ChristianMatch

Forum

een helpende hand(CM klusdag)
Ga naar pagina Vorige 1 ... 710 711 712 713 714 715 716 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 16:31

GRACE585 schreef:
Hallo beste cm ers
in de chat hadden we het er even over dat ik hulp nodig had bij het betegelen van mijn tuin,daar ik dit alleen zelf niet kan.
2 boden al spontaan hun hulp aan en het idee werd geboren om er een CM klusdag van te maken

DUS VRIJDAG 25 JUNI KLUSDAG BIJ MIJ(Grace585)
ik hoop op veel helpende handen,b.v.d. Knipoog smiley

tot dusver hebben zich aangemeld;

Grace585
Benny340
Griffin748

wie sluit zich aan,ook de damens zijn welkom(bv .voor de catering)

Jammer dat je zo ver weg woont Boze smiley ,ik ben niet bang voor vieze handen en.......ik lust wel een rijsttafeltje Kwijlende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 16:49

Gister had ik het er met iemand over dat als jou iets heel ergs is aangedaan, hoe je hier dan mee om gaat.
Ik weet dat er een topic over vergeving is, maar hierbij wil ik ook het stukje bitterheid belichten, wat je soms kan blijven hebben in je leven.

Wat doe je met de term vergeving. Zoals eerder gesteld is het een wilsbesluit, vergeving aan iemand te geven. Daarmee zeg je niet gelijk dat er vergeving is. Meer is het de wens van je dat je de stap in dat proces wilt aangaan.
Als je gekwetst bent en de pijn een stuk verbittering heeft gebracht, kan dat vast komen zitten in je leven. Woorden van vergeving zijn dan niet zo makkelijk uitgesproken.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld het huwelijk wat ik heb gehad, dan weet ik ook dat daarin fouten van mijn kant hebben gezeten. En ook dat er dingen zijn gebeurd waardoor de scheiding kwam. Aan mijn kant kwam er veel emotie los toen de scheiding er door heen ging. Boosheid naar ex toe, bitterheid tegen degene die hier de oorzaak van was, die gewoon niet in het huwelijk van ons had moeten gaan zitten.

Wat nu met vergeving in dit? Ik weet van mijn kant dat de relatie op sommige punten ook beter hadden kunnen gaan. Ik weet dat ik van mijn kant boos naar mijn ex ben geweest dat het gebeurde.

Ik weet dat er genezing komt als er vergeving is? Maar moest ik dan vergeving vragen aan mijn ex voor mijn fouten in het huwelijk en niet benomen de dingen die zij heeft aangedaan?
Nee ik vind dat het gesprek omtrent dat stuk verwerking ook van haar kant moest komen.
Goed ruim 2 jaar heeft het geduurd, voordat we beiden zover waren.
De zaken zijn uitgesproken, naar mekaar toe. Voor mij heeft het erg goed gedaan dat ze nu eindelijk ook gezegd had, dat de relatie kapot was gegaan aan die persoon die er tussen kwam te staan.

Als ik zie naar de genade die Jezus geeft, dan zie ik ook een principe.
Jezus kan ook iedereen wel vergeving geven. Maar zo is het niet.
Je kan naar het kruis gaan, op zoek naar vergeving, maar aan Jezus voorbij gaan.
Genade en vergeving is er pas als je je fouten hebt toegegeven en met woorden hebt benoemd.

Zo denk ik ook dat het moet zijn tussen mensen. Vergeving is het mooiste wat je onder mekaar kan doen. Maar dan moeten de woorden en de kern van het geheel wel in beider gevoel en gedachten doorgedrongen zijn.
Natuurlijk mag je altijd iemand vragen of jouw dingen vergeven mogen zijn.
Maar ik vind dat je hierbij ook jouw pijn en verdriet kenbaar moet maken.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 17:05

het is maar goed dat God vergeeft, want geen mens is zonder zonde.

tja, ik heb het er niet zo op om bijbelteksten op te sporen zodat je jezelf vrij kunt pleiten.
je bent zondaar, kom daar voor uit, vraag vergeving, gaat heen en zondig niet meer.

Pieter, OOK geen heilige
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 17:07

Ze zullen in Middelburg best een HEMA hebben, zoek m eens op en eet een rookworst.
Naar boven

Auteur Bericht
FREDI122

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 17:14

Inmiddels ligt Pinksteren alweer bijna twee weken achter ons, maar ook ik wil nog even melden dat ik weer enorm genoten heb van Opwekking.
De opbouwweek waar ik aan mee heb gewerkt was heel goed. De samenwerking met alle mensen die het voorbereiden blijft iets bijzonders.
Tijdens de conferentie heb ik genoten van de contacten bij de kassa in de lectuurtent en van het programma heb ik ook nog wat mee kunnen maken. Vooral het 'samen zingen' met zoveel mensen blijft indrukwekkend!
Een mooie tijd waar we weer 'goed gevoed' op kunnen terugkijken!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 17:22

SHANITA130 schreef:
Ja, die heb ik natuurlijk óók gelezen ;)

Vers 10 t/m vers 14: 10 Doch hun, die getrouwd zijn, beveel ik niet, maar de Here, dat een vrouw haar man niet mag verlaten – 11 is dit tóch gebeurd, dan moet zij ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen – en een man moet zijn vrouw niet verstoten.
12 Maar tot de overigen zeg ik, niet de Here: heeft een broeder een ongelovige vrouw, die erin bewilligt met hem samen te wonen, dan moet hij haar niet verstoten. 13 En een vrouw moet, als zij een ongelovige man heeft, en deze erin bewilligt met haar samen te wonen, die man niet verstoten. 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder. Anders zouden immers uw kinderen onrein zijn, doch nu zijn zij heilig.

Paulus, geïnspireerd door God zegt hier: "tot de overigen, dus tot degenen die niet getrouwd zijn :)

Dus ik vind mijzelf niet kort door de bocht.

Ik lees goed wát er staat :)

Vriendelijke Groet,

Shanita.

Ook ik lees, op mijn manier dan Twijfelende smiley , goed wat er staat. Knipoog smiley Naar mijn idee gaat het ook in deze teksten om mensen die getrouwd zijn. Dan woon je namelijk ook samen. Het is volgens mij geen promotie om samen te gaan wonen. In de Statenvertaling staat het er ook iets anders. Als je een vrouw/man hebt, wordt toch bedoeld dat je met haar/hem getrouwd bent?

12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;
13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate.

SV
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 17:23

PIETER649 schreef:
het is maar goed dat God vergeeft, want geen mens is zonder zonde.

tja, ik heb het er niet zo op om bijbelteksten op te sporen zodat je jezelf vrij kunt pleiten.je bent zondaar, kom daar voor uit, vraag vergeving, gaat heen en zondig niet meer.

Pieter, OOK geen heilige

Ik ook niet Pieter, dus we zijn het weer eens. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:01

MARIJAN072 schreef:

12 Maar den anderen zeg ik, niet de Heere: Indien enig broeder een ongelovige vrouw heeft, en dezelve tevreden is bij hem te wonen, dat hij ze niet verlate;
13 En een vrouw, die een ongelovigen man heeft, en hij tevreden is bij haar te wonen, dat zij hem niet verlate.

SV

Het is jammer dat deze tekst steeds aangehaald wordt zonder deze verzen:
[29] Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. (.........)[31] ieder die in deze wereld leeft alsof ze voor hem niet meer van belang is. Want de wereld die wij kennen gaat ten onder.

Met deze gedachte geeft Paulus(of onze Lieve Heer?)deze raadgevingen.....we weten nu dat het iets langer duurt dan Paulus hoopte Knipoog smiley
in de willibrord en nbv staat het trouwens weer anders dan de door jullie aangehaalde teksten,ik krijg soms een punthoofd van al die verschillende vertalingen Verlegen lachende smiley

En Pieter......mooi gezegd......
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:24

JONATHAN890 schreef:
Gister had ik het er met iemand over dat als jou iets heel ergs is aangedaan, hoe je hier dan mee om gaat.
Ik weet dat er een topic over vergeving is, maar hierbij wil ik ook het stukje bitterheid belichten, wat je soms kan blijven hebben in je leven.

Wat doe je met de term vergeving. Zoals eerder gesteld is het een wilsbesluit, vergeving aan iemand te geven. Daarmee zeg je niet gelijk dat er vergeving is. Meer is het de wens van je dat je de stap in dat proces wilt aangaan.
Als je gekwetst bent en de pijn een stuk verbittering heeft gebracht, kan dat vast komen zitten in je leven. Woorden van vergeving zijn dan niet zo makkelijk uitgesproken.

Als ik kijk naar bijvoorbeeld het huwelijk wat ik heb gehad, dan weet ik ook dat daarin fouten van mijn kant hebben gezeten. En ook dat er dingen zijn gebeurd waardoor de scheiding kwam. Aan mijn kant kwam er veel emotie los toen de scheiding er door heen ging. Boosheid naar ex toe, bitterheid tegen degene die hier de oorzaak van was, die gewoon niet in het huwelijk van ons had moeten gaan zitten.

Wat nu met vergeving in dit? Ik weet van mijn kant dat de relatie op sommige punten ook beter hadden kunnen gaan. Ik weet dat ik van mijn kant boos naar mijn ex ben geweest dat het gebeurde.

Ik weet dat er genezing komt als er vergeving is? Maar moest ik dan vergeving vragen aan mijn ex voor mijn fouten in het huwelijk en niet benomen de dingen die zij heeft aangedaan?
Nee ik vind dat het gesprek omtrent dat stuk verwerking ook van haar kant moest komen.
Goed ruim 2 jaar heeft het geduurd, voordat we beiden zover waren.
De zaken zijn uitgesproken, naar mekaar toe. Voor mij heeft het erg goed gedaan dat ze nu eindelijk ook gezegd had, dat de relatie kapot was gegaan aan die persoon die er tussen kwam te staan.

Als ik zie naar de genade die Jezus geeft, dan zie ik ook een principe.
Jezus kan ook iedereen wel vergeving geven. Maar zo is het niet.
Je kan naar het kruis gaan, op zoek naar vergeving, maar aan Jezus voorbij gaan.
Genade en vergeving is er pas als je je fouten hebt toegegeven en met woorden hebt benoemd.

Zo denk ik ook dat het moet zijn tussen mensen. Vergeving is het mooiste wat je onder mekaar kan doen. Maar dan moeten de woorden en de kern van het geheel wel in beider gevoel en gedachten doorgedrongen zijn.
Natuurlijk mag je altijd iemand vragen of jouw dingen vergeven mogen zijn.
Maar ik vind dat je hierbij ook jouw pijn en verdriet kenbaar moet maken.

Dank je Jonathan voor dit stuk !
Ergens durfde ik niet meer te reageren... puur omdat ik zo vaak meemaak dat mensen het maar goed praten, en ja, dan ga ik aan mijn eigen inzicht twijfelen... maar ik leer steeds meer dat ook ik daarin een eigen mening mag hebben.

Met bovenstaand stukje ben ik erg geholpen !
En ik snap zelf ook wel wat bitterheid met je doet als je in de situatie blijft hangen en dat dit niet de bedoeling is.
Dank je dat je het zo duidelijk neerzet en je eigen ervaringen hier durft te delen... 'k vind dat van moed getuigen !
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE511

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:41

durf het bijna niet te vragen schat

maar zullen we dit weekend een tulband bakken???????????????????????

Clown smiley Clown smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Kussende smiley Kussende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:42

[quote=MARISKA601]
Nee, rood , wit, blauw
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 18:53

VISSER278 schreef:
Dat voetbal niet altijd leuk is ben ik vanavond achter gekomen
Mn zoon moest een vriendschappelijke wedstrijd spelen tegen een club uit een naburig dorpje. Komt ie in botsing met een tegenspeler , valt, op een kurkdroog veld natuurlijk en breekt daardoor z'n arm op 2 plekken.
Van 20.30 tot 23.00uur in ziekenhuis gezeten waar ze 2 pinnen in zn arm zetten . Dus ja die zit de eerste 5- 6 weken met zn arm in het gips.

Ahhhhhh wat sneu voor het ventje en pijnlijk ook nog!Ze laten de jeugd altijd op die waardeloze baggervelden spelen Boze smiley
Nu mist hij ook nog de leuke toernooien Twijfelende smiley
Beterschap!
Gr.Leanne(die morgen op een toernooi van 8 tot 1 in het gezelschap is van 8 C en D-spelers Geschokte, onthutste smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

SUSANNAH475 schreef:

Ik ben het er niet mee eens Anita. Ik geloof niet dat het de bedoeling is van een christen om jezelf "weg te cijferen".
Misschien dat jij iets anders onder "wegcijferen" verstaat... ik bedoel nu niet jezelf ff naar de achtergrond zetten omdat de ander dat ff meer nodig hebt... dat is denk ik juist omzien naar de ander maar zonder jezelf daarbij uit het oog te verliezen.

Het is mijns inziens allereerst belangrijk dat je leert van jezelf te houden... dit is mijns inziens niet egoistisch, maar een basis die ieder mens nodig heeft.
Jezus leerde ons ook dat we van onszelf mogen houden, dat is wat ik geloof. Je naaste liefhebben als jezelf
(vanuit die basis kun je ook (pas) een ander liefhebben, denk ik)

Jammer genoeg is er bij velen de nadruk op "zelf" komen te liggen.
Vanuit mijn achtergrond, waarin ik alleen maar geleerd heb om mij aan de ander aan te passen (waarbij ik mezelf uit het oog verloor) ben ik juist doorgeschoten naar de andere kant... bij mij is het zo dat ik (meestal) eerder aan een ander denk...
Pas de laatste tijd leer ik ook op mijn eigen behoeftes te letten... en ik denk dat dat alleen maar heel gezond is.
Jezus trok zich denk ik ook van tijd tot tijd terug om bijv. in stilte met Zijn Vader te zijn...

Je kan het gedicht via 2 kanten bekijken he er zit een stukje logica in het is vorm van een doordenkertje zoals mijn gedichten zijn kort maar krachtig. Knipoog smiley

Snap het wel van jou kant hoor en natuurlijk is het belangrijk dat je van jezelf kunt houden want kun je dat niet dan kan je ook niet van een ander houden.
Maar waar ik op het gedicht weergeef is dat je niet alleen maar om je ik moet denken en de rest kan maar stikken doordat je door hebzucht over een ander heen walst en de hakken maar goed inzet zodat andere liktekens van over houden dat moet dus niet en daarin is het juist goed dat je jezelf wegcijfert en daarvoor meer Jezus meer in de plek komt te staan zodat Hij des te meer nummer 1 in je leven word dat bedoel ik met Jezus meer je cijfer mag zijn. Verliefde smiley

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

WILLIE511 schreef:
durf het bijna niet te vragen schat

maar zullen we dit weekend een tulband bakken???????????????????????

Clown smiley Clown smiley Verliefde smiley Verliefde smiley Kussende smiley Kussende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril

Verandering van spijs doet eten......... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:06

PEACEDOVE820 schreef:
Hey Anita,

Ik vind het een erg mooi stuk en ben persoonlijk wel benieuwd of dit ook voor gescheiden vrouwen geldt want ook dan ben je ongetrouwd natuurlijk!

Dat kwam effe zo in me op zo net.....

Om even terug op je vraag in te gaan weet ik dat persoonlijk niet dove.
Ook ik weet niet alles hoor en ik leer nog elke dag stap voor stap.
Zoals Flora zei er is genade en er is vergeving door Jezus kostbaar bloed.

Shalom,

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:12

Voor wie zich wil verdiepen in dit forumonderwerp: het thema van de Reveilweken van de NEM dit jaar is.... "Dit is de tijd van Elia".

Zie ook; http://www.nemnieuws.nl/nl/reveil-thema-2010/

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:33

Ik ben een echte groninger, al spreek ik geen dialect , maar sommige woorden zijn zo vervormd dat een ander niet weet wat het is.
Zo het woord "spaigelploatje".

Heb jij ook een bepaald woord wat alleen in jouw dialect voorkomt?

Wie weet wat ik met dat woord bedoel?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:42

CARIN303 schreef:
Ik ben een echte groninger, al spreek ik geen dialect , maar sommige woorden zijn zo vervormd dat een ander niet weet wat het is.

Ik weet het maar ik zeg even niksKnipoog smiley
Ik woon in Friesland en Fries is een taal,geen spraakgebrek zoals dat Gronings (ik kan die Groningers wel hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Wy sisse alles fremd......

Gr.Leanne(al 23 jaar Friezinnetje,in Drenthe geboren maar uit een Veluwse familie)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:42

CARIN303 schreef:

Haha, klinkt als "spiegelplaatje" ...maar wat dat dan weer moet zijn? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wij Rotterdammerts hebben geen raar dialect om woorden mee te vervormen...wij vervormen helemaal niets, nog draaien we ergens omheen...wij zeggen het gewoon zoals het is Engeltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op vrijdag 4 juni 2010, 19:45
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 19:46

De reden dat ik deze vraag stel, is omdat ik vind dat het minstens zo belangrijk is samen met elkaar te bidden..In een van de teksten lazen we dat de gemeente bijeen in gebed was, en soms heb ik de indruk dat de kracht van gebed wel eens onderschat wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:01

TESSYBEAR731 schreef:
Haha, klinkt als "spiegelplaatje" ...maar wat dat dan weer moet zijn? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het is ons aller bekende CD! Knipoog smiley

Van de week zag ik nog een paar mensen 'kantjen'. Clown smiley
Leuk als je als stelletje een keer niks te doen hebt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Hoewel ik al weer aardig wat jaren in de provincie Utreg woon, denk ik dat ik toch beter thuis ben met Groningse en Friese woorden.

En de echte 'sûkerbôle' is ook een echte aanrader om eens te halen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:04

Wat dachten jullie dan van het woord hupzeul'n?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:05

CHATULIEM619 schreef:

Bretels?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:16

CHATULIEM619 schreef:

Klinkt gevaarlijk Chat!

Hebben ze daar dan ook medicijnen tegen dan? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:27

wouw zie het helemaal voor me een kind dat net zn eerste stapjes zet.....
wat heeft God alles toch mooi gemaakt !!!

LIELIE304 schreef:
Schattige kleine schoentjes,
Wachtend bovenop een tas,
Klaar om te worden aangetrokken.

Stampend door het gras,
Om daarna weer met liefde te worden schoongemaakt.

Struikelend over elkaar,
Leren hun weg wel te gaan.

De trots van het kleine kind.

Laatst aangepast door
PEACEDOVE820
op vrijdag 4 juni 2010, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
RIK120

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:28

Zaans was vroeger ook een taal. Even in de tijdmachine stappen en 120 jaar terug gaan.
Een prachtige Zaanse volzin: "Ankere week gane me te warskip bai me snaar".
Ik verklap alvast dat snaar=schoonzuster.
dug
(hoge rug)
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:29

Mijn meest favoriete film èn acteur ; Top Gun, met Tom Cruise ( zucht, zwijmel)
Mooie combinatie; straaljagers/ mooie man met een langzame glimlach en het loopt ook nog goed af Knipoog smiley .
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:30

wat dacht je van een schutteldoukje?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:34

na lang zoeken een rotterdams woord gevonden.
en ja ik mag hem hier neer zetten, ik heb een rotterdams accent.
ik heb er mijn jeugd doorgebracht.

krop.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: vrijdag 4 juni 2010, 20:35

PIETER649 schreef:
Ze zullen in Middelburg best een HEMA hebben, zoek m eens op en eet een rookworst.

haha ja hoor Pieter dit is echt een goede tip!!!

Mary
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 710 711 712 713 714 715 716 ... 6194 Volgende
Pagina 713 van 6194