ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 612 613 614 615 616 617 618 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 09:53

MARISKA601 schreef:

Als je klaar bent kom je dan ook effe hier maaien?
Het staat hier inminddels 2 k*****s hoog Smiley die vol vragen zit

Ik ben wel een paar uurtjes bezig Maris,zal ik een andere dag voor je reserveren? Lachende smiley

Of je vraagt die koene ridder even Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 10:46

ik heb nog zoveel te doen.....

Laatst aangepast door
MARISKA601
op maandag 17 mei 2010, 10:48
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 10:55

LEANNE226 schreef:
Ik ben wel een paar uurtjes bezig Maris,zal ik een andere dag voor je reserveren? Lachende smiley

Of je vraagt die koene ridder even Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Die koene ridder gaat alle ramen en deuren opengooien voor de Grote Voorjaarsschoonmaak! Jawel! Lachende smiley

Wie doet er mee?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 10:59

Maar eerst nog een gezellig bakkie c.q. meezinger:

http://www.youtube.com/watch#!v=5RD9CJS9PDw

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 10:59

LIESBETH326 schreef:
Ik hou wel van beeldspraken... maar voor mij klopt deze niet helemaal...
Ik herken wel de verschillende hoofdstukken in mijn leven; het zijn vooral hoofdstukken waar ik blij mee ben dat ze in mijn 'boek' staan... Waarom zou ik ze dan in de kast zetten?

Verder denk ik, en daar zullen we het vast allemaal over eens zijn, dat het verleden je vormt. Om een bepaalde periode in je leven als een hoofdstuk te duiden dat je af kunt sluiten en naar wens kunt openen is mij te simplistisch. Het is al gezegd dat een hoofdstuk zomaar open voor je kan liggen. Bovendien zijn er onderdelen / lessen uit de hoofdstukken die je 'zijn' hebben geraakt en beïnvloed. Sterker nog, ze kunnen onderdeel geworden zijn van je identiteit. Dan kan het zowel gaan om positieve als minder positieve ervaringen.

Daarom zou ik mijn leven niet als twee boeken kunnen duiden. Hooguit twee delen in één boek... Dan kan je er nog voor kiezen om veel of weinig terug te bladeren, dat zegt idd iets over verwerking en acceptatie van dat wat achter je ligt.

En, hoe meer je terugbladert, des te meer zal het nieuwe hoofdstuk lijken op een vorig hoofdstuk.... Daar tegenover staat natuurlijk, hoe minder je terugbladert, des te opener treed je je toekomst tegemoet...

UIteraard kun je leren van je verleden... En vormt het verleden je naar wie en wat je bent...
Of je de boeken dan wel hoofdstukken wel of niet in een kast wilt zetten hangt denk ik ook van je verleden af...
Hoe pijnlijk en in hoeverre het je beschadigd heeft, dat is ook voor ieder mens anders, Gelukkig heeft niet ieder mens een "slecht" verleden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 11:07

IMRE695 schreef:
Die koene ridder gaat alle ramen en deuren opengooien voor de Grote Voorjaarsschoonmaak! Jawel! Lachende smiley

Wie doet er mee?

over ramen gesproken..
ik mag ze hier weles gaan zemen, maar ja als het regent zie je er niks meer van.
en de katten zemen de ramen altijd op hun manier als ik ze gedaan heb....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 11:14

Oef...ik moet eigenlijk nog wel stofzuigen en dweilen, en de was doen en de planten water geven en, en, en....

Kan een van jullie niet meteen ff hier doorgaan? Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 11:14

Ik heb een week vakantie en ga m'n buitenboel schuren en schilderen....
Gelukkig schijnt hier een zonnetje... en komt straks een vriendin 'controleren' of ik al begonnen ben...

Jaja... ik heb heel wat stokken achter de deur gezet, dat ik wel moet gaan doen wat ik me voorgenomen had... Ik ken mezelf namelijk wel een beetje... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 11:47

Hand. 19 schreef:
Hij vroeg: ‘Hoe zijn jullie dan gedoopt?’ ‘Met de doop van Johannes,’ antwoordden ze. 4 Daarop zei Paulus: ‘Johannes doopte de mensen om hen een nieuw leven te laten beginnen en zei tegen hen dat ze moesten geloven in degene die na hem kwam, in Jezus.’ 5 Toen ze dat gehoord hadden, lieten ze zich dopen in de naam van de Heer Jezus, 6 en toen Paulus hun de handen had opgelegd daalde de heilige Geest op hen neer, zodat ze in klanktaal gingen spreken en profeteerden. 7 De voltallige groep bestond uit ongeveer twaalf mensen.

We gaan nu specifieker worden. We zien dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen de doop en de doop in de Geest. Wat opvallend is, is dat na de doop de apostelen de mensen de handen opleggen voor het ontvangen van de doop in de Geest. Het gevolg was dat men begon te spreken in klanktaal en te profeteren. Dit geeft al meteen een aantal antwoorden over wat de doop in de Geest is.
Ten eerste is het niet de waterdoop, want zowel in Hand 10 als in dit gedeelte zien we dat het als een aparte belevenis wordt gezien.
Ten tweede geeft het antwoord op de vraag: heeft het te maken met bekering? Het antwoord is duidelijk nee. Idd je ontvangt de Geest bij je bekering, maar er is een duidelijk onderscheid tussen het ontvangen van de Geest en de doop in de Geest.
Ten derde lezen we, dat als teken van de doop in de Geest twee kenmerken gehanteerd werden: mensen begonnen te spreken in klanktaal, en ze begonnen te profeteren.

Hoe gangbaar was dit fenomeen dan? Was dit alleen maar voor de eerste gemeente? Het allereerste wat we moeten opmerken is dat er al meer dan 12 jaar verschil zit tussen Hand. 10 en Hand 19. Want voordat de bediening van Paulus begon, was er al 12 jaar voorbij gegaan. Toch zien we dat deze gewoonte voor mensen te bidden en te vragen om gedoopt te worden in de Geest.

Verbazingwekkend genoeg geeft de geschiedenis ons ook het volgende inzicht.

Augustinus schreef:
Wij doen nog steeds wat de apostelen deden, toen zij de Samaritanen de handen oplegden en de Heilige Geest deden neerdalen door de handoplegging. Het valt te verwachten dat bekeerden in nieuwe tongen zullen spreken.
Deze kerkvader leefde in de 4e eeuw. Toen was dit gebruik nog steeds gangbaar om voor mensen te bidden dat de Heilige Geest op hun neer zou dalen en mensen in tongen gingen spreken.
Ook hier zien we dat tongentaal als teken van de doop in de Geest werd beschouwd.
In de vroegchristelijke kerk was het dus het gewoon dat er apart gebeden werd voor mensen om gedoopt te worden in de Geest. Het was heel gebruikelijk dat mensen in tongen baden en profeteerden. En in de kerkgeschiedenis zien we dit fenomeen regelmatig terugkeren, met name onder de opwekkingsgroeperingen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 12:40

LIESBETH326 schreef:
Ik heb een week vakantie en ga m'n buitenboel schuren en schilderen....
Gelukkig schijnt hier een zonnetje... en komt straks een vriendin 'controleren' of ik al begonnen ben...

Jaja... ik heb heel wat stokken achter de deur gezet, dat ik wel moet gaan doen wat ik me voorgenomen had... Ik ken mezelf namelijk wel een beetje... Verlegen lachende smiley

Ik zou nog even wachten, Liesbeth. Er verschijnen nl. al nieuwe buien op de radar. Morgen blijft het droog. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 12:42

TESSYBEAR731 schreef:
Oef...ik moet eigenlijk nog wel stofzuigen en dweilen, en de was doen en de planten water geven en, en, en....

Kan een van jullie niet meteen ff hier doorgaan? Kussende smiley

Nou, ik moet nog drie wassen opvouwen, het beddengoed strijken (niet meer gedaan sinds 2006), de natte cel reinigen en eigenlijk nog stofzuigen in de living. Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 12:43

MARISKA601 schreef:

over ramen gesproken..
ik mag ze hier weles gaan zemen, maar ja als het regent zie je er niks meer van.
en de katten zemen de ramen altijd op hun manier als ik ze gedaan heb....

Volgens mij heb je veel meer werk in je huishouden, als je huisdieren hebt.

Imre, die daarom diervrij leeft. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 12:48

Even een serieuze vraag: wie gaat er van jullie wel eens in retraite in een kloostergemeenschap of andere religieuze setting?

Wat zijn jullie ervaringen? Ervaren jullie rust, een dichter bij God zijn?

Wat zijn goede plaatsen (in Nederland) om dit te doen?
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 12:49

Gewoon een knuffel, omdat het weer maandag is! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:15

IMRE695 schreef:
Ik zou nog even wachten, Liesbeth. Er verschijnen nl. al nieuwe buien op de radar. Morgen blijft het droog. Lachende smiley

Het is helemaal niet nodig om me te helpen redenen te bedenken voor uitstel.... Knipoog smiley
Maar... het begin is er inmiddels...
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:26

IMRE695 schreef:
Even een serieuze vraag: wie gaat er van jullie wel eens in retraite in een kloostergemeenschap of andere religieuze setting?

wel imre mijn ervaring wil ik niet zo bewust een retraite noemen
maar ik ben wel week op een christelijke camping de betteld geweest
(geen kindervakantie,)dus het was er heerlijk rustig en stil je kon naar bijbelstudies gaan of gewoon lekker op jezelf blijven,veel gewandeld ,gelezen en gebeden.
een heerlijke rust zonder eens afgeleid te worden door de dagelijkse beslommeringen en of m'n kids.
ik was heerlijk aleen en als ik wilde kon ik toch contacten opzoeken maar dat gebeurde niet vaak.
ik kreeg juist in die periode weer mijn vreugde terug en ervoer mijn hemelse Vader als zeer nabij.ging toen ook zeer bewust meer lezen in Gods woord.
dus denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je gaat als je maar de mogenlijkheid hebt om je af te zonderen en je te kunnen richten op God en Zijn Woord.En als je je daar dan voor opensteld zul je vanzelf voor jezelf gaan ervaren hoe dicht God bij jou wil zijn.

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 17 mei 2010, 13:28
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:33

hier was het ook vroeg dag, 7 uur
de kids naar school was,gedraaid en droog en nu komen de buien eraan
de 1e hagelbui is al geweest, Twijfelende smiley
jammer want het zonnetje scheen zo lekker vanochtend Huilende smiley, smiley in tranen
ik wil meer zon Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 17 mei 2010, 13:34
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:38

IMRE695 schreef:
Gewoon een knuffel, omdat het weer maandag is! Kussende smiley

Ook zonder reden mag je knuffelen hoor imre....
Een knuffel voor iedereen die dat wil Clown smiley ..........
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:45

als lunch een heerlijke gezonde salade Lachende smiley

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 17 mei 2010, 13:47
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 13:46

In de aangehaalde tekst wordt niet echt van een doop in de Geest gesproken. Enkel een vervulling met de Geest. En ja, dat heeft soms speciale uitwerkingen, maar er staat nergens dat die uitwerkingen de enige uitwerkingsmethode is. Ik denk dat de vruchten van de Geest, zoals ze bijvoorbeeld in Galaten 5 genoemd worden ook tot die uitwerking kunnen behoren.

De vervulling met Gods Geest mogen we als christen toch dagelijks ervaren? Of, zoals ik het in een eerdere reactie al aangaf, we mogen in onze relatie met God, vragen om Zijn nabijheid in ons leven door de doorwerking van Zijn Geest in ons om ons zo te helpen op een goede manier in dit leven te staan en van God te getuigen, ieder op zijn/haar manier met de talenten die God hem/haar gegeven heeft. Is dat dan wat je verstaat onder doop met de Geest, dat we dagelijks mogen vragen om de vervulling met Zijn Geest om ons leven te richten? Want daar lijkt ook nu je pleidooi wel naar te verwijzen...
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:02

HENK710 schreef:
Ik denk inderdaad dat we ons beter kunnen richten op de verwachting van Gods komst in ons leven! Juist op die manier kunnen we ook in de wereld staan die steeds verder afkalft. En dan mag de verwachting van Zijn komst om heel Zijn schepping totaal te vernieuwing een prachtig vooruitzicht zijn, waar we andere mensen om ons heen ook op mogen wijzen....omdat we in ons eigen leven merken wat die vernieuwing hier en nu al teweeg kan brengen. En ja, dat is veel waard. Dat houdt mij in elk geval op de been! God ziet naar ons om....dwars door enorme stupiditeiten van onszelf heen! Dat lijkt me meer de moeite waard om ons op te richten dan de vraag hoe en wat precies met Israël en dergelijke.

Intereseert het wereldtoneel me daarom niet? Neen! Ik zie ook met lede ogen aan hoe mensen overal ter wereld de boel verzieken op een of andere manier. Maar het gaat er toch om om een mogelijke verandering vooral teweeg te brengen vanuit je eigen kring! Verbeter de wereld, begin bij jezelf...het geldt ook in dit geval...al is God hierin het eigenlijke startpunt!

Ik denk ook dat het allerbelangrijkste is dat we klaar zijn om God te ontmoeten; op ieder moment in ons leven. We weten ook niet wanneer het onze tijd is om te gaan.

Toch is het genade dat God zoveel heeft verteld in Zijn Woord over de tijden die gaan komen. En het is denk ik van belang om daar e.e.a. van af te weten om je leven ernaar te richten. Vooral naarmate de tijd vordert.

Stel bijvoorbeeld dat er niets in de bijbel had gestaan over het teken van het beest op hand of voorhoofd. Zonder dit teken kan er straks niets meer gekocht of verkocht worden. Als Gods Woord hiervoor niet had gewaarschuwd had ik dit teken mss gewoon laten 'zetten' als het zover was. Want wat is daar nou mis mee? t Is handig, minder fraudegevoelig en in deze tijd van piercings en tattoos... ach....
Maar nu weet ik beter.

Ik denk ook dat het enorm bemoedigend kan werken als de tijd van lijden eenmaal daar is (ik heb het niet persé over de grote verdrukking) om te weten dat God al deze zaken heeft voorspeld / voorzien. De bijbel komt letterlijk uit. We weten hoe betrouwbaar het Woord van God, en God zelf dus, is. Dat lijkt me tegen die tijd een welkom steuntje in de rug.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:28

Quote:
Dan word je net zo druk als twintig pubers

Een echte Adhd-er heeft daar geen E-nummers voor nodig hoor Geschokte, onthutste smiley
vraag maar aan zoonlief Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 17 mei 2010, 14:31
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:30

IMRE695 schreef:

Hoi Imre,
Ik ben zelf 2 keer een lang weekend naar een klooster geweest, in de buurt van Deventer, was heel leerzaam en bracht mij juist door de stilte dichter bij God.
Voor dit jaar heb ik echter iets anders in gedachten, zal de link bijvoegen
http://www.retraitecentrum.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:33

Een parel is op zijn mooist als hij geslepen en gevormd wordt!

Laat jij je kneden door God ookal doet het pijn?
Ga jij door alle pijn heen naar God toe is dat je schuilplaats?
De beste plek om te zijn mijns inziens!

Wil jij je laten gebruiken tot eer van God en niet je zelf de minste willen zijn in Gods koninkrijk....
1 lichaam wat moet een oog zonder die hand en die hand zonder die voet...

Niet strijden tegen elkaar maar met elkaar een zijn in de Heer, kerkmuren voorbij ....

Dat wou ik effe kwijt....

Greets,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:37

Vandaag ben ik dankbaar voor:

*Het prachtige weer
*Kostbaar te mogen zijn in Zijn ogen
* God trouw is waar mensen soms teleurstellen
*God in alles is , en groter dan elk dal....

Have a blessed day!

Waar zijn jullie vandaag dankbaar voor?

GR Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 14:44

Heb er nog steeds harstikke zin in , houd wel van een gezellige boel en mijn 3 musketiers ook Clown smiley

Tot zaterdag luitjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:30

GRACE585 schreef:
hier was het ook vroeg dag, 7 uur
de kids naar school was,gedraaid en droog en nu komen de buien eraan
de 1e hagelbui is al geweest, Twijfelende smiley
jammer want het zonnetje scheen zo lekker vanochtend Huilende smiley, smiley in tranen
ik wil meer zon Huilende smiley, smiley in tranen

ach... kom maar grace, ik heb de hele dag al zon
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:34

IMRE695 schreef:
Nou, ik moet nog drie wassen opvouwen, het beddengoed strijken (niet meer gedaan sinds 2006), de natte cel reinigen en eigenlijk nog stofzuigen in de living. Gefrustreerde smiley

De tussenstand:

2 wassen opgevouwen, het strijkgoed is weg, de douche doen we morgen en stofzuigen op Sint Juttemis! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:35

GRACE585 schreef:
als lunch een heerlijke gezonde salade Lachende smiley

Zelf gemaakt? Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: maandag 17 mei 2010, 15:36

PEACEDOVE820 schreef:
Ook zonder reden mag je knuffelen hoor imre....
Een knuffel voor iedereen die dat wil Clown smiley ..........

Aha, nou dan een fantenknuffel, omdat ik knuffelen wil! Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 612 613 614 615 616 617 618 ... 6194 Volgende
Pagina 615 van 6194