| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 18:57
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | He Lepeltje, Fijn dat je iemand die een kruisje draag een idioot noemt. ben ik dat blijkbaar ook....................
Ik draag nl wel een kruisje en vind het altijd een mooie gelegenheid om over mijn geloof te praten omdat mensen soms vragen waarom ik dat draag en dan kan ik daar over vertellen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn Lepel maar om dat direct iemand een idioot te noemen vind ik pijnlijk.
Mary |
| MARY052 schreef: | He lepeltje,
Zou het fijn vinden als je even reageerde op wat ik had geschreven...........of is dat teveel gevraagd? |
Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden? Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht... Dat is pas pijnlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Allereerst vind ik wel dat je enorm veroordelend naar de pinkstergemeente bent. We denken abosluut niet zo exclusief als dat jij hier doet beweren. Wat betreft occult, heb je zelf eens mensen moeten bevrijden? Als je dat één keer meemaakt, weet je hoe mensen er gebukt onder kunnen gaan. Lees maar eens in de bijbel over die man die naakt rondliep. De demonen hadden hem helemaal van zijn eigen waarde beroofd. Hij was niet meer in staat zelf na te denken. Jezus bevrijdde hem en daarna kwam hij weer bij zinnen. Je kunt wel lacherig gaan doen en zeggen, dat loopt zo'n vaart niet. Maar het zou verstandig zijn als je het wat serieus zou nemen. En een afbeelding van Buddha in huis nemen is gewoon een afgod in huis nemen. Ook al zijn ze in de fabriek gemaakt, het weerspiegelt wel een afgod en dan maakt de fabricage niet uit. |
Ik ben het wel met Arjan eens Chatuliem, en je bent zelf ook wel een beetje veroordelend naar degene die een boedha beeld in huis hebben..... Mijn beeldje glimlacht mij nog vriendelijk toe en dat zal ook wel zo blijven gewoon omdat ik er niet meer waarde aanhecht dan dat ik het een mooi beeldje vind......Daarintegen heeft de paaskaars die ik 's avonds weleens aansteek meer waarde voor. mij .....dat is het licht van Christus........
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:19
|
|
|
|
Ik ben dol op zowel picknicken als muziek dus ik ben van de partij! Helemaal leuk als er nog een picknick komt want de 22e kan ik niet.
Oh ja; ik speel unplugged; neem mijn saxofoon mee. POWERRRR! Blaas zo alle luisjes uit de hei
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:21
|
|
|
|
Beste CM leden en moderatoren van CM,
Ik heb onlangs een bericht gepost met een titel. Deze titel was incorrect. Ik heb tot nu toe (nog) geen optie gevonden om op het CM forum de titel wijzigen. weet iemand van jullie of dit wel zou kunnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:25
|
|
|
|
Ik ( Robbedoes873) wil ook heel graag even reageren...(lees nml mee met henk en dit is iets wat mij al veel langer bezighoud dus vandaar dat ik toch reageer onder Henk zijn naam.
De reden dat dit fenomeen me heel erg bezig houdt is de volgde, In 1995 heb ik een heel zwaar auto ongeluk gehad, Toen ik aan de kant van de weg lag met buitengewoon veel pijn en dacht werd gek te worden van de pijn, Terwijl de ambulance broeders met me bezig waren... Kreeg ik op een gegeven moment een gevoel van totale rust over me heen en voelde de pijn weggaan...Tegelijkertijd kwam ik idd in een" soort van tunnel en aan het eind een prachtig licht"...Het was zo verschrikkelijk mooi niet te beschrijven... het voelde zo goed zo perfect zo zalig ook niet te beschrijven...en het was heel eenvoudig om me over te geven aan dit gelukzalige gevoel....gewoon het laten wegglijden als het ware... Tot ik de ambulance broeders hoorde zeggen, We zijn haar kwijt...en ik hoorde en zag de paniek rondom omdat ik geen hartslag meer had...Ik wilde wel roepen en schreeuwen, NEE NEE ik ben er nog ik hoor jullie immers...Dat was voor mij het moment om het "licht"los te laten en om te vechten om weer terug te komen...Op het moment dat ik me dat realiseerde vervaagde het "licht"Op dat moment hoorde ik ze zeggen dat ze me wouden reanimeren met van die peddels, de pijn kwam ook weer in alle hevigheid terug en vlakvoor ze de "peddels" op me zetten hadden ze weer hartslag... Dit is voor mij een heel bijzondere ervaring geweest en ja het heeft men leven echt wel verandert, Nu lees ik reacties als het is hoe je spritiueel in het leven staat en hoe je je het na de dood voorstelt, Ik kan jullie vertellen dat ik destijds eigenlijk helemaal niet met het geloof bezig was, ook niet met sprirituele dingen of hoe het er na de dood uit zou zien, Het enige wat ik met het geloof had was dat ik christelijk ben opgegroeit..verder zei het me niets. Wel had ik die prachtige ervaring...En ik heb naderhand vaak geroepen...als iemand me kan zeggen welke drugs deze ervaring teweeg kan brengen please let me now Maar al met al heeft deze ervaring en het feit dat ik het ongeluk overleeft hebt, ondanks het letsel wat ik had opgelopen, me wel naar God toe getrokken, Het was een wonder dat ik nog leefde...Buiten het inwendige letsel, had ik op 6 plaatsen men bekken gebroken, men onderste nek wervel was gebroken, Men onderste 2 ruggewervels waren gebroken, men schouder was gebroken, ik had zweepslag in men rechterbeen, men rechtehad was gebroken, ik had 5 gebroken ribben en 5 gekneusde ribben en een wiplash en nog een aantal dingen die ik maar niet op ga noemen want de was lijst is al lang genoeg... Dit is in mijn ogen een wonder geweest want ik loop weer en kan bijna alles weer doen, Ik heb zelfs na het ongeluk nog 2 geweldige jongens op de wereld mogen zetten. Achteraf denk ik vaak, Op dat moment stond ik heel heel ver van God af maar wat was God dichtbij. Wou het toch even met jullie delen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:25
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Maar is 1 ervaring dan meteen bepalend voor de leer? Want er zijn genoeg mensen die de verbondstheologie als zeer bevrijdend ervaren, inclusief predestinatie, erfzonde en wat dies meer zij. En ja, deze mensen leren God juist ook vanuit die zaken beter kennen! De leer die jij (met enkele anderen) hier meteen als afleidend lijkt af te willen spiegelen, leidt in beginsel zeker wel naar God dus...als je er maar op een goede manier naar kijkt! En misschien zit daar wel vaak de angel, dat er niet goed naar de zaken gekeken wordt, waardoor er zowel in verleden als heden, mensen uiteengegroeid zijn die toch allen gericht zijn op hetzelfde: God beter leren kennen! | Ieder mens is in mijn ogen belangrijk Henk. Het wordt teveel kijken naar, ipv beleven Henk. Dus als men zich niet goed voelt ligt het niet aan de leer, maar over hoe je ernaar kijkt. Op dat moment leg je weer de verantwoording bij de mensen neer. En het schuldgevoel neemt alleen maar toe. Wie ervaart de verbondstheologie als bevrijdend en op wat voor manier dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:26
|
|
|
|
| MAATJES468 schreef: | Dank voor je antwoord heb je ook enig idee hoe dat kan? Ben gewoon heel nieuwsgierig hoe dat nu zit... Ik kerk zelf nml bij een traditionele kerk en weet er weinig tot niets van... Wat ik ervan weet, weet ik niet vanuit de traditionele kerk,maar vind het wel boeiend. |
Ik denk dat in de traditionele kerken, de Heilige Geest weinig ruimte heeft gehad in heel wat jaren. En alleen door mensen die van God de gave daarvoor hebben, zijn dergelijke dingen als, uitdrijven, o bijvoorbeeld zieken genezingen, mogelijk. Traditionele kerken huiver(d)en al bij aanbidding, spreken in tongen en dergelijke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:28
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Ik denk dat in de traditionele kerken, de Heilige Geest weinig ruimte heeft gehad in heel wat jaren. En alleen door mensen die van God de gave daarvoor hebben, zijn dergelijke dingen als, uitdrijven, o bijvoorbeeld zieken genezingen, mogelijk. Traditionele kerken huiver(d)en al bij aanbidding, spreken in tongen en dergelijke. | Oke ik denk dat stukje snap ik...Komt het dan ook daardoor dat deze mensen het in anderen zien? Ik bedoel zien dat het een demoon is of iets anders? ik blijf ergens met vraagtekens zitten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:29
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden? Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht... Dat is pas pijnlijk! |
Geen commentaar meer Lepeltje, We zitten duidelijk niet op 1 lijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:31
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Waarom ben je eigenlijk niet mee naar de dierentuin. Hoor je niet bij de insiders  |
Haha Marijan, dat is een goede vraag!!! Ja waarom eigenlijk niet Imre???
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:32
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Geen commentaar meer Lepeltje, We zitten duidelijk niet op 1 lijn. |
dat leek me al duidelijk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:34
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Een serieus onderwerp wat mij betreft. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Mensen die boven de operatietafel zweefden en hun eigen lichaam als opgegeven beschouwden en daarna op reis gingen naar een hiernamaals. Vaak beschreven als 'Ik ging door een tunnel met oneindig wit licht'. Aan het eind van die tunnel wacht vaak een soort paradijs. In de meeste gevallen voelen mensen zich in die 'wereld' volmaakt gelukkig. Maar.... dan komen ze terug. In hun aardse lichaam en het leven gaat ineens weer door. Toch voelen ze zich veranderd, 'aangeraakt door het licht'.
Hoe mogen we dit zien vanuit een christelijk perspectief? |
Hoorde en las ook weleens zo'n verhaal en als christen raakt dat je dan toch en het roept vragen op. Van drie mensen die ik persoonlijk ken heb ik zo'n verhaal gehoord uit eigen ervaring. Van een goede kennis kreeg ik het advies, toen dit onderwerp eens ter sprake kwam het boek te lezen dat Pim van Lommel schreef met als titel: 'eindeloos bewustzijn'. Deze man is een nuchtere wetenschapper en heeft het fenomeen onderzocht en op dat gebied onderzoeken en verhalen verzameld. Zodoende wordt elke vraag die je hierover kunt bedenken in dit boek beantwoord. Een aanrader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:39
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Wat is er pijnlijk aan om idioot genoemd te worden? Ik geef mijn mening over een martelwerktuig wat mensen om de nek dragen, terwijl Jezus daarmee werd omgebracht... Dat is pas pijnlijk! |
Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk. Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.
dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:42
|
|
|
|
| MAATJES468 schreef: | Oke ik denk dat stukje snap ik...Komt het dan ook daardoor dat deze mensen het in anderen zien? Ik bedoel zien dat het een demoon is of iets anders? ik blijf ergens met vraagtekens zitten. | Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.
Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Bij ons in de kerk (PKN ([url]www.debrugspijkenisse.nl[/url]) hangt een kruis van ongeveer 3mtr in de kerk. Ik draag een kruis om mijn nek....ongeveer al 20 jaar en ik ben er blij mee, trots op.
dan maar een idioot in jouw ogen, maar ik vind dat je met dit heel erg fout zit. |
Een Arabier vind een kameel... die kameel vindt van niet.
Tsja, dat kun je vinden... ook slechts een mening
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Veel 'christenen' zie je een kruis(je) dragen...
Waarom eigenlijk?
Nu ben ik overigens van mening dat Jezus uberhaupt nooit aan een kruis is gehangen, maar slechts aan een paal, zie http://www.reformation.org/stauros-and-xulon.html voor de verklaring.
Waarom zou je een martelwerktuig aan je nek hangen? Eigenlijk een ridicule gedachte om het martelwerktuig om je nek te dragen, waar je 'broer' mee om het leven is gebracht.
Als mijn broer zou zijn doodgestoken met een mes, dan ga ik toch ook geen mes om m'n nek dragen, om me er aan te herinneren, hoe m'n broer aan z'n einde is gekomen. Het is toch eigenlijk een zieke gedachte er op die manier telkens aan herinnerd te moeten worden, dat m'n broer dood zou zijn gestoken. Je zou toch liever denken aan de leuke en goede dingen aan z'n leven?
Het is uiteraard goed om te weten, dat Jezus is gestorven, maar beter is jezelf er aan herinneren dat Jezus leeft.
Als je er zo over nadenkt, is het des te triester te beseffen, dat wijzelf eigenlijk Zijn dood op ons geweten hebben, door onze zonden. Maar moeten we dan, door dat kruis, er telkens aan herinnerd worden wat wij verkeerd hebben gedaan? Dat is toch verre van bijbels!
Jezus leerde ons over vergeving en dat onze zonden worden weggegooid in het diepste der zee. God zelf gedenkt onze zonden niet! Ze zijn weg!
Wij, stelletje idioten, willen kennelijk toch herinnerd worden aan onze zonden. Daarom dragen kennelijk veel mensen het martelwerktuig om onze nek, waar we zelf schuldig aan zijn.
Is dat iets van trots? Kijk mij nou, ik draag een kruis! Ter herinnering aan m'n 'broer', die ik zelf heb laten ombrengen...
Ik ben er verre van trots op hieraan deel te hebben gehad.
Voor mij geen kruis of dergelijk martelwerktuig om m'n nek of waar dan ook in m'n huis! |
Bedankt dat je degenen die een kruisje dragen een idioot noemt. Voor mij betekend het kruisje iets heel anders. Ik behoor tot het "hokje" christenen. En het herinnert mij er dagelijks aan dat Jezus voor mij aan het kruis is gestorven en weer is opgestaan uit de doden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:46
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Ik ( Robbedoes873) wil ook heel graag even reageren...(lees nml mee met henk en dit is iets wat mij al veel langer bezighoud dus vandaar dat ik toch reageer onder Henk zijn naam.
De reden dat dit fenomeen me heel erg bezig houdt is de volgde, In 1995 heb ik een heel zwaar auto ongeluk gehad, Toen ik aan de kant van de weg lag met buitengewoon veel pijn en dacht werd gek te worden van de pijn, Terwijl de ambulance broeders met me bezig waren... Kreeg ik op een gegeven moment een gevoel van totale rust over me heen en voelde de pijn weggaan...Tegelijkertijd kwam ik idd in een" soort van tunnel en aan het eind een prachtig licht"...Het was zo verschrikkelijk mooi niet te beschrijven... het voelde zo goed zo perfect zo zalig ook niet te beschrijven...en het was heel eenvoudig om me over te geven aan dit gelukzalige gevoel....gewoon het laten wegglijden als het ware... Tot ik de ambulance broeders hoorde zeggen, We zijn haar kwijt...en ik hoorde en zag de paniek rondom omdat ik geen hartslag meer had...Ik wilde wel roepen en schreeuwen, NEE NEE ik ben er nog ik hoor jullie immers...Dat was voor mij het moment om het "licht"los te laten en om te vechten om weer terug te komen...Op het moment dat ik me dat realiseerde vervaagde het "licht"Op dat moment hoorde ik ze zeggen dat ze me wouden reanimeren met van die peddels, de pijn kwam ook weer in alle hevigheid terug en vlakvoor ze de "peddels" op me zetten hadden ze weer hartslag... Dit is voor mij een heel bijzondere ervaring geweest en ja het heeft men leven echt wel verandert, Nu lees ik reacties als het is hoe je spritiueel in het leven staat en hoe je je het na de dood voorstelt, Ik kan jullie vertellen dat ik destijds eigenlijk helemaal niet met het geloof bezig was, ook niet met sprirituele dingen of hoe het er na de dood uit zou zien, Het enige wat ik met het geloof had was dat ik christelijk ben opgegroeit..verder zei het me niets. Wel had ik die prachtige ervaring...En ik heb naderhand vaak geroepen...als iemand me kan zeggen welke drugs deze ervaring teweeg kan brengen please let me now Maar al met al heeft deze ervaring en het feit dat ik het ongeluk overleeft hebt, ondanks het letsel wat ik had opgelopen, me wel naar God toe getrokken, Het was een wonder dat ik nog leefde...Buiten het inwendige letsel, had ik op 6 plaatsen men bekken gebroken, men onderste nek wervel was gebroken, Men onderste 2 ruggewervels waren gebroken, men schouder was gebroken, ik had zweepslag in men rechterbeen, men rechtehad was gebroken, ik had 5 gebroken ribben en 5 gekneusde ribben en een wiplash en nog een aantal dingen die ik maar niet op ga noemen want de was lijst is al lang genoeg... Dit is in mijn ogen een wonder geweest want ik loop weer en kan bijna alles weer doen, Ik heb zelfs na het ongeluk nog 2 geweldige jongens op de wereld mogen zetten. Achteraf denk ik vaak, Op dat moment stond ik heel heel ver van God af maar wat was God dichtbij. Wou het toch even met jullie delen.... |
Thanks Robbe. Echt een bijzonder verhaal en het bewijst maar weer eens dat GOD alles onder controle heeft!!
Dikke knuf Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:47
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik weet niet of dit onderwerp al eerder gepost is, maar ik denk aan het volgende: Het kan goed voorkomen dat de man of vrouw met wie je een beginnend mail contact zou willen hebben al veel contact heeft met een ander CM lid, of terwijl in een beginnende relatie zich bevind. ik vind het zelf heel fijn als CM leden dat aan zouden willen geven d.m.v. van het Time-out logo. Anders stuur je een mail met de vraag of de ander met jou zou willen mailen, om misschien in de nabije toekomst een vaste relatie te hebben. Dit terwijl je zelf nog niet weet dat de ander inmiddels al in een beginnende relatie zit. Denken jullie ook zo dat het melden van een Time-out logo bij je profiel foto niet fijn werkt. Je weet dan dat de ander al in een beginnende relatie zit |
Ok... ik begrijp je gedachtengang, maar ik zou het time-out pas aanzetten als ik echt een relatie zou hebben met iemand. Dat heeft niets te maken met het feit dat, een beginnende relatie, of het zien van mogelijkheden tot een relatie, niet serieus worden genomen.
Ik ben al heel wat maanden lid, heb af en toe best wel eens leuk mail-contact gehad, paar keer met iemand afgesproken, maar om bepaalde redenen is het het niet geworden. Stel je zet iedere keer de 'time-out' aan, dan zien sommigen je als een ...... tja wat zou je hier moeten invullen. Daarom zet ik mijn 'time-out' pas aan als ik serieus zeker weet als de relatie echt mogelijkheden heeft, we dat samen zien, we er samen voor zouden gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:48
|
|
|
|
effe tussendoor.....
ik behoor vandaag tot het hokje 50+ers
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:48
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Ok... ik begrijp je gedachtengang, maar ik zou het time-out pas aanzetten als ik echt een relatie zou hebben met iemand. Dat heeft niets te maken met het feit dat, een beginnende relatie, of het zien van mogelijkheden tot een relatie, niet serieus worden genomen.
Ik ben al heel wat maanden lid, heb af en toe best wel eens leuk mail-contact gehad, paar keer met iemand afgesproken, maar om bepaalde redenen is het het niet geworden. Stel je zet iedere keer de 'time-out' aan, dan zien sommigen je als een ...... tja wat zou je hier moeten invullen. Daarom zet ik mijn 'time-out' pas aan als ik serieus zeker weet als de relatie echt mogelijkheden heeft, we dat samen zien, we er samen voor zouden gaan. |
Ja idd Jonathan zo doe ik het ook en ik ben het dus met je eens!
Groet Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.
Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren. |
ben dit helemaal met je eens...... tot het stukje over dat spreken in tongen en profeteren, een bewijs zou zijn van God's Geest in je leven. God geeft de gaven van de Geest op diverse wijzen.
1 kor 12: 4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:54
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Beste CM leden,
ik houd zelf o.a. van oldies, dus oude liederen uit Amerika en Engeland. Ik kan heel fijn genieten van rock and roll. Uiteraard zijn er ook bepaalde liederen die echt niet kunnen en die luister ik dan ook niet. Wat vinden jullie van deze muziek? Ik ben vooral benieuwd naar jullie positieve reacties over deze muziek.
Groeten van Paulus |
Ik vind de liedjes van Woody Guthrie, zoals The Car Song erg leuk, maar dat is dan de oude folkmuziek. Maar er is nog zoveel moois, wat te denken van Louis Armstrong, de oude jazzliedjes, maar zo oud bedoelde je misschien niet? Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:54
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Een Arabier vind een kameel... die kameel vindt van niet.
Tsja, dat kun je vinden... ook slechts een mening  |
tjonge...... ik vind dat je met je reacties en benamingen geven veel te ver gaat, jammer
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 19:57
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | tjonge...... ik vind dat je met je reacties en benamingen geven veel te ver gaat, jammer |
Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:03
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen? |
Beetje jammer dat je niet op mijn stukje reageert...heel jammer ookwel.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:04
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | | Waarmee ga ik te ver? Omdat ik van mening ben dat het idioot is om met een martelwerktuig om de nek te lopen? |
jij vind het een martelwerktuig.... is het ook. Maar ik draag vol trots het kruis. Niet voor het kruis als martelwerktuig, maar vanwege Jezus, die daaraan gehangen heeft.
Maar om nou dat als idioot te betitelen
Het volgende is niet mijn ding : Tatoo's (al zijn er best mooie bij) Hanenkam haren, kaalgeschoren skinheads, Punkers, en zo kan ik nog wel doorgaan..... maar zijn zij idioot???
bijgaand even de betekenis van het woord :
idioot: absurd, achterlijk, belachelijk, dwaas, gek, getikt, krankzinnig, onzinnig, stom, stompzinnig synoniemen": klojo, lijpkikker, stommerik, zakkenwasser, botterik, debiel, ezel, hansworst, imbeciel, klootzak, stommeling, sufferd, sukkel, uilskuiken
dus........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIK120
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:04
|
|
|
|
| PAULUS505 schreef: | Ik vind ook dat een ieder gerespecteerd behoord te worden hierin. Laten we er dus geen felle discussies over hebben.
Ik draag zelf een Kruisje met corpus (Lichaam) van Jezus. Ik zie het kruis dragen als een teken van onze verlossing. In de H. Schrift staat immers: Zij zullen opzien naar Hem die ze doorstoken hebben. In de H. Schrift staat ook op meerdere plaatsen dat het Kruis ons tot heil is geworden. Protestantse christenen dragen liever een kruis zonder corpus (lichaam). Ik respecteer dit ten zeerste. Ik zelf vind het echter een prachtige getuigenis om Jezus aan het Kruis te mogen aanschouwen. Hij is inderdaad verrezen, maar het opzien naar Christus aan het Kruis helpt mij om mij eraan te herinneren dat Jezus voor onze zonden aan het Kruis is gestorven. Ik draag zelf een Kruisje met corpus (lichaam) met daarbij een boog met de woorden: Veni Creator Spiritus en een duif, is de Heilige geest, er op. Ik ben zelf een charismatische christen. Dit betekent dat ik de Lofprijzing en het werken vanuit de H. Geest op een belangrijke plaats zet in mijn gebed voor mij zelf en voor anderen. | Hoi Paulus, Ik heb als protestant wel wat aversie tegen een kruis. Dit is waarschijnlijk overgeerfd. Ik dacht dat jullie RKatholieken het Jezus beeld aanbaden. Ik weet niet of de RKK dat leert, maar ik vind in ieder geval hoe jij er mee om gaat, heel goed. Dat je het argument gebruikt, dat het opzien naar Christus aan het kruis,je helpt herinneren, vind ik goed. Want die herinnering is er namelijk ook bij het Heilig Avondmaal (messiaans: de maaltijd van Jesjoea) (bij jullie Eucharistie). Zelf denk ik dat het heel bijbels is om daar aan herinnerd te worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:05
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Een serieus onderwerp wat mij betreft. Er is zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Mensen die boven de operatietafel zweefden en hun eigen lichaam als opgegeven beschouwden en daarna op reis gingen naar een hiernamaals. Vaak beschreven als 'Ik ging door een tunnel met oneindig wit licht'. Aan het eind van die tunnel wacht vaak een soort paradijs. In de meeste gevallen voelen mensen zich in die 'wereld' volmaakt gelukkig. Maar.... dan komen ze terug. In hun aardse lichaam en het leven gaat ineens weer door. Toch voelen ze zich veranderd, 'aangeraakt door het licht'.
Hoe mogen we dit zien vanuit een christelijk perspectief? |
Hoe je het moet zien vanuit christelijk perspectief, daar kan ik je geen antwoord op geven. Maar er is met deze bijna-dood-ervaring wel iets merkwaardigs aan de hand. Mensen die zelfmoord wilden plegen hadden allemaal een negatieve ervaring en de anderen met de bijna-dood ervaring werden geconfronteerd met iets wat Robbedoes beschreef, vaak met fel en groen licht, met een tunnel. Het is echter zo dan nadat het hart stopt, de hersenen nog even nafunctioneren. Men spreekt in de medische wereld ook niet voor niks van hersendood, als de hersenen geen signalen meer aangeven en dat is een vrij kort nadat het hart stopt, echter niet meteen. In de VS is ontdekt dat de positieve ervaring toch gewoon hersenactiviteit is en ook verklaarbaar vanuit wat er gebeurt als mensen sterven dan wel wanneer de hersenen geen zuurstof meer krijgen. Wat Robbedoes ervoer, dat je nog kunt horen, is niet vreemd, het gehoor valt bij het sterven als laatste uit van de zintuigen. Het is dus waarschijnlijk niet meer dan een verdovende maar uiterst hevige ervaring, volgens deze onderzoekers. Merkwaardig blijft echter de ervaring van de zelfmoordenaars. Die is tot op heden niet verklaard. Als deze theorieen over de positieve ervaring met het licht juist zijn, zegt dit dus niets maar dan ook echt niets over dat je overgaat naar de hemel of iets dergelijks. En het bewijst ook niets. In mijn opinie hebben we dat ook niet nodig als Christenen maar het is wel intrigerend natuurlijk. Overigens maakt ons lichaam ook stoffen aan waardoor we ons gelukkig voelen. Dat zijn echt niet alleen de feromonen. Denk ook aan dat mensen een geluksgevoel krijgen als ze een kind tegen zich aandrukken, het verwerken van de pijn na de bevalling of door....lichamelijke training. Als die fors is komt er ook endomorfine vrij. domweg omdat het lichaam de pijn ook bestrijdt. De hersenstof met de werking die ik boven beschreef zou daarmee vergelijkbaar zijn, al gaat het om een andere stof. Afdoende verklaard is het overigens dus niet. De meeste mensen met een bijnadoodervaring zijn doorgaans minder bang voor de dood, het heeft dus wel een bijzonder effect.
Thomas, die ooit aan de morfine lag en dat goed is bevallen....
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 mei 2010, 20:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAATJES468
|
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 20:08
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Mijn antwoord zal waarschijnlijk de nodige discussies opleveren. Maar goed, ik zal proberen je te beantwoorden. Ten eerste vind ik dat je gedoopt in de Geest moet zijn om te kunnen onderscheiden datgene wat er in de geestelijke wereld zich afspeelt. Dat geeft je de voelsprieten zal ik maar zeggen, en dan ben je ook toegerust om mensen in de naam van Jezus te bevrijden. Andersom geldt het ook als je niet gedoopt in de Geest bent onderscheid je dat ook niet.
Voor mij is de doop in de Heilige Geest een concrete ervaring zoals beschreven in Handelingen en die gepaard gaat met het spreken in tongen en profeteren. |
Oke ik geloof tot zo ver kan ik je volgen, bedankt dat je de moeite wilt nemen het uit te leggen, maar wil dit nu zeggen dat enkel de mensen van de evangelische gemeente en pinkstergemeente in de Geest gedoopt zijn? en zo ja hoe kan dat dan? Vind het erg boeiend maar snap er zo weinig van
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|