| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:22
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | zijn net goed en wel thuis uit het ziekenhuis de val van mijn dochter tijdens de picknik heeft haar toch een gebroken arm opgeleverd ze zit nu vanaf haar hand t/m bovenarm in de gips dat wordt dus geen fietsexamen doen a.s. woensdag ,waar ze dus stevig van baalt maar niet mee te hoeven gymen heeft ze geen probleem mee  |
He de arme wens der heel veel beterschap en ook jou een dikke knuf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:32
|
|
|
|
Ik denk ook niet dat het zo is, dat men het niet als zonde wil zien...ik geef eerlijk toe dat ik gewoon fout geweest ben, een zonde begaan heb. Maar ik denk dat het juist door het veroordelen van die zonde door mede christenen zo gevoelig komt te liggen. Het raakt dan al snel een gevoelige snaar en ik zelf ben dan iig geneigd sneller in de verdediging te schieten dan normaal. Ik heb in de periode dat ik in scheiding lag menig maal gedacht dat ik beter af geweest was als ik geen christen was, omdat ik bij niet-christenen gewoon veel meer begrip vond dan bij christenen. Natuurlijk is het een zonde, maar ik weet ook dat het de juiste beslissing was en dat die zonde me, net als alle anderen vergeven kan worden door God. Het is bij mij in elk geval niet zo dat ik het niet meer als een zonde zie, maar dat ik het mezelf niet meer aanreken omdat Hij dat ook niet doet. Wat ik wel doe, is er lering uittrekken...en dat toepassen in de praktijk.
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zondag 23 mei 2010, 22:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:36
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | Mooi gezegd Marieke! Ik ben het helemaal met je eens.
Tegelijkertijd valt me één ding op, en niet alleen in deze discussie... Heb getwijfeld of ik het wel of niet zou schrijven... Juist ook vanwege de gevoeligheid ervan... Ik doe m'n best om m'n woorden zorgvuldig te kiezen en hoop niet dat ik mensen ermee kwets... Het lijkt erop dat de zonde niet (te) concreet gemaakt mag worden. Dan blijkt al heel gauw dat er gevoelige snaren geraakt worden. Ik begrijp dat ook wel, want in de praktijk kunnen mensen nogal gauw met hun veroordelingen klaar staan. Dat is niet terecht en kan als zeer kwetsend worden ervaren. Juist ook omdat het gaat om iets heels kwetsbaars, namelijk jezelf als persoon. Iets als zonde te zien en te benoemen is mijns inziens echter nog niet hetzelfde als het veroordelen daarvan. De toon waarop het gezegd wordt is van groot belang.... naast het besef dat ieder mens schuldig staat voor God. Niemand kan leven zonder de genade.
Het volgende zeg ik dan ook met veel schroom... Wie bepaalt eigenlijk wat zonde is? Zijn wij dat als mensen of is dat God zelf? Ik proef op het forum regelmatig iets wat bij mij overkomt als het goed praten van zonde. Een voorbeeld uit de reactie van Marieke uit haar post van 16:53 (sorry Marieke, het is absoluut niet als aanval bedoeld, hoop dat je dat begrijpt): 'Echtscheiden is dus in mijn ogen geen zonde, niet als je niet anders meer kan!' Betekent niet anders meer kunnen dat iets geen zonde genoemd kan worden? Marieke, begrijp me goed, ik heb veel respect voor (de beschrijving van) je houding en de manier waarop je uiteindelijk hebt gekozen voor je kinderen en jezelf en daarom ook voor een scheiding...
Er zijn denk ik nog veel meer voorbeelden te noemen, ik herken het ook bij mezelf, waarmee we de zonde het liefst wat algemeen houden en daarmee wat op afstand... Maar is dat juist en ben ik dan eerlijk voor God? Het woord schijnheiligheid is de afgelopen dagen meerdere malen gevallen. In hoeverre kunnen we ook schijnheilig zijn t.o.v. God? Dat zijn vragen die bij mij in deze discussie boven komen... |
hee liesbeth, ik kom er nog op terug hoor, maar heb vanavond iets anders en ik wil er niet zo maar even op reageren, snap je? maar voel me zeker niet aangevallen of zo!!
laterzzzzzzz
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:47
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Natuurlijk is het een zonde, maar ik weet ook dat het de juiste beslissing was en dat die zonde me, net als alle anderen vergeven kan worden door God. Het is bij mij in elk geval niet zo dat ik het niet meer als een zonde zie, maar dat ik het mezelf niet meer aanreken omdat Hij dat ook niet doet. Wat ik wel doe, is er lering uittrekken...en dat toepassen in de praktijk. |
Je hebt goed opgepakt, net als Robbedoes, wat ik bedoelde te zeggen... Daar ben ik blij om!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 22:55
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Je hebt goed opgepakt, net als Robbedoes, wat ik bedoelde te zeggen... Daar ben ik blij om! |
Vind je het een zonde als je besluit te scheiden? Ik zie dat hier steeds weer terug komen....... Ik denk zelf dat je niet over zonde en vergeving moet praten bij een scheiding... Je gaat niet voor niets scheiden en dat is vaak al een moeizaam proces om die beslissing te nemen.... en dan moet je ook nog schuldgevoelens over zonde hebben en vergeving vragen? Het gaat mij iets te ver.....
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vind je het een zonde als je besluit te scheiden? Ik zie dat hier steeds weer terug komen....... Ik denk zelf dat je niet over zonde en vergeving moet praten bij een scheiding... Je gaat niet voor niets scheiden en dat is vaak al een moeizaam proces om die beslissing te nemen.... en dan moet je ook nog schuldgevoelens over zonde hebben en vergeving vragen? Het gaat mij iets te ver.....
Willemijn |
Het erkennen van een zonde hoeft niet per definitie te maken te hebben met het aanpraten van een schuldgevoel. Je mag ook leren zonde te erkennen en verder te leven uit Zijn genade! En dat is volgens mij ook de strekking van de meeste verhalen hier. Scheiden is vanuit Gods scheppingsprincipe te zien als zonde, maar met die constatering houdt het niet op. God biedt leefruimte na de zonde, dat is volgens mij de strekking van ieder verhaal hier!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Vind je het een zonde als je besluit te scheiden? Ik zie dat hier steeds weer terug komen....... Ik denk zelf dat je niet over zonde en vergeving moet praten bij een scheiding... Je gaat niet voor niets scheiden en dat is vaak al een moeizaam proces om die beslissing te nemen.... en dan moet je ook nog schuldgevoelens over zonde hebben en vergeving vragen? Het gaat mij iets te ver.....
Willemijn |
Dat probeerde ik dus ook min of meer aan te geven Willemijn, Maar ik ben wel opgevoed met het idee dat het zonde is...Maar pff ik heb het zeker niet voor men plezier gedaan. Al ben ik achteraf wel blij dat ik het heb gedaan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Daar kun je pas over oordelen als je die achtergrond weet en niet bij voorbaat al afwijzen. Weet je Anita,als mensen trouwen hopen/weten/denken ze dat het voor eeuwig is,die belofte doen ze ook dus ooit zijn ze net zo begonnen als jij.........niemand kan in de toekomst kijken,jij(gelukkig)ook niet |
Persoon in kwestie wijs ik niet af Leanne maar wat ik aan wil geven is Gods woord hoe Hij de dingen bespreekt kijk ik heb niet de bijbelteksten laten meegeven hierin want ik geloof dat iedereen het wel weet.
Nogmaals als je mijn verhaal goed heb gelezen van de goede zuster die voor de 2e keer is getrouwd en daarmee verder leeft dat keur ik goed en is geen zonde juist vanwege haar ex die haar verliet voor een andere vrouw en waarom zij tot Christus is gekomen hoef je als christen vrouw dus niet alleen te leven en ben je vrij om te hertrouwen met een andere partner.
De dag van 22 mei en de roddels wie dat waren zeg ik niet maar ik heb mij wel alleen gevoeld en de grapjes onder mom verder verteld en om werden gelachen kon ik echt niet om lachen waaop ik dus ook paar keer mij van de groep verliet. Verder was het wel genieten van Gods schepping en werd ook wel gevraagt om bij de groep te zitten maar als er geen leuke grapjes vallen dan ben ik weg. Ik kon gelukkig nog genieten van jullie kleine kinderen die op de hei aan het spelen waren nog zo klein en zo teer vragen om aandacht en liefde had een verhaal van een jongentje gehoord en wat hij vertelde zich zo alleen te voelen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn en hij kreeg alles van mama en papa en zijn vriendjes mogen op bezoek komen en mogen naar de film kijken maar wat hij juist graag wilde dat zijn papa en mama bij elkaar zouden zijn na dit verhaal brak mijn hart maar om dan even naar hem te luisteren gaf het jongentje het gevoel van ik mag er toch zijn. Juist kleine kinderen hebben liefde nodig en ik geloof ook wel dat jullie ze die ook geven en dat kinderen van hun ouders horen ja ik hou ook van jou hoe klein of stout je ook bent ook jij mag er zijn. Want er is Vader en die Zei: Laat de kinderen tot Mij komen en verhinder ze niet. Hoe de schaapjes ook zijn zwart, wit, gevlekte alles schaapjes horen bij de Herder zoals we zagen op die verre heide allemaal trouw en veilig bij Hem.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ze zeggen toch altijd dat je werk niet naar het huis mee moet nemen en thuis niet naar het werk.... |
Om helemaal eerlijk te zijn: ik zou niet anders (meer) willen dan lekker thuis werken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:06
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Het erkennen van een zonde hoeft niet per definitie te maken te hebben met het aanpraten van een schuldgevoel. Je mag ook leren zonde te erkennen en verder te leven uit Zijn genade! En dat is volgens mij ook de strekking van de meeste verhalen hier. Scheiden is vanuit Gods scheppingsprincipe te zien als zonde, maar met die constatering houdt het niet op. God biedt leefruimte na de zonde, dat is volgens mij de strekking van ieder verhaal hier! |
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Dank je wel Henk voor het beantwoorden van de vraag die aan mij gesteld was... 't Scheelt mij weer tijd en denkwerk... haha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:07
|
|
|
|
[quote=MARISKA601]Hoe laat wenst u uw ontbijt op bed heer Imre?[/quote
Wel, juffrouw Mariska. Als ik u niet verontrief en u-edele er niet te vroeg voor hoeft op te staan (maar ja, u moet toch vroeg een rondje-hondje doen), dan zou ik rond de klok van half 8, als de zon al 2 uur uit z'n mandje is, wel een smakelijk ontbijtje lusten.
Menu-suggestie:
een wit bolletje met verse aardbeien een bruine boterham met (vergeef me) KAAS een lekker kopje thee met suiker (zet maar een theepot vol) een lekker plakje ontbijtkoek een glaasje water.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:08
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Dat probeerde ik dus ook min of meer aan te geven Willemijn, Maar ik ben wel opgevoed met het idee dat het zonde is...Maar pff ik heb het zeker niet voor men plezier gedaan. Al ben ik achteraf wel blij dat ik het heb gedaan  |
Dan is het toch geen zonde geweest? We moeten er eens van af om er zo over te denken........Dat zal heel veel leed schelen denk ik...
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:15
|
|
|
|
[quote=MARIANNE129]Dat soort kandidaten zijn er genoeg. Maar ik ben klaar, het kan weg. Nog even en dan komt de tweede correctie. Ik doe het altijd meteen, jammer dat het examen vrijdag was.
Thomas, die na het examens nakijken tevreden aan een lekker wijntje begint.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 23 mei 2010, 23:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:19
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Het erkennen van een zonde hoeft niet per definitie te maken te hebben met het aanpraten van een schuldgevoel. Je mag ook leren zonde te erkennen en verder te leven uit Zijn genade! En dat is volgens mij ook de strekking van de meeste verhalen hier. Scheiden is vanuit Gods scheppingsprincipe te zien als zonde, maar met die constatering houdt het niet op. God biedt leefruimte na de zonde, dat is volgens mij de strekking van ieder verhaal hier! |
Kan je niet beter zeggen dat God je ook leefruimte geeft na je scheiding......? Ik heb er moeite mee als je stelt dat scheiden vanuit Gods scheppingsprincipe een zonde is.....het is niet de bedoeling nee, dat klopt... Maar je gaat niet zomaar scheiden, dat is vaak een ingrijpende en pijnlijke beslissing. Als je er dan ook nog het begrip zonde bij betrekt maakt het het allemaal nog pijnlijker vind je niet? Ik vind dat je een beetje calvinistisch denkt......
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:22
|
|
|
|
Het is avond, bijna nacht. En dan kom jij met Giel Bielen.... Dan begin ik de dag met....
Er zijn betere keuzes denkbaar, maar daarover morgen meer....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:25
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | De dag van 22 mei en de roddels wie dat waren zeg ik niet maar ik heb mij wel alleen gevoeld en de grapjes onder mom verder verteld en om werden gelachen kon ik echt niet om lachen waaop ik dus ook paar keer mij van de groep verliet. Verder was het wel genieten van Gods schepping en werd ook wel gevraagt om bij de groep te zitten maar als er geen leuke grapjes vallen dan ben ik weg. Ik kon gelukkig nog genieten van jullie kleine kinderen die op de hei aan het spelen waren nog zo klein en zo teer vragen om aandacht en liefde had een verhaal van een jongentje gehoord en wat hij vertelde zich zo alleen te voelen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn en hij kreeg alles van mama en papa en zijn vriendjes mogen op bezoek komen en mogen naar de film kijken maar wat hij juist graag wilde dat zijn papa en mama bij elkaar zouden zijn na dit verhaal brak mijn hart maar om dan even naar hem te luisteren gaf het jongentje het gevoel van ik mag er toch zijn. Juist kleine kinderen hebben liefde nodig en ik geloof ook wel dat jullie ze die ook geven en dat kinderen van hun ouders horen ja ik hou ook van jou hoe klein of stout je ook bent ook jij mag er zijn. Want er is Vader en die Zei: Laat de kinderen tot Mij komen en verhinder ze niet. Hoe de schaapjes ook zijn zwart, wit, gevlekte alles schaapjes horen bij de Herder zoals we zagen op die verre heide allemaal trouw en veilig bij Hem.
Shalom,
Anita |
Het was zo'n mooi gezicht anita,dat kereltje in de hangmat en jij die hem zachtjes wiegde......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:25
|
|
|
|
Ga maar lekker slapen, ik doe het licht wel uit. Ik bel gewoon Chris op en vraag of die de stekker uit de server haalt tot een uur of 9.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOUWRENS662
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: zondag 23 mei 2010, 23:38
|
|
|
|
Zondag 23 maart/Dagelijkse bemoeding: OMWEGEN! Het leven is niet gemakkelijk, MIJN kinderen. De mens heeft er niet van gemaakt wat de bedoeling van MIJN VADER was. Wegen, die bedoeld waren als rechte paden, zijn door de mens tot omwegen en gevaarlijke wegen gemaakt, vol obstakels en stenen van moeilikheden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 00:12
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ga maar lekker slapen, ik doe het licht wel uit. Ik bel gewoon Chris op en vraag of die de stekker uit de server haalt tot een uur of 9.  |
Voor mij is de nieuwe dag al begonnen!
http://www.youtube.com/watch?v=wcfLbNahPUA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 00:13
|
|
|
|
et tera....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 00:14
|
|
|
|
Maris, doe dat ontbijtje toch maar om half 9.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 01:02
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Maris, doe dat ontbijtje toch maar om half 9.
 |
Ik doe het wel om half 10.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 01:49
|
|
|
|
| MARIANNE338 schreef: | heey super jonathan je hebt het weer geweldig onder woorden gebracht!! het was een gezellige dag, waar we met veel plezier aan terug kunnen denken.. Voor herhaling vatbaar..dacht ik zo.... |
ja als jullie denken dat ik daar geen gedicht over kan maken , en t dan nog een soort van verwachten doe ik dat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 01:51
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Hoho,jij hebt zoveel complimentjes van de dames gehad,jouw weekend was al goed,niet meer zeuren nu  |
zoveel complimentjes.... alleen maar dat ene marian.... dacht dat ik kaal was. en dat t eigenlijk mee viel...hahha.. bijna alles staat er nog.
T enige andere compliment was dat ik zo makkelijk met kinderen was. Soort roeping van mij...kinderen zijn altijd rustig bij mij. hahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 02:16
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | De dag van 22 mei en de roddels wie dat waren zeg ik niet maar ik heb mij wel alleen gevoeld en de grapjes onder mom verder verteld en om werden gelachen kon ik echt niet om lachen waaop ik dus ook paar keer mij van de groep verliet. Verder was het wel genieten van Gods schepping en werd ook wel gevraagt om bij de groep te zitten maar als er geen leuke grapjes vallen dan ben ik weg. Ik kon gelukkig nog genieten van jullie kleine kinderen die op de hei aan het spelen waren nog zo klein en zo teer vragen om aandacht en liefde had een verhaal van een jongentje gehoord en wat hij vertelde zich zo alleen te voelen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn en hij kreeg alles van mama en papa en zijn vriendjes mogen op bezoek komen en mogen naar de film kijken maar wat hij juist graag wilde dat zijn papa en mama bij elkaar zouden zijn na dit verhaal brak mijn hart maar om dan even naar hem te luisteren gaf het jongentje het gevoel van ik mag er toch zijn. Juist kleine kinderen hebben liefde nodig en ik geloof ook wel dat jullie ze die ook geven en dat kinderen van hun ouders horen ja ik hou ook van jou hoe klein of stout je ook bent ook jij mag er zijn. Want er is Vader en die Zei: Laat de kinderen tot Mij komen en verhinder ze niet. Hoe de schaapjes ook zijn zwart, wit, gevlekte alles schaapjes horen bij de Herder zoals we zagen op die verre heide allemaal trouw en veilig bij Hem.
Shalom,
Anita |
Weet je Anita.... er zijn helaas mensen die roddels vertellen. ik heb van enkelen 22 mei ook dingen gehoord dat ik denk...waar slaat het op. Kijk naar je eigen leven... is dat altijd goed geweest denk ik dan? Waarom doen mensen dat...ik heb er maar 1 verklaring voor...om hun eigen onzekerheid en falen te verbloemen onder het zogenaamd nog groter falen van een ander. Als je goed in je leven staat, weet van je eigen dingen en fouten, daar een lering uit getrokken hebt, moet je gewoon blij zijn met ieder mens. Ieder mens is een kind van God, welke dingen ook fout zijn gegaan..
Ik heb me zaterdag ook veel bekommerd om wat kinderen, heerlijk is dat. Op zulke dagen mis ik wel mijn eigen kinderen. Ook de tijd die ik met ze door kan brengen is maaaar zo beperkt, omdat ze grotendeels ergens anders opgroeien.
dit was ff off-topic.
Voordat ik ging scheiden, heb ik jaren in een huwelijk geleeft, wat geen relatie meer was, want er was een ander in t spel. Maar ik ben bij haar gebleven totdat jongste 6 was.
En toen was t genoeg, toen ik weer wat hoorde.
Maar de scheiding heeft mij heel veel verdriet gedaan. Eerst was er een soort bevrijdend gevoel, maar daarna dus de pijn.
Weet je ... t meeste schuldgevoel wordt je aangepraat, door mensen uit je eigen omgeving. Het meest jammer is nog dat t mensen zijn die ook gelovig zijn.
De dingen die je hoort van...scheiden is fout, scheiden is zonde, God heeft t zo niet gewild en dergelijke. Daardoor krijg je een schuldgevoel, een zondebesef. Maar er wordt voorbij gegaan aan God's liefde voor ons.
ook Jezus wierp geen steen naar de overspelige vrouw, van wie dus soort aantoonbaar was dat ze fout zat. Maar Hij bleef vol liefde en vergeving en sprak alleen de woorden 'zondig niet meer'
Het gaat in feite dus om het woord 'zonde' . Wat dat dus inhoudt. Is zonde een veroordeling, of is zonde onze wegwijzer dat we langs het kruis moeten, langs Jezus die niet veroordeelt maar ons in liefde probeert een andere weg te wijzen??
Ik weet zeker dat God zo is. God wil niet dat t leven wat wij als mensen ondergaan zo is, maar Hij is ook reeel...dat t eenmaal zo is. Maar daarvoor had Hij al lang nagedacht en Zijn zoons verlossings werk gegeven.
Genade is er voor iedereen, die beseft dat dit leven niet volmaakt is, maar weet dat de weg langs het kruis gegaan moet worden. [b][u]
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 02:27
|
|
|
|
Het risico van luisteren naar een stem van ons hart is, is dat t misschien onze eigen stem wel is, of de stem waar we niet naar zouden moeten luisteren.
Naar welke stem moet wel geluisterd worden dan?
Wij allemaal hebben besef van goed en kwaad, zo heeft God ons gemaakt. Ergens weten we allemaal wel wat goed is en wat niet goed is.
het probleem is, is dat er een kwaad is , wat het kwade goed probeert te laten overkomen.
God heeft ons maar 1 weg gegeven. De weg van genade. Hoe komen we daar? Dat is de vraag, die weg gaan wij niet uit ons zelf. Er is geen stem die ons daar brengt. Wij hebben maar een 2-tal dingen die God ons gegeven heeft om die weg te vinden.
De eerste is God's woord. Dat leert ons hoe God is. Wat God wil, door de wet die hij gegeven heeft. Maar ook de verlossing door het bloed van Jezus.
De tweede is God's Geest. God zelf die in ons spreekt, die ons leert hoe wij Hem kunnen volgen, die ons dus influistert. Die spreekt door de monden van anderen, die dingen op onze weg brengt waardoor wij de spiegel van God krijgen voorgehouden. Maar ook de Geest die ons aan de arm neemt, en ons naar genade wilt leiden.
Maar hoe weten we dan of de stem die wij horen een goede stem is??
alle dingen in ons leven moeten wij onderzoeken. Meten aan God's woord. Bevestiging vragen over hetgeen in ons leven komt.
Ook met de dingen die God ons vertelt, moeten we zo handelen. Vraag God om duidelijkheid als je voelt dat je een bepaalde weg moet gaan. Geef Hem de leiding in je leven. Meet jezelf aan de woorden van Hem.
Bid daarvoor en stel je open voor de leiding van Hem.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 02:44
|
|
|
|
Je hart volgen en daarin de stem van God horen is lastig, omdat je hart zo intens menselijk is soms. Wat is onze eigen stem en wat is de stem van God in ons hart??? Dat onderscheid tussen die twee is moeilijk te maken. Ik vind juist die stem van mijn hart en die van God moeilijk te herkennen. Bidden en de Bijbel lezen is denk ik de enige weg. Alleen naar de stem van je hart luisteren kan een valkuil zijn. Juist omdat je hart zo menselijk is, en daarmee gebrekkig.
Ik denk dat je de stem van God in je hart pas herkent, als je Zijn Woord kent. Onderzoeken dus, lezen en je open stellen.
Laatst aangepast door
|
WILMA729
|
op maandag 24 mei 2010, 02:45
|
|
| Naar boven |
|
|