| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:04
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja... ik had ook verwacht dat je WEL een lekker ding was en die foto van je hond was...  |
Ik weet wel wat het was!! ik had niet genoeg stalraampjes.
Tsja en dat ik er maar gewoontjes uitzie, kan ik ook niks aan doen Pietju. Het gaat om de binnenkant, da witte toch onderhand wel? 
Maar wel eerlijk blijven heh...pas op!
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 31 mei 2010, 18:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:09
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Jonathan, Ik wens jou, je kinderen, je ex en je andere familie veel sterkte, kracht en rust toe! Onderstaand gedicht kreeg ik toen mijn vader overleed en wil ik graag met je delen. Carin
Niet sterven maar leven;
Zij wist; het zou niet lang meer duren, dan zou ze naar haar Heiland gaan. En tellende haar laatste uren, leefde ze op haar afscheid aan.
Ze vroeg zich af, hoe zou dat wezen, als straks haar laatste uur zou slaan, Zij wist , toch heb ik niets te vrezen, want Jezus Christus gaat vooraan.
Toen hebben engelen haar gedragen, recht op Gods open huisdeur aan. De dood is op de vlucht geslagen, het leven is ze ingegaan.
Zij hoefde stervend niet te sterven, ze overleed om op te staan. Ze mocht de heerlijkheid beërven en die al zingend binnengaan. |
Dank je wel, Carin, voor dit mooie gedicht,
Jammer dat mijn ex-schoonmoeder dat nooit heeft willen inzien Wel katholiek opgevoed, maar een soort anti gekregen. Ik ben daar toch 15jr over de vloer geweest, maar ruimte om over te praten was er niet. alleen met kerst, dan ging ze, omdat het hoorde bij de kerst, maar de enige goede christen was de pastoor en Toon Hermans. En de paus die had t fout, protestanten ook.
Vannacht is ze overleden.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 31 mei 2010, 18:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RICK261
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:11
|
|
|
|
onder voorbehoud meld ik me aan + 2kids Greetz,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:14
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | He Jonathan, fijn dat je dit met ons wil delen. Wens je heel veel sterkte toe.
Mary |
Afgelopen jaar, na een paar jaar niet naar kerk te zijn gegaan (daar verder even niets over, lees mijn verdere berichten maar) toen ik weer in gemeente kwam, deed die tekst 'Geprezen zij de Heere, dag aan dag draagt Hij ons' zo veel verdriet nog. Raar dat God het opeens als gebed gebruikt en ik er nu een zegen van voel.
Zo vaak heb ik geroepen, tijdens mijn huwelijk, na mijn huwelijk....waar bent U Heer?? Die tekst...dag aan dag draagt Hij ons.....deed zo veel pijn.
En nu..... God .. Hé...daar bent U, met dezelfde woorden !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:16
|
|
|
|
|
Wat weer een overdreven reacties hier. Iedereen zit meteen op de kast omdat ik durf aan te geven dat aan een echtscheiding altijd twee verhalen zitten. Zelf heb je in eerdere bijdragen toegegeven dat je ook fouten hebt gemaakt tijdens je huwelijk, Annette. Waarom dan meteen weer doen alsof je van het ergste beschuldigd wordt hier? En hou maar op over de toon van de bijdrages hier, want het hangt me echt de strot uit. Zo meteen durft niemand meer iets te zeggen, omdat ze bang zijn dat ze iemand anders bezeren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:17
|
|
|
|
Jonathan. knap van je dat je dit met ons wil delen! Heel veel sterkte!! God Liefde en Kracht jongen zullen bij je zijn.Ook als het leven soms zo ongelofelijk moeilijk is.. Groet Roos
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:19
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | oftewel: ze zal er wel om gevraagd hebben. Echt chat...dit is nou wat we je gisteren probeerde uit te leggen: je bedoelt het vast goed maar het komt zo rot je mond uit. Zoals je het opschrijft is je eerste bijdrage een regelrecht verwijt naar de vrouw in kwestie toe, en in de tweede bijdrage is het alsof reden zoekt waarom de man het zou doen. Daar is maar 1 reden voor, dan ben je ziek in je hoofd. Zelfs als heb je de meest vreselijke vrouw die het bloed onder je nagels vandaan haald, dit doe je niet. |
Ik heb ooit een liedje gemaakt... waarvan 2 regels waren: "mishandeling is gewoon verkeerd, Zorg ervoor dat jij het niet negeert."
mishandeling, ook als dat gebeurt als je al volwassen bent is gewoon verkeerd ... wat mij betreft geen discussie over mogelijk... Daar vraag je niet om... klaar... !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:22
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat weer een overdreven reacties hier. Iedereen zit meteen op de kast omdat ik durf aan te geven dat aan een echtscheiding altijd twee verhalen zitten. Zelf heb je in eerdere bijdragen toegegeven dat je ook fouten hebt gemaakt tijdens je huwelijk, Annette. Waarom dan meteen weer doen alsof je van het ergste beschuldigd wordt hier? En hou maar op over de toon van de bijdrages hier, want het hangt me echt de strot uit. Zo meteen durft niemand meer iets te zeggen, omdat ze bang zijn dat ze iemand anders bezeren. |
Er is wel een heul groot verschil tussen vaststellen dat er meerdere kanten aan een echtscheiding zitten en hetgeen jij impliceerde in je reactie Maar blijf gewoon stug volhouden dat het probleem bij al die andere mensen ligt Chat, stel je toch eens voor dat je naar je eigen gedrag zou moeten kijken wanneer je er van meerdere kanten op gewezen word dat je manier van communiceren enig sleutelwerk behoeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:24
|
|
|
|
Oh Jonathan wat erg ! Maar je weet niet of ze in haar laatste uren God heeft aangeroepen. Ik bid voor jou en je gezin om dit verdriet te verwerken. Moeilijk om dit mee te maken aan de zijlijn daar waar je eens er helemaal bij hoorde. Dat doet pijn. Veel sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op 3 juli nog eens gaan picknicken, weer verzamelen bij juffrouw tok om twaalf uur, en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad. dat lijkt me t duidelijkst voor iedereen.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je op de allereerste pagina van dit topic...... ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden precies hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan misschien even een prikbord berichtje plaatsen op hun profiel? hoe meer mensen het weten, hoe meer kans dat zij ook mee willen!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!!
voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;
marieke897 met twee kinderen hannah810 met twee kinderen zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt) buurvrouw van hannah met kind? mariska601 tessybear731 met TAXI en kind lielie met TAXI peacedove830 met haar drie kinderen grace585 susannah475 miekjes285 marieke913 met kinderen johanneke817 met kinderen roos166 met vijf !!!!! vriendinnen ysha217 marianne129 (onder voorbehoud)
martien579 dirkjan078 mydestiny349 gert856 dirkie395 met twee ballengooiers... eloy025 (als er niets tussenkomt) herman040 op klompen fred229 leo571 met kinderen (onder voorbehoud) hlcvb791 hans521 (onder voorbehoud) dreeke472 (onder voorbehoud) henduk927 juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud) rick261 + 2 kids (onder voorbehoud)
28 aanmeldingen, en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!! leuk hoor!!
. |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Vannacht is ze overleden. |
Heel veel sterkte voor jullie allemaal...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:26
|
|
|
|
ik las dit stukje vandaag
"We moeten als christenen de taal van de wereld spreken"
"Ik geloof niet dat God wil dat we als christenen een eigen taal hebben die alleen verstaanbaar is voor onszelf," zegt geestelijk verzorger Egbert Bos. "De missie van de kerk is de wereld. We zijn in de wereld en niet van de wereld. Christus heeft ons gezonden en als kinderen van God hebben we de Heilige Geest ontvangen, zodat we het werk van Christus in deze wereld kunnen voortzetten."
"God wil dat alle mensen ontdekken dat Hij de Schepper is, van hen houdt en wil vergeven. Vanuit het volbrachte werk van Jezus Christus is een nieuw en ander bestaan mogelijk. Daarom is het van belang dat we de taal van de wereld spreken. We zijn niet beter dan de mensen in de wereld, maar maken helaas dezelfde fouten. Het enige verschil in ons leven is Jezus Christus."
Niet moeilijker maken "Het is belangrijk dat we woorden gebruiken die de ander begrijpt," vervolgt Bos. "Dan ontstaat er geen afstand maar tonen we juist aan: ‘we staan naast je. Ik houd van je, God houdt van je’. Wanneer we onze eigen taal spreken, de tale Kanaäns, stellen we mensen niet in staat om God te ontmoeten. We maken het dan veel moeilijker dan nodig is, waardoor ze het Evangelie niet begrijpen."
"Dan merken we dat alle mensen verlangen naar rust en vrede. God wil ik contact komen met alle mensen. Dat kan als wij laten zien dat het Evangelie voor elke dag is en niet alleen voor op zondagmorgen. Het is ook niet alleen voor een hele kleine groep mensen, maar voor iedereen. Of je ingenieur of huisvrouw bent maakt niet uit. De boodschap is universeel."
Bos: "Als je met een collega of medestudent praat, weet je welke taal ze gebruiken. Als we over Christus praten, moeten we in die taal verder gaan en niet opeens een andere taal gaan gebruiken. Als we het geloof alleen voor zondagmorgen laten, ga je vanzelf in die vreemde taal spreken. Als het geloof voor elke dag is, leer je ook die taal van de wereld te spreken. Dat is echt interesse hebben in de medemens."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:28
|
|
|
|
| RICK261 schreef: | onder voorbehoud meld ik me aan + 2kids Greetz, |
hey, rick! volgens mij kent ik uwes?? super dat je meegaat!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:30
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Oh Jonathan wat erg ! Maar je weet niet of ze in haar laatste uren God heeft aangeroepen. Ik bid voor jou en je gezin om dit verdriet te verwerken. Moeilijk om dit mee te maken aan de zijlijn daar waar je eens er helemaal bij hoorde. Dat doet pijn. Veel sterkte! |
Nou ik zit er soort van middenin hoor. Mijn kinderen hebben er ook verdriet van. As vrijdag neem ik vrij, ga ook naar de begrafenis. Ook voor mijn ex en haar familie, maar ook voor mijn kinderen. Die kunnen niet de hele dag daar zijn, aanwezig bij de begrafenis vind ik goed en verstandig, maar de dingen erna en er omheen, is niet leuk voor kinderen, verdriet van opa en oom en tante en moeder etc... Dan neem ik ze wel mee naar mijn huis.
Ex belde me vanmiddag ook op of ik kon komen helpen met adressen etc. Ga ik zo meteen naar toe, is toch net ff makkelijker voor mij, ben er emotioneel niet direct bij betrokken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:35
|
|
|
|
God waar bent U. Tis mijn dal.., waar ik uit klimmen zal.
Met Zijn Kracht verwacht.. Verloren in pijn.. Maar Hij zal er zijn. Smart verdriet, soms de haat.. Maar Jezus droeg een grotere smaad.
Ik wil mijn leven Lieve Jezus voor altijd geven.. Als ik maar Uw liefde mag voelen In Uw naam streven naar betere doelen.
Soms is het zo ver weg.. Verloren in duister en smart.. Maar God...Open mijn hart.. Laat dit gebed positief bestaan...
De liefde van U, O Heilige geest Voelen en stromen in mijn leven.. Verweven met liefde en krachtig beleven Ach God U bent er altijd geweest.
Ik dank u mijn Vader Dat U de kracht.. steeds oprecht terug laat komen... Dat alleen Heer kan ik beamen. Zegge wij Heer.... Amen ja Amen IN JEZUS NAAM..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:36
|
|
|
|
Wel bijzonder dat je dit kan en wilt doen ( adressen bedoel ik dan). Mooi dat je zo`n band hebt met je ex! Veel sterkte nogmaals in de komende dagen en vrijdag als de begrafenis er is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NELIA680
|
|
|
|
|
|
Hey mensen, Ziet er leuk uit, maar ik ken helemaal niemand en dat soort dingen vind ik n beetje eng :) Ik beloof niets, zit waarschijnlijk verlangend naar jullie picknick te kijken vanuit een boom met een verrekijker... Greetz Nelia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Nou ik zit er soort van middenin hoor. Mijn kinderen hebben er ook verdriet van. As vrijdag neem ik vrij, ga ook naar de begrafenis. Ook voor mijn ex en haar familie, maar ook voor mijn kinderen. Die kunnen niet de hele dag daar zijn, aanwezig bij de begrafenis vind ik goed en verstandig, maar de dingen erna en er omheen, is niet leuk voor kinderen, verdriet van opa en oom en tante en moeder etc... Dan neem ik ze wel mee naar mijn huis.
Ex belde me vanmiddag ook op of ik kon komen helpen met adressen etc. Ga ik zo meteen naar toe, is toch net ff makkelijker voor mij, ben er emotioneel niet direct bij betrokken. |
Gecondoleerd Jonathan, sterkte.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:37
|
|
|
|
Mooi! Klinkt als een persoonlijke en pijnlijke weg die je gegaan bent of misschien nog gaat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:38
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik hoef hier volstrekt NIET om te lachen!!!!!  | Herkenbaar Hannah?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NELIA680
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:39
|
|
|
|
O - o... volgens mij heb ik wat gezelligheid gemist... Komt er nog eens zoiets leuks?
Nelia
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:40
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wel bijzonder dat je dit kan en wilt doen ( adressen bedoel ik dan). Mooi dat je zo`n band hebt met je ex! Veel sterkte nogmaals in de komende dagen en vrijdag als de begrafenis er is. |
Nou die band is wel heel anders geweest hoor. echt heel anders.
Maar laatste jaar best goed eigenlijk voor exxen. Beter dan dat ie was tijdens huwelijk.
En dat ervaar ik allemaal ook als God's vergeving in mijn leven, en dat God mij die vergeving ook heeft gegeven naar haar toe.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:44
|
|
|
|
| NELIA680 schreef: | Hey mensen, Ziet er leuk uit, maar ik ken helemaal niemand en dat soort dingen vind ik n beetje eng :) Ik beloof niets, zit waarschijnlijk verlangend naar jullie picknick te kijken vanuit een boom met een verrekijker... Greetz Nelia |
je kunt het ook gewoon niet beloven, en wél doen nelia; als ik je eigen profiel even mag citeren;
Samen pret maken is veel leuker dan dat altijd zelf te doen :) Ik houd wel van leuk, gezellig, samen eten, samen kletsen, samen wandelen, op het strand of in het bos, lekker op de bank met n glas wijn of een biertje
dus bij deze nodig ik je uit om samen op hetzelfde kleedje in het bos aan de rand van de heide, leuk en gezellig, samen te eten, en samen te kletsen.......... (dat ik helemáál niet leuk en gezellig bén, zeggen we er gewoon even niet bij, haha)
deal??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:44
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Er is wel een heul groot verschil tussen vaststellen dat er meerdere kanten aan een echtscheiding zitten en hetgeen jij impliceerde in je reactie Maar blijf gewoon stug volhouden dat het probleem bij al die andere mensen ligt Chat, stel je toch eens voor dat je naar je eigen gedrag zou moeten kijken wanneer je er van meerdere kanten op gewezen word dat je manier van communiceren enig sleutelwerk behoeft!  | Wat een cactussen hier weer.....pff zou je ook niet oud mee willen worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:45
|
|
|
|
|
Jonathan..Gecondoleerd..En ja je kids zitten er midden in die hebben verdriet.. Goed dat je mee gaat helpen met die adressen.. Ik zal voor je bidden jongen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:46
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Dank je wel, Carin, voor dit mooie gedicht,
Jammer dat mijn ex-schoonmoeder dat nooit heeft willen inzien Wel katholiek opgevoed, maar een soort anti gekregen. Ik ben daar toch 15jr over de vloer geweest, maar ruimte om over te praten was er niet. alleen met kerst, dan ging ze, omdat het hoorde bij de kerst, maar de enige goede christen was de pastoor en Toon Hermans. En de paus die had t fout, protestanten ook.
Vannacht is ze overleden. |
Gecondoleert Jonathan heel veel sterkte voor jou en de genen rondom jou, respect voor je hoe je hier mee omgaat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:47
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Mooi! Klinkt als een persoonlijke en pijnlijke weg die je gegaan bent of misschien nog gaat? | Ja meis het leven is soms echt niet makkelijk, Dank voor je reactie!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BENNY340
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:49
|
|
|
|
|
ook als de weg je moeilijk vald GOD is altijd nabij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:52
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | | Gecondoleert Jonathan heel veel sterkte voor jou en de genen rondom jou, respect voor je hoe je hier mee omgaat... |
hier kan ik alleen maar Amen op zeggen... Heel veel sterkte, Jonathan !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 31 mei 2010, 18:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een cactussen hier weer.....pff zou je ook niet oud mee willen worden. |
reden voor een scheiding dan ?????
tjonge wat zijn we weer lekker bezig. We lijken wel een ''stelletje'' bij mekaar.
Maar ik bedoelde het goed...ja maar je zei t anders....je begrijpt met toch.....t klinkt anders echt anders......jij ook altijd met je gevoel......pfff wat ben je weer een @#$%%$#......en jij een cactus.......ik wil niet meer met jou oud worden.....ok we gaan scheiden.
|
|
| Naar boven |
|
|