| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 12:53
|
|
|
|
heel mooi Ik ga het uitprinten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RUDOLF052
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 13:04
|
|
|
|
David bedankt voor het delen van je persoonlijke studie!
Gaaf dat je er zoveel tijd voor uit hebt getrokken, dat je diverse standpunten tot je hebt genomen en dat je het overzichtelijk verwoordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 13:16
|
|
|
|
ik vind efeze 3 erg byzonder, beetje minder gemakkelijk om in één keer te vatten, maar zo diepzinnig en mooi!
In Christus Jezus, onze Heere, hebben wij de vrijmoedigheid en de toegang met vertrouwen door het geloof in Hem. Om deze oorzaak buig ik mijn knieen tot den Vader van onzen Heere Jezus Christus. .... opdat Hij u geve, naar de rijkdom van Zijn heerlijkheid, met kracht versterkt te worden door Zijn Geest, in de inwendige mens. opdat Christus door het geloof in uw harten wone, en gij in de liefde gewordteld en gegrond zijt;
opdat gij ten volle kon begrijpen, welke de breedte en lengte en diepte en hoogte is. en bekennen de liefde van christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot al de volheid Gods.
Hem nu die machtig is meer dan overvloediglijk te doen boven al wat wij bidden of denken, naar de kracht die in ons werkt; Hem zeg ik, zij de heerlijkheid in de gemeente door Christus Jezus.
(meer dan overvloedig te doen boven al wat wij kunnen bidden of bedenken; phoe......... )
of psalm 34; des Heeren engel schaart, een onoverwinlijke legermacht rondom hem die Zijn wil betracht, hoe klein hij is of groot..........
er staan zóóveel mooie dingen in de bijbel.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 13:16
|
|
|
|
| WILLIE511 schreef: | zit weer aan de tulband das ook een groot feest  |
Hé, volgens mij heb ik wat gemist
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 14:37
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | dikke knuffel voor leanne en marianne338  |
Ook voor jou Rens (de mooiste bruid van Nederland )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 14:38
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Hé, volgens mij heb ik wat gemist  |
Scheve schaats?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 14:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Sorry David, maar ik vind je hierin veel te ver gaan. Je intentie zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn maar het komt als erg veroordelend over en daar heb ik grote moeite mee. Je moet ervoor oppassen dat je door een cynisch bedoeld stuk, geen mensen in een bepaald kader gaat zetten en dat is mi.nu wel gebeurt. |
omdat hij gelijk in de slachtofferrol vervalt en niet gewoon kan zeggen, ja sorry dat ging misschien te ver, krijg ik gelijk de kriebels..
maar goed, ookal was mijn reactie een poging tot (sarcastische) humor, geegf ik toe dat ik zelf ook de fout in ga carin. dus excuses aan iedereen die zich stoorde!
misschien moet ik soms ff tot 10 tellen voor ik post.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:01
|
|
|
|
amen, helemaal met je eens Jonathan. alleen moeten we als christen wel realistisch zijn, hoe radicaler wij de SCHRIFT belijden, hoe minder water we bij de wijn doen, hoe meer we gehaat worden door de wereld en hoe minder we in het politieke spectrum zullen schijnen. dat bedoelde ik.
vriendelijke groet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:16
|
|
|
|
ik dank u zeer Rudolf.
En @ Jonathan, zoals ik al zei; simpelweg met teksten smijten gaat niks worden, zoals jij bijvoorbeelld joh 3:16 aanhaalt en zegt, geen maar, het staat er. zo kan ik dan hetzelfde zeggen van:
Hand 13: 48 Toen nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich en verheerlijkten het woord des Heren; en allen, die bestemd waren ten eeuwigen leven, kwamen tot geloof; 49 en het woord des Heren verbreidde zich door het gehele land.
Dan staan er 2 teksten tegenover elkaar zonder echt de discussie aan te gaan of op onderzoek te gaan. zaken horen altijd in de context. en met elke exegese heb je te maken hermeneutiek.
in het kort: het is niet zo eenvoudig als je denk.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op zondag 20 juni 2010, 15:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:19
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | dikke knuffel voor leanne en marianne338  |
ook van deze kant een dikke lebber van mij....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:22
|
|
|
|
maar goed, ookal was mijn reactie een poging tot (sarcastische) humor, geegf ik toe dat ik zelf ook de fout in ga carin. dus excuses aan iedereen die zich stoorde!
misschien moet ik soms ff tot 10 tellen voor ik post.[/quote]
Wat goed dat je erop terug komt David,kan ik zeer waarderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:28
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Ik schreef ook : "Ik vind het heerlijk om opwekkingsliederen te zingen en daarin God te prijzen, te aanbidden. De woorden raken mij soms zo diep van binnen. Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen.'' |
Sorry Jonathan, je had het idd. al geschreven, ik heb er blijkbaar stukje overheen gelezen... Dank je wel voor je uitleg !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE866
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:31
|
|
|
|
een mooi gedicht voor 't knuffelhoekje
Knuffels
hoe heilzaam en kostbaar kan een knuffel zijn, een knuffel deelt vreugd, en troost in pijn. Een knuffel zegt dikwijls: "ik hou van jou" of: "Ik wou dat je niet vertrekken zou" een knuffel zegt ook: "bedankt voor het feest" of: "Leuk je te zien, waar ben je geweest? een knuffel geneest de wonden van een kind en zorgt dat je na regen weer zonneschijn vindt een knuffel huilt met je mee, verzacht je verdriet, zonder een knuffel kunnen we niet. het is geen moeten, het is geen gebod, een knuffel is geven van de liefde van God. Een knuffel is goed voor het hele gezin, en geeft aan de dag een vrolijk begin. Ik durf zelfs te zeggen dat je oma denkt, dat je met knuffels het beste schenkt. Een knuffel verstaan ze in ieder land er is geen verschil in leeftijd of stand. Je voorraad met knuffels is echt nooit te klein hoe meer je er geeft, hoe meer het er zijn. Dus spreidt je armen, wees niet traag en geef je naaste een knuffel vandaag....
Marianne
Laatst aangepast door
|
MARIANNE866
|
op zondag 20 juni 2010, 15:32
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:34
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Imme1tjuh?!  |
Ook degene die jij leuk vindt? Goed?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:35
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik denk dat ik duidelijk heb aangegeven dat het me niet om s-woord ging. En ik ben het met je eens dat het af en toe moeilijk is een gewoon gesprek te hebben in de chatbox, temeer omdat mensen in de veronderstelling zijn dat chatten alleen maar voor de lol is. Een hardnekkig misverstand....Vaak wordt een serieus onderwerp afgewimpeld met de zin: zoiets hoor je niet in de chatbox te bespreken. Terwijl ik juist denk dat je een heleboel dingen wel kunt bespreken. |
Dat vind ik nou juist het vage eraan, als je je ergens aan stoort, waarom zeg je dan niet gewoon wat jou zo stoort... dan is er ook ruimte voor discussie. Ik vind het zo jammer dat er negatief op iets gereageerd wordt maar het tegelijkertijd zo vaag is, wat dan precies zo negatief wordt gevonden. In mijn originele versie, die ik later weer gewist had ik dit ook nog staan (later weer gewist) en Chat ik hoop dat jij en ook de anderen daar wat mee doen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:41
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | ja jonathan, jij ben de verdrukte profeet en wij de farizeers met een balk in het oog. typ wat je wilt. efeze 5 telt niet voor jou. |
Jammer David dat je op deze manier reageert... de gehele bijbel is voor iedereen dus zwijg liever i.p.v. dit soort opmerkingen... Alvast mijn dank !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:48
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | De links word uitgelegt door een spreker die vanuit Bijbelse uitleg weergeeft waarom het niet deugd en er is een man die een getuigenis aflegt die van rock en roll gek tot Christus is gekomen. Verder mogen we iedereen ervoor waarschuwen pas op je oog voor wat je ziet pas op je oor voor wat je hoort we luisteren en kijken vaak maar we weten niet de inhoud ervan.
Shalom, |
Blijkbaar is het allemaal niet zo zwart-wit Anita. Die tekst die Jonathan890 plaatste is toch echt het bewijs dat rock & roll wel degelijk past bij een christelijke levenshouding... Ook christenen mogen genieten van rock & roll...! En ja, ik moet me bewust zijn waar ik me (als christen) wel en niet mee in moet laten, maar geldt dat niet voor alles ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 20 juni 2010, 15:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:49
|
|
|
|
Ook christenen mogen genieten van rock & roll...![/quote]
En je kunt er zo heerlijk op swingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:00
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Jammer David dat je op deze manier reageert... de gehele bijbel is voor iedereen dus zwijg liever i.p.v. dit soort opmerkingen... Alvast mijn dank ! |
ik had mijn excuses al aangeboden, misschien is het wijs om alles even goed door te lezen voor je post. dat was een vriendelijke suggestie. (voor ik daar weer een reactie op krijg)
en we hoeven als christen niet alles met de mantel der liefde te bedekken, Jezus de apostelen en de profeten waren ook soms recht voor z`n raap, met duidelijke taal!
maar goed laten we niet afdwalen..move on!
vr groet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:09
|
|
|
|
idd Rudolf:
| Quote: | Maar belangrijker dan dat vind ik dat je God tot een machteloos iemand maakt die maar af moet wachten of de mens bereid is de laatste en beslissende stap te zetten. God wil wel maar is afhankelijk van Zijn schepselen of die wel of niet willen. Hopelijk hoef ik geen teksten te noemen die laten zien dat dit niet echt Bijbels is. |
je hoeft maar een hoofdstuk als romeinen 9 te lezen om te zien dat je dan mis zit met je Godsbeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:10
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik had mijn excuses al aangeboden, misschien is het wijs om alles even goed door te lezen voor je post. dat was een vriendelijke suggestie. (voor ik daar weer een reactie op krijg)
en we hoeven als christen niet alles met de mantel der liefde te bedekken, Jezus de apostelen en de profeten waren ook soms recht voor z`n raap, met duidelijke taal!
maar goed laten we niet afdwalen..move on!
vr groet. |
oke... goed dat je je excuses hebt aangeboden ! Ik laat het hier bij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:12
|
|
|
|
Wat vinden jullie van deze man en zijn prediking?
Als ik mijn mening mag geven; vind ik zijn prediking soms erg eenzijdig qua onderwerp, maar wat hij predikt is echt wat nodig is in de kerk vandaag de dag.
http://www.youtube.com/watch?v=cncEhCvrVgQ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:37
|
|
|
|
Paul Washer ken ik wel ben daar 2x naar een conforentie-weekend van hem geweest. Je leert veel van hem en hij heeft ook wel de kennis in de diepe van het woord dat is wat mij ook zo aanspreekt mensen die lef hebben om te willen spreken want hij is Radical en durft de waarheid te weerleggen en dat geeft ook aan dat hij dichtbij God leeft en daarom voor vele gelovigen als zwart-wit word gezien en dat hij bij vele kerken niet meer welkom is.
Waarom omdat vele gemeentes liever water bij de wijn doen helaas maar het is toch wel zo mensen horen liever de aangename leugen dan als de onaangename waarheid. Niet alleen in preken maar ook in allerlei andere onderwerpen die in je leven toekomen zoals hier op het forum of waar je ook komt de Waarheid mag niet meer verkondigt worden in wat als iemand expres zonden doet er tegen aan gaan de rug toekeren naar God toe, enz. Zo kan ik blijven doorgaan alleen al als je de waarheid weergeeft het woord laat spreken door de Bijbel heen dan word je al gauw te zwart - wit gezien. Maar is Gods Woord anders ook niet zwart op wit! Durf je de dingen onder ogen te zien en instemmen waarop het staat? Of is het meer vriendjes politiek kop in het zand steken en alleen meer water bij de wijn doen? Helaas ook in deze tijd zal er meer water bij de wijn worden gedaan in heel wat kerken zowel heel europa als nederland. Waar gaat dit heen ja het word alleen maar erger en dat zal God op den duur af mee rekenen en degene verdienen hun loon of worden afgestraft. Want ermee spotten of de geboden maar wel te doen wat niet mag zal hen alleen meer en meer vervuilen en degene die Zijn Woord waarlijk lief hebben zullen des te meer schoner en mooier worden.
De Here Jezus zegt ook als Ik terug zal Ik dan nog geloof vinden Zoals met de 5 wijze en 5 dwaze maagden ze kenden de Heer en hadden hun lampje branden met olie maar het is wel van belang om extra olie bij je te hebben voordat de stoet komt en je lamp brandend blijft. Heb je dat niet en je moet boodschappen halen omdat wel te hebben dan is te laat en voor jou de poort gesloten voor eeuwig en altijd.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:05
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Efeze 1:4; "Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht".
Niet wij zijn vanaf de grondlegging der wereld uitverkoren, maar Christus was vanaf die tijd uitverkoren om ons te REDDEN.
Is het niet zo dat je die uitverkiezing niet moet zien vanuit jouw menszijn, maar iets wat van God is ? Ik geloof dat God wel van te voren weet wie Hij uitkiest... tegelijkertijd is daar ook de vrije wil van de mens
Jezus zelf zegt, in Joh. 3:16 dat een ieder die in Hem gelooft behouden is. Waarom zijn wij nu als mensen dan geneigd daar voorwaardelijkheden in te bouwen zo van "Jaaaa,.. dat staat er wel, máár...". Het stáát er. Punt!
Het is een feit dat een ieder die in Jezus gelooft behouden is, maar wij moeten als mens ook volharden... God kan ons die kracht geven om te volharden en wij mogen er ook zeker van zijn; maar verslapping is ook mogelijk, en daar moeten we voor waken.
De uiverkorene, van de grondlegging van de wereld af, is Christus. Door te geloven in Hem, delen wij in Zijn uitverkiezing. Daarom kan ook gesproken worden over uitverkorenen e.d.
Toch geloof ik dat God mensen uitkiest... maar in de bijbel wordt ook heel duidelijk gesproken dat de mens een eigen verantwoordelijkheid heeft en mocht de mens de rug naar God toekeren dat God daar niet verantwoordelijk voor is, maar de mens
Als de uitverkiezingsleer zoals wordt geleerd in de behoudenere tak van de kerk waar zou zijn, zouden wij ook niet hoeven te evangeliseren, of zelf maar enige daad hoeven doen. Het is toch al vooraf bepaald of wij behouden worden of niet. Jezus zegt zelf...gaat heen maak alle volkeren tot mijn discipelen.
Die conclusie deel ik niet met je Jonathan Nergens staat dat je niet moet evangeliseren ("Ga heen, maakt alle volken tot mijn discipelen" staat er ergens voor de hemelvaart van Jezus); Het is niet vooraf bepaald denk ik, dat is denk ik of een misverstand of een foute leer wat mij betreft; het is denk ik wel zo dat God weet wie Hij uitkiest. Maar God wil dat er niemand verloren gaat... Misschien is het dit wel: God kent het hart van ieder mens en Hij doorgrondt het hart van ieder mens; uitverkiezing zegt mijns inziens meer over God dan dat wij mensen daar iets aan hebben. Wij weten zoveel niet immers, en God heeft Zich aan ons geopenbaard en Hij laat zien wie Hij is, maar God is aan de andere kant ook niet te doorgronden. Jezus roept ons zelf op tot aktie, God geeft de vrije keuze aan de mens en zou Hij niet weten wat die mens denkt ?
Als er een voorwaarden zou zijn kunnen wij gaan zitten wachten tot we het licht zouden zien, maar geloven en behouden worden blijft een actieve daad van ons zelf. Wij kunnen ja zeggen en Jezus verlossing aannemen, maar we kunnen ook nee zeggen.
idd. helemaal mee eens, het blijft idd. een actieve daad van onszelf
God zelf is het wel die door Zijn Geest ons tot zich trekt, maar god zegt ook dat een ieder die in Hem gelooft behouden is.
Nogmaals dat is een feit, maar iemand die in Jezus gelooft moet ook volharden; gelukkig wil God ons ook daarbij helpen als je Hem erom bidt
De uitverkiezingsleer geeft mensen onzekerheid, angst, het nooit goed kunnen doen gevoel, het misschien wel niet goed genoeg zijn gevoel. God wil dit niet, God wil dat wij allen behouden worden. Niet een uitgezonderd. Christus is voor allen gestorven en niet voor de een wel en de ander niet. Jezus is de enige die goed genoeg was, de uitverkorene. Wij mogen naar God gaan op basis van zijn verlossing. |
Soms kan de uitverkiezingsleer idd. mensen onzekerheid geven... want wanneer hoor je erbij, hoor je mensen wel eens zeggen. Mijns inziens een slechte zaak, want geloof is een zekerheid van de dingen die je niet ziet ! Maar uitverkiezing kan ook mooi zijn... weten dat niets je kan scheiden van de liefde van God, natuurlijk heeft de mens daarin de keuze ... telkens weer, maar als je voor God kiest en God als je helper hebt, mag je zeker weten dat Hij je er doorheen sleept, hoe moeilijk je het ook hebt. Als jij bidt tot God, zal Hij je helpen ... door alle moeiten heen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:08
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Ook degene die jij leuk vindt? Goed? |
En een ligstoel? Roomservice??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:28
|
|
|
|
Waar is de zon? Ik mis hem/haar.
Is de zon mannelijk of vrouwelijk, of onzijdig, of een hermafrodiet?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EJROCKS758
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Toch niet helemaal zo, ik denk dat wij als supporters doorkregen dat ze niet zo slecht waren. Ik vond ze zeer professioneel omgaan met de Japanners, een wedstrijd gaat immers over 90 minuten en is pas afgelopen na het laatste fluitje. Ik irriteerde mij mateloos aan de commentator, die al na 20 minuten begon te klagen dat het zo slecht was, terwijl een geoefend oog zag dat NL de situatie volledig onder controle had. Het voetbal in NL is eindelijk volwassen geworden. Niet zinloos op het doel afjagen, maar met beleid en overzicht. Acties doseren, geen 90 minuten rondrazen en uiteindelijk verliezen. Het NL elftal bestaat uit zeer ervaren spelers, die allemaal in de topclubs van Europa spelen en in die teams een sleutelrol vervullen. Met deze ervaring komen we een heel eind, niet alleen gebaseerd op onze fluwelen techniek, maar juist gebaseerd op spelinzicht. Dat maakt het NL elftal geschikt om wereldkampioen te worden. |
Ondanks dat, krijg ik toch een vaag gevoel dat oranje nog wat echte spirit tekort komt. technisch zijn we één van de toppers, maar zowel tegen de denen als tegen japan bleven we de eerste helft teveel de verdediging aftasten ipv proberen er doorheen te komen, beide keren was de tweede helft echt stukken beter.
mazl e-j *die zich groen-geel ergerde aan het spel van de japanners*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:47
|
|
|
|
God heeft je lief !
http://www.youtube.com/watch?v=-QpMcOaLdBk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:54
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Waar is de zon? Ik mis hem/haar.
Is de zon mannelijk of vrouwelijk, of onzijdig, of een hermafrodiet? |
De zon is een ding, en in eerste instantie dus onzijdig...maar toch hoor ik er vaak naar gerefereerd worden als een dame! Zal vast een goede reden hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:55
|
|
|
|
Nog maar even weer zichtbaar maken op de eerste pagina...
Het zou leuk zijn als er nog wat mensen bijkomen... Het kan nog!
Hoe meer ziel, hoe meer vreugd.
|
|
| Naar boven |
|
|