ChristianMatch

Forum

Buddha beeld
Ga naar pagina Vorige 1 ... 554 555 556 557 558 559 560 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:34

GRACE585 schreef:
naar aanleiding van de andere reacties zal ik dus nu even weer zelf reageren.
jammer dat je het zo negatief opneemt willemijn.en ook dat je niet alles goed gelezen hebt.
1e ik heb geschreven dat ik in mijn ouderlijk huis de kaarsjes bij de beelden uitblies omdat mijn ouders dat als vereering naar die beeldjes(lees de verpersoonlijking achter doe beeldjes)toe deden,en ik Gods woord wilde gehoorzamen ;nl exudus 20:3gij zult geen andere goden voor uw aangezicht hebben .
vele aanbidden nl.de persoon waar zo'n beeltenis voor staat en dus niet God zelf.
ik had het dus over het huis waar ik leefde.
wat jij in jou huis of kerk wil doen is aan jou en daar zal ik dus heus geen kaarsjes komen uitblazen .
2e verder heb ik ook niet gezegd dat de rk kerk slecht zou zijn ik ken daar zeer fijne gelovigen tussen en ook mijn ouders die niet beter wisten als wat hen weer door hun ouders geleerd was.maar doordat ikzelf Gods woord kon en mocht gaan lezen heb ik mogen ervaren dat het heel wat verder en dieper gaat dan mij geleerd was en heb daar vele positieve gesprekken met mijn ouders over mogen hebben ; dus bij deze wijs ik de rk kerk niet af maar wel een aantal zaken waarvan ik lees dat Gods woord wat anders zegt.
3e dat ik geen respect zou hebben volgens jou is jammer want als je goed leest heb ik geschreven dat ik wel respect heb voor anders gelovigen maardat wil niet zeggen dat ik het met alles zomaar eens ben,en dat hoeft mijns inziens ook niet.
4e Dus dat veroordelende vingertje zoals jij "t later nog eens schrijft is er niet hoor,verre van dat en een ieder maakt zijn eigen keuzes maar ik vind het jammer dat als men hier een inzicht en of stukje uit Gods woord na wil leven dat een ander zich meteen gediscrimineerd voelt en /of aangevallen.het lijkt er dan eerder op dat men mij veroordeelt enkel omdat ik het dus anders zie dan bv jij.
ik wil dan enkel zeggen als we op een dag voor God staan zal een ieder zijn verantwoording af moeten leggen en heeft niemand een excuus van het al dan niet gehoord en/of gelezen te hebben dat men bv niet wist dat men enkel alleen God moet aanbidden en geen andere goden voor hun aangezicht moest hebben.en enkel dan zal blijken wie al dan niet het bij het rechte eind had. Knipoog smiley

Jammer dat je er zo op reageert........
Jij vat het op als een persoonlijke aanval op je zelf...... En dat is absoluut mijn bedoeling niet......
Wat ik op jouw stukje tegen heb en dat bedoelde ik er mee te zeggen...... dat een ieder een persoonlijke beleving heeft van wat goed en niet goed is en daarvoor zoek je ook een kerkgenootschap waar je jezelf bij thuis voelt.
Voor jou is dat een evangelie gemeente en voor mij weer een andere kerk.
Maar het is niet aan ons een ander geloof (met of zonder afgoderij) te veroordelen......Laten we niet zo oordelend kijken maar proberen een beetje mild te kijken en niet altijd in termen van goed en fout.....
Geloof blijft hoe dan ook een persoonlijke zaak tussen God en jezelf......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 mei 2010, 15:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:36

Het borrelt, het borrelt in mijn hart.
Het borrelt, ik voel me heel apart.
‘k Zou wel willen zingen, yeh, yeh, yeh.
‘k Zou wel willen swingen, oh, oh, oh.
Weet je hoe dat komt?
Jezus houdt van jou en mij!

Ja ik weet dat ik zo gek als een deur ben HI HI Clown smiley Clown smiley

JA GEK OP JEZUS Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Verliefde smiley

JIJ OOK ??? Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 5 mei 2010, 15:38
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:37

HARALD285 schreef:

Een invulling van het nieuwe verbond, maar is dat nodig? Het verbond behelst een levende relatie tussen God en mens, de doop in welke vorm dan ook, is daar een teken en zegel van, geen invulling.

Dit lijkt mij duidelijk genoeg!
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:44

Is wat mis gegaan zie ik nu wel heb het al weer verwijdert

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 5 mei 2010, 18:43
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:47

ANITA324 schreef:

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:51

Beste CM leden,

ik vroeg mij af wie van de CM leden in de provincie Noord-Brabant woont.
Ik vind het jammer dat vele uitstapjes van CM niet in de de provincie Noord-Brabant worden gehouden. Ik heb het idee dat er in de provincie Noord-Brabant minder CM leden zijn.
Wellicht kan ik zelf iets in de provincie Noord-Brabant organiseren voor CM singles. Hiervoor zou ik wel graag willen weten of hier vanuit de CM leden uit de provincie-Brabant vraag dan wel behoefte naar is.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:53

Te grote foto heb verwijdert

Laatst aangepast door
ANITA324
op woensdag 5 mei 2010, 15:55
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 15:55

CROSSROAD317 schreef:
De kinderdoop is een gebruik dat vanaf ca. de 12e eeuw na Christus door de kerk werd voorgeschreven als de methode van dopen. Zij beroept zich hierbij op diverse delen uit onder meer de Handelingen der Apostelen waaruit afgeleid wordt dat hele gezinnen, inclusief onmondigen, gedoopt zouden zijn.

Vanuit de Evangeliën is er geen indicatie voor het dopen van kinderen. Het is door Jezus niet ingesteld en ook door zijn discipelen niet gepraktizeerd.

Justianus de Martelaar zette omstreekts 140 n.Chr. aan de Romeinse keizer Antonius Pius in zijn verdediging-geschrift tot in details uiteen wat de geloofspraktijk van Christenen was. De kinderdoop was hiervan geen onderdeel. Justianus gaf in dit verslag -waarvan de echtheid door niemand wordt bestreden- een heel nauwkeurige beschrijving, hoe de gelovigen zich in de doop aan God en Zijn dienst wijdden, en dat de dopelingen van de waarheid van de nieuw-testamentische leer overtuigd moesten zijn (wat een kinderdoop uitsluit) alvorens gedoopt te worden.

In de Didache, een vroegchristelijk geschrift van omstreeks 120 n. Chr., lezen we in hoofdstuk VII het volgende met betrekking tot de doop: "U moet als volgt dopen: nadat u al het bovenstaande hebt gezegd, doop in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest met stromend water. Indien u geen stromend water hebt, doop dan met ander water. Indien het niet mogelijk is met koud water, dan met warm. Indien u geen van beide ter beschikking hebt, giet dan water over het hoofd in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Degeen die de doop verricht moet voor de doop vasten. De dopeling, en zo mogelijk enige anderen, moet ook vasten. Wat de dopeling betreft, u moet hem opdragen dit een of twee dagen te doen." Hier wordt weliswaar voor het eerst melding gemaakt van een begieten in plaats van onderdompelen, maar ook hier is de dopeling geen baby, maar een volwassen persoon. Een zuigeling immers kun je moeilijk opdragen om een of twee dagen te vasten.

Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten, net als andere heidense gewoonten, en werkten veelvuldig en vroegtijdig op de leer en het geloofsleven van de vroege kerk in, nadat zij zich van haar (oorspronkelijk Joodse) identiteit had losgemaakt. En zo is het daarom niet verwonderlijk, dat ook de kinderdoop haar oorsprong vindt in een heidense reinigingsritus, die onmiddellijk na de geboorte als initiatie tot het leven plaatsvond. Door de kerk is dit religieuze oersymbool overgenomen als werkzaam teken van de wedergeboorte uit het oude bestaan.

In zijn geschrift "De Baptismo" (Over de Doop) somde Tertullianus reeds alle latere bezwaren tegen de kinderdoop, aan de hand van bijbelse gegevens, op. Desondanks werd de kinderdoop in de synode van Carthago (251 n.Chr.) als regel vastgelegd.

In het begin van de 4e eeuw geraakte de kinderdoop in brede kring in discrediet, maar tegen het einde van de 4e eeuw werd deze crisis bezworen en sinds die tijd motiveert de kerk de kinderdoop als wegneming of "afwassing" van de erfzonde (Augustinus in "Pelagius").

Tot aan de 12e eeuw werd door heel Europa heen echter nog volwassen gedoopt. Een bekend voorbeeld hiervan was de Friese Koning Radbout: hij liet zich na zijn bekering onderdompelen. In de navolgende periode werden echter, in de periode 1200-1515, in opdracht van de kerk alleen nog kinderen gedoopt. Vanaf 1515 ontstond er weer discussie over de doop, met de komst van John Smith, Dirk Philips, Menno Siemons en vele anderen die hun leven riskeerden door de 'volwassendoop' weer te praktizeren.

een zeer verhelderend stuk kerkgeschiedenis cross !
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:13

Beste CM leden,

ik ken een christelijk gospel artiest welke jullie wellicht nog niet kennen.
Zijn naam is Jim Cowan. Hij heeft o.a. onderstaand prachtige geloofs lied geschreven.
Als ik dit gospel lied hoor dan wordt ik altijd ten diepste geroerd van binnen.

Je kunt dit lied via You Tube op 2 plaatsen beluisteren:

http://www.youtube.com/watch?v=KeBXrABIlf0

Dit filmpje is weinig van kwaliteit en de beelden zijn wel een beetje vreemd. Dit neemt niet weg dat dit lied prachtig is gezongen

http://www.youtube.com/watch?v=yAh64S5NTIY&feature=related

Hierbij is het filmpje iets persoonlijks. Desondanks is via dit filmpje het gospel lied te beluisteren.

Ik hoor graag van jullie terug wat jullie van onderstaand gospel lied vinden.

Lyrics:
Lord, take the blindness from my eyes,
All my arrogance and pride,
Fill my vision with your light.
Lord, take the deafness from my ears;
When I'm dull and slow to hear,
Help me recognize your voice.

Chorus:
Lord, draw me nearer than before;
Everyday I long for more of you
To know and see your face.
Lord, draw me deeper into prayer;
Everyday I want to meet you there.
Just to spend my life with you.

Lord, take the darkness from my mind;
When confusion makes me blind,
Come renew me with your truth.
Lord, take the hardness from my heart.
Roll away the stony part;
Fill me with a love that's true

Chorus

Lord, take the blindness from my eyes.
Take the deafness from my ears,
Take the darkness from my mind,
Take the hardness from my heart.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:13

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat je er zo op reageert........
Jij vat het op als een persoonlijke aanval op je zelf...... En dat is absoluut mijn bedoeling niet......
Wat ik op jouw stukje tegen heb en dat bedoelde ik er mee te zeggen...... dat een ieder een persoonlijke beleving heeft van wat goed en niet goed is en daarvoor zoek je ook een kerkgenootschap waar je jezelf bij thuis voelt.
Voor jou is dat een evangelie gemeente en voor mij weer een andere kerk.
Maar het is niet aan ons een ander geloof (met of zonder afgoderij) te veroordelen......Laten we niet zo oordelend kijken maar proberen een beetje mild te kijken en niet altijd in termen van goed en fout.....
Geloof blijft hoe dan ook een persoonlijke zaak tussen God en jezelf......

niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .
dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind.

Laatst aangepast door
GRACE585
op woensdag 5 mei 2010, 16:15
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:24

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan.

Idealilisch is niks mis mee.
Ik bekijk het voor mijzelf, dat de omstandigheden zelf in de hand kan hebben.
Ik heb een relatie met God door de Here Jezus en kan alles met Hem bespreken.
Dus alles wat ik doe, daar is Hij bij.
Ook in date`s, relatie en profiel.
Hij is immers diegene die alles schept, zo ook mijn ideale partner.
Het begint met het open en eerlijk zijn naar God.
Voor mij is Hij althans "het licht op mijn pad en een lamp voor mijn voeten".
Anders zou ik het uit mijn bijbel moeten gaan scheuren.

Jeremia 33 vers 3 staat: "Roept mij aan en Ik ZAL je antwoorden"....

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 5 mei 2010, 16:37
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:40

GRACE585 schreef:
niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is .

Er is ook nog zoiets als "leven op aarde".
Aan de éne kant hebben we Gods Woord, en aan de andere kant hebben we het leven op aarde te leven. Dat maakt dat men soms een eigen mening erop na moet houden. Het lukt gewoon vaak niet om Gods Woord 1-op-1 toe te passen in het leven. En dat moeten we ook niet willen want dan volgt alleen maar frustratie.

Dan wil ik nog terugkeren naar de lengte van het leven op aarde.
Om de paar weken merk ik hóe belangrijk de lengte van het leven op aarde is. Vandaag hoorde ik ook weer dat iemand die ik vanuit het kerkenwerk ken, niet veel jaren meer te leven heeft. Hij is nog niet eens 80 jaar geworden.... het was voor mij een flinke klap, en zo gaat dat om de paar weken. Iedere keer weer de schok dat iemand die ik vanuit kerkgemeentes (ja, meervoud!) ken, bedreigd wordt door een ernstige ziekte danwel weet dat hij/zij niet veel jaren meer te leven heeft.

Zeggen dat de lengte van het leven niet belangrijk is, is een prima manier om de nabestaanden en andere mensen tot in het diepst van hun ziel te verwonden. Dat moeten we toch niet willen?
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:44

MAR907 schreef:

Open en eerlijk ben ik en heb een relatie met God de Vader.
Alleen die ware komt niet op de andere dag op je stoep
Zo wil ik blijven geloven van wel en wacht rustig af dat de man
Naar mij toekomt maar dan moet ik wel erg lang wachten
Want tja ik ben vrijgezel en nooit getrouwd geweest
Grote deels zijn hier de mannen gescheiden en vind ik dat ook moeilijk
Geef ik eerlijk toe wat is dan wijsheid en waar moet je op letten
Zo weet ik wel dat als iemand van elkaar gaat voor een ander en de ander is trouw aan hem of haar en men gaat scheiden dan weet ik dat die trouw is dan ook vrij is om met de ander te trouwen. Maar echt waar ik vind het moeilijk en maakt mij tegelijk ook bang om met die persoon wat aan te gaan.
Tja ik heb wel verkering gehad maar ik ben naar God nog rein en dan is het voor mij wel ware liefde wacht ik hoop dat men mij snapt waar ik het over hebt. Smiley die vol vragen zit

Shalom,
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:48

MAR907 schreef:

Psalm 119: 105

Is mijn favorite psalm Verliefde smiley Die ken ik zo uit mijn hoofd Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:52

Beste CM leden,

ik zit niet bij een Gebedsgroep waar men wekelijks de Heer Looft en Prijst.
Wel ga ik enkele keren per jaar naar een Praise avond in Brabant toe. Hier voel ik mij gesteund door samen,met andere christelijke broers en zussen de Heer te Loven en te Prijzen.

Ik probeer elke dag thuis een lofprijzing te houden om Onze Lieve Heer te Lofprijzen en te Aanbidden. Ik merk toch soms dat ik het vuur niet heb om te kunnen Lofprijzen. Het gebeurt ook wel eens dat ik het gevoel als ik de Heer Loof en Prijs dat Jezus wel aanwezig is, maar dat ik hem niet zo intens voel als bij andere Lofprijzingen.

Ook merk ik dat ik soms echt van God afdwaal en niet dagelijks meer tot Jezus bid. Ik zing dan graag deze 2 liederen: Don't let my love grow cold en Herstel mijn eerste liefde. Als ik deze 2 geloofs liederen zing dan voel ik wederom Gods Genade en kracht om Jezus te loven en te prijzen.

Hoe is dit voor jullie: ervaren jullie ook wel eens lauwheid of dorheid in jullie Gebed met God?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:54

GRACE585 schreef:

en dat vind ik nu weer een beetje kort door de bocht......
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:55

Ik ben dankbaar voor:

* mijn vrienden die God op mijn pad gezet heeft
* alle geloofs liederen die mij ten diepste raken
* Voor Gods onuitputtelijke Liefde en Barmhartigheid
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 16:59

ARJAN007 schreef:
Deze opmerking snap ik niet, dikkie. Bovendien heeft chat nu juist een heel waardevol advies gegeven. De uitdrukking "naar de filistijnen gaan" vind ik niet op zn plaats.

Hij is niet op zijn plaats en ook ontzettend flauw nadat iemand zijn persoonlijk verhaal heeft neergezet.......
Maar Arjan, ik zal de opmerking ook wel niet begrijpen..... Knipoog smiley

Willemijn

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 5 mei 2010, 17:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 17:22

Dit is reactie nummer 1700. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 17:32

HARALD285 schreef:
Nu maak je toch een verschil tussen de verbondsdoop en de geloofsdoop die er niet is, je geeft aan dat er een verschil is in verbond tussen de ene doop en de andere, maar bij beide ga je een eenzelfde verbond met God aan, bij de ene onbewust, maar bij de andere bewust. Dat maakt dat er wel degelijk een verbond is bij de doop. Dat die “eenzijdig” gemaakt doet niets af van het verbond, net als het verbond van God met Abram over het land Kanaän (Gen 15:1-21).
Bij de geloofsdoop speelt het thema verbond geen belangrijke rol. Het is moeilijk voor te stellen voor mensen van de verbondsdoop, maar de geloofsdoop zet de wedergeboorte centraal. Dat verbond aangaan is slechts bijzaak, niet de hoofdzaak. Het komt voort uit de persoonlijke keuze van de persoon, zijn bekering, het is het bad der wedergeboorte immers. Een vraagje: hoe vaak noemt Paulus het woord verbond in het NT?
HARALD285 schreef:
Daarnaast is er wel een verschil tussen het verbond in het oude testament, en die vanaf het nieuwe testament, niet dat het nieuwe verbond totaal anders is , maar juist een vernieuwing van het oude verbond, daarom was en is het geen probleem voor een Jood die onder het oude verbond besneden is en zijn Bar Mitswa gedaan heeft, om zich te laten dopen als hij bij het nieuwe verbond wil horen.

HARALD285 schreef:
Een invulling van het nieuwe verbond, maar is dat nodig? Het verbond behelst een levende relatie tussen God en mens, de doop in welke vorm dan ook, is daar een teken en zegel van, geen invulling.
Het was in de ogen van Jezus klaarblijkelijk wel nodig, aangezien hij de doop heeft ingesteld als teken van wedergeboorte.

HARALD285 schreef:
Daarom word dat zoals hierboven al geantwoord “eenzijdig” gedaan, en geven de ouders bij de doop ook de belofte tegenover God om hun kind in geloof op te voeden en te onderrichten vanuit het verbond.
De vraag is natuurlijk, is dat niet een keuze van het kind zelf? Een kind ondergaat de doop, de ouders maken de keuze voor hem.

HARALD285 schreef:
Als kinderen niet verantwoordelijk zijn voor hun daden, waarom straffen we hen dan wel als ze stout zijn? De ouders hebben bij de doop de belofte gedaan om het kind in het verbond op te voeden en te onderrichten, waardoor het kind naarmate het groeit, het ook geestelijk groeit en groeit in het verantwoordelijk worden voor zijn/haar daden. Maar de (verbonds)doop is geen vereiste om behouden te worden, nog is het een garantie, dat was bij de besnijdenis ook niet het geval.
(bedoel je nog of noch)Ik hoop dat ons straffen in verhouding staat tot het kind. Als een kind sterft, gaat het echt niet naar de hel, zodra je dat gaat geloven denk ik dat je toch wel heel extreem over God denkt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 17:36

Zou het voor de mensen niet eenvoudiger zijn als iedere kerk elkaars doop erkent?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 17:43

Deze stad hoort bij deze dag:

http://www.youtube.com/watch?v=IGvkebKlM_4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:04

MARISKA601 schreef:
Zou het voor de mensen niet eenvoudiger zijn als iedere kerk elkaars doop erkent?
Soms is een eenvoudige oplossing geen goede oplossing. Als je kijkt naar de bijdrage van Cross, zie je dat het ontstaan van de kinderdoop pas heel laat tot stand kwam en onder druk van heidense religies. De verbondstheologie is er pas later aan gehangen om dit ritueel goed te keuren. Het ritueel was er eerder dan de theologie, dat zet je wel tot nadenken vind ik.
Naar boven

Auteur Bericht
ERLINE268

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:11

Vandaag eet ik....

Asperges met frietjes en gekookt ei. Heeeeeeeeeerlijk :)

Groet,
Erline
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:14

Beste CM leden,

ik vind onderstaande lied tekst prachtig.
Vooral de zinsnede: De liefde is een wonder, kijk maar wat ze doet
Ik weet echter niet of het een droevig liefdes lied is of een vrolijk liefdes lied is.

Hierbij de songtekst:

Ik loop onder de bomen in het bos
De koude druppels vallen op mijn huid
Ik dans als een kind in het verse groene mos
En de vogels vliegen op met schril gefluit
En langs de paddestoelen loop ik van hier naar daar
Als een vlinder in de lucht, zo zweef ik en fladder ik maar

refr.:
In de wind hoor ik jouw stem
In alles wat ik zie, ben jij dichtbij
Ver over de grenzen, ver van de mensen
Ja, ik hou van jou, mijn weg ben jij
Vanavond ben jij bij mij

Ik zing om wat je mij aan liefde bood
Jij geeft me kracht omdat je van me houdt
De liefde die ik voel, voel ik tot aan mijn dood
En in mijn dromen worden wij samen oud
De liefde is een wonder, kijk maar wat ze doet
Nooit kan ik meer zonder want jij bent mijn eb en vloed

refr.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:17

Vandaag heb ik Hongaarse Tocanje op.
Dit is een soort rode babi pangang saus, maar dan speciaal voor bij pasta gerechten. Iemand anders heeft het eten klaargemaakt. Ik weet dus (nog) niet wat er in dit recept zit en in het eten zat. Het eten was overheerlijk.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
DOMINIQUE719

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:26

CROSSROAD317 schreef:
Ik ga ook heen hoor, en of het gratis of niet, ik was toch wel gegaan, maar nu ga ik als zuunege hollander, met nog meer plezier. Ik zou met nog meer plezier gaan als ik met iemand kon meerijden..... Knipoog smiley (dan ben ik tenminste een zuunege knieperd) Clown smiley Clown smiley

Sorry, ik heb mijn auto al vol, anders mocht je wel meerijden hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DANIEL777

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:33

PAULUS505 schreef:
Beste CM leden,

ik vroeg mij af wie van de CM leden in de provincie Noord-Brabant woont.
Ik vind het jammer dat vele uitstapjes van CM niet in de de provincie Noord-Brabant worden gehouden. Ik heb het idee dat er in de provincie Noord-Brabant minder CM leden zijn.
Wellicht kan ik zelf iets in de provincie Noord-Brabant organiseren voor CM singles. Hiervoor zou ik wel graag willen weten of hier vanuit de CM leden uit de provincie-Brabant vraag dan wel behoefte naar is.

Groeten van Paulus
Zo paulus dan heb je er nu een gevonden.
Eindelijk meer brabanders.
kom maar op met die brabantse feesten Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:34

Beste CM leden,

ik zou met jullie willen dalen wat mijn favoriete Nederlandstalige zanger is.
Mijn favoriete Nederlandse zanger is Herman van Veen.

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:35

Ik vind onderstaande liedtekst door Herman van Veen gezongen prachtig.
Het lied gaat over hoe moeilijk het is voor een vader om een baby goed te kunnen verzorgen

De vaders

Een kindje dragen negen maanden
dag en nacht is dat niet zwaar,
‘k hore zeggen dat dat zeer doet,
zalig zeer doet, is dat waar
zo’n klein menske voelen groeien,
zomaar diep onder uw vel
ach wat weten vaders weinig,
voor nen vader is dat kinderspel

Een kindje dauwen is dat lastig
en papke koken hoe doe je dat
hoe leer je zo’n kind in ‘t potje plassen