| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:39
|
|
|
|
[img]C:\Documents and Settings\Administrator\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\verjaardagskaart.jpg[/img]
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 01:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 00:57
|
|
|
|
Pffff Maris 50 ?? van harte gefeliciteerd.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 6 mei 2010, 00:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:03
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: |
Maar voor een relatie vind ik het wel relevant om te weten bij welke gemeente iemand is aangesloten. In een gezin behoor je te één te zijn in de uitoefening van je geloof. Voor al voor kinderen is dat belangrijk, omdat je een voorbeeld functie hebt.... |
Ja Nisha.... dat is het ideale plaatje misschien, maar wie zegt jou dat je in een gezin één moet zijn in de uitoefening van het geloof? Voor zover ik weet staat dat niet in de bijbel. De uitdrukking: twee geloven op een kussen , daar slaapt de duivel tussen ken ik MAAR....
1. Twee mensen kunnen het zelfde geloof hebben en daar ieder op hun eigen manier vorm aan geven.
2. Twee mensen kunnen beiden naar de zelfde kerk gaan, en totaal niet op een lijn zitten wat betreft geloof.
3. Eenheid binnen een gezin is niet alleen afhankelijk van geloof
Ik wil je een simpel voorbeeld geven vanuit mijn praktijk: Mijn exman heb ik leren kennen in mijn kerk. Samen zijn we daar gebleven, lieten we onze kinderen dopen etc. Al zaten we op een lijn wat betreft kerk....dit was zeker niet te zien in de praktijk. Jaren later heeft mijn exman de kerk met alles wat erbij hoort vaarwel gezegd. Ik was dus nog gelovig en hij niet, en na verloop van tijd was dat een leefbare situatie.
Gelukkig ben ik inmiddels al even van mijn exman gescheiden(om andere redenen als geloof), en leerde mijn vriend kennen hier op CM. Een vriend uit een heel andere kerk, een vriend die op een andere manier gelooft als ik. Maar wat een verademing, al liggen we niet op een lijn wat kerk betreft, we kunnen er wel over praten. Het is niet onmogelijk om beide naar een andere kerk te gaan, en het geloof op een verschillende manier te beleven zolang je wat betreft alle andere zaken op een lijn ligt. De eenheid in mijn gezin is terug zoals die er niet was toen de vader van mijn kinderen hier woonde. Er is liefde, geluk....en geloof, ieder op zijn/haar manier. Maar is de liefde niet het belangrijkste in een relatie? de liefde verdraagt alle dingen
Ik wil je hiermee duidelijk maken dat als je elkaar vrijlaat en vooral respecteert, dat je je voorbeeld functie als ouder prima kunt vervullen, ook al lig je kerkelijk niet op een lijn. Kinderen leren onderscheid maken daarin, maar ook respect hebben voor andermans opvattingen. Bovendien is het gewoon uit te leggen waarom de één iets wel mag en de ander niet als je wijst op ieder zijn eigen verantwoordelijkheid daar in voor God.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 6 mei 2010, 01:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:20
|
|
|
|
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo
Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen. Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER" Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.
Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:21
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd mariska!!! Maak er maar een leuke dag van
drie dikke verjaardagszoenen Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:23
|
|
|
|
|
waarom lig ik eigenlijk nog niet in bed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIENNEZ498
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd vind ik het een beetje idealistisch. Ten eerste denk ik dat je niet van tevoren kunt weten of een date meteen van God is. De reden dat ik mijn verhaal vertelde, is dat je vaak voor die tijd allemaal ideeën over elkaar hebt, maar dat dat niet betekent dat de praktijk ook zo is. Pas als je elkaar eens een keer ontmoet hebt, kun je pas zeggen of het goed is om door te gaan. |
Ik denk dat 'VERTROUWEN HEBBEN' de sleutel is Chat. Jouw verhaal is een herkenbaar verhaal...maar niet het énige verhaal. Ook ikzelf heb genoeg redenen gehad om nooit meer iemand te vertrouwen. Zou ik blijven volharden in deze ANGST....dan houdt ikzelf de touwtjes in handen. Of nog beter gezegd: laat ik de ANGST winnen. En Angst is, zoals we weten, NIET VAN GOD!!! Mijn leven ligt in God's hand en ik vertrouw Hem mijn leven toe. Dus óók...een contact, een date...en álles wat daar wél of niet uit voort mag komen. Daar kan ik dus heel ontspannen over denken!
Vertrouw 'gewoon'....dat is álles wat Hij van je vraagt...meer niet
Ikzelf? Ben na een óngelukkig huwelijk én een relatie die niet goed was...? hier Dé Liefde van mijn leven tegengekomen! Het kwam...heel gewoon...heel zachtjes 'aangewaaid'....om voorgoed te blijven en zéker te weten: "Dit is hem!"
Wonderen bestaan...sta er open voor of niet....maar als ik mag kiezen? Dan kies ik voor de hóóp, en het geloof....én DE LIEFDE.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:43
|
|
|
|
|
[/img]http://by130w.bay130.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=73d5cdc5-589f-11df-b874-00215ad880f0&Aux=14|0|8CCBAC35DF51850||[img]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:47
|
|
|
|
[img]http://by130w.bay130.mail.live.com/att/GetAttachment.aspx?tnail=0&messageId=73d5cdc5-589f-11df-b874-00215ad880f0&Aux=14|0|8CCBAC35DF51850||[/img]
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 6 mei 2010, 01:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 01:50
|
|
|
|
[/list][list=][img]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Nou Griffin, nu lees je het eens van een ander  |
waar het een beetje mank gaat is hier: de 9-3 is geen Saab-Saab, maar een veredelde slOpel Vectra. mijn 9000 is overigens ook geen Saab-Saab, maar die zit er wel dichter in de buurt. ik heb wel eens de uitspraak gehoord: 'de 9000 is de beste Saab ooit gebouwd'...
maar ja, wat maakt een Saab een Saab-Saab? niet enkel de plek van het contactslot in de middenconsole, tussen de voorstoelen.
(een béétje off-topic, geloof ik )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Vraag: Vaak hoor ik mensen zeggen "koning Jezus" maar klopt dat wel, is Jezus al koning?? Hij is de Koning van mijn hart, maar geld ook dat Hij nu al regeert als Koning op aarde, of is de aarde nog van satan, en hebben wij alleen de Heilige Geest als Trooster, tot Jezus terugkomt op de wolken??
Matt.4:8 De duivel nam hem opnieuw mee, nu naar een zeer hoge berg. Hij toonde hem alle koninkrijken van de wereld in al hun pracht 9 en zei: ‘Dit alles zal ik u geven als u voor mij neervalt en mij aanbidt.’ 10 Daarop zei Jezus tegen hem: ‘Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: “Aanbid de Heer, uw God, vereer alleen hem.”’ 11 Daarna liet de duivel hem met rust, en meteen kwamen er engelen om voor hem te zorgen. (NBV) | Hoi Cross, Je had dit al van mij gelezen bij christelijk leven budhabeeld, dat ik denk dat Jezus de koning van de Joden is, namelijk dat Hij vanuit Israel de wereld gaat regeren. Deze visie moet je dan kloppend maken met de Thess.brief waar staat: 1Tess. 4:17 daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen. Uit dit vers komt de visie dat wij voor altijd in de hemel zullen zijn. De Joden blijven dan achter, want zo is dan de visie, die zullen Jezus pas aannemen in de grote verdrukking. Als je die visie dan uitbreidt dan denk ik dat Jezus na drie en een half jaar weer naar beneden gaat,om de antichrist te doden, door de adem van zijn mond of zo iets. Zelf zou ik het fijner vinden als de Joden Hem eerder aannemen, maar misschien moeten zij dan evengoed achterblijven omdat zij de enigen zijn die die grote verdrukking aankunnen. De Christenen kunnen die beproeving niet aan joh. Alleen de Joden. Ik geloof ook niet dat de bouw van de derde tempel alleen maar 'vleselijk' is, en dat het als Jezus terugkomt, dat de tempel dan een soort Pinkstergemeenteaanbiddingscentrum wordt. Kan ik echt niet aanvaarden dat de Joden geen enkele rol zouden spelen. Maar goed je onderwerp is geen eindtijd. Maar wat ik zeggen wou, er ging bij mij een belletje uit de tachtiger jaren rinkelen in mijn hoofd: "'tingelingeling'-waart gij maar koning", dus ik even in de concordantie gezocht. 1 Cor 4:8 Reeds zijt gij verzadigd, reeds zijt gij rijk geworden, zonder ons hebt gij u koning gemaakt. Ja, was het maar zo, dat gij koning geworden waart; dan waren ook wij met u koning geworden. Dit zegt Paulus volgens mij wel met het oog op het Messiaanse rijk, dus dan is de context waarin het staat ook belangrijk. Paulus zegt dus dat die tijd nog niet aangebroken is... PS de Groot doe dan even open man. ik zie mij al met dat dikke boek op straat staan (ff wachten hoor, dat zoeken we op), die Jehovah's getuigen trainen toch harder dan wij.
Laatst aangepast door
|
RIK120
|
op donderdag 6 mei 2010, 02:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 07:47
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik snap niet goed waar je heen wilt met je opmerking Imre. Het topic gaat over kinderdoop, en ik weerleg vanuit de kerkgeschiedenis dat het bijbels is om kinderen te dopen. Dat jij valt over "heel Europa" vind ik nogal opmerkelijk, want historisch gezien was dat in die tijd het Romeinse rijk.... Ik citeer dus teksten van Justianus de Martelaar, die omstreeks 140n Chr. een verdediging-geschrift aan keizer Antonius Pius waarin hij schreef, tot in detail, wat de geloofspraktijd van Christenen was. De kinderdoop was hiervan geen onderdeel. Justianus gaf in dit verslag -waarvan de echtheid door niemand wordt bestreden- een heel nauwkeurige beschrijving, hoe de gelovigen zich in de doop aan God en Zijn dienst wijdden, en dat de dopelingen van de waarheid van de nieuw-testamentische leer overtuigd moesten zijn (wat een kinderdoop uitsluit) alvorens gedoopt te worden.
Verder is er in de vroegchristelijke literatuur geen vermelding van een andere wijze van dopen dan de onderdompeling, tot aan de bekende kerkvader en schrijver Tertullianus (155-220 n.Chr.) omstreeks het jaar 200 n.Chr. Hij tekende ernstige bezwaren aan tegen een vorm van kinderdoop, die hier en daar scheen plaats te vinden. Voortkomend uit de wereld der heidense mysteriën werd de kinderdoop zo langzaam ingevoerd binnen de Christelijke gemeenten,[/color] En als laatste historisch feit, ook al genoemd in mijn posting: [color=#0000FF]In zijn geschrift "De Baptismo" (Over de Doop) somde Tertullianus reeds alle latere bezwaren tegen de kinderdoop, aan de hand van bijbelse gegevens, op. Desondanks werd de kinderdoop in de synode van Carthago (251 n.Chr.) als regel vastgelegd.
Het is gewoon vaststaande kerkgeschiedenis, je moet wel even je best doen om het te vinden, maar dan kun je er jezelf van vergewissen dat het historische feiten zijn. |
Het is heel simpel: jij tilt uit de geschiedenis van het christendom wat jou goed smaakt en wat in jouw kraam van pas komt. Selectief dus. Maar het verhaal gaat verder. Wat in de klassieke oudheid nog opgeld deed, veranderde in de middeleeuwen. Vergelijk de strijd om wel of geen iconen te mogen vereren of later: heiligenbeelden. Wat eens praktijk was of nog is (in de Orthodoxe kerken), werd soms te vuur en te zwaard bestreden. Met bijbelse argumenten.
Trouwens, je moest eens weten hoeveel Griekse filosofie er door de christelijke leer verweven zit. Zelfs het concept van een onsterfelijke ziel is uit de Griekse (lees: heidense) filosofie afkomstig.
Maar terug naar het dopen: kinderdoop is bestaande praktijk. De gelovigendoop is een bijbelse praktijk. Toch hoeft het 1 het ander niet uit te sluiten. Binnen traditionele gemeenten zou er ruimte moeten komen voor de overdoop. En er zijn evangelische gemeenten die al beide dooppraktijken (er)kennen. Het is maar net waar je voor kiest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 07:54
|
|
|
|
Een serieus onderwerp wat mij betreft. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Mensen die boven de operatietafel zweefden en hun eigen lichaam als opgegeven beschouwden en daarna op reis gingen naar een hiernamaals. Vaak beschreven als 'Ik ging door een tunnel met oneindig wit licht'. Aan het eind van die tunnel wacht vaak een soort paradijs. In de meeste gevallen voelen mensen zich in die 'wereld' volmaakt gelukkig. Maar.... dan komen ze terug. In hun aardse lichaam en het leven gaat ineens weer door. Toch voelen ze zich veranderd, 'aangeraakt door het licht'.
Hoe mogen we dit zien vanuit een christelijk perspectief?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 08:04
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | waarom lig ik eigenlijk nog niet in bed? |
Nou, vertel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 08:04
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: |  |
U gaat door voor de koelkast!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 08:31
|
|
|
|
Goed idee, Hannah,
ik kan zelf een muziek lied bundel mee nemem. Ik heb zelf een map, waarin alle partituren inclusief gitaar akkoorden staan, van Life@opwekking Het is dan wel natuurlijk belangrijk dat een ieder deze liedbundel zelf aanschaft. Deze liedbundel kost maar 15 Euro en is verkrijgbaar bij Evangelische boekwinkels en ook via het internet (zoek bij Google).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 08:32
|
|
|
|
Om 10.00 uur ten huize van een bejaarde dame:

het adres is:
"De Muischenmolen" Muischenstraat 50 5050 MM Muischendorp 0605196050
U wordt vriendelijk verzocht uw klompjes uit te trekken. Dit maakt onnodig veel kabaal op de trap. Mocht u helaas voor een dichte deur staan, dan verzoek ik u vanavond na 20.00 uur het bovenstaande telefoonnummer te bellen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op donderdag 6 mei 2010, 09:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:04
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Carientje is er weer??????  |
Hay vriendjes en vriendinnetjes,
Ik ben er inderdaad weer, hoorde dat jullie mij zo miste. Ik jullie ook hoor.
Kreeg een leuke aanbieding van Chris, die kon mij ook al niet missen haha
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op donderdag 6 mei 2010, 09:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:10
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vergeet de hele noten niet en de borrel noten  |
ja borrelnoten, jarig joppie!! daar ga je van zingen en swingen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:17
|
|
|
|
wat een herkenning, jolan! de bijbel is er duidelijk in overigens; je bent vrij om te trouwen "alleenlijk IN de Heere" dus een werkelijk gelovige man/vrouw. kerkgemeenschappen tellen daarbij niet voor God, al is het wel zo dat iedere kerkcultuur invloed heeft op de invulling van je levensstijl, denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:35
|
|
|
|
de dingen uit leviticus tasten je lichaam aan, en misvormen het, he cross.... wat grace beschrijft, zie ik meer als het dagelijks toevertrouwen van een dierbare aan haar God, een stukje rouwverwerking zeg maar. en dat zij daar dan een lichtje bij aansteekt, is denk ik bijzaak;
zelf heb ik een foto staan, in een goudkleurig lijstje, van een meisje van twee jaar dat al zoveel misbruik achter de rug had, dat ze in een pleeggezin geplaatst werd (bij mij) zij was mijn eerste pleegkindje, en iedere keer als ik t lijstje schoonmaak, vertrouw ik de kinderen die in mn gezinnetje zijn geweest opnieuw aan Hem toe. ook een zelfde soort ritueel, alleen dan met een zeem, in plaats van een kaars.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:38
|
|
|
|
Doe mij maar met die aardbeien. En een wolkje melk, alstublieft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:43
|
|
|
|
een aardbeiengebakje voor u,

en een kop koffie met slagroom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:51
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Het is heel simpel: jij tilt uit de geschiedenis van het christendom wat jou goed smaakt en wat in jouw kraam van pas komt. Selectief dus. Maar het verhaal gaat verder. Wat in de klassieke oudheid nog opgeld deed, veranderde in de middeleeuwen. Vergelijk de strijd om wel of geen iconen te mogen vereren of later: heiligenbeelden. Wat eens praktijk was of nog is (in de Orthodoxe kerken), werd soms te vuur en te zwaard bestreden. Met bijbelse argumenten.
Trouwens, je moest eens weten hoeveel Griekse filosofie er door de christelijke leer verweven zit. Zelfs het concept van een onsterfelijke ziel is uit de Griekse (lees: heidense) filosofie afkomstig.
Maar terug naar het dopen: kinderdoop is bestaande praktijk. De gelovigendoop is een bijbelse praktijk. Toch hoeft het 1 het ander niet uit te sluiten. Binnen traditionele gemeenten zou er ruimte moeten komen voor de overdoop. En er zijn evangelische gemeenten die al beide dooppraktijken (er)kennen. Het is maar net waar je voor kiest!  | Het verschil zit niet in het ritueel, maar in de theologie en de gevolgen van de theologie. Daarbij komen begrippen als predestinatie, wedergeboorte, genade, bekering, geloofsbeleving, liefde aan bod. Verschillen in beleving zijn heel groot. Om de discussie maar af te doen met ach, ja wat maakt het uit, doet m.i. tekort aan het verschil tussen beide theologieën. Pelaggius, heb ff vluchtig gelezen. Hij erkende geen erfzonde en predestinatie. Kan iemand mij uitleggen waarom hij dan meteen als ketters beschouwd wordt door refo"s. Dan ben ik misschien ook wel ketters in de ogen van refo's.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 mei 2010, 09:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 09:57
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | het lijkt wel of steeds meer mensen bang voor de dood maar als je een leven met God hebt wordt die angst door Hem weggenomen. ik hoop dat je nu een beetje begrijpt wat ik heb willen zeggen en dat het zeker niet mijn bedoeling is om anderen te kwetsen. |
Het gaat niet alleen om angst voor de dood, maar ook om het feit dat het leven op aarde de moeite waard is om geleefd te worden. En dat gun ik in principe ieder mens! Wie alleen maar uitkijkt naar het leven bij God heeft er niets van begrepen waarom de aarde er is en waarom mensen op de aarde gezet zijn. Het leven hier is echt geen tranendal!
Eerlijk gezegd vind ik het erg vergezocht als mensen die zonder occulte bijbedoelingen een boeddhabeeldje in huis plaatsen, daardoor per definitie in de hel terechtkomen. Het lijkt mij eerder dat God een veel ruimer hart heeft, zodat er plaats is voor heeel veel mensen! (voor veel méér mensen dus dan alleen het smaldeel van de pinkstergemeenten!)
Natuurlijk zullen er mensen in de hel belanden, maar het oordeel dáárover komt God toe. Het is niet aan ons om te bepalen wie in de hel komt en wie in de hemel. Daarom lijkt het me beter om te vermoeden (!) dat iedereen die gelooft in de hemel komt, tenzij.......
Zo... dat is tenminste een positiever begin van de dag!
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op donderdag 6 mei 2010, 10:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:07
|
|
|
|
ben je ook, denk ik, chatuliem; kijk maar eens onder de dordse leerregels; daar vind je de stellingen tegen de pelagianen ook volgens mij; en tegen de chatuliem.......(geintje; de wederdopers)
"Hierom verwerpen wij de dwaling der wederdopers, die niet tevreden zijn met een enig doopsel, dat zij eens ontvangen hebben, en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen"
en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen; dewelke wij geloven dat men behoort te dopen en met het merkteken des verbonds te verzegelen, gelijk de kinderkens in Israël besneden werden, op dezelfde beloften die onzen kinderen gedaan zijn. En voorwaar, Christus heeft Zijn bloed niet minder vergoten om de kinderkens der gelovigen te wassen, dan Hij gedaan heeft om de volwassenen.
*slik*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:19
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo
Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen. Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER" Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.
Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden?? |
Ik denk dat je het kaarsje zelf veel teveel waarde toekent Cross. Bij ons in de kerk wordt met de herdenking der overledenen een kaars aangestoken voor iedere overledene,die worden op een speciale spiegel geplaatst waardoor het licht verspreid wordt,daarbij wordt een zelf uitgezochtte bijbeltekst opgelezen en de dominee zegt...........Ik ben het Licht en schijn, opdat ieder kan zien. Wees niet bevreesd, Mijn Weg is recht, Mijn Weg zal je naar Mij voeren.
Een kaarsje op het kerkhof brand ik als gevoel van saamhorigheid,een 48 uur brandende kaars op speciale dagen,"opdat wij niet vergeten".......Maar een graf is geen altaar,het is slechts een rustplaats. Thuis brand ik geen kaarsjes,daar gedenk ik liever met mooie herinneringen en doe regelmatig een schietgebedje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:29
|
|
|
|
wat dachten jullie van deze onderstaande lied tekst van onze christelijke broers en zussen. Is echt een levensles voor ons. Ik ben zelf bijv. Rk, maar ik respecteer de andere gelovigen. Kijk bijv. naar de geboorte van het Kindje Jezus. zowel herders als wijze koningen kwamen Jezus aanbidden. Hierbij de songtekst:
ELLY & RIKKERT HOKJES VAKJES LYRICS
Ik praat een beetje moeilijk - Je bent een stotteraar Ik hou van rustig aan doen - Je bent een treuzelaar M'n tanden staan naar voren - Een echte beugelbek En ik heb ze verloren - Je hebt een fietsenrek
Hokjes vakjes We stoppen iedereen In hokjes vakjes Als ze anders zijn dan wij Blokjes plakjes We snijden iedereen In blokjes plakjes Als ze anders zijn dan wij
Ik hou van mooie kleren - Je bent een modepop Soms heb ik last van pukkels - Hé vieze puistenkop Ik kom uit Suriname - Je bent een zwarte piet Mijn vader is een Marokkaan - Ha ha een Islamiet
Hokjes vakjes We stoppen iedereen In hokjes vakjes Als ze anders zijn dan wij Blokjes plakjes We snijden iedereen In blokjes plakjes Als ze anders zijn dan wij
Ik voel me vaak niet lekker - Je bent een ouwe zeur Ik draag een keurig brilletje - Een echte directeur Vergeet ik weer m'n schooltas - Je bent een sloddervos M'n haar is niet gewassen - Hé vuile luizenbos
Katholieke elastieke Openbare klapsigaren Allochtone bruine bonen Tuttebellen halve zolen Asociale kannibalen Vette dikke lomperiken Rare kwasten en fantasten Domme schele criminelen Oliebollen dikke trollen Uitslovers aanstellers Aso's...
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|