| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:04
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | zo denk ik dus ook Tess, dan denk ik waarom mag je als je aan het werk bent nou niet gewoon uitkomen voor je geloof ? Als je je werk maar goed doet, is dat niet waar het om gaat ? Maar het gaat hier (blijkbaar) om bedrijfsvoorschriften, iets waar ik geen kaas van gegeten heb, dus kan er daarom misschien maar beter over zwijgen... Gelukkig mag ik gewoon mijn kettinkje dragen als ik aan de slag ben  |
Das heel simpel, in sommige beroepen is het gewoon belangrijk uit te stralen dat je neutraal bent en er voor het bedrijf representatief uit zien. Dat heeft niets te maken met niet voor je geloof uit mogen komen. Bovendien kan je dat beter met gedrag laten zien dan met een kettinkje of iets degerlijks
Ander voorbeeld: ik lag vorig jaar in het ziekenhuis voor een curretage en werd voor de ingreep geholpen door een gyneacologe in opleiding met een hoofddoekje. Nu heb ik op zich helemaal niets tegen moslims, maar gewoon gevoelsmatig voelde ik me er niet prettig bij, en dat is niet fijn als het om vrij intieme zaken gaat. Een ander kan dat zelfde gevoel hebben bij een uiting van een ander geloof,bv bij een kruisje. Een verpleegkundige is in mijn ogen dus ook zo'n voorbeeld waarbij je neutraliteit uit moet stralen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:05
|
|
|
|
@Marijan Het is toch vrij feitelijk te laten zien dat de C-partijen niet direct heel standvastig zijn geweest en dat ze daarop ook afgerekend zijn de afgelopen verkiezingen. En ja, zoals al eerder ook door mij aangegeven, Wilders zal moeten laten zien hoe recht zijn rug is als hij in een regering zit. Water bij de wijn zal er altijd komen als je met andersdenkende partijen samen een regering vormt. Het is dan de kunst om wel je eigen idee ook steeds weer duidelijk te maken en niet zozeer in je gedachtengoed mee te gaan met de stroom, wat bij de C-partijen nog wel eens zo lijkt te zijn.
Als ik dan ook nog eens zie dat het CDA een directe uitnodiging om samen te spreken vanuit de PVV vooralsnog afwijzen, terwijl het direct met elkaar om de tafel zitten juist kan leiden tot snelle overeenstemming en dus daadkrachtig regeren, wat we nu juist nodig hebben, zoals ook de VVD bij monde van Rutte al voor de verkiezingen heeft duidelijk gemaakt. In die zin is de afhouding van het CDA een duidelijk vertragende factor.
En nee, ik ben niet enkel aan het klagen, maar regeer daadwerkelijk mee (op lokaal niveau in een steunfractie...en nee niet van PVV of de C-partijen).
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 16 juni 2010, 20:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:10
|
|
|
|
Verstoppertje is een leuk spel...maar ik doe er niet meer aan mee Ben gewoon mezelf, al is dat misschien niet voor iedereen (inclusief mijzelf) altijd even prettig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:10
|
|
|
|
| Quote: | | Chatuliem: Liefde is iets natuurlijks, en echte liefde bewijst zichzelf. Is niet veel meer de vraag, heb je wel echte liefde ervaren van de ander? Heeft de ander echt wel van je gehouden? Bestaat er zoiets als ware liefde voor elkaar? Dat lijkt me zinvoller dan met elkaar bespreken hoe liefde er uit zou moeten zien, dan krijg ik de indruk dat het een verplichting is, terwijl als je zelf echte liefde ervaart een heleboel dingen vanzelf gaan. |
Ja,
Heel erg Mooi gezegd Chatuliem :)
!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:11
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik kijk uit naar 6 weken zomervakantie! Maar 'k moet nog wel over een 'berg' heenkijken, voor het zover is. |
Die berg kun je samen overheen lopen, Marijan (zie 'Zak over je hoofd' )
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 16 juni 2010, 15:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:32
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Das heel simpel, in sommige beroepen is het gewoon belangrijk uit te stralen dat je neutraal bent en er voor het bedrijf representatief uit zien. Dat heeft niets te maken met niet voor je geloof uit mogen komen. Bovendien kan je dat beter met gedrag laten zien dan met een kettinkje of iets degerlijks
Ander voorbeeld: ik lag vorig jaar in het ziekenhuis voor een curretage en werd voor de ingreep geholpen door een gyneacologe in opleiding met een hoofddoekje. Nu heb ik op zich helemaal niets tegen moslims, maar gewoon gevoelsmatig voelde ik me er niet prettig bij, en dat is niet fijn als het om vrij intieme zaken gaat. Een ander kan dat zelfde gevoel hebben bij een uiting van een ander geloof,bv bij een kruisje. Een verpleegkundige is in mijn ogen dus ook zo'n voorbeeld waarbij je neutraliteit uit moet stralen. |
Natuurlijk kun je dat beter laten zien met gedrag dan met een kettinkje, maar ja, eigenwijs als ik ben denk ik dan, waarom niet beide ? Ik vraag me dan ook wel af wat Jezus zou doen in zo'n situatie, misschien ga ik daarin te ver, nou dat zij dan zo, maar ik ben er toch benieuwd naar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:07
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Natuurlijk kun je dat beter laten zien met gedrag dan met een kettinkje, maar ja, eigenwijs als ik ben denk ik dan, waarom niet beide ? Ik vraag me dan ook wel af wat Jezus zou doen in zo'n situatie, misschien ga ik daarin te ver, nou dat zij dan zo, maar ik ben er toch benieuwd naar...  |
Volgens mij had Jezus een hekel aan uiterlijk vertoon? Bij jou vraag: wat zou Jezus doen is het eerste dat in me opkomt dit: Als jou geloof afhangt van het wel of niet dragen van een kettinkje zit er iets heel goed fout en om je geloof uit te dragen heb je echt geen kettinkje nodig. In je priveleven ben je vrij om er mee om te lopen, op je werk heb je je aan de bedrijfsregels te houden, en als die inhouden geen zichtbare uitingen van religie moet je je kettinkje onder je kleding dragen. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:21
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Volgens mij had Jezus een hekel aan uiterlijk vertoon? Bij jou vraag: wat zou Jezus doen is het eerste dat in me opkomt dit: Als jou geloof afhangt van het wel of niet dragen van een kettinkje zit er iets heel goed fout en om je geloof uit te dragen heb je echt geen kettinkje nodig. In je priveleven ben je vrij om er mee om te lopen, op je werk heb je je aan de bedrijfsregels te houden, en als die inhouden geen zichtbare uitingen van religie moet je je kettinkje onder je kleding dragen. Wat is daar nou zo moeilijk aan? |
door je manier van leven én omgang met collega's/klanten/clienten enz.. dat is wat wij moeten doen, op die manier laten zien dat je christen bent!
Jezus benadrukt zelf dat uiterlijk vertoon van geen belang is, wel de innerlijjke houding van de mens...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:30
|
|
|
|
Vrijdagavond een feestje van een voetbalvereniging Zaterdag trouwjurk voor een cm-lid uitzoeken 
Can life be better then this?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:32
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 
sterkte voor peace  |
Heb je al gips Peace?Kun je je wel redden met de kinderen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:33
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | 
sterkte voor peace  |
Heel veel sterkte peace de komende tijd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:58
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | blijft een apart dorp daar he
Wij gaan voor de laatste keer dit seizoen aan de asperges en toen verse aardbeien zonder potje , met slagroom. |
Aardbeien in een potje? Ik weet wel van het bestaan van fruit in blikjes. Maar doe mij maar vers fruit. Die slappe aardbeien hoef ik niet. Ik geef ze zelfs niet aan de hond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:59
|
|
|
|
[quote=SUSANNAH475]Ik geloof zelf dat het God gaat om je hart... en ik geloof ook zeker in die (wederkerige) relatie die God met jou wil aangaan... Het gevaar zag ik wel eens op het nieuws waarin mensen letterlijk geofferd worden... praktijken die in Nigeria nog voorkomen, maar in een land als bijv. Engeland wordt bestraft, gelukkig maar.
Die bijbeltekst die ik aanhaalde vind ik zelf wel duidelijk genoeg, er staat namelijk: "levend offer". Daarbij heb ik niets gezegd over het jezelf verbranden; mijn post is wat dat betreft ook duidelijk genoeg. Veel mensen denken dat het God vooral / alleen om je hart gaat. Voor veel mensen is dat ook een excuus om hun leven in te richten zoals zij dat fijn vinden zonder daarbij God te betrekken. "Als het van binnen maar goed zit, dan maakt de buitenkant niet zoveel uit." En de tekst in Romeinen geeft heel duidelijk aan dat God OOK ons huidige lichaam en leven wil. Hij wil niet alleen ons hart; Hij wil ALLES.
Verder vind ik dat je Gods liefde niet moet vergeten... Soms vind ik het zo klinken als een verplichting en een 'moeten'... zelf zie ik het zo, namelijk dat God zoveel van de mens houdt dat Hij graag zou willen dat jij dat inziet (Zijn offer (Jezus) aanneemt) en met Hem verder wilt gaan... dan valt het 'moeten' echt wel weg, want dan mag je ervaren hoeveel God van je houdt...
Zo wordt het ook bedoeld. In de bijbel wordt de relatie van de gelovige met God en met Jezus vergeleken met een aardse liefdesrelatie. In een aardse huwelijks- of liefdesrelatie sta je geen 3e partner toe. In de relatie met God behoort Hij ook de 1e en belangrijkste te zijn. Alles wat in de weg staat in onze relatie met Hem is een afgod.
Daarnaast is God zeker Liefde, maar ook een God van rechtspraak en oordeel. In Handelingen 17 vers 30 en 31 staat: "God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken." Jezus is niet naar deze aarde gekomen en heeft zich niet laten vermoorden omdat Hij "ff niets beters te doen had" (sorry voor de woordkeus). Het heeft God ALLES gekost; een dierbaarder, kostbaarder offer kon Hij niet geven. Ik kan me in jouw woordkeus "namelijk dat God zoveel van de mens houdt dat Hij graag zou willen dat jij dat inziet (Zijn offer (Jezus) aanneemt) en met Hem verder wilt gaan... niet zo vinden. Dat lijkt op: "God wil het wel graag maar anders even goede vrienden". God heeft de mens een reddingsboei toegeworpen vanwege de grote nood waarin het mensdom sinds de zondeval verkeert. De consequenties van het niet aanvaarden van die redding zijn voor eigen rekening.
God heeft zichzelf door zijn Zoon Jezus Christus aan de mensheid kenbaar gemaakt, zichzelf gegeven en Jezus heeft voor ons alles opgegeven; het past de mens uitsluitend om dit geschenk met volledige overgave en grote dankbaarheid aan te nemen. Dat eist Hij nu ook van ons in zijn Woord (met name Handelingen 17).
Het is een keuze aan onze kant: voor wie leef je?
GrZing
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op woensdag 16 juni 2010, 17:04
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 17:00
|
|
|
|
Ik kijk uit naar 12 juli. Dan is het voetballen afgelopen.
Ook kijk ik uit naar 3 juli, de picknick. En het begin van tour de france.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 17:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik kijk uit naar 12 juli. Dan is het voetballen afgelopen.
Ook kijk ik uit naar 3 juli, de picknick. En het begin van tour de france. |
Die komt de dag erop door Spijkcity heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 17:13
|
|
|
|
Ik zie in het lijstje geen kees.
Dus mijn keesmok maar thuislaten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 17:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Die komt de dag erop door Spijkcity heen  |
Helaas komt de tour niet hier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:16
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Volgens mij had Jezus een hekel aan uiterlijk vertoon? Bij jou vraag: wat zou Jezus doen is het eerste dat in me opkomt dit: Als jou geloof afhangt van het wel of niet dragen van een kettinkje zit er iets heel goed fout en om je geloof uit te dragen heb je echt geen kettinkje nodig. In je priveleven ben je vrij om er mee om te lopen, op je werk heb je je aan de bedrijfsregels te houden, en als die inhouden geen zichtbare uitingen van religie moet je je kettinkje onder je kleding dragen. Wat is daar nou zo moeilijk aan? |
Ik zei dus al... ik heb er geen kaas van gegeten hoe de bedrijfsregeltjes en kledingvoorschriften zijn.
Enne... wat mij betreft, ik had gehoopt dat je mij inmiddels wel beter kende dan dat... Ik sta ergens voor binnenin mijn hart en laat dat graag ook van de buitenkant zien, niks mis mee dacht ik (en ik heb het nu even niet over bedrijfsvoorschriften, snap je ?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RITA834
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:21
|
|
|
|
[quote=ANID014] Super ! Ik hoop dat meer mensen je voorbeeld zullen navolgen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:38
|
|
|
|
Ik kijk er naar uit om binnenkort met het EVC traject te beginnen voor gastouders en in augustus met mijn avond opleiding Pedagogisch werker 3 ( kinderopvang) te gaan beginnen 
Heb er zo'n zin in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:38
|
|
|
|
ik heb je tekst doorgestuurd naar familie en vrienden en naar de groep medereizigers waarmee ik afgelopen april naar Israel ben geweest dus er zullen in ieder geval vele dgitale reacties zijn....
groetjes Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RITA834
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:41
|
|
|
|
WOW!
| MARIANNE866 schreef: | ik heb je tekst doorgestuurd naar familie en vrienden en naar de groep medereizigers waarmee ik afgelopen april naar Israel ben geweest dus er zullen in ieder geval vele dgitale reacties zijn....
groetjes Marianne |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:53
|
|
|
|
zo, mijn steun hebben ze....
Laatst aangepast door
|
MARIANNE866
|
op woensdag 16 juni 2010, 18:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 19:38
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik zei dus al... ik heb er geen kaas van gegeten hoe de bedrijfsregeltjes en kledingvoorschriften zijn. Vandaar mij poging om dat uit te leggen Enne... wat mij betreft, ik had gehoopt dat je mij inmiddels wel beter kende dan dat... Ik schreef iets algemeens wat jij nu blijkbaar op jezelf betrekt, er zijn namelijk wel mensen die enorm aan dat soort dingen hangenIk sta ergens voor binnenin mijn hart en laat dat graag ook van de buitenkant zien, niks mis mee dacht ik (en ik heb het nu even niet over bedrijfsvoorschriften, snap je ?) Helemaal niks mist mee,als bedrijfvoorschriften het toelaten is het zelfs dan ook prima, maar dit topic ging nou juist over uitingen van religie op de werkvloer |
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op woensdag 16 juni 2010, 19:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 19:52
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ik kijk uit naar 6 weken zomervakantie! Maar 'k moet nog wel over een 'berg' heenkijken, voor het zover is. |
Als je dan toch 6 weken vakantie hebt... al eens nagedacht over een vrijwillige vakantie met mensen met een licht verstandelijke handicap? Ik zoek nog 10 reisbegeleiders om vakanties voor deze mensen mogelijk te maken. Naar de Ardennen, Frankrijk, Tsjechië, Nederland...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RIANNE544
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 19:55
|
|
|
|
ik kijk uit naar zaterdag... een aanbiddingsavond in Arnhem. Samen God aanbidden. www.koepelkerk-arnhem.nl voor meer info.
Ik kijk uit naar 3 juli, de singlesdag. Heerlijk om weer nieuwe mensen te ontmoeten.
Ik kijk uit naar september, het hoogseizoen voorbij, dan heb ik vakantie.
Kijk uit, dat je niet alleen maar uit kijkt, maar blijf genieten van het moment waar je naar uit hebt gezien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKA401
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 20:14
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]blijft een apart dorp daar he
Wij gaan voor de laatste keer dit seizoen aan de asperges en toen verse aardbeien zonder potje , met slagroom.[/quote
een hééél appart dorp ... rare mensen daar ... voel mij er dus wel thuis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 20:17
|
|
|
|
[quote=INKA401]
Kijk, dat moet je hebben he En wat at je vanavond?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CODE953
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 20:44
|
|
|
|
Heb ik weer, familie aangelegenheid op precies de picknick datum.
Ik had een licht vermoeden, en wilde nie mee. Maar ja, al woon je niet meer thuis en lkr op jezelf. Als er iets in de familie is, gaat het voor. Hierbij moet ik helaas vertellen dat ik nie bij de picknick ken komen.
Zijn er nog andere activiteiten die cool zijn en free?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 21:04
|
|
|
|
| CODE953 schreef: | Heb ik weer, familie aangelegenheid op precies de picknick datum.
Ik had een licht vermoeden, en wilde nie mee. Maar ja, al woon je niet meer thuis en lkr op jezelf. Als er iets in de familie is, gaat het voor. Hierbij moet ik helaas vertellen dat ik nie bij de picknick ken komen.
Zijn er nog andere activiteiten die cool zijn en free? |
Hey Code,
Zou zeggen houd het forum maar in de gaten .....
|
|
| Naar boven |
|
|