| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:25
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | | Als je de diepgang in de uitjes mist waarom organiseer je zelf dan niets waar de diepgang inzit? |
Een uitje plannen heb ik eens een keer gedaan maar er kwam geen kip erop af.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:27
|
|
|
|
[quote=ANITA324]Een uitje plannen heb ik eens een keer gedaan maar er kwam geen kip erop af.[/quotekippen moeten er toch oon niet komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:29
|
|
|
|
|
Boudewijn de Groot
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:30
|
|
|
|
anita; deze keer picknicken we met zn allen zonder muziek, en we organiseren een andere picknick a-la-music, goed idee? zet jij een oproepje onder agenda, of zal ik het doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
|
[quote=DANIEL777] Snap ik daniel het was het eerste woord wat bij mij binnen schoot bedoel allerlei hanen en kippen opzoek naar de korrels inwezen zijn we allemaal kuikens onder moedervleugels het is alleen willen we wel groeien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Het is toch een vrije Nederland toch of niet soms? In de Chatbox waren er meerdere mensen die zich daar wat voor voelden moet er dan 2 of 4 zijn die het niet leuk vinden het te niet doen terwijl de rest geen hinder van hebben
Overal waar ik naar uitjes ga mis ik die diepgaande inhoud en dat is gewoon te triest voor woorden het geeft gewoon dat de overmacht van deze wereld de kop op doet steken en de christelijke inhoud maar in de doofpot worden gehouden zeer triest vind ik dat.
Het grote deels is meer voor de fun van lange leve de lol bij al die uitjes waar ik aan meedeed lieve broeders en zusters wat houdt naar eerlijkheid de Christelijke inhoud voor u/jou werkelijk in?
Wie is Jezus Christus werkelijk voor jou?
Shalom,
Een zuster |
Ik denk dat je je dan voor het verkeerde uitje opgegeven hebt anita.Het was vanaf het begin duidelijk dat het een picknick zou zijn en geen kerkelijke bijeenkomst. Plezier maken mag meid!Beetje eten,beetje(veel)praten,gewoon gezellig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:32
|
|
|
|
Even vraagje van een niet-picknicker, maar dit is me al vaker opgevallen als er iets georganiseerd word.
Als Hannah een picknick organiseerd lijkt het me ook dat je de organisatie bij Hannah laat en niet zelf in gaat vullen wat er gedaan moet worden. Als je een leuk idee hebt voor zo'n dag geeft dat dan gewoon aan haar door maar ga er niet je eigen feestje van maken.
Niet overal hoeft toch een diepzinnige christelijke ondertoon te hebben? Dit werd georganiseerd als een picknick voor alleenstaande ouders waar ook mensen zonder kinderen van harte welkom zijn, maar ik weet uit ervaring dat zeker alleenstaande ouders wel eens heel veel behoefte hebben aan een ontspannen, luchtig samenzijn met anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:33
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | helemaal mee eens Miek.
Gewoon onder ogen zien, en mekaar bevragen. En open durven zijn naar mekaar. Ook je diepste gedachten vertellen. Je hebt ze beiden en niets is te gek. Weet je wat ik geleerd heb, dat als je open en eerlijk bent, niet eigenlijk te gek is om met mekaar te bespreken. Weet je wat raar is....... als je de dingen die je eigenlijk wilt gaan vertellen op een rare kromme manier gaat proberen duidelijk te maken. Dat gedraai om de uiteindelijke boodschap die je wilt brengen.....ken je dat??? |
| MIEKJES285 schreef: | | ja dat ken ik,daarom doe ik dat ook niet meer,dan maar te open al denk ik wel altijd goed na voor ik iets zeg ik flap niet zomaar alles eruit. en wat de ander er dan mee doet is zijn/haar zaak..tenslotte moeten we straks boven voor onze eigen daden verantwoording afleggen... |
te open,.....dat vraag ik mijzelf ook wel eens af...ben ik dat misschien ook wel? Als mensen mij lezen, mij paar keer spreken, weet je op een moment bijna alle grote lijnen. En ik steek ook niet onder stoelen en banken , wat ik verder denk, voel en mijn mening is vrij resoluut soms. Ik weet ook dat ik soms de grenzen opzoek, ook van mijn eigen gedachten en bevattingen.
Wat een ander er mee doet? Dat probeer ik mij wel af te vragen. Ik ben verantwoordelijk voor de dingen die ik doe, die ik zeg, maar ook hoe het op de ander overkomt, helpt, maar misschien ook pijn doet en verdriet geeft.
Ik snap wel dat jij hier bedoelt, dat het de ander zijn verantwoording is wat hij/zij doet met de dingen die jij zegt, waar jij mee loopt, wat jij aankan, maar andersom is het dus ook zo, dat jouw woorden een lading hebben....met een goede of moeilijke uitwerking .
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:33
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bij de geloofsdoop speelt het thema verbond geen belangrijke rol. Het is moeilijk voor te stellen voor mensen van de verbondsdoop, maar de geloofsdoop zet de wedergeboorte centraal. Dat verbond aangaan is slechts bijzaak, niet de hoofdzaak. | Ook hierin, het is in mijn ogen al vaker aangegeven, vinden verbondsdoop en geloofsdoop elkaar. Want de bekering, het antwoord van de mens aan God, is bij beiden een centraal thema. Bij beiden geldt ook dat God de uiteindelijke initiatiefnemer is in dit geheel. Hij is de Bron, het Begin. Bij de verbondsdoop ligt dit bij de eenzijdigheid van ontstaan van het Verbond welke duidelijk maakt dat al voor de mens iets kan doen, God al werkt in die mens, bij geloofsdoop is dit de persoonlijke aanraking van God in iemands leven om deel uit te gaan maken van het Verbond in Jezus' bloed, dat God voor een ieder heeft opengesteld.
| CHATULIEM619 schreef: | | De vraag is natuurlijk, is dat niet een keuze van het kind zelf? Een kind ondergaat de doop, de ouders maken de keuze voor hem. | Het idee bij de verbondsdoop is nu juist dat God (via de ouders) al kenbaar wil maken aan het kind dat het bij Zijn Volk mag horen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:34
|
|
|
|
Ik vind het gewoon diep, diep, diep, en diep triest en verder wil ik geen woord aan geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:37
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Even vraagje van een niet-picknicker, maar dit is me al vaker opgevallen als er iets georganiseerd word.
Als Hannah een picknick organiseerd lijkt het me ook dat je de organisatie bij Hannah laat en niet zelf in gaat vullen wat er gedaan moet worden. Als je een leuk idee hebt voor zo'n dag geeft dat dan gewoon aan haar door maar ga er niet je eigen feestje van maken.
Niet overal hoeft toch een diepzinnige christelijke ondertoon te hebben? Dit werd georganiseerd als een picknick voor alleenstaande ouders waar ook mensen zonder kinderen van harte welkom zijn, maar ik weet uit ervaring dat zeker alleenstaande ouders wel eens heel veel behoefte hebben aan een ontspannen, luchtig samenzijn met anderen. | dat bedoelde ik ook annette maar sommigen willen het dan toch weer anders
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | en dat vind ik nu weer een beetje kort door de bocht...... |
dat mag jij vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:40
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Ik vind het gewoon diep, diep, diep, en diep triest en verder wil ik geen woord aan geven.  |
Wat vind jij precies triest? Het feit dat dat niet een hele picknick aan jouw wensen aangepast word?
Jij bent echt vrij om te organiseren wat je wil hier, maar geef een ander die vrijheid dan ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:40
|
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: De vraag is natuurlijk, is dat niet een keuze van het kind zelf? Een kind ondergaat de doop, de ouders maken de keuze voor hem.
Een kind kan later beslissen of het de weg wil volgen die God van ons vraagt. En dat gebeurt dmv belijdenis doen.
Zolang het kind niet zelfstandig kan zijn, blijven de ouders beslissen voor het kind, wat zij goed achten. Als ouders zijnde neem je je kind mee naar kerk. Of moeten de ouders daarmee wachten tot het kind zelf kan beslissen of het gelovig word of niet?
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op vrijdag 7 mei 2010, 09:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:41
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Ik zelf denk bijna net als Grace...ik ben eerlijk, maar in hoe uitgebreid ik daar in ben in mn profiel? Natuurlijk wil je niet direkt alles delen..en wees nou eerlijk..iedereen kan hier een account aanmaken en door de profielen spitten. Op het moment dat er daadwerkelijk contact is tussen 2 personen kun je er altijd uitgebreider in zijn in je eerlijkheid! |
Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:43
|
|
|
|
Uit het topic heiligheid in het huwelijk van Paul Washer
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=747
Het leiden van je vrouw
Ik spreek hoofdzakelijk tot de mannen, want de man geeft leiding aan het huwelijk. En op veel manieren bepaalt hij de kwaliteit ervan. Laten we naar de brief aan de Efeziërs kijken, hoofdstuk 5:22-23: ‘Gij vrouwen, weest uw eigen mannen onderdanig, gelijk den Heere; Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.’ De Bijbel leert heel duidelijk dat de man het hoofd is van de vrouw. Misschien zijn hier sommige vrouwen die het daar niet mee eens zijn. Dat maakt me niet uit, want u zit ernaast. Het is precies zoals hier staat: de man is het hoofd van de vrouw.
Sommige mannen slaan zich als een gorilla op de borst: ‘Hoor je dat vrouw, Ik ben het hoofd van het huis. Ik ben de koning.’ Dat is niet de betekenis van dit vers. Wij zijn niet het hoofd van onze vrouw zoals Caesar dat van Rome was. Maar we zijn het hoofd van ons gezin, zoals Christus van Zijn gemeente. En voor Hij stierf waste Hij de voeten van Zijn gemeente. Hij heeft Zijn gemeente gediend en daarna Zijn leven voor haar opgeofferd. Dus als we het hebben over het hoofdzijn van de vrouw of van het gezin, dan hebben we het over iets anders dan waaraan de meeste mensen denken.
De Schrift verplicht mij om mijn vrouw te leiden en mijn vrouw is verplicht mijn leiding te respecteren. Wat is het doel van mijn leiding? Als een vrouw naar haar man kijkt en een zelfgerichte man ziet die eigenlijk alles voor zichzelf doet en zijn leiderschap voor zijn eigen begeerten gebruikt, zal ze een bittere en boze vrouw worden. Maar als ze naar haar man kijkt en ziet dat hij een man is die zich in gehoorzaamheid aan de wil van God heeft overgegeven en alles doet voor de eer van God, voor de uitbreiding van Zijn koninkrijk en voor het voordeel van zijn vrouw en kinderen, zal het veel makkelijker voor een vrouw zijn om zijn leiderschap te volgen.
Ik wil iets zeggen over wat het leiderschap inhoudt. Het wil niet zeggen dat ik de heer van mijn vrouw ben of haar dictator. Het betekent wel bijbels gezag. Ik zal daar een voorbeeld van geven. Stel je voor: ik moet een belangrijke beslissing nemen ten aanzien van een verhuizing naar een ander deel van het land, of een andere ingrijpende beslissing. Als hoofd van het huis neem ik dus de beslissing.Nee! Ik bid ervoor. Ik praat erover met mijn vrouw. We bidden er samen voor. En als we het samen eens zijn, nemen we de beslissing. Maar stel je voor dat we er samen over praten en we bidden ervoor en we zijn het níét eens. Dan maak ik, als hoofd van het huis dus de beslissing. Nee! Als mijn vrouw het ergens niet mee eens is, gaat er bij mij een rood lampje branden. Dat betekent dat wij erover zullen praten en ervoor zullen bidden tot we eenheid bereiken. Maar als we op een punt komen dat de beslissing moet worden genomen en er geen eenheid bereikt is, is het mijn verschrikkelijke verantwoordelijkheid om de beslissing te nemen. En dan is het haar verantwoordelijkheid daarin te volgen. En als ik gelijk had, mag ik niet naar haar toegaan en zeggen: ‘Ik zei het je wel!’ En als ik het fout had, mag zij dat ook niet doen. Maar de beslissing moet genomen worden. En ik moet dat doen.
Begrijp je wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid dit is? Als ik mijn gezin leid en ik zit ernaast, dan zal ik daar verantwoording van moeten afleggen voor de troon van God. Vanwege deze verantwoordelijkheid bidt mijn vrouw voor mij. En ze heeft medelijden met me. Want ze weet dat ik daarover verantwoording moet afleggen voor God. Ze weet wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid ik draag.
Ik las dit van de week eens door en dacht er als volgt nog eens over na:
Een bedrijf wat modern, 21ste eeuws is, heeft toch een directeur. Is deze man/vrouw de authoritaire leider tegenwoordig, het hoofd zoals sommigen , de bewoording 'hoofd' lezen. Nee een goede 'baas' beseft dat hij mensen nodig heeft, dat het bedrijf funktioneert door de mensen bij elkaar, samen moet je het doen. Samen ben je het bedrijf.
Maar wat is nu de term 'hoofd' van het bedrijf waard dan? Uiteindelijk is de directeur hoofdelijk verantwoordelijk en soms ook hoofdelijk aansprakelijk. Wat een verantwoording soms, als ik een fout maak op mijn werk, is uiteindelijk de directeur verantwoordelijk. Hij is het hoofd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:45
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | niet enkel een persoonlijke beleving maar ook juist dat men Gods woord niet wil accepteren als een duidelijk gegeven en dat heeft niets te maken met veroordeling van wat men persoonlijk ervaart maar waar God mijns inziens zeer duidelijk in is . dat is hetgene wat ik juist zo jammer vind. |
Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:45
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Ik vind het gewoon diep, diep, diep, en diep triest en verder wil ik geen woord aan geven.  |
Relativeren Anita, het was jouw wens, maar de opzet was gezelligheid. Dat jij daar een andere invulling aan zou hebben gegeven, prima, maar zo werkt het niet altijd. En teleurstelling kan hard aankomen, denk er eens over na en probeer dat dan een plaats te geven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:46
|
|
|
|
het idee is ontstaan om een picknick te organiseren waar ook praise-liederen en gezangen bij gezongen worden. ieder kan daarbij zelf muziek instrumenten meenemen, of gewoon meezingen. is daar voldoende animo voor, dan willen we dat een andere keer regelen. vind je t een leuk plan, wil je dan even een reactie achterlaten? (ben je niet geinteresseerd in een muziekpicknick, dan hoef je dus niet te reageren )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:48
|
|
|
|
er is al een nieuw topic, voor een praise-picknick dus liefhebbers kunnen zich melden.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:48
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | hahaha wie haalt mij op....tjonge wat is dat ver, kan net zo goed kijken of ze ook in Frankrijk optreden. |
Via de polder gaan, ong. 1 1/2 uur rijden. (hebben ze het over zuuneg )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:49
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | er is al een nieuw topic, voor een praise-picknick dus liefhebbers kunnen zich melden.......  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:50
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Relativeren Anita, het was jouw wens, maar de opzet was gezelligheid. Dat jij daar een andere invulling aan zou hebben gegeven, prima, maar zo werkt het niet altijd. En teleurstelling kan hard aankomen, denk er eens over na en probeer dat dan een plaats te geven. |
Aha,daar is het vaderfiguur al
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANS521
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:50
|
|
|
|
Beste Hannah,
Wat een geweldig initiatief !! een samen-zijn op de hei, hopend op mooi weer natuurlijk.
belangrijk is denk ik voor een ieder dat hij of zij zich prettig voelt, zonder verplichtingen om deel te nemen aan allerlei activiteiten, gewoon er zijn is genoeg.
de hei........... een plaats om heerlijk te zitten, te wandelen, te eten en wat te drinken, gesprekken te voeren met wie je maar wil, gewoon relaxed dus......... een prachtige door God ons gegeven mooie plek.
dus ik zou zeggen : laten we er met elkaar een gezellig samen zijn van maken en laten we de hokjes waarin we (soms) denken maar eens thuis laten.
Groeten en ga zo door !! Hans
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:51
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hannah,
ik wil me er niet mee bemoeien (kom uit de zorg dus dat is lastig.....) maar heb je ook een slecht weer scenario......?
Willemijn |
sorry wilemijn, k had je berichtje misgelopen; misschien een grote ballorig oid? of heb jij wellicht goede ideeen? overigens; t is geen bemoeien hoor, haha, meer meedenken toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:52
|
|
|
|
|
Ik ben dankbaar dat mijn ouders mij een christelijke opvoeding hebben gegeven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:16
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Thanx Daniel voor het willen zeggen in het forum wie er uit de provincie Noord_Brabant komt.
Als je een date hebt en een relatie hebt dan is het wel handig dat je date in de buurt woont, lijkt mij. |
He Paulus Als je op zoeken klikt en je vinkt dan aan het kopje: Toon alle leden die uit de regio komt, dan heb je er een heleboel. Zeker als je aanklikt mannen en vrouwen, leeftijd van 0-100, maar dat is maar net wat je eigen keuze is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:17
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Maar hoe duidelijk is alles wat God ons meegegeven heeft in Zijn Woord? Blijkbaar duidelijk genoeg om vele stromingen te doen ontstaan Ofwel, Gods Woord kan blijkbaar op meerdere manieren uitgelegd worden. Dat we het niet altijd met elke invulling eens zijn, moge dan ook duidelijk zijn. En ja, jouw voorbeeld over het branden van een kaars als aanbiddingsritueel is af te wijzen. Maar dit betekent niet dat kaarsjes branden hoe dan ook verkeerd is. En dat is volgens mij wel wat Willemijn leest in jouw relaas... |
Jij begrijpt wat ik bedoelde te zeggen.........
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:17
|
|
|
|
Ik ben weer blij In juli word begonnen om dit stulpje op ons grondstuk te bouwen en volgend voorjaar mag onze baby al zn eerste verhuizing meemaken.

en dit word mn achtertuintje

En wees gerust Arjan, we hebben aan het milieu gedacht
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 5 mei 2010, 20:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 20:18
|
|
|
|
Asljeblieft laat we de kerk in het midden houden.
De piknick is eerste instantie bedoeld voor de kinderen.
Tevens kan het een leuke ontmoeting zijn met anderen samen. Ga er geen "hekseketel" van maken. de vogels en anderen zingen wel van hun eigen, op de heide. Geniet daar van.
|
|
| Naar boven |
|
|