| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 21:47
|
|
|
|
Heeft iedereen een zonnesteek opgelopen ofzo, het is zo stil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 21:53
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Een man in huis is ook erg handig!  |
Sssssssssssssssssst! Dàt zouden we dus niet zeggen hé!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MYDESTINY349
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:24
|
|
|
|
Hoi lieve mensen, Het lijkt mij erg leuk om van de partij te zijn. Tot wanneer moet ik uiterlijk laten weten of ik meega of niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:28
|
|
|
|
| JOY050 schreef: | Zoals het nu lijkt blijft het op 17 juli maar op 3 juli lijkt me heel leuk BBQ+ in albasserwaard. Misschien een idee voor jou? Maar dat is voor mij noorderling een beetje ver weg.
Groetjes Joy |
He Joy komt er nu wel of geen bbq?? Ik ga voor de 3 juli,...................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:32
|
|
|
|
| JOY050 schreef: | Zoals het nu lijkt blijft het op 17 juli maar op 3 juli lijkt me heel leuk BBQ+ in albasserwaard. Misschien een idee voor jou? Maar dat is voor mij noorderling een beetje ver weg.
Groetjes Joy |
Ik woon toevallig half uurtje van Sappemeer vandaan he dus dan snap je wel dat midden het zuiden het uitje van CM erg te ver weg voor mij is. Dus waarom niet op 3 juli een BBQ houden? Lijkt mij erg leuk om ook eens de noordelingen te ontmoeten als broeders en zusters onder elkaar.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:36
|
|
|
|
| MYDESTINY349 schreef: | Hoi lieve mensen, Het lijkt mij erg leuk om van de partij te zijn. Tot wanneer moet ik uiterlijk laten weten of ik meega of niet  |
Ik zal Hannah even een handje helpen door te zeggen dat we hier op het forum wel bij houden waar en wanneer we afspreken. Dus als je kunt, gewoon komen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:38
|
|
|
|
| MYDESTINY349 schreef: | Hoi lieve mensen, Het lijkt mij erg leuk om van de partij te zijn. Tot wanneer moet ik uiterlijk laten weten of ik meega of niet  |
je hebt alle tijd nog om je aan te melden. maar wel tijdig laten weten dat je niet gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:39
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Een man in huis is ook erg handig!  |
Mits hij 2 rechterhanden heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:40
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Geachte heer, mevrouw,
Zoals gevraagd in uw brief zend ik u hiermee wat aanvullende informatie. De gebruiksaanwijzing is te vinden in een boek dat ook wel Bijbel wordt genoemd, vooral de passages in efeziërs 5:25-31 en in 1 petrus 3: 7 zijn daarbij zeer belangrijk. Door dit product op de juiste wijze te gebruiken is het mogelijk de opgedane demotivatie om te zetten in een zeer grote motivatie tot het vervullen van de opgelegde taken, ook het energie verbruik kan daardoor drastisch worden verminderd.
Mijn opleidings niveau is waarschijnlijk zeer te vergelijken met de hogere huishoudkunde, indien nodig ben ik bereid noodzakelijk geachte aanvullende opleidingen te volgen. Over de besteding van de vrije avond zou ik nog graag wat nadere informatie ontvangen, hoe denk de heer Imre deze avond verder in te vullen, door alleen op de bank te blijven zitten wordt het energie verbruik misschien zelfs ongezond laag.
Wachtend op uw antwoord,
Met vriendelijke groet
129 |
Geachte mevrouw Marianne,
Onze excuses voor het wat late antwoord. Maar wij hebben de gebruiksaanwijzing aandachtig bestudeerd en wij zijn tot het inzicht gekomen dat u een zeer gezonde kijk heeft op deze zaken. U bent daarmee nummer 1 op onze shortlist geworden en binnenkort zult een uitnodiging ontvangen voor een kennismakingsgesprek. Daarbij zullen de volgende personen aanwezig zijn: de heer Imre als direct belanghebbende, mevr. Mariska als huisdhoud-deskundige en de heer Arnold Heertje, de bekende econoom die zal beoordelen of u geen gat in uw hand heeft. Iets, zo zult u begrijpen, dat altijd erg vervelend is bij mensen met een smalle beurs.
Wat betreft het samen op de bank zitten met de heer Imre. Tja, wat kunnen wij u hierover berichten in dit stadium? De kans is namelijk groot dat de heer Imre alleen maar in slaap valt tegen u aan en verder niets. Dus, of u er veel aan zult ontlenen of dat u dit de juiste gang van zaken vindt, zult u voor uzelf uit dienen te maken. Wel is het zo, dat als de heer Imre naast u op de bank in slaap sukkelt (de sufferd!), u recht hebt op een onregelmatigheidstoeslag en extra stukjes (gratis) fruit. Alhoewel het u bijna geen extra energie kost. Maar u kunt in geval van slaap de heer Imre rustig op de bank leggen en uw immers vrije avond anders invullen.
Er op vertrouwend u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest!
Met vriendelijke groet,
M. Habraken Recruiter
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:44
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Mits hij 2 rechterhanden heeft.  |
Mannen met 2 rechterhanden zijn al jaren geleden uit de handel genomen. Er was blijkbaar geen vraag meer naar. Vrouwen met 2 rechterhanden zijn echter door de leveranciers niet aan te slepen. Er is zelfs een wachtlijst voor.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 22:56
|
|
|
|
deze vond ik persoonlijk heel treffend:
Weet je wat zo bijzonder is aan een parel? Het is een korreltje zand, dat in een oester terecht komt. Als dat korreltje nu mooi glad was geweest en perfect, dan was het waarschijnlijk geen probleem geweest en was er niets mee gebeurd. Maar juist omdat dat korreltje zand hard en scherp is kan de oester dit niet verdragen. Maar weet je dan wat de oester doet? Hij maakt er een mooie parel van, die zacht, glad en rond is.
Zo is het ook met jou en mij. Wij zijn van onszelf niet altijd mooi en zacht(aardig)omdat we zondig zijn. We doen allemaal stuk voor stuk verkeerde dingen. Maar God heeft jou en mij in Zijn handen genomen en heeft ons gemaakt als een mooie parel. Een mens die Hij graag ziet en waar Hij plezier in heeft.
Maar goed, een parel is op zichzelf niet veel waard als het in de schelp blijft zitten, wanneer het verstopt blijft zitten in het donker. Die parel word pas iets waard wanneer het gevonden word door iemand die er iets kostbaars in ziet. Laat je daarom vinden door God want jij kunt je geen persoon voorstellen die meer waarde in jou kan zien dan God zelf!
En dan zul je zien dat je van waarde word voor mensen uit je omgeving, want je straalt die waarde steeds meer en meer uit naar anderen dankzij God. Je maakt mensen misschien wel 'jaloers' door de liefde die jij hebt gekregen en die je vrij uit kan delen!
Toch doet het God pijn te zien hoe vaak je soms vergeet wat je echte waarde is. Dat je bang bent naar Hem toe te gaan in momenten dat je het moeilijk hebt. Dat je denkt dat je weer die zandkorrel bent en je het liefst wilde dat je weer in het donker zat. Dat jij je wijs laat maken dat je waardeloos bent en niet langer in de spiegel van God kijkt maar de spiegel die zijn tegenstander je zo graag voorhoudt. Want dan zie je weer die zandkorrel die je eerst was.
Laat je niets wijsmaken door die tegenstander, vergeet niet wat Jezus heeft gedaan! God zegt tegen jou: "Ik zie in jou een waarde die zo groot is dat Ik daar alles voor over heb! Zoveel dat het Mij pijn doet en Ik zelfs Mijn eigen enige zoon voor jou opgeef."
Weet jij dat de Vader je kent?
Weet jij dat je van waarde bent?
Weet jij dat je een parel bent?
Een parel in Gods hand!
groetjes Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
Maandag 24 mei:
EENDRACHT MAAKT MACHT!
Waar twèè of drie vergaderd zijn in MIJN NAAM, daar ben IK in hun midden. Matth.18:20.
Beroep je altijd op deze belofte, weet, dat het waar is, dat wannèèr twèè van MIJN geliefden samenkomen, IK de DERDE ben, doe nooit iets af van die belofte. Wannèèr jullie bij elkaar zijn in MIJN NAAM, door èèn band in MIJN GEEST verbonden, dan ben IK in je midden. Dus niet allèèn maar, wannèèr je samenkomt om MIJ te begroeten en om MIJN stem te horen. Denk eens in welk een macht dit betekent, weer is het de les van de macht, die ontstaat als twèè MIJ eensgezind dienen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:07
|
|
|
|
|
Wie wil de heer Imre morgen zijn ontbijt op bed brengen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:12
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Geachte mevrouw Marianne, U bent daarmee nummer 1 op onze shortlist geworden en binnenkort zult een uitnodiging ontvangen voor een kennismakingsgesprek.
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:16
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: |  |
solliciteren lea.. dan word jij no 2.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:17
|
|
|
|
vandaag met z'n 8ten in de efteling geweest ... heerlijk genoten van alles incl. een grote zak friet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:18
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | gaat taxi wel?  |
Haha, geen idee! Por jij hem even op of zal ik het doen Maar misschien kunnen we anders wel een andere leuke taxi strikken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:32
|
|
|
|
we gaan ervan uit dat je meegaat, tenzij je je weer afmeld, destiny..... leuk dat je er bij bent!
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 24 mei 2010, 23:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:33
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus (voor zover ik zelf op de hoogte ben........haha) op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met 2 kinderen hannah810 met twee kinderen mariska601 met TAXI tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen
martien579 dirkjan071 mydestiny349
en carien; ik heb er zin in!!
. |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 24 mei 2010, 23:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:34
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Wie wil de heer Imre morgen zijn ontbijt op bed brengen? |
De heer Imre moet morgen zo vroeg uit de veren dat ik het het mevr. Mariska niet aan wil doen om hem een ontbijtje op bed te bezorgen. Dus, ik smeer onder het smeren van mijn bammetjes om mee te nemen, wel zelf een paar bammetjes om op te eten als ontbijt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:35
|
|
|
|
Zal ik morgen hier weer eens mijn serieuze kant laten zien binnen dit topic?
Laatst aangepast door
|
IMRE695
|
op maandag 24 mei 2010, 23:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:36
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | Haha, geen idee! Por jij hem even op of zal ik het doen Maar misschien kunnen we anders wel een andere leuke taxi strikken |
ik heb al gemaild, dat er drie vrouwen om hem gillen op het forum.....hihi.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:44
|
|
|
|
(erg veel)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 24 mei 2010, 23:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik heb al gemaild, dat er drie vrouwen om hem gillen op het forum.....hihi.........  |
haha...hij was ook al gepord! 
Taxi en ik zijn in onderhandeling, uitsluitsel volgt nog...
Arme Jonathan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 00:08
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | niet goed opgelet schijnbaar, bij de lessen Waarzeggerij  |
ik heb horen fluisteren dat t zomaar morgen of overmorgen wel waar is. dat ze weer terug is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 00:10
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Naar aanleiding van een paar discussies over voorkeuren voor bepaalde liederen vroeg ik mij af wat men verstaat onder de verschillende kwaliteiten die wel of niet aan een bepaald lied worden toegekend. Ik noem er een aantal: diepgang versus oppervlakkigheid, een lied wel of niet vol overtuiging kunnen meezingen (erachter staan), eenvoudige teksten of theologisch verantwoorde opbouw, mooie, lelijke of te simpele melodieën, te verstandelijk of te gevoelsmatig, teksten alleen gericht op God of ook vanuit mijzelf gedacht/gevoeld, wel of niet meegaan met de tijd, muziekcultuur, etc.
Ik vraag mij af:
Wat is diepgang? Wat bepaalt dat een lied diepgang heeft? Is dat de tekst of mijn (diep) gevoel? Is het mogelijk dat je een lied als het ware ‘ontgroeit’; dat het diepgang heeft in een bepaalde fase van je geloofsleven, maar dat je daarna ‘verder trekt’?
Moet je altijd met je gevoel meezingen of kun je ook louter verstandelijk instemmen met een lied omdat je achter de tekst staat? Of omdat je één bent met het koor en je het lied samen zingt voor God? Misschien kun je om nog andere redenen zingen?
Sommige liederen gaan OVER God en andere liederen zijn AAN God. Zou hier verschil in (horen te) zitten in de setting waarin je deze liederen zingt, of niet?
Wanneer is een melodie mooi, lelijk of te simpel en wie bepaalt dat? Mag je wel muzikale en technische eisen stellen aan muziek die je voor God maakt?
En last but not least, wat zegt de Bijbel hierover?
Ben heel benieuwd naar jullie reakties... En please; ga geen dingen afkraken maar laat elkaar in zijn of haar waarde.
GrZing! |
Je stelt wel heel veel vragen in één keer... maar 'k ga m'n best doen om wat antwoorden te geven... 
Diepgang... dat zegt iets over de inhoud die het lied heeft en de betekenis die je daaraan geeft. Als ik zoek naar liederen met diepgang, dan denk ik aan de psalmen bij uitstek. Hoewel ik daarbij mijn best moet doen om te begrijpen wat ik zing, vind ik ze mooi, doorleefd en komen de verschillende emoties en 'toonhoogtes' aan bod. Opwekkingsliederen daarentegen ervaar ik veelal als oppervlakkig met een redelijk hoog happy-clappy gehalte. Ik zing ze wel hoor, en nog graag ook, maar wissel ze graag af met wat degelijker liederen...
Ik denk dat het heel normaal is dat een bepaald lied je het ene moment erg kunt raken, terwijl het je een paar maanden later niet bijzonder aanspreekt. Liederen en zingen doen nou eenmaal een beroep op je emoties en je gevoel, en die zijn weer afhankelijk van hoe je op dat moment in het leven staat en in welke omstandigheden je je bevindt...
Wat melodie betreft... tja... smaken verschillen... Hoewel veel melodieën van opwekkingsliederen makkelijk in het gehoor liggen, en daarom lekker en goed mee zingen, vind ik ze wat muziek niet bepaald hoogstaand. Melodieën van psalmen vind ik daarentegen heel gedragen, daardoor wat saai en minder uitnodigend tot werkelijke beleving van wat je zingt.
Ik denk dat we erg voorzichtig moeten zijn in het eisen stellen aan de muziek die je voor God maakt... Voor God telt niet de kwaliteit, maar het hart waarmee je zingt... Iedereen mag zingen, op zijn eigen wijs. 'Alles wat adem heeft, love de Heere', zo staat er in ps. 150. Toch ben ik ook van mening dat bijvoorbeeld van kerkmuziek wel een zekere kwaliteit verwacht mag worden... zowel wat de melodie/muziek betreft als de tekstuele inhoud van het lied. Het is tenslotte een eredienst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 mei 2010, 00:22
|
|
|
|
we willen dus (voor zover ik zelf op de hoogte ben........haha) op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen mariska601 met TAXI tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah
martien579 dirkjan071 mydestiny349 gert856
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 25 mei 2010, 11:13
|
|
| Naar boven |
|
|