ChristianMatch

Forum

Het beste van YouTube
Ga naar pagina Vorige 1 ... 560 561 562 563 564 565 566 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:29

Terug van weggeweest...

Misschien dat je al wel eens 'last' van vlinders in de buik hebt gehad...
Dat kun je wellicht beter hebben dan wat er gebeurd op het volgende filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=lOVF0MOoBG4.

Is iemand hier al bekend met de ziekte van 'Ferguson'?
Mocht je zelf dergelijke symptomen hebben, dan ben ik wel benieuwd naar je verhaal Knipoog smiley

Hier in elk geval een indruk van deze aandoening:

http://www.youtube.com/watch?v=ZTPCVbm2C1A
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:29

Daarom zeg ik ook geen woorden maar daden Knipoog smiley
En ik kom toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Mocht men het niet leuk vinden ik ben die ik ben en blijf lekker mezelf Knipoog smiley

Ik zie jullie graag tegemoet Lachende smiley met blinkend witte tanden

Shalom,

Anita

Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:37

nogmaals van harte gefeliciteerd

dan maareven deze muizen Clown smiley

de kaart kreeg ik hier niet op dus die komt met de post Knipoog smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op donderdag 6 mei 2010, 10:40
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:37

*

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 6 mei 2010, 11:50
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:42

Van harte gefeliciteerd, Mariska!
't Zonnetje schijnt buiten, dus je dag begint al goed!
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:45

HANNAH810 schreef:
ben je ook, denk ik, chatuliem;
kijk maar eens onder de dordse leerregels;
daar vind je de stellingen tegen de pelagianen ook volgens mij;
en tegen de chatuliem.......(geintje; de wederdopers)

"Hierom verwerpen wij de dwaling der wederdopers, die niet tevreden zijn met een enig doopsel, dat zij eens ontvangen hebben, en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen"

en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen; dewelke wij geloven dat men behoort te dopen en met het merkteken des verbonds te verzegelen, gelijk de kinderkens in Israël besneden werden, op dezelfde beloften die onzen kinderen gedaan zijn. En voorwaar, Christus heeft Zijn bloed niet minder vergoten om de kinderkens der gelovigen te wassen, dan Hij gedaan heeft om de volwassenen.

*slik*

Met alle respect Hannah, maar de Dordtse leerregels staan niet gelijk aan de Bijbel zelf. Het is een opvatting en meer niet. Dat een aantal kerken deze regels ook onderschrijft kan, maar in principe is het iets wat bij een kerk of groep van kerken hoort.
Iemand die moeite heeft met de eigen kinderdoop mag zich wat mij betreft laten dopen om de eigen keuze voor Christus te bevestigen en wat de Dotdtse leerregels daar over zeggen, doet niet ter zake, dat is binnenkerkelijk.

Thomas, die wel ergere 'dwalingen' kent.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:52

kgaat lekker naar de dierentuin met de familie en daarna lekker bikken in een of ander restaurant...heb een heleboel kadootjes gehad, bloemen en een megakaart.
we zitten nu aan de koffie met tompoezen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:59

MARISKA601 schreef:
kgaat lekker naar de dierentuin met de familie en daarna lekker bikken in een of ander restaurant...heb een heleboel kadootjes gehad, bloemen en een megakaart.
we zitten nu aan de koffie met tompoezen

Super Maris,veel plezier!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 10:59

ARIENNEZ498 schreef:
Ik denk dat 'VERTROUWEN HEBBEN' de sleutel is Chat. Jouw verhaal is een herkenbaar verhaal...maar niet het énige verhaal.
Ook ikzelf heb genoeg redenen gehad om nooit meer iemand te vertrouwen. Zou ik blijven volharden in deze ANGST....dan houdt ikzelf de touwtjes in handen. Of nog beter gezegd: laat ik de ANGST winnen. En Angst is, zoals we weten, NIET VAN GOD!!!
Mijn leven ligt in God's hand en ik vertrouw Hem mijn leven toe. Dus óók...een contact, een date...en álles wat daar wél of niet uit voort mag komen. Daar kan ik dus heel ontspannen over denken!

Vertrouw 'gewoon'....dat is álles wat Hij van je vraagt...meer niet

Ikzelf? Ben na een óngelukkig huwelijk én een relatie die niet goed was...? hier Dé Liefde van mijn leven tegengekomen! Het kwam...heel gewoon...heel zachtjes 'aangewaaid'....om voorgoed te blijven en zéker te weten: "Dit is hem!"

Wonderen bestaan...sta er open voor of niet....maar als ik mag kiezen? Dan kies ik voor de hóóp, en het geloof....én DE LIEFDE.

Wat zeg je dit treffend zeg, Ariennez. Geniet van dé Liefde van je leven!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:00

DIKKIE717 schreef:
weledele heer; chatuliem

als jij adviseur op mijn bedrijf was, dan kunnen we morgen al op vakantie, dan gaan we samen naar de filistijnen. Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Zo'n reactie raakt kant noch wal. Jammer!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op donderdag 6 mei 2010, 11:02
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:14

THOMAS968 schreef:
Met alle respect Hannah, maar de Dordtse leerregels staan niet gelijk aan de Bijbel zelf. Het is een opvatting en meer niet. Dat een aantal kerken deze regels ook onderschrijft kan, maar in principe is het iets wat bij een kerk of groep van kerken hoort.
Iemand die moeite heeft met de eigen kinderdoop mag zich wat mij betreft laten dopen om de eigen keuze voor Christus te bevestigen en wat de Dotdtse leerregels daar over zeggen, doet niet ter zake, dat is binnenkerkelijk.

Thomas, ikzelf heb natuurlijk gevraagd om die reactie. Ik weet wel dat Hannah er zelf anders over denkt dan hier voorgeschreven staat. Ik lees de humor wel, en beschouw het niet als een persoonlijke aanval. Laten we de humor ervan inzien.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:50

MARIEKE897 schreef:
ik heb zo het vermoeden dat we het over verschillende dingen hebben mbt opengooien...
alles wat in mijn profiel staat is waar, maar er zijn ook dingen in mijn leven bepalend geweest voor wie ik nu ben en hoe ik in dingen sta.
Omdat een aantal van die zaken zo persoonlijk zijn , zet ik ze niet in mijn profiel, niet omdat ik me ervoor schaam of het verborgen wil houden...maar omdat die dingen zo intiem zijn dat alleen degene bij wie ik het juiste gevoel heb dat mag weten..snap je?
of snap ik jou niet? Smiley die vol vragen zit

Dat bedoel ik dus inderdaad, Marieke. Je kunt eerlijk zijn zonder direct alle registers open te hoeven gooien. Ik denk dat je een heel gezond evenwicht beschrijft in jouw manier van omgaan hiermee, al is dat direct wel een persoonlijk evenwicht dat voor anderen (ook voor mij) weer anders zal zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:52

THOMAS968 schreef:

inderdaad, het is een opvatting, opgeschreven door de mannen in dordt, thomas, en chat vroeg;
Kan iemand mij uitleggen waarom hij dan meteen als ketters beschouwd wordt door refo"s. Dan ben ik misschien ook wel ketters in de ogen van refo's.

(en haal asjeblieft die smul-smurf van je profiel, ik blijf snoep-neigingen krijgen Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:55

ronduit beledigend zelfs....... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 11:55

Gewoon van genieten Knipoog smiley
Het kan zeker een bepaald houvast bieden als je zo'n ervaring hebt gehad, omdat je weet dat er hierna uitbundig licht en voortreffelijke liefde op je wacht.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:00

Maris, namens Does en mij van harte gefeliciteerd met je halve eeuw! Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:02

CARIEN982 schreef:
Kreeg een leuke aanbieding van Chris,
die kon mij ook al niet missen haha Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ben jij nu de waakster van dit hoekje dan? Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:09

CROSSROAD317 schreef:
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen.
Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER"
Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.

Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??

Lieve Cross, ik heb getwijfeld of ik bij mijn reactie nog een toevoeging zou doen.
Dat doe ik nu: ik weet waar ik in verdriet en narigheid mijn troost moet zoeken, mensen hoeven mij daarin de weg niet wijzen, hoewel ik de afgelopen tijd heel veel goedbedoelde raadgevingen uit mijn naaste omgeving heb ontvangen.
Als ik niet geweten en gevoeld zou hebben dat God er altijd voor mij is, in vreugde, maar ook in zware, verdrietige tijden, was ik er nooit doorgekomen.
Mijn man noemde het altijd een 'lijntje'met God, en ik heb ervaren dat ik dat lijntje ook mag hebben, for better en for worse.
En dat kaarsje, ja, ik hecht daar waarde aan, maar daar komt misschien ook wel bij dat ik erg van sfeer en kaarsen houd, elke dag eigenlijk.
Hartelijke groet,
Grace.
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS505

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:26

Beste CM leden,

ik zou graag over relaxation music jullie willen iets willen vragen. Maar dan toch wel graag a.u.b. met respect voor ieder zijn eigen mening.

Ik luister graag naar relaxation music. Ik heb een aantal liederen op een Mp3 (Cd) schijf staan. Deze heten healing.
Ik vrees dat healing music soms te maken heeft met meditatie praktijken als Reiki. Ik ben dus daarom erg voorzichtig bij het luisteren naar relaxation music. Ik luister wel heel graag naar relaxation music met natuur geluiden en relaxation music met bestaande rustgevende muziek.

Hoe denken jullie over relaxation music, dan wel Reiki relaxation music?

Groeten van Paulus
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:44

ARIENNEZ498 schreef:
Ik denk dat 'VERTROUWEN HEBBEN' de sleutel is Chat. Jouw verhaal is een herkenbaar verhaal...maar niet het énige verhaal.
Ook ikzelf heb genoeg redenen gehad om nooit meer iemand te vertrouwen. Zou ik blijven volharden in deze ANGST....dan houdt ikzelf de touwtjes in handen. Of nog beter gezegd: laat ik de ANGST winnen. En Angst is, zoals we weten, NIET VAN GOD!!!
Mijn leven ligt in God's hand en ik vertrouw Hem mijn leven toe. Dus óók...een contact, een date...en álles wat daar wél of niet uit voort mag komen. Daar kan ik dus heel ontspannen over denken!

Vertrouw 'gewoon'....dat is álles wat Hij van je vraagt...meer niet

Ikzelf? Ben na een óngelukkig huwelijk én een relatie die niet goed was...? hier Dé Liefde van mijn leven tegengekomen! Het kwam...heel gewoon...heel zachtjes 'aangewaaid'....om voorgoed te blijven en zéker te weten: "Dit is hem!"

Wonderen bestaan...sta er open voor of niet....maar als ik mag kiezen? Dan kies ik voor de hóóp, en het geloof....én DE LIEFDE.
dit verhaal is me een paar jaar geleden overkomen zoals ik reeds vermeldde. Na die tijd heb ik ook gedate en er kwam zelfs een relatie uit. De reden dat ik dat nu opgeschreven heb, is omdat ik vind dat we kunnen leren van onze fouten.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:45

IMRE695 schreef:
Een serieus onderwerp wat mij betreft. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Mensen die boven de operatietafel zweefden en hun eigen lichaam als opgegeven beschouwden en daarna op reis gingen naar een hiernamaals. Vaak beschreven als 'Ik ging door een tunnel met oneindig wit licht'. Aan het eind van die tunnel wacht vaak een soort paradijs. In de meeste gevallen voelen mensen zich in die 'wereld' volmaakt gelukkig. Maar.... dan komen ze terug. In hun aardse lichaam en het leven gaat ineens weer door. Toch voelen ze zich veranderd, 'aangeraakt door het licht'.

Hoe mogen we dit zien vanuit een christelijk perspectief?

Over dit soort ervaringen heb ik wel eens gelezen ja... Wat ik me afvraag is in hoeverre deze ervaring inbeelding is van mensen...
Als christen weet ik dat het hemels paradijs wacht op hen die Christus hebben liefgehad. Voor hen voor wie dit niet geldt, wacht geen paradijs, geen oneindig wit licht... Hoezeer ik het hen ook zou gunnen...
Ik neem aan dat in het wetenschappelijk onderzoek niet slechts christenen betrokken zijn geweest... Vandaar mijn vraag, in hoeverre dit inbeelding is van mensen. Of zou het te maken hebben met een (deels) verliezen van het bewustzijn?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:52

Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen.
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:54

heeee maris

gefeliciteerd !!!!!!!! Clown smiley

ik drink er straks ff eentje op je verjaardag Coole smiley met zonnebril

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE015

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 12:57

CROSSROAD317 schreef:
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER.
Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo

Ik zal proberen het genuanceerder te zeggen.
Waar het mij om gaat is de tekst "Ik ben de HEER"
Je kunt beter je verdriet bij de HEER neerleggen, dan iets anders te doen. Hij weet beter dan wie dan ook wat verdriet is, zeker als het gaat om het betreuren van een dode.

Ik weet zelf niet waar de gewoonte / traditie van "een kaarsje branden vandaan komt". In de bijbel komt het alleen voor als het branden van kaarsen in de 8 armige kandelaar dacht ik. Misschien dat iemand anders de herkomst weet van de gewoonte / traditie van het kaarsje branden??

Ik vind dat jij over het branden van kaarsen een iets te simpele voorstelling geeft. Je weet toch ook wel over het aansteken van de kaarsen op vrijdagavond bij het begin van de viering van de Sabbath,met bijbehorende zegenspreuken.
En het Joodse chanoeka feest, wanneer elke avond een menorahkaars extra aangestoken wordt, met bijbehorende zegenspreuk.
De acht-armige kandelaar is de menorah van het chanoeka feest. Hij staat levensgroot voor de Knesseth in Jeruzalem.
Het heeft te maken met de inwijding van de tweede Tempel, toen er alleen nog maar 1 kruikje olie gevonden werd, en de kandelaar daar 8 dagen van gebrand heeft. Juist het Joodse geloof kent heel veel symboliek, die mij erg aanspreekt.

In onze kerken vind men symboliek nog weleens iets wat niet goed zou zijn.
Zoals Willemijn ook de Paaskaars aanhaalt, ikzelf vind de zichtbare aanwezigheid van de vlam die staat voor Gods licht in ons midden doordringen tot in het hart, dat kan een ondersteuning zijn in de beleving van de eredienst.
Ik ben zelf erg thuis in het liturgisch bloemschikken. Een schikking wordt gemaakt om een bijbelgedeelte te verduidelijken, en uit te leggen, van oudsher hebben bloemen en planten een betekenis, iets wat heel veel mensen allang niet meer weten. Als je dat dan uitlegt, krijg je hele bijzondere reacties, en het raakt mensen dat je het evangelie, en de boodschap kunt ondersteunen met een schikking die betekenis heeft.
Het is natuurlijk in een tijd ontstaan dat de mensen zelf de bijbel niet lazen en symbolen en rituelen een structuur en belevenis gaven.
Dat staat allemaal niet in de Bijbel, maar kan het daarom niet van belang zijn?

Een rabbijn zegt hierover, de Bijbel, in het bijzonder de Pentateuch plaatst mensen en gebeurtenissen voor u als een schilderij. Zonder toelichting, zonder beschouwing, zonder motivering. Een symboliek wordt er neergezet, het is aan ons om die te vinden. Zo blijft alles fris en nieuw, en het is aan ons om het aangebodene te doorgronden, na te voelen, en zelfstandig te beleven. Er wordt ruimte aan de fantasie gelaten en recht gegeven aan het denkende verstand, Dus de Bijbel laat zich niet alleen lezen, maar zien, en dankt ook hieraan aan zijn eeuwige bekoring. Hij spreekt natuurlijk over de uitvoering en beleving van het Joodse geloof, zeg ik erbij.

Dat wil niet zeggen dat je maar aan kunt rotzooien, er zijn veel nieuwe rituelen waar ik van vind dat je kunt zien dat mensen zoekende zijn, omdat ze de Bijbel, daarmee ook God, niet kennen.

Grace
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:02

LIESBETH326 schreef:
Over dit soort ervaringen heb ik wel eens gelezen ja... Wat ik me afvraag is in hoeverre deze ervaring inbeelding is van mensen...
Als christen weet ik dat het hemels paradijs wacht op hen die Christus hebben liefgehad. Voor hen voor wie dit niet geldt, wacht geen paradijs, geen oneindig wit licht... Hoezeer ik het hen ook zou gunnen...
Ik neem aan dat in het wetenschappelijk onderzoek niet slechts christenen betrokken zijn geweest... Vandaar mijn vraag, in hoeverre dit inbeelding is van mensen. Of zou het te maken hebben met een (deels) verliezen van het bewustzijn?

Het is mij niet bekend of er onderscheid is gemaakt tussen gelovigen en niet-gelovigen. Wel is van een enkeling bekend dat hij of zij juist in een donkere tunnel terecht kwam en daardoor erg angstig werd. Ik heb mezelf wel eens op de gedachte betrapt dat alle mensen van goede wil wellicht toch het paradijs wacht?
Inbeelding vind ik moeilijker om te geloven. Hun lichamen waren b.v. onder volledige narcose, terwijl artsen vochten voor hun leven. Maar ze konden zich precies herinneren wat die artsen allemaal elkaar toeriepen om de patiënt te redden. Ziend vanuit een plafondperspectief. De meesten wilden ook absoluut niet terug.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:03

ARJAN007 schreef:
Het gaat niet alleen om angst voor de dood, maar ook om het feit dat het leven op aarde de moeite waard is om geleefd te worden. En dat gun ik in principe ieder mens!
Wie alleen maar uitkijkt naar het leven bij God heeft er niets van begrepen waarom de aarde er is en waarom mensen op de aarde gezet zijn. Het leven hier is echt geen tranendal!

Eerlijk gezegd vind ik het erg vergezocht als mensen die zonder occulte bijbedoelingen een boeddhabeeldje in huis plaatsen, daardoor per definitie in de hel terechtkomen. Het lijkt mij eerder dat God een veel ruimer hart heeft, zodat er plaats is voor heeel veel mensen! (voor veel méér mensen dus dan alleen het smaldeel van de pinkstergemeenten!)

Natuurlijk zullen er mensen in de hel belanden, maar het oordeel dáárover komt God toe. Het is niet aan ons om te bepalen wie in de hel komt en wie in de hemel. Daarom lijkt het me beter om te vermoeden (!) dat iedereen die gelooft in de hemel komt, tenzij.......

Zo... dat is tenminste een positiever begin van de dag!
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.
Naar boven

Auteur Bericht
MAATJES468

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:07

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren.
Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen.
Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit.

Wat mij opvalt is het volgende...
Het uitdrijven van Demonen gebeurt eigenlijk enkel door mensen uit de pinkstergemeenste of stromingen die daar oplijken,
Wil dit dan zeggen dat deze mensen eerder "bezeten"zijn of wil het zeggen dat deze mensen het sneller herkenen...of wil het zeggen dat anderen het niet kunnen zien....Of wil het zeggen dat deze mensen iets als occult maken wat het niet is omdat men een andere mening heeft???
Graag zou ik hier antwoorden op krijgen... Want ik weet niet goed wat ik er van moet denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:07

ANITA324 schreef:
Daarom zeg ik ook geen woorden maar daden Knipoog smiley
En ik kom toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Mocht men het niet leuk vinden ik ben die ik ben en blijf lekker mezelf Knipoog smiley

Ik zie jullie graag tegemoet Lachende smiley met blinkend witte tanden

Shalom,

Anita

Ik begrijp je antwoord niet zo goed als ik eerlijk ben Anita.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:09

IMRE695 schreef:
Het is mij niet bekend of er onderscheid is gemaakt tussen gelovigen en niet-gelovigen. Wel is van een enkeling bekend dat hij of zij juist in een donkere tunnel terecht kwam en daardoor erg angstig werd. Ik heb mezelf wel eens op de gedachte betrapt dat alle mensen van goede wil wellicht toch het paradijs wacht?
Inbeelding vind ik moeilijker om te geloven. Hun lichamen waren b.v. onder volledige narcose, terwijl artsen vochten voor hun leven. Maar ze konden zich precies herinneren wat die artsen allemaal elkaar toeriepen om de patiënt te redden. Ziend vanuit een plafondperspectief. De meesten wilden ook absoluut niet terug.

Begrijp me goed, ik ontken dit soort ervaringen niet. Maar ook als je schrijft dat een enkeling juist in een donkere tunnel terecht kwam, zou dat kunnen wijzen op doodsangst...
Inbeelding kan denk ik ook buiten bewustzijn, denk maar aan dromen.
Het doet mij denken aan iets emotioneels, maar ik weet er verder te weinig van om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Ik vind het in ieder geval wel bizarre verhalen, moet ik zeggen...
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: donderdag 6 mei 2010, 13:10

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil zit niet in het ritueel, maar in de theologie en de gevolgen van de theologie. Daarbij komen begrippen als predestinatie, wedergeboorte, genade, bekering, geloofsbeleving, liefde aan bod. Verschillen in beleving zijn heel groot. Om de discussie maar af te doen met ach, ja wat maakt het uit, doet m.i. tekort aan het verschil tussen beide theologieën.

Ik heb het in historisch perspectief willen plaatsen, Chatuliem. De theologie er achter boeit me maar matig. Erfzonde en predestinatie: ik heb er onder geleden, maar ik heb er op een gegeven moment voor gekozen om me daar niet door te laten leiden. De 3 Formulieren van Enigheid: het zal wel.
Er zijn verschillende dooppraktijken ontwikkeld en ik kan daar heel goed mee leven. De achterliggende gedachten zijn in mijn ogen 'little systems'. Christenen kwellen elkaar al 20 eeuwen met een theologische loopgravenstrijd. Het boeit me als historicus. Het amuseert me als christen. Daar kan ik verder ook niks aan doen.

Laatst aangepast door
IMRE695
op donderdag 6 mei 2010, 13:11
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 560 561 562 563 564 565 566 ... 6194 Volgende
Pagina 563 van 6194