ChristianMatch

Forum

Gebed voor goede verkiezingsuitslag
Ga naar pagina Vorige 1 ... 729 730 731 732 733 734 735 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:35

Heel gaaf oproep tot gebed.
Met bidden en vasten met herman Boon ook met 500 mensen gebeden voor regering.
Vooral voor juiste mensen op juiste plaats en herstel van God's leiding in Nederland.
Dus niet voor bepaalde partij.
Op mijn steun kun je rekenen.
gr Willie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:36

WILLEMIJN232 schreef:
Chatuliem,

Weet je wat de ergste macht is buiten de economische en politieke macht? Dat is de religieuze macht......
Hoeveel mensen zijn er niet door religie verwond geraakt? Je hoeft hier het forum maar te lezen om de verhalen te horen.....
Een onvriendelijk woord van een predikant, priester of voorganger of kritische opmerkingen over je manier van leven door kerkgenoten, weigering aan het avondmaal en talloze andere krenkingen blijven vaak lang in de herinnering van mensen hangen dan welke andere afwijzing dan ook (is onderzoek naar gedaan),
dus een heleboel mensen hebben zich van God afgekeerd omdat ze op het moment dat ze het omzien naar elkaar zo nodig hadden ipv de vermaning de kerk verlaten omdat ze zich niet welkom voelden.
Dat was vroeger zo en dat is tot op de dag van vandaag ook zo......
En of je het nu vermanen of veroordelen noemt het leed wat je aan kan richten kan groot zijn.....

Willemijn
Ik ben de eerste die onderkent, dat de kerk een bepaalde macht uit oefent op christenen. En dat daar vaak over de grens is gegaan ben ik het ook mee eens. Maar om te zeggen, dat je dan als kerk alles zou moeten goedkeuren, vind ik ook tever gaan. Maar de macht van de kerk is iets waar heel zorgvuldig omgegaan moet worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:38

JONATHAN890 schreef:
soms heb je geen enkele verwachting naar iemand toe, en heb je die persoon alle vertrouwen gegeven in je gezin, en is dat vertrouwen zo beschadigd.

Dan doet het bij mij extra zeer.

Toch denk ik dat je hiermee bij Jezus terecht kunt. Hij is gekomen om te vertroosten, te helen en te verbinden (Jesaja 61: 1-2)

Jezus weet hoe je je voelt: Hij is verraden door één van Zijn beste vrienden. Hij had Judas in het volste vertrouwen zelfs het beheer over de kas gegeven. Als er iemand is die het begrijpt, en weet hoe het voelt, maar ook kan helen en genezen dan is het Jezus.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:39

TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dat het een beetje tweeledig werkt eigenlijk...je hebt beiden een referentiekader en het hangt daarvan af hoe je iets brengt of opvat.
Wanneer je zelf iemand bent die zich snel veroordeelt voelt, zul je ook geneigd zijn zelf sneller te oordelen...terwijl je, wanneer zeker van jezelf, een ander ook makkelijker in liefde ergens op kunt wijzen.
En dat geld andersom natuurlijk net zo, iemand die veel oordelen heeft over zichzelf (en anderen) zal een goed bedoelde "vermaning" al veel sneller negatief oppakken dan iemand die zeker is van zichzelf.
Hoe je denkt en handelt, heeft namelijk vooral zijn oorsprong in je zelfbeeld...zoals het stukje van Jonathan al stelde...
Oordelen zit nu eenmaal in de natuur van de mens...het is afhankelijk van hoe je zelf in elkaar steekt wat je er mee doet.
Ik denk dat de truc ligt in doorvragen...hoe bedoelt iemand hetgene dat hij/ zij net zei en wat is de achterliggende gedachte...
Het kan namelijk zo maar zijn dat het anders bedoeld was dan jij het opvatte en door dit na te gaan kun je je eigen oordelen ook verminderen.
Ik denk dat het altijd goed is wanneer iemand je ergens op wijst, ervan uitgaande dat dit op een normale manier gebeurt is, om het te overwegen en het op waarde te schatten.
Maar daarbij kan ik me heel goed voorstellen dat wanneer iets echt als een verwijt geplaatst is, men het al snel opzij schuift...daar ben ik zelf ook erg toe geneigd.
Sleutelwoorden zijn in deze dus vooral communicatie en zelfreflectie, denk ik...
Ik zou graag willen dat je inging op mijn kritiek op het artikel. Dit artikel legt nl. volledig de schuld en de verantwoordelijkheid bij degene die vermaant en laat de vermaande vrijuit gaan.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 8 juni 2010, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:42

MARIO216 schreef:
Heb dus een bonus verdient. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zegguh...wat die bonussen betreft...
weet niet hoe het precies werkt, maar ben je zo langzaam aan wel aan het inhalen hoor! Hoef nog maar ongeveer 200 posts Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:48

MARISKA601 schreef:
Ze laten vast savonds de wedstrijd wel in zijn geheel zien, voor wie niet kon kijken. Clown smiley
Dit is typisch een antwoord van iemand die niet begrijpt waar het om draait in de sport. Het gaat niet om de uitslag, maar om het spel. Daarom moet je als echte sportliefhebber het moment op zichzelf meebeleven, dat is de essentie van sport. Je moet erbij zijn als Kuyt scoort, ook al is het midden in de nacht.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 18:50

CHATULIEM619 schreef:
Dit is typisch een antwoord van iemand die niet begrijpt waar het om draait in de sport. Het gaat niet om de uitslag, maar om het spel. Daarom moet je als echte sportliefhebber het moment op zichzelf meebeleven, dat is de essentie van sport. Je moet erbij zijn als Kuyt scoort, ook al is het midden in de nacht.

Al juichen we dan natuurlijk iets minder hard Clown smiley

Tenminste...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 18:50
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:02

CHATULIEM619 schreef:

Als een echte sportliefhebber niet kan kijken i.v.m. het werk dat voorgaat, kijk je volgens mij wel 's avonds. Dan gaat het je toch ook om het spel? Als de wedstrijd 's nachts is heb je de keus om je bed uit te gaan, maar je kunt je toch niet ziek melden op het werk omdat er voetbal is? Omdat het er bij mij vooral omgaat of Nederland wint of niet, heeft 's avonds kijken geen zin. Lijkt me alleen maar saai. Dus volgens mij is het andersom, Chat. Ik vind het wel een hele zinnige opmerking van Mariska. Knipoog smiley Het gaat alleen voor mij, geen echte voetballiefhebber, niet op.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:09

JONATHAN890 schreef:
had een rot nacht vannacht.
werd om half 3 wakker van pijn in mijn kaak, al paar dagen last van.
En toen ging het maar niet over.
Heb ik dus een ander topic vannacht in mekaar gezet ook nog.
(over god verhoord gebeden ....soms zo bijzonder) en deze dus nog beantwoord.

Okeej...dat is minder dan, zoiets komt meestal s nachts opzetten heh Slapende smiley

En toen was t ineens half 5..... Geschokte, onthutste smiley Geschokte, onthutste smiley

Dan duurt de nacht lang als je pijn hebt. Twijfelende smiley

toen nog uurtje geslapen en naar werk gegaan.

maar nu ga ik 10km wandelen met mijn dochter voor avond4daagse.
nog energie genoeg
Lachende smiley met blinkend witte tanden

Knap van je dat je toch met je dochter gaat wandelen, na zo n slapeloze nacht. Lachende smiley met blinkend witte tanden
[i]
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:41

Ik vind het geen straf om naar het spel te kijken, hoewel het voor mij geen hoge prioriteit heeft. Ik kijk alleen maar mee, zeg maar...
Wat ik wel verschrikkelijk vind, is dat tot nu toe elke oefenwedstrijd in mijn straat duidelijk aangekondigd werd door wat manvolk dat roffelend op pannen (al dan niet met pollepels), toeterend en zingend door de straat liep... En geloof me, het was niet slechts jongvolk, maar notabene ook 60plus....
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:48

CHATULIEM619 schreef:

Dat heet bij mij voetbalverslaving.
En ik vind het schandalig als men ziektedagen opneemt om thuis een potje voetbal te kijken.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:48

Voetbal gaat over niets. Even ontsnap je aan het ingewikkelde leven van alledag naar een wereld met simpele spelregels die voor iedereen te begrijpen zijn, en een helder schema van goed en fout. Juist omdat voetbal nergens over gaat, kun je er al je emoties zonder gevaar in kwijt.' Ik voel wel voor die stelling: voetbal gaat over niets. Wel blijf je met de vraag zitten hoe je door met niets bezig te zijn toch zo buitensporig veel kunt verdienen. Maar ik begrijp wel meer niet. Misschien zit de wereld wel zo in elkaar dat je heel veel verdient door met niks bezig te zijn en heel weinig als je je met zinnige dingen bezig houdt. Het zou een ondersteuning zijn van de stelling dat de werkelijke dingen in het leven niets met geld te maken hebben.

Dit stukje vond ik mijn mailbox vandaag. De schrijver ben ik dus niet, al kan ik het stukje wel ondertekenen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 19:51

De volgende prijs voor de bonus is : intetgratiecursus voor niet friezen die naar friesland gaan Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley ?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:00

MARISKA601 schreef:
De volgende prijs voor de bonus is : intetgratiecursus voor niet friezen die naar friesland gaan Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Clown smiley Gefrustreerde smiley ?

En wat heb ík daar aan???? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:00

MARIANNE129 schreef:
Of ik er iets mee kan Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Soms hoor je te vaak andere geluiden, dan wordt het heeeeeeel moeilijk om nog te geloven dat je iets waard bent (wat dan ook).

en om met Leanne te spreken, lager wordt mijn ivoren toren echt nog niet hoor (en ik ben bang dat de sleutel van de deur allang verroest is en niet meer te gebruiken is).

..

Als je dat maar vaak genoeg zegt tegen jezelf/hoort over jezelf, dan zul je ook niet geloven dat je iets waard bent (wat dan ook)

Het sterke van deze punten is, dat je je "ik ben waardevol gehalte(voor God en dus voor mezelf)" op krikt. Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:03

HENDUK927 schreef:
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley zo goed lie of bedoelde je het niet zo Gefrustreerde smiley

Lachende smiley haha zo bedoelde ik het ook wel hoor dukje Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:03

LIESBETH326 schreef:
Voetbal gaat over niets. Even ontsnap je aan het ingewikkelde leven van alledag naar een wereld met simpele spelregels die voor iedereen te begrijpen zijn, en een helder schema van goed en fout. Juist omdat voetbal nergens over gaat, kun je er al je emoties zonder gevaar in kwijt.' Ik voel wel voor die stelling: voetbal gaat over niets. Wel blijf je met de vraag zitten hoe je door met niets bezig te zijn toch zo buitensporig veel kunt verdienen. Maar ik begrijp wel meer niet. Misschien zit de wereld wel zo in elkaar dat je heel veel verdient door met niks bezig te zijn en heel weinig als je je met zinnige dingen bezig houdt. Het zou een ondersteuning zijn van de stelling dat de werkelijke dingen in het leven niets met geld te maken hebben.

Dit stukje vond ik mijn mailbox vandaag. De schrijver ben ik dus niet, al kan ik het stukje wel ondertekenen... Knipoog smiley

Voetbal gaat over niets.... Boze smiley . Het is soms wel knap al iemand een goeie dribbel heeft ofzo. Oke het is vermaak dat ben ik met je eens, maar een wereldtitel voor Nederland Verliefde smiley . Ik zou wel opblijven als de finale 's nachts zou zijn. Mijn baas begrijpt me wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:05

TESSYBEAR731 schreef:
Zegguh...wat die bonussen betreft...
weet niet hoe het precies werkt, maar ben je zo langzaam aan wel aan het inhalen hoor! Hoef nog maar ongeveer 200 posts Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik ben er klaar voor om die net voor jouw te plaatsen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:07

Dinsdag 8 juni:

DE ENIGE WEG!

Door alle eeuwen heen heeft allèèn MIJN kracht miljoenen mensen moedig en trouw en sterk gehouden, die anders onderweg zouden zijn bezweken.
Het geloof is levend gehouden en doorgegeven, niet door degenen, die er hun gemak van namen, maar door hen, die voor MIJ hebben gestreden en geleden en gestorven zijn.
Men leeft hier niet voor het lichaam, maar voor de ziel en de mens kiest maar al te vaak de manier van leven, die het lichaam het best bevalt en IK sta allèèn toe, wat het meest geschikt is voor de ziel.
Aanvaard dit en het gevolg zal zijn, dat er een wonderbare verandering plaats vindt, verwerp het en MIJN doel is verijdeld, je gebed - hoe goed ook - blijft onverhoord, geestelijke vooruitgang blijft achterwege, moeite en verdriet staan je te wachten.
Probeer je voor te stellen, dat je ziel een derde persoon is, die door ons - door jou en MIJ - wordt getraind en dan zul je deel nemen aan de dicipline en de training, je zult er met vreugde aan deelnemen.
Neem met MIJ afstand van je ziel en aanvaard dankbaar de training - verheug je in elke vooruitgang.

Laatst aangepast door
EVA685
op dinsdag 8 juni 2010, 20:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:08

TESSYBEAR731 schreef:
Ik verwacht ALLES van het gebed...maar wil enkel aangeven dat de verkiezingen ook wel een heel stuk menselijkheid ten deel valt, en dan met name de eigen wil...Lachende smiley

Ik vind het goed van je dat je de oproep geplaatst hebt, maar je hebt het wel op een openbaar forum geplaatst en dan kun je verwachten dat men er een eigen mening naar vormt en de vrijheid neemt deze te schetsen...

Misschien beinvloed God jouw wel..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:10

CHATULIEM619 schreef:
Ik zou graag willen dat je inging op mijn kritiek op het artikel. Dit artikel legt nl. volledig de schuld en de verantwoordelijkheid bij degene die vermaant en laat de vermaande vrijuit gaan.

Ik bén op je kritiek ingegaan Chat! Ik heb al eerder aangegeven dat er dus een verschil is tussen oordelen en vermanen (zie mijn reactie op Shanita) en in mijn laatste reactie aangegeven dat de opvatting vooral te maken heeft met je eigen referentiekader, en dus ook al aangegeven het voor een heel groot deel eens te zijn met het artikel dat over oordelen ging en niet over vermanen.
Als laatste heb ik namelijk ook aangegeven dat oordelen vooral ook in de natuur van de mens zit, maar dat zelfbeeld vaak bepaald wat je ermee doet.

Ik zou dus graag willen dat je wat beter leest Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 20:11
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:14

TESSYBEAR731 schreef:
Pfff...waar haal je het vandaan?

Kun je dat ergens kopen ofzo? Verraste, verbaasde smiley

Oh enneh...misschien moet je de tandarts en/of dokter weer eens gedag gaan zeggen... vast beter voor je nachtrust Smiley die vol vragen zit

Nou die arts moest ik vandaag ook met spoed komen.
Heb al een paar dagen een soort lichtflitsen onder in mijn ooghoek en ietewat wazig beeld. Belde dus arts en moest met spoed komen. En dus gelijk doorverwijzing naar de oogarts voor morgen.
achterste glasvocht membraam loslating of netvliesloslating.
Laatste moet geopereerd worden en dan 4wk rust houden.....aaaarrrghhhhh
dan heb ik strijkhulp, boodschappenhulp, kookhulp, schoonmaakhulp nodig.

En ja.... die kaak/tandpijn is ook niet zo fijn. hoop dat ik vannacht wel kan slapen.

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op dinsdag 8 juni 2010, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:15

JONATHAN890 schreef:
Heb al een paar dagen een soort lichtflitsen onder in mijn ooghoek en ietewat wazig beeld. Belde dus arts en moest met spoed komen. En dus gelijk doorverwijzing naar de oogarts voor morgen.
Achterste oogmembraamvlies loslating of netvliesloslating.

En ja.... die kaak/tandpijn is ook niet zo fijn. hoop dat ik vannacht wel kan slapen.

Sterkte Jonathan !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:20

Jaren geleden werkte ik op een kinderboerderij.
Op een dag toen ik door de geitenwei liep, waarook kippen en hanen liepen, vroeg een jochie van een jaar of 3 aan mij: Mevrouw waarom heeft die kip pantoffels aan?

Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:20

ZINGA672 schreef:
Toch denk ik dat je hiermee bij Jezus terecht kunt. Hij is gekomen om te vertroosten, te helen en te verbinden (Jesaja 61: 1-2)

Jezus weet hoe je je voelt: Hij is verraden door één van Zijn beste vrienden. Hij had Judas in het volste vertrouwen zelfs het beheer over de kas gegeven. Als er iemand is die het begrijpt, en weet hoe het voelt, maar ook kan helen en genezen dan is het Jezus.

GrZing

dit vind ik nou een mooie gedachte, sla ik op in mijn hoofd !!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:21

JONATHAN890 schreef:
Achterste oogmembraamvlies loslating of netvliesloslating.

Oeii...sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:21

Ik heb een berg vouwgoed liggen.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:22

MARIO216 schreef:
Ik ben er klaar voor om die net voor jouw te plaatsen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dan wens ik u bij deze succes Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 8 juni 2010, 20:29
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:25

LEANNE226 schreef:
En wat heb ík daar aan???? Boze smiley

Een diner voor 2 , jij mag je partner zelf uitkiezen?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 20:26

MARIO216 schreef:
Misschien beinvloed God jouw wel..... Knipoog smiley

Ja, ik ga zo maar "even" het lijsttrekkersdebat volgen...even kijken of Hij en ik het nog steeds eens zijn Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 729 730 731 732 733 734 735 ... 6194 Volgende
Pagina 732 van 6194