ChristianMatch

Forum

we zeggen gedag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 674 675 676 677 678 679 680 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HENK350

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:07

Voor degene die ons nog kennen, we zeggen gedag op 11-06 loopt ons abonnement af.

Op 17 november 2008 mailen Henk en ik elkaar en nu wonen we alweer een half jaar samen.
Het begon op cm ons leven samen en dit bleek een nieuw leven met de Heer te zijn.
De start voor Henk begon door een aantal vrienden op CM die een hoop voor hem gedaan hebben en zijn leven begon opnieuw. Hij kwam onder de mensen en werd langzaam maar zeker weer als mens gewaardeerd.
Nu we samen zijn gaat dit proces nog steeds verder en de Heer heeft al zoveel dingen voor ons gedaan.
We zijn weer bij een gemeente aangesloten{CLC Den Haag} waar we heel goed onderwijs krijgen en ook daar zijn we met open armen ontvangen. Henk en ik doen veel in de kerk en dat is fijn.
Ook zijn we beide naar de Healing Rooms gegaan en hebben daar regelmatig voor ons laten bidden.
Dit heeft genezing gebracht. Henk kan nu wel 3 keer op een dag de trap op en neer in ons portiek, hij doet van alles in huis, kookt elke avond en sinds 3 weken is zijn sonde voor de sondevoeding eruit, je ziet God is dezelfde als 2000 jaar terug Hij geneest.
Ik zelf ben op emotioneel vlak erg genezen.

We wilden dit laten weten aan de mensen die ons hebben bijgestaan en aan Henk een nieuw begin hebben gegeven om het leven buiten zijn bed te laten zien

dank jullie wel.

Henk en Sandra
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:08

GERALD265 schreef:
Wordt het niet eens tijd om het onderwerp weer eens serieus te nemen?

Dus wie gaat er mee een dagje uit op de hei bij Ede, tussen de kikkers en het getok, met blatende schapen om je heen, waar slangen onder het kleedje door bewegen.

Zo was het toch ongeveer? Smiley die vol vragen zit

ja maar jij wilt niet!! Boze smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:09

TESSYBEAR731 schreef:

Deze is Hannah al tegen gekomen Verliefde smiley

die is van mn pleegdochters leeftijd tessy!
wel een mannetje om te zoenen hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:12

HANNAH810 schreef:
die is van mn pleegdochters leeftijd tessy!
wel een mannetje om te zoenen hoor!

Kikker is toevallig wel 21 jaar oud hoor Verraste, verbaasde smiley

Gun k je een jonkie, ist weer niet goed! Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:17

SUSANNAH475 schreef:
Daar kan ik dan weer echt niet tegen Henk... sorry...
En snap niet goed wat je nou precies met dat laatste bedoeld, hoezo snoeien ? pffffffff Smiley met dichtgeplakte mond

Ons leven is een groeien naar onszelf en naar God. Tijdens dat leven maken we dingen mee die soms pijn doen, maar ons wel vormen en maken tot wie we zijn. Dat is wat ik in de aan de Bijbel ontleende beeldspraak duidelijk wil maken.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:18

TESSYBEAR731 schreef:
Kikker is toevallig wel 21 jaar oud hoor Verraste, verbaasde smiley

Gun k je een jonkie, ist weer niet goed! Huilende smiley, smiley in tranen

mn snappertje doet het niet geloof ik? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:20

we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.

willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!

voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met twee kinderen
hannah810 met twee kinderen
zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt)
buurvrouw van hannah met kind?
mariska601
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen
grace585
susannah475
miekjes285
marieke913 met kinderen
johanneke817 met kinderen
roos166 met vijf !!!!! vriendinnen
ysha217

martien579
dirkjan071
mydestiny349
gert856
dirkie395 met twee ballengooiers...
eloy025 (als er niets tussenkomt)
herman040 op klompen Knipoog smiley

zie je, het wordt een echte "meiden-picknick.....
waar blijven de heren met aanmelden??

.

Naar boven Deze reactie is niet okee
Naar boven

Auteur Bericht
GERALD265

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:20

verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:54
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:25

HENK350 schreef:
Voor degene die ons nog kennen, we zeggen gedag op 11-06 loopt ons abonnement af.

Op 17 november 2008 mailen Henk en ik elkaar en nu wonen we alweer een half jaar samen.
Het begon op cm ons leven samen en dit bleek een nieuw leven met de Heer te zijn.
De start voor Henk begon door een aantal vrienden op CM die een hoop voor hem gedaan hebben en zijn leven begon opnieuw. Hij kwam onder de mensen en werd langzaam maar zeker weer als mens gewaardeerd.
Nu we samen zijn gaat dit proces nog steeds verder en de Heer heeft al zoveel dingen voor ons gedaan.
We zijn weer bij een gemeente aangesloten{CLC Den Haag} waar we heel goed onderwijs krijgen en ook daar zijn we met open armen ontvangen. Henk en ik doen veel in de kerk en dat is fijn.
Ook zijn we beide naar de Healing Rooms gegaan en hebben daar regelmatig voor ons laten bidden.
Dit heeft genezing gebracht. Henk kan nu wel 3 keer op een dag de trap op en neer in ons portiek, hij doet van alles in huis, kookt elke avond en sinds 3 weken is zijn sonde voor de sondevoeding eruit, je ziet God is dezelfde als 2000 jaar terug Hij geneest.

We wilden dit laten weten aan de mensen die ons hebben bijgestaan en aan Henk een nieuw begin hebben gegeven om het leven buiten zijn bed te laten zien

dank jullie wel.

Henk en Sandra

Ik ben verheugd te lezen dat het goed met jullie gaat
Het ga jullie goed !!

Liefs, Kussende smiley

Susannah

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 29 mei 2010, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:37

HENK710 schreef:
Ons leven is een groeien naar onszelf en naar God. Tijdens dat leven maken we dingen mee die soms pijn doen, maar ons wel vormen en maken tot wie we zijn. Dat is wat ik in de aan de Bijbel ontleende beeldspraak duidelijk wil maken.

Toch vind ik dat je daarmee uit moet kijken, want ik vind dat bepaalde dingen die in je leven gebeuren niet in Gods plan horen.
Niet alles wat er gebeurt is Gods wil... en ik geloof ook dat het Gods bedoeling was dat ik zelf net zo goed tot ontplooiing zou komen... en dat het niet Zijn bedoeling was om mezelf niet te kunnen uiten ed.
Ik vind daarom dat we erg voorzichtig moeten zijn met dat soort uitspraken. Ik hoop dat je me daarin begrijpt.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:40

HANNAH810 schreef:
mn snappertje doet het niet geloof ik? Geschokte, onthutste smiley

Kikker de hoofdpersoon uit de boeken van Max Velthuijs is de laatste jaren bezig aan een gestage opmars. In 1989 verscheen het eerste boek en inmiddels is Kikker een van de meest geliefde karakters in peuter- en kleuterland. Kikker is in Nederland na Nijntje en Jip en Janneke het belangrijkste oorspronkelijk Nederlandse character. Kikker behoort met Nijntje en Jip en Janneke tot die figuurtjes die onderdeel uit zijn gaan maken van onze cultuur. Daarmee zijn het blijvertjes.

Zo zie je maar, kikker is toch een stukkie ouder dan ie eruit ziet Knipoog smiley

Bron:www.kikkervriendjes.nl
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:42

En anders is dit misschien meer iets voor je?

Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:42

HANNAH810 schreef:
we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.

willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!

mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)

een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!

voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met twee kinderen
hannah810 met twee kinderen
zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt)
buurvrouw van hannah met kind?
mariska601
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen
grace585
susannah475
miekjes285
marieke913 met kinderen
johanneke817 met kinderen
roos166 met vijf !!!!! vriendinnen
ysha217

martien579
dirkjan071
mydestiny349
gert856
dirkie395 met twee ballengooiers...
eloy025 (als er niets tussenkomt)
herman040 op klompen Knipoog smiley

zie je, het wordt een echte "meiden-picknick.....
waar blijven de heren met aanmelden??

.

Naar boven Deze reactie is niet okee

Laatste regel.....
HUH? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:57

IMRE695 schreef:
Een vliegreis naar Mekka en Medina. Voor vrouwen is een burkha verplicht. Mannen dragen een baard.

Dat duurt bij mij wel een jaar voordat die komt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:05

Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:15

haha foutje in het knip en plak werk mariska..... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:15

HENK710 schreef:
Ik schijn vanuit de definitie in een calvinistisch nest te zitten.
Dit betekent dat ik ervoor kies

Immers een calvinist is bovenal christen en dat betekent dienaar van God.

Het betekent ook dat ik mijn

richt en Hem

Ik weet mij dan ook

Want door Zijn Geest word ik

In dit proces mag ik ook ondersteund worden, waarbij ik de volgende middelen tot mijn beschikking heb als instrument:

Ik weet dat God namelijk

Wel bijzonder om te merken dat een calvinist hetzelfde belijdt als jou en toch voor zichzelf moet gaan bidden om zich te bevrijden van het juk van het calvinisme.... Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley
Want het calvinisme hoopt dat alle mensen

...opdat voor allen mag gaan gelden:

Dus hoezo de volgende oproep aan calvinisten?

Anders denken betekent toch niet meteen duivels denken Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Henk, je kunt het goed zeggen, maar dat wil niet zeggen dat je gelijk hebt. Je ontkent de problematiek en je verkleint het. Ik weet niet of je met deze bijdrage daar nu goed aan doet.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:19

problematiek????[

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zaterdag 29 mei 2010, 00:20
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:21

MARIO216 schreef:
Ik zou graag eens willen weten of iedereen het goed vind dat Nederland ver-islamiseerd. Mogen wij het toleren dat Nederland wordt volgebouwd met bijv. moskeeen terwijl de kerken leeglopen. Moeten wij maar accepteren dat Tweede Pinksterdag wordt ingeruild tegen het Suikerfeest. Tweede Pinksterdag is immers commercie net zo goed als Tweede Paasdag.

Hier kunnen we niets aan veranderen en ik vind ook niet dat we hier ons zo aan moeten ergeren. Ja Nederland is islamisering ingeslagen, moskees worden gebouwd, en kerken lopen leeg.
Wij moeten dus zorgen dat de kerken niet leeglopen, kerk met een missionaire taak zijn. De mensen die islamitisch zijn kunnen wij...hier in ons eigen land bereiken...!!

En dat inruilen van die dagen...ik zie t er niet van komen hoor, zijn vooral veel schreeuw argumenten van een wild iemand
Ik vind wel dat we moslims de ruimte moeten geven hun feestdagen te vieren. En weet je.....vraag er gewoon naar wat ze vieren, word een vriend, toon belangstelling. Er zijn zoveel raakvlakken op van je geloof te vertellen naar hen.
Laat zien dat Jezus genade is, vergeving, onvoorwaardelijk !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:28

CHATULIEM619 schreef:
Nee, gewoon weer eens de echte boodschap van bekering en verlossing prediken met de nadruk op doop. Zouden we al een heel eind de goede richting in komen. Teveel mensen komen tot het besef dat het huidig gebodene niet voldoet aan de nood van mensen. Ze moeten tot werkelijke. bevrijding komen.
Verbondstheologie voldoet niet meer, want mensen begrijpen dat ze echte verlossing nodig hebben. Daarvoor is de verbondstheologie te lang en te veel een sta in de weg geweest.
Waarom denken jullie dat zelfs in deze kerken het verlangen naar volwassendoop doeneemt? Omdat mensen beginnen te beseffen, dat niet het ritueel, maar de boodschap belangrijk is. Ieder mens heeft bekering en bevrijding nodig. Het wordt tijd dat de traditionele kerken dat ook eens gaan inzien en daar naar gaan leven.

Is Chatuliem, proberen als Christus te leven niet elke dag opnieuw je bekeren en je verlost weten? Elke dag weer bevrijd worden? Voor mij wel.
In de gemeenschap waar ik kerk en andere weet ik honderden mensen voor wie het huidige gebodene volop voldoet. Ik begrijp niet waar je deze kennis vandaan haalt?
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 00:32

PIETER649 schreef:
Ik lees veel reacties in de trant van: het maakt toch niet uit want levenservaring en EQ blablabla....
Je mag van mij bagatelliseren tot je een ons weegt, maar daarmee vlak je dit probleem niet uit.
Want jij mag het dan geen probleem vinden, als de ander in de relatie dat nou toevallig wel een probleem vind, heb je er wel mee te maken.

Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om met een vrouw te leven die zo dom is als het achtereind van een varken. Maar ook niet met een vrouw die bijvoorbeeld kernfysicus is....

Want geef toe, iedereen wil op of rond het eigen niveau communiceren met partner en bijvoorbeeld ook vrienden.

Pieter! Niet altijd ben ik het met je eens maar ik heb je pittige commentaren en opvattingen gemist.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 01:10

MARIO216 schreef:

Ik denk, naar het groter geheel kijkend, dat we ons mogen afvragen of we er wel wat tegen kunnen doen Smiley die vol vragen zit
Hoort het niet gewoon bij de "tekenen van de tijd" ?
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 01:11

hallo henk en sandra,

ik kan me jullie nog goed herinneren,heb met jullie allebei weleens een poosje gesproken hetzij niet in real life maar wel door chatten.
ik wens jullie Gods zegen.
fijn om te horen dat het steeds beter gaat.
ik geloof ook dat God meer kan doen en wil dan wij voor mogelijk houden.
maar helaas blijven er ook altijd vragen wat dat betreft.

maar het ga jullie goed,

vr. groeten , Bert168

HENK350 schreef:

dank jullie wel.

Henk en Sandra

Laatst aangepast door
BERT168
op zaterdag 29 mei 2010, 01:11
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 01:11

Ik wens u allen één goedenacht Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 02:20

HENK710 schreef:
Laat dit nu gewoon zijn wat ook vanuit de verbondstheologie 100% te beamen is, Chatuliem, zoals door meerderen hier op Cm de afgelopen tijd dus al is aangegeven. En dat wordt niet enkel theologisch zo gezien, maar ook werkelijk beleefd door velen. Jammer dat je dan de verbondsleer direct blijft afschilderen als enkel een theologisch stuk. Want het is werkelijk veel meer! Zolang je deze gedachten van anderen niet wilt accepteren, zal het inderdaad een herhaling van zetten blijven als jij steeds meent te moeten meedelen dat verbondstheologie onbijbels is en ook nog eens enkel een theologisch leerstuk. Mensen die anders denken dan jou zijn niet meteen enkel theoretisch bezig...dat zijn ook mensen die vanuit God proberen te leven, net als jij!
Allereerst heb ik nooit gesteld dat de verbondstheologie onbijbels is. Het is echter wel een theologie. En in elke theologie zitten goede dingen en minder goede dingen. Dat komt omdat we als mens nooit ten volle alles kunnen begrijpen. Dat vind ik ook van mijn manier van kijken naar het geloof, dat is ook niet volmaakt. Daarom is het altijd belangrijk Gods Woord als toetssteen te gebruiken.
Naar boven

Auteur Bericht
ELOY025

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 02:30

[quote] wanneer heb je iemand echt vergeven, wat voel je dan?

Vrijheid!

Een tijdje geleden voelde ik een zware last op me vanwege de vele dingen die ik in het verleden fout gedaan heb. Ik vroeg God om me te vergeven, en meteen vroeg ik of ik mezelf kon vergeven.
En daar bleef ik steken, waarom? Waarom kon ik mijzelf niet vergeven? Als God iedereen vergeeft die om vergeving vraagt, waarom zou ik mijzelf dan niet kunnen vergeven?
En langzaam werd het me duidelijk, waneer ik bid, dan bid ik ook
"vergeef ons onze schuld, zoals ook wij aan anderen hun schuld vergeven"
En daar zat het dus, er waren nog zoveel mensen die in mijn ogen net zoveel en sommige zelfs nog meer schuld aan mijn last hadden als ik.
Er stond me dus één ding te doen.
In gedachte ging ik iedereen af, en dat was geen klusje van een paar uur.
Ik wist dat het me een hoop moeite zou kosten. Bij iedereen die ik kende vroeg ik mij af, heeft hij/zij iets gedaan wat ik hem/haar kwalijk neem.
En net als Jezus aan het kruis om vergeving vroeg voor diegene die schuld/oorzaak hadden dat Hij daar hing.
Zo begon ik God vergeving te vragen voor diegene die in mijn ogen mede schuld/oorzaak hadden aan mijn last.
In het begin merkte ik nog niet zoveel, maar na gelang ik meer mensen met hulp van God vergeven had, voelde ik mijn eigen last ook minder worden.
Er bleven een paar mensen over die ik maanden lang dagelijks vergeven heb maar er zou geen eind aan komen want zij hielden in stand wat mijn zwaarste last was.
Uiteindelijk heb ik het bij God neergelegd en gelaten en op dat moment voelde ik me vrij, er was niemand meer die ik iets kwalijk nam, mijn last was weg.
Voor het eerst voelde ik weer de vrijheid die ik als kind voor het laatst gevoeld had.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 05:13

Corine950: Van harte gefeliciteerd! En nog vele goede jaren erbij gewenst.

Laatst aangepast door
IMRE695
op zaterdag 29 mei 2010, 05:14
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 05:16

MARIO216 schreef:
Dat duurt bij mij wel een jaar voordat die komt. Knipoog smiley

Laat alvast je snor dan staan! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 05:24

MARIO216 schreef:

Als het Suikerfeest een Nationale vrije dag wordt en iedere werkgever moet die gewoon doorbetalen, terwijl wij kunnen gaan funshoppen in de stad, dàn heb ik geen bezwaar! En ach, al die moskeeën: die kun je later ook herbestemmen, net als veel kerken nu.

Wees niet bang voor de islam, Mario. Onze God heeft zonde en dood al overwonnen. Bij de islam moet je eerst jezelf opblazen voordat je rechtstreeks naar het paradijs mag.

Imre, die het vooral als een historisch fenomeen beschouwd dat Nederland lijkt te ontkerstenen. Andere landen gingen ons namelijk voor en die zijn nog niet in handen van Mekka gevallen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMRE695

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 05:33

MARIO216 schreef:
Nou Imre, en vooral Thomas, opgelet:

http://www.youtube.com/watch?v=PEoonYJpsU0&feature=related

Goed gesmurft, Mario!!

Imre, die nog even gaat smurfen in bed.... Slapende smiley
Naar boven