ChristianMatch

Forum

Voorbeboedsmiddelen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 797 798 799 800 801 802 803 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:35

WILLIE400 schreef:
Tip: Zou het in de gaten houden van de cyclus niet 100% vertrouwen.
Vriendin is in verwachting van 2e en ze snapte er niets van ze hadden zo goed gerekend Gefrustreerde smiley

yep zo kreeg ik in 4 jaar de 1e 4 kids
op zich niet erg wou altijd al heel veel kinderen Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:41

DAVID923 schreef:
lol... zoek maar op wat daar in het griekd staat voor ''heden'' en hoeveel commentaren er over geschreven zijn, tis niet zo kort door de bocht als je denkt.

ik ben het met je eens David vandaar ook mijn opmerking dat je teksten niet uit elkaar moet halen of uit zijn verband trekken.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE866

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 23:46

LEPELTJE037 schreef:
Veel mensen geloven, dat als ze dood gaan, dat ze dan naar de hemel gaan...

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:

Joh 3,13

En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.

Graag jullie reactie. Knipoog smiley

hoe kijk je er zelf tegen aan? je zegt even verder op dat voor jou de tekst wel helder is, ben dan wel benieuwd naar jou eigen mening t.a.v. de tekst

Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:26

CARIN303 schreef:
Ik herken het verhaal helemaal niet trouwens!
Alleen zijn vind ik juist erg prettig en ben daarom ook niet op zoek naar een relatie.
Klinkt misschien wat raar maar het idee dat er altijd iemand bij je is maakt mij onrustig.
Tuurlijk is dit zwart/wit ( uiteraard kun je hier afspraken over maken) maar het moet wel een verhipt leuke vent zijn die mij kan "overtuigen"dat samen leuker is dan alleen.

ik heb het ook niet over een relatie aan gaan
ik vraag me af hoe ga je om met het alleen zijn
kijk als je goed tegen kunt tegen het alleen zijn oke maar toch wel aktief op cm
dus zoek je toch wel de mensen op voor de gezelligheid misschien
dus toch ook om het ledige wat kleur te geven of hoe moet ik dat zien ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:34

CARIN303 schreef:
Wàt een verdrietig verhaal, Susannah!

Je zegt er soms nog verdriet van te hebben maar zit dat verdriet niet verankerd in je hart waarvan je af en toe het luikje heel even open doet?
Ik wens je vooral veel wijsheid, rust en kracht toe en ik hoop en bid dat er mensen zijn die er voor jou mogen zijn.
Dat je bij hen af en toe mag uithuilen en troost mag vinden!

Nee, zo is het helaas niet... ik heb op een gegeven moment besloten om mezelf te geven wat ik van hun niet kreeg... soms is dat de harde waarheid... wat ik al zei... ik mis soms ouders, maar niet die mensen die mijn ouders zijn... ik weet dat klinkt misschien hard voor iemand die daar niet zelf ingezeten heeft, maar ze zijn nu eenmaal hoe ze zijn; ik kan daar niks aan veranderen en het zou me op dit moment alleen maar meer pijn doen om ze te ontmoeten... dan heb ik echt iemand nodig waarvan ik weet dat diegene 100% achter me zou staan, iemand die ik volledig vertrouw...
Maar ik ben zo dankbaar dat mijn Hemelse Vader mij de liefde leerde kennen... Hij weet alles van mij, ook hoe moeilijk ik het jaren heb gehad als mensen tegen mij zeiden: "Maar het zijn toch je ouders ?"... dat was misschien nog wel het moeilijkste van alles.
Dank je voor je goede woorden Carin... ik stel dat op prijs !
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:40

ja ik heb dat meer dan eens meegemaakt
het recentste was dat ik geen werk genoeg had en door mn scheiding en de crisis bijna failliet was . zat aan mn tax bij de bank mn krediet was op ik wist me geen raad meer geen werk geen geld hoe moest dit nu
stond op het punt het bijltje dr bij neer te gooien en alles te verkopen en weg te gaan
laat nu iemand bellen uit mn omgeving en die vraagt hoe het gaat
ik vertel hem eerlijk hoe ik er voor sta
volgende dag kon ik bij hem aan de gang kan er zoveel uren draaien als ik wil
God laat de het water wel aan de lippen komen
maar wil dr wel om gebeden worden
en hij verhoorde mn gebed wel op Zijn tijd
en ben nog steeds niets tekort gekomen hou niet over ook
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:48

EVA685 schreef:
Fijn Susannah dat je GOD dan toch je Vader kunt noemen.

Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten...
Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.

Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 00:57

benny zijn kasteel Clown smiley

[/url0
dit was de lunchurl Clown smiley

=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/barbeque]

en dit het avond eten

Laatst aangepast door
GRACE585
op zaterdag 26 juni 2010, 01:01
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 01:03

BRAZEEVEL772 schreef:
ik heb het ook niet over een relatie aan gaan
ik vraag me af hoe ga je om met het alleen zijn
kijk als je goed tegen kunt tegen het alleen zijn oke maar toch wel aktief op cm
dus zoek je toch wel de mensen op voor de gezelligheid misschien
dus toch ook om het ledige wat kleur te geven of hoe moet ik dat zien ?

Als die mensen gingen slapen was je weer alleen schreef je Brazeevel... vandaar dat ik het in elk geval wel interpreteerde als dat je je alleen voelde omdat een relatie je zou ontbreken... maar blijkbaar had je het dus niet over een relatie aangaan ?
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 01:06

MARIANNE866 schreef:
hoe kijk je er zelf tegen aan? je zegt even verder op dat voor jou de tekst wel helder is, ben dan wel benieuwd naar jou eigen mening t.a.v. de tekst

Marianne

Een goeie vraag...
Laat ik daar komende zondag een antwoord op geven. Morgen gaat niet lukken.

Wellicht zijn er morgen intussen nog enkelen, die deze tekst verder wel kunnen verklaren.
Daar ben ik zelf wel erg benieuwd naar.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 01:08

ANID014 schreef:
Op het gevaar af dat we een beetje ‘off topic’ gaan wil ik toch even reageren op die kleding.
Ieder draagt kleding waarvan hij/zij vindt dat dat bij hem/haar past. Dit is onafhankelijk van duur of goedkoop – maar het is natuurlijk wel afhankelijk van je eigen financiële plaatje!
Ik draag kleding van b.v. Basler, Frankwalder, Delmod,Betty Banly of Gerry Weber en Mc Gregor; daar hoeft toch geen ander mee te zitten want dat betaal ik toch zelf en ik voel me daar prettig bij. ( En ook in dit soort zaken houden ze elk seizoen uitverkoop!).

Waar ik overigens echt direct en helemaal op afknap is:
- Te laat komen op afspraak zonder even een klein berichtje van hoe of wat.
- Stinkende adem door drank, tabak, knoflook e.d. .
- Geheel onverzorgd voorkomen.

't is misschien net wat je stijl is... maakt mij niet uit hoor wat een ander draagt... alhoewel haha...
Ik zou niet zo gauw vallen op man in strak pak... Clown smiley Lachende smiley
Maar beetje verzorgd vind ik dan weer wel belangrijk... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:16

SUSANNAH475 schreef:
Pieter, er is ook nog een middenweg tussen de Wibra en de PC Hoofdstraat...
bijv. H & M, niet duur, kwaliteit en toch leuke betaalbare kleding... leuke, mooie, hippe kleding hoeft niet duur te zijn wat mij betreft... ! Knipoog smiley

er zijn wel honderd tussenwegen...zoals Anid al aangaf, iedereen heeft zn favoriete winkels en of merken.
daarom vind ik het vreemd dat er gezegd word in een bijdrage " doe maar normaal...."
als je op zoek bent naar iemand met dezelfde kledingsmaak, zeg dat dan gewoon en val een ander niet aan op kledingkeuze of smaak.
over smaak valt niet te twisten.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:30

MIEKE364 schreef:
PVV is niet uitgesloten maar heeft zich uitgesloten door ondemocratisch te zijn.
Democratie is toch dat de partijen met de meeste zetels het meest recht hebben te regeren. Zij mogen kiezen met wie ze willen regeren. Meerderheid van stemmen dus. Hoeveel PVV en D 66 ook percentueel gewonnen hebben, ze hebben slechts 10 zetels verworven. Ziehier uw democratie......Vergeet niet hoeveel goed werk het CDA heeft gedaan met het opruimen van de puinhopen van paars.....En de 'crisis' heeft deze demissionaire regering vrijwel geruisloos aan ons burgers voorbij laten gaan. De kosten ervan zullen in de komende tientallen jaren gefaseerd aan een ieder worden gepresenteerd. Ik hoop op een zo fair en sociaal mogelijke manier.
Het CDA na deze megaklus walgelijk en lauw noemen vind ik ronduit beledigend en getuigt van respectloosheid en gebrek aan inzicht.

de pvv ondemocratisch noemen.... DAT getuigt pas van grote inzicht Gefrustreerde smiley
en sorry.. als ik kijk naar de uitwassen van christelijk rechts dan zie ik voornamelijk hele dure regeringsfouten waar niet over gesproken mocht worden van het CDA.

ik zal me inhouden en maar 3 voorbeelden noemen:
- de schandalige wijze waarop die regering is omgegaan met een overduidelijk NEEN op het referendum over de europese grondwet.
"we geven het een nieuwe naam en vinden het niet wenselijk wederom een referendum te houden..."
- binnen een maand na aantreden moest zonodig een generaal pardon worden afgekondigd voor 25.000 UITGEPRODUCEERDE asielzoekers.
in mijn opinie is een uitgeproduceerde asielzoeker niets meer dan een gelukszoeker die de rechter niet kon verleiden.
enig idee wat dit ons land gekost heeft?
- op elk vlak heeft de regering de kosten niet kunnen beteugelen, ieder departement heeft schandalige kostenoverschrijdingen gemeld.
dit getuigd niet van goed bestuur.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:33

SUSANNAH475 schreef:
Toch vind ik dat nog steeds ergens wel moeilijk hoor Eva, God heeft het zo anders bedoeld; maar het beeld dat ik altijd van een vader had was zo anders dan het bedoeld is... pas sinds een paar jaar zie ik hoe ouders/ volwassenen met hun kinderen omgaan... soms is dat zo leuk... en ik verbaasde me daar echt over... sinds die tijd leer ik meer en meer hoe het wel bedoeld is en kan ik ook meer en meer genieten wanneer ik kinderen ook zie genieten...
Onbewust ga je toch een link met God leggen en dan krijg je een wel heel verkeerd beeld als je in de bijbel leest over een Hemelse Vader.

Ikzelf gebruik nog steeds liever het beeld van een bruid met zijn bruidegom... ! Knipoog smiley

Hoi Sus; hierin wil ik je graag bemoedigen. Ik herken wat je schrijft, en de laatste tijd leer ik steeds meer wat het betekent om een Vader te hebben. Het kost idd wel tijd ja. Maar God is zooo liefdevol. Hij verbaast mij af en toe met zijn ingrepen in mijn leven; Hij weet wat ik nodig heb. Hij is uitermate geïnteresseerd in de miniemste details van mijn leven. En Hij komt voor mij op als een echte Vader. Ik weet zeker dat Hij dat ook in jouw leven wil doen.

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:43

GRACE585 schreef:

benny zijn kasteel Clown smiley

[/url0
dit was de lunchurl Clown smiley

=http://www.animaatjes.nl/plaatjes/barbeque]

en dit het avond eten

Broodje teckel?! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:45

ZINGA672 schreef:
Broodje teckel?! Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Alleen had deze teckel geen kop , geen pootjes en geen staart Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:48

MARISKA601 schreef:
Alleen had deze teckel geen kop , geen pootjes en geen staart Smiley die vol vragen zit

Die had Grace in de soep gedaan? In plaats van ballen? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 08:51

ZINGA672 schreef:
Die had Grace in de soep gedaan? In plaats van ballen? Smiley die vol vragen zit

Nee ik had de soep gemaakt, en dat was meer bal dan soep.
Kan zijn dat Grace de doggies op de bbq had gedaan.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 09:49

LEPELTJE037 schreef:
Veel mensen geloven, dat als ze dood gaan, dat ze dan naar de hemel gaan...

Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:

Joh 3,13

En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.

Graag jullie reactie. Knipoog smiley

Context in deze is inderdaad enorm belangrijk, en ik ben het met Marianne eens dat Jezus op dat moment inderdaad de enige zou gaan zijn die van de hemel kwam, en er ook weer naar terug ging.
Jezus geeft hier volgens mij ook heel duidelijk aan dat niemand wedergeboren is tenzij gedoopt, en dat die doop, de wedergeboorte, essentieel zijn om behouden te zijn, en dus in de hemel terecht te komen.
Die uitstorting van de heilige geest kon pas plaats gaan hebben na de dood van Jezus.
Persoonlijk haal ik er uit dat pas toen Jezus voor ons aan het kruis gestorven was en de dood overwonnen had, een ieder die zich had laten dopen door Jezus als wel Johannes en stierf, in de hemel terecht kwam. Voor die tijd zou dit dus niet het geval geweest moeten zijn.

15 opdat iedereen die gelooft, in hem eeuwig leven heeft. 16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Jezus is dus de enige weg naar God, en naar mijn interpretatie dus ook de enige weg naar de hemel...

Ik vond dit stukje nog:

Er zijn meerdere bijbelteksten die in deze richting wijzen. Bijvoorbeeld de geschiedenis van de rijke man en de arme Lazarus: ‘De bedelaar stierf en werd door de engelen gedragen in de schoot van Abraham' (Luk. 16:22). Ook wat Jezus aan het kruis tegen de moordenaar zegt, ligt in deze lijn: ‘Heden zult gij met Mij in het paradijs zijn' (Luk. 23:43). Tegelijkertijd geloven we dat we pas na de wederkomst van Christus een verheerlijkt lichaam zullen ontvangen (1 Kor. 15:22-23). Kortom, na je sterven kom je direct in de hemel, maar nog niet met een verheerlijkt lichaam.

www.hgjb.nl

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zaterdag 26 juni 2010, 09:57
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 09:49

Quote:
Vergeet niet hoeveel goed werk het CDA heeft gedaan met het opruimen van de puinhopen van paars.....

lol.... en nu schuiven ze aan voor een paars +???
zucht......

no comment..
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 09:50

PIETER649 schreef:
de pvv ondemocratisch noemen.... DAT getuigt pas van grote inzicht Gefrustreerde smiley
en sorry.. als ik kijk naar de uitwassen van christelijk rechts dan zie ik voornamelijk hele dure regeringsfouten waar niet over gesproken mocht worden van het CDA.

ik zal me inhouden en maar 3 voorbeelden noemen:
- de schandalige wijze waarop die regering is omgegaan met een overduidelijk NEEN op het referendum over de europese grondwet.
"we geven het een nieuwe naam en vinden het niet wenselijk wederom een referendum te houden..."
- binnen een maand na aantreden moest zonodig een generaal pardon worden afgekondigd voor 25.000 UITGEPRODUCEERDE asielzoekers.
in mijn opinie is een uitgeproduceerde asielzoeker niets meer dan een gelukszoeker die de rechter niet kon verleiden.
enig idee wat dit ons land gekost heeft?
- op elk vlak heeft de regering de kosten niet kunnen beteugelen, ieder departement heeft schandalige kostenoverschrijdingen gemeld.
dit getuigd niet van goed bestuur.

HEAR HEAR! Lachende smiley Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 09:54

IK WOON AAN HET STRAND EN DAAR IS WAAR IK VANDAAG ZAL ZIJN MET DIT HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJKE WEER.
FIJNE DAG MENSEN! WHEEEEEEEEEEEEEEEEEE Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 10:31

DAVID923 schreef:
IK WOON AAN HET STRAND EN DAAR IS WAAR IK VANDAAG ZAL ZIJN MET DIT HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERLIJKE WEER.
FIJNE DAG MENSEN! WHEEEEEEEEEEEEEEEEEE Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

Het is hier bewolkt Boze smiley
Men kan niet alles hebben he..........gelukkig "mag" ik nu mijn auto poetsen.........joepie........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 10:45

hier nu al 24 graden, pffff.
Net klaar in de keuken met voorbereiding van onze bbq vanavond, de rest van de dag lig ik onder mn parasol.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 10:51

Hier binnen nu al 25,5 graden Geschokte, onthutste smiley

Ik denk dat ik zo maar ff vlucht!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 11:06

MARISKA601 schreef:
Nee ik had de soep gemaakt, en dat was meer bal dan soep.
Kan zijn dat Grace de doggies op de bbq had gedaan.

En hoe is de tuin geworden? (ook niet onbelangrijk toch? Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 11:07

TESSYBEAR731 schreef:
Hier binnen nu al 25,5 graden Geschokte, onthutste smiley

Ik denk dat ik zo maar ff vlucht!

Kom maar Tess,het is hier zalig!
Mijn pubers hebben dikke pret,ze hebben een oud zwembadje gevonden,zitten nu met hun beiden in een badje van 75 cm doorsnee Geschokte, onthutste smiley
Straks hangen ze de sproeier boven de trampo........ik wou dat ik nog zo jong was.......of zal ik stiekem meedoen?....... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 11:09

WILLEMIJN232 schreef:
En hoe is de tuin geworden? (ook niet onbelangrijk toch? Knipoog smiley )

Volgens mij was dat bubbelbad belangrijker(en die meneer die er in zn Adamskostuum indook Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 11:13

LEANNE226 schreef:
Volgens mij was dat bubbelbad belangrijker(en die meneer die er in zn Adamskostuum indook Knipoog smiley )

Zo horen we nog eens wat Leanne...... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 12:23

ANNETTE792 schreef:
hier nu al 24 graden, pffff.
Net klaar in de keuken met voorbereiding van onze bbq vanavond, de rest van de dag lig ik onder mn parasol.

't Is in ieder geval goed weer voor een bbq. Veel plezier vanavond!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 797 798 799 800 801 802 803 ... 6194 Volgende
Pagina 800 van 6194