ChristianMatch

Forum

ga je mee picknicken in ede op de hei?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 838 839 840 841 842 843 844 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:23

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het niet vaak met Chatuliem eens maar deze keer toch wel.
Hoewel ik me ook realiseer dat ik in een heel andere levensfase zit, mijn kinderen zijn al volwassen.
Maar je wilt op een datingsite toch eerst als vrouw of man worden gezien?
En natuurlijk je kinderen horen bij je. Ik zeg altijd, kinderen behoren bij het totale pakket of ze nu groot zijn of niet.......

En het picknicken op de hei is natuurlijk heel gezellig en juist ook leuk met kleine kinderen.....helemaal niets mis mee.....

Willemijn

Wat een 'gehap' op dit topic. Knipoog smiley

Ook ik vind Chatuliem wel heel eerlijk. Ik ga niet mee met de picknick, omdat ik op m'n werk ook veel met kinderen (van anderen) te maken heb. Dat zegt niet dat ik niet hou van kinderen, 'k heb gisteren nog genoten van een stel neefjes.
Maar fijn, dat jullie het naar je zin gehad hebben! Vooral van genieten en zulke uitjes blijven organiseren.

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op maandag 5 juli 2010, 10:23
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:24

SHANITA130 schreef:
Nou, de bijbel is er duidelijk over....

Ik heb hier een partner gevonden, zeg maar.
En die is nu uitgesloten van het avondmaal Zieke smiley , omdat we weleens bij elkaar logeren, zeg maar.
Dat kan ook niet anders als je 450 kilometer van elkaar verwijderd woont.

En toch hetero hoor.

Fijne
Dag!

Shanita

:)

Hoort deze reactie niet op een ander topic?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:27

CROSSROAD317 schreef:
hebben ze stadsrechten ?? zo nee, dan is en blijft het een durpke..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tja, het aantal inwoners zegt niet alles. Twijfelende smiley Of tegenwoordig wel? 'k Heb wel eens gehoord dat Apeldoorn een stad is. 'k Vermoed dat jouw woonplaats minder inwoners heeft dan Veenendaal en Apeldoorn, maar wel officieel een stad is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:35

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het niet vaak met Chatuliem eens maar deze keer toch wel.
Hoewel ik me ook realiseer dat ik in een heel andere levensfase zit, mijn kinderen zijn al volwassen.
Maar je wilt op een datingsite toch eerst als vrouw of man worden gezien?
En natuurlijk je kinderen horen bij je. Ik zeg altijd, kinderen behoren bij het totale pakket of ze nu groot zijn of niet.......

En het picknicken op de hei is natuurlijk heel gezellig en juist ook leuk met kleine kinderen.....helemaal niets mis mee....
Maar als je in een andere levensfase zit is het niet zo jouw ding, voor mij in ieder geval niet....

Willemijn

Zullen we een keer een terrasje pakken, Willemijn? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:37

MARIJAN072 schreef:
Zullen we een keer een terrasje pakken, Willemijn? Knipoog smiley

Leuk idee, ben ik altijd voor in........ Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:39

WILLEMIJN232 schreef:
Leuk idee, ben ik altijd voor in........ Lachende smiley

Als ik terug kom van vakantie, heb ik nog 3 weken...... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:40

MARIJAN072 schreef:
Als ik terug kom van vakantie, heb ik nog 3 weken...... Lachende smiley

Ok, spreken we dan af.....gezellig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:41

Beste Pieter & Chatuliem,

Ik heb erg getwijfeld of ik zou reageren op jullie maar bij deze;

Pieter , je noemt het een onderwerp dat uit den treure is behandeld, zegt het dan niet genoeg dat er iemand alsnog een topic over opent?
Is dit onderwerp; Homo en Christen zijn wel ooit uit"behandeld"?
Ik geloof oprecht van niet.
Een christen die homo is heeft al genoeg strijd intern en kent al genoeg veroordelingen van mede christenen.
Hij of zij zal heus niet zeggen dat de schepping zo bedoeld was maar zijn ze dan een foutje van de Schepper?
Mogen zij dan niet meer "besproken"worden door hetero`s als discussie onderwerp?

Chatuliem, jij zegt dat de bijbel duidelijk hierover is, ik betwijfel dat zeer sterk.
Jij doelt waarschijnlijk op de teksten in Lev. en Rom?
Hieronder plaats ik een reactie over de Leviticus tekst, ben benieuwd naar jouw reactie hierop en....hoe ga jij in gesprek met homo`s in jouw gemeente of blijven die allemaal in de kast?
(De onderstaande tekst is een reactie op Dr.Laura, zij heeft een show in Amerika.)

Beste Dr.Laura

Bedankt voor je delen in de kennis van Gods wetten. Ik heb heel veel geleerd van je show en ik probeer deze kennis te delen met zoveel mogelijk mensen. Wanneer iemand bijvoorbeeld de homoseksuele levensstijl probeert te verdedigen, herinner ik hen dat in Leviticus 18:22 duidelijk staat dat het walgelijk is… einde discussie. Toch heb ik advies van u nodig met betrekking tot andere elementen van Gods wet en over hoe ik deze moet opvolgen.

1. In Leviticus 25:44 wordt gezegd dat ik slaven mag bezitten, mannelijk en vrouwelijk, als ze ingekocht worden uit buurlanden. Een vriend van me zegt dat dat slaat op Mexicanen en niet op Canadezen. Kun je dat uitleggen? Waarom kan ik geen Canadezen bezitten?
2. Ik zou mijn dochter graag willen verkopen als slaaf, zoals dat als sanctie staat beschreven in Exodus 21:7. Wat zou in deze tijd een goede, eerlijke prijs voor haar zijn?
3. Ik weet dat ik geen contact mag hebben met een vrouw als ze ongesteld is – Lev. 19-24. Het probleem is: hoe weet ik dat? Ik heb het geprobeerd te vragen, maar de meeste vrouwen reageren beledigd.
4. Wanneer ik een stier op het altaar verbrand als offer, weet ik dat het voor de Heer een aangename geur met zich meebrengt – Lev.1:9. Het probleem is mijn buren. Zij beweren dat de geur niet aangenaam is voor hen. Moet ik ze nu slaan?
5. Ik heb een buurman die perse op de rustdag wil werken. In Exodus 35:2 staat duidelijk dat hij omgebracht moet worden. Ben ik moreel verplicht om hem zelf om te brengen, of zou ik de politie moeten vragen om dat te doen?
6. Een vriend van me vindt dat zelfs al is het eten van zeevruchten een gruwel – Lev. 11:10, het is minder gruwelijk dan homoseksualiteit. Ik ben het daar niet mee eens. Kun je hier over oordelen? Zijn er ‘gradaties’ in gruwelijkheid?
7. In Lev. 21:20 staat dat ik niet bij het altaar van God mag komen als ik niet goed kan zien. Ik moet toegeven dat ik een leesbril heb, moet mijn zicht 100% zijn of is er ruimte voor discussie hier?
8. De meeste van mijn mannelijke vrienden onderhouden hun haar, zelfs het haar rond hun slaap. Nu is dit duidelijk verboden volgens Lev. 19:27. Hoe zouden ze omgebracht moeten worden?
9. Ik weet van Lev. 11:6-8 dat het aanraken van een dood varken me onrein maakt, maar mag ik nog wel football spelen als ik handschoenen draag?
10. Mijn oom heeft een boerderij. Hij overtreedt Lev. 19:19 omdat hij twee verschillende gewassen verbouwt op dezelfde akker. Zo ook zijn vrouw; zij draagt kleding gemaakt uit verschillende soorten stoffen (katoen/polyester). Hij vloekt en spot ook veel. Is het werkelijk noodzakelijk dat we het hele dorp samenbrengen om hen te stenigen? – Lev.24:10-16. Zouden we hen niet gewoon kunnen verbranden met alleen de familie, zoals we doen met mensen die slapen met een aangetrouwd familielid? (Lev.20:14)

Ik weet dat u deze dingen goed bestudeerd hebt en heel veel kennis op dit gebied hebt, dus ik ben ervan overtuigd dat u me kunt helpen. Nogmaals bedankt om ons eraan te helpen herinneren dat Gods woord eeuwig en onveranderlijk is.

Uw aanbiddende fan,
Homer Simpson-Caldwell

Laatst aangepast door
CARIN303
op maandag 5 juli 2010, 22:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 10:42

WILLEMIJN232 schreef:
Ok, spreken we dan af.....gezellig Lachende smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:04

gezellig marijan en willemijn, maar ehm.......
mijn vraag was éigenlijk; wie gaat er wél mee naar de picknick van 31 juli?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:09

HANNAH810 schreef:

Sorry Hannah, we dwaalden inderdaad wat af.......
Maar zo zie je maar, door de picknick ontstaat er zo maar weer een andere CM afspraak.......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:10

Goed, ik zal me nog eens een keer in de discussie mengen, zij het met tegenzin. Ik vind het tolereren van homoseksualiteit een teken van het morele verval. En hier gaat het zelfs nog verder, men vraagt ons niet alleen homofilie te accepteren als zijnde gelijkwaardig met heterofilie. Met bijbelse argumenten durft men dit zelfs te staven!!!!
In de wereld staan we als land al bekend als een gay community. En nu gaan we applaudisserend met de Bijbel in de hand dit gedrag nog aanmoedigen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:14

MARISKA601 schreef:
Wie doet er mee met de tourquiz?

Ik kan deze rebus niet raden Gefrustreerde smiley
Bontempi
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:16

CHATULIEM619 schreef:
Goed, ik zal me nog eens een keer in de discussie mengen, zij het met tegenzin. Ik vind het tolereren van homoseksualiteit een teken van het morele verval. En hier gaat het zelfs nog verder, men vraagt ons niet alleen homofilie te accepteren als zijnde gelijkwaardig met heterofilie. Met bijbelse argumenten durft men dit zelfs te staven!!!!
In de wereld staan we als land al bekend als een gay community. En nu gaan we applaudisserend met de Bijbel in de hand dit gedrag nog aanmoedigen.

Ho....wacht eens even!
Wie zegt dat we met de bijbel in de hand applaudisseren?
Wat zou ik graag eens persoonlijk met je hierover willen praten.

Vraagje....ken je christelijke homo`s?
Jammer dat je je niet in dit onderwerp wilt blijven mengen, dit onderwerp is namelijk niet met een uitkomst van ja...mee eens of; nee,oneens.
Dit gaat over echte mensen met een voorkeur voor hun eigen geslacht en een christelijke identiteit, zo geschapen door onze Hemelse Vader.
Het is zo makkelijk deze broers en zussen te gaan stempelen maar zullen we dat maar over laten aan God?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:18

CHATULIEM619 schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zeker geen voorstander van ben om homofilie in de praktijk gebracht te zien worden.
Maar ik vraag me toch af, wat doen we met christenen die dit wel doen?
Weigeren we ze de toegang tot de kerk? Of verbieden we ze taken te volbrengen in de gemeente?
Lijkt me dat we dan op de stoel van onze lieve Heer plaats nemen en gaan oordelen! Voor zover ik weet, mogen we dat niet...
Accepteer mensen zoals ze zijn! Zij zullen, net zo goed als wij, op een dag zizhzelf moeten verantwoorden...
Meer dan uitleven dat je het met praktisering van homofilie niet eens bent kun je m.i. niet doen. Het is aan de persoon zelf wat er mee gedaan word!
Wij worden toch ook geaccepteerd ondanks het feit dat we gescheiden zijn? Waarom zouden we hen dan de rug toe moeten keren Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:44

t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan;
wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....

voorlopig hopen mee te gaan;

Johanneke 817 32 jaar, met kinderen
Hannah810 37 jaar met kinderen
Marieke897 39 jaar met kids
Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
Susannah475 44 jaar
Lielie304
erika 129 35 jaar
grace585 53 jaar
trijnie 48 jaar
miekjes285 41 jaar
angelique 49 jaar

cor299 49 jaar
martien579 41 jaar
visser278 42 jaar
henduk729 40 jaar
timo 194 25 jaar
geholi 202 50 jaar
rob325 52 jaar
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:45

HANNAH810 schreef:

Je hebt gelijk, Hannah! We zullen het verder per mail regelen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:45

Hebben jullie ook zo'n last van die onheilsprofeten in je omgeving? Die zeggen verstand te hebben van voetbal, maar voortdurend erop wijzen hoe slecht NL speelt en dat ze geen kans maken op overwinning? Ik word er zo moe van. In plaats van dat we ze steunen en ons als echte fans gaan gedragen doen we ons uiterste best vooral te zeggen, dat het allemaal niets voorstelt.....
Typisch Nederlands trouwens, iedereen die iets beter is dan de rest wordt meteen de grond ingeboord. Want we mogen vooral niet zeggen dat de ander iets beter kan. We wijzen liever op de fouten, dan dat we complimentjes durven te geven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:46

MARIEKE897 schreef:
t was gezellig, en we hopen dus 31 juli weer te gaan;
wie gaat er mee? graag even reageren op dit berichtje en je eigen naam invullen.....

voorlopig hopen mee te gaan;

Johanneke 817 32 jaar, met kinderen
Hannah810 37 jaar met kinderen
Marieke897 39 jaar met kids
Peacedove820 30 jaar met kinderen (onder voorbehoud )
Susannah475 44 jaar
Lielie304
erika 129 35 jaar
grace585 53 jaar
trijnie 48 jaar
miekjes285 41 jaar
angelique 49 jaar

cor299 49 jaar
martien579 41 jaar
visser278 42 jaar
henduk729 40 jaar
timo 194 25 jaar
geholi 202 50 jaar
rob325 52 jaar

Timo, je bent de jongste man. De playboy van de picknick, veel plezier he.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:51

Een knuffel/compliment voor m'n vaste kapster (al zal ze dit niet lezen), die begrepen heeft waarom ik m'n haar niet vond zitten. Zit nu weer naar m'n zin gelukkig. Lachende smiley

En verder een knuffel voor eh......iedereen die er een wil hebben. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:51

TESSYBEAR731 schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zeker geen voorstander van ben om homofilie in de praktijk gebracht te zien worden.
Maar ik vraag me toch af, wat doen we met christenen die dit wel doen?
Weigeren we ze de toegang tot de kerk? Of verbieden we ze taken te volbrengen in de gemeente?
Lijkt me dat we dan op de stoel van onze lieve Heer plaats nemen en gaan oordelen! Voor zover ik weet, mogen we dat niet...
Accepteer mensen zoals ze zijn! Zij zullen, net zo goed als wij, op een dag zizhzelf moeten verantwoorden...
Meer dan uitleven dat je het met praktisering van homofilie niet eens bent kun je m.i. niet doen. Het is aan de persoon zelf wat er mee gedaan word!
Wij worden toch ook geaccepteerd ondanks het feit dat we gescheiden zijn? Waarom zouden we hen dan de rug toe moeten keren Smiley die vol vragen zit
Ik ben er altijd een voorstander mensen te accepteren, maar het gedrag accepteren is wat anders. Je moet mensen niet afwijzen. Maar met deze artikelen moet je het gedrag aanvaarden en dat gaat me echt te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 11:52

CHATULIEM619 schreef:
Timo, je bent de jongste man. De playboy van de picknick, veel plezier he.

Chat, bewaar een beetje je fatsoen alsjeblieft... Je hebt je redenen om niet mee te gaan, terecht, maar het is niet aan jou om vervolgens mensen die wel meegaan te etiketteren...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 12:00

LIESBETH326 schreef:
Chat, bewaar een beetje je fatsoen alsjeblieft... Je hebt je redenen om niet mee te gaan, terecht, maar het is niet aan jou om vervolgens mensen die wel meegaan te etiketteren...

Hij is volgens mij echt een beetje jaloers Liesbeth Knipoog smiley , anders zou hij er niet zo op in gaan iedere keer......... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 12:30

LIESBETH326 schreef:
Ach, een grapje moet toch kunnen? Of vind je dit te ver gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 12:36

CHATULIEM619 schreef:
Ach, een grapje moet toch kunnen? Of vind je dit te ver gaan?

't is maar wat je een grapje noemt, he... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:03

MARISKA601 schreef:
Wie doet er mee met de tourquiz?

Ik kan deze rebus niet raden Gefrustreerde smiley

Welke tourquiz bedoel je Mariska?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:07

CHATULIEM619 schreef:
Bontempi

Bontempi...die zal niet meer mee rijden in de Tour,
was wel een goede Italiaanse rijder.
Zijn bijnaam is De Buffel. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:09

CHATULIEM619 schreef:
Toen we gisteren een nieuw gezin met 5 kinderen in onze gemeente hadden, ben ik na afloop de hele tijd met de kinderen bezig geweest. Zelf ga ik elk jaar op kinderkamp, 6 dagen alleen maar met kinderen bezig. Ik hou van kinderen, heb zelf het voorrecht gehad 3 kinderen te mogen opvoeden.
Maar op een datingsite wil je eerst de vrouw leren kennen, en dan haar kinderen. Omdat een vrouw meer is dan een moeder. En kinderen bij de eerste ontmoeting zorgen ervoor dat de vrouw/man in een bepaalde rol zit. Is een rol hetzelfde als identiteit? In mijn ogen niet.

Toch is dat onlosmakelijk met elkaar verbonden... ben zelf geen moeder, maar als ik dat zou zijn en stel dat je zonder kids zou kennismaken, dan toch -als de tijd daarvoor is en je het je kids bekend zou maken- heb je er hoe dan ook toch mee te maken... het lijkt me dat als er kids zijn je dat als kadootje meekrijgt Knipoog smiley en dat je daar vantevoren ook wel over na moet denken of je dat zou willen...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:17

tnx voor de uitleg, Mariska en Jonathan... (weer wat geleerd...)
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 5 juli 2010, 13:27

CARIEN982 schreef:
Welke tourquiz bedoel je Mariska?

die rebus in de avond etappe.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 838 839 840 841 842 843 844 ... 6194 Volgende