| Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 15:01
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | vakantie!! wat zal ik eens gaan doen....  |
geniet er van Anna
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 15:02
|
|
|
|
| JOL252 schreef: | kreet van de week:
"Wees niemand iets schuldig, dan elkaar lief te hebben; want die de ander liefheeft, die heeft de wet vervuld."
Groetjes,
Paulus |
Volgens mij hebben sommigen hier de mensen ook lief, maar de zonde niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NICKY029
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 15:38
|
|
|
|
Het lijkt mij leuk om met een groep te gaan midged golven. Er is een leuke locatie in houten zag ik glow midged golf. Ik zelf heb 14 of 21 sept in gedachten. s middags. het moet bereikbaar zijn met openbaar vervoer. Tevens is het open tot 22.00u En als er genoeg aanmeldingen zijn wilde ik wat gaan regelen.
Wie willen er ook mee?
Stuur ff een berichtje in mijn mail box .
na afloop kan ieder gaan doen wat hij /zij wil.
Tot horens
Laatst aangepast door
|
NICKY029
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 08:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 16:33
|
|
|
|
Heerlijk voor je Anna!
Ja, waar zou je eens heengaan ?
Fijne Vakantie iig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 16:37
|
|
|
|
Maandag 12 augustus, 1 Koningen 12: 33 – 13: 10; Alstublieft, bid voor mijn arm.
De scheuring van het volk in een tweestammenrijk Juda en een tienstammenrijk Israël mag dan ‘van de Here geschied’zijn, maar dat betekent niet dat God instemt met een scheiding op het gebied van geloof en kerk. Allesbehalve! Dat merken de tien stammen en Jerobeam meteen bij de feestelijke inwijding van het altaar in Betel. Op het moment dat Jerobeam het offer wil aansteken, duikt er ineens een profeet van God op. Afkomstig uit Juda natuurlijk. Jerobeam zelf gunt hij geen woord. Maar het altaar krijgt er in de Naam des Heren zwaar van langs. Het zal er jammerlijk mee aflopen en ook met allen die hier als priesters dienst hebben gedaan en de mensen voorgingen. Jerobeam reageert woedend natuurlijk. ‘Grijp die vent!’ schreeuwt hij. Maar dan verstijft zijn arm en het feestelijke altaar rammelt in elkaar. Wat een afgang! En dan: ‘Alstublieft, bid tot God voor mijn arm!’Typisch Jerobeam! Over het altaar hoor je hem even niet. Alleen: bid voor mijn arm! En wat heeft God een geduld. Jerobeams arm geneest. Maar in zijn hart blijft hij dezelfde. Zo gaat dat vaker. Sommige mensen horen Gods stem overluid. Maar ze kijken nooit verder dan de pijn in hun arm of hun rug. Is die pijn weg, dan is ook hun ‘alstublieft’ weg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 16:49
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | | Volgens mij hebben sommigen hier de mensen ook lief, maar de zonde niet. |
Mijn insteek is: hoe ben je in eerste instantie naar anderen toe, wat hun identiteit, geaardheid of wat dan ook is. Komen mensen eerst de liefde tegemoet die ik hoop uit te stralen? Zo nee, dan moet ik ook zwijgen over de rest.
Jol, zei al eens dat ze een boel te leren heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 19:37
|
|
|
|
Ik was vandaag ongewild bijna de koninklijke voorproever der koffiedrinkende collega's.
Wie giet nou ontkalker in het apparaat, vult bij met water, schudt de koffie in het filter en laat dit zo doorlopen?
Jol, voorlopig effe geen koffie.
Verder lekker gewerkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 19:59
|
|
|
|
| ANNA415 schreef: | Ik vind het meer klinken als... vrouwtje wil geen kinderen, mannetje wel, God zal vrouwtje wel moeder gevoelens geven, dus mannetje mag in zijn behoefte voorzien  |
De wens om vader en moeder te zijn is dat niet mooi dan? Kijk daar liever toch naar in plaats van behoeften enz. je doet het samen hoor!
weet je nog ? 2zullen 1 vlees worden?.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 20:03
|
|
|
|
onlangs heb ik ook zitten mailen met iemand. Echter kom ik vanuit een Evangelisatie, waarvoor ik oprecht gekozen heb om mijn oude PKN verlaten heb. Onze Evangelisatie is een soort van vluchtkerk voor o.a. mensen die de PKN te licht vinden en de GerGem te zwaar, dus zeg maar, gelijk aan de HHK.
Zij was van Evangelische gemeente. Ik bemerkte gewoon het verschil in beleving van het geloof. Het verschil vond ik dusdanig groot dat ik dus heb besloten om het geheel op een laag pitje te zetten (naast de grote afstand in km).
Persoonlijk ben ik nu van mening dat het verschil in geloof en de belevenis van het geloof wel degelijk te groot kan zijn. Dat idee had ik niet voordat ik met haar erover sprak.
Vervolgens lees ik dan een heel kortzichtige gedachte (althans, zo zie ik het): Wiens belang dient men, de kerk of de jouwe?
Kan het niet zo zijn dat zij het jouwe verdedigen? Het spreekwoord luidt: twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen. Kunnen die zogenaamde bemoeizuchtige mensen je juist niet willen beschermen voor een pijnlijke/moeizame toekomst? Een toekomst die je samen misschien nog wel kan overbruggen, maar kan je het verschil ook nog overbruggen als je kinderen zou mogen ontvangen?
Zo wordt bij ons op zondag geen TV gekeken, maar bij die ander misschien wel. Wat laat je je evt gekregen kinderen toe? Vader tegen, moeder voor. Ongetwijfeld zijn er zo nog meer kleine ergernissen die niet besproken worden en uiteindelijk kunnen leiden tot een breuk.
Dus ja, ik denk serieus dat het verschil in geloofsleven/kerkgemeenschap te groot kan zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 20:15
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | De wens om vader en moeder te zijn is dat niet mooi dan? Kijk daar liever toch naar in plaats van behoeften enz. je doet het samen hoor!
weet je nog ? 2zullen 1 vlees worden?. |
Hi Christian, ik val nu midden in de discussie, maar weet niet waar je mee bezig bent, maar niet iedere man en/of vrouw is in staat om kinderen te krijgen. De wens kan immens zijn en dan doe je het samen, maar een kind zal er nooit komen. Geloof mij maar, dan is je kinderwens echt niet mooi, maar bijzonder pijnlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 20:42
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Hoi Thomas
Ja, idd. nu je het zegt. Ja, daar eten zij veel gezonder idd, veel groenten en fruit. en een glaasje wijn, wat ook wel gezond is. ik spreek nu wel over 1 á 2 glazen per dag, en dan natuurlijk niet eens elke dag. De richtlijn is dan zeker 2 dagen niet, 5 dagen wel.
En ja, idd kleine porties, ja, wat voor de een klein is, is voor een ander gewoon.
Ja, ik had er eigenlijk nooit bewust op gelet, ja ik was vaak in Duitsland, Frankrijk, en Zwitserland, op de grens van Frans en Duitstalig.
En ja, nu je het zegt en ik beelden van Frankrijk voor me haal, ook van steden, ja, nu zie ik het voor me, en idd je hebt gelijk ;)  |
dan moeten wij allemaal aan de rijst. Ik heb ik Azië nog nooit 1 Aziaat gezien die te dik was (behalve sumo worstelaars). Wat een onzin zeg. In Frankrijk zitten ook gewoon vrouwen die dik zijn. Mijn collega is er een voorbeeld van.
Voor veel mensen geldt: Gewoon gezond eten, niet te veel eten, niet te laat eten en sporten. Voor een minderheid geldt dat het een ziekte kan zijn (slecht werkende schildklier of medicijnen). De basis van je omvang ligt volgens de boerenwijsheid in je jeugd.
Overigens heeft mijn collega een maagband en hij heeft vaak grote problemen met het eten. Met name het doorslikken van grote happen is erg pijnlijk, omdat je onderste slokdarmring dicht geknepen is, terwijl de rest wel flexibel is. Zijn vrouw heeft nog een extremere ingreep gekregen. Haar maag wordt gewoon overgeslagen.
Ook geloof ik niet dat mensen niet kijken en afwijzen op uiterlijke zaken. Misschien in je kalverliefde nog niet direct, maar na verloop van dagen/weken ga je daar wel naar kijken en oordelen. Kijk nou naar jezelf, als je een zoekopdracht uitvoert. Klik je dan op elke persoon en lees je hun profiel, of klik je sneller op die personen die je op hun foto aanspreken om te kijken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 20:52
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | Ben voor een tijdje in Portugal neergestreken en heb mijzelf voorgenomen om ondanks mijn omstandigheden volop te genieten. Het weer werkt in ieder geval prima mee. Vandaag aan het strand 35 graden en 's avonds met familie heerlijk gaan eten bij 'Barbas' , op het terras met uitzicht op strand en zee. Had zin in een lekkere 'acorda' (dikke, papperige broodgerecht met ei, knoflook, koriander en garnalen) met een koele, witte wijn On the Side. De twee restaurants van Barbas waren propvol met zelfs een file wachtende mensen voor een tafel. Barbas is trouwens de bekendste restaurant van Caparica; eigenaar is, jawel, Barbas, de bekendste fan van voetbalclub Benfica. Je ziet hem bij elke thuiswedstrijd van de club in Estadio da Luz en hij is herkenbaar aan zijn karakteristieke zwarte baard en snor. Afijn, bij Barbas is het goed toefen. Na afloop nog even slenteren op de strandboulevard en een bica (pittige espressokoffie) drinken op de vele terrasjes. Crisis? Welke crisis? Word vervolgt...  |
'k Ben benieuwd naar je verhaal/wat je doet vandaag/morgen.......vertel !! .....want je schreef 'Word vervolgt'
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op maandag 12 augustus 2013, 21:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:09
|
|
|
|
Zo jong...en dan al je papa moeten missen.... Zo jong...en dan al weduwe.... Je eigen zoon moeten missen.... Je broer die er niet meer is...
Prins Friso...is overleden.... De hele koninklijke familie...sterkte gewenst...!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARA540
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:29
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | De wens om vader en moeder te zijn is dat niet mooi dan? Kijk daar liever toch naar in plaats van behoeften enz. je doet het samen hoor!
weet je nog ? 2zullen 1 vlees worden?. |
In iedere relatie heeft een ieder behoefte aan intiem contact, niet alleen om de kinderwens in vervulling te laten gaan.
Anders is het maar een saaie bedoening.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:29
|
|
|
|
Vlees verbranden als inleiding?
Fijne vakantie!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLUS667
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:46
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Zo jong...en dan al je papa moeten missen.... Zo jong...en dan al weduwe.... Je eigen zoon moeten missen.... Je broer die er niet meer is...
Prins Friso...is overleden.... De hele koninklijke familie...sterkte gewenst...!! |
Ik lees het ook net.........toch nog plotseling. Aan de ene kant zeer verdrietig, aan de andere kant ook de onzekerheid weg.
Zeer verdrietig voor de kinderen en Mabel (en de rest van de familie). STERKTE!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 21:51
|
|
|
|
| MARCOVH807 schreef: | onlangs heb ik ook zitten mailen met iemand. Echter kom ik vanuit een Evangelisatie, waarvoor ik oprecht gekozen heb om mijn oude PKN verlaten heb. Onze Evangelisatie is een soort van vluchtkerk voor o.a. mensen die de PKN te licht vinden en de GerGem te zwaar, dus zeg maar, gelijk aan de HHK.
Zij was van Evangelische gemeente. Ik bemerkte gewoon het verschil in beleving van het geloof. Het verschil vond ik dusdanig groot dat ik dus heb besloten om het geheel op een laag pitje te zetten (naast de grote afstand in km).
Persoonlijk ben ik nu van mening dat het verschil in geloof en de belevenis van het geloof wel degelijk te groot kan zijn. Dat idee had ik niet voordat ik met haar erover sprak.
Vervolgens lees ik dan een heel kortzichtige gedachte (althans, zo zie ik het): Wiens belang dient men, de kerk of de jouwe?
Kan het niet zo zijn dat zij het jouwe verdedigen? Het spreekwoord luidt: twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen. Kunnen die zogenaamde bemoeizuchtige mensen je juist niet willen beschermen voor een pijnlijke/moeizame toekomst? Een toekomst die je samen misschien nog wel kan overbruggen, maar kan je het verschil ook nog overbruggen als je kinderen zou mogen ontvangen?
Zo wordt bij ons op zondag geen TV gekeken, maar bij die ander misschien wel. Wat laat je je evt gekregen kinderen toe? Vader tegen, moeder voor. Ongetwijfeld zijn er zo nog meer kleine ergernissen die niet besproken worden en uiteindelijk kunnen leiden tot een breuk.
Dus ja, ik denk serieus dat het verschil in geloofsleven/kerkgemeenschap te groot kan zijn. |
Dat spreekwoord stamt uit een tijd waarin roomskatholieken en protestanten elkaar te vuur en te zwaard bestreden waarin de maatschappij verzuild was tot op het bot. Anno 2013 kan je deze ver verouderde zienswijze toch niet serieus meer overeind houden. Hoe bestaat het dat je de opmerking "wiens belang dient men de kerk of de jouwe?" kortzichtig noemt. De kerk was en is soms erg uit op hun schaapjes binnen de kerkmuren houden. Deze opmerking doelt op autonomie van ieder mens en het recht om zijn/haar eigen keuzes te maken. Je suggereert daarmee dat het beter voor je - als volwassene - is je te laten betuttelen door angstige gelovigen en je door hen te laten beperken. Dat is echt niet in het belang van jouw geluk. Bovendien suggereert het alsof je binnen een huwelijk van gelijkgelovigen niet het risico loopt op volstrekt uiteenlopende meningen en overtuigingen.
Als volwassenen die de liefde betrachten, vergevingsgezind zijn en elkaar in ere willen houden en respecteren zijn de meeste van deze verschillen bespreekbaar te maken en in der minne te schikken. Dat is in een volwassen liefdesrelatie vast wel mogelijk. Maar ik ben een romantisch-idealist, ik weet het......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:18
|
|
|
|
Ik weet het, ga met tentje na Zeeland, klus zit daar ook met tentje Anna En als die sochents opd e camping in piama zijn tent uitloopt met wc rol onder zijn arm , richting toiletgebouw filmen en op you tube zetten Kennen wij kijken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:19
|
|
|
|
Een heftig weekeind in Zeeland....
Zaterdag is er hier vlakbij een jonge vrouw zwaar mishandeld door haar man....(scheidings situatie) Vreselijk...ik weet het....het kan en mag niet.. Maar gelijk worden er 7 fotos op Facebook geplaatst door de vader van het meisje...met een complete beschrijving hoe het is gebeurd!!!
De man vlucht...met achterlating van de zwaargewonde vrouw... Inmiddels is hij gearresteerd...
In Wemeldinge (9 km de andere kant op) Daar..waar ik geniet van het water...het water wat mij zoveel geeft...maar wat ook neemt... Een jacht overvaren door een gastanker... Inmiddels zijn er 2 lichamen geborgen....
Zoveel leed en verdriet...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 12 augustus 2013, 22:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:30
|
|
|
|
| MARCOVH807 schreef: | | Hi Christian, ik val nu midden in de discussie, maar weet niet waar je mee bezig bent, maar niet iedere man en/of vrouw is in staat om kinderen te krijgen. De wens kan immens zijn en dan doe je het samen, maar een kind zal er nooit komen. Geloof mij maar, dan is je kinderwens echt niet mooi, maar bijzonder pijnlijk. |
natuurlijk als het lichamelijk niet haalbaar om kinderen te verwekken door omstandigheden,is dat niet leuk.En daar kan ik zelf over meepraten beste marco..denk niet dat ik niet weet of het dan een gevoleig punt is,maar daar gaat het nu niet om.
Het is hoe dan ook Gods wil ..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIAN542
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:33
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | In iedere relatie heeft een ieder behoefte aan intiem contact, niet alleen om de kinderwens in vervulling te laten gaan.
Anders is het maar een saaie bedoening. |
Anders is het saai?? Een leven met de Here is NOOIT saai! ook niet als er minder behoefte aan contact is..er is meer dan intiem contact in een relatie toch.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIAN542
|
op maandag 12 augustus 2013, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARCOVH807
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:36
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Dat spreekwoord stamt uit een tijd waarin roomskatholieken en protestanten elkaar te vuur en te zwaard bestreden waarin de maatschappij verzuild was tot op het bot. Anno 2013 kan je deze ver verouderde zienswijze toch niet serieus meer overeind houden. Hoe bestaat het dat je de opmerking "wiens belang dient men de kerk of de jouwe?" kortzichtig noemt. De kerk was en is soms erg uit op hun schaapjes binnen de kerkmuren houden. Deze opmerking doelt op autonomie van ieder mens en het recht om zijn/haar eigen keuzes te maken. |
Beste Mieke, op dit moment zijn de katholieken niet verdeeld en verzuild? Er zijn nog nooit zoveel zuilen als nu geweest. De samen op weg kerk is het meest recente voorbeeld. Wij moesten zo nodig samen met andere. Het gevolg is dat in sommige plaatsen men elkaar nu bestrijdt over wie er in de betere kerk zit, terwijl voor die tijd samen opging in de hervormde kerk. Er zijn hele rechtszaken gevoerd over eigendommen van de hervormde kerk. Hele gezinnen zijn verscheurd en weigeren elkaar nog te spreken hierdoor. Dus ja, ik kan dit spreekwoord zeker verdedigen.
Natuurlijk is een ieder gerechtigd om zijn of haar keuzes te maken. Echter soms heeft die beschermende kerk iets meer levenservaring en een objectievere blik op de zaak. Als je verliefd bent, dan zal je een paar zaken eerst niet zien die andere wel zien. Dus die bemoeizuchtige beschermende kerk kunnen ook je familieleden en vrienden zijn die net even iets anders op de zaak kijken en je willen behoeden voor het verdriet, omdat zij al zien dat het nooit iets kan worden. Echter in deze tijd accepteert men niet meer dat andere je willen helpen en adviseren. Dat wordt dan gelijk gezien als bemoeizucht en een aantasting van je individuele ontwikkeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:45
|
|
|
|
Oke! Bij deze! Waarom is het christelijke geloof, en dan maak ik ook nog een uitzondering, want er zijn tig christelijke geloven, meer waar dan alle andere geloven die er op deze aarde bestaan? Is dit een duidelijke vraag?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LANFY127
|
|
Geplaatst: maandag 12 augustus 2013, 22:46
|
|
|
|
| LANFY127 schreef: | | Oke! Bij deze! Waarom is het christelijke geloof, en dan maak ik ook nog een uitzondering, want er zijn tig christelijke geloven, meer waar dan alle andere geloven die er op deze aarde bestaan? Is dit een duidelijke vraag? |
Ps, dit was een bericht op de laatste reactie van Petra, maar waarschijnlijk niet goed gequote! Sorry!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 00:42
|
|
|
|
| MARA540 schreef: | Wij zullen nooit gelijk zijn aan God. Dat was wat satan tegen Eva zei in het paradijs. Satan wilde evenveel macht hebben als God.
En ik veroordeel de homo helemaal niet. Wat wordt dat woord hiet te pas en te onpas gebruikt.
Ik zeg alleen hoe God er over denkt. Als ik niet mag zeggen hoe God er over denkt kunnen we maar stoppen met discussieren over alles.
Echtscheiden mag ook niet van God. Veroordeel ik dan ook degenen die gescheiden zijn?
Vloeken mag ook niet van God. Veroordeel ik dan ook degenen die dagelijks vloeken?
Stelen mag ook niet van God. Veroordeel ik dan ook degenen die stelen?
Zomaar even een paar voorbeeldjes...
Gode veroordeeld ons gedrag en niet op wie en wat we zijn. |
Je mening ventileren is niest mis mee en dat het onderbouwd met de Bijbel ook niet, maar lees nu eens je eigen reacties terug, als ik ze lees, zie ik dat jij voor God kan spreken, met "uit de Bijbel gehaalde teksten".
Dat is nu precies waar alles om draait, jij kan onder geen beding weten hoe God denkt, puur om wat je leest in de Bijbel. Als ik een tip mag geven, probeer eens uit te vinden waar God anders handeld dan er geschreven staat of hij mensen opdracht gaf om iets te verkondigen (Jona bijv) en anders deed omdat Hij een liefdevolle God is.
Heb jij enig besef waarom Jezus naar het dodenrijk moest, Hij had een taak te volbrengen alvorens weer op t estaan. Dat alles had te maken met Zijn Gigantische Overwinnig op Satan. Letwel het zou voor mij zelf ook een gruwel zijn om de liefde te bedrijven met een man, maar we mogen onder geen beding het Grote Gebod, wat Jezus ons gaf vergeten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BAPPI605
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 00:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Crisis? Welke crisis?
Misschien voor jouw niet...das fijn, maar voor vele anderen TOCH wel!!! |
voor mij is het ook crisis, maar ik doelde op de crisis in Portugal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 07:03
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | .
Ja wie weet! Nou God die weet het. En Hij heeft in ZIJN woord aangegeven hoe het in elkaar steekt.Maar ik merk dat mensen de waarheid verdraaien,eigen theorienen bedenken...
Zo komt het dat hier eindeloos gediscussiert word.
Romeinen 1:26 “Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.”
Maar dat wil niet zeggen dat we ze niet moeten liefhebben.. |
Deze tekst intrigeert me. Gaat het hier over vrouwen met vrouwen en mannen met mannen of gaat het hier zoals ik het lees over tegennatuurlijke omgang tussen mannen en vrouwen en zo ja, wat houd tegennatuurlijke omgang tussen man/vrouw dan in? Er staat dus: ze hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten, idem de vrouwen met de man. En dan: "ze zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand." Daarna krijg je de tekst dat mannen ontucht plegen met mannen.
Dus zoals ik dit lees bestaat er zowel onnatuurlijke omgang tussen man/vrouw en ook tussen man/man en dus ook vrouw/vrouw.
Of bestáát er soms geen verwerpelijkheid tussen man/vrouw in seksuele omgang ....
pppffff en dat op de vroege morgen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 13 augustus 2013, 07:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 07:46
|
|
|
|
| CHRISTIAN542 schreef: | natuurlijk als het lichamelijk niet haalbaar om kinderen te verwekken door omstandigheden,is dat niet leuk.En daar kan ik zelf over meepraten beste marco..denk niet dat ik niet weet of het dan een gevoleig punt is,maar daar gaat het nu niet om.
Het is hoe dan ook Gods wil .. |
Bedoel je nu te zeggen dat het Gods wil is, als je geen kinderen kunt verwekken/krijgen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 08:23
|
|
|
|
| BAPPI605 schreef: | voor mij is het ook crisis, maar ik doelde op de crisis in Portugal!  |
OKE
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 13 augustus 2013, 09:10
|
|
|
|
| PETRA373 schreef: | Ik weet het, ga met tentje na Zeeland, klus zit daar ook met tentje Anna En als die sochents opd e camping in piama zijn tent uitloopt met wc rol onder zijn arm , richting toiletgebouw filmen en op you tube zetten Kennen wij kijken  |
Ik haat tentjes!!
Ik ga vandaag maar eens op zoek naar een andere auto, want m'n huidige is olie-ist.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |