth,
De test was veel te doorzichtig. Je kon er precies uithalen welk antwoord het meest 'fundamentalistisch' was. En hoe vertaal je een vraag mbt de politieke voorkeur naar een score op deze schaal? Iemand die SGP stemt is waarschijnlijk het meest fundamentalistisch, maar een modaal-katholieke CDA-stemmer? Als ik dan de keuze voorgelegd krijg naar mijn stemgedrag en er staat: CDA, CU of SGP als een(1) keuze, dat weet je toch dat de makers geen kennis hebben van het politieke landschap en de vertaling ervan naar fundamentalistisch gedrag? Ik zal nimmer op de SGP stemmen maar de andere twee zouden wel kunnen. Wel grappig dat jij 43 scoort en ik 55.
Thomas, die dacht dat Liesbeth veel fundamentalistischer zou zijn dan hijzelf.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 mei 2010, 10:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:29
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Je zegt hier nogal wat, Chatuliem. De kerk (wel een aardige, want wat versta je hier nu onder) zou het evangelie niet meer verkondigen??? En de doop zou niet meer als teken van dat evangelie gebruikt worden???
Waarom direct weer veronderstellen dat alleen jij de juiste invulling geeft aan Gods Woord? Want je zet je nu zelfs boven de kerk (nogmaals: wat versta je hier nu onder) door te veronderstellen dat nergens meer het evangelie tot zijn recht komt... ...behalve blijkbaar bij jou  | De introductie van de kinderdoop is duidelijk ten koste gegaan van de oproep tot bekering. De nadruk werd verlegd naar het horen bij het verbond. Je ziet nog steeds dat evangelisatie in deze kerken niet de prioriteit heeft die het zou moeten hebben. De evangelisatieboodschap bij kerken die de (geloofs)doop hanteren is veel sterker aanwezig. En het zijn de kerken die groeien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:40
|
|
|
|
ik heb de test ook gedaan.... ik ben fundamentalistischer dan ik dacht. mijn score is 64%....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:45
|
|
|
|
| ARJAN007 schreef: | Het feit dat er tegenwoordig discussie mogelijk is over kinderdoop c.q. geloofsdoop, geeft aan dat er veel minder kinderen sterven dan 100 jaar geleden.....
Dankzij de luxe welvaartstaat kan men het zich veroorloven om de "echte" doop uit te stellen tot het moment komt dat de gelovige een bewuste keus voor de Levende God maakt.
Er is wel wat voor te zeggen om de doop uit te stellen tot volwassen leeftijd, dan vinden doop + belijdenis gelijktijdig plaats. Maar daarin is ieder vrij om te kiezen. Maar er is evengoed wat voor te zeggen om voor de kinderdoop te kiezen. Ook in onze tijd sterven er kinderen, ook nu nog zijn er kinderen die weten dat ze binnen enkele jaren komen te overlijden.....
Dus de kinderdoop is een echte, volwaardige doop. Die doop is geldig voor het hele leven, en moet dus niet overgedaan worden!!! | Hier zie je weer een klassiek argument, dat in mijn ogen onbijbels is. Een kind is niet behouden als het niet gedoopt is....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:51
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Wil je nou zeggen Chat dat als je belijdenis gedaan hebt hier een twijfel aan zit, en aan de volwassendoop niet zeker ? Ik kan je wel zeggen dat ik heel bewust mijn belijdenis gedaan heb (als antwoord op de kinderdoop), tja als baby kan je toch niet gaan kiezen of je je als kind laat dopen of dat je de volwassendoop doet ? van die keuze hoorde ik pas veel en veel later, wist niet eens dat dat er was. Ik weet echt niet of ik het als ik me er wel bewust van was geweest of ik wel die volwassendoop had gedaan... Vind de kinderdoop ook wel iets hebben... God die als eerste zegt... dat Hij je aan wilt nemen als zijn kind... (Was het niet Jezus die zei: "Laat alle kinderen tot mij komen en verhindert ze niet" ?), daarop mag je dan antwoorden op je belijdenis... Het gaat erom of je "ja" zegt volgens mij. Ik hecht er ook waarde aan dat God dat initiatief neemt... (Hij had ons als eerste lief)...
Wat ik echt heel jammer vind is dat er in de kerk zo moeilijk over gedaan wordt... Zou ik bijv. lid willen worden van de Baptistengemeente, dan ben ik of gastlid of ik moet me laten dopen (volwassendoop) en dan denk ik... ik heb toch (heel bewust) belijdenis gedaan ?? Jammer vind ik dat... net alsof je belijdenis niet geldt. Ik respecteer het ook als een ander voor de volwassendoop kiest, waarom wordt de belijdenis dan niet gerespecteerd ? Soms is de eenheid ver te zoeken vind ik... dacht dat we daarin kinderen van God waren... en daar gaat het toch om ? Susannah | Het lijkt me nogal logisch toe dat als je lid van een baptistengemeente wilt zijn, je ook achter de doelstellingen van die kerk staat. En daar hoort de geloofsdoop nu eenmaal bij. En natuurlijk gaat niet elke belijdenis gepaard met twijfel, maar voldoende gelovigen ervaren die twijfel wel....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Hier zie je weer een klassiek argument, dat in mijn ogen onbijbels is. Een kind is niet behouden als het niet gedoopt is.... |
heb je dan mijn motivatie wel gelezen, chatuliem?? want daar heb ik toch, dacht ik, een halve pagina tekst aan gewijd!! ik copieer het nog een keer voor je;
je wordt wel in het uiterlijke volk van God opgenomen, de gemeenschap der heiligen, de kerkelijke gemeente, maar niet bij het volk van God in de zin van het "kind van God zijn" om een paralel te trekken met het volk israel; niet iedere israeliet kende/geloofde in God, en is bij Christus in het Vaderhuis. kijk hierbij ook maar eens naar het moment, dat het volk israel uit egypte is geleid, en voor de jordaan is aangekomen; slechts twee verspieders geloven/vertrouwen op God; het overgrote deel van het volk israel dus niet; zij blijven in de troosteloosheid van de woestijn, en gaan het land der belofte (als symbool van de hemel) niet in. samenvattend; het belang van bij het uiterlijk volk van God behoren, is geen garantie dat je ook bij de God van het volk hoort; dit is een belangrijk gegeven, waar nog wel eens misverstanden over bestaan, naar mijn idee!! dus het geloofsvertrouwen van een israeliet is kriterium voor God, ik hoop dat we het daar over eens zijn....
wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Vader, beloofd de Vader dat hij met ons een eeuwig verbond der genade opricht, ons tot Zijn kinderen aanneemt, en ons van alle goeds wil voorzien; al het kwade van ons weren, of tot ons bestwil doen keren; wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Zoon, beloofd de Heere Jezus dat Hij ons wast in Zijn bloed, zodat we rechtvaardig voor God gerekend worden. wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Heilige Geest, dat Hij in ons hart wil wonen, en ons tot lidmaten van Christus wil heiligen, zodat we ons mogen toe-eigenen wat we in Christus al hebben mogen. namelijk; afwassing van zonden, vernieuwing van ons leven, zodat we onbevlekt het eeuwige leven binnen mogen gaan
met andere woorden; de Heilige Geest werkt het geloof, en de vernieuwing van je leven in je hart, waardoor je de genade ontvangt. dit houd dus in, chatuliem, dat je niet in het genadeverbond wordt opgenomen door de doop, maar doordat de Heilige Geest het geloof in je hart werkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
. |
mijn knullen zijn bij papa dat weekend maar dankzij cm kom ik misschien met zn 2en )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | ik heb de test ook gedaan.... ik ben fundamentalistischer dan ik dacht. mijn score is 64%.... |
Ik hou de uitslag graag even voor mezelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 10:57
|
|
|
|
als je bijbeltekst neemt:
wie gelooft en zich zal laten dopen, die zal behouden worden.
als je komt te overlijden nog voordat je de geloofsdoop hebt ondergaan, ben je dan verloren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:06
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Jaaa, die is gaaf he!! Zo krijgt je dag een gouden randje, toch!? |
En je hoort het deuntje nog dágen lang....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:15
|
|
|
|
Ik deed ook de test, kwam uit op 46% Maar daarna de Relitest gedaan, daar heb ik wel even over na moeten denken. In mijn doen en laten ben ik geen echte christen, maar in handelen doe ik vaak zoals een christen zou doen. Daar komt dan misschien mijn afkeer van opgelegde regels tot uiting, niet alleen in de kerk, maar ook in het leven van alledag,daar heb ik wel eens moeite mee, ik sputter en ben recalcitrant in mijzelf, en vervolgens pas ik mij meestal aan. Ik heb een diepgeworteld gevoel van mensen in hun waarde laten, daar zet ik blijkbaar mijn eigen overtuiging voor opzij, zoiets. Beetje schokkend vond ik het wel, maar ach, eigenlijk weet ik onderhand wel hoe ik in elkaar steek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:15
|
|
|
|
Ik deed ook de test, kwam uit op 46% Maar daarna de Relitest gedaan, daar heb ik wel even over na moeten denken. In mijn doen en laten ben ik geen echte christen, maar in handelen doe ik vaak zoals een christen zou doen. Daar komt dan misschien mijn afkeer van opgelegde regels tot uiting, niet alleen in de kerk, maar ook in het leven van alledag,daar heb ik wel eens moeite mee, ik sputter en ben recalcitrant in mijzelf, en vervolgens pas ik mij meestal aan. Ik heb een diepgeworteld gevoel van mensen in hun waarde laten, daar zet ik blijkbaar mijn eigen overtuiging voor opzij, zoiets. Beetje schokkend vond ik het wel, maar ach, eigenlijk weet ik onderhand wel hoe ik in elkaar steek.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 11:19
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | heb je dan mijn motivatie wel gelezen, chatuliem?? want daar heb ik toch, dacht ik, een halve pagina tekst aan gewijd!! ik copieer het nog een keer voor je;
je wordt wel in het uiterlijke volk van God opgenomen, de gemeenschap der heiligen, de kerkelijke gemeente, maar niet bij het volk van God in de zin van het "kind van God zijn" om een paralel te trekken met het volk israel; niet iedere israeliet kende/geloofde in God, en is bij Christus in het Vaderhuis. kijk hierbij ook maar eens naar het moment, dat het volk israel uit egypte is geleid, en voor de jordaan is aangekomen; slechts twee verspieders geloven/vertrouwen op God; het overgrote deel van het volk israel dus niet; zij blijven in de troosteloosheid van de woestijn, en gaan het land der belofte (als symbool van de hemel) niet in. samenvattend; het belang van bij het uiterlijk volk van God behoren, is geen garantie dat je ook bij de God van het volk hoort; dit is een belangrijk gegeven, waar nog wel eens misverstanden over bestaan, naar mijn idee!! dus het geloofsvertrouwen van een israeliet is kriterium voor God, ik hoop dat we het daar over eens zijn....
wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Vader, beloofd de Vader dat hij met ons een eeuwig verbond der genade opricht, ons tot Zijn kinderen aanneemt, en ons van alle goeds wil voorzien; al het kwade van ons weren, of tot ons bestwil doen keren; wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Zoon, beloofd de Heere Jezus dat Hij ons wast in Zijn bloed, zodat we rechtvaardig voor God gerekend worden. wanneer je gedoopt wordt in de naam van de Heilige Geest, dat Hij in ons hart wil wonen, en ons tot lidmaten van Christus wil heiligen, zodat we ons mogen toe-eigenen wat we in Christus al hebben mogen. namelijk; afwassing van zonden, vernieuwing van ons leven, zodat we onbevlekt het eeuwige leven binnen mogen gaan
met andere woorden; de Heilige Geest werkt het geloof, en de vernieuwing van je leven in je hart, waardoor je de genade ontvangt. dit houd dus in, chatuliem, dat je niet in het genadeverbond wordt opgenomen door de doop, maar doordat de Heilige Geest het geloof in je hart werkt. | De kardinale vraag in dit gedeelte is natuurlijk, in hoeverre kan een baby uit geloof dit aanvaarden? Daar blijft de schoen wringen? De ouders kiezen ervoor, wat op zichzelf een fijne keuze is, omdat ze van plan zijn om het kind in geloof op te voeden, maar doop en bekering gaan hand in hand samen in mijn optiek. Het zijn twee kanten van dezelfde medaille.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |