ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 732 733 734 735 736 737 738 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:42

TAXI gaat rijden en staat op de lijst tessy???
mn snappertje heeft last van storing denk ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:43

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb in mijn vorige bijdragen al weer gegeven dat vermanen en veroordelen als subjectief worden ervaren. Mensen, die willen volharden in zonde, zullen elke vermaning als veroordeling beschouwen. En met dit artikel in de hand hebben ze er ook een argument bijgekregen..

Nou dat ben ik dus niet met je eens!
Dit artikel staaft inderdaad dat dit gebeurt, maar geeft aan dat de oorzaak ervan bij jezelf ligt (als oordeler, want daar gaat het artikel over) en dat je er dus aan mag werken dat je op een andere manier naar de dingen gaat kijken.
Ik heb er zélf aan toegevoegd dat men, wanneer een negatief zelfbeeld een vermaning daarom ook als veroordeling op kan vatten, en ook daar aan gewerkt mag worden.
Ik heb zelf heel lang een ontzettend negatief zelfbeeld gehad en zodoende regelmatig goed bedoelde dingen helemaal verkeerd opgevat, maar ook heel veel oordelen opgebouwd. Over anderen, net zo goed als over mijzelf.
Wij hebben als mens namelijk geen groter aanklager dan wij zelf...(lekker gevoed door het duveltje)...en daar gaat dit artikel op in...Wijs niet zo met je vingertje (naar jezelf en zodoende ook anderen) maar accepteer jezelf zoals je bent door de liefde van God. Wij hebben als mens veel te vaak de neiging naar onszelf te kijken door menselijke ogen, en als we dat doen kunnen we ook niet anders dan enkel constateren dat we faliekant de mist in gaan. Vervolgens zwelgen we zo in zelfmedelijden dat we, i.p.v. onze zonde bij de kont te pakken en er wat aan te doen, liever blijven waar we zijn omdat we toch waardeloos zijn! En dat is niet zoals God het bedoeld heeft; Tuurlijk weet hij dat we zondigen, maar Hij heeft het ons bij wijze van spreken al vergeven nog voor we het doen en rekent het ons niet meer aan! Terwijl we zelf wel blijven aanrekenen, onszelf en anderen...
En op die manier kan Hij niet doordringen tot ons diepste wezen om ons te "genezen"...en om dat wel te kunnen doen moeten we onszelf, en al onze fouten aanvaarden...en ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat argument staat gewoon als een huis!
Dat is wat dit artikel ook zegt en is dus alles behalve een vrijkaartje om te volharden in zonde. Als dat wel is wat je er uit gehaald hebt, zou ik je aan willen raden het toch nog es te lezen, oordeelsvrij! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:44

JONATHAN890 schreef:
Precies zoals mijn gedachten en gevoelens ook zijn
Ergens lukt heel veel zelf wel, maar ergens is er ook een verlangen naar die overgave en zegening van God.

dat is wat ik idd voelde bij het lezen van je posting...maar we komen er wel! Dat is één ding waar we zeker van mogen zijn. Kleine stapjes Jonathan..en vergeet dan die voetstappen naast je niet, en als ze er niet zijn dan weten we dat we op dat moment gedragen werden!!

Marieke
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:46

CHATULIEM619 schreef:
Sorry Jonathan, je maakt jezelf echt belachelijk met deze voorbeelden. Heb je wel eens een drugsgebruiker meegemaakt? Het eerste wat ze van je verwachten is dat je voor ze klaarstaat...Daar maken ze juist gretig gebruik van.

Belachelijk Smiley die vol vragen zit Dat is dus een oordeel Boze smiley
Hoe lang zullen ze gebruik van je blijven maken als je ze alle mogelijkheid tot drugsgebruik ontzegt? Want dat is natuurlijk wel het doel van dit geheel...
zo blij zijn ze dan niet meer met je hoor!
En dan is het juist de kunst, om dat ontstane gat te gaan vullen met de liefde van God. Ik kan je wel vertellen Chat, één ding dat je daar niet bij kunt gebruiken is veroordeling!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:50

HANNAH810 schreef:
TAXI gaat rijden en staat op de lijst tessy???
mn snappertje heeft last van storing denk ik?

Taxi had tot gisteren toe nog steeds niet bevestigd dat hij zou rijden Han, maar positief ingesteld als wij allemaal zijn gingen we daar maar gewoon van uit...tenminste, voor 90% dan! Knipoog smiley

Wij kunnen dat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Denk dat komt dus best goed met dat snappertje van jou Clown smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 12:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:52

LEANNE226 schreef:
Ja krom,ik zie het nu pas.........het is hoe ik het gevoeld heb,laten we het daar maar op houden Knipoog smiley

Het is niet krom Lean,het was gevoel op dat moment.....
ik voelde het zelf als God die me niet behoed heeft op dat moment voor de ellende..misschien net zo'n serieuze aanklacht, maar wie wil er nu niet gespaard worden voor moeilijke dingen? Jij en ook ik voelden Hem niet in die tijd van nood..maar toch denk ik dat als Hij mij en jou niet gedragen had toen, dat alles nog veel erger was geweest!!
Ik zie dat nu (voor de duidelijkheid) en probeer dat dagelijks zo te blijven zien!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:53

TESSYBEAR731 schreef:
Taxi had tot gisteren toe nog steeds niet bevestigd dat hij zou rijden Han, maar positief ingesteld als wij allemaal zijn gingen we daar maar gewoon van uit...tenminste, voor 90% dan! Knipoog smiley

Wij kunnen dat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Denk dat komt dus best goed met dat snappertje van jou Clown smiley

mij still don't snapper........ Huilende smiley, smiley in tranen
ik ja zie lijst,
nee zie TAXI...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:56

HANNAH810 schreef:
mij still don't snapper........ Huilende smiley, smiley in tranen
ik ja zie lijst,
nee zie TAXI...... Smiley die vol vragen zit

Taxi staat zelfs twee keer op de lijst...achter Lielie en achter mij haha...
maar misschien is het wel goed om taxi ook nog even onder zijn eigen naam te vermelden... Engeltje smiley

voorlopig begrijp ik dat er al een aantal mensen mee willen;

marieke897 met twee kinderen
hannah810 met twee kinderen
zus van hannah met twee kinderen(als er niets tussen komt)
buurvrouw van hannah met kind?
mariska601
tessybear731 met TAXI en kind
lielie met TAXI
peacedove830 met haar drie kinderen
grace585
susannah475
miekjes285
marieke913 met kinderen
johanneke817 met kinderen
roos166 met vijf !!!!! vriendinnen
ysha217
marianne129 (onder voorbehoud)
carin303 (onder voorbehoud)
angelique...

martien579
dirkjan078
mydestiny349
gert856
dirkie395 met twee ballengooiers...
eloy025 (als er niets tussenkomt)
herman040 op klompen
fred229
leo571 met kinderen (onder voorbehoud)
hlcvb791
hans521 (onder voorbehoud)
dreeke472 (onder voorbehoud)
henduk927
juda209 (97 jaar, hihi) (onder voorbehoud)
code953 (onder voorbehoud)
kennis van hannah (onder voorbehoud)
rucosca532
Jonathan890 (met lifters)

38 aanmeldingen dus; 22 dames en 18 heren
en 4 mensen die (nog) niet op de lijst vermeld willen worden; t wordt alweer een lekker cluppie!!
leuk hoor!!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 13:08
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:57

TESSYBEAR731 schreef:
Hoe lang zullen ze gebruik van je blijven maken als je ze alle mogelijkheid tot drugsgebruik ontzegt? Want dat is natuurlijk wel het doel van dit geheel...
En dan is het juist de kunst, om dat ontstane gat te gaan vullen met de liefde van God. Ik kan je wel vertellen Chat, één ding dat je daar niet bij kunt gebruiken is veroordeling!
De meeste drugsgebruikers kunnen je pcies vertellen waarom ze aan de drugs zijn gegaan. Als medische termen kennen ze uit hun hoofd...Alle misdaden die ze begaan hebben, vertellen ze je schaamteloos en geven daar ook nog argumenten voor....
Het eerste wat ze moeten leren, is verantwoordelijk te zijn. Niet alleen de verantwoording van zich afschuiven, maar ook eens onder ogen te durven zien wat ze gedaan hebben. Ook moeten ze leren weer verantwoordelijkheid te dragen in hun dagelijks leven..Afspraken nakomen, geregeld leven leiden en een goed dagritme hebben. En dat is een moeilijk en zwaar proces. Als je ze alleen maar benadert met, niemand veroordeelt je, zul je merken dat je juist hun probleem versterkt en ze je zien als een gewillig slachtoffer, die hun naar de mond praat en waar ze dus gebruik van kunnen maken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:57

CHATULIEM619 schreef:
Sorry Jonathan, je maakt jezelf echt belachelijk met deze voorbeelden. Heb je wel eens een drugsgebruiker meegemaakt? Het eerste wat ze van je verwachten is dat je voor ze klaarstaat...Daar maken ze juist gretig gebruik van.

Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 12:59

CHATULIEM619 schreef:
De meeste drugsgebruikers kunnen je pcies vertellen waarom ze aan de drugs zijn gegaan. Als medische termen kennen ze uit hun hoofd...Alle misdaden die ze begaan hebben, vertellen ze je schaamteloos en geven daar ook nog argumenten voor....
Het eerste wat ze moeten leren, is verantwoordelijk te zijn. Niet alleen de verantwoording van zich afschuiven, maar ook eens onder ogen te durven zien wat ze gedaan hebben. Ook moeten ze leren weer verantwoordelijkheid te dragen in hun dagelijks leven..Afspraken nakomen, geregeld leven leiden en een goed dagritme hebben. En dat is een moeilijk en zwaar proces. Als je ze alleen maar benadert met, niemand veroordeelt je, zul je merken dat je juist hun probleem versterkt en ze je zien als een gewillig slachtoffer, die hun naar de mond praat en waar ze dus gebruik van kunnen maken.

Hmm...dan ken jij vast een ander soort drugsgebruikers dan ik!
Er is namelijk nooit beweerd dat je ze niet op het gedrag mag aanspreken, maar met oordelen kom je niet zo ver...tenslotte, als je er bij voorbaat van uitgaat dat ze niets waard zijn waarom dan de moeite doen om ze te helpen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 13:03

http://www.youtube.com/watch?v=BePkLgDWdSI&playnext_from=TL&videos=AY9OuvbOXb0

Ik denk dat dit nummer heel goed weergeeft waar de knel zit...
Naar mijn mening (en ook volgens dit artikel) hoor je op deze manier naar mensen te kijken...en wanneer je dat kunt doen zal de liefde van Jezus ook steeds beter zichtbaar worden door je heen. Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 9 juni 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 13:16

TESSYBEAR731 schreef:

Zijn jullie nu aan het vermanen of veroordelen???????
Ik kan het niet meer volgen.....maar zal ongetwijfeld aan mij liggen...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 13:18

MARIEKE897 schreef:
Het is niet krom Lean,het was gevoel op dat moment.....
ik voelde het zelf als God die me niet behoed heeft op dat moment voor de ellende..misschien net zo'n serieuze aanklacht, maar wie wil er nu niet gespaard worden voor moeilijke dingen? Jij en ook ik voelden Hem niet in die tijd van nood..maar toch denk ik dat als Hij mij en jou niet gedragen had toen, dat alles nog veel erger was geweest!!
Ik zie dat nu (voor de duidelijkheid) en probeer dat dagelijks zo te blijven zien!

Ja achteraf gezien heeft Hij me in die jaren gevormd om sterk te zijn voor wat er nog ging komen.Door dat besef kan ik nu makkelijker dingen aan Hem overgeven,omdat ik weet dat het goed komt,misschien niet nu maar uiteindelijk wel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 13:29

WILLEMIJN232 schreef:
Zijn jullie nu aan het vermanen of veroordelen???????
Ik kan het niet meer volgen.....maar zal ongetwijfeld aan mij liggen...... Smiley die vol vragen zit
Het verschil daartussen is heel klein en wordt door een ieder als anders ervaren
Naar boven

Auteur Bericht
RENSKE067

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 14:12

CHATULIEM619 schreef:
Het verschil daartussen is heel klein en wordt door een ieder als anders ervaren

ja chat dat heb ik ook al aangegeven
bij sommigen loopt dat aardig parallel
en bij jou heb ik dat gevoel idd
je oordeelt nu ook weer over drugsgebruikers alsof ze allemaal hetzelfde zijn
wie denk je dat je bent om zo te kunnen oordelen chat?
hoe goed ken je de gebruikers echt?
volgens mij totaal niet dus oordeel ook niet gelijk
en drugsgebruikers heb je in heel veel verschillende soorten en maten
niet elke drugsgebruiker is een op straat levende junk
velen hebben gewoon een baan en daarvan weet je niet eens dat het een gebruiker is

Laatst aangepast door
RENSKE067
op woensdag 9 juni 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 14:32

en ik vind dat je nu al met die ogen van liefde de wereld in moet kijken
wat zou jezus gezegd hebben, als hij morgen een wandeling door nederland zou maken.

Lieve drugs gebruiker..... kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen.
tasjes rover....... volg mij en zondig niet weer

en dat zijn geen oordelen, maar vermaningen [quote-Jonathan]

[quote-chatuliem]Sorry Jonathan, je maakt jezelf echt belachelijk met deze voorbeelden. Heb je wel eens een drugsgebruiker meegemaakt? Het eerste wat ze van je verwachten is dat je voor ze klaarstaat...Daar maken ze juist gretig gebruik van. [quote-chatuliem]

Chat....ik geloof dat je hier behoorlijk de plank mis slaat.
Jonathan geeft weer wat Jezus zou zeggen tegen ........de drugsgebruiker en de tasjes dief en .......vul maar in...

Daarbij proef ik uit jou woorden een keiharde afwijzing naar de drugsgebruiker. Waar blijft de liefde van onze Vader voor deze mensen.....???

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 9 juni 2010, 14:34
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 14:40

CHATULIEM619 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

Lachende smiley ja...zeer herkenbare en leuke filmpjes Clown smiley

http://www.youtube.com/watch?v=4rb8aOzy9t4&feature=channel

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 9 juni 2010, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 14:52

IMKE917 schreef:
Chat....ik geloof dat je hier behoorlijk de plank mis slaat.
Jonathan geeft weer wat Jezus zou zeggen tegen ........de drugsgebruiker en de tasjes dief en .......vul maar in...

Daarbij proef ik uit jou woorden een keiharde afwijzing naar de drugsgebruiker. Waar blijft de liefde van onze Vader voor deze mensen.....???
Zit liefde dan alleen in woorden? Of zit liefde juist in daden? Als ik weergeef, dat deze benadering juist bij junkies verkeerd werkt is dat dan liefdeloos? Of is dat uit ervaring? En zit een verschil in liefde en naIviteit.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:03

CHATULIEM619 schreef:
Zit liefde dan alleen in woorden? Of zit liefde juist in daden? Als ik weergeef, dat deze benadering juist bij junkies verkeerd werkt is dat dan liefdeloos? Of is dat uit ervaring? En zit een verschil in liefde en naIviteit.

Woorden en daden gaan samen dat weten we allemaal!!
En helemaal wanneer je in de hulpverlening naast mensen gaat staan. Soms moet je heel hard zijn in de hulpverlening, maar laten wij in de lijn van Jezus' liefde helpen, dat voorop laten staan.
Wanneer je die liefde, tijdens een worsteling om uit een drugsverslaving te komen, uit het oog verliest krijg je bikkelharde veroordeling. Met het, voor de hand liggende gevolg, de hulpvrager die weg loopt en terug valt in oude patronen.
Ik plaats nog even de woorden van Jezus hier onder die gebruikt werden eerder in dit toppic. Hoe geneest Jezus???

kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen.[jonathan]
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:18

IMKE917 schreef:
Woorden en daden gaan samen dat weten we allemaal!!
En helemaal wanneer je in de hulpverlening naast mensen gaat staan. Soms moet je heel hard zijn in de hulpverlening, maar laten wij in de lijn van Jezus' liefde helpen, dat voorop laten staan.
Wanneer je die liefde, tijdens een worsteling om uit een drugsverslaving te komen, uit het oog verliest krijg je bikkelharde veroordeling. Met het, voor de hand liggende gevolg, de hulpvrager die weg loopt en terug valt in oude patronen.
Ik plaats nog even de woorden van Jezus hier onder die gebruikt werden eerder in dit toppic. Hoe geneest Jezus???

kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen.[jonathan]
Van een verslaving afkomen is een grote worsteling, je moet als hulpverlener naast iemand staan. Maar die strijd bestaat niet uit lieve woordjes, die hebben ze al te vaak gehoord. Als Jezus oproept om tot Hem te komen, zegt Hij tegelijkertijd, neem mijn juk op u. En dat geldt ook en ik geloof zelfs voor junks. Neem het juk van het dagelijkse leven op je. Durf jezelf onder ogen te komen. Durf te erkennen dat je verkeerd geweest bent en durf je leven onder Jezus hoede te brengen. Echte liefde houdt ook in, dat je iemand bij het kruis durft te brengen en hem te helpen zijn leven onder controie te brengen.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:24

CHATULIEM619 schreef:
Van een verslaving afkomen is een grote worsteling, je moet als hulpverlener naast iemand staan. Maar die strijd bestaat niet uit lieve woordjes, die hebben ze al te vaak gehoord. Als Jezus oproept om tot Hem te komen, zegt Hij tegelijkertijd, neem mijn juk op u. En dat geldt ook en ik geloof zelfs voor junks. Neem het juk van het dagelijkse leven op je. Durf jezelf onder ogen te komen. Durf te erkennen dat je verkeerd geweest bent en durf je leven onder Jezus hoede te brengen. Echte liefde houdt ook in, dat je iemand bij het kruis durft te brengen en hem te helpen zijn leven onder controie te brengen.

Ben het met je eens, maar je kwam zo veroordelend over dat ik daar op moest reageren en de Liefde daar tegen over wilde zetten. Want tijdens het opnemen van het dagelijkse juk heb je wel iemand nodig die ook af en toe eens de arm om je heen slaat.
Jij mag dat lieve woordjes noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:36

INEZ910 schreef:
CHATULIEM619 schreef:
Normaal gezien had ik haar alleen maar gefeliciteerd, maar zelf legt ze er de nadruk op. Dat kan ik toch niet zomaar laten staan???

Natuurlijk kun je dat wel.. het is een keuze die je maakt.
Verder sluit ik me aan bij de reactie die Thomas geeft op de zin die je hierboven neergezet hebt..

Chatuliem, geloven kan op duizenden manieren, het zou mooi zijn dat je dat gaat zien.

En Mieke, gefeliciteerd met de stap die je hebt gezet in geloof!

Inez, dank voor je hartelijke wens en woorden, doet me goed!
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:46

MIEK114 schreef:
De Stemming vandaag:

Soms is het leuk grote mensen dingen te delen met kinderen, zoals vandaag.
"Jongens" zei ik, "vandaag is best een belangrijke dag voor Nederland. Alle grote mensen mogen naar de stembus om te stemmen.
Waarop zouden jullie gaan stemmen?" Benieuwd wat mijn kinderen er eigenlijk van hebben meegekregen.
Direct roept Nynke van 7: "Ik op Hans Klok!!"
"Nee Nynke dat kan niet" dendert Gerben van 10 eroverheen en legt Nynke uit dat het gaat om de 2e kamer verkiezingen, wie ons land moeten gaan regeren en geeft gelijk een stemadvies weg: "joah... ik zou in ieder geval niet op het CDA gaan stemmen want dan wordt Jan Peter Balkenende weer minister-president."
"Ja maar Gerben, ik weet helemaal niet waarover het gaat, dus ik stem gewoon op Hans Klok."
Ik schoot in de lach om Nynke en was tegelijk verbaasd wat Gerben er al over wist te vertellen.
Toch laat mij dit gesprekje niet los.
Hoe komt Nynke bij Hans Klok?? Ik bedoel...hier in huis zijn we helemaal niet bezig met illusionisten en naar mijn weten is hij ook niet op tv geweest.
Of zou ze nou slimmer zijn dan ik..?
Al die grote politieke partijen met hun verkiezingsprogramma en beloften naar de kiezer ..bedacht door mensen achter bureautjes, komen bedrogen uit omdat de praktijk zo anders blijkt. .
Die Hans Klok, was zo gek niet bedacht....

Mooi verhaal Mieke!.
Mary
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 15:57

TESSYBEAR731 schreef:
Taxi staat zelfs twee keer op de lijst...achter Lielie en achter mij haha...
maar misschien is het wel goed om taxi ook nog even onder zijn eigen naam te vermelden... Engeltje smiley

Haha, nu dat eindelijk geregeld is ga ik jullie heel blij maken door te vertellen dat ik ondertussen al een andere afspraak heb om erheen te gaan!
Ik ga samen met Angelique met de trein en op het station worden wij heerlijk opgehaald door Dukje! Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:00

Het verschil tussen vermanen en oordelen is denk ik fundamenteel.

Vermanen heeft de bedoeling iemand dichter bij Jezus en weer terug op het rechte pad te brengen. Vermanen gebeurt vanuit liefde. Iemand die vermaant staat niet boven degene die vermaant wordt, maar ernaast. Hij of zij is er zich van bewust ook een mens te zijn met fouten en gebreken en zal zijn woorden met zorg uitkiezen om de andere persoon niet onnodig te kwetsen.

(Ver-)oordelen is liefdeloos en egocentrisch en onverschillig en houdt geen rekening met de gevoelens van de ander. Degene die veroordeelt voelt zich superieur en maakt gebruik van krachtige taal (bijv: "belachelijk") om zichzelf boven het 'slachtoffer' te verheffen. Veroordelen heeft niet tot doel iemand dichter bij Jezus te brengen, maar om gelijk te krijgen en zichzelf te rechtvaardigen.

De bijbelse richtlijn voor vermanen van een broeder staat in Galaten 6:1

¶ Broeders, zelfs indien iemand op een overtreding betrapt wordt, helpt gij, die geestelijk zijt, hem terecht in een geest van zachtmoedigheid, ziende op uzelf; gij mocht ook eens in verzoeking komen.

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 9 juni 2010, 16:01
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:01

MARY052 schreef:
Mooi verhaal Mieke!.
Mary

Toch maar stemmen mensen. Al is het alleen maar om aan te geven hoe sociaal Nederland moet worden of blijven.

Thomas, stemt niet alleen voor het eigen belang.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:01

MARY052 schreef:
Mooi verhaal Mieke!.
Mary

Toch maar stemmen mensen. Al is het alleen maar om aan te geven hoe sociaal Nederland moet worden of blijven.

Thomas, stemt niet alleen voor het eigen belang.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:25

Ik ben God dankbaar dat Hij mij door diepe dalen heeft geleid.
Dat ik nu mag genieten van een mooi 'vergezicht': een heuvel vol prachtige beloften.
Dat ik niet bang hoef te zijn voor de toekomst. Hij zal altijd bij mij zijn!
En ik ben superblij dat ik Hem mag kennen. Dat Jezus speciaal voor mij (en ook voor jullie geloof ik Engeltje smiley ) naar deze wereld is gekomen!

Kussende smiley

GrZing!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op woensdag 9 juni 2010, 16:27
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 16:26

HENK710 schreef:

Aldus een artikel in de Telegraaf vanmorgen. Misschien moeten alle uitkeringsgerechtigde leden van CM maar eens de beleidsstukken opvragen bij de genoemde gemeenten, om dan naar de eigen gemeenteraad/sociale dienst toe te stappen met de vraag of zij dat ook willen gaan doen. Voortaan lid van CM met gemeenschapsgeld...en je krijgt nog een schoonheidsbehandeling ook...Als je vervolgens ook nog eens een relatie krijgt, mag je dat blijkbaar onder werk rekenen als ik wethouder Boorsma zo hoor. Knipoog smiley

Ik heb werk...........jammer,ik wil best een beetje botox en een rijke vriend Coole smiley met zonnebril Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 732 733 734 735 736 737 738 ... 6194 Volgende
Pagina 735 van 6194