ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 581 582 583 584 585 586 587 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:47

MARKVOS129 schreef:
van hoelaat tot hoelaat is die Picknick?

van 12 tot dat je t zat bent mark
mocht je na tien minuten naar huis willen, dan kan dat altijd he? Clown smiley
je bent van harte welkom........ Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:48

ANITA324 schreef:
Doe ik ook hoor ben blij en tevree Lachende smiley

Mijn nickname Eva past eigenlijk niet in een Gebedsroom kwam ik achter Twijfelende smiley ik snoepte lekker van die vrucht Twijfelende smiley Knipoog smiley Wat nu?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:52

HANNAH810 schreef:
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei.
het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.

we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok"
tegenover de schaapskooi.
gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.

Het adres:

Partycentrum Zuid-Ginkel
Verlengde Arnhemseweg 101
6718 SM EDE

Vanuit Utrecht:

· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen.
· Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek.
· Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

Vanuit 's-Hertogenbosch:

· Volg de A50 richting Nijmegen.
· Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .

Vanuit Zwolle:

Volg de A28 richting Harderwijk.
· Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem.
· Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op.
· Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede.
· Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.

geinteresseerden zijn vooralsnog;

Hannah810 met twee kinderen
introducee; aquarel (vrouw 37jr)
jolan9.. en willie511 met drie kinderen
grace 585 met twee kinderen
dineke115
ariennez498
marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn)
marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn
parel184 met kind?
peacedove820 met drie kinderen
leanne 226 zonder kinderen
susannah475
margriet323 evt met een vriendin
nisha834 (met kind)
vriendin van nisha met pleegkindje
willianne485 met twee kinderen
roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje
anita324
walenka 689
duifje176

dirkie395
pimpernel883
eduard 152
ringo 975 met twee kinderen?
martien 579
griffin748
chatuliem619
lou384
brazeevel772
wim180
jos176
karolus 338
henk335 evt met kinderen
edwinem176
gigolo620
willie605
jonathan890 evt met kinderen
mark811(misschien met zijn broer)
mar907
benny340
henduk 927
eloy025
gert856
kenymom952
imre695
peter646
kanjer134
louwrens662
henk546
schaapherder herman040
dirkjan078
leo571 met drie kinderen
jan853 met vijf kinderen
premnath106

na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn.
t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.

zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )

als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....

komt er nog iemand voor lou langs groesbeek?
misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?

er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........

het wordt hoe langer hoe leuker...............
maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen....
gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!

.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 23:53

LIESBETH326 schreef:
Marieke, ik heb veel waardering voor je reactie! Ook wat formulering betreft... Knipoog smiley

Voor God hebben we helemaal geen maskers nodig, Hij houdt van ons zoals we zijn. Daarentegen voor de mensen om ons heen kunnen we (bijna) niet zonder maskers. Dat heeft o.a. te maken met, wat Henk al noemde, een stukje zelfbescherming.
In de binnenkant van ons kan nog zo'n tsunami woeden, blijkbaar zijn mensen in staat om daar tijdelijk van los te komen en zich te richten op dat wat gewoon door moet gaan.

Herkennen we dat ook op geloofsgebied?
Persoonlijk herken ik wel een zgn. golfbeweging in mijn geloofsbeleving. De ene periode leef je voor je gevoel op de toppen van het geloof, de andere periode is het wat gematigder. Het woord geloofsbeleving duidt al op iets gevoelsmatigs... Maar er is meer, dat is mooi verwoord in het artikel:

Wie herkent dit ook?

Zeker herkenbaar. Na een heel verdrietige echtscheiding waarbij ik voor de veiligheid van mijzelf en mijn baby van 5 maanden uit het huwelijk moest vluchten (herken me ook in Marieke's verhaal) en vóór dat feit ook al, een sterke verdieping van mijn geloofsbeleving omdat bepaalde zaken wonderlijk verliepen waarin ik Gods helpende hand herkende. Ik was heel dankbaar en nam mij op een dieper niveau voor mijn leven en dat van mijn kind in Zijn Hand te leggen en dat doe ik nog steeds dagelijks bewust. Toch kent het 'gevoel' hoogte en dieptepunten en vaak een geleidelijke lijn. Dat is inherent in hoe je in het leven staat, wat je beleeft. Soms leef ik meer verstandelijk en wat minder op gevoel, dan krijgt het bijbellezen, het bidden en de kerkgang wat mechanisch, ben ik er niet helemaal bij, dat zijn vaak wat kortere periodes waarbij ik dan toch meer energie stop in het voelbare contact met God. De rituelen helpen het basiscontact te houden en vaak brengt een dienst, een gesprek met een medechristen of andere gelovige me weer dichter bij het gevoel. Zingen helpt ook de gevoelsbeleving weer wat aan te wakkeren want daar blijf ik naar zoeken....
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:22

THOMAS968 schreef:
Ja, smurf he!

Smulsmurf, die soms niet smurft wat hij smurft! Grote Smurf vindt dit vast off-smurf.

Gelukkig ben ik de Grote Smurf niet. Al heb ik wel een grote smurf.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:24

EVA685 schreef:
Mijn nickname Eva past eigenlijk niet in een Gebedsroom kwam ik achter Twijfelende smiley ik snoepte lekker van die vrucht Twijfelende smiley Knipoog smiley Wat nu?? Smiley die vol vragen zit

Gewoon doorgaan met ademhalen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:36

er word hier wel veel gesmufd zeg Clown smiley

sorry beetje of topic Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op zondag 9 mei 2010, 00:38
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 00:46

IMRE695 schreef:
Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde!
Een loflied op een slagveld.... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.

Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening. Verlegen lachende smiley

eens zal er een nieuw Jeruzalem zijn Imre Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 01:25

Wow, festival was helemaal top !!!!!

Jammer genoeg niet het hele programma kunnen volgen, maar Kees en Rebecca waren toch wel erg goed...... Lachende smiley

Was echt super om de "jeugd" te zien hossen en springen en vol overgave mee te zingen met de aanbiddingsliederen van Kees. Ik voelde me zowaar "jeugd" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 01:33

CROSSROAD317 schreef:
Wow, festival was helemaal top !!!!!

Jammer genoeg niet het hele programma kunnen volgen, maar Kees en Rebecca waren toch wel erg goed...... Lachende smiley

Was echt super om de "jeugd" te zien hossen en springen en vol overgave mee te zingen met de aanbiddingsliederen van Kees. Ik voelde me zowaar "jeugd" Knipoog smiley

Ik werd via sms op de hoogte gehouden Lachende smiley 4000 man he?Geweldig!!
Ik heb een erg leuk feest gehad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 01:40

Quote:
Gebedsriemen
Het verhaal gaat dat in een van de concentratiekampen in de Tweede Wereldoorlog Joodse rabbijnen samenkwamen om zich te buigen over de vraag of God schuldig was aan het drama dat de Joden overkwam. Na een lange en intensieve beraadslaging kwamen de geestelijken tot de conclusie dat God inderdaad schuldig was aan wat later de Holocaust zou heten. De almachtige God had dit kunnen voorkomen, maar had het niet gedaan.

Het oordeel was nog maar net uitgesproken toen een van de rabbijnen opmerkte dat het tijd was om te bidden. De gebedsriemen gingen om en de gebeden werden uitgesproken. En zo werd er uiterlijk aan God vastgehouden, zelfs op het moment dat innerlijk al het geloof was weggeslagen.

Deze rabbijnen lieten zien dat God groter is dan ons gevoel, zelfs groter dan onze diepste wanhoop.

mooi en treffend stuk!

juist de dikgedrukte regel houd me al twee jaar bezig....
waarom?????
Nu, ben ik gelukkiger dan ik in mijn hele huwelijk ben geweest, maar toch...het is niet zoals God het bedoelde in de eerste instantie.

God kon mijn huwelijk redden, Hij kon de kinderen hun eigen vader laten houden, Hij kon mijn gezin bij elkaar houden, MAAR.....

Hij deed het niet.

Hoe gaan jullie om met die waarom vraag?
Ik gaf/geef God de schuld van alles, want Hij had het kunnen voorkomen.
Hierdoor ben ik mijn geloof compleet kwijt geraakt, en al zeker mijn vertrouwen op God. Het spijt me als dit offtopic is, maar het stukje was te treffend om het voorbij te laten gaan Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 01:43

Verwijderd;was nutteloze info Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 9 mei 2010, 18:36
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 01:49

ik zal ook eens even wat neerzetten hier,is al weer een hele tijd geleden.

het lijkt wel of er meerdere onderwerpen spelen binnen dit topic?
ik wil graag even bij het onderwerp blijven.
in het vorige forem (jaar geleden ofzo..)heb ik eens een vraag gesteld over de kinderdoop maar hier nooit echt een antwoord op gekregen eingelijk.

dus stel ik graag nog een keer,zo houden ik jullie mooi actief... Clown smiley

we hebben dit onderwerp al vaker besproken en waren er de vorige keer al uit dat de methode van besprenkeling niet die methode is die ons
door God gegeven is maar van oorsprong werd men ondergedompeld,toen de 1e gemeenten zijn ontstaan.

mn vraag is dus ook de volgende:
mogen wij als mensen zelf een doopmethode bedenken?
want dat is precies wat er gebeurd is ergens in de middeleeuwen(?)toen de kinderdoop is ingesteld toch?

de gene die op een ander methode gekomen is,moet toch wel gedacht hebben van...''die methode van onderdompeling rammeld aan alle kanten,dus moeten we maar een betere methode bedenken...''
dat zou betekenen dat God steken heeft laten vallen,of mogen we aannemen dat de methode van onderdompeling uit de bijbel toch 100% goed is?

graag gewoon antwoord op de vraag als het kan, geen details over wat de kinderdoop inhoudt,want dat heeft niks met de vraag te maken.

ben benieuwd... groet, Bert

Laatst aangepast door
BERT168
op zondag 9 mei 2010, 02:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 02:10

ANITA324 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=cCTIc8p6T2w
haha...wow, wat een schitterende musicale woordwisseling Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 04:20

HANNAH810 schreef:

maar volgens mij heb ik nooit tijd genoeg om aan zingen toe te komen....
gelukkig maar voor degenen die wel gevoel voor muziek hebben!!

.

Om op een fluit die dwars ligt te spelen en ook nog tegelijk zingen, dat lijkt mij sowieso moeilijk om daar aan toe te komen.

Clown smiley Coole smiley met zonnebril Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 08:50

[quote=IMRE695]

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley zit noch steeds vol vragen over deze antwoorden. Kan Grote Imre antwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:32

[quote=MARIO216]

dat kan alleen als hij wakker is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:37

[quote=MARISKA601]

En hij ìs wakker! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:38

[quote=IMRE695]

mogge,
lekker geslapen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:43

JONATHAN890 schreef:
Weet je...

Het kruis van Jezus betekent alles voor mij.

http://www.youtube.com/watch?v=_9oIJUK8QLA&feature=player_embedded#!

ik weet dat mijn Heiland is gestorven aan dat kruis, maar ik kan er van zingen omdat ik ook weet dat Hij het voor mij deed, maar ook is opgestaan

Daarom draag ik een gewoon kruisje, geen crucifix.
Bij dat laatste heb ik het idee, dat het lijkt alsof Jezus nooit is opgestaan uit de doden.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:44

[quote=MARIO216]

Grote Imre spreekt:

Geachte heer Mario,

In het kader van de door u gestelde vragen, moeten wij helaas tot onze spijt afwijzend beschikken. Het door u gevraagde product is niet langer uit voorraad leverbaar en wij zijn ook niet van zins het ten uwen gerieve nog na te bestellen. Ook is het zo dat een babylonische spraakverwarring dreigt. Daarbij komt dat dit topic meestal zo nietszeggend is, dat het beter ware (let wel: ik zeg niet IS), dat we over dit onderwerp verder het zwijgen toe doen. Laat ik het anders zeggen: mocht er alsnog duidelijkheid komen over de woorden letterlijk, figuurlijk, meta-fysisch, inter-galactisch en overdrachtelijk, dan zijn wij ten allen tijde bereid er verder over mee te denken. Maar ook u verschaft in deze -helaas- geen enkele duidelijkheid. Een optie zou nog kunnen zijn dhr. Chris die hier de boel beheert, te vragen een beter quote-systeem op te zetten, zodat ook volstrekt duidelijk is waarover wij allen spreken. Al kan ik niet geheel en al aan de indruk ontsnappen dat sommige quotes willens en wetens gewist worden. Ook ik betrap me soms op deze praktijken.

Samenvattend zou ik wilen besluiten met de mededeling dat wij u geen enkele duidelijkheid kunnen verschaffen over wat er gisteravond off-topic al dan niet werd beweerd. Het leven zit soms vol absurditeiten, beste Mario. Een feit dat jammer genoeg onomkoombaar is. Begrijpen kunnen we het niet. Hooguit accepteren.

Met vriendelijke groet,

Imre, die het ook niet meer weet..... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:45

[quote=MARISKA601]

Verrukkelijk gemaft! Kort maar krachtig. En wakker dat ik ben! Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:49

[quote=IMRE695]

Dan word het tijd voor veel caffeine Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:50

Ieder huisje heeft z'n kruisje.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:51

[quote=MARISKA601]

Voorlopig houd ik het maar op een banaan met Dubbelfrissssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 09:53

Wat heb ik nou weer gedaan. M'n hele topic rekt uit.

Nou ja, rekkelijk ben ik wel, natuurlijk. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:16

Vandaag knuffel ik mijn beesjes niet,
omdat ze mij de halve nacht hebben wakker gehouden.

En verder een knuffel voor wie hem wilt hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:18

IMRE695 schreef:
Hier wil ik even iets meer over zeggen. De reden waarom ik bijna over m'n nek ging van dit lied, is dat er zo sentimenteel over Jerzalem wordt gedaan. Als er 1 stad in de geschiedenis is, waar stromen bloed hebben gevloeid, dan is het deze stad wel. Jebusieten, Israëlieten, Grieken, Romeinen, Babyloniërs niet te vergeten, Arabieren, kruisvaarders (christenen!), Turken, Engelsen en later weer de joden en de arabieren. Enfin, het wordt een saaie opsomming. Maar echt, dit is een stad waar al ruim 3000 jaar om gevochten wordt. En het gevecht is nog niet ten einde!
Een loflied op een slagveld.... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik weet, voor alle monotheïstische (wereld-)godsdiensten is Jerusalem een heilige stad and the place to be. Maar er is daar slechts 1 keer op positieve wijze bloed gevloeid, nl. op Golgotha.

Verder mijn excuses voor de song over Parijs. Mijn kennis van de franse taal is zéér rudimentair. Ik geloof dat het niet zo'n lief liedje is, als ik me altijd voorgesteld had. Maar goed, tot zover mijn bescheiden mening. Verlegen lachende smiley

Imre,

Natuurlijk heb je voor 100% gelijk, Jeruzalem van nu is een slagveld. Maar dit lied gaat over het nieuwe Jeruzalem (Jeruzalem stad van goud).
Eigenlijk is dat de reden dat ik het zo'n ontzettend mooi nummer vind, want natuurlijk heb je gelijk, als je zonder tekst alleen puur naar de muziek luistert staat dit nummer bij mij ook absoluut niet boven aan de lijst.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:37

Het volk Irael werd in de woestijn besprenkeld met bloed, als teken van het verbond.
En waarom dan? Waarom was dat nodig? Wel, omdat aan dat bloed van de Here Jezus Christus, inderdaad een belofte vast zit. De belofte van reiniging, en vergeving.
Dus ook de kleine kinderen werden besprenkeld met bloed.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 9 mei 2010, 10:58

JOLAN931 schreef:
mooi en treffend stuk!

juist de dikgedrukte regel houd me al twee jaar bezig....
waarom?????
Nu, ben ik gelukkiger dan ik in mijn hele huwelijk ben geweest, maar toch...het is niet zoals God het bedoelde in de eerste instantie.

God kon mijn huwelijk redden, Hij kon de kinderen hun eigen vader laten houden, Hij kon mijn gezin bij elkaar houden, MAAR.....

Hij deed het niet.

Hoe gaan jullie om met die waarom vraag?
Ik gaf/geef God de schuld van alles, want Hij had het kunnen voorkomen.
Hierdoor ben ik mijn geloof compleet kwijt geraakt, en al zeker mijn vertrouwen op God. Het spijt me als dit offtopic is, maar het stukje was te treffend om het voorbij te laten gaan Verlegen lachende smiley

Echt off-topic is het niet, want het is wel heel eerlijk Knipoog smiley
En ja, deze eerlijkheid heeft als keerzijde dat je hier openlijk je vertrouwen op God neerzet. Maar dat mag! We mogen onze vragen hebben bij wat er gebeurt, ook als het om God gaat. Coole smiley met zonnebril

God deed het niet...maar wat deden de mensen?
Gods almacht wordt inderdaad vaak gebruikt als argument voor de teleurstelling in God. Maar betekent almacht dat God maar alles moet doen wat hij zou kunnen? God heeft er bewust voor gekozen om mensen te maken die eigen invullingsruimte hebben in het leven. En ja, daarbij weet Hij dat mensen dan ook keuzes kunnen maken die Hem verdriet doen. En juist dan wil Hij er ook voor de mensen zijn. Hij wil juist door het gebruik van die eigen invullingsruimte laten merken dat de mens niet zonder God kan. Mensen hebben hun Maker nodig! En Hij is heel dicht naar ons toegekomen. Hij is mensgeworden en heeft onze last op Zich genomen. Zodoende mogen we weten dat God onze pijn, ons verdriet begrijpt, want Hij heeft zelf ook de pijn van het leven, de pijn van menselijke interactie doorstaan. Want ja, de menselijke interactie is geregeld niet goed te noemen. Daarin hebben wij een rol als medemens. Het is aan ons om de interactie zuiver te houden...juist om te voorkomen dat mensen zulke dingen doen zoals met de holocaust. En ook daarin zorgt God weer voor een oplossing met Zijn Geest. Hij wil in ons wonen om ons zo te vormen dat we elkaar niet naar het leven staan, maar met elkaar in het leven staan!

En ja, ik besef dat dit heel makkelijk kan klinken. Maar het is wel wat ik ook persoonlijk heb mogen ervaren in mijn leven...en eigenlijk nog steeds ervaar. Ik hoop dat je ergens toch ook dat stukje vertrouwen terug mag vinden...want het houdt mij werkelijk op de been in een leven vol onrust en pijn (en twijfel en vragen)!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 9 mei 2010, 11:03
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 581 582 583 584 585 586 587 ... 6194 Volgende
Pagina 584 van 6194