ChristianMatch

Forum

Maandag 7 juni/Dagelijkse bemoediging
Ga naar pagina Vorige 1 ... 735 736 737 738 739 740 741 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:13

EVA685 schreef:
Woensdag 9 juni:

EEN WEDLOOP MET HINDERNISSEN!

Verhef je boven je vrees en je inbeeldingen tot je in MIJN vreugde bent.
Dat zal voldoende zijn om al je pijnlijke plekken en wonden te genezen.
Vergeet alle gevoelens van mislukking en tekortkomingen, alles wat
je pijnlijk geschokt heeft en alle onenigheden en vertrouw op MIJ.
Heb MIJ lief, roep MIJ aan!
Je dicipel - zijn is een wedloop met hindernissen, loop dan zo, dat je
de prijs behaalt, loop zo, dat je niet allèèn de wensen van je hart
verkrijgt - de vreugde en schuilplaats van je ziel.
Wat zou je denken van een hardloper, die zich bij de eerste
de beste hindernis in wanhoop op de grond werpt?
Begin opnieuw en dan verder en omhoog.

Fijn Eva, dat je je bemoedigingen in één topic zet.
Tip: nu klikte je op de knop reageren. Als je in plaats daarvan op de knop wijzigen drukt, tekst weghaalt en dan de nieuwe tekst plaatst, kom je ook de mensen tegemoet die liever niet zoveel willen scrollen...

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LIESBETH326
op woensdag 9 juni 2010, 20:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:13

HENK710 schreef:
Ook dat is volgens mij nog steeds geen veroordeling, Tess, maar een vooroordeel Knipoog smiley

En die gaan hand in hand samen, want een vooroordeel is de bron van de veroordeling Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:15

TESSYBEAR731 schreef:
En die gaan hand in hand samen, want een vooroordeel is de bron van de veroordeling Knipoog smiley

Niet persé.
Je kunt een bepaald vooroordeel hebben over iemand zonder hier iets mee te doen verder...dan is er zeker geen sprake van veroordeling!
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:17

MARIANNE129 schreef:
VVD, inderdaad DE partij voor rijke werkgevers, ieder voor zich God voor ons allen (of zoals zij dat noemen, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf) hulp voor mensen die gewoon wat minder kunnen, minder snel zijn of .... nou ja, even (of wat langer) minder goed voor zichzelf kunnen zorgen is er niet. Ontwikkelingshulp, ach waarom zou je, doodzonde het is toch veel leuker om mensen die al genoeg hebben nog even een flinke bonus te geven.

Nou ja, je begrijpt, ik zal NOOIT VVD stemmen, staat in mijn stemwijzer, helemaal onderaan. Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen. Maar oke, dat zal dan wel aan mij liggen

ik ben het helemaal met je eens ... ik ben net als pieter zelfstandig ondernemer, maar zou nóóóóit op de vvd stemmen ...

pffff ... ik mag wel opschieten ... heb nog 3 kwartier Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:19

HENK710 schreef:
Veroordelen doe je niet. Je keurt zijn/haar gedrag af. En ja, je vindt dat hij/zij dit niet zo had moeten doen....maar dat is in mijn ogen nog geen veroordeling...

Idd Henk, dit stukje is wat ik ook een beetje mis in deze discussie...
We zijn allemaal kinderen van God!! Het is aan ons de keuze om te kiezen voor een leven met of zonder Hem!

Maar dat neemt niet weg dat iedereen evenveel waard is, het is idd het gedrag en de keuzes van mensen waar je eventueel een oordeel of een vermaning aan kan hangen...maar dan nog is het nodig om dit uit liefde voor je naaste te doen en niet om degene nog meer het idee te geven dat hij of zij door het gedrag niets waard is!!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

MARIANNE129 schreef:
Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen.

Dit heeft alles te maken met de invulling die je geeft aan naastenliefde. Zoals met meerdere begrippen, is dit ook zo'n mooi voorbeeld van de mogelijkheid om vanuit een en dezelfde basis toch een andere definitie te hanteren en daarmee dus uit te gaan van andere standpunten dan een ander. Welke van die christenen is dan niet oprecht? Of is dit puur de beleving van een van beiden dat die ander niet oprecht zou zijn? En wat is daar dan christelijk aan om een ander niet oprecht te noemen, puur omdat die ander vanuit een andere denkkader reageert? Knipoog smiley

En nee, ik ben ook geen VVD-stemmer. Maar ik zie wel voldoende mogelijkheden om ook binnen de gelederen van de VVD christenen tegen te kunnen komen.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 9 juni 2010, 20:20
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

HENK710 schreef:
Niet persé.
Je kunt een bepaald vooroordeel hebben over iemand zonder hier iets mee te doen verder...dan is er zeker geen sprake van veroordeling!

dat klopt! Het hangt helemaal af van wat je ermee doet. Maar wanneer je er dus wel wat mee doet...zoals meteen de politie bellen om je er van te voren (vooroordeel) van overtuigt bent dat vermanen niet gaat werken bij iemand die zo aso is om na een botsing door te rijden zonder bericht achter te laten...was het vooroordeel dus wel degelijk de bron van de veroordeling...
wat dus aanvankelijk enkel een vooroordeel was, werd een veroordeling toen je besloot ernaar te handelen...
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:22

HENK710 schreef:
Dit heeft alles te maken met de invulling die je geeft aan naastenliefde. Zoals met meerdere begrippen, is dit ook zo'n mooi voorbeeld van de mogelijkheid om vanuit een en dezelfde basis toch een andere definitie te hanteren en daarmee dus uit te gaan van andere standpunten dan een ander. Welke van die christenen is dan niet oprecht? Of is dit puur de beleving van een van beiden dat die ander niet oprecht zou zijn? En wat is daar dan christelijk aan om een ander niet oprecht te noemen, puur omdat die ander vanuit een andere denkkader reageert? Knipoog smiley

En nee, ik ben ook geen VVD-stemmer. Maar ik zie wel voldoende mogelijkheden om ook binnen de gelederen van de VVD christenen tegen te kunnen komen.

Dit ben ik helemaal met je eens!
Ik heb dan wel geen VVD gestemd, maar heb het CDA en de ChristenUnie net zo goed voorbij laten gaan... en toch heb ik mijn keuze wel degelijk gebaseerd op mijn geloofsbeleving Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:23

PIETER649 schreef:
de waarde van vriendschap word bij opbod en afslag bepaald... Huilende smiley, smiley in tranen

nuuuuuh ... dat maak jij er van Huilende smiley, smiley in tranen ... dat bepaal ik zelf ...
en na deze keuze, weet je gelijk je plaats Knipoog smiley ... tja ... soms is het leven hard pietertje ... nou doei hé Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:25

HANNAH810 schreef:
ziet toe dat gij elkaar niet verbijt en vereet, opdat u van elkaar niet verteerd wordt......

want God heeft ons tot vrede geroepen.

lijd niet als één die zich met eens anders doen (en laten) bemoeit!

want de ene denkt dat hij alles mag eten, en de ander eet alleen moeskruiden, een ieder zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd....

die oren heeft om te horen die hore.......... Huilende smiley, smiley in tranen

wat mooi, Hannah, zulke oude woorden hebben hun eigen schoonheid en waarheid.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:26

TESSYBEAR731 schreef:
dat klopt! Het hangt helemaal af van wat je ermee doet. Maar wanneer je er dus wel wat mee doet...zoals meteen de politie bellen om je er van te voren (vooroordeel) van overtuigt bent dat vermanen niet gaat werken bij iemand die zo aso is om na een botsing door te rijden zonder bericht achter te laten...was het vooroordeel dus wel degelijk de bron van de veroordeling...
wat dus aanvankelijk enkel een vooroordeel was, werd een veroordeling toen je besloot ernaar te handelen...

Ook dan is er niet persé sprake van veroordeling in mijn ogen. Oké, je ontneemt iemand wel een mogelijk leermoment...maar wellicht heb je daar vanuit ervaring wel reden toe... of je dat dan meteen veroordeling moet noemen???
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:29

MARISKA601 schreef:
Wie heeft er goeie tips voor RLS?
Ik word gek.
Of was ik het al? Smiley die vol vragen zit

Kan ook zijn dat je (eventueel heel diep liggende en daardoor onzichtbare) spataders hebt. Een gevolg daarvan is meestal rls, aan de spataders is tegenwoordig vrij eenvoudig iets te doen (met laserbehandeling heb je echt veel minder last).
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:33

Mieke, van harte gefeliciteerd met deze stap Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:35

TESSYBEAR731 schreef:
Uk is met me meegeweest en heeft op geheel eigen wijze het stemformulier in de grote container gesjeesd...
hij vond het wel een beetje raar..."Mamah, waarom moeten al die papieren nu in de prullenbak?" Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Lachende smiley Clown smiley

Mocht hij nog helpen om de 'prullenbak' aan te stampen of was dat bij jullie nog niet nodig? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:39

‘k Heb vanmorgen op school een gesprek gehad over de Verkiezingen. Boeiend wel! Ze kwamen binnen met opmerkingen als ‘wij stemmen de V(eel)V(rije)D(agen)', etc. Grappig, dat zo’n grapje al tientallen jaren bestaat en nog steeds actueel is. Lachende smiley
Vervolgens vertelden een paar kinderen spontaan, zonder dat ik er naar vroeg, wat hun ouders gingen stemmen. Toen wilden ze natuurlijk ook weten wat ik zou gaan stemmen, waar ik geen geheim van gemaakt hebben. ‘k Moest wel even uitleggen aan een kind, van wie de ouders echte SGP-ers zijn, waarom ik niet op die partij zou gaan stemmen. Dus ik heb voorzichtig uitgelegd dat ik het niet helemaal eens ben met het vrouwen-standpunt, maar dat het verder best wel een goede partij met goede ideeën is. Wel tactisch gebracht, al zeg ik het zelf. Knipoog smiley
Even later kwam het gesprek op de PVV en Wilders. Dus ik stelde de vraag of iemand hem kende. Eerst begonnen de meiden over z’n kapsel, erg interessant dus. Twijfelende smiley Lachende smiley Vervolgens stak een leerling zijn vinger op – hij vindt de Tweede Wereldoorlog heel interessant - en zei ‘nou, ik vind dat hij eigenlijk wel een Hitler 2 is’. Oepsie Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley , dat vond ik en de rest wel een beetje te gortig. Ik heb het ook maar wat gerelativeerd en hem gezegd dat hij dat beter niet zo in het openbaar kan zeggen. Dat begreep hij ook wel weer. ’t Is overigens een hele lieve en goudeerlijke jongen die het zei, dus ach..wie neemt het hem kwalijk.
Daarna hebben we met elkaar gedankt voor onze democratie, gebeden voor een ‘goede’ uitslag van de Verkiezingen en gevraagd of God ons land wil leiden. En ook hebben we gebeden of we God in vrijheid kunnen blijven dienen.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 9 juni 2010, 20:43
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:41

MARIANNE129 schreef:
VVD, inderdaad DE partij voor rijke werkgevers, ieder voor zich God voor ons allen (of zoals zij dat noemen, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf) hulp voor mensen die gewoon wat minder kunnen, minder snel zijn of .... nou ja, even (of wat langer) minder goed voor zichzelf kunnen zorgen is er niet. Ontwikkelingshulp, ach waarom zou je, doodzonde het is toch veel leuker om mensen die al genoeg hebben nog even een flinke bonus te geven.

Nou ja, je begrijpt, ik zal NOOIT VVD stemmen, staat in mijn stemwijzer, helemaal onderaan. Ik begrijp ook niet dat een Christen, die oprecht probeert om zijn naasten lief te hebben als zichzelf op VVD kan stemmen. Maar oke, dat zal dan wel aan mij liggen

Jij denkt, zoals Henk710 memoreerde, in een heel eng kader.
Let wel, met eng bedoel ik nauw.
Waarom veroordeel jij wel de VVD maar niet iemand die op dit forum zet dat je mensen geen visje moet geven, maar een hengel???
Wat links doet, de CU voorop want dat is een linkse partij onder een christelijk schaapsvel, is de armoe juist in stand houden.
Door niet-werkenden net zoveel, zo niet meer(!), geld te geven als een werknemer verdiend, verdwijnt een belangrijke prikkel om te gaan werken.
Werken is goed voor de mens, Adam onderhield de Hof van Eden al VOOR de zondeval, het geeft mede invulling aan het leven, gevoel van eigenwaarde en de mogelijkheid vooruit te komen.
Daarom wil VVD bijvoorbeeld het ontslagrecht versoepelen, zodat een werkgever eerder geneigd is "het toch eens te proberen" met een sociaal zwakkere.
Met die zogenaamde sociale ontslagprocedure zoals momenteel geldt, zou je als werkgever wel bijna suicidaal zijn om iemand vanuit de bijstand of wajong een baan te geven!

Wat ontwikkelingshulp betreft: het is toch van de zotte dat jaarlijks 80% van ons zuurverdiende geld verdwijnt naar corrupte regimes...
En dat zuig ik nu niet uit mn duim, dat is een feit!!
Van dat automatisme moeten we af, en snel ook
De VVD is juist voor EFFECTIEVE hulp en staat daar ook 100% achter.

Die opmerking over bonussen... ach joh, de meeste bonussen verdwijnen in de zakken van pvda bestuurders die in Den Haag mislukt of uitgekakt zijn en door de partij gedropt worden in een of andere organisatie.

Dat jij geen VVD wilt stemmen is jouw beslissing en dat respecteer ik, maar ga de VVD geen asociale partij noemen als het dat niet is.
Ten eerste lieg je dan en ten tweede kom je euh... niet zo slim over Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEO571

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:42

IMRE695 schreef:
Komt dit in de buurt:

Bij de doop in de Geest geeft iemand zich, na zijn bekering en geloof in God, vrijwillig en gewillig, vanuit zijn gerichtheid op het Woord van God, over aan de Doper, de Heer Jezus Christus.
Deze doopt hem in de Heilige Geest. De dopeling wordt als het ware ‘ondergedompeld in’ en doordrenkt met deze Geest. Met andere woorden: de Geest van God verbindt zich ten volle met de geest van de mens. Zó wordt de dopeling één gemaakt met de Geest van God en krijgt hij de beschikking over zijn geestelijke krachten en begaafdheden. Vergelijk hiermee Johannes 14:20, waar Jezus zegt: “Dan zul je begrijpen dat Ik in mijn Vader ben, dat jullie in Mij zijn en dat Ik in jullie ben.” De eenheid met God is een feit!

Hier sluit ik me bij aan Amen
Naar boven

Auteur Bericht
LENNART989

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:51

Een man sliep op een nacht rustig in zijn huis toen plotseling zijn hele kamer werd verlicht. God verscheen. God zei tegen hem: ‘je moet iets voor me doen’ en Hij liet de man een grote rots zien die voor zijn huisje lag.

God zei tegen de man dat hij met al zijn kracht tegen de rots moest duwen. En dit deed de man, elke dag opnieuw. Jaren achter elkaar duwde hij van zonsopgang tot zonsondergang tegen de rots, zijn schouders tegen het koude, massieve oppervlak van de onbewogen steen. Elke nacht keerde de man totaal uitgeput terug naar zijn huis met het gevoel dat zijn hele dag zinloos was geweest.

Toen de man de moed begon op te geven, besloot de Satan in te grijpen. Hij zette gedachtes in het vermoeide hoofd van de man: “Je hebt nu jaren tegen de rots geduwd, maar hij ligt nog steeds op dezelfde plek.” Satan gaf de man de indruk dat de opdracht van God onmogelijk was en dat hij had gefaald. Door de gedachtes van Satan gaf de man de moed op. Satan zei: “Waarom zou je zoveel moeite doen? Steek er gewoon niet zoveel energie in, dan is het goed genoeg.”

De man besloot te doen wat Satan gezegd had maar hij ging eerst met zijn gedachten naar God. “God”, zei hij, “ik heb lang en hard gewerkt in Uw dienst en ik heb al mijn kracht gebruikt om te doen wat U mij vroeg, maar na al die tijd heb ik de rots niet eens met een halve millimeter kunnen verplaatsen. Wat doe ik fout? Waarom faal ik?” God antwoordde: “Mijn vriend, toen Ik jou vroeg om iets voor mij te doen en jij wilde dat, zij Ik tegen jou dat je met al je kracht tegen de rots moest duwen en dat heb je gedaan.”

“Ik heb nooit gezegd dat ik verwachtte dat je de rots zou verplaatsen. Je taak was duwen. En nu kom je uitgeput naar me toe en denk je dat je hebt gefaald. Maar is dat echt zo? Kijk naar jezelf. Je armen en je rug zijn sterk en gespierd, je hebt eelt op je handen, je benen zijn sterk. Ondanks de tegenslagen ben je wijzer geworden. En je kunt nu meer dan ooit. Het is waar dat je de rots niet hebt verplaatst. Maar je roeping was om gehoorzaam te zijn en tegen de rots te duwen en je geloof te bewaren en te vertrouwen op Mijn wijsheid. En dat heb je gedaan.”
“Nu zal ik, mijn vriend, de rots verplaatsen.”

Op sommige tijden, wanneer God iets van ons vraagt, gebruiken wij onze eigen kennis om uit te vinden wat God van ons wil. Dit terwijl God eigenlijk alleen maar graag wil dat wij gehoorzamen en in Hem geloven. Wordt sterker in je geloof dat bergen kan verzetten, maar weet dat het nog steeds God is die de bergen echt verzet.

Als alles fout gaat …. P.U.S.H.
Als het werk je teveel wordt …. P.U.S.H.
Als mensen niet reageren zoals je verwacht had …. P.U.S.H.
Als je geen geld meer hebt, en de rekeningen zich opstapelen …. P.U.S.H.
Als mensen je niet begrijpen …. P.U.S.H.

P. = Pray
U. = Until
S. = Something
H. = Happens
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:52

Vanaf het moment dat ik geboren ben heeft mijn moeder me meegenomen naar het Leger des Heils.
Ik ben daar als kind opgedragen en uiteindelijk op mijn 22e heilssoldaat geworden.
Nooit heb ik er, sinds ik heilssoldaat werd, ook maar één seconde aan getwijfeld dat ik een kind van God ben en de Heilige geest in mij woont.
Toch ben ik, door omstandigheden, op een bepaald moment in een soort van "identiteitscrisis" terecht gekomen...en ik heb hard moeten knokken om daar weer uit te komen. Tijdens die periode ben ik me er meer en meer bewust van geworden dat mijn geloofsvisie zo verschilde van die van de kerk waar ik altijd mijn "thuis" had gehad, dat ik er uiteindelijk voor gekozen heb om op zoek te gaan naar een andere gemeente.
Dankbaar ben ik, dat ik die ook gevonden heb en dat deze kerk me helpt verder te groeien in mijn geloof.
Ik ben enorm gegroeid in mijn geloof, en Mattheus 19:26 heeft een heel nieuwe betekenis voor me gekregen...

Bij mensen is het onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Meer en meer merk ik dat Hij mij een weg baant en dat ik aan het worden ben zoals God me bedoelt heeft...
Een paar maanden geleden heb ik een (volwassen) doopdienst meegemaakt in de kerk, en ook om mij heen zijn er mensen geweest (uit het ldh) die er voor gekozen hebben om zich te laten dopen.
Sindsdien ben ik hierover gaan nadenken...ik wil mijzelf graag helemaal aan de Heer "geven" en Hem echt alle leiding geven.
k ben er de afgelopen twee jaar keihard mee bezig geweest om alle "slechte" dingen uit het verleden te verwerken...ben de confrontatie aangegaan...
En op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik, om dat te doen, alle die dingen uit het verleden van me "af moet laten wassen"...zodat ik er echt vrij van ben.
Maar zoals gezegd, tot voor kort heb ik er nooit één seconde over nagedacht omdat ik al openlijk voor God gekozen heb toen ik heilssoldaat werd.

Zou graag jullie mening willen weten, maar hoop wel dat dit op een respectvolle manier kan gebeuren...
Ook is het niet mijn bedoeling om de zoveelste discussie los te maken over volwassendoop en kinderdoop...dat laatste ben k namelijk echt te oud voor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:56

HENK710 schreef:
Ook dan is er niet persé sprake van veroordeling in mijn ogen. Oké, je ontneemt iemand wel een mogelijk leermoment...maar wellicht heb je daar vanuit ervaring wel reden toe... of je dat dan meteen veroordeling moet noemen???

Dan is ons referentiekader dus net iets anders, ik vind het op zo'n moment namelijk wel degelijk een veroordeling...zeker wanneer je er vanuit eigen ervaring reden toe zou hebben. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dus vel je op zo'n moment een oordeel over iemand die je helemaal niet kent, vanuit eigen perspectief.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 20:59

Mooi! Die ga k zeker onthouden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:02

MARIJAN072 schreef:
Lachende smiley Clown smiley

Mocht hij nog helpen om de 'prullenbak' aan te stampen of was dat bij jullie nog niet nodig? Knipoog smiley

Neuh! het was hier heel rustig Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:02

PIETER649 schreef:
Door niet-werkenden net zoveel, zo niet meer(!), geld te geven als een werknemer verdiend, verdwijnt een belangrijke prikkel om te gaan werken.

Nee dat komt omdat de lonen eerder omlaag zijn gegaan, de werkgever wil tegenwoordig minder voor zijn werknemer betalen of hij brengt het werk naar het Oostblok of Azië.

PIETER649 schreef:
Werken is goed voor de mens, Adam onderhield de Hof van Eden al VOOR de zondeval, het geeft mede invulling aan het leven, gevoel van eigenwaarde en de mogelijkheid vooruit te komen.

Idd, niets mis mee.

PIETER649 schreef:
Daarom wil VVD bijvoorbeeld het ontslagrecht versoepelen, zodat een werkgever eerder geneigd is "het toch eens te proberen" met een sociaal zwakkere.
Met die zogenaamde sociale ontslagprocedure zoals momenteel geldt, zou je als werkgever wel bijna suicidaal zijn om iemand vanuit de bijstand of wajong een baan te geven!

Zo zou het kunnen gaan, maar je zal eerder zien dat het huidige personeel er dan nog makkelijker door een werkgever eruit gezet word als de VVD dit kan doorvoeren, en het is het de werkgever al makkelijk gemaakt om dat te kunnen doen.

PIETER649 schreef:
Wat ontwikkelingshulp betreft: het is toch van de zotte dat jaarlijks 80% van ons zuurverdiende geld verdwijnt naar corrupte regimes...
En dat zuig ik nu niet uit mn duim, dat is een feit!!
Van dat automatisme moeten we af, en snel ook
De VVD is juist voor EFFECTIEVE hulp en staat daar ook 100% achter.

Dat klopt niet, het is maar 0,8% van het Nederlandse BNP, als het echt 80% was, dan maakte dat Nederland failliet (in 2008 was het totaal bedrag 7 Miljard, als dat 80% van ons zuurverdiende geld is, dan verdienen we echt te weinig in Nederland....)

PIETER649 schreef:
Die opmerking over bonussen... ach joh, de meeste bonussen verdwijnen in de zakken van pvda bestuurders die in Den Haag mislukt of uitgekakt zijn en door de partij gedropt worden in een of andere organisatie.

Dat jij geen VVD wilt stemmen is jouw beslissing en dat respecteer ik, maar ga de VVD geen asociale partij noemen als het dat niet is.
Ten eerste lieg je dan en ten tweede kom je euh... niet zo slim over Kussende smiley

De VVD een asociale partij te noemen kun je voor minstens 80% van de Nederlanders niet liegen noemen, voor het overige percentage van Nederland wel, die profiteren juist van de VVD.
Daarnaast zou met de VVD aan het roer desastreus zijn voor de Nederlandse werknemer, hij moet meer gaan betalen (oa zorgverzekering, hoogte eigen bijdrage) en houd minder loon over, terwijl er voor de grootverdieners juist meer te plukken valt.

Laatst aangepast door
HARALD285
op woensdag 9 juni 2010, 21:04
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:11

TESSYBEAR731 schreef:
Dan is ons referentiekader dus net iets anders, ik vind het op zo'n moment namelijk wel degelijk een veroordeling...zeker wanneer je er vanuit eigen ervaring reden toe zou hebben. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst en dus vel je op zo'n moment een oordeel over iemand die je helemaal niet kent, vanuit eigen perspectief.

Kijk, jij gaat ervan uit dat je de persoon niet kent. Aangezien ik ervan uit ga dat je vermoed dat de ander er niets mee zal doen omdat dat eerder gebeurd is, hebben we het over een ander verhaal. Knipoog smiley De casus zoals die gesteld is, gaat volgens mij uit van voorkennis over de doorrijder...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:16

Bidden tot er iets gebeurt...
Dan zou je snel uitgebeden zijn,
want er gebeurt altijd wel wat Clown smiley

Verder sluit ik me wel aan bij de boodschap om je te blijven richten op God, hoe duister het soms ook om je heen lijkt. Maar ja, eenvoudig is dat niet...

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 9 juni 2010, 21:17
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:17

Wauw!
Dank je.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:24

Hoi,

Dank je voor je openheid!

Je verteld dat je ouders je hebben opgedragen toen je geboren was.
God heeft je in Zijn verbond opgenomen, je hoort bij Hem en niets kan daar wat aan veranderen!
Toch kan ik mij voorstellen dat je je wilt laten dopen.
Maar - voor mijn gevoel - is dat eigenlijk al gebeurd toen je opgedragen werd al kwam er geen water aan te pas toen.
Wat vind je er van om openbaar te getuigen wat en wie God voor je is en wat Hij betekend heeft voor je in jouw leven?
Belijdenis doen van je geloof.
Hiermee zeg je tegen God en de gemeente dat je bij Hem wilt horen en Zijn weg wilt vervolgen de rest van je leven om straks voor eeuwig met Hem te leven!

Ik wens je veel wijsheid toe!

Groetjes Carin
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD285

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:28

CROSSROAD317 schreef:
Mogen jullie dan wel gebedspunten opgeven aan de Ds.?? Anders lijkt het me echt heel eenzijdig worden. Maar goed, ik ben anders gewend.

Tuurlijk kan dat, en dat gebeurd ook wekelijks dat gemeenteleden punten aan dragen om voor te bidden, daarnaast bid de dominee niet een statisch gebed, maar haalt daar zelf ook de actualiteit van de gemeente, omgeving, gebeurtenissen over de wereld mee in het gebed.

CHATULIEM619 schreef:
Ik begeef me nu op het gebied van geloofservaring, dus wat ik nu zeg, is puur uit persoonlijke ervaring. Ik geloof (ervaar) dat als je samen op de knieën gaat en de Heer aanroept, je veel persoonlijker betrokken bent bij het gebed. Is het niet zo dat veel mensen een bepaalde schroom hebben hardop te bidden en dat dat belemmerend kan werken?
Stel je eens voor dat je bij een medechristen op visite bent, en hij/zij vraagt je om voor hem te bidden? Wimpel je dat dan af of stuur je de dominee ernaar toe? Met elkaar bidden is een leerproces, dat je de mogelijkheid geeft om ook dienstbaar te zijn naar elkaar toe.
De kerk is niet alleen van de dominee. Het is van alle christenen, samen met elkaar bidden versterkt dat saamhorigheidsgevoel. Vaak zijn we zelf de belemmering om ook dat gebed te durven uitspreken.
Bidden doe je toch ook met je kinderen? Toen mijn dochter geopereerd moest worden hebben we als ouders ook voor haar gebeden. Zelfs als we op reis gingen vroegen we gezamenlijk een zegen voor de reis. Ik kan me niet een leven voorstellen, zonder dat gezamenlijk bidden. Toen mijn beste vriend geopereerd moest worden, heb ik ook voor hem en zijn gezin gebeden.
Hoeveel bidden jullie met andere mensen? Is het ook een tweede natuur, of heb je daar ook moeite mee?

Ik zie bidden als gemeente/gezin versterkt de onderlinge band als gemeente/gezin in God, maar individueel bidden versterkt je persoonlijke band met God, beiden zijn nodig, het een is niet meer belangrijk dan het ander.
En hardop bidden is an sich niks tegen, maar dwing het niet af als personen er een schroom tegen hebben, dat zou belemmerend op hun geloofs/gebeds leven werken. Hardop bidden kun je leren, maar het is toch geen vereiste?
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:31

NEEM TIJD….

Neem tijd om te zingen

Het maakt je zo vrolijk en blij

Je raakt even van zorgen vrij.

Neem tijd voor je medemens

Help elkaar waar dit nodig is

Want dat is van grote betekenis..

Neem tijd om te genieten

Van de mooie dingen in het leven

Want het leven duurt maar even.

Neem tijd om te bidden

Vraag God om Zijn zegen

Daar aan is alles gelegen.

Neem tijd om te danken

Voor al het goede in het leven

Dat door God de Heer is gegeven.

Lieve Christianmatchvrienden:

Als je dit gedicht leest, daar zit eigenlijk alles in, in de Gebedsroom kom je dit tegen, wij zijn daar èèn met elkaar, soms zingen wij ook,
we zoeken een mooie youtube op.
Kom ook eens kijken, pas dan kun je oordelen, wij horen graag,
hoe het beter kan, willen aan jullie wensen tegemoet komen.

We willen ook aan de verkiezingen denken en aan mensen die Gods stem
graag willen horen en vooral GOD te vragen, het boze stemmetje
weg te nemen, waar wij allemaal wel eens last van hebben.
Het kan je leven zo eenzaam en machteloos maken.
Heb lief en lach, probeer daarom dichtbij HEM te leven, bid, wees stil
en misschien hoor je dan ZIJN stem, dat kan in een Bijbeltekst,
een mooi lied, GOD spreekt ook door mensen heen!
Luister goed wat die ander zegt!

Zieken, bejaarden, verslaafden, eenzame mensen en kinderen, slaan
wij nooit over, maar danken ook voor de wonderen die HIj in ons leven doet.
Heeft HIJ wel eens een wonder bij jouw gedaan?

Donderdagavond van 20.00uur-21.00uur zijn wij in de chat....
je klikt rechtsonderin en dan Knipoog smiley

Tot ziens en warme groetjes van Martha en Eva Knipoog smiley .

Laatst aangepast door
EVA685
op woensdag 9 juni 2010, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:34

Ik denk: volg je hart! Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven