| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:05
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | Als ik hoor en zie dat de man gescheiden is zal ik daar ook geen verdere kennis mee willen maken als het gaat om een relatie (verkering) want ik mag niet met een gescheiden man trouwen is dat overspel en bega ik ook zonde en dat moet niet. Alleen als de man weduwnaar is of als zijn vrouw hem heeft verlaten voor een ander terwijl hij daar geen weet van heeft. Anita |
Hiermee geef je voor jezelf wel een rare tweeerlei boodschap af.
t mag wel....en t mag niet?
Jij wilt geen man die gescheiden is, omdat dat volgens jou overspel is.??? Maar een weduwnaar of man van wie vrouw er vandoor is met ander... mag wel?
Ik vind dat je die dingen erg in hokjes plaatst, precies zoals mensen doen als ze horen dat je gescheiden bent. Wie weet mijn achtergrond, wie weet mijn redenen, wie weet van mijn strijd, wie weet van mijn schuldig voelen daardoor, van mijn schreeuw naar God? Alleen God weet er van...en Hij heeft naar mij omgezien, mij weer bij de hand genomen. Alleen God zal ons beoordelen. Geen zonde is groter dan de ander.
Het gaat erom wat we bij dat kruis hebben neergelegd.
Gelukkig is God genadig en heeft hij geen bordje neergezet met de boodschap dat scheidingen niet in behandeling worden genomen.
Integendeel... moord werd zelfs in behandeling genomen. En ik denk dat dat toch wel een van de grootste schulden is die een mens op zich kan laden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:06
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Hiermee geef je voor jezelf wel een rare tweeerlei boodschap af.
Jij wilt geen man die gescheiden is, omdat dat volgens jou overspel is.??? Maar een weduwnaar of man van wie vrouw er vandoor is met ander... mag wel?
Ik vind dat je die dingen erg in hokjes plaatst, precies zoals mensen doen als ze horen dat je gescheiden bent. Wie weet mijn achtergrond, wie weet mijn redenen, wie weet van mijn strijd, wie weet van mijn schuldig voelen daardoor, van mijn schreeuw naar God? Alleen God weet er van...en Hij heeft naar mij omgezien, mij weer bij de hand genomen. Alleen God zal ons beoordelen. Geen zonde is groter dan de ander.
Gelukkig is God genadig en heeft hij geen bordje neergezet met de boodschap dat scheidingen niet in behandeling worden genomen.
Integendeel... moord werd zelfs in behandeling genomen. En ik denk dat dat toch wel een van de grootste schulden is die een mens op zich kan laden. |
AMEN Jonathan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:07
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | snapper functioneerd prima hier hoor wij zijn vandaag Annet dr nieuwe autootje in Wesel wezen halen en hebben dat gevierd met ijs op het terras van het Eiscafe op het marktplein in Goch daar hebben wij besloten dat Eiscafe een cultureel hoogstandje is wat jullie hollanders niet hebben 
daarnaast maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie bij voorbaat sterkte te wensen wegens de vroegtijdige uitschakeling in Zuid-Afrika
Groet van Pieter649 die het wederom niet kan laten op het forum te reageren via Annette dr profiel  |
Mario zich afvraagd of Pieter649 geen zakgeld krijgt om zijn cm-abbo te betalen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:13
|
|
|
|
we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
voor zover ik weet gaan uiteindelijk mee;
Hannah810 met twee kinderen hanna's zus marianne 39 jr met twee kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 marianne129 parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen vriendin van roos met haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176 lielie johanneke817 met drie kinderen tessybear, als zij vervoer kan vinden.....met kind syla en haar vriend harry en drie kinderen
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? griffin748 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 peter646 kanjer134 louwrens662 zwaait wanneer hij langsfietst..... henk546 herman040 dirkjan078 leo571 met drie kinderen jan853 met vijf kinderen jan443 duhdude een vriend van dtje 40 jr? arjan007 en zijn echtgenote christian892 met kinderen??
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin.
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........ het wordt hoe langer hoe leuker...............
mochten er nog vragen zijn.........gooi ze in de groep, zou ik zeggen, voorlopig ziet de weerverwachting er stralend uit..... mocht je je niet opgegeven hebben; van harte welkom, maar probeer dan misschien tien minuutjes eerder te zijn, zodat je ons niet mist. heeft iemand soms een printer die het wél doet? misschien kun je dan een printje met de namenlijst maken?
verder zou ik jullie willen vragen, degenen (die inmiddels geen lid meer zijn, maar) zich wel hebben opgegeven, nog even te vragen in hoeverre zij de picknick nog in hun agenda hebben staan...... niet iedereen is nl nog bereikbaar voor me..... ik heb er zin in en hoop jullie komende zaterdag te ontmoeten!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:13
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Okee, de picknickmand staat klaar met bordjes, doekjes, pleisters en velerlei middelen om de maag te vullen... Tas met kleed, kleding en alle andere noodzakelijke eigendommen... Rugzak met speelgoed voor uk!
Nu maar hopen dat Jonathan een grote kofferbak heeft  |
Jaja Jij denkt wel....dat zien we wel, ja.... die Jonathan woont vlakbij...heeft misschien wel grote auto.. Plek zat hoor.... desnoods stapelen we gewoon.
| MARISKA601 schreef: | | Je bent wat vergeten tessy.. het aller belangrijkste..... |
| TESSYBEAR731 schreef: | Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor 
|
daarvoor is plek zat in de auto hoor. Rest laten we gewoon staan wat niet past...... whahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:42
|
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik het niet eens met je gekozen strategie. Temeer omdat het in veel gevallen niet werkt. Iedereen die een scheiding meemaakt blijft zitten met een stuk schuldgevoel. Of dat terecht is of onterecht maakt niet uit, dat gevoel blijft aan ieder christen knagen. De mens zit nu eenmaal anders in elkaar dan we zouden willen. Om dit schuldgevoel weg te redeneren gaat men zichzelf rechtvaardigen, en ik geloof dat dat ook terecht is, maar dat dat tegelijkertijd ook weer niet alles is. En ook niet dat de volledige waarheid weergeeft. In mijn ogen is het slechts een poging het schulgevoel weg te redeneren en ik denk dat dat niet werkt. Dat schuldgevoel geeft ook onzekerheid. Onzekerheid naar God en naar de gemeente. En dat los je niet zo gemakkelijk op. Vaak durft men niet meer naar de gemeente, omdat je het idee hebt dat je daar niet hoort. Door de anderen word je gezien als tweederangs christen, die je mag gedogen in de gemeente, maar die eigenlijk al met één been in de hel staat.
Wat voor mij echter geholpen heeft, is dat ik vergeving gevraagd heb. Eigenlijk voortdurend vergeving, want het bleek, dat hoewel ik misschien in mijn recht stond door te scheiden, ik heel veel dingen fout gedaan had. Pas toen ik door dat proces van vergeving ging, kon ik weer opnieuw beginnen. Mijn ex en ik hebben daarna nog een ontmoeting gehad, waarin we vergeving aan elkaar gevraagd hebben voor alle fouten die we gemaakt hebben. Toen heb ik pas de bevrijding gevonden waar ik naar op zoek was.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 00:46
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Hiermee geef je voor jezelf wel een rare tweeerlei boodschap af.
Integendeel... moord werd zelfs in behandeling genomen. En ik denk dat dat toch wel een van de grootste schulden is die een mens op zich kan laden. |
Als je als man en vrouw trouwt beamen je dat als een zegel die nimmer verbroken word tot je dood scheidt dit bedoel ik voor als een man weduwnaar is geworden en dus vrij af is en weer opnieuw mag trouwen. Als de vrouw van de man verlaat om de ander en hij koestert nog zijn vrouw maar de vrouw geeft strikt de boodschap ik wil van je scheiden en de man niet is dat een ander verhaal en gaat de man vrij uit omdat hij dit liever niet had gewild maar met dwang werd gedwongen.
Als je beide voor gemak snel trouwt zonder elkaar echt te kennen en later beseft van heej dat en dat heb ik niet van hem of haar verwacht ren dan niet snel naar de advokaat om te scheiden maar los het samen op met God en bidt voor elkaar en zoek naar oplossing waarop het zo mis liep dat je elkaars vertrouwen mag hervinden want vaak is het dat we snel opgeven en om ons zelf denken en dan vaak uit elkaar gaan.
Verder ik ben een vrijgezelle vrouw nog nooit samen gewoont of getrouwd geweest je gaat nadenken over je leven en bekijkt de dingen dan ook naar de letter wat zegt Hij en wat vraagt Hij van mij dat ik doen zal en je kan als mens zwak zijn en op het vlees op je gevoel af gaan maar wat is wijsheid en waarop vul je leven in voor mij geld dan WLW dat houd in Ware Liefde Wacht je wil je voor 1x je aan iemand geven en voor je hele leven daarmee oud worden totdat Jezus terug komt. Mijn gebeden die ik vaak meeneem en hoop je dat er een man naar Gods hart op je levensweg nabij komt en waar hij je als hoofd van het gezin kan zijn en jou als vrouw geestelijke onderwijs mee kan geven. Velen die mij kennen weten dat ik ouderwets ben en te zwart -wit ben in geloof maar is het niet zo dat het woord juist zwart op wit is. Alleen willen we ons ook daar aan gehoorzamen en Hem volgen op heel je levensweg.
Zo ken ik je leven niet en hoe het uitviel en ieders leven hebben harten die zich pijn hebben gedaan is jammer dat het zo is gebeurd. Maar begrijp me wat ik zeg ook ik heb wel mijn verantwoordelijkheid met wie ik ga kennis maken met wie ik verkering aan ga of daarmee ga trouwen en als ik alleen op mijn vlees zou af gaan inplaats van mijn geest dan pleeg ik zelf wel overspel als ik met een gescheiden man zou verkeren als dat van de achtergrond ook niet pluis is.
We hebben allemaal onze eigen verantwoording af te leggen bij God en Hij doorgrond onze harten en weerlegt ze tot vergeving en genezing.
Hartelijke groet,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 01:03
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik het niet eens met je gekozen strategie. Temeer omdat het in veel gevallen niet werkt. Iedereen die een scheiding meemaakt blijft zitten met een stuk schuldgevoel. Of dat terecht is of onterecht maakt niet uit, dat gevoel blijft aan ieder christen knagen. De mens zit nu eenmaal anders in elkaar dan we zouden willen. Om dit schuldgevoel weg te redeneren gaat men zichzelf rechtvaardigen, en ik geloof dat dat ook terecht is, maar dat dat tegelijkertijd ook weer niet alles is. En ook niet dat de volledige waarheid weergeeft. In mijn ogen is het slechts een poging het schulgevoel weg te redeneren en ik denk dat dat niet werkt. Dat schuldgevoel geeft ook onzekerheid. Onzekerheid naar God en naar de gemeente. En dat los je niet zo gemakkelijk op. Vaak durft men niet meer naar de gemeente, omdat je het idee hebt dat je daar niet hoort. Door de anderen word je gezien als tweederangs christen, die je mag gedogen in de gemeente, maar die eigenlijk al met één been in de hel staat. Wat voor mij echter geholpen heeft, is dat ik vergeving gevraagd heb. Eigenlijk voortdurend vergeving, want het bleek, dat hoewel ik misschien in mijn recht stond door te scheiden, ik heel veel dingen fout gedaan had. Pas toen ik door dat proces van vergeving ging, kon ik weer opnieuw beginnen. Mijn ex en ik hebben daarna nog een ontmoeting gehad, waarin we vergeving aan elkaar gevraagd hebben voor alle fouten die we gemaakt hebben. Toen heb ik pas de bevrijding gevonden waar ik naar op zoek was. |
het schuldgevoel waar je het over hebt.... ik heb daar nooit een moment last van gehad. het weggaan van mijn expartner kwam voor ons als een donderslag bij heldere hemel, en toen ik hem na 5 keer weer proberen definitief de deur uitzette was dat de grootste bevrijding die ik ooit meemaakte. God is duidelijk in Zijn woord als het gaat over echtscheiding na echtbreuk, en dat gegeven gaf me berusting in mijn scheiding.
en jonathan.... een vrouw die verliefd is op een ander tijdens haar huwelijk doet ook overspel he( in haar hart)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 01:22
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | | dan pleeg ik zelf wel overspel als ik met een gescheiden man zou verkeren als dat van de achtergrond ook niet pluis is. |
Daar kun je pas over oordelen als je die achtergrond weet en niet bij voorbaat al afwijzen. Weet je Anita,als mensen trouwen hopen/weten/denken ze dat het voor eeuwig is,die belofte doen ze ook dus ooit zijn ze net zo begonnen als jij.........niemand kan in de toekomst kijken,jij(gelukkig)ook niet
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op zaterdag 22 mei 2010, 01:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NISHA834
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 01:25
|
|
|
|
Sorry Hannah, maar ik kreeg vanavond een smsje van Willianne dat zij niet kan komen met haar twee kinderen.
Ze kan evn niet online komen, vandaar dat ze mij vroeg dit door te geven... Volgende keer beter...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 07:46
|
|
|
|
| NISHA834 schreef: | Sorry Hannah, maar ik kreeg vanavond een smsje van Willianne dat zij niet kan komen met haar twee kinderen.
Ze kan evn niet online komen, vandaar dat ze mij vroeg dit door te geven... Volgende keer beter... |
oke........nisha......maar ik ga het niet meer bijhouden, op de lijst. zoals je in t bericht kon lezen; we spreken om twaalf uur af, ben je later, dan ga je richting schaapskooi, en het moet gek gaan als je zo'n flinke groep misloopt.
staat er vanochtend om half zes een jongetje naast mn bed; mama.........is het al picknick-feest? hoelaat gaan we weg?? zou hij er soms zin in hebben?? (nu zit hij ook weer te roepen; gaan we al, mama?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 07:55
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht. |
Alleen als inzicht leidt tot doorzicht en vanuit doorzicht naar uitzicht.
(vrij naar Heere Heeresma)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KANJER134
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:01
|
|
|
|
Ik wens alle picknik gangers een fijne dag met leuke ontmoetingen.
(Helaas kan ik er door omstandigheden niet bij zijn)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Daar ben ik het inderdaad mee eens! Het laatste wat iemand hoeft te proberen is mij te vertellen hoe ik wel of niet moet leven Ik ga er vanuit dat iedereen voor zichzelf in het reine moet komen met God en/of zich zelf en niemand anders kan er over oordelen of je dat wel of niet bent. Wat in jouw ogen verkeerd is Shanita, kan in de ogen van de ander juist zijn... Beter met zachte hand iemand in de juiste richting helpen, dan ze een rottrap geven en ze het verder zelf uit laten zoeken...  | Hier wil ik graag een kanttekening bij maken, omdat ik dat vaker hoor hier op de site. Als je iemand leert kennen op deze site en je wilt een relatie met hem, is het toch logisch dat je je open stelt voor de ander. En dat je ook luistert naar datgene wat hij te zeggen heeft? Is hij dan niet degene die samen met je mag zoeken naar antwoorden? Natuurijk komt dan het verleden van jullie beide naar voren, omdat dit verleden veel te maken heeft met wie je bent. We hebben hier nog een woord niet gebruikt, en dat is het woord kwetsbaarheid. Vaak voelen we ons kwetsbaar op onze zwakke punten en kunnen we heel gemakkelijk de houding aannemen van: ik zoek het zelf wel uit. Maar in een relatie zul je merken dat je je ook kwetsbaar moet durven opstellen. Immers, echte liefde overwint alles.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | | morgen vieren wij hier 2 verjaardagen ... mijn dochter werd 19 en zoontje werd gisteren 14 jaren jong ... het word groots gevierd ... héérrlijk in de tuin ... maar word gék van wat ik allemaal moet regelen ... maarja, tzal wel weer goed komen ... |
gefeliciteerd inka; gewoon bij t begin (kop koffie) beginnen, en doorgaan tot je klaar bent.... (en als t nodig is even van je af organiseren.....zoals ze dat zo netjes zeggen.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:02
|
|
|
|
| CORRIEVN785 schreef: | | Als ik lees dat vrouwen met pubers nog minder kans hebben om een relatie te krijgen kan ik wel stoppen. Heb er twee rond lopen Hahaha |
Nou Corrie, het scheelt als je pubers lange weekenden naar hun vader gaan, als ze dat nog willen. Want in het begin heb je vooral een weekendrelatie met je nieuwe vlam en dan is het wel rustig als ze even van de vloer zijn. Verder moet je niet verwachten dat jouw pubers een nieuwe man ook als een soort substituutvader gaan zien. Integendeel. Hun houding zal eerder zijn: wìj luisteren niet meer naar de nieuwe vriend van mama. Het beste wat je kunt afspreken is dat je nieuwe vriend jou op de achtergrond steunt en als een klankbord dient, ook bij de opvoeding. Het scheelt misschien wel als hij ook zelf kinderen heeft, liefst pubers. Tot slot: ik maakte in het begin veel grapjes met de pubers van een vroegere vriendin. Later zei ik gewoon wat ik vond of dacht. Dàt vonden ze ook wel interessant, vooral om eindeloze discussies te voeren en om mij weer onderuit te halen. Enfin, je kunt ook best als 'nieuwe vriend van' een leuk contact met de pubers van een ander opbouwen, mits je hun gebruiksaanwijzing een beetje kent.
Imre, die pubers geweldig vindt, mits ze op tijd naar bed gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:09
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | niks illegaals aan hoor; ik ga met mijn pleegkinderen picknicken, en toevallig gaan er toch nog meer gezinnen die dag...........!!
als ik met twee kinderen ga picknicken, imre; moet ik dan ook toestemming hebben?  |
Er is een goede advocaat aan jou verloren gegaan, Hannah!
http://www.youtube.com/watch?v=eVWdB7rIMf4
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Hier wil ik graag een kanttekening bij maken, omdat ik dat vaker hoor hier op de site. Als je iemand leert kennen op deze site en je wilt een relatie met hem, is het toch logisch dat je je open stelt voor de ander. En dat je ook luistert naar datgene wat hij te zeggen heeft? Is hij dan niet degene die samen met je mag zoeken naar antwoorden? Natuurijk komt dan het verleden van jullie beide naar voren, omdat dit verleden veel te maken heeft met wie je bent. We hebben hier nog een woord niet gebruikt, en dat is het woord kwetsbaarheid. Vaak voelen we ons kwetsbaar op onze zwakke punten en kunnen we heel gemakkelijk de houding aannemen van: ik zoek het zelf wel uit. Maar in een relatie zul je merken dat je je ook kwetsbaar moet durven opstellen. Immers, echte liefde overwint alles. |
liefde overwint alles.........(ik weet niet of dat altijd zo is, maar oke....) echte liefde zal moeten groeien, chatuliem!! "kwetsbaarheid met veiligheid; het voelt volmaakt" schreef ik ooit in één van mijn gedichten. maar dat betekend wel, dat je je kwetsbaarheid vaak pas kunt tonen wanneer je je veilig genoeg voelt. en dan nog; hoe veilig voelt het wanneer je het gevoel hebt dat iemand je de les leest? ik zou me persoonlijk prettiger voelen wanneer iemand met me mee wil denken!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:12
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | | morgen vieren wij hier 2 verjaardagen ... mijn dochter werd 19 en zoontje werd gisteren 14 jaren jong ... het word groots gevierd ... héérrlijk in de tuin ... maar word gék van wat ik allemaal moet regelen ... maarja, tzal wel weer goed komen ... |
Proficiat! Enne... er wordt nog ergens een heide-party georganiseerd. Neem ze daarmee naar toe!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:14
|
|
|
|
Ontbijt voor mevr. Mariska:
Een kopje kippensoep, een glas jus de orange, een broodje met leverpastei, een sloot koffie en een verse peuk. Als extraatje: een loempia met flink veel saté-saus!
EET SMAKELIJK!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:16
|
|
|
|
wij zingen "op de grote stille heide" anders hier, imre; op de grote stille heide, dwaalt een herder eenzaam rond... sinds hij bij het barbequen, reeds zijn laatste schaap verslond....
hier een linkje voor de kleintjes, om een idee te hebben waar we vandaag naar toe gaan......... blatende schaapjes, met lammeren;
http://www.youtube.com/watch?v=wHaNfHmkhWQ&feature=related
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:18
|
|
|
|
| Quote: | TESSYBEAR731 schreef: Mijn goede humeur zeker? Dies ook al ingepakt hoor
JONATHAN schreef: daarvoor is plek zat in de auto hoor. Rest laten we gewoon staan wat niet past...... whahaha |
Nou, dan moet jij alles maar thuis laten...past precies dan
Oh, en hebben we onze eeuwige dank al aan je betuigt dat je ons helemaal mee naar Ede neemt? Nee?? Nou, bij deze dan! Enneh, alvast succes 
Tot strakkies allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Hier wil ik graag een kanttekening bij maken, omdat ik dat vaker hoor hier op de site. Als je iemand leert kennen op deze site en je wilt een relatie met hem, is het toch logisch dat je je open stelt voor de ander. En dat je ook luistert naar datgene wat hij te zeggen heeft? Is hij dan niet degene die samen met je mag zoeken naar antwoorden? Natuurijk komt dan het verleden van jullie beide naar voren, omdat dit verleden veel te maken heeft met wie je bent. We hebben hier nog een woord niet gebruikt, en dat is het woord kwetsbaarheid. Vaak voelen we ons kwetsbaar op onze zwakke punten en kunnen we heel gemakkelijk de houding aannemen van: ik zoek het zelf wel uit. Maar in een relatie zul je merken dat je je ook kwetsbaar moet durven opstellen. Immers, echte liefde overwint alles. |
Ik heb dan ook nooit beweerd dat je nooit iets van een ander aan moet nemen, Chat! Maar alles valt en staat natuurlijk wel op de manier waarop en de manier die ik beschreef is bij mij iig niet de juiste, maar zal vooral averechts werken. Je kunt altijd leren van een ander en wanneer iemand je in liefde ergens op wijst en er over wil praten is dat gewoon goed... Denk alleen niet dat je altijd maar klakkeloos alles aan moet nemen, weet uit ervaring dat zoiets je geen goed doet! Dus: Onderzoekt alle dingen, en behoud de goede
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op donderdag 27 mei 2010, 16:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:42
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Ontbijt voor mevr. Mariska:
Een kopje kippensoep, een glas jus de orange, een broodje met leverpastei, een sloot koffie en een verse peuk. Als extraatje: een loempia met flink veel saté-saus!
EET SMAKELIJK!!
 |
Dank u heer Imre.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:45
|
|
|
|
Goeiemorgen Fris fruitig Friesland meldt zich Ik vertrek,ik maak even een omweggetje via Groningen.....oant letter......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:46
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Mario zich afvraagd of Pieter649 geen zakgeld krijgt om zijn cm-abbo te betalen |
Mario heeft gelijk, meneer 649 moest gisteren de nieuwe auto van mevrouw649 betalen, dus zakgeld weer op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:48
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | . Of: ik ben als maagd het huwelijk ingegaan en na het huwelijk bleek het in bed niet te werken. Moet je dan de rest van je leven daar maar in berusten? Ik vraag me dan ook oprecht af of het wel wijs is als maagd het huwelijk in te gaan. Thomas, gescheiden. |
Thomas, begrijp ik hieruit dat jij er een voorstander van bent om eerst samen seks te hebben om te kijken of het in bed wel fijn is voor dat je met iemand wilt trouwen? klinkt toch wel een beetje als: eerst ff proeven voor ik een beslissing neem. Dat veel mensen niet wachten met seks tot na het huwelijk heeft denk ik niet zo zeer te maken met een van te voren gepland uitproberen dan wel met zo smoor verliefd zijn, dat het vlees sterker is/wordt dan de geest.
Wanneer je iemand voor je gaat trouwen wilt "uitproberen" om te kijken of het gaat, zul je denk ik een redelijke tijd moeten gaan samenwonen. Ik denk dat je dan pas echt merkt hoe iemand is, ook wanneer de persoon zich even niet lekker voelt, of in een stress situatie is. Hoe iemand is nadat de eerste verliefdheid is overgegaan tot een diep houden van, merk je vaak pas in een huwelijk (of samenwonen).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:52
|
|
|
|
De zon schijnt al boven Ede. Hier en daar zijn wolken te zien. Er is geen regen voorspeld. Ik wens een ieder veel plezier vandaag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 08:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | daarnaast maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie bij voorbaat sterkte te wensen wegens de vroegtijdige uitschakeling in Zuid-Afrika
Hahahahahahahahahahahaha Wat hebben duitsers een geweldige humor . |
Onze duitse buurman is deze week de voetbaloorlog begonnen. Hij is zn huis aan het isoleren en heeft er een steiger omheen staan, waar woensdagavond een duitse vlag aan bevestigd werd, precies voor ons raam! Waarna mijn echtgenoot de viltstiften van mijn dochter opeiste en 2 nederlanse vlaggetjes op het isolatiepiepschuim naast zijn voordeur heeft gekleurd Daarna werd er na een flinke lachbui gezamelijk een biertje gedronken. Konden alle voetbalfans van verschillende clubs maar zo gezellig met elkaar omgaan he!
En om weer ff ontopic te gaan:
speciaal voor Imre: heuteabend grillabend, mit Fleisch,Kartoffelsalat und Brod mit Krauterbutter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 22 mei 2010, 09:27
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd ben ik het niet eens met je gekozen strategie. Temeer omdat het in veel gevallen niet werkt. Iedereen die een scheiding meemaakt blijft zitten met een stuk schuldgevoel. Of dat terecht is of onterecht maakt niet uit, dat gevoel blijft aan ieder christen knagen. De mens zit nu eenmaal anders in elkaar dan we zouden willen. Om dit schuldgevoel weg te redeneren gaat men zichzelf rechtvaardigen, en ik geloof dat dat ook terecht is, maar dat dat tegelijkertijd ook weer niet alles is. En ook niet dat de volledige waarheid weergeeft. In mijn ogen is het slechts een poging het schulgevoel weg te redeneren en ik denk dat dat niet werkt. Dat schuldgevoel geeft ook onzekerheid. Onzekerheid naar God en naar de gemeente. En dat los je niet zo gemakkelijk op. Vaak durft men niet meer naar de gemeente, omdat je het idee hebt dat je daar niet hoort. Door de anderen word je gezien als tweederangs christen, die je mag gedogen in de gemeente, maar die eigenlijk al met één been in de hel staat.
Wat voor mij echter geholpen heeft, is dat ik vergeving gevraagd heb. Eigenlijk voortdurend vergeving, want het bleek, dat hoewel ik misschien in mijn recht stond door te scheiden, ik heel veel dingen fout gedaan had. Pas toen ik door dat proces van vergeving ging, kon ik weer opnieuw beginnen. Mijn ex en ik hebben daarna nog een ontmoeting gehad, waarin we vergeving aan elkaar gevraagd hebben voor alle fouten die we gemaakt hebben. Toen heb ik pas de bevrijding gevonden waar ik naar op zoek was. |
Voor mij is dit net zo geweest. Ik heb ook bevrijding ervaren toen er vergeving was. Boosheid en teleurstelling naar mijn ex toe, belemmerde mij behoorlijk. Ook in de communicatie met mekaar was dit niet bevorderlijk. Een jaar geleden had ik behoorlijk intensieve gesprekken met haar weer gehad over de dingen die in het huwelijk fout zijn gegaan. De ander, mijn beste vriend was het, die in het huwelijk kwam te staan. En natuurlijk ook dingen die ik anders had kunnen doen, maar door de onmacht je vrouw te zien verliezen niet lukten. Al die dingen hebben we uitgesproken. Maar ook mekaar kunnen vergeven. Die vriend hoef ik nooit meer te zien, of te spreken. Heb ook niets tegen hem, ben daar gewoon helemaal klaar mee.
De gemeente waar ik niet meer kwam, bezoek ik nu weer, heb ook de teleurstelling met een aantal mensen uitgesproken, ook met de pastoraal medewerker heb ik een goed gesprek gehad, over die dingen. Over de voordeur die altijd is voorzien van een warm welkom, maar de achterdeur van de kerk die onbewaakt is, waar mensen zo door verdwijnen.
En weet je.... vergeving naar anderen is genezing, genezing maakt vrij. Die dingen hebben bij mij de deuren voor God weer helemaal open gezet, die jaren op een minikier stonden. En de weg die God nu met mij gaat is geweldig.
Wat dan wel jammer is, is dat mensen je nog een bordje opplakken....gescheiden, en nog meer jammer is, is dat t mensen zijn die je broers en zussen zijn. De wereld heeft er geen moeite mee hoor, daar heb ik de jaren na mijn scheiding meer steun gevonden dan bij mede christenen. En dat doet pijn als mensen je nog steeds in hokjes duwen.
Gelukkig heeft God geen bordjes, hokjes,.... alleen maar twee Liefdevolle armen.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |