| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | het is duidelijk dat je niet goed doorhebt wat voor feest een doopdienst is. Het gebeurt wel in de gemeente, de gemeente viert samen met de dopeling het feest. | Harald geeft geen beoordeling van het feest van een doopdienst. Hij geeft enkel aan dat de doop meer een samenspel is met God als initiatiefnemer, waar hij bij de geloofsdoop het idee heeft dat daar die eerste stap van God naar de achtergrond verdwijnt, waar deze bij de verbondsdoop meer op de voorgrond staat.
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom nemen de ouders dan de taak van geloof over van het kind? | Waar wordt dat beweerd? De ouders nemen niets van het kind over. De ouders willen het kind een teken meegeven dat het kind mag weten dat God ook zijn/haar God wil zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:46
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Dat zijn dan 1700 bonuspunten!  |
bonuspunten¿¿¿¿¿¿¿ zijn we hier bij apie gein dan ¿¿¿¿¿¿¿¿¿ daar heb ik wel een bonuskaart van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 21:46
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | wat zijn mijn kids en ik dan bofferds dat we in die speciale saab mee mogen  |
nu schiet het me ineens weer te binnen. mag ik je mijn oprechte excuses aanbieden Grace? ik ben er een poosje tussenuit geweest hier, en heb er helemaal niet meer aan gedacht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:06
|
|
|
|
[quote=HANNAH810]oei, das een persoonlijke vraag chat, die toch best dichtbij komt; k heb in mijn jeugd inderdaad zeven uur per zondag en vier avonden per week aan kerkgang en cathechesatie gewijd, en daar is best één en ander van blijven hangen, te meer daar ik al van jongst aan in geestelijke dingen geinteresseerd ben.
maar; wat in je hoofd zit, kan ook tegenwerken om tot God te naderen, hoor; ik kwam op een gegeven moment klem te zitten, en ging in het boek van "de redelijke godsdienst van á Brakel" dingen napluizen; daar stonden toch andere dingen dan dat ik van huis uit meegekregen had, hoewel ik die boeken van mijn ouders gekregen heb. God heeft er jaren over gedaan, om mij te brengen waar ik nu sta; en nog heb ik wel eens last van het feit, dat de geloofs-structuren in mijn jeugd anders zijn geprogrammeerd, dan ik nu als bijbels zie.
overigens; je hebt niet eens verstand nodig om te geloven, chat; de eenvoudigen wil God gadeslaan, en t dwaze van deze wereld heeft Hij uitverkoren, opdat Hij het wijze beschamen zou. dus t is makkelijker om zonder, dan mét verstand tot geloof te komen, denk ik wel eens! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:18
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie? |
Hoe wil je dan dat je iemand vinden die past bij hetgeen, dat niet door jezelf opengooid wordt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:20
|
|
|
|
| MAR907 schreef: |  |
Nou Griffin, nu lees je het eens van een ander
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:22
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Hoe wil je dan dat je iemand vinden die past bij hetgeen, dat niet door jezelf opengooid wordt? |
Dat is ergens het geheim van relatiegroei... Want wanneer ken je nu werkelijk je partner ten volle? En hoe goed kent een mens zichzelf eigenlijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:24
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | hannah, hoe verklaar jij je godzalige leven, ( als ik zo vrijmoedig mag zij, om het zo te interpreteren) met CM.? |
Waarom zou haar leven met God niet te verenigen zijn met CM Dikkie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:25
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik zelf vind het heel fijn om op de CM site vrouwen te mogen tegenkomen die een profiel foto bij hun profiel hebben staan op CM. Dit vind ik zelf persoonlijk fijner praten. Uiteraard is uiterlijk zeker niet van belang van degene met wie je (wilt) gaan(t) daten. Ik vind het jammer dat niet iedereen zijn profiel foto's plaats op CM, maar ik heb wel respect voor hun keuze. ik vind het zelf ook fijn om een vrouw eerst gezien te hebben op een profiel foto als ik haar bij mijn eerste date mag ontmoeten. Ik vind het moeilijk om goed te omschrijven hoe ik tegen het al dan geen profiel foto plaatsen aankijk. Ik veroordeel niemand, maar het uit je woorden is soms best moeilijk.
Groeten van Paulus |
Het plaatsen van je foto bij je profiel is iets persoonlijks. Er zijn genoeg mensen die dit niet doen omdat ze niet door (oude) bekenden herkent willen worden. De eerste paar weken op cm heb ook ik geen profiel foto gehad vanwege de angst voor mijn ex. Zo zullen er zeker nog wel meer zijn hier.
Het is ook een goede manier om de mensen eruit te halen bij wie het niet alleen om het uiterlijk gaat. Ik merk dat er op cm heel veel plaatjes kijkers zijn, die geen profielen lezen, alsof het uiterlijk het belangrijkst is.....beetje jammer is dat toch wel. Een foto kun je na diverse mailcontacten alsnog sturen, toch?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op woensdag 5 mei 2010, 22:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:30
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat is ergens het geheim van relatiegroei... Want wanneer ken je nu werkelijk je partner ten volle? En hoe goed kent een mens zichzelf eigenlijk? |
Precies.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEO571
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:33
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Ik vind het gewoon diep, diep, diep, en diep triest en verder wil ik geen woord aan geven.  |
Waarom ga je er zo op door Anita? Je ziet de reactie's, dus laat het voor wat het is nu. Heel veel mensen hebben zich opgegeven voor een gezellige picknick en niet voor een praise picknick. De reactie's zijn duidelijk dus respecteer die dan ook. Mijn kids zitten er ook niet op te wachten moet ik eerlijk zeggen. Maak er niet zo'n punt van dus Anita. Laat een ieder in z'n waarde. Je bedoelt het goed en dat weet God echt wel. Laat idd wat Suz zegt door de houding van je hart zien dat je een Christen bent.
Groetjes en tot dan Leo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:33
|
|
|
|
Een picknick met verhoogde noten als maal ...je moet er maar opkomen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:48
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen. Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af. Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde. Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen. Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo |
Sorry hoor, maar toen mijn lieve tante overleed en ik daar niet bij kon zijn om een persoonlijke reden, heb ik thuis speciaal voor haar een kaarsje gebrandt... als teken dat ik aan haar dacht en ik haar miste... Ze was een gelovige vrouw, ik geloof dat ze bij God zal zijn, maar denk niet dat het verkeerd is dat ik op deze manier afscheid nam, van haar die mij zoveel heeft geleerd... een thuis, gezelligheid... deze tante was belangrijk voor me... en God weet dat als geen ander wat zij voor mij betekent heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:03
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Ik ben weer blij In juli word begonnen om dit stulpje op ons grondstuk te bouwen en volgend voorjaar mag onze baby al zn eerste verhuizing meemaken.

en dit word mn achtertuintje

En wees gerust Arjan, we hebben aan het milieu gedacht  |
hahaha Annette... topic hier is "dit vind ik niet leuk meer" he' Volgens mij vinden jullie 't wel lekker om daar te wonen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:10
|
|
|
|
| AALZ432 schreef: | Het was zeker niet negatief bedoeld, wat ik er mee wil zeggen dat man en vrouw daarom juist bij elkaar passen! Het klinkt inderdaad alsof de man boven de vrouw zou staan, maar je kunt het ook anders opvatten..
Meer bij wijze van spreken...
Tuurlijk kun je, je alleen compleet voelen maar heeft niet iedereen de behoefte om samen door het leven te gaan???? Mijn leven voelt nu ook compleet en ik vermaak me prima in mn eentje.. maar ik zou het wel fijn vinden als ik ooit mn leven zou kunnen met de man van mn dromen zeg maar...  |
Nou, ik zal je eerlijk zeggen... het voelt niet compleet, maar ik geloof dat we als individu (ook zonder partner !) er mogen zijn en mogen geloven dat we op die manier compleet zijn... Mis ik iemand ? jazeker, maar soms heeft een mens het niet voor het uitkiezen en gaan de dingen anders dan je zou willen. Gelukkig weet ik dat God ook mijn verlangens kent...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:14
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen. Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af. Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde. Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen. Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo |
Tja, ik wil nu toch ook wel vertellen dat ik bij de foto van mijn overleden man elke avond een lichtje brandt. Dat verlicht zijn foto, en bij het aansteken van het kaarsje denk ik altijd: God zorgt nu voor jou, en Hij is nu jouw licht, maar ik vergeet jou nooit. Noem het een ritueel als je wilt, of het goed is of verkeerd, het geeft mij troost, ik ken meer mensen die dat doen, en er een gedachte bij hebben. Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:16
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Uit het topic heiligheid in het huwelijk van Paul Washer
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=747
Het leiden van je vrouw
Ik spreek hoofdzakelijk tot de mannen, want de man geeft leiding aan het huwelijk. En op veel manieren bepaalt hij de kwaliteit ervan. Laten we naar de brief aan de Efeziërs kijken, hoofdstuk 5:22-23: ‘Gij vrouwen, weest uw eigen mannen onderdanig, gelijk den Heere; Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.’ De Bijbel leert heel duidelijk dat de man het hoofd is van de vrouw. Misschien zijn hier sommige vrouwen die het daar niet mee eens zijn. Dat maakt me niet uit, want u zit ernaast. Het is precies zoals hier staat: de man is het hoofd van de vrouw.
Sommige mannen slaan zich als een gorilla op de borst: ‘Hoor je dat vrouw, Ik ben het hoofd van het huis. Ik ben de koning.’ Dat is niet de betekenis van dit vers. Wij zijn niet het hoofd van onze vrouw zoals Caesar dat van Rome was. Maar we zijn het hoofd van ons gezin, zoals Christus van Zijn gemeente. En voor Hij stierf waste Hij de voeten van Zijn gemeente. Hij heeft Zijn gemeente gediend en daarna Zijn leven voor haar opgeofferd. Dus als we het hebben over het hoofdzijn van de vrouw of van het gezin, dan hebben we het over iets anders dan waaraan de meeste mensen denken.
De Schrift verplicht mij om mijn vrouw te leiden en mijn vrouw is verplicht mijn leiding te respecteren. Wat is het doel van mijn leiding? Als een vrouw naar haar man kijkt en een zelfgerichte man ziet die eigenlijk alles voor zichzelf doet en zijn leiderschap voor zijn eigen begeerten gebruikt, zal ze een bittere en boze vrouw worden. Maar als ze naar haar man kijkt en ziet dat hij een man is die zich in gehoorzaamheid aan de wil van God heeft overgegeven en alles doet voor de eer van God, voor de uitbreiding van Zijn koninkrijk en voor het voordeel van zijn vrouw en kinderen, zal het veel makkelijker voor een vrouw zijn om zijn leiderschap te volgen.
Ik wil iets zeggen over wat het leiderschap inhoudt. Het wil niet zeggen dat ik de heer van mijn vrouw ben of haar dictator. Het betekent wel bijbels gezag. Ik zal daar een voorbeeld van geven. Stel je voor: ik moet een belangrijke beslissing nemen ten aanzien van een verhuizing naar een ander deel van het land, of een andere ingrijpende beslissing. Als hoofd van het huis neem ik dus de beslissing.Nee! Ik bid ervoor. Ik praat erover met mijn vrouw. We bidden er samen voor. En als we het samen eens zijn, nemen we de beslissing. Maar stel je voor dat we er samen over praten en we bidden ervoor en we zijn het níét eens. Dan maak ik, als hoofd van het huis dus de beslissing. Nee! Als mijn vrouw het ergens niet mee eens is, gaat er bij mij een rood lampje branden. Dat betekent dat wij erover zullen praten en ervoor zullen bidden tot we eenheid bereiken. Maar als we op een punt komen dat de beslissing moet worden genomen en er geen eenheid bereikt is, is het mijn verschrikkelijke verantwoordelijkheid om de beslissing te nemen. En dan is het haar verantwoordelijkheid daarin te volgen. En als ik gelijk had, mag ik niet naar haar toegaan en zeggen: ‘Ik zei het je wel!’ En als ik het fout had, mag zij dat ook niet doen. Maar de beslissing moet genomen worden. En ik moet dat doen.
Begrijp je wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid dit is? Als ik mijn gezin leid en ik zit ernaast, dan zal ik daar verantwoording van moeten afleggen voor de troon van God. Vanwege deze verantwoordelijkheid bidt mijn vrouw voor mij. En ze heeft medelijden met me. Want ze weet dat ik daarover verantwoording moet afleggen voor God. Ze weet wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid ik draag.
Ik las dit van de week eens door en dacht er als volgt nog eens over na:
Een bedrijf wat modern, 21ste eeuws is, heeft toch een directeur. Is deze man/vrouw de authoritaire leider tegenwoordig, het hoofd zoals sommigen , de bewoording 'hoofd' lezen. Nee een goede 'baas' beseft dat hij mensen nodig heeft, dat het bedrijf funktioneert door de mensen bij elkaar, samen moet je het doen. Samen ben je het bedrijf.
Maar wat is nu de term 'hoofd' van het bedrijf waard dan? Uiteindelijk is de directeur hoofdelijk verantwoordelijk en soms ook hoofdelijk aansprakelijk. Wat een verantwoording soms, als ik een fout maak op mijn werk, is uiteindelijk de directeur verantwoordelijk. Hij is het hoofd. |
Super die uitleg... ook ik bedank je hiervoor...!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:16
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Een picknick met verhoogde noten als maal ...je moet er maar opkomen  |
nee, henk, oooh, je moet mannen soms ook alles uitleggen he; met bessen natuurlijk, en halve noten..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:23
|
|
|
|
Elke dag bidden is iets waar niet iedereen toe komt. Och ja, zeggen velen: Vroeger leerde ik het wel van vader en moeder. Maar ja, u weet hoe het gaat.
Er zijn zoveel dingen die de aandacht vragen dat het bidden tot een sleur wordt of helemaal wordt nagelaten. Zou dat goed zijn ? Nee, het is heel jammer. Op die manier raakt u het contact met God kwijt. En als nu niet met Hem leeft, hoe moet het dan later? Hem eenmaal tegenkomen, die je in jouw leven niet wilde spreken. Wat denkt u, zou het niet goed zijn er weer mee te beginnen, als u het kwijt bent ?
Over bidden gesproken, het is niet alleen nodig voor uzelf, maar ook voor anderen. In de Bijbel heet het `voorbede`. Kom, bid eens mee met wat hieronder staat ! U zult er geen spijt van hebben. Voor allen, Heer, die eenzaam zijn, Voor allen, die U zijn vergeten, Voor allen, die zichzelf zo klein, zo hopeloos onbelangrijk weten, Voor ieder die geen blijdschap kent, voor elk die onder druk moet leven, voor ieder wie Gij èèn talent, geen tien talenten hebt gegeven, voor allen die met scherpe tong de ander ondoordacht bezeren, voor ieder die in lang niet zong, voor elk die `t liefste moet ontbreken, maar ook voor allen die zich rijk beschouwen, op zichzelf vertrouwen, voor allen die een sterke dijk van haat rondom hun harten bouwen.... Voor allen bid `k U, o Heer, Vooral voor hen, die zelf niet vragen; En voor mijzelf bid `k steeds meer Of `k blij en dapper `t kruis mag dragen.
Hallo allemaal:
Danken is o zo belangrijk, net als bidden. Daarom is er donderdagavond van 20.00 uur - 21.00 uur weer de Gebedroom. We beginnen met lofprijzing wat onze grote GOD allemaal voor ons doet, kijk eens diep in je hart, is er niet èèn ding waarvoor je HEM kunt danken?
Iederèèn die jarig is geweest.......van harte gefeliciteerd!!
We besteden ook aandacht nog aan de dodenherdenking en bevrijdingsdag en dat alles goed is verlopen, al leek het even anders 4 mei op de Dam. Wat hebben mensen angst gekregen van vorig jaar 30 april, denk ook aan hele kleine kinderen, trauma.s ontstaan hierdoor. Laten we bidden of GOD al die angsten weg wil nemen, zodat wij met een blij hart naar alles toe kunnen gaan. Ook de zieken, bejaarden, eenzamen, verslaafden vergeten we niet. Wil je het eens meemaken, ga dan gewoon de chat in, klik rechts onderin.....
Gods Zegen en warme groetjes van Martha en Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 5 mei 2010, 23:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:23
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nee, henk, oooh, je moet mannen soms ook alles uitleggen he; met bessen natuurlijk, en halve noten..........  |
vergeet de hele noten niet en de borrel noten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:30
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Het plaatsen van je foto bij je profiel is iets persoonlijks. Er zijn genoeg mensen die dit niet doen omdat ze niet door (oude) bekenden herkent willen worden. De eerste paar weken op cm heb ook ik geen profiel foto gehad vanwege de angst voor mijn ex. Zo zullen er zeker nog wel meer zijn hier.
Het is ook een goede manier om de mensen eruit te halen bij wie het niet alleen om het uiterlijk gaat. Ik merk dat er op cm heel veel plaatjes kijkers zijn, die geen profielen lezen, alsof het uiterlijk het belangrijkst is.....beetje jammer is dat toch wel. Een foto kun je na diverse mailcontacten alsnog sturen, toch? |
Dat kunnen wij vrouwen wel denken, maar mannen gaan volgens mij 't eerste af op wat ze zien haha Ach, uiterlijk zegt niet alles, de persoon er achter veel en veel meer, maar als ik geen foto zie heb ik toch zoiets van... in 't echte leven zou je ook eerst 't uiterlijk zien, waarom op een dating/ontmoetingssite dan niet ? Vind het wel van belang dat de mannen verder kijken ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:31
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Hier wil ik even als historicus, niet als amateur-theoloog, een kanttekening bij plaatsen. Tot in de 12e eeuw waren delen van Europa nog ongekerstend. Scandinavië en nog later de Baltische republieken zijn pas laat tot het christendom overgegaan. De Litauers zijn een bekend voorbeeld. Dus: logisch dat tot dan (ook) volwassenen gedoopt werden. Dat is later ook weer voorgekomen buiten Europa en dat gebeurt nog, bij mijn weten. Maar goed, in Europa waren de volwassenen op en waren (in naam) allen christen. Ergo: er waren verder alleen zuigelingen 'over' om te dopen.
Het beste wat je hierover kunt zeggen: het is gebeurd en wat eerst afgekeurd werd, is algemene praktijk geworden (daar zijn meer voorbeelden van te geven). Sterker nog: het was en is een sacrament! Van God zelf of door Christus ingesteld. Kinderen en volwassenen worden toegewijd aan God en het christelijk geloof. Ik denk dat je de bestaande dooppraktijk daarom niet hoeft te wijzigen. Iets wat zo algemeen aanvaard is in brede christelijke kringen, is tot een soort gewoonterecht geworden. Dat mag een plek hebben binnen de veelkleurige rituelen die het christendom kenmerkt. De volwassendoop is prachtig, mits het met een echte ommekeer gepaard gaat. Maar soms wordt er later weer een draai van 180 graden gemaakt: van God weg. Wat is dan de betekenis van die bewuste onderdompeling geweest? Derhalve is het nog niet zo'n gekke gedachte dat het van God uitgaat; voor groot en klein. Want als Hij het niet in de harten van de ouders of volwassenen werkt, dan mist ieder doopritueel haar doel! |
Ik snap niet goed waar je heen wilt met je opmerking Imre. Het topic gaat over kinderdoop, en ik weerleg vanuit de kerkgeschiedenis dat het bijbels is om kinderen te dopen. Dat jij valt over "heel Europa" vind ik nogal opmerkelijk, want historisch gezien was dat in die tijd het Romeinse rijk.... Ik citeer dus teksten van Justianus de Martelaar, die omstreeks 140n Chr. een verdediging-geschrift aan keizer Antonius Pius waarin hij schreef, tot in detail, wat de geloofspraktijd van Christenen was. De kinderdoop was hiervan geen onderdeel. Justianus gaf in dit verslag -waarvan de echtheid door niemand wordt bestreden- een heel nauwkeurige beschrijving, hoe de gelovigen zich in de doop aan God en Zijn dienst wijdden, en dat de dopelingen van de waarheid van de nieuw-testamentische leer overtuigd moesten zijn (wat een kinderdoop uitsluit) alvorens gedoopt te worden.
Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten,[/color] En als laatste historisch feit, ook al genoemd in mijn posting: [color=#0000FF]In zijn geschrift "De Baptismo" (Over de Doop) somde Tertullianus reeds alle latere bezwaren tegen de kinderdoop, aan de hand van bijbelse gegevens, op. Desondanks werd de kinderdoop in de synode van Carthago (251 n.Chr.) als regel vastgelegd.
Het is gewoon vaststaande kerkgeschiedenis, je moet wel even je best doen om het te vinden, maar dan kun je er jezelf van vergewissen dat het historische feiten zijn.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 5 mei 2010, 23:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:38
|
|
|
|
| PETER758 schreef: | De laatste tijd ga ik door een moeilijke strijd. De Heere heeft me erbij bepaald om opnieuw weer contact te zoeken met christenen. Daarom en ik weer terug gekomen.
See yah, in de chat! |
Haa Peter WELKOM!!! We hebben je gemist in de Gebedsroom
Lieve groet van Martha en Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:48
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Dat zijn dan 1700 bonuspunten!  |
| Quote: | | En ik had er al 1500 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:49
|
|
|
|
| LEO571 schreef: | Waarom ga je er zo op door Anita? Je ziet de reactie's, dus laat het voor wat het is nu. Heel veel mensen hebben zich opgegeven voor een gezellige picknick en niet voor een praise picknick. De reactie's zijn duidelijk dus respecteer die dan ook. Mijn kids zitten er ook niet op te wachten moet ik eerlijk zeggen. Maak er niet zo'n punt van dus Anita. Laat een ieder in z'n waarde. Je bedoelt het goed en dat weet God echt wel. Laat idd wat Suz zegt door de houding van je hart zien dat je een Christen bent.
Groetjes en tot dan Leo |
wat kunnen sommige mensen toch goed gevoelens verwoorden....ik sluit me hier bij aan, dank je Leo!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:59
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | wat kunnen sommige mensen toch goed gevoelens verwoorden....ik sluit me hier bij aan, dank je Leo!  |
Hier kan ik dan ook alleen maar Amen op zeggen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:01
|
|
|
|
van harte maris het plaatje komt nog 't is niet gelukt
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 00:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:13
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Niet direct alles opengooien is in mijn ogen iets anders als eerlijkheid. Als jouw uitleg inderdaad past bij de opmerking van Grace, is het bovendien nog wel de vraag of het klopt. Want het opengooien van de levensregisters is toch ook iets wat in een relatie groeit? Dus in hoeverre is openheid in profiel dan echt anders dan openheid in een relatie? |
ik heb zo het vermoeden dat we het over verschillende dingen hebben mbt opengooien... alles wat in mijn profiel staat is waar, maar er zijn ook dingen in mijn leven bepalend geweest voor wie ik nu ben en hoe ik in dingen sta. Omdat een aantal van die zaken zo persoonlijk zijn , zet ik ze niet in mijn profiel, niet omdat ik me ervoor schaam of het verborgen wil houden...maar omdat die dingen zo intiem zijn dat alleen degene bij wie ik het juiste gevoel heb dat mag weten..snap je? of snap ik jou niet?
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op donderdag 6 mei 2010, 00:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:35
|
|
|
|
Gefeliciteerd met je verjaardag Mariska. Zo te zien ben je er trots op om 50 te zijn!
Een fijne dag vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|