ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 553 554 555 556 557 558 559 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:31

LEANNE226 schreef:
Ik volg het wel hoor maar zie geen namen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

En zingen doe ik niet!Op welk kleedje dan ook Boze smiley Knipoog smiley

Lachende smiley pcies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:36

CHATULIEM619 schreef:
Heel erg bedankt voor je persoonlijke antwoord. In mijn vrijmoedigheid zou ik je nog eens iets willen vragen. Waar heeft de verbondstheologie je geholpen en waar heeft het je tegengewerkt?

de theologie heeft me niet geholpen, hoewel theologie zeker niet onbelangrijk is!
toen mijn ogen open gingen voor de onvoorwaardelijke volmaakte liefde van God, ging mijn hart open.
jaren en jaren heb ik geprobeerd, om naar bijbelse maatstaven te leren leven, om zo in Gods gunst te komen; en ik zag niet eens dat ik daarmee bezig was;
maar alles is door Chistus al voldaan, en al is het voor ons mensen te veel om te ontvangen; voor God is het niet te veel om aan ons te schenken;
dat is wat mij geraakt heeft
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:41

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689
duifje176

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695
peter646
kanjer134
louwrens662
henk546
schaapherder herman040
dirkjan078
leo571 met drie kinderen
jan853 met vijf kinderen

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?

er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........

het wordt hoe langer hoe leuker............... Knipoog smiley
maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen....
gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!

.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 13:47

[quote=DRUIFJE096]Je hebt helemaal gelijk thomas, liefde is onbegrijpelijk of ongrijpbaar. Niet te doorgronden.
Je kan niet een pasklaar antwoord geven op de vraag wie past bij jou. Je moet blijven zoeken tot je diegene vindt of gewoon je dingen doen en mischien vind je hem of haar wel spontaan.
Een collega van mij is jarenlang bevriend geweest met iemand en heeft er pas 2 jaar een relatie mee. Dus dat kan ook nog.
Ik denk dat een ontmoeting wel van wezenlijk belang is, want van een foto vind ik het moeilijk te beoordelen hoe iemand er uit ziet. Nou wil dat niet zeggen dat de ander super knap moet zijn, maar je moet elkaar leuk vinden en met elkaar kunnen praten.
Ook al kan je nog zo leuk met elkaar mailen, dat is nog geen garantie voor succes.[/quoteik ben het met ]druifje eens Knipoog smiley ,Het is leuk om met iemand die je leuk/aardig boeiend vindt om beter te leren kennen te mailen,als je dan een tijdje heen en weer hebt gemaild en gechat dan spreek je af om bv te bellen dan heb je al een stem bij de persoon en dan spreek je eens af( laat er geen maanden overheen gaan) gewoon vrijblijvend lekker ontspannen en maak er een leuke tijd van.wat heb je tenslotte te verliezen???en als het leuk/gezellig was spreek je weer af.kleine tip ga niet me te hoge verwachtingen.
zo van o misschien is dit hem de man waarmee ik verder ga..als het namelijk toch niet klikt/het is niet gezellig dan is de teleurstelling minder groot.maar ik denk dat het ook wel belangrijk is dat we ons verlangen bij God brengen.Hij weet tenslotte wat goed voor ons is en een goeie vriendschap is ook heel waardevol maak er geen te groot probleem van laat het niet je leven te veel beheersen..

Laatst aangepast door
MIEKJES285
op woensdag 5 mei 2010, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:08

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Henk,

Ik zie de verschillen wel maar het gaat mij er om om duidelijk te maken dat je een andere godsdienst of andere beleving van godsdienstniet zo hoeft te veroordelen. Niet alleen je eigen beleving van je godsdienst is zaligmakend dat bedoel ik er mee te zeggen. Voor jezelf misschien wel maar dat hoeft voor een ander dus niet zo te zijn. En een ieder heeft daar zijn motieven, geschiedenis en redenen voor......
Maar omdat het voor jou naar en vervelend en traumatisch was hoeft het dat voor een ander nog niet te zijn? Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Willemijn

Dank je Willemijn , ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden . Mijn achtergrond is dan wel volledig anders door de RK opvoeding , geen bijbel of psalmen dus tot ik voor twee jaar via een goeie vriend in een evangelisatiepost kennis maakte met een totaal andere geloofswereld ... ons geloof in God was daarom niet minder , vele zaken zijn eigenlijk bijna net hetzelfde ..... ik zal er mijn ouders dankbaar voor blijven herdenken dat ik het respect voor elk zijn godsdienst heb meegekregen ... mijn moeder zaliger zei ons toen " ieder kan in zijn geloof zalig worden , want er is maar één God " al moet ik er aan toevoegen dat door de dwalingen van priesters velen van ons op de dool zijn en de kerk laten voor wat ze is . En ja , als je met vragen zit , de antwoorden krijg je nu niet bepaald direct van onze priester ..... En het celibaat ... nu ja , de voorbeelden die we als jonge pubers kregen deden ons geloof ook niet bepaald veel goeds ....
En wat de kaarsjes betreft , doe ik ook branden .... maar niet om te aanbidden .... om even stil te staan .... bij hen die ik liefhad ....
Nog fijne dag ....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:14

WILLEMIJN232 schreef:
Hoi Henk,

Ik zie de verschillen wel maar het gaat mij er om om duidelijk te maken dat je een andere godsdienst of andere beleving van godsdienstniet zo hoeft te veroordelen. Niet alleen je eigen beleving van je godsdienst is zaligmakend dat bedoel ik er mee te zeggen. Voor jezelf misschien wel maar dat hoeft voor een ander dus niet zo te zijn. En een ieder heeft daar zijn motieven, geschiedenis en redenen voor......
Maar omdat het voor jou naar en vervelend en traumatisch was hoeft het dat voor een ander nog niet te zijn? Snap je wat ik bedoel te zeggen?

Willemijn

Echt veroordelen is volgens mij in Grace haar geval ook geen sprake van. Ze heeft enkel haar teleurstellende ervaring gedeeld, waarbij ze vraagtekens zet bij deze manier van invullen voor haarzelf. Daarmee heeft ze in mijn ogen niet de gehele katholieke beweging veroordeeld...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:17

eerlijkheid in een profiel is weer anders dan eerlijkheid in een relatie.
ieder bepaald voor zich wat men in het profiel zet en dat kan voor de betreffende persoon zijns/haars inziens eerlijk zijn of een verzwijgen
vanuit pijn,spijt,angst ed.
ik denk dat je daar pas achterkomt als men idd in een viendschaps of liefdes relatie komt.
eerlijkheid kan dan voor een ieder wat anders inhouden ,de een uit zich makkelijker dan een ander en/of durft eerder iets te zeggen /bekennen of vragen.
daarnaast is het ook wat zijn je verwachtingen naar de ander toe.
en niemand wil graag zijn negatieven kanten meteen open zeggen,bv je zet niet op een site ik kan op z'n tijd flink sjagrijnig zijn ,of zeuren en balen of zelfs agressie hebben of noem maarop
de een knalt dingen eruit terwijl de ander juist een binnenvetter kan zijn en eerst alles opkropt qua gevoelens en emoties.
dus vewacht je dat de ander net is als jij zelf dan kom je idd bedrogen uit want een ieder is uniek op zijn /haar eigen manier.
eerlijk zijn naar elkaar is denk ik iets wat ook een groeiproces is in vertrouwen naar elkaar toe;bv. wijst men mij of ik de ander niet af als ik of de ander iets negatiefs in de ogen van de ander laat zien.
ik denk dat daar vaak het knelpunt zit,dat het niet zozeer om eerlijkheid gaat als wel om vertrouwen,en dat is iets waar een relatie mee begint en verder uit moet/mag groeien.

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 mei 2010, 14:24
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:19

HENK710 schreef:
Echt veroordelen is volgens mij in Grace haar geval ook geen sprake van. Ze heeft enkel haar teleurstellende ervaring gedeeld, waarbij ze vraagtekens zet bij deze manier van invullen voor haarzelf. Daarmee heeft ze in mijn ogen niet de gehele katholieke beweging veroordeeld...

Mee eens, Henk...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:27

HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
HANNAH810 schreef:
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.

geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689
duifje176

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695
peter646
kanjer134
louwrens662
henk546
schaapherder herman040
dirkjan078
leo571 met drie kinderen
jan853 met vijf kinderen

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?

er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........

het wordt hoe langer hoe leuker............... Knipoog smiley
maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen....
gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!

.

Hannah,

ik wil me er niet mee bemoeien (kom uit de zorg dus dat is lastig.....) maar heb je ook een slecht weer scenario......?

Willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:32

CHATULIEM619 schreef:
Er wordt geen voorschot genomen op de verlossing. Ik denk dat dat het kardinale verschil is met de kinderdoop. Aan God gewijd zou je moeten zien, dat je dankbaar bent voor het kind en dat je het leven aan God opdraagt.

Hoezo voorschot op de verlossing bij de verbondsdoop? Het kind wordt door de ouders opgedragen aan God als Kind van Zijn Verbond. Zo willen de ouders kenbaar maken dat ze God zien als rechtmatige 'eigenaar' van het kind als Schepper van het Leven, Die dat ook in deze gebroken wereld wil laten weten. God wil immers juist in deze gebroken wereld aan iedereen laten weten dat Zijn Genade voor hen bereikbaar is en dat Hij hen Zijn verlossing schenkt als ze Hem werkelijk aannemen. De verlossing wordt dus al aangeboden aan iedereen, net zoals een cadeau aan een jarige gegeven wordt. In het leven van het kind kan het cadeau langzamerhand uitgepakt worden en zal de verlossing, de inhoud van het cadeau, werkelijk zichtbaar worden in het leven van het kind als hij dit doet. Er wordt dus geen voorschot genomen op de verlossing, maar vertrouwd op de belofte van God aan Zijn schepping dat er voor iedereen verlossing is!

Dit stuk van het aanbod van verlossing is mijns inziens toch ook gewoon wat geloofsdopers geloven. Dus als verbondsdopers een voorschot zouden nemen, doen geloofsdopers dat ook Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:36

WILLEMIJN232 schreef:
Hannah,

ik wil me er niet mee bemoeien (kom uit de zorg dus dat is lastig.....) maar heb je ook een slecht weer scenario......?

Willemijn

Ze gaan niet voor niets vlakbij Juffrouw Tok afspreken Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:36

CHATULIEM619 schreef:
Ik ben begonnen met de stelling, dat de kinderdoop een Oud Testamentische kijk op de verlossing is. Daar zie je die gedachte van verbond heel erg sterk terug. Net zoals joden vanaf het begin van hun leven in het verbond met God leefden, en zich daaraan hielden, zien we ook dat christenen die als kind op dezelfde manier het beleven. Het is juist opvallend, dat de joden, die hun besnijdenis en hun Bar Miswa gedaan hadden, zich toch als eerste lieten dopen. Wil dat dan zeggen dat de ouders iets verkeerds gedaan hadden? Nee, ze hadden precies gedaan wat God hun voorgeschreven had. Het symbool echter van het Nieuwe Verbond is de doop. De onderdompeling, waarbij men weergaf dat zich zelf helemaal over te geven aan God en een nieuw leven te ontvangen in Christus.

Nu maak je toch een verschil tussen de verbondsdoop en de geloofsdoop die er niet is, je geeft aan dat er een verschil is in verbond tussen de ene doop en de andere, maar bij beide ga je een eenzelfde verbond met God aan, bij de ene onbewust, maar bij de andere bewust. Dat maakt dat er wel degelijk een verbond is bij de doop. Dat die “eenzijdig” gemaakt doet niets af van het verbond, net als het verbond van God met Abram over het land Kanaän (Gen 15:1-21).
Daarnaast is er wel een verschil tussen het verbond in het oude testament, en die vanaf het nieuwe testament, niet dat het nieuwe verbond totaal anders is , maar juist een vernieuwing van het oude verbond, daarom was en is het geen probleem voor een Jood die onder het oude verbond besneden is en zijn Bar Mitswa gedaan heeft, om zich te laten dopen als hij bij het nieuwe verbond wil horen.

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp echter wel de reactie van veel mensen: hebben we het dan niet goed gedaan? Maar volgens mij is de geloofsdoop geen aanklacht tegen de kinderdoop, eerder een invulling van het nieuwe verbond.

Een invulling van het nieuwe verbond, maar is dat nodig? Het verbond behelst een levende relatie tussen God en mens, de doop in welke vorm dan ook, is daar een teken en zegel van, geen invulling.

CHATULIEM619 schreef:
In tegenstelling tot wat mensen denken, kan een theologie ontstaan vanuit de praktijk. En de problemen die men ziet, kan leiden tot een theologie. Een voorbeeld is de bevrijdingstheologie, die de verlossing politiek invult. Ontstaan in gebieden waar mensen onderdrukt worden.
Als je er echter met afstand naar kijkt, zie je dat een aantal dingen mank gaat met datgene wat er in de bijbel staat. Het is natuurlijk onvoorstelbaar dat een baby een verbond sluit, in ons land moet men 18 zijn om een contract te tekenen.

Daarom word dat zoals hierboven al geantwoord “eenzijdig” gedaan, en geven de ouders bij de doop ook de belofte tegenover God om hun kind in geloof op te voeden en te onderrichten vanuit het verbond.

CHATULIEM619 schreef:
Het achterliggende probleem is echter: zijn kinderen behouden? De verbondstheologie is ontwikkeld om dat probleeem op te lossen. In mijn ogen was dat helemaal niet nodig geweest, kinderen worden niet verantwoordelijk gehouden voor hun daden. Voor mij is de verbondstheologie slechts een theologie. En dat betekent dat er dingen in zitten die goed zijn, maar ook dingen die niet goed zijn. Het is niet de enige ware theologie, het is slechts een bepaalde kijk op de Bijbel en de verlossing.

Als kinderen niet verantwoordelijk zijn voor hun daden, waarom straffen we hen dan wel als ze stout zijn? De ouders hebben bij de doop de belofte gedaan om het kind in het verbond op te voeden en te onderrichten, waardoor het kind naarmate het groeit, het ook geestelijk groeit en groeit in het verantwoordelijk worden voor zijn/haar daden. Maar de (verbonds)doop is geen vereiste om behouden te worden, nog is het een garantie, dat was bij de besnijdenis ook niet het geval.

Laatst aangepast door
HARALD285
op woensdag 5 mei 2010, 14:38
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:39

ARJAN007 schreef:
Ja, dat zie ik nou ook. Ze kan ons niet missen! Lachende smiley
En rellok komt waarschijnlijk ook nog eens terug..... hij zal zijn eigen hoekie vreselijk missen he.......

Kun jij ons zolang uit de brand helpen bij vragen, Ar Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:39

ANNETTE792 schreef:
S Morgens wakker worden en meteen het getrappel van het nieuwe leventje in je buik voelen, dank heb je echt iets om dankbaar voor te zijn.

Dat is het wonder van het Leven wat God geeft machtig gevoel he Knipoog smiley
En heel herkenbaar, heb de zelfde ervaring met mijn zwangerschappen!
Zou willen zeggen tegen je geniet er gewoon van de tijd vliegt voorbij....
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:47

LIESBETH326 schreef:
Mee eens, Henk...

even rechtzetten dus .... heb het ook niet als veroordeling ervaren hoor ...... maar kon er best goed inkomen wat Willemijn bedoelde ....
Ik heb overigens een pracht van een Mariabeeldje staan , aandenken aan een héél speciaal iemand , 'k heb een Budhabeeldje van vrienden uit Laos , en heb een pak gelukbrengertjes van overal ter wereld ... ook van moslimvrienden ..... doe ik overigens geen van allen weg , maar heb ze nog nooit aanbeden of als iets meer bekeken dan als een aandenken ....
Voor mij belangrijk , elk van men vrienden en kennissen weet wat en hoe ik over mijn geloof denk en doe .... we praten er best regelmatig over ..... en dan is het respect erover spiegelend ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:50

DOMINIQUE719 schreef:
2 euro is toch te doen? Voor een festival met deze artiesten??
Ik ben er iig!! Lachende smiley

Ik ga ook heen hoor, en of het gratis of niet, ik was toch wel gegaan, maar nu ga ik als zuunege hollander, met nog meer plezier. Ik zou met nog meer plezier gaan als ik met iemand kon meerijden..... Knipoog smiley (dan ben ik tenminste een zuunege knieperd) Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 14:50

HENK710 schreef:
Hoezo voorschot op de verlossing bij de verbondsdoop? Het kind wordt door de ouders opgedragen aan God als Kind van Zijn Verbond. Zo willen de ouders kenbaar maken dat ze God zien als rechtmatige 'eigenaar' van het kind als Schepper van het Leven, Die dat ook in deze gebroken wereld wil laten weten. God wil immers juist in deze gebroken wereld aan iedereen laten weten dat Zijn Genade voor hen bereikbaar is en dat Hij hen Zijn verlossing schenkt als ze Hem werkelijk aannemen. De verlossing wordt dus al aangeboden aan iedereen, net zoals een cadeau aan een jarige gegeven wordt. In het leven van het kind kan het cadeau langzamerhand uitgepakt worden en zal de verlossing, de inhoud van het cadeau, werkelijk zichtbaar worden in het leven van het kind als hij dit doet. Er wordt dus geen voorschot genomen op de verlossing, maar vertrouwd op de belofte van God aan Zijn schepping dat er voor iedereen verlossing is!

Dit stuk van het aanbod van verlossing is mijns inziens toch ook gewoon wat geloofsdopers geloven. Dus als verbondsdopers een voorschot zouden nemen, doen geloofsdopers dat ook Lachende smiley
Het is geen sacrament Henk. Dus er worden geen extra geestelijke wetten of principes aangeboden aan het kind. Er wordt niet verondersteld dat het kind na de opdrachtdienst in het verbond aangenomen is.
En wat is het verschil tussen voorschot of cadeautje?
De verlossing is pas echt bij de persoonlijke toewijding aan God c.q. bekering en de doop. Dan is de mens met God verzoend.
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:02

Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:04

HENK710 schreef:
Ze gaan niet voor niets vlakbij Juffrouw Tok afspreken Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Als 'zuunige'hollander denk ik dan weer gelijk aan het financiële plaatje Knipoog smiley

En, ook niet onbelangrijk, is juffrouw Tok berekent op zoveel mensen en kinderen........die misschien ook nog wel gaan zingen????
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:06

Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:06

SOFIE807 schreef:
even rechtzetten dus .... heb het ook niet als veroordeling ervaren hoor ...... maar kon er best goed inkomen wat Willemijn bedoelde ....
Ik heb overigens een pracht van een Mariabeeldje staan , aandenken aan een héél speciaal iemand , 'k heb een Budhabeeldje van vrienden uit Laos , en heb een pak gelukbrengertjes van overal ter wereld ... ook van moslimvrienden ..... doe ik overigens geen van allen weg , maar heb ze nog nooit aanbeden of als iets meer bekeken dan als een aandenken ....
Voor mij belangrijk , elk van men vrienden en kennissen weet wat en hoe ik over mijn geloof denk en doe .... we praten er best regelmatig over ..... en dan is het respect erover spiegelend ...

Ik bedoelde het ook niet het veroordelende maar meer het niet goed vinden van de katholieke kerk......dit even voor alle duidelijkheid.....
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:08

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:09

Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:10

Beste Cm leden,

ik kwam onlangs op een hele leuke website. Op deze website staan alle liederen die verkeerd verstaan worden. Ik dacht misschien vinden jullie dit ook wel leuk.

Bron: http://www.onzetaal.nl/ot/mondegreens/index.php?artiest=Anoniem+of+onbekend&naam=-

Hierbij een aantal ervan:

Juiste tekst: Dikkertje (4x) ik sta paf
Misverstaan als: Dikkertje (4x) ik stap af

Juiste tekst: Elsje Fiederelsje,
zet je klompjes bij 't vuur
Moeder bakt pannenkoeken,
maar het meel is zo duur!

Misverstaan als: Elsje Fiederelsje,
zet je klompjes bij 't vuur
Moeder bakt pannenkoeken,
maar het meel is zo zuur!

Juiste tekst: Gloria in excelsis Deo
Misverstaan als: Gloria in de cel zit Theo

Juiste tekst: God, Die 't gras gemaakt heeft,
De bloempjes in de wei,
Misverstaan als: God, Die 't gras gemaaid heeft,
De bloempjes in de wei,

Juiste tekst: Hosanna in den hoge
Misverstaan als: Ons Anna in den hoge

Juiste tekst: Lang zal ze leven in de gloria
Misverstaan als: Lang zal ze leven in de groentela

Wellicht hebben jullie zelf ook ooit een lied verstaan. Ik zou het dan leuk vinden om daarin te mogen delen.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:15

Beste Cm leden,

ik heb al enige tijd het idee om een wandel dag in de natuur te organiseren, speciaal voor christelijke singles. Het lijkt mij leuk om een langere wandeling te combineren met speed-daten. Zelf houd ik heel veel van wandelen in de natuur.

Wat is jullie idee hierover? Zou dit iets kunnen zijn/worden vanuit CM?
Wie zou er eventueel mee kunnen organiseren vanuit CM?
Ik hoor graag van jullie, jullie idee-en hierover

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:15

Het borrelt, het borrelt in mijn hart.
Het borrelt, ik voel me heel apart.
‘k Zou wel willen zingen, yeh, yeh, yeh.
‘k Zou wel willen swingen, oh, oh, oh.
Weet je hoe dat komt?
Jezus houdt van jou en mij!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:19

WILLEMIJN232 schreef:
Grace,

ik lees met grote verbazing je stukje!
Als ik in de katholieke kerk kom brand ik altijd een kaarsje en vind het een mooi moment om even stil te staan bij diegene voor wie ik het kaarsje brand....Niets mis mee toch?
Ik lees dan ook met verbazing in jou stuk dat jij bij anderen die kaarsjes uitblaast......Als je dat bij mijn kaarsje zou doen had je een probleem denk ik.....
Waarom is het zoveel moeite om een andere religie te respecteren ook al is het niet de jouwe?
Jij hebt jouw ervaringen daar maar daarom hoeft de katholieke kerk nog niet slecht te zijn en aan afgoderij te doen?
Het is niet jouw kerk dat is me wel duidelijk maar respecteer het in ieder geval!

Willemijn

naar aanleiding van de andere reacties zal ik dus nu even weer zelf reageren.
jammer dat je het zo negatief opneemt willemijn.en ook dat je niet alles goed gelezen hebt.
1e ik heb geschreven dat ik in mijn ouderlijk huis de kaarsjes bij de beelden uitblies omdat mijn ouders dat als vereering naar die beeldjes(lees de verpersoonlijking achter doe beeldjes)toe deden,en ik Gods woord wilde gehoorzamen ;nl exudus 20:3gij zult geen andere goden voor uw aangezicht hebben .
vele aanbidden nl.de persoon waar zo'n beeltenis voor staat en dus niet God zelf.
ik had het dus over het huis waar ik leefde.
wat jij in jou huis of kerk wil doen is aan jou en daar zal ik dus heus geen kaarsjes komen uitblazen .
2e verder heb ik ook niet gezegd dat de rk kerk slecht zou zijn ik ken daar zeer fijne gelovigen tussen en ook mijn ouders die niet beter wisten als wat hen weer door hun ouders geleerd was.maar doordat ikzelf Gods woord kon en mocht gaan lezen heb ik mogen ervaren dat het heel wat verder en dieper gaat dan mij geleerd was en heb daar vele positieve gesprekken met mijn ouders over mogen hebben ; dus bij deze wijs ik de rk kerk niet af maar wel een aantal zaken waarvan ik lees dat Gods woord wat anders zegt.
3e dat ik geen respect zou hebben volgens jou is jammer want als je goed leest heb ik geschreven dat ik wel respect heb voor anders gelovigen maardat wil niet zeggen dat ik het met alles zomaar eens ben,en dat hoeft mijns inziens ook niet.
4e Dus dat veroordelende vingertje zoals jij "t later nog eens schrijft is er niet hoor,verre van dat en een ieder maakt zijn eigen keuzes maar ik vind het jammer dat als men hier een inzicht en of stukje uit Gods woord na wil leven dat een ander zich meteen gediscrimineerd voelt en /of aangevallen.het lijkt er dan eerder op dat men mij veroordeelt enkel omdat ik het dus anders zie dan bv jij.
ik wil dan enkel zeggen als we op een dag voor God staan zal een ieder zijn verantwoording af moeten leggen en heeft niemand een excuus van het al dan niet gehoord en/of gelezen te hebben dat men bv niet wist dat men enkel alleen God moet aanbidden en geen andere goden voor hun aangezicht moest hebben.en enkel dan zal blijken wie al dan niet het bij het rechte eind had. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 mei 2010, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:26

Wandelen op de hei

Hier al een lopende optie voor je Paulus. Denk dat uit dat dagje hei ook wel blijkt dat er zeker wel animo is voor wandelingen etc. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:29

Heej is dit Herman en zijn maten met klompen aan

Whoeij Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:30

CHATULIEM619 schreef:
De verlossing is pas echt bij de persoonlijke toewijding aan God c.q. bekering en de doop. Dan is de mens met God verzoend.

Blijft dus hetzelfde uitgangspunt bij zowel verbondsdoop als geloofsdoop. Nergens wordt dus gesproken over een voorschot op verlossing, of je moet het aanbod van God als voorschot op verlossing willen zien... Maar dan geldt dus weer dat ook jij als geloofsdoper dat voorschot ontvangt!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 553 554 555 556 557 558 559 ... 6194 Volgende
Pagina 556 van 6194