| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:15
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Grmbl de grmbl de grmbl.
Sta je vroeg op omdat er werklui om ca 8.15 op de stoep kunnen staan, komen ze niet.
Allen waren weggegeroepen voor een ernstige klus.
En ik heb maar 1,5 uur geslapen vannacht  |
Das wel weer een heule nieuwe definitie van "vroeg" naar bed gaan Maris
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:28
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Als christen sta je gewoon in de wereld en heb je je ook als een mens te gedragen. Het probleem is dat Nederland als een christelijk land gezien word. Het spijt mij, maar dat is het feitelijk nooit geweest. De 80-jarige oorlog ging meer over de 10e penning dan om godsdenstvrijheid. Persoonlijk vind ik in deze discussie vreemd dat de gemiddelde christen niet dankbaar is voor de chr. feestdagen die er wel zijn. Wees blij met wat je hebt en laat een ander ook zijn feestje hebben. Wat is nou intoleranter? een moslim of een christen..... |
Daar kun je een topic over opzetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:28
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Das wel weer een heule nieuwe definitie van "vroeg" naar bed gaan Maris  |
Hopelijk overkomt het mij maandag niet meer. Dan staan ze om ca 8.15 op de stoep.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:39
|
|
|
|
Van het weekend weer bonussen uitdelen. Wat is de prijs??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:41
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:42
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Daar kun je een topic over opzetten.  |
nou Mario.... gooi je haar los en doe es gek....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:43
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ooooh, hij is er weer..............  |
leuk he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:47
|
|
|
|
Op een tegeltje in mn favoriete restaurant:
De Burgemeester maakt bekend dat er op woensdag bier gebrouwen word. Het is daarom verboden vanaf dinsdagochtend in de beek te kakken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:54
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792][quote=CROSSROAD317]@Annette792 -- Kun je iemand vergeven die zelf vind dat hij-zij niets fout heeft gedaan? Waarom niet?? Als jij vind dat hij/zij jou iets heeft aangedaan, en jij zit daar mee, dan kan vergeving de eerste stap zijn naar herstel.
In geval van een eenmalig iets heb je gelijk, maar wat als de persoon het gedrag structureel blijft herhalen? Week in week uit hetzelfde doen en dat nog normaal vinden ook. Ik zie hier het nut van vergeven echt even niet in. Dit is dan ook een hele andere situatie dan die je eerst benoemde. Voor mezelf kan ik alleen maar stellen, onderschat de kracht van vergeving in Jezus naam niet. Aan de andere kant hoef je ook niet over je heen te laten lopen, dus wees duidelijk en stel goede grenzen voor jezelf en naar die ander toe. Boos zijn werkt ook niet want daar heb ik enkel mezelf mee. Momenteel lijkt het gedrag negeren nog de beste oplossing. Als ik iemand vergeef verwacht ik namelijk wel dat de persoon in elk geval probeert om zn gedrag te veranderen. Als voor jou het negeren het beste werkt op dit moment, dan heb je dus al een grens gesteld voor jezelf (tot hier en niet verder) en naar hem toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:55
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Daar kun je een topic over opzetten.  |
over het algemeen ben ik vrij tolerant, maar vraag me wel eens af.... mogen wij als christenen wel zo tolerant zijn wat betreft andere godsdiensten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 21:56
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ooooh, hij is er weer..............  |
Hannah....hij kan ons niet missen....oos Pietermanneke. 
Ik ben wel blij dat hij er weer is.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op vrijdag 28 mei 2010, 21:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:00
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:06
|
|
|
|
| GERALD265 schreef: | Ik denk, dat ik dan toch maar niet mee ga! Al die kikkers en dat getok !  Zit er nog meer? |
Er zijn ook blatende schapen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:07
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:08
|
|
|
|
| GERALD265 schreef: | Ja hoor! Leven adders ook niet op de hei? |
Ja!
maar daar hoef je niet bang voor te zijn hoor...die zitten enkel onder het gras
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 28 mei 2010, 22:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:24
|
|
|
|
Ik schijn vanuit de definitie in een calvinistisch nest te zitten. Dit betekent dat ik ervoor kies
| WIEPPIE764 schreef: | | om God te willen dienen.en Hem alleen en geen andere goden. | Immers een calvinist is bovenal christen en dat betekent dienaar van God.
Het betekent ook dat ik mijn
| WIEPPIE764 schreef: | | wil op Hem | richt en Hem
| WIEPPIE764 schreef: | | vraag (...) te helpen en te vullen met Zijn Heilige Geest. |
Ik weet mij dan ook
| WIEPPIE764 schreef: | | door die Heilige Geest (...) overwinnaar. |
Want door Zijn Geest word ik
| WIEPPIE764 schreef: | | vernieuwd in (...) denken. |
In dit proces mag ik ook ondersteund worden, waarbij ik de volgende middelen tot mijn beschikking heb als instrument:
| WIEPPIE764 schreef: | kerken/ gemeenten/mensen die je dat welkunnen leren. lees een goed boek over wie God is. oefen jezelf in op God gerich te zijn |
Ik weet dat God namelijk
| WIEPPIE764 schreef: | | een samenwerkinng van jou wil |
| WIEPPIE764 schreef: | HIj wil dat je met Hemeen relatie heebt dus met Hem praat en vraaagt.niet denken dat je het zelf moet doen of het zelf willeen doen.want datis trots en het lukt je niet. en lees romeinen maar als je de wet wilvolbrenngen door de wet te gehoorzamen dan valje ook onder het oordeel vn die wet;maar als je in de genade willeven van Zijn olbrachte werk voor ons,dan vaal je onder de genade bevrijding. |
Wel bijzonder om te merken dat een calvinist hetzelfde belijdt als jou en toch voor zichzelf moet gaan bidden om zich te bevrijden van het juk van het calvinisme.... Want het calvinisme hoopt dat alle mensen
| WIEPPIE764 schreef: | | de blijde boodschap zullen gaan zien, in Zijn Naam. |
...opdat voor allen mag gaan gelden:
| WIEPPIE764 schreef: | | zo is er dan geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn. |
Dus hoezo de volgende oproep aan calvinisten?
| WIEPPIE764 schreef: | | jemoet bevrijdt worden van de calvinistische leer/dogmatiek | Anders denken betekent toch niet meteen duivels denken
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op vrijdag 28 mei 2010, 22:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja!
maar daar hoef je niet bang voor te zijn hoor...die zitten enkel onder het gras  |
Daar leg je dus gewoon je kleedje overheen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:27
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Nee hoor, daar gingen in een klein jaartje tijd heel veel etentjes, uitstapjes, vele gezellige avondjes op de bank en het verwerken van een scheiding aan vooraf, niks virtueels, gewoon in real life. De eerste afspraak was er binnen een paar weekjes. |
Goed om te horen! Zo kan het dus ook. Maar mijn stelling blijft overeind dat het soms nuttig en nodig kan zijn om eerst een poosje te schrijven met elkaar. Je kunt een 'date' wel beschouwen als iets vluchtigs, maar de verwachtingen zijn toch vaak hoger gespannen. Nog een voordeel: als 1 partij niet zo vlot bespraakt is of ronduit verlegen, dan heb je door te mailen een basis gelegd om over bepaalde onderwerpen te praten.
Enne.... niet zo moeilijk denken over mogelijke vragen, Nico.
Gewoon: wie ben jij (eigenschappen), wat doe je (werk en vrije tijd) en waar sta je voor (geloof, normen en waarden). Ook zelf dingen uit je leven vertellen. Ook kun je zeggen: als je vindt dat ik te veel vraag, gewoon tegen me zeggen. Daar kun jij vast wel tegen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:29
|
|
|
|
| IMRE695 schreef: | Echt waar? Ik heb net verlengd. Chips.... wat nou?  |
Leven buiten CM en dat abogeld gewoon zien als gift... ...is wel geen hypotheekrente, maar wellicht wel aftrekbaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:29
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heeeerlijk! Misschien moet ik in mijn aanstaande vrije weekendje ook weer es gewoon gaan klimmen en klauteren in de speeltuin
Zou k erg veel bekijks trekken, denk je?  |
Haha, maak je wel even foto's er dan van?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:31
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Van het weekend weer bonussen uitdelen. Wat is de prijs??  |
Een vliegreis naar Mekka en Medina. Voor vrouwen is een burkha verplicht. Mannen dragen een baard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:34
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | 
Deze is Hannah al tegen gekomen  |
Ben ik een paar uurtjes weg, kom ik terug zie ik allemaal kikker s Is dit een kikkerplaag geworden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:41
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | @ Suus...Het verhaal wat je vertelt is voor mij mega herkenbaar... Heb het er vaak nog heel moeilijk mee, Wel heb ik nu eindelijk na 38 ( werd ook wel tijd ) Geleerd dat ik niet moet proberen men ouders te veranderen, maar dat ik zelf moet veranderen, IK moet niet blijven hopen op wardering...IK moet niet wachten tot ze me accepteren, IK moet me er bij neerleggen dat ze niet van me houden... Ik kan hun niet dwingen om met te warderen, ik kan hun niet dwingen om mij te accepteren, en ik kan ze al helemaal niet dwingen om van me te houden. Ja het doet pijn, maar ik leer er wel steeds beter mee omgaan, Ik ga nu met hun om op mijn tijd en mijn manier en NEE zal ze niet laten vallen het blijven men ouders, Maar als ik blijf wachten tot hun veranderen zal ik mezelf pijn blijven doen, zal ik mezelf verdriet blijven doen. En ja ook ik ben mede gemaakt door men ouders wat ik in men jeugd heb meegemaakt, Maar ik maak hun geen verwijten...Ik heb voor mezelf maar besloten dat ze ook niet beter wisten en weten  |
Oke ja, dat proces heb ik ook gehad en was net voor ik in therapie ging, ik woonde toen net op kamers (rond 21 jaar). Ik vond het destijds heel moeilijk om in te zien dat zij dezelfde zouden blijven, (ik heb ook heel lang gehoopt dat ze bijv. in therapie zouden gaan of dat er iets zou veranderen), maar ik heb zelf gelukkig de stap genomen om in therapie te gaan. Toch blijft het soms lastig, want hoezeer je soms ook aan jezelf werkt en je zo anders tegen dingen aan kunt kijken, het verandert het doen en laten niet van de persoon in kwestie en dat is erg lastig als het gaat om "moeilijke mensen", ofwel personen met een persoonlijkheidsstoornis en mensen die zelf niet inzien dat ze dit (of ander afwijkend gedrag) hebben. Blijft lastig...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 28 mei 2010, 22:44
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:49
|
|
|
|
Eenvoudig zal het nooit echt worden...als je dan maar blijft vasthouden aan het principe dat jij die ander niet kan veranderen...hoe graag je dat ook ergens zou willen om ook die ander wellicht meer van het echte leven te kunnen laten genieten zoals jij dat voor je ziet...
Het blijft inderdaad een vallen en opstaan...elke dag weer... Ik zie dat nog wel eens als voorbeeld van hoe God ons als wijnrank aan het snoeien is...pijnlijk, maar wel bevordelijk voor de groei en bloei
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:51
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Gefeliciteerd Mary!!!!!!!!
Nu ben je lekker ouder dan ik  |
He Leanne, niet te persoonlijk worden he???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERALD265
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:58
|
|
|
|
verwijderd
Laatst aangepast door
|
GERALD265
|
op dinsdag 28 september 2010, 21:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat was de boodschap van Elia? Bekeert U. Daarmee staat Johannes en Jezus volledig in de traditie van Elia. De geest van Elia kun je ook lezen als de boodschap van Elia. Maar ook hier zien we dat de volledige profetie niet uitgekomen is. Dat komt pas echt tot zijn recht bij de tweede komst van Jezus. Ik denk dat je de aangehaalde tekst in die trant moet lezen, Elia is gekomen, maar het nieuwe koninkrijk zal pas volledig tot haar recht komen bij de tweede komst van de Messias. Als belangrijk symbool is hierbij gegeven dat de vaders zich met hun kinderen zullen verzoenen. En ik geloof dat in het Nieuwe Koninkrijk plaats is voor verzoening. Moet je dan wachten tot de tweede komst van Jezus? Ik denk het niet, want ik geloof dat verzoening nu ook al kan plaatsvinden. Het Nieuwe Koninkrijk is al aangebroken, maar niet volledig doorgebroken. |
Ja..op die dag zal er ook veel verzoening zijn. mensen die nu nog tegenover mekaar staan, zullen dan bevrijd zijn van alle pijn en verdriet. al die dingen zullen teniet vallen. Hoe...tja, soms denk je hoe is dat nou mogelijk? Maar als God zo'n genade heeft voor mijn fouten, zal Hij dat ook hebben voor een anders fouten. En in die genade en liefde zullen we dan alles vergeven.
Nu is dat vaak zo onmogelijk, in bepaalde situaties. Ik denk echter wel dat we altijd moeten zoeken tijd, dat we die dingen meenemen in ons gebedsleven. Alleen God kan in dergelijke gevallen genade en vergeving geven, en daardoor herstel. Of Hij zal ons kracht geven die pijn, boosheid te dragen. Maar er komt een dag, dat al die dingen er niet meer zullen zijn. Dan zal een rivier van genade stromen van Zijn troon, die alle tranen van ons zal wegspoelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:59
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Eenvoudig zal het nooit echt worden...als je dan maar blijft vasthouden aan het principe dat jij die ander niet kan veranderen...hoe graag je dat ook ergens zou willen om ook die ander wellicht meer van het echte leven te kunnen laten genieten zoals jij dat voor je ziet...
Het blijft inderdaad een vallen en opstaan...elke dag weer... Ik zie dat nog wel eens als voorbeeld van hoe God ons als wijnrank aan het snoeien is...pijnlijk, maar wel bevordelijk voor de groei en bloei  |
Daar kan ik dan weer echt niet tegen Henk... sorry... En snap niet goed wat je nou precies met dat laatste bedoeld, hoezo snoeien ? pffffffff
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 28 mei 2010, 23:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:04
|
|
|
|
Vrijdag 28 mei: TOETS JE LIEFDE! Een grote liefde weet, dat de aanwezigheid van de geliefde voldoende is bij elke moeilijkheid, iedere beproeving en elke mislukking. Toets hieraan je liefde voor MIJ. Brengt louter en allèèn het feit, dat je bij MIJ bent en dat je weet, dat IK bij jou ben, je blijdschap en vrede? Als dat niet het geval is, dan is er iets mis met jou liefde voor MIJ en realiseer je je MIJN liefde niet voldoende. Als dat zo is, bid dan om meer liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|