| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:35
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | Altijd alles zeggen, ook vermanen en dus niet veroordelen-verwijten, heeft dusz vaak geen zin. Je kan dan beter iets poneren, zodat hij/zij er zélf achter komt, en dat heeft dusz veel meer waarde.
Wat je wel kan doen, mijns inziens, en dat las ik hier ook ergens, is iemand op de gevaren wijzen van iets, een zonde zeg maar, en dan met de bedoeling diegene te waarschuwen, en niét te manipuleren.En dan niet eens om angst te prediken, want angst is een slechte raadgever. Ik bedoel hiermee zo van dat je tegen iemand zegt, van als je dat zo blijft doen, dan dit en dat, een dreiging, of dreigingen, want God houdt wél van diegene. Ik zou zelf dusz niet dreigen als ik zie dat iemand, bewust, en ook erg vaak onbewust behoorlijk in zonde zit. Ik zou dusz oprecht waarschuwen zonder verwijt, dat de zonde niet van God is, maar van de vijand. En dat zonde altijd erg ongelukkig maakt, vaak oplange termijn. en vaak heeft iemand die dusz in zonde leeft, dat niet door, vandaar. Of zo iemand wíl helemaal niet luisteren en wordt boos, omdat de zonde wat hij/zij al zo lang doet, wel heel erg aantrekkelijk is....
Dit wou ik gewoon even kwijt.
Zegens!
Shanita |
En dat heet dus met een mooi woord: Vermanen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ELOY025
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:53
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Ja Jonathan, dat is voor mij ook een enorm vraagstuk!
Geduld, overgave, vertrouwen...allemaal dingen waarvan je weet dat je het op zou moeten brengen...maar wat is het soms een strijd!
Ik zeg vaak, ik krijg kracht naar kruis, maar daarbij vraag ik me af of ik wel zo heeeel sterk wil zijn? Moet ik nog krachtiger worden of mag ik ook eens die rust en vrede ervaren?
Ik weet....Hij voorziet! Maar toch wil ik de dingen zelf controleren, want...dat heb ik toch jaren 'moeten' doen om te overleven?
ik wacht op de dag dat ik mij volledig kan overgeven, dat mijn vertrouwen in Hem groot genoeg zal zijn. Ik bid daarvoor, elke dag..dat mijn Vader mijn nuchterheid een stuk zal wegnemen en me daarvoor in de plaats een stuk rust wil geven.. |
Wat mooi Marieke , dank je.
Wat zou het mooi zijn als we(ik) in plaats van strijd, controle en nuchterheid. rust en vrede mogen ervaren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 11:55
|
|
|
|
Ja!
Ik zie het.

Fijne Dag!
Groet en Zegens!
Shanita
En bedankt!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 8 juni 2010, 11:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:08
|
|
|
|
Hmm...toch vind ik nuchterheid niet per definitie een slechte eigenschap hoor. Ik ervaar zelf juist dat het vaak mijn nuchterheid is die het mogelijk maakt om "gewoon" te aanvaarden en rust te vinden...terwijl ik juist wanneer ik probeer die nuchterheid te laten varen hopeloos van slag raak... Hij kan het dus ten goede gebruiken
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 8 juni 2010, 12:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik blijf het toch heel jammer vinden dat je motieven blijft zoeken achter degene die vermaant. Soms of meestal is het geen pretje een standpunt in te nemen dat misschien niet door de ander gedragen wordt. En met deze bijdrage geef je die mensen nog een schuldgevoel erbij. Kan jij je ook voorstellen, dat mensen de ander willen vermanen omdat ze zich daar daadwerkelijk zorgen om maken. Of zijn deze mensen alleen maar gefrustreerd en willen ze zich afzetten tegen de ander? Dat vermanen ook zijn consequenties heeft wordt ook onderschat. Het is niet alleen de ander ondersteunen, soms kan het zelfs een scheuring betekenen. Hoeveel scheuringen erdoor ontstaan zijn, doordat degene die in zonde leefde dat niet wilde opgeven. En hoeveel pijn er geleden is, door deze houding. Maar moet je dan zonde laten regeren in de gemeente? Moet je dan maar je mond houden, omdat je anders ruzie op je hals haalt? Moet je dan maar stoppen met vermanen, omdat mensen je ervan verdenken dat je niet van jezelf houdt???? |
Zonde is natuurlijk een heel persoonlijk begrip, wat jij als een zonde ervaart hoeft het voor mij helemaal niet te zijn........ En wie ben jij dan om een ander te veroordelen of ergens op aan te spreken? En dat heeft niets te maken met je mond dan maar houden maar als ik zie hoeveel leed er vaak ontstaat omdat men elkaar toch wel de les wil lezen over de levenswandel dan vraag ik me serieus af of dat allemaal de moeite waard is.... Een ieder probeert naar zijn/haar maatstaven te leven en is daar ook zelf verantwoordelijk voor...... Wij zijn alletwee christen maar beleven het totaal anders.......om maar even een voorbeeld te noemen,maar wie ben jij om te zeggen dat ik een slecht christen ben? En omgekeerd is dat ook zo natuurlijk...... Dat recht heb je volgens mij niet eens....... En als ik dan jouw stukje lees Chatuliem waar je over mensen oordeelt die dan maar in zonde blijven leven naar jouw maatstaven, denk ik dat je een beetje beperkt denkt......En of mensen nu wel of niet sex hebben voor het huwelijk? Dat moet ieder vooral zelf weten en beslissen met de voor hun geldende normen en waarden en niet die van jou..... Probeer zelf een voorbeeld te zijn voor wat je gelooft maar dring dat een ander niet op!
Willemijn
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 8 juni 2010, 13:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:24
|
|
|
|

1e nieuwe bankje komt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:32
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | Hallo beste cm ers in de chat hadden we het er even over dat ik hulp nodig had bij het betegelen van mijn tuin,daar ik dit alleen zelf niet kan. 2 boden al spontaan hun hulp aan en het idee werd geboren om er een CM klusdag van te maken
DUS VRIJDAG 25 JUNI KLUSDAG BIJ MIJ(Grace585) ik hoop op veel helpende handen,b.v.d.
tot dusver hebben zich aangemeld;
Grace585 Benny340 Griffin748 henduk927 marika (onder voorbehoud)
wie sluit zich aan,ook de damens zijn welkom(bv .voor de catering) |

overleg met elkaar om evt mee te kunnen rijden
lokmiddel; misschien sluiten we de dag af met een bbq of een eigen gemaakte indische maaltijd (afhankelijk met hoeveel personen we zijn.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 12:37
|
|
|
|

bestellen jullie goed weer !!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:05
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | zie je me al strompelen Lean? niets voor mij die palen! sta liever met beide voetjes stevig op de grond
maar ik geeft wel toe dat ze super zijn...!!!  |
Daarom zoek ik ook een lange man die me stevig beethoudt
Ik ben gek op kleurrijk,ik ben een Didi fan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:11
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Hmm...toch vind ik nuchterheid niet per definitie een slechte eigenschap hoor. Ik ervaar zelf juist dat het vaak mijn nuchterheid is die het mogelijk maakt om "gewoon" te aanvaarden en rust te vinden...terwijl ik juist wanneer ik probeer die nuchterheid te laten varen hopeloos van slag raak... Hij kan het dus ten goede gebruiken  |
ik denk dat we het dan over verschillende vormen van nuchterheid hebben Tess zal er nog even over na denken hoe dat onder woorden te brengen..ok?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Daarom zoek ik ook een lange man die me stevig beethoudt
Ik ben gek op kleurrijk,ik ben een Didi fan! |

jaaaaaaa , didi!! Heb daar zaterdag een(witte ) rok gezien..niet gekocht, dom!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:29
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | ik denk dat we het dan over verschillende vormen van nuchterheid hebben Tess zal er nog even over na denken hoe dat onder woorden te brengen..ok? |
Ik wacht...
Misschien bedoel je met die nuchterheid een soort van pessimisme?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:33
|
|
|
|

Helaas rijkt mijn hand niet ver genoeg om te komen tegelen... mijn gehele fysiek gestel niet, overigens Maar zal iig bidden dat jullie mooi weer hebben, doe k toch nog wat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:35
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik wacht...
Misschien bedoel je met die nuchterheid een soort van pessimisme? |
Heej nu niet alvast voor me invullen... enne ik pessismistisch????????
nee wat ik bedoel is dat er in mijn 'nuchterheid' een groot deel van controle houden zit..zo van " ik kan het zelf ook wel even regelen en dan weet ik iig waar ik aan toe ben".. nuchterheid die een stukje vertrouwen mist...
ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...
of vul ik het voor jou nu ook in?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:43
|
|
|
|
Aan de bbq bij mijn zus afgelopen Zaterdag kwam zoonlief tot de conclusie dat oma toch wel een paar kiezen mist "Jaahaa"...zegt oma, "die moesten eruit want ze hadden geen huur betaald" Waarop Opa vervolgens zegt "Ik heb daar geen last van want die van mij zijn afbetaald" en steekt het onderste gedeelte van zen gebit naar buiten... Zoon gaat de hele rij af om te zien of anderen dat ook kunnen...En ja, zo goed als iedereen(!) kan zen tanden naar buiten steken... Vervolgens probeert hij het bij zichzelf, wat natuurlijk niet lukt...Ik stel hem gerust door te laten zien dat ik het zelf ook niet kan waarop hij geschokt roept "Mamah! Je moet juh tandeh wel snel gaan betalen anders vallen ze uit je montt!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:48
|
|
|
|
Voordat we hier een hele discussie gaan voeren hoe je mensen zou moeten vermanen, en of je ze überhaupt zou moeten vermanen ( zie bijdrage Willemijn) wil ik terug keren op het oorspronkelijke thema, nl. dat dit artikel de oorzaak van vermanen in feite neerlegt bij de persoon die vermaant. En een psychologische reden zoekt achter dat vermanen.
Jonathan stelt dat er een verschil is tussen vermanen en veroordelen. Helaas wordt dat heel subjectief ervaren. Een vermaning kan uit liefde gebeuren en toch als oordeel worden ervaren. Wie bepaalt in zo'n geval dat het een vermaning is of een oordeel. Ik bedoel, iemand die overspel pleegt zal een vermaning ook als een oordeel kunnen zien.
En dan werkt dit artikel alleen maar in de hand om een vermaning die in liefde en nederigheid gegeven is, naast zich neer te leggen en de schuld bij de vermaner neer te leggen.
In sommige gevallen moet je idd vermanen. En dat heeft niets te maken met dat je jezelf beter voelt dan de ander, maar dat heeft te maken met het volgen van Gods' Woord en principes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:52
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Heej nu niet alvast voor me invullen... enne ik pessismistisch????????
nee wat ik bedoel is dat er in mijn 'nuchterheid' een groot deel van controle houden zit..zo van " ik kan het zelf ook wel even regelen en dan weet ik iig waar ik aan toe ben".. nuchterheid die een stukje vertrouwen mist...
ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...
of vul ik het voor jou nu ook in?  |
Ja!!! Maar wel op de goede manier dus je bent gered
Overigens ben ik ook wel geneigd om de dingen "even zelf te regelen" hoor...en dan word het dus meestal één grote chaos zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf...maar anderen refereren dan meestal naar me als controlfreak Soms is het wel raar...ben inderdaad heel nuchter ingesteld en heb over het algemeen een houding van "eerst zien dan geloven" ...dus ergens ook wel een beutje pessimistich, beutje maar...maar ik heb gemerkt dat ik in mijn geloof juist die nuchterheid een rol kan geven door gewoonweg te vertrouwen. En word het eigenlijk "eerst geloven dan zien"...ik stel mijn vertrouwen op Hem en zie als het ware terwijl het gebeurt alles op zijn plekje vallen zonder dat ik er zelf echt heel veel voor hoef te doen (behalve natuurlijk mijn eigen deel, maar dat valt dan altijd weer mee vergeleken bij wat ik gedaan zou hebben wanneer ik zelf de controle in handen zou willen houden)... en dat geeft dan toch een stukje vrede
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:57
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Wat jammer toch voor je chatuliem, dat je zo in het donker van de veroordeling leeft, je mist veel Licht en levensgeluk door je negatieve houding. Ik heb de verlossing ten diepste aanvaard en ervaren en ook jij kunt mij niet scheiden van de Liefde van Christus. | Het verschil tussen jou en mij is, dat ik niet verlicht ben, maar wandel in het Licht. De duisternis van veroordeling is verdwenen niet door zelfonderzoek, maar door bevrijding aan het kruis van Jezus. Hij is de enige weg nl. En meer wegen hoef ik niet......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 13:59
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | ik jouw nuchterheid lees ik juist het nuchter genoeg zijn om het over te kunnen laten aan Hem...de nuchterheid van 'simpelweg' (klinkt te makkelijk misschien maar kon even geen ander woord vinden) vertrouwen...
|
Ook die nuchterheid,koppigheid en dat zelfvertrouwen (karaktertrekjes)krijg je van de Heer en die trekjes geven je de kracht om de juiste beslissingen te nemen.Beproevingen blijf je je hele leven krijgen,hoe goed je ook je best doet je bordje leeg te maken het leven schept hem steeds weer vol...... Maar je doet het niet alleen he,als ik ga daten prent ik maar 3 woordjes in mijn hoofd :verraad Mij niet......... en tot nu toe heb ik daardoor de juiste beslissingen genomen(hoop ik )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Voordat we hier een hele discussie gaan voeren hoe je mensen zou moeten vermanen, en of je ze überhaupt zou moeten vermanen ( zie bijdrage Willemijn) wil ik terug keren op het oorspronkelijke thema, nl. dat dit artikel de oorzaak van vermanen in feite neerlegt bij de persoon die vermaant. En een psychologische reden zoekt achter dat vermanen.
Jonathan stelt dat er een verschil is tussen vermanen en veroordelen. Helaas wordt dat heel subjectief ervaren. Een vermaning kan uit liefde gebeuren en toch als oordeel worden ervaren. Wie bepaalt in zo'n geval dat het een vermaning is of een oordeel. Ik bedoel, iemand die overspel pleegt zal een vermaning ook als een oordeel kunnen zien.
En dan werkt dit artikel alleen maar in de hand om een vermaning die in liefde en nederigheid gegeven is, naast zich neer te leggen en de schuld bij de vermaner neer te leggen.
In sommige gevallen moet je idd vermanen. En dat heeft niets te maken met dat je jezelf beter voelt dan de ander, maar dat heeft te maken met het volgen van Gods' Woord en principes. |
Ik denk dat het een beetje tweeledig werkt eigenlijk...je hebt beiden een referentiekader en het hangt daarvan af hoe je iets brengt of opvat. Wanneer je zelf iemand bent die zich snel veroordeelt voelt, zul je ook geneigd zijn zelf sneller te oordelen...terwijl je, wanneer zeker van jezelf, een ander ook makkelijker in liefde ergens op kunt wijzen. En dat geld andersom natuurlijk net zo, iemand die veel oordelen heeft over zichzelf (en anderen) zal een goed bedoelde "vermaning" al veel sneller negatief oppakken dan iemand die zeker is van zichzelf. Hoe je denkt en handelt, heeft namelijk vooral zijn oorsprong in je zelfbeeld...zoals het stukje van Jonathan al stelde... Oordelen zit nu eenmaal in de natuur van de mens...het is afhankelijk van hoe je zelf in elkaar steekt wat je er mee doet. Ik denk dat de truc ligt in doorvragen...hoe bedoelt iemand hetgene dat hij/ zij net zei en wat is de achterliggende gedachte... Het kan namelijk zo maar zijn dat het anders bedoeld was dan jij het opvatte en door dit na te gaan kun je je eigen oordelen ook verminderen. Ik denk dat het altijd goed is wanneer iemand je ergens op wijst, ervan uitgaande dat dit op een normale manier gebeurt is, om het te overwegen en het op waarde te schatten. Maar daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat wanneer iets echt als een verwijt geplaatst is, men het al snel opzij schuift...daar ben ik zelf ook erg toe geneigd. Sleutelwoorden zijn in deze dus vooral communicatie en zelfreflectie, denk ik...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 8 juni 2010, 14:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:04
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ja!!! Maar wel op de goede manier dus je bent gered
Overigens ben ik ook wel geneigd om de dingen "even zelf te regelen" hoor...en dan word het dus meestal één grote chaos zoals ik in mijn eerste reactie al aangaf...maar anderen refereren dan meestal naar me als controlfreak Soms is het wel raar...ben inderdaad heel nuchter ingesteld en heb over het algemeen een houding van "eerst zien dan geloven" ...dus ergens ook wel een beutje pessimistich, beutje maar...maar ik heb gemerkt dat ik in mijn geloof juist die nuchterheid een rol kan geven door gewoonweg te vertrouwen. En word het eigenlijk "eerst geloven dan zien"...ik stel mijn vertrouwen op Hem en zie als het ware terwijl het gebeurt alles op zijn plekje vallen zonder dat ik er zelf echt heel veel voor hoef te doen (behalve natuurlijk mijn eigen deel, maar dat valt dan altijd weer mee vergeleken bij wat ik gedaan zou hebben wanneer ik zelf de controle in handen zou willen houden)... en dat geeft dan toch een stukje vrede  |
kiek..das pcies wat ik bedoel, dat is een stukje wat er bij mij nog mist... zoiets als de weg terugvinden naar de stal, mijn Herder wil me het laatste stukje ook helpen, maar die neiging om het zelf te kunnen, zelf te doen! Word er soms helemaal maf van...van mezelf dan bedoel ik En het is eigenlijk zo simpel...maar tegelijkertijd ook zo'n inleveren van je eigen wil waar je zo op vertrouwd hebt jaren lang!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:08
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ook die nuchterheid,koppigheid en dat zelfvertrouwen (karaktertrekjes)krijg je van de Heer en die trekjes geven je de kracht om de juiste beslissingen te nemen.Beproevingen blijf je je hele leven krijgen,hoe goed je ook je best doet je bordje leeg te maken het leven schept hem steeds weer vol...... Maar je doet het niet alleen he,als ik ga daten prent ik maar 3 woordjes in mijn hoofd :verraad Mij niet......... en tot nu toe heb ik daardoor de juiste beslissingen genomen(hoop ik ) |
Gedeeltelijk mee eens Lean, maar ik zie het ook als een muur die je opbouwt als je jaren zonder Hem leeft....als de teleurstellingen zo groot zijn in je leven dat je het dan liever maar alleen doet..dus wat dat betreft zijn het karaktertrekken die mss wel door hem gegeven zijn maar toch een beetje een verkeerde ontwikkeling meegemaakt hebben... Pffffff , zelfonderzoek...in de spiegel kijken...je eigen tekortkomingen opsommen..het is zwaar maar het leidt me wel verder op de weg terug!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het verschil tussen jou en mij is, dat ik niet verlicht ben, maar wandel in het Licht. De duisternis van veroordeling is verdwenen niet door zelfonderzoek, maar door bevrijding aan het kruis van Jezus. Hij is de enige weg nl. En meer wegen hoef ik niet...... |
ziet toe dat gij elkaar niet verbijt en vereet, opdat u van elkaar niet verteerd wordt......
want God heeft ons tot vrede geroepen.
lijd niet als één die zich met eens anders doen (en laten) bemoeit!
want de ene denkt dat hij alles mag eten, en de ander eet alleen moeskruiden, een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd....
die oren heeft om te horen die hore..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:17
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Gedeeltelijk mee eens Lean, maar ik zie het ook als een muur die je opbouwt als je jaren zonder Hem leeft....als de teleurstellingen zo groot zijn in je leven dat je het dan liever maar alleen doet..dus wat dat betreft zijn het karaktertrekken die mss wel door hem gegeven zijn maar toch een beetje een verkeerde ontwikkeling meegemaakt hebben... Pffffff , zelfonderzoek...in de spiegel kijken...je eigen tekortkomingen opsommen..het is zwaar maar het leidt me wel verder op de weg terug!! |
Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor. (lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor. (lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij ) |
Dat is zeker iets om dankbaar voor te zijn Lean! Enne als je maar over het muurtje kan heen kijken...dan ben je al zo'n eind!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:23
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | misschien moeten we samen iemand zoeken ?!!! hahaha
kreeg ook de tip van iemand dat we er iets tegenover moesten stellen.
Wat zullen we gaan doen ??? |
Duo Snip en Snabbel .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:34
|
|
|
|
moe nie gekker worre!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:58
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | moe nie gekker worre!!  |
Ik ben benieuwd wat die opknapbeurt inhoudt en of je blij moet zijn als je in aanmerking komt (we gaan die ouwe k*p van jou eens flink verbouwen! )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 14:59
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Dat is zeker iets om dankbaar voor te zijn Lean! Enne als je maar over het muurtje kan heen kijken...dan ben je al zo'n eind!!  |
Dr zit al een deurtje in,je hoeft alleen het sleuteltje maar te zoeken
|
|
| Naar boven |
|
|