ChristianMatch

Forum

Het Nieuwsch hoekje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5544 5545 5546 5547 5548 5549 5550 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:52

KLUS667 schreef:
Indirect antwoord:
Ik ben BHV-er: BedrijfsHulpVerlener en vanmorgen in de kerk ging precies voor me een man onderuit. Je reageert meteen, doet je best. Toen we hem op de brancar weggedragen hadden kwam hij gelukkig weer iets bij en later weer helemaal. Nou in zo'n situatie wordt ik niet getraind. Ja....met een stugge collega, die nog een beetje met z'n ogen knippert. Of een pop, waar je zelf maar van moet uitmaken wat hij wel of niet kan. Maar een slappe zware man die met z'n ogen draait en echt niet reageert....

Ik ben blij dat het goed afgelopen is en eenmaal thuis, toen begonnen m'n benen wel te trillen hoor.....

Dat snap ik wel! Maar jij bent toch de BVH-ed! Dat wordt toch van jou verwacht? Daar ben je toch voor opgeleid? En dan moet je dat ding toch gewoon doen! Het is je opleiding die je dan in de praktijk moet brengen! Doe dan gewoon wat je geleerd is! Of toch niet? Ben benieuwd!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:55

BAPPI605 schreef:
God laat een ezel een mens waarschuwen Lachende smiley Smiley die vol vragen zit ... nou, als dat geen humor van God is!

Toch wel jammer dat je hiermee aangeeft niet helemaal de essentie van dat verhaal te pakken te hebben. Ik meen te weten dat de ezel Bileam in alle ernst tegen zichzelf beschermde...
Naar boven

Auteur Bericht
LANFY127

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:56

Toch wel jammer dat ik zelfs van de CM redactie geen antwoord krijg! Is niet volgens de reglementen van de normale internetdiscussies! Jammer! Toch wat gemist?
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: maandag 10 juni 2013, 23:58

ANNA415 schreef:
Dus kortom God heeft ons niet geschapen!

Want als humor niet van Hem komt, hoe komt het dan in ons?

U was het die mijn nieren vormde,
die mij weefde in de buik van mijn moeder.
Ik loof u voor het ontzaglijke wonder van mijn bestaan,
wonderbaarlijk is wat u gemaakt hebt.
Ik weet het, tot in het diepst van mijn ziel.
Toen ik in het verborgene gemaakt werd,
kunstig geweven in de schoot van de aarde,
was mijn wezen voor u geen geheim.
Uw ogen zagen mijn vormeloos begin,
alles werd in uw boekrol opgetekend,
aan de dagen van mijn bestaan ontbrak er niet één.

Ik impliceer juist dat God ons wél geschapen heeft! Lezen... Goed lezen...

Zieke smiley

PS: mooi gedicht/tekst. Sta ik achter...

Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 11 juni 2013, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:03

Maar nog steeds vertel je ons nog niet hoe ik als mens dan aan mn humor kom als God dat niet in me gelegd heeft
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:08

HIEP-HIEP...HOERA...voor P E T R A!!!!!

Van Harte gefeliciteerd..een fijne dag...en alle goeds voor de toekomst!!!

(daarom kwam je zeker terug Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:16

Nou Shanita, je wint je wel op zeg Twijfelende smiley Knipoog smiley ... Gelukkig is er nog de PKN en de RK waar alles nog op traditionele wijze gebeurd, Niets mis mee hoor! Ik kijk nog vaak naar de PKN en RK op tv. Ik ben zelf katholiek gedoopt als baby. Ik voel mij echter nu volledig thuis bij de Pinkster en Charismatische gemeente. Geloof me, in de meeste Pinkster/Charismatische kerken gaat het er vrij normaal aan toe. In mijn ogen normaal dan! Gefrustreerde smiley
Vallen in de geest vind ik normaal... Het komt bij de bediening van Jezus regelmatig voor dat mensen door zijn aanraking rare dingen deden. Meestal was dat de uiting van de demonen die uit die persoon kwamen. In de Oude Testament staat ook een vb. Van het 'vallen' (2 kronieken 5:13,14), de aanwezigheid van God was zo groot dat de priesters niet meer op hun benen konden staan.
Ikzelf heb dat nooit mogen ervaren en velen in mijn gemeente ook niet. Anderen vallen weer erg makkelijk.... Waarom die wel en ik niet? Weet ik niet, misschien ben ik daar wel te nuchter voor en werkt de HG op een andere manier met mij. Zo werkt de HG duidelijk anders met jou. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BAPPI605
op dinsdag 11 juni 2013, 00:17
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:17

ROELANDE345 schreef:
Maar nog steeds vertel je ons nog niet hoe ik als mens dan aan mn humor kom als God dat niet in me gelegd heeft

Hoe kan het ook anders als God een heilig God is en zich niet in menselijke beredeneringen laat vatten? Bovendien is niet alle humor even goed...
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:26

IFAN841 schreef:
Toch wel jammer dat je hiermee aangeeft niet helemaal de essentie van dat verhaal te pakken te hebben. Ik meen te weten dat de ezel Bileam in alle ernst tegen zichzelf beschermde...

Nou, dat is toch grappig! Humor van God dat Hij op zo'n bijzondere manier iets duidelijk wil maken. Dat laat de veelzijdigheid van God zien, alles is bij Hem mogelijk, ook via een humoristische wijze!
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:34

CHRISTIANMATCH schreef:
Probeer op een respectvolle manier in gesprek te gaan en te blijven.

Leg uit waarom je iets vindt. Je mening geven is makkelijk, maar het is wel zo prettig als deze ook goed onderbouwd is.

Stel vragen aan de ander, zonder direct verbaal agressief te worden.

Blijf niet doordrammen als de ander niet (meer) reageert.

Wie oren heeft, die hore

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:34

CHRISTIANMATCH schreef:
Probeer op een respectvolle manier in gesprek te gaan en te blijven.

Leg uit waarom je iets vindt. Je mening geven is makkelijk, maar het is wel zo prettig als deze ook goed onderbouwd is.

Stel vragen aan de ander, zonder direct verbaal agressief te worden.

Blijf niet doordrammen als de ander niet (meer) reageert.

Wie oren heeft, die hore

Redactie CM
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 01:03

PETRA373 schreef:
eh? 21 januari 2017 Smiley die vol vragen zit

en het heet niet voor niets een vredes proces....het is een proces van jaren en jaren....

Goede vraag. En het enige juiste antwoord is: NEE! Het was namelijk al mis tussen Izak en Ismael. Daar is het begonnen...
Naar boven

Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 01:10

BAPPI605 schreef:
Nou, dat is toch grappig! Humor van God dat Hij op zo'n bijzondere manier iets duidelijk wil maken. Dat laat de veelzijdigheid van God zien, alles is bij Hem mogelijk, ook via een humoristische wijze!

Goed, ik ben sprakeloos... Het enige wat ik dan nog kan zeggen is dat ik hoop dat je ooit de ernst van dit verhaal gaat inzien en alle menselijke beredeneringen laat varen... En dat meen ik!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 01:54

[quote=JOL252]Dus als ik het goed versta is seks nog steeds een vies woord. Ja daar zie ik duidelijk verschil in, zoals ik al heb uitgelegd, liefde bedrijven is puur en het verlangen om het je partner naar de zin temaken, komt bijv ,romantiek om de hoek kijken. Seks is meer beverdiging van behoeften, welek men bijv op zich af laat komen door hedendagse media en zo soms behoeften doet ontstaan die niet bedoeld zijn om de ander t elaten genieten maar wel ee neigen behoeft kweektEven ingaand op jouw stelling dat het woord seks in de bijbel niet voorkomt:
- vreemd gaan wordt ook niet genoemd. Biblija.net, dan bij woord zoeken man vrouw neer zetten, helaas komt men niet veel over overspelige mannen tegen
- incest ook niet om maar es een dwarsstraat te noemen. Biblija.net Leviticus?
- overwerken ook niet. Snap ik even niet

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo wat je probleem is met het woord seks. Blijkbaar heb jij hier associaties mee die gelijk staan met :
orgieën, grenzeloos, onbeschaafd, losbandigheid... en dat is jammer. [color=#0000FF]Ik probeer een verschil aan te tonen aangaande hoe met elkaar om te gaan als man en vrouw. welek keuze zou men moet maken als het om een relatie gaat, eentje van eerbied en in leifde samen één te worden of het door mensen bedachte gebeuren wat er allemaal met seks kan samengaan, dus lekker ruim houdend ahw.
Jol, vindt excuus aan Thomas ook wel op zijn plek. Mag men regels Gods naast men neerleggen omdat het OT is en nu niet meer geldig is? IsGods Woord dan maar beperkt geldig nog? Ik vind dus van niet
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 06:39

Quote:
=PIETER619 ...

Okay ik begrijp dat je het niet begrijpt. Voor veel mensen is hier het woord seks niet hoe jij het uitlegt en de wereld laat binnenkomen. Ja seks wordt misbruikt zoals zoveel zaken die van God zijn worden verpest en verziekt. Seks kan kapotmaken, evenzo kan dat verbinden en de relatie laten bloeien zoals God dat bedoelt. Jij ziet seks als duisternis/zwart/vies/werelds en dat is dus jouw invulling/beleving hiervan. Voor mij, tevens kind van God.. aangenaam kennis te maken... is seks geen vies woord maar een concept van God, door Hem bedacht en bedoeld en in die context plaats ik het graag terug. Seks is het hebben van intimiteit, liefde delen en samen één worden en hoort thuis binnen de context van veiligheid, verlangen, verbonden zijn, liefde bedrijven. Ik ben het met je eens dat het door de media en door heel veel mensen op een verkeerde manier wordt gebruikt maar dat wil niet zeggen dat het dus ook verkeerd ís.

Je noemen dat er in de bijbel niet veel overspelige mannen zijn snap ik weer even niet en zeker niet als ik kijk naar de loop van de geschiedenis en de tijd waarin wij leven. Daarbij is de bijbel o.a. vertaald door niet vrouwvriendelijke vertalers en zal de grondtekst en vanuit joodse benadering het ook heel anders te begrijpen zijn.

Er staat nog iets in de bijbel. Het "oordeelt niet". Mogen wij bepalen of iemand Gods woord aan de kant zet? En welk bewijs heb je daarvoor?

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 11 juni 2013, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 07:01

LANFY127 schreef:
Nee, dat ben ik niet! Ik heb personeel wat daar voor is opgeleid! Dus waarom zou ik dat moeten zijn om mijn eigen mening te kunnen produceren die aansluit op jou gedachten hierover?

Nee je hoeft niet dezelfde mening te hebben.

Maar voor iemand die totaal geen ervaring heeft met hulpverlening en de bijbehorende opleiding, durf je wel forse taal te spreken over iemands persoonlijke emotie.

Laatst aangepast door
ANNA415
op dinsdag 11 juni 2013, 07:17
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 07:03

ZEELAND736 schreef:
HIEP-HIEP...HOERA...voor P E T R A!!!!!

Van Harte gefeliciteerd..een fijne dag...en alle goeds voor de toekomst!!!

(daarom kwam je zeker terug Knipoog smiley

als ze daarvoor terug kwam, mag ze ook wel op gebak trakteren hoor Kwijlende smiley

gefelicitaart
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 07:12

IFAN841 schreef:
Hoe kan het ook anders als God een heilig God is en zich niet in menselijke beredeneringen laat vatten? Bovendien is niet alle humor even goed...

Bovendien is niet alle kennis goed
Bovendien is niet ieder mens goed
Bovendien is niet alle ......... enz. enz.

Dat niet alles goed is weten we. Dat God alles goed heeft geschapen is een feit.

Volgens mij beweren nog Roelande nog ik dat God moppen zit te tappen.
De vraag is en blijft, waar komt de humor in de mens dan vandaan? Is het een gevolg van de zondeval? Dus is het van de duivel?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 07:21

Mamaloe heeft de stotter Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 08:52

Petra, van harte en happy birthday to you.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 09:00

BAPPI605 schreef:
Denk je dat toen God in zijn grote wijsheid, die wetten gaf niet ook onze tijd in gedachte had?
Het Woord van God is immers voor alle tijden. Hoe moet je dat vertalen zonder te vallen in eigen mening?

Het is goed je af te vragen waarom God deze wetten opgesteld heeft, wat de bedoeling ervan was. Als dat begrepen wordt zie je dat het niet is om ons van alles te onthouden waarvan we niet zouden mogen genieten, maar dat het in die tijd een stuk bescherming bood. Nu zoveel duizenden jaren later kun je deze wetten niet zomaar zondermeer toepassen, onze kennis en de wetenschap is veranderd en groter dan toen. Leven vanuit je geloof en zien waarom God deze wetten toen heeft opgesteld, geeft je een stuk inzicht in Gods grote liefde voor de mens. En in die grote liefde mogen wij nu met veranderde inzichten leven. De boodschap die doorklinkt uit de verhalen uit de bijbel is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oude wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. We leven als christenen hier en nu en willen we die boodschap vandaag de dag uitdragen en beleven, dan kunnen we niet alles letterlijk overnemen wat er in de bijbel staat, dan loop je vast en heb je ten diepste Gods boodschap van liefde niet begrepen. Aan het God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf heb je al je handen vol, laat staan als je ook nog moet proberen te gehoorzamen aan allerlei wetten die door Christus zijn vervuld. Dat kan een hoop levensvreugde wegnemen. De vervulling van de wet door Christus geeft een hoop ontspanning en zorgt voor bevrijding. We moeten niet meer van alles, we mogen leven in liefde tot God en de naaste en met vertrouwen en hoop op een mooie toekomst.

Ik vind het prima als iemand de bijbel letterlijk wil lezen en daarnaar probeert te leven. Maar dan wel anderen ook de ruimte geven om zo te leven zoals zij denken dat de bedoeling is. Als iemand een ander beeld van God heeft en de bijbel anders leest dan naar de letter is dat evengoed een manier van geloven. We zijn toch allemaal op zoek naar de waarheid en naar God en hebben toch allemaal de intentie om te leven zoals God het van ons vraagt.

BAPPI605 schreef:
Volledig mee eens! binnen het huwelijk?

Elkaar liefhebben en beminnen doe je ook voor het huwelijk en kan ook in een andere samenlevingsvorm.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 11 juni 2013, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 09:43

ha ha dank jullie en anna kwam terug, met de hoop ik cadootjes van jullie zou krijgen, ma ja Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 10:52

Petra, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 10:56

LANFY127 schreef:
Dat snap ik wel! Maar jij bent toch de BVH-ed! Dat wordt toch van jou verwacht? Daar ben je toch voor opgeleid? En dan moet je dat ding toch gewoon doen! Het is je opleiding die je dan in de praktijk moet brengen! Doe dan gewoon wat je geleerd is! Of toch niet? Ben benieuwd!

Jij redeneert of een mens een robot is. Als ie eenmaal een kunstje geleerd heeft moet ie het gewoon kunnen en doen zonder te zeuren daarna.
Een mens heeft nu eenmaal gevoel.
Ik werk in de thuiszorg, regelmatig moet ik iemand begeleiden bij zijn of haar sterven. Soms ben je bij dat sterven aanwezig. Dat heb ik ook in mijn opleiding gehad; stervensbegeleiding Maar gelukkig is mijn teamleider dan zo wijs om met degene die bij dat sterven aanwezig was alles even door te praten om te zien of je het wel verwerkt/aankunt Evt extra hulp aan te bieden
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 10:57

Ja gefeliciteers Petra!! Laat je maar goed verwennen vandaag
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 11:04

ANNA415 schreef:
Bovendien is niet alle kennis goed
Bovendien is niet ieder mens goed
Bovendien is niet alle ......... enz. enz.

Dat niet alles goed is weten we. Dat God alles goed heeft geschapen is een feit.

Volgens mij beweren nog Roelande nog ik dat God moppen zit te tappen.
De vraag is en blijft, waar komt de humor in de mens dan vandaan? Is het een gevolg van de zondeval? Dus is het van de duivel?

Ja ik ben nog steeds zeer benieuwd naar jouw mening over waar humor vandaan komt.
Heb 6 kleinkinderen ze zijn allen nog zeer jong maar toch kun je hun karaktertjes al zien/weten. Een kleinzoon hij is anderhalf heeft echt een heel groot gevoel voor humor. Je ziet het al aan die oogjes van hem die staan echt op pret maken. Ook dit kindje is geschapen naar Zijn beeld. Natuurlijk heeft ieder mens mooie en minder mooie karaktereigenschappen sinds de zondeval. Maar die humor van hem vind ik nu juist 1 van de mooie.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 11:27

[quote=SHANITA130]Hoi Shanita, vooral in het Markus evangelie vind je dat mensen gaan rollen of inderdaad schuim op de mond krijgen of er staat dat de boze geest zo iemand luid schreeuwend verliet op het moment dat Jezus die persoon genas. Lees het evangelie maar eens Je vind het ook een keer in handelingen 8:7.

Ben toch benieuwd wat de mensen in jullie kerk er van zouden vinden als jullie dominee dansend in alleen zn overhemd binnen komt

Er staat alleen dat Johannes viel of dat voor-achterover of op zn zij was staat er niet bij, is ook niet zo relevant denk ik
als Jezus in het Johannes evangelie tegen de soldaten zegt Ïk ben het"als zij hem zoeken om te arresteren vallen die trouwens ook an block op de grond
staat weer niet bij welke kant op het gaat er om dat alleen de aanwezigheid en de stem van Jezus een mens op de grond kan doen vallen

Mooi dat je dat nu kunt zien"; andere mensen dit zien als van God ja wie ben jij dan

Dronken zijn in de Geest tja Paulus roept ons wel een keer op in de Efeze 5;18 dat we niet dronken moeten worden van wijn maar vervuld/vol van de Heilge Geest .

Fijn dat je mensen niet wilt kwetsen dat weet ik ook eigenlijk wel Shanita.

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 11 juni 2013, 11:28
Naar boven

Auteur Bericht
BAPPI605

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:17

SHANITA130 schreef:
@Roelande:

Laatste kerk waar ik was ging je niet naar de hemel als je niet in tongen sprak, moest je cursussen doen, en klanken uitstoten.
En Halleluja roepen, en dan zouden de klanken vanzelf komen, nou ik vind het raar klinken kan me niet voorstellen dat Engelen zo praten, ja, dat zei men, de taal van Engelen. En als je niet in tongen sprak ging je niet naar de hemel.

Ik heb jarenlang gedacht dat er iets heel erg mis was met mij, omdat ik in niet tongen sprak.(nu zie ik het als iets van God heeft mij beschermt...)

Nou, ik vind het ''heel erg vreemd en raar" klinken.

Moest erachter komen door eerst jarenlang daar te zitten. En een reformatorische psycholoog die me héél snel verwees naar de GKV.

In 1 Kor.14 staat een heel stuk over de tongentaal. Het is bedoeld om jezelf op te bouwen. Soms weet je niet wat of hoe je moet bidden en als je dan in tongen bidt dan bidt je precies wat God wil horen. Bijkomend voordeel is dat de duivel het ook niet verstaat.
Mijn ervaring is dat als ik een tijd in tongen bidt dat ik opgelucht en vrij ben.
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:32

Van Harte Gefeliciteerd Petra, maar goed dat je weer terug bent, anders had je al deze felicitaties moeten missen Huilende smiley, smiley in tranen

Fijne gezegende dag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 12:34

JOL252 schreef:

Okay ik begrijp dat je het niet begrijpt. Voor veel mensen is hier het woord seks niet hoe jij het uitlegt en de wereld laat binnenkomen. Ja seks wordt misbruikt zoals zoveel zaken die van God zijn worden verpest en verziekt. Seks kan kapotmaken, evenzo kan dat verbinden en de relatie laten bloeien zoals God dat bedoelt. Jij ziet seks als duisternis/zwart/vies/werelds en dat is dus jouw invulling/beleving hiervan. Voor mij, tevens kind van God.. aangenaam kennis te maken... is seks geen vies woord maar een concept van God, door Hem bedacht en bedoeld en in die context plaats ik het graag terug. Seks is het hebben van intimiteit, liefde delen en samen één worden en hoort thuis binnen de context van veiligheid, verlangen, verbonden zijn, liefde bedrijven. Ik ben het met je eens dat het door de media en door heel veel mensen op een verkeerde manier wordt gebruikt maar dat wil niet zeggen dat het dus ook verkeerd ís.

Je noemen dat er in de bijbel niet veel overspelige mannen zijn snap ik weer even niet en zeker niet als ik kijk naar de loop van de geschiedenis en de tijd waarin wij leven. Daarbij is de bijbel o.a. vertaald door niet vrouwvriendelijke vertalers en zal de grondtekst en vanuit joodse benadering het ook heel anders te begrijpen zijn.

Er staat nog iets in de bijbel. Het "oordeelt niet". Mogen wij bepalen of iemand Gods woord aan de kant zet? En welk bewijs heb je daarvoor?

Uiteraard mag men zelf zaken benoemen, maar (om het even simpel te stellen) de gedachte daarbij, gezien vandaag de dag. Zo jij en anderen, seks kan combineren met liefde en tederheid en dat dan voor jullie seks is en blijft, heb ik absoluut geen moeite mee. Gelukkig mag iedereen een kind van God zijn, lerend uit Zijn Woord, waar we dus een leidraad hebben om hoe te leven.

Christen zijn is geen straf , maar juist het tegenovergestelde, mede daarom kon ik genieten op pinkstermaandag bij Opwekking.

Wat ik bedoelde met geen overspelige mannen, daar wordt te weinig aandacht aan geschonken aan de gevolgen daarvan eigenlijk alle manne die bijvrouwen hadden waren fout bezig, of niet dan? Dat God toestond om bij vrouwen te hebben was geen idee van Hem zelf, anders had Hij gelijk meerdere "Eva's" gemaakt of niet dan?
Voor mij staat daarom wel vast dat God de relatie man-vrouw heilig heeft gemaakt. Ook Jezus getuigd daarvan getuigd toen Hij hier op aarde was. "man en vrouw zullen één zijn". In 1 Korintiërs 7 staat in het begin mooi omschreven hoe een realtie man-vrouw behoort te zijn, mede daarom verbind ik het woord seks niet aan zo'n realatie.

Als men meent dat alle beschreven Joodse wetten niet op ons van toepassing zijn en eigenlijk we alleen maar vanuit de tien geboden hoeven te leven, leg je wel een gedeelte van Gods Woord aan de kant of niet dan? Hopelijk mag de Geest ons allen leiden in wat we moeten leren uit Zijn Woord. Het Grote Gebod is moeilijk om na te leven, maar hopelijk lukt het wel met Zijn hulp.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5544 5545 5546 5547 5548 5549 5550 ... 6194 Volgende
Pagina 5547 van 6194