| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:51
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen. |
Dat is jouw goed recht, Chat. Het profiel is er niet voor niets! Daar mag je zeker wel naar kijken. Goed, dat je daar eerlijk voor uitkomt. Bij het zoeken naar een partner komt het veel nauwer, dan bij het zoeken naar gewone vrienden. Het kan juist ook verfrissend zijn, als je vrienden hebt die anders over bepaalde dingen denken.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 6 mei 2010, 15:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:51
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik de waakster...is dat wel een goed idee? Ben niet zo wakerig hoor. Misschien dat ik de vragen door kan spelen naar Rel, goed ideetje?  |
lijkt me een goed plan carien en dan gaat ie ons zo missen dat ie er ook weer snel is hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:52
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik weet het Renske dat iedereen dat aanbod heeft gekregen. en idd niemand is onmisbaar, al denken we het tegendeel.
(knap dat je cm kunt missen.)  |
Je bent wel heel snel terug hoor, Carien. Maarre.......gezellig hoor!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:52
|
|
|
|
Mariska...van harte gefeliciteerd met jou verjaardag, ik wens je een hele gezellige dag toe.
Groetjes van Carien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 15:59
|
|
|
|
*Handle every stressful situation like a dog, p*ss on it and walk away....*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:01
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Hay vriendjes en vriendinnetjes,
Ik ben er inderdaad weer, hoorde dat jullie mij zo miste. Ik jullie ook hoor.
Kreeg een leuke aanbieding van Chris, die kon mij ook al niet missen haha  |
Is de zomer al voorbij ???? Fijn dat je dr weer bent!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:04
|
|
|
|
Probeer dit eens te lezen.
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Knap dat onze hersenen dit kunnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:06
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Probeer dit eens te lezen.
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Knap dat onze hersenen dit kunnen. |
Dit is moeilijk voor iemand, die dyslectisch is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:10
|
|
|
|
Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren
Helpdesk: Goede morgen mevrouw, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Klant: Ik heb er lang over nagedacht, maar ik wil nu LIEFDE gaan installeren. Kunt u me daar stap voor stap bij helpen?
Helpdesk: Ja zeker kan ik dat. Bent u er klaar voor?
Klant: Tja, ik ben niet zo technisch, maar ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Wat moet ik eerst doen?
Helpdesk: De eerste stap is het openen van uw HART. Weet u waar HART zit, mevrouw?
Klant: Ja, dat weet ik, maar er worden nu verschillende andere programma's uitgevoerd. Kunnen die tijdens het installeren blijven draaien?
Helpdesk: Welke programma's zijn dat, mevrouw?
Klant: Laat me eens kijken, op het ogenblik worden OUD-ZEER.EXE, LAGE-ZELFWAARDERING.EXE, WROK.EXE en WREVEL.COM uitgevoerd.
Helpdesk: Geen probleem. OUD-ZEER.EXE wordt geleidelijk wel door LIEFDE gewist uit uw huidige besturingssysteem. Het kan zijn dat het in het geheugen aanwezig blijft, maar dan laat het andere programma's ongemoeid. LAGE-ZELFWAARDERING.EXE wordt op den duur wel door een module van LIEFDE overschreven die HOGE-ZELFWAARDERING.EXE heet. Maar WROK.EXE en WREVEL.COM moet u wel helemaal afsluiten. Door deze programma's kan LIEFDE niet goed worden geïnstalleerd. Kunt u deze afsluiten, mevrouw?
Klant: Ik weet niet hoe dat moet. Kunt u me daarbij helpen?
Helpdesk: Met genoegen. Ga naar uw startmenu en klik op VERGEVING.EXE. Doe dat net zolang tot WROK.EXE en WREVEL.COM helemaal zijn gewist.
Klant: O.K., dat is gebeurd. Nu is LIEFDE vanzelf gestart. Is dat normaal?
Helpdesk: Ja hoor. U moet nu een melding krijgen dat het opnieuw wordt geïnstalleerd voor de levensduur van uw HART. Krijgt u die melding?
Klant: Ja, die zie ik. Is LIEFDE nu helemaal geïnstalleerd?
Helpdesk: Ja, maar denk eraan dat u nu alleen nog maar de basisprogramma's heeft. U moet de andere HARTEN aansluiten voor de programma-uitbreidingen.
Klant: Oei. Ik krijg al een foutmelding. Wat moet ik nu doen?
Helpdesk: Welke foutmelding?
Klant: Er staat "FOUT 412 - PROGRAMMA WORDT NIET UITGEVOERD OP INTERNE COMPONENTEN." Wat wil dat zeggen?
Helpdesk: Geen zorgen, mevrouw. Dat is een probleem dat wel vaker voorkomt. Het wil zeggen dat LIEFDE is ingesteld om op externe HARTEN te worden uitgevoerd, maar dat het nog niet op uw eigen HART draait. Het ligt nogal ingewikkeld, maar in lekentermen wil het zeggen dat u pas aan "LIEFDE" voor anderen toekomt als u eerst "LIEFDE" voor uw eigen computer draait.
Klant: Wat moet ik dan doen?
Helpdesk: Kunt u de directory "ZELF-AANVAARDING" openen?
Klant: Ja, die heb ik.
Helpdesk: Mooi zo. U wordt er echt goed in.
Klant: Dank u.
Helpdesk: Graag gedaan. Klik op de volgende bestanden en kopieer die naar de directory "MIJN-HART": VERGEEF-JE-ZELF.DOC, KEN-JE-WAARDE.TXT en ERKEN-JE-BEPERKINGEN.DOC. De computer zal alle bestanden overschrijven die problemen geven en programma's met fouten verbeteren. U moet ook OVERDREVEN-ZELFKRITIEK.EXE uit alle directory's wissen en dan de prullenbak leegmaken zodat u zeker weet dat het programma voorgoed verdwenen is en nooit meer terug kan komen.
Klant: Zo, da's gebeurd. Hela! Mijn HART loopt vol met nieuwe bestanden. GLIMLACH.MPG draait nu op mijn beeldscherm en geeft aan dat VREDE.COM en TEVREDENHEID.COM in mijn HART worden overschreven. Is dat normaal?
Helpdesk: Dat gebeurt wel eens, ja. Voor sommigen duurt het een tijdje, maar op den duur worden alle programma's geladen. Maar, alles op zijn tijd. Dus LIEFDE is nu geïnstalleerd en wordt uitgevoerd. Vanaf nu moet u het allemaal zelf aankunnen. Ik heb nog één ding voordat ik ophang.
Klant: Ja?
Helpdesk: LIEFDE is een gratis programma. Zorg ervoor dat u het programma en de modules ervan geeft aan iedereen die u maar tegenkomt. Die geven het dan weer aan anderen en van hen krijgt u dan weer soortgelijke andere mooie modules.
Klant: Dat zal ik doen. Bedankt voor uw hulp
Auteur onbekend.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het dreigt weer een kant op te gaan die ik niet bedoel. Het gaat me niet om wederzijds respect voor elkaars geloof, het gaat me om een partner zoeken. En vaak begint dat bij het profiel. En voordat je eraan begint wil je natuurlijk wel weten waar de ander voor staat. En dan is het ook goed om te weten in welke kerk hij/zij komt. En dan geeft de term: niet in hokjes denken, in mijn ogen in veel gevallen niet de werkelijkheid weer. Want (onbewust) hebben we die hokjes, zoals ook bij de discussie van de doop naar voren komt. En waarom zou je daar niet gewoon eerlijk voor uit willen komen. |
Hoezo kan ruimdenkendheid geen werkelijkheid zijn? Ook als je naar 1 bepaalde kerk gaat, kun je ervan uitgaan dat God verder kijkt dan je eigen kerkmuren! Dat is wat je aangeeft in de profieloptie. Daarnaast kun je in verdere gesprekken toch aangeven dat je naar 1 bepaalde kerk gaat? Ik zie echt het probleem niet, Chatuliem. Door de optie "denk niet in hokjes" zegt niemand dat er geen hokjes ZIJN, maar enkel dat hij/zij probeert om niet die hokjes op de voorgrond te plaatsen...want God staat immers op de voorgrond van ons allen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:22
|
|
|
|
Donderdag 6 mei:
GODDELIJKE STOUTMOEDIGHEID!
De weg is lang en vermoeiend, de wereld is vermoeid. Er zijn tegenwoordig zo velen vermoeid. Kom tot MIJ en IK zal u rust geven! MIJN kinderen, die jezelf onder MIJN vlag schaart, je moet zien dat daarop deze woorden geschreven staan: De Zoon des Mensen! Wat de wereld voelt, moet IK voelen - IK - de Zoon des Mensen. Jullie zijn MIJN volgelingen - dus moet de vermoeidheid van de mens van vandaag jou deel zijn - zij, die vermoeid zijn en zwaar beladen, moeten tot jou komen en die rust vinden, die je in MIJ gevonden hebt. MIJN kinderen, het moet er MIJN volgelingen niet om gaan aan MIJN rechter - en linkerhand te zitten, maar zij moeten bereid zijn te drinken uit de beker, waaruit IK drink. Arme wereld - leer haar, dat er maar èèn geneesmiddel is voor al haar kwalen, èènheid met MIJ, durf te lijden, durf te overwinnen, wees vervuld van MIJN GODDELIJKE stoutmoedigheid, onthoud dit, eis het onmogelijke, juist dat, waarvan de wereld denkt, dat het onmogelijk is, kan altijd jou deel zijn, bedenk, MIJN kinderen: GODDELIJKE STOUTMOEDIGHEID!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:24
|
|
|
|
Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Waarom eigenlijk?
Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.
Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen? Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.
Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen. Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken. Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?
Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.
Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden. Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan? Dat is toch verre van bijbels!
Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!
Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden. Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.
Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis! Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...
Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.
Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:27
|
|
|
|
Het is niet de trots dat iemand meegewerkt heeft, maar de blijdschap dat door dat offer van Jezus aan die paal met dwarsligger zijn/haar leven verzekerd is, wat het kruis tot symbool van geloof heeft gemaakt. En ja, het is juist de tegenstelling tussen eigenlijke doel van het instrument en de positieve doorwerking ervan die het tot geloofssymbool maakt. Immers, je zoekt niet standaard redding in een martelwerktuig....dan ben je of niet goed wijs, of er is echt iets bijzonders aan de hand 
Maar als jij geen kruis wilt dragen...prima! Maar laat de ander die wel dit symbool draagt gewoon in zijn/haar waarde.
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:29
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Ik weet het Renske dat iedereen dat aanbod heeft gekregen. en idd niemand is onmisbaar, al denken we het tegendeel.
(knap dat je cm kunt missen.)  |
tja dat gaan we volgende week zien he misschien mis ik jullie wel zo erg dat ik ook heel snel weer terug ben we zullen zien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:30
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Hoezo kan ruimdenkendheid geen werkelijkheid zijn? Ook als je naar 1 bepaalde kerk gaat, kun je ervan uitgaan dat God verder kijkt dan je eigen kerkmuren! Dat is wat je aangeeft in de profieloptie. Daarnaast kun je in verdere gesprekken toch aangeven dat je naar 1 bepaalde kerk gaat? Ik zie echt het probleem niet, Chatuliem. Door de optie "denk niet in hokjes" zegt niemand dat er geen hokjes ZIJN, maar enkel dat hij/zij probeert om niet die hokjes op de voorgrond te plaatsen...want God staat immers op de voorgrond van ons allen?  |
daar wil ik op zeggen...Amen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:31
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Vraag aan de Helpdesk: Hoe kan ik LIEFDE installeren
Helpdesk: Goede morgen mevrouw...
...Klant: Dat zal ik doen. Bedankt voor uw hulp
Auteur onbekend. |
Gaaf stuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:33
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Hoezo kan ruimdenkendheid geen werkelijkheid zijn? Ook als je naar 1 bepaalde kerk gaat, kun je ervan uitgaan dat God verder kijkt dan je eigen kerkmuren! Dat is wat je aangeeft in de profieloptie. Daarnaast kun je in verdere gesprekken toch aangeven dat je naar 1 bepaalde kerk gaat? Ik zie echt het probleem niet, Chatuliem. Door de optie "denk niet in hokjes" zegt niemand dat er geen hokjes ZIJN, maar enkel dat hij/zij probeert om niet die hokjes op de voorgrond te plaatsen...want God staat immers op de voorgrond van ons allen?  | Zeker weten!
Maar als iemand voor een andere optie kiest, dan zegt dat toch ook niet per definitie dat die dan wel in hokjes denkt? Ook ik probeer de hokjes niet op de voorgrond te plaatsen, al vul ik bewust wel een kerkelijke gemeente in. En ik kijk ook over kerkmuren heen. Door het invullen van de kerk waar je bij hoort, vertel je ook iets over jezelf. 'k Krijg het gevoel dat sommigen het omdraaien; als je een kerkgenootschap invult, denk je in hokjes. Of wordt dat niet bedoeld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Deze benadering kan ik me best wel in vinden. Maar het is toch jammer dat je de centrale thema's van de verbondstheologie: predestinatie en erfzonde als lijden ervaren hebt. Kun je je dan ook voorstellen dat ik me daar dan tegen afzet, omdat ik vind dat een theologie je een beter beeld van God zou moeten geven en de liefde tot God moet laten groeien? Het lijkt er nu op dat de theologie alleen maar gebruikt is om dat standpunten van de kerk te verduidelijken en dat ze niet tot doel had God beter te leren kennen. |
Maar is 1 ervaring dan meteen bepalend voor de leer? Want er zijn genoeg mensen die de verbondstheologie als zeer bevrijdend ervaren, inclusief predestinatie, erfzonde en wat dies meer zij. En ja, deze mensen leren God juist ook vanuit die zaken beter kennen! De leer die jij (met enkele anderen) hier meteen als afleidend lijkt af te willen spiegelen, leidt in beginsel zeker wel naar God dus...als je er maar op een goede manier naar kijkt! En misschien zit daar wel vaak de angel, dat er niet goed naar de zaken gekeken wordt, waardoor er zowel in verleden als heden, mensen uiteengegroeid zijn die toch allen gericht zijn op hetzelfde: God beter leren kennen!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:35
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Het is niet de trots dat iemand meegewerkt heeft, maar de blijdschap dat door dat offer van Jezus aan die paal met dwarsligger zijn/haar leven verzekerd is, wat het kruis tot symbool van geloof heeft gemaakt. En ja, het is juist de tegenstelling tussen eigenlijke doel van het instrument en de positieve doorwerking ervan die het tot geloofssymbool maakt. Immers, je zoekt niet standaard redding in een martelwerktuig....dan ben je of niet goed wijs, of er is echt iets bijzonders aan de hand 
Maar als jij geen kruis wilt dragen...prima! Maar laat de ander die wel dit symbool draagt gewoon in zijn/haar waarde. |
Daar ben ik het helemaal mee eens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:35
|
|
|
|
Deels ben ik er met je eens. Weten welke kergang/achtergrond iemand heeft, zegt nog niks over de persoon zelf. Het kan ook een behoefte zijn om ergens bij te horen en daar ook deel aannemen. Dat kan plaatselijk zelfs verschillen aangaande de "naamplaatjes". Daarom denk ik zelf niet in hokjes. Dat wordt wel voor mij gedaan.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:37
|
|
|
|
Zowieso draag ik geen kruis draag wel een ketting met de afbeelding van de Menorah, Davidster met daar onderdaan de ichtisvus als verbond voor het volk van Israel te zijn. Want we behoren als Gemeente er wel bij alleen we moeten wel onder ogen zien dat Israël Gods oogappel is. En ja ik hou van Gods volk en draag dit dagelijks bij mij.
Het is even een andere kleur dan hieronder staat die van mij is gewoon zilver.
Laatst aangepast door
|
ANITA324
|
op donderdag 6 mei 2010, 16:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | | Toch hoeven we wat mij betreft het kind (de zuigelingendoop) niet met het badwater (alle theologie erachter) weg te gooien. Ik vind het prachtig als ouders hun kind willen opdragen in Zijn gemeente. En of dat nu met of zonder water gebeurt: het mag van mij beiden. Ik weet dat doopouders in mijn type kerk er veel waarde aan hechten. Het is een mooi moment als zij al 'ja' zeggen op al die mooie beloften van God. Voor henzelf en voor hun nageslacht. |
Dit vind ik een goede reactie op een verschil van inzicht! Petje af, Imre!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | ...
Maar als jij geen kruis wilt dragen...prima! Maar laat de ander die wel dit symbool draagt gewoon in zijn/haar waarde. |
Ik zal ze heus in hun waarde laten... Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.
Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen... ... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.
Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:38
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Ik zal ze heus in hun waarde laten... Maar voor mij is het wel een zieke gedachte.
Het valt me nog mee dat mensen geen sigaret aan hun nek hangen... ... ter herinnering aan degene die zichzelf heeft doodgerookt. oid.
Of dragen aanhangers van Pim Fortuyn ook een kogel om de nek? |
Wat een vreemde vergelijking zeg!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:40
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | mooi stuk anita, met veel herkenbare punten. maar.... welke man kan dit ooit waar maken?? |
De ideale man misschien?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het lijkt er nu op dat de theologie alleen maar gebruikt is om dat standpunten van de kerk te verduidelijken en dat ze niet tot doel had God beter te leren kennen. |
Daar ben ik mee eens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:44
|
|
|
|
Ik vind ook dat een ieder gerespecteerd behoord te worden hierin. Laten we er dus geen felle discussies over hebben.
Ik draag zelf een Kruisje met corpus (Lichaam) van Jezus. Ik zie het kruis dragen als een teken van onze verlossing. In de H. Schrift staat immers: Zij zullen opzien naar Hem die ze doorstoken hebben. In de H. Schrift staat ook op meerdere plaatsen dat het Kruis ons tot heil is geworden. Protestantse christenen dragen liever een kruis zonder corpus (lichaam). Ik respecteer dit ten zeerste. Ik zelf vind het echter een prachtige getuigenis om Jezus aan het Kruis te mogen aanschouwen. Hij is inderdaad verrezen, maar het opzien naar Christus aan het Kruis helpt mij om mij eraan te herinneren dat Jezus voor onze zonden aan het Kruis is gestorven. Ik draag zelf een Kruisje met corpus (lichaam) met daarbij een boog met de woorden: Veni Creator Spiritus en een duif, is de Heilige geest, er op. Ik ben zelf een charismatische christen. Dit betekent dat ik de Lofprijzing en het werken vanuit de H. Geest op een belangrijke plaats zet in mijn gebed voor mij zelf en voor anderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:47
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Zeker weten!
Maar als iemand voor een andere optie kiest, dan zegt dat toch ook niet per definitie dat die dan wel in hokjes denkt? Ook ik probeer de hokjes niet op de voorgrond te plaatsen, al vul ik bewust wel een kerkelijke gemeente in. En ik kijk ook over kerkmuren heen. Door het invullen van de kerk waar je bij hoort, vertel je ook iets over jezelf. 'k Krijg het gevoel dat sommigen het omdraaien; als je een kerkgenootschap invult, denk je in hokjes. Of wordt dat niet bedoeld? |
Je vertelt inderdaad op beide manieren wel iets positiefs over jezelf. Dat is eigenlijk wat ik ook probeer duidelijk te maken. Want er wordt nu door enkelen gedaan alsof de optie "niet in hokjes denken" verfoeilijk zou zijn en dat vind ik gewoon jammer. Het is dus niet zo dat ik vind dat een wel invullen van kerknaam betekent dat je wel in hokjes denkt...want dan heb ik een probleem met mezelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 16:48
|
|
|
|
Bedankt Eva,
voor jouw dagelijkse bemoedigingen die je met ons wilt delen. Ik vroeg me af: Uit goede nieuwsgierigheid, komen jou dagelijkse bemoedigingen uit het boek: Jezus Spreekt of heb je ze ergens uit gehaald? Ik vind ze daadwerkelijk prachtig. Ik zie er naar uit om jouw dagelijkse bemoediging van ieder dag te mogen lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |