ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 683 684 685 686 687 688 689 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:39

TESSYBEAR731 schreef:
Uh oh! Volgens mij kan IK beter een andere taxi regelen...en Lielie's kikker maar gewoon thuislaten Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Haaaaaaan, is men bed al opgemaakt? Engeltje smiley

bijna tess, hoeveel matrasjes mag ik reserveren? (en hoe groot zijn kikker-matrasjes?? Verraste, verbaasde smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:44

CHATULIEM619 schreef:
Idd, hoewel het me nog steeds verbaast hoe kinderachtig sommigen hier reageren.

mattheus 7 vers 2 Knipoog smiley
fijne zondag allen!
Naar boven

Auteur Bericht
ELSKE475

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:46

JOS689 schreef:
ik snap niet zo waarom met name christenen elkaar oordelen of veroordelen .....

Kan iemand me uitleggen waar dat in de bijbel staat ?

dat is voor mij nou ook altijd al een raadsel. maar mijn vader heeft het mooi uitgelegd en daar ben ik het wel mee eens:

als je vanuit perfecte liefde leeft dan doe je eigenlijk altijd alles goed (gaat helemaal vanzelf dan) helaas leven we in een wereld waar geen perfecte liefde is (behalve God zelf dan) hierdoor zijn mensen paniekerig als het gaat om leven zonder regels; het gaat dan namelijk mis; dus God heeft leefregels gegeven als hulp. nu trekken we het zodanig (arme wij) door dat we star worden in de regels en daar nog wat meer regels bij bedenken.

eigenlijk is het te vergelijken met de bureaucratie; bijv het verkrijgen van een visum. daar doen sommige landen (VS....Knipoog smiley eindeloos moeilijk over. hetzelfde wat betreft trouwen (als je niet die ene stempel op je geboortecertificaat hebt dan kan je niet eens trouwen) in Nederland etc.

iedere kerkgemeenschap heeft zijn eigen regeltjes waar mensen zich veilig bij voelen en zolang die regels blijven denken ze dat het leven met God gewaarborgd blijft. als je van die regels afwijkt dan wordt (volgens deze mensen) de relatie met God ook verstoort (het hellend vlak).

dit gaat niet altijd bewust, ik denk dat iedereen dit soort regeltjes heeft waarbij ze zich veilig voelen en zonder raken ze misschien wel het geloof kwijt! sommige regeltjes zijn wel goed en anderen zijn fout. het wordt lastig als je overtuigt bent dat jouw regels de enige goede zijn en je dus geen ruimte overlaat voor iemand anders om het op zijn/haar eigen manier te doen.

iig is mijn conclusie dat als je zoveel mogelijk probeert te leven met God en vanuit Zijn liefde dat al die regeltjes er minder toedoen, en dat de hoofdzaken veel duidelijker worden.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 11:46

.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 30 mei 2010, 11:47
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:09

GRIFFIN748 schreef:
hier schijnt het te gaan regenen...

béétje off-topic, dat wel.

wat heb jij met kikkers? al net zo'n kikker-freak als mijn zus?

Hou op over die kikkers, Boze smiley
Hier voor in de sloot is het soms net kwakenbal.
Denk ik een keertje uit te kunnen slapen Slapende smiley word ik wakker gekwaakt door een orkest van kikkers. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:19

CARIEN982 schreef:
Hou op over die kikkers, Boze smiley
Hier voor in de sloot is het soms net kwakenbal.
Denk ik een keertje uit te kunnen slapen Slapende smiley word ik wakker gekwaakt door een orkest van kikkers. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als het zo'n orkest is..

http://www.youtube.com/watch?v=kkZ8Mzpj948&feature=related

dan doe mij maar een sloot met kikkers onder mn balkon Clown smiley

Marieke (die het woord kikker hierna niet meer zal noemen Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
GERALD265

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:53

MARIEKE897 schreef:
als het zo'n orkest is..

http://www.youtube.com/watch?v=kkZ8Mzpj948&feature=related

dan doe mij maar een sloot met kikkers onder mn balkon Clown smiley

Marieke (die het woord kikker hierna niet meer zal noemen Knipoog smiley )

Volgens mij is er een kikkerplaag ontstaan? Nog steeds over die kikkers?

Laatst aangepast door
GERALD265
op zondag 30 mei 2010, 12:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:54

IMRE695 schreef:
Een horloge met GPS? Is dat iets?

Snuf de Hond wil niet. Is te oud. Wij dachten eigenlijk aan Lassie. Lachende smiley

In een GPS zit een klok, Imre. Zonder tijd kan een snelheid niet berekend worden.

Thomas, gek op zijn GPS voor wandel-, fiets- en watersport en je kunt er nog mee Tomtommen in de auto ook.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 12:54

IMRE695 schreef:
Een horloge met GPS? Is dat iets?

Snuf de Hond wil niet. Is te oud. Wij dachten eigenlijk aan Lassie. Lachende smiley

In een GPS zit een klok, Imre. Zonder tijd kan een snelheid natuurlijk niet berekend worden. Heb je een GPS. dan heb je een meeneemklok. Tegenwoordig kun je je GPS ook een mooie wandelroute laten uitzoeken, al dan niet met de hond.

Thomas, gek op zijn GPS voor wandel-, fiets- en watersport en je kunt er nog mee Tomtommen in de auto ook.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 30 mei 2010, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:11

IMRE695 schreef:
Als je maar vóór de winter gaat. Want anders wandel je in de sneeuw.

Wat is er mis met wandelen in de sneeuw? Ik heb daar tenminste mooie herinneringen aan.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:27

MARISKA601 schreef:
1 Timoteus 6:10

Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

De hele context gaat over het gevaar van rijkdom

Wat is nou geldzucht??
Ik verdien goed, kan "leuke" dingen doen, in de ogen van sommigen ben ik daarom misschien geldzuchtig.
Zelf zie ik dat niet zo.
Ik vind het leuk om een bedrijf op te bouwen en binnenkort ook uit te bouwen. Het was een kick om de techniek onder de knie te krijgen, klanten tevreden te houden en lekker zaken te doen. Het is het spelletje waar ik van geniet.
Over een paar weken komen nieuwe machines. Een nieuwe fabriek in de bestaande fabriek, dat gaat weer spannend worden!
Krijg ik het opnieuw voor elkaar om op een nieuw gebied weer een betrouwbare leverancier te worden, word het een renderende onderneming?
De tijd zal het leren! Smiley die vol vragen zit
Ondertussen bouw ik met Annette een nieuw huis dat in maart klaar zal zijn en word eind oktober ons kindje geboren. Verliefde smiley
Er gebeurd veel en er zal best zat tegenzitten, maar ik kan het niet laten, mn werk is mn hobby.

Uitgangspunt is uiteraard dat ik met 2 fabrieken meer geld verdien dan met 1, das logisch toch.
En ja, ik rij een grote snelle auto die niet iedereen kan betalen, maar dat is het jongetje in mij. Verlegen lachende smiley
Maar om nu te zeggen dat ik geldzuchtig ben?
In mijn optiek ben ik een gelukkig mens omdat ik met een fantastisch thuisfront achter me, iedere dag mn hobby kan beoefenen!!!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:30

ZINGA672 schreef:
Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?

Een stukgelopen huwelijk is niet per definitie een huwelijk dat niet door God gezegend is geweest of niet Zijn weg zou zijn... Ik geloof dat een stukgelopen huwelijk in beginsel zeker wel een door God gegeven huwelijk geweest kan zijn (let wel: kan, want ja, er zullen ook andere mogelijkheden zijn). Het is in die gevallen echter door menselijk handelen op een gegeven moment stukgelopen.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:33

CHATULIEM619 schreef:
Idd, hoewel het me nog steeds verbaast hoe kinderachtig sommigen hier reageren.

pfff....jammer dat mensen blijven doorgaan.
foutje is allang gecorrigeerd
heb jou bedankt voor advies

en ik weet dat met de maat waarmee je meet, je ook zelf gemeten zal worden.
Vervelend wordt het als het een soort van...hé nu kan ik eindelijk ook eens iets van hem/haar gaan zeggen.

Daarom ben ik meer van een hoog KNUFFEL gehalte in mijn bewoordingen. Maar ook hier zijn sommigen niet van gebaat.

Wil dat dan zeggen dat mijn .......eh zoals ik begrijp 'knuffel' ... bewoordingen altijd maar een soort iedereen gelijk geven is, iedereen maar beschermen, overal maar de scherpte uithalen is???

hmmm.... dacht toch dat als ik mijn bijdragen lees dat men mij ook wel anders opmerkt. Nou ja... t zal wel ...... knuffel gehalte... rare gedachte,

een bijkomstigheid is dat t topic steeds bovenaan komt te staan.

hm... heeft ook zijn voordelen
sommige topics staan bovenaan door allerlei onenigheid, getrap, gedoe
beter weten, etc
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:34

MARTIN695 schreef:
Chat wat ik ook bedoel is dat de HEERE JEZUS van je houd zoals je bent en daar gaat het om en verder niets.
Met een vriendelijke groet van mij.
Martin
Draai het eens even om, Martin. Ik hou van de Here Jezus en wil datgene doen wat Hij van me vraagt. Niks mis mee toch?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:35

MARIO216 schreef:
Eigen baas...hoeveel mag je verdienen t.o.v. je eigen personeel. Wat is genoeg geld verdienen.
Kortom we zitten in een crisis, dat denken we tenminste. Iedereen heeft het er over. Maar als we naar andere landen kijken doen we het niet slecht.
Is een basisloon niet genoeg, met boven op een extra'tje voor een bep. functie

Dat extraatje is toch aanwezig bij een baas? Zijn loon is veelal een stukje hoger dan dat van zijn personeel. Is dit geheel onterecht? Nee, want hij draagt ook meer verantwoordelijkheid voor zijn werk en dat van zijn werknemers. Natuurlijk kun je ook stellen dat een baas zonder zijn medewerkers zijn bedrijf niet kan runnen en dat daarom het verschil wel iets minder mag zijn...maar denk dat je dit bijvoorbeeld al zou kunnen bereiken door in elk geval al die bestuurdersbonussen eens aan te pakken. Het salaris kun je dan nog best met rust laten. Een baas meteen meergeld ten opzichte van zijn personeel ontzeggen, vind ik dus wel wat ver gaan, Mario.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:38

MARISKA601 schreef:
1 Timoteus 6:10

Want de wortel van alle kwaad is de geldzucht. Door daarnaar te haken zijn sommigen van het geloof afgedwaald en hebben zich met vele smarten doorboord.

De hele context gaat over het gevaar van rijkdom

En zou daarom een baas niet meer mogen verdienen dan zijn personeel? Dat er gevaar aan rijkdom zit, betekent toch niet dat je in het geheel geen rijkdom zou mogen hebben? Het is namelijk niet zozeer het rijk zijn waar het gevaar zit, maar de manier van omgaan ermee. En om nu meteen ervan uit te gaan dat elke baas last van geldzucht heeft Verraste, verbaasde smiley ...misschien zijn er zelfs wel meer werknemers die daar last van hebben Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
RIK120

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 13:40

RIK120 schreef:
Phil Keaggy – Salvation army band , Bijzonder ook omdat Phil er live, telkens weer iets anders van maakt. En ik denk dat het een lijflied van hem is
http://www.youtube.com/watch?v=fcFBBimDUpE
Manfred Mann: Do wah diddy
http://www.youtube.com/watch?v=bjuW-hYs17w
Matan Ariel and Friends: If you are happy and you know it
http://www.we7.com/#/album/Birthday-Songs--Songs-in-Hebrew-for-Children--Toddlers!albumId=347764
Jill Shannon – The first time, !! haar persoonlijk getuigenis !! (tip: zoek het uit hoe of wat)
http://www.youtube.com/watch?v=WsLq7VkPP7o
Website: http://www.coffeetalkswithmessiah.com

Havdala thuis. Bij de uitgang van de shabat spreken of zingen alle gelovige Joden deze woorden, inclusief dit ritueel.
Jammer dat deze papa de toonhoogte iets te laag kiest, maar prachtig om te zien.
http://www.youtube.com/watch?v=RuDnxSbwztY

Laatst aangepast door
RIK120
op zondag 30 mei 2010, 13:46
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:07

ZINGA672 schreef:
Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?

Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...

GrZing

goede vraag hoor... mag je mij gerust stellen. Heb ik wel over nagedacht, maar onder woorden brengen is ook wel lastiger.

Breder gezien op het leven... zijn beslissingen, stappen die wij nemen in het leven, altijd zodanig dat wij God erbij betrekken?
Heb ik dat destijds wel gedaan? Het is alweer 18jr geleden dat ik ging trouwen. Was dat allemaal wel goed.
Ik ervaar nu veel meer dat ik anders tegen het hele leven aankijk, levenservaring noemen we dat, gevormd door de tijd.
Een tijd die goede en verkeerde en verdrietige dingen met zich heeft meegebracht.

Wanneer zijn stappen die wij maken in ons leven, wel in lijn met God's plan voor ons leven. Wij kunnen wel ja zeggen, en dan is het anders.

Wat is God's plan, waar zien we Zijn aanwijzingen. Waar ligt God's plan voor een huwelijk.

Dan lees ik Efeze 5
21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.

Hier staat zo ontzettend veel, en ook zo ontzettend veel wat niet goed gegaan is. Ik ben een studie hierover aan het lezen. Leerzaam maar ook veel stof tot nadenken.

In vers 25 staat een gebod voor de man, je vrouw lief te hebben, zoals Jezus ons ook liefgehad heeft door Zichzelf voor haar over te geven.

De vraag die je je moet stellen bij een relatie/huwelijk wat je aangaat is dus of dit God's plan is. God was duidelijk toch toen Hij de mens schiep.
De man zal zijn vrouw aanhangen en die twee zullen één zijn.
God's doel is dan dat je mekaar moet liefhebben. lees hierboven.

En ja dat is een weg die je moet gaan, soms in eindeloze gelukzalige verliefdheid, maar ook in tijden van onenigheid.
De kunst is dan samen mekaar te blijven zien als broer en zus van Jezus.

En het blijft moeilijk als dat dan fout gaat, keuze van jezelf, keuze van de ander, keuze die je samen maakt.
God heeft het graag anders gewild, maar zoals zoveel dingen, we leven in een gebroken wereld, waar Hij ook in die gebrokenheid er voor iedereen wil zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:18

GRIFFIN748 schreef:
hier schijnt het te gaan regenen...

béétje off-topic, dat wel.

wat heb jij met kikkers? al net zo'n kikker-freak als mijn zus?

Ik deel ze alleen uit Griffin...heb er zelf niet zo veel mee Engeltje smiley

HANNAH810 schreef:
bijna tess, hoeveel matrasjes mag ik reserveren? (en hoe groot zijn kikker-matrasjes?? Verraste, verbaasde smiley )

Ehm...dat worden er dan 638, incl. kikkers!
Tja, zijn er veel...maar das logisch...ze springen continu weg dus eer iedere aanwezige dame een kikker gevangen heeft Verraste, verbaasde smiley

Maar dat komt ook wel weer goed, We all stand together...girls Engeltje smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 30 mei 2010, 14:20
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:23

Hellup... ik moet gaan werken en ik heb helemaal geen zin....

Maar ja... het is wel weer een kans: misschien lukt het me vanavond wél om m'n hoofd mee naar huis te krijgen... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:33

ZINGA672 schreef:
Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken

Ik denk dat er wel een wezenlijk verschil aangewezen mag worden tussen niet God's weg gaan, of in de veronderstelling zijn dat God geen zegen zou geven over een huwelijk.
Ik was dus één van die mensen die aangaf voor mijn gevoel een verkeerde weg ingeslagen te zijn, juist omdat ik God dus helemaal niet in mijn keuzes betrokken heb. Het was de mens en haar visie, waar ik naar luisterde en handelde, en daardoor was ik verblind voor God's eigen woord.
Maar daar staat wel tegenover dat ik ervan overtuigd ben dat Hij zijn zegen over ons huwelijk heeft gegeven toen we daar in de kerk om vroegen, en het nooit Zijn bedoeling geweest is dat het verbond verbroken zou worden. Dat hebben wij toch echt helemaal zelf gedaan!
Ik vraag me dan ook wel eens af hoe de dingen gelopen zouden zijn als ik dat wel gedaan had...(in alle eerlijkheid denk ik dat er geen huwelijk gekomen zou zijn, maar dat terzijde)...denk alleen dat het niet goed is om je druk te gaan maken over dat soort dingen.
Ik heb nergens (meer) spijt van, de dingen zijn gelopen zoals ze gelopen zijn en heb ik er iets van over gehouden...dan is het wel dat ik een paar hele belangrijke dingen geleerd heb.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:39

JONATHAN890 schreef:
pfff....jammer dat mensen blijven doorgaan.
foutje is allang gecorrigeerd

heb jou bedankt voor advies

en ik weet dat met de maat waarmee je meet, je ook zelf gemeten zal worden.
Vervelend wordt het als het een soort van...hé nu kan ik eindelijk ook eens iets van hem/haar gaan zeggen.

Daarom ben ik meer van een hoog KNUFFEL gehalte in mijn bewoordingen. Maar ook hier zijn sommigen niet van gebaat.

Wil dat dan zeggen dat mijn .......eh zoals ik begrijp 'knuffel' ... bewoordingen altijd maar een soort iedereen gelijk geven is, iedereen maar beschermen, overal maar de scherpte uithalen is???

hmmm.... dacht toch dat als ik mijn bijdragen lees dat men mij ook wel anders opmerkt. Nou ja... t zal wel ...... knuffel gehalte... rare gedachte,

een bijkomstigheid is dat t topic steeds bovenaan komt te staan.

hm... heeft ook zijn voordelen
sommige topics staan bovenaan door allerlei onenigheid, getrap, gedoe
beter weten, etc

So...en bij deze voel ik me aangesproken, en je hebt nog gelijk ook!
Chat, mijn excuses...was even een beetje te veel mens en heb een laatste opmerking gemaakt die niet nodig was! Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:40

MARIEKE897 schreef:
Lassie? loopt die nog wel te dartelen dan? Verraste, verbaasde smiley Clown smiley

Ik zat meer te denken aan die andere herdershond: Rex, of is dat te Duits

Laatst aangepast door
MARIO216
op zondag 30 mei 2010, 14:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:48

ZINGA672 schreef:
Dat is wel waar Susannah, maar bij ziekte spelen menselijke keuzes geen rol. Bij echtscheiding wèl, waarbij ik niet een oordeel bedoel uit te spreken.

Ik heb eigenlijk een vraag aan gescheiden mensen die ik nauwelijks durf te stellen, maar die toch regelmatig in mij opkomt. Maar hoe stel ik hem zonder dat ik mensen kwets of verdrietig of schuldig doe voelen... Smiley die vol vragen zit
Ik ga het voorzichtig proberen...

Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...

GrZing

Ja Zing, voor mij geldt dat wel...ik heb gekozen voor een man die niet kerkelijk was , juist anti in zijn opvoeding had meegekregen..en dan mis je toch een stuk.
En juist door dat stuk (de basis) hebben we elkaar niet meer kunnen vinden toen het eenmaal stuk was...
Ik ben in die tijd ook de weg kwijt geweest, maar heb de weg weer gevonden! En daarbij ook bewust de keuze gemaakt nooit meer op die manier een relatie aan te gaan.

groetjes,
Marieke
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:57

Het regent weer eens hier.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 14:58

IMRE695 schreef:
Mario: nog maar 46 entries (reacties) van de volgende bonus verwijderd! Clown smiley

Ik moest en zou van jouw niet reageren, probeer het dus wel te doen Smiley met dichtgeplakte mond . Maar dan moet je wel weer overdenken wat de prijs is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:09

MARIEKE897 schreef:
Ja Zing, voor mij geldt dat wel...ik heb gekozen voor een man die niet kerkelijk was , juist anti in zijn opvoeding had meegekregen..en dan mis je toch een stuk.
En juist door dat stuk (de basis) hebben we elkaar niet meer kunnen vinden toen het eenmaal stuk was...
Ik ben in die tijd ook de weg kwijt geweest, maar heb de weg weer gevonden! En daarbij ook bewust de keuze gemaakt nooit meer op die manier een relatie aan te gaan.

groetjes,
Marieke

Zie hier een heel groot stuk herkenning in.
Goed om te weten dat God je weer bij de hand heeft genomen.
Weet je wat ik altijd zo'n mooi woord van God vind? Dat God niet loslaat het werk dat Hij begonnen is. Als je mag weten dat je een kind van god bent, zal je soms zien dat Hij aan de weg blijft staan wachten tot je weer bij Hem uitkomt. De stem terug naar Hem dringt soms op onnavolgbare wijze door in ons leven. Hoever we ook weg zijn gelopen.

Relatie met een ongelovige zou ik nu niet meer willen. Vraag me ook af of zo iemand mij wel zou willen??
Als je met zijn 2en ook God in je relatie betrekt, bouw je op een fundament, wat genade en vergeving is. Maar ook zegen en samen naar God kunnen gaan in gebed.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:09

LIESBETH326 schreef:
Hellup... ik moet gaan werken en ik heb helemaal geen zin....

Maar ja... het is wel weer een kans: misschien lukt het me vanavond wél om m'n hoofd mee naar huis te krijgen... Smiley met dichtgeplakte mond

Waarom laat je dat daar dan steeds liggen?? Smiley die vol vragen zit

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:13

Vandaag in de kerk werd er gesproken over die momenten in ons leven dat we God heel even kwijt zijn...
We worden zo opgeslokt door de chaos van het leven, dat we (onbedoeld) Hem uit het zicht verliezen en ons ineens helemaal alleen kunnen voelen.
Menig maal vragen we ons dan ook af:

"Here God, waar bent U...nu ik het zo moeilijk heb?!"

Zoals wel vaker werden mensen die dit op dit moment ervaren naar voren uitgenodigd, om daar aan het altaar neer te knielen en te bidden.
In het midden van die, naar mijn verbazing, toch wel hele grote groep knielde een moeder neer met haar zoontje. Een leuk klein guitig jochie van hooguit een jaar of drie, met speen in zen mond...En terwijl zijn moeder met haar hoofd naar beneden aan het bidden was, zat het jongetje nieuwsgierig om zich heen te kijken naar al die mensen die zijn kant op zaten te staren. Plotseling zag het jochie zijn moeder daar weer voor hem zitten, inmiddels snikkend van verdriet! Voorzichtig lag het jochie zijn kleine handje op haar hoofd en begon gemoedelijk over haar bol te aaien...ik kon mezelf er niet van weerhouden om te denken "Daar is Hij, vrouw...daar is God, door jouw kindje heen steekt Hij een hand uit om te troosten"...

Niet veel later kwam er een andere vrouw het podium op...ze had toch wel zoiets wonderlijks meegemaakt deze week! Na vorig weekend naar een pinksterconferentie geweest te zijn ergens in de buurt van Zwolle was er, geheel buiten hun schuld om, een man op de fiets met een enorme gang tegen de auto geklapt. De man bleek al snel zwaar gewond te zijn en totaal geen gevoel meer te hebben in zijn voeten.
Tegen de tijd dat de ambulance wegreed was bekend gemaakt dat de man op zijn minst beide benen gebroken had, en hoogstwaarschijnlijk een dwarsleasie! De hele groep daar nog aanwezige kerkgangers sloeg meteen aan het bidden voor hem.
De volgende dag bleek dat de man, na het nemen van 32 foto's waarop meerdere breuken en anderzijdse problemen zichtbaar waren geworden, tijdens het maken van een scan ineens had ervaren dat zijn benen en zijn rug helemaal gingen gloeien en...je raad het vast al...er was niets meer te zien, behalve een gebroken knie...en ik dacht "Wow! Hallelujah"

Aan het einde van de dienst...kwam er een jong stel naar voren. Allebei begin twintig, net een maand getrouwd...
en hij vertelde, hoe hij al drie jaar gevochten had tegen lymfeklierkanker en al twee keer genezen was verklaard. De laatste keer een maand voor hun huwelijk, Hallelujah!
Maar afgelopen week hadden ze te horen gekregen dat er uitzaaiingen
gevonden zijn in o.a. lever en nieren...
En ik betrapte mezelf erop dat ik dacht: "Ja Heer, waar bent U nu?
Zo'n jong mens, net getrouwd en dan zulk nieuws te horen krijgen, dat màg toch gewoon niet?! Dat kunt U niet toestaan!"

Hij vertelde hoe hij er eigenlijk geen zin meer in heeft om weer die medische molen in te gaan, weer die strijd aan te gaan...
Hoe groot bleek zijn eigen geloof te zijn toen hij vertelde dat hij gebed als eerste medicijn wilde gebruiken. Hij vroeg de hele gemeente om voor hem te bidden, omdat hij vertrouwt op de Heer en in dat gebed gelooft.
Wie ben ik dan om dat te veroordelen? Maar toch ging ik met gemengde gevoelens weer naar huis...want waar hebben we anders dokters voor?

En ineens realiseerde ik me, hoe snel je Hem inderdaad uit het oog verliest...want is Zijn macht niet veel groter dan die van alle dokters in de wereld bij elkaar?
Maar soms denken we het zelf gewoon veel beter te weten, en doen we wat we zelf denken dat goed is...ook al weten we diep van binnen dat we beter zouden kunnen vertrouwen. En voordat we het door hebben, zijn we bij Hem vandaan gegaan en vragen we "Heer, waar bent U nu?"

Is dit herkenbaar? En zo ja, hoe gaan jullie er mee om...wat doe je, als je jezelf erop betrapt dat je je afvraagt: "Heer, ik heb het zo moeilijk...waar bent U nu?"

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 30 mei 2010, 15:20
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 15:17

Jammer Frankie dat je zo kortzichtig bent, God denkt nl heel anders bij Hem mag je altijd op nieuw beginnen!
Zondeval idd!
En wat dacht je van de scheidbrief die God aan mozes gaf...

Groetjes,
Peacedove

FRANKIIE208 schreef:
1. In mijn ogen: anders dan door scheiding door dood, je huwelijk verbreken met de persoon waarmee je getrouwd bent.

2. Een weidere betekenis is dat je overspel pleegt of de gedachte alleen al daaraan is ook echtbreken.

De context kan je waarschijnlijk nog veel ruimer opvatten, maar dit is mijn (bijbelse) invulling.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 683 684 685 686 687 688 689 ... 6194 Volgende
Pagina 686 van 6194