ChristianMatch

Forum

we zeggen gedag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 697 698 699 700 701 702 703 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
GERALD265

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 16:37

verwijderd

Laatst aangepast door
GERALD265
op dinsdag 28 september 2010, 21:26
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 16:39

Chat, jij bent de enige die hier negatief doet.

Henk en Sandra heel veel geluk toegewenst.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMIENA254

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:00

Kom alleen maar toe aan het folderpakket wat door de deur geschoven wordt.

Maar `er komt een vrouw bij de dokter` moet ik lezen van mn dochters.

Hebben jullie dat gelezen, of gezien?

Laatst aangepast door
HERMIENA254
op dinsdag 1 juni 2010, 17:02
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:04

Ik heb in oktober een boek gekocht van Dan Brown.
Moet er nog steeds in beginnen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:05

Heel veel geluk samen Arienne en Mar.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:20

Gefeliciteerd en veel geluk!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:22

"Moslims wachten op uw getuigenis"

Onlangs bracht ik een bezoek aan Azerbeidzjan. Een prachtig land in de Kaukasus. Het is een land dat officieel seculier is maar waar de bevolking voor 90% islamitisch is. In sommige wijken van de hoofdstad Baku wordt je ’s morgens gewekt door de gebedsoproep die klinkt van een van de minaretten. Dit bezoek heeft mij verrijkt en mijn blik op onze islamitische medelanders veranderd.

Tijdens dit bezoek heb ik veel christenen ontmoet en met hen gesproken. Ze zijn allemaal opgegroeid in een islamitisch gezin. Als er één ding was wat vast stond in hun leven, dan was het wel de wetenschap dat er geen god is dan Allah en Mohammed zijn profeet is. Toch is dat in hun leven gaan wankelen. Jezus de blinkende Morgenster, is in hun harten opgegaan. Ze zijn gekomen tot de erkenning dat Hij de Zoon van God is.

Vanaf het moment dat ze dit openlijk gaan belijden barst er een geweldige strijd los. Ze worden geslagen, verstoten door hun familie en op allerlei manieren tegengewerkt. We kunnen ons voorstellen dat ze geen contact meer willen met hun familie. De werkelijkheid laat zien dat ze juist contact zoeken met hun relaties en familie.

Het is juist opvallend dat in twee getuigenissen die een broeder en een zuster gaven, de Azeri’s bewust vanuit het buitenland terug naar Azerbeidzjan zijn gegaan om hun familie en hun volk bekend te maken met Jezus. Hoewel ze wisten wat hen stond te wachten! In hun hart brandt een enorme liefde en compassie voor hun volk. Ze hebben hun leven verloren, hun kruis op zich genomen en volgen Jezus, de Zoon van God.

In gesprekken met moslims in Azerbeidzjan valt daarnaast op dat er een enorme opleving is. Ze lezen de koran en zoeken daarin de Waarheid. Ze denken die te vinden binnen radicale stromingen zoals het Salafisme. Tot het christendom bekeerde moslims geeft dat vrees, maar ze zien daarin ook een uitdaging. Ze weten dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is. Dat maakt dat ze vrijmoedig over Hem spreken, ook als ze daar zelf pijn en tegenwerking van ondervinden. En… dit draagt vrucht. De gemeente groeit en de Heere voegt toe tot de kring die behouden worden.

Zou dit in Nederland anders zijn? Vroeg ik me af. Kan het zo zijn dat onze Islamitische medelanders eveneens zoeken naar mensen die hun leven hebben verloren, hun kruis op zich hebben genomen en Jezus navolgen. En… als dat zo is, kunnen ze mij of u dan vinden?

In Azerbeidzjan is het zo dat de christenen op zoek gaan naar de moslims. Vrijmoedig spreken ze over Jezus. Zo werkt God en Hij brengt er toe tot de kring die behouden worden.

Wij zijn niet naar hen op zoek gegaan. Ze zijn 30 jaar geleden naar ons toe gekomen, in onze straten zijn ze komen wonen en er is nu nog één ding waar zij op wachten. Uw getuigenis dat Jezus, de Zoon van God, leeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:22

\"Moslims wachten op uw getuigenis\"

Onlangs bracht ik een bezoek aan Azerbeidzjan. Een prachtig land in de Kaukasus. Het is een land dat officieel seculier is maar waar de bevolking voor 90% islamitisch is. In sommige wijken van de hoofdstad Baku wordt je ’s morgens gewekt door de gebedsoproep die klinkt van een van de minaretten. Dit bezoek heeft mij verrijkt en mijn blik op onze islamitische medelanders veranderd.

Tijdens dit bezoek heb ik veel christenen ontmoet en met hen gesproken. Ze zijn allemaal opgegroeid in een islamitisch gezin. Als er één ding was wat vast stond in hun leven, dan was het wel de wetenschap dat er geen god is dan Allah en Mohammed zijn profeet is. Toch is dat in hun leven gaan wankelen. Jezus de blinkende Morgenster, is in hun harten opgegaan. Ze zijn gekomen tot de erkenning dat Hij de Zoon van God is.

Vanaf het moment dat ze dit openlijk gaan belijden barst er een geweldige strijd los. Ze worden geslagen, verstoten door hun familie en op allerlei manieren tegengewerkt. We kunnen ons voorstellen dat ze geen contact meer willen met hun familie. De werkelijkheid laat zien dat ze juist contact zoeken met hun relaties en familie.

Het is juist opvallend dat in twee getuigenissen die een broeder en een zuster gaven, de Azeri’s bewust vanuit het buitenland terug naar Azerbeidzjan zijn gegaan om hun familie en hun volk bekend te maken met Jezus. Hoewel ze wisten wat hen stond te wachten! In hun hart brandt een enorme liefde en compassie voor hun volk. Ze hebben hun leven verloren, hun kruis op zich genomen en volgen Jezus, de Zoon van God.

In gesprekken met moslims in Azerbeidzjan valt daarnaast op dat er een enorme opleving is. Ze lezen de koran en zoeken daarin de Waarheid. Ze denken die te vinden binnen radicale stromingen zoals het Salafisme. Tot het christendom bekeerde moslims geeft dat vrees, maar ze zien daarin ook een uitdaging. Ze weten dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is. Dat maakt dat ze vrijmoedig over Hem spreken, ook als ze daar zelf pijn en tegenwerking van ondervinden. En… dit draagt vrucht. De gemeente groeit en de Heere voegt toe tot de kring die behouden worden.

Zou dit in Nederland anders zijn? Vroeg ik me af. Kan het zo zijn dat onze Islamitische medelanders eveneens zoeken naar mensen die hun leven hebben verloren, hun kruis op zich hebben genomen en Jezus navolgen. En… als dat zo is, kunnen ze mij of u dan vinden?

In Azerbeidzjan is het zo dat de christenen op zoek gaan naar de moslims. Vrijmoedig spreken ze over Jezus. Zo werkt God en Hij brengt er toe tot de kring die behouden worden.

Wij zijn niet naar hen op zoek gegaan. Ze zijn 30 jaar geleden naar ons toe gekomen, in onze straten zijn ze komen wonen en er is nu nog één ding waar zij op wachten. Uw getuigenis dat Jezus, de Zoon van God, leeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 17:44

HANNAH810 schreef:
je hebt gelijk leanneke;
ik heb zowiezo niet echt goed geteld;
er hebben zich 21 dames aangemeld, en 14 heren;
zullen we sámen eens hard roepen leanne?? Clown smiley

heren, heren, verzaaaamelt uuuu!!!

.

Ik heb geen behoefte om mannen te ronselen,ik kom nl. zelf niet Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE618

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:04

HERMIENA254 schreef:

Dit boek heb ik ook gelezen, ik vond het boek beter dan de film, maar dat komt misschien omdat ik het boek had gelezen en er voor me zelf een ''beeld'' aan heb gegeven. Met 2 dagen had ik het boek uit, ook heb ik toen het vervolg gekocht '' De Weduwnaar'' dat is ook een erg mooi boek.

Het zijn zeker boeken om aan te raden...
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:21

ARIENNEZ498 schreef:
Via deze weg nemen MAR907 en ik afscheid van jullie!
Ja! We hebben elkaar hier op CM gevonden! Gevonden...om nooit meer kwijt te raken en daarom stoppen we ermee want we gaan ons richten op onze toekomst, samen met onze zes (!) kinderen! Een toekomst waarvan MAR en ik weten dat we geen ding in ons leven zélf kunnen of willen doen. Alles ligt in Zijn handen..en dat beseffen we heel erg goed. Wij ervaren het beide als heel bijzonder dat wij elkaar op deze wijze gevonden hebben..terwijl we beide toch al een 'heel leven' achter ons hebben liggen..
Bedankt! Voor de fijne contacten, bedankt voor hetgeen wij mochten leren van jullie en de groei die wij daardoor mochten doormaken.

God's zegen voor jullie allen, een warme groet van..
MAR 907 en ARIENNEZ498

Van harte gefeliciteerd jullie, wat een prachtig wonder!
Heel veel geluk en succes met jullie grote gezin en ook jullie beiden bedankt voor jullie bijdragen in de interessante en leerzame discussies.
met vriendelijke groet,

Mieke
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:29

HERMIENA254 schreef:

Ik ben er in begonnen, maar ik vond het zo walgelijk dat ik het niet uitgelezen heb...
Naar boven

Auteur Bericht
MARGRIET592

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:32

Op dit moment lees ik "de thuiskomst" van Anna Enquist.
Daarvoor het boek "Jij"van Mance ter Andere, een boek om over na te denken. En daarvoor natuurlijk de Milenniumtriologie van Stieg Larson.
Het duurde heel lang voor ik in het eerste deel zat, maar daarna heb ik de boeken achter elkaar uitgelezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:37

Dan maar weer een volkslied:

http://www.youtube.com/watch?v=QFtYfOYySu0
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:39

Tis wel stil zonder Imre he?

Twijfelende smiley

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:40

Wat een prachtig bericht!!!
Ik wens jullie al het goede uit het leven toe,voor nu,voor later,voor immer en altoos........

Laatst aangepast door
LEANNE226
op dinsdag 1 juni 2010, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:46

LEANNE226 schreef:
Tis wel stil zonder Imre he?

Twijfelende smiley

Huilende smiley, smiley in tranen

Wel heel erg stil. Kwas gister helemaal Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:47

ROBBEDOES873 schreef:
Ik ben bezig in de serie van Bodie Thoene... Nu bijna uit,
Echt een aanrader.

Heb ze ook gelezen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:50

MARIO216 schreef:
Wel heel erg stil. Kwas gister helemaal Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley Zieke smiley

Gelukkig hebben we Maris nog,als die het een beetje te boven is vult die de pagina's vast wel Lachende smiley

Ondertussen mag jij zoeken naar MOOIE frieze liedjes.........dat zijn er weinig hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:51

LEANNE226 schreef:
Gelukkig hebben we Maris nog,als die het een beetje te boven is vult die de pagina's vast wel Lachende smiley

Ondertussen mag jij zoeken naar MOOIE frieze liedjes.........dat zijn er weinig hoor Knipoog smiley

Wat zal Imre zeggen...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 18:58

ROBBEDOES873 schreef:
Ik ben bezig in de serie van Bodie Thoene... Nu bijna uit,
Echt een aanrader.

Die is heel mooi....jammer dat je huishouden er zo bij inschiet als je er in
bezig bent Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEERTJE618

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:03

Vandaag heb ik Aardappelen, sperziebonen, en een heel lekker stukje vlees weet alleen niet meer hoe het heette haha... owja en een kerrie sausje erbij Lachende smiley klaar gemaakt...

Laatst aangepast door
BEERTJE618
op dinsdag 1 juni 2010, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:22

Of ik het herken? Pffff......echt wel !
Heb nu weer een hele periode achter mij ( eh...bijna achter mij Verlegen lachende smiley ) dat ik vond dat ik het best alleen kon zonder God.
Als ik er dan zelf niet uit kwam was het vroeg genoeg om Hem er bij te betrekken ( God heeft het toch al druk genoeg?).
Maar meer en meer kom ik er achter en besef ik dat zonder God ik niets ben en niets kan.
Hij geeft mij adem, geloof, liefde en al die lieve en mooie mensen om mij heen.
Wie of wat zou ik zijn zonder Hem?
En als ik dan weer eens een Alpha cursus mee draai dan zie ik pas echt goed hoe groot de wonderen van God zijn en wat Hij allemaal doet in onze levens!
God dank dat Hij mij niet en nooit niet vergeet!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:23

ik heb op het menu aardappelpuree en rabarber compote staan en.... koffie na! Jammie!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:25

ARIENNEZ498 schreef:
Via deze weg nemen MAR907 en ik afscheid van jullie!
Ja! We hebben elkaar hier op CM gevonden! Gevonden...om nooit meer kwijt te raken en daarom stoppen we ermee want we gaan ons richten op onze toekomst, samen met onze zes (!) kinderen! Een toekomst waarvan MAR en ik weten dat we geen ding in ons leven zélf kunnen of willen doen. Alles ligt in Zijn handen..en dat beseffen we heel erg goed. Wij ervaren het beide als heel bijzonder dat wij elkaar op deze wijze gevonden hebben..terwijl we beide toch al een 'heel leven' achter ons hebben liggen..
Bedankt! Voor de fijne contacten, bedankt voor hetgeen wij mochten leren van jullie en de groei die wij daardoor mochten doormaken.

God's zegen voor jullie allen, een warme groet van..
MAR 907 en ARIENNEZ498

Da's een felicitatie waard... Knipoog smiley
Heel veel geluk samen !
Groetjes, Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:27

HANNAH810 schreef:
ook ik wil jullie alle geluk wensen;
samen met jullie 6 parels.
ik heb jullie ontmoet bij de picknick, stralend en wel;
á Dios, arienne en mar, ga met God....

...........

het leven kan zo eenzaam zijn,
vol van moeite, vol van pijn,
als een woestijn van zorgen,
voor de dag van morgen;

maar elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad,
dus leef je dag, zo goed het gaat,
wees stil tot God, sla je ogen naar Boven,
er komt een dag dat je Hem weer mag loven.

ooit op een dag, maakt U het zure weer zoet,
weet je dat Hij je iemand ontmoeten doet.
mag je hart weer zingen, je oog weer stralen
doet Hij de zegeningen weer nederdalen;

o God leer ons leidzaam Uw wegen te gaan
niet volgens eigen inzicht, maar achter U aan,
wijs ons de route die U wilt dat we gaan;
leer ons U volgen, niet voorop, maar achter U aan!!

Ik leg mijn toekomst in Uw hand,
Ik leg mijn kinders voor U neer,
want U, ja U alleen, leid onze levens, o Heer!
van nu tot in Uw heerlijke vaderland!!

(kwam zomaar even spontaan in me op)
nogmaals; veel geluk
hannah

hihi... volgens mij heb je ook een schrijverstalent Hannah... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:34

Gefeliciteerd! En veel geluk samen met jullie kinderen!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:34

Vandaag binnengekomen, "Wat is die jongen druk" - Een leven met ADHD van J. Klompstra (neef van m'n vader... ...van je familie moet je het hebben... Knipoog smiley (ipv ADHD heb ik ADD, de lichtere vorm)).
Binnenkort maar even lekker voor zitten. Lachende smiley

Een toepasselijk filmpje...:
http://www.youtube.com/watch?v=5w494waObG8
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:37

ANNETTE792 schreef:
Ik ben door mn boeken heen Geschokte, onthutste smiley . Moet nodig ff nieuwe halen.
Het laatste dat ik heb gelezen was Haar naam was Sarah, erg mooi boek.

Dat boek pakt je gewoon, zo super mooi en indrukwekkend!
Zeer aan te bevelen!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 20:09

CARIN303 schreef:
Of ik het herken? Pffff......echt wel !
Heb nu weer een hele periode achter mij ( eh...bijna achter mij Verlegen lachende smiley ) dat ik vond dat ik het best alleen kon zonder God.
Als ik er dan zelf niet uit kwam was het vroeg genoeg om Hem er bij te betrekken ( God heeft het toch al druk genoeg?).
Maar meer en meer kom ik er achter en besef ik dat zonder God ik niets ben en niets kan.
Hij geeft mij adem, geloof, liefde en al die lieve en mooie mensen om mij heen.
Wie of wat zou ik zijn zonder Hem?
En als ik dan weer eens een Alpha cursus mee draai dan zie ik pas echt goed hoe groot de wonderen van God zijn en wat Hij allemaal doet in onze levens!
God dank dat Hij mij niet en nooit niet vergeet!

God laat niet los...het werk waar Hij aan begonnen is !!!
En jij mag dat zijn.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 697 698 699 700 701 702 703 ... 6194 Volgende
Pagina 700 van 6194