| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNE655
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 09:48
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Een dikke knuffel voor het Nederlands Elftal  |
die hebben ze zeker verdient mario,op naar de finale
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 09:49
|
|
|
|
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Johanna598
Jonathan890
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 10 juli 2010, 13:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 09:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd, 2300 ingelogden kunnen het al lezen. Het gevoel van privacy bestaat sowieso niet. Of er nu een paar honderd meer meelezen maakt wat mij betreft niet uit. Het geeft ook een positieve indruk van de site, want ik denk dat het forum een heel belangrijk argument is om lid te worden. |
Je bent anders nog al es eerlijk he?! Er is natuurlijk wel een enorm verschil tussen de leden van CM en de rest van de wereld! Er zijn meer dan genoeg mensen buiten CM waarvan ik liever niet heb dat die al mijn bijdrages kunnen lezen...neem bijvoorbeeld mijn ex, die mijn nickname kent. Niet dat ik iets te verbergen heb voor hem...maar het gaat em ook allemaal niets (meer) aan.. Iets wat hij zich niet altijd lijkt te beseffen, dus het is een behoorlijke strijd om hem dat duidelijk te maken. Geen leuke gedachte dus dat hij alles wat ik hier op het forum parkeer gewoon zou kunnen lezen
Dus die mail naar CM, die komt er vandaag wel van denk ik...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 10:25
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | nee totaal geen last van ik ben zelf nogal terughoudend wat betreft het voetbal van het nederlands elftal (je mag het ook vertalen met nog zo'n zeikerd ) omdat er helaas nou niet echt goed gevoetbald wordt (op de 2e helft van ned-bra na dan) ik had voor de wedstrijd ook niet de overtuiging dat nederland door zou gaan en hoezo mogen we niet zeggen dat er een ander beter is?? brazilie was de eerste helft veel beter dan nederland dat is een compliment voor brazilie en tevens een keihard feit nederland heeft een goede ploeg en ze kunnen wereldkampioen worden maar daarvoor moeten ze gewoon nog 2 wedstrijden winnen en als dat lukt ben ik een heel tevreden voetballiefhebber en ja de spelers van het nederlands elftal zijn helaas net ietsje beter dan ik (of het komt omdat ik een vrouw ben en daarom geen kans maak ) maar volgens mij overdrijf je behoorlijk chat want het merendeel is aardig in de ban van oranje volgens mij hier in de buurt in ieder geval wel ik weet niet wat voor omgeving jij hebt maar hier is het een gekkenhuis in de omgeving als nederland speelt  | De eerste inhoudelijke opmerking over de halve finale was: "Je wilt het toch niet hebben over die belabberde wedstrijd?" Volgens mij kun je niet slecht spelen en de finale halen. En NL speelt niet slecht, het speelt effectief en zakelijk. De meeste wedstrijden hebben ze controle over de ander. En als er strijd aan te pas moet komen gaan ze er ook voor. Dat getuigt van een bepaalde volwassen houding, iets wat we in het verleden misten. In het verleden is het mooie spel van NL ten onder gegaan aan de zenuwen en spanning. Nu hebben ze laten zien dat ze onder grote spanning toch kunnen winnen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 10:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Hebben jullie ook zo'n last van die onheilsprofeten in je omgeving? Die zeggen verstand te hebben van voetbal, maar voortdurend erop wijzen hoe slecht NL speelt en dat ze geen kans maken op overwinning? Ik word er zo moe van. In plaats van dat we ze steunen en ons als echte fans gaan gedragen doen we ons uiterste best vooral te zeggen, dat het allemaal niets voorstelt..... Typisch Nederlands trouwens, iedereen die iets beter is dan de rest wordt meteen de grond ingeboord. Want we mogen vooral niet zeggen dat de ander iets beter kan. We wijzen liever op de fouten, dan dat we complimentjes durven te geven. |
Ik ben totaal geen liefhebber van voetballen, waarom zou ik mee moeten doen met die oranje gekte?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 11:18
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | | wie zegt dat ik het over prostitutie heb ? |
Hij niet...lees maar na, er werd je een vraag gesteld, namelijk: begrijp je dan ook dat een een vrouw die geen geschikte partner vind zich overgeeft aan allerlei one-nightstands om maar aan bevrediging te komen........want dat is namelijk precies hetzelfde!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 11:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | De eerste inhoudelijke opmerking over de halve finale was: "Je wilt het toch niet hebben over die belabberde wedstrijd?" Volgens mij kun je niet slecht spelen en de finale halen. En NL speelt niet slecht, het speelt effectief en zakelijk. De meeste wedstrijden hebben ze controle over de ander. En als er strijd aan te pas moet komen gaan ze er ook voor. Dat getuigt van een bepaalde volwassen houding, iets wat we in het verleden misten. In het verleden is het mooie spel van NL ten onder gegaan aan de zenuwen en spanning. Nu hebben ze laten zien dat ze onder grote spanning toch kunnen winnen. |
ik ben een liefhebber en als liefhebber is er weinig genieten aan als je reeel naar het spel van nederland kijkt maar goed als ze de finale winnen ben ik tevreden en je hebt gelijk dat we qua spel vaak verwend werden alleen qua resulaat niet ik heb er ook geen moeite mee dat nederland minder mooi speelt ik zie het liefst natuurlijk mooi voetbal en resultaat maar helaas gaat dat blijkbaar niet meer samen maar ik heb gisteren echt wel stukken van de wedstrijd gemist (oa het eerste doelpunt) omdat ik er als liefhebber niet van kan genieten en ik het gisteren ook een belabberde wedstrijd vond over het algemeen maar goed het resulaat telt en dus ben ik blij nog 1 wedstrijd te gaan maar nogsteeds overheerst bij mij het gevoel dat ze geen kampioen gaan worden (kan het alleen maar meevallen he ) ik hoop natuurlijk dat mijn gevoel niet klopt en dat we die beker nu eindelijk eens gaan winnen en hoe ze dat doen maakt me niet uit dan nog maar een wedstrijd kijken die niet om aan te zien is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 11:23
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | ik ben een liefhebber en als liefhebber is er weinig genieten aan als je reeel naar het spel van nederland kijkt maar goed als ze de finale winnen ben ik tevreden en je hebt gelijk dat we qua spel vaak verwend werden alleen qua resulaat niet ik heb er ook geen moeite mee dat nederland minder mooi speelt ik zie het liefst natuurlijk mooi voetbal en resultaat maar helaas gaat dat blijkbaar niet meer samen maar ik heb gisteren echt wel stukken van de wedstrijd gemist (oa het eerste doelpunt) omdat ik er als liefhebber niet van kan genieten en ik het gisteren ook een belabberde wedstrijd vond over het algemeen maar goed het resulaat telt en dus ben ik blij nog 1 wedstrijd te gaan maar nogsteeds overheerst bij mij het gevoel dat ze geen kampioen gaan worden (kan het alleen maar meevallen he ) ik hoop natuurlijk dat mijn gevoel niet klopt en dat we die beker nu eindelijk eens gaan winnen en hoe ze dat doen maakt me niet uit dan nog maar een wedstrijd kijken die niet om aan te zien is  |
Precies! Als we maar Wereldkampioen worden is het mij ook goed!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 7 juli 2010, 11:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 11:36
|
|
|
|
even een variatie op een rrrrrrrrrrrrrradio-rebusslogan van Veronica:
'dat biertje krijg je niet zómaar...daar moet je wél wat voor doen!!' 
(jemig de pemig, ben ik al zó oud??? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:22
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | grace ik kom je helpen heb mn werk kunnen verzetten zet het bier maar vast koud  |
Kijk...dat zijn nou de mannen, die iets voor een ander over hebben.
KNAP HOOR!!!
Een dikke pluim voor jullie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:26
|
|
|
|
dit is toch wel een onderwerp waar de meningen sterk verdeel over zullen zijn en ik hou me dan ook liever aan de bijbel als leidraad
1 rom 18 tot 32
18 Want de toorn Gods wordt geopenbaard van den hemel over alle goddeloosheid, en ongerechtigheid der mensen, als die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden. 19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn. 21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden; 22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden; 23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten. 24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; 25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; 27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. 28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; 29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; 30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; 31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; 32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
EN LEES DAN OOK VERS 32 DEGENEN DIE EEN WELGEVALLEN HEBBEN IN DEGENEN
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:28
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | even een variatie op een rrrrrrrrrrrrrradio-rebusslogan van Veronica:
'dat biertje krijg je niet zómaar...daar moet je wél wat voor doen!!' 
(jemig de pemig, ben ik al zó oud??? ) |
we komen niet zomaar je moet er wel wat voor over hebben
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROOS166
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:31
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Samen een weg vinden
Deze bijdrage is een bewerking van een hoofdstuk uit het boekje Je weg vinden van Jan Mudde, uitgegeven door Boekencentrum, Zoetermeer
Over omgang met homoseksualiteit en homoseksuelen Jongens vallen op meisjes en meisjes vallen op jongens. Zo is het altijd geweest en zo zal het wel altijd blijven. Maar soms krijgt een meisje geen vlinders in de buik van een leuke jongen, maar van een leuke klasgenote, of een collega. En soms droomt een jongen niet van het mooiste meisje van de Was, maar van de mooiste jongen. Hoe ga je daarmee om als dat bij jou het geval is? In het bijzonder, hoe ga je daarmee om als je christen bent? En, hoe ga je daarmee om als kerk?
1. Homoseksualiteit: meningen en feiten
Wat is homoseksualiteit? Is het een ziekte die te genezen valt? Is het een - al dan niet door de opvoeding of bepaalde ervaringen ontstane - ontwikkelingsstoornis? Een mooie variatie op de geijkte patronen? Een aangeboren afwijking? Of is het een keuze, omdat in iedere mens iets biseksueels zit?
In de literatuur is voor elke mening wel een pleitbezorger te vinden. Daarvan kun je leren, dat je heel voorzichtig moet zijn met het verabsoluteren van een van deze verklaringen. Stel dat iemand van mening is, dat zijn homofilie een te verhelpen ontwikkelingsstoornis is. De persoon in kwestie volgt allerlei therapieen, maar het eind van het liedje is, dat er niets aan zijn gevoelens veranderd is? Dan kan het einde erger zijn dan het begin ... Of stel, iemand lijdt onder het anders zijn, maar gaat er van uit dat alles altijd zal blijven, zoals het is, terwijl er werkelijk mogelijkheden voor verandering zijn ....
Verschillen Homoseksuelen zijn, net als heteroseksuelen, in de beleving en uiting van hun geaardheid individueel heel verschillend. Er is een wereldje van homo's, waarin een zeer sterke gerichtheid op seksualiteit is. Zeker voor de aids-epidemie wilden homofielen die vrije seksuele omgang nog wel eens verheerlijken. Ik herinner me uitlatingen in de sfeer van: `Wat zielig zijn jullie monogame hetero's eigenlijk! Wij doen het met wie we willen!' Andere homoseksuelen walgen van deze obsessie voor seks. Zij verlangen naar een relatie, een vriend(in), een vaste partner met wie een relatie voor het leven opgebouwd wordt.
Ook zijn er homoseksuelen, die hun homoseksualiteit als een kruis zien dat ze moeten dragen. Uit de kracht van hun geloof, of omdat de kerk hun lief is, gaan ze geen relatie aan, maar verkiezen ze in onthouding te leven, met soms de eenzaamheid als consequentie.
Kerkelijke reacties en opvattingen
In de vrijzinnige kerken en de grote protestantse kerken bestaat al geruime tijd een behoorlijk open houding tegenover homoseksuelen. Zij worden geaccepteerd, ook als zij met een partner samenleven. Hun geaardheid wordt wel als een vrolijke variant van Gods veelvormige schepping gezien. De orthodoxe protestantse kerken en organisaties als de EO hebben lange tijd een terughoudende of zelfs afwijzende houding tegenover homoseksualiteit aangenomen. Het gevolg is, dat veel homoseksuelen van deze kerken en organisaties vervreemd zijn geraakt. Dat ging van hun kant dikwijls met veel pijn gepaard. De kerk heeft die pijn dikwijls in veel mindere mate gevoeld ... Hoewel op het onderwerp tegenwoordig geen taboe meer rust, ligt met name het samenwonen van homoseksuelen nog heel problematisch. Een basishouding hebben de orthodoxe kerken en organisaties nog niet gevonden. Mijn indruk is, dat de meningsvorming nog steeds niet is afgerond. Een aantal meningen, waarvoor je onder zowel homo's als hetero's voorstanders zult kunnen vinden, wil ik hieronder op een rijtje zetten. a. Genezing Allereerst zijn sommigen van mening, dat homoseksualiteit een zondige en/of ziekelijke neiging is, waarvan God de mens verlossen kan en wil. In de weg van zowel therapie als gebed kan genezing ontvangen worden, zo geloven zij. Zij wijzen dan op het - ook wetenschappelijk vastgestelde - gegeven dat nogal wat homoseksuelen dit zo ervaren mochten en menen, dat God die weg ook met anderen kan gaan. b. Onderscheid geaardheid - praxis Velen maken een onderscheid tussen geaardheid (vaak aangeduid met de term homofilie) en praxis (dan aangeduid met de term homoseksualiteit). Zij accepteren de homofiele geaardheid, maar verwerpen de homoseksuele praxis. Homofilie is in hun opvatting een gevolg van de zondeval, een blijk van de geschondenheid van de schepping. Maar, zoals het zeer kwalijk is om iemand met een aangeboren afwijking om dat feit te veroordelen, zo is het ook zeer kwalijk om een homofiel om zijn homofilie te veroordelen. Integendeel, om hun nood hebben homofielen juist recht op steun en begrip vanuit de gemeente van Christus. Toch leidt dit begrip niet tot acceptatie van homofiele/ homoseksuele relaties. Homoseksualiteit staat haaks op Gods scheppingsbedoeling. Het wordt ook zo duidelijk door God in zijn Woord verboden, dat acceptatie daarvan onmogelijk is. Homofielen wordt daarom de weg van onthouding gewezen. Vormen van vriendschap zijn oke, maar van een relatie geldt 'nee'. c. Barmhartige concessie Weer anderen zijn van mening, dat door de kerk het samenleven van twee homoseksuelen niet verboden mag worden. Zij vinden het onderscheid tussen het hartelijk aanvaarden van de homofiele geaardheid en de hartgrondige verwerping van de homoseksuele praxis onhoudbaar. Hoe kun je ooit je aanleg accepteren, terwijl je die niet in praktijk mag brengen? Is dit niet een heel gespleten standpunt? Zij wijzen er verder op, dat hetgeen in de Bijbel over homoseksualiteit gezegd wordt, niet direct toegepast kan worden op alle vormen van homoseksualiteit die wij nu kennen. Twee mannen of vrouwen, die een relatie aangaan, waarin ze elkaar in liefde trouw proberen te zijn is immers een heel recent verschijnsel in de geschiedenis van de mensheid? Tenslotte waarschuwen zij uit pastorale overwegingen tegen de risico's van het kerkelijke verbod op een relatie tussen twee homoseksuelen: drijft deze houding de homoseksueel niet in de richting van een circuit, waarin liefde en trouw ver te zoeken zijn? Dreigt deze houding ook geen wig te drijven tussen God en de homoseksueel, de kerk en de homoseksueel? Toch is ook in hun visie homoseksualiteit geen scheppingsvariant. Homoseksualiteit is een symptoom van de gebrokenheid van de schepping, net als een aangeboren handicap of een erfelijke ziekte. Daarom geven zij met een zekere schroom ruimte voor homoseksuele relaties. Vandaar dat ik dit standpunt typeer als `barmhartige concessie'.
Verwarrend Al die verschillende meningen maken het er niet makkelijker op. Stel je bent homoseksueel en je treedt als zodanig naar buiten, hoe zullen de reacties dan zijn? Het klimaat is opener, de reacties meer begripvol, maar ...wat bedoelen ze als ze zeggen je te accepteren? Bedoelen ze daarmee, dat ze je als mens accepteren maar niet als homoseksueel, omdat dat een verkeerde geaardheid is? Bedoelen ze, dat ze je ook als homofiel accepteren, maar niet als homoseksueel? Of bedoelen ze, dat ze je accepteren, zoals je bent, eventueel inclusief een relatie? |
Ha jonathan
Wij d8ten ff kijken of het onderwerp op de site staat..... Wat een discussie hahahaha maar idd wel goed om er met elkaar over na denken.....Het doet in elk geval heel wat stof opwaaien.... Mijn mening of onze mening gaan we nog geven als we weer thuis zijn..DAAR KUN JE OP REKENEN
Groet Roos(andrea) Joke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 12:40
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | De parkeerplaats van V.V. Simonshaven lijkt mij idd een goede plek om te verzamelen...had ik ook al aan gedacht  En zwemmen? Je kunt er zelfs onder water verdwalen als t moet haha...maar voor de kids zijn er goede afschermingen!
Verder wil ik graag weten welke datum het best uit komt?
Voorlopig heb ik dan staan:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Jonathan890 Marianne129 (?) met 2 kids |
voor mij 21 augustus! andere datum kom ik niet want zit ik nog in t gips dus hoop het de 21e wordt!
Groetjes, Peacedove
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 13:01
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Oh ja? Volgens mij verwoordt Cross het, zoals het in de Bijbel staat. Ben het dus ook helemaal met hem eens! Het lijkt erop alsof bepaalde zonden niet benoemd mogen worden, maar andere zonden wel. Volgens mij maak je dan onderscheid, gebaseerd op je menselijke gevoel.
Hmm......meng ik me - zonder dat ik dit wil - toch nog in deze discussie.  |
In de bijbel staat het volgende: “Rom 1: 19 Want wat een mens over God kan weten is hun bekend omdat God het aan hen kenbaar heeft gemaakt. 20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij te verontschuldigen zijn, 21 want hoewel ze God kennen, hebben ze hem niet de eer en de dank gebracht die hem toekomen. Hun overpeinzingen zijn volkomen zinloos en hun onverstandig hart is verduisterd.“
Toch gaat dit gedeelte over zij die God kennen en zij die God verwerpen, dat het geen excuus is om niet in God te gaan geloven, immers God heeft zich aan ons kenbaar gemaakt, ons… ! d.w.z. hetero en homo ! Waar staat dat dit alleen over homo’s gaat ? In het hele stukje gaat het over dingen die niet in Gods wil zijn, maar wat is er niet in Gods wil ? 1. “homo’s allen over één kam geschoren” of 2. “homo’s die God verwerpen, vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hun ouders ongehoorzaam” etc. etc. ?
Vs. 21 21 ”Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart.” Gaat het hier over homo’s ? nee, mijns inziens gaat het hier over mensen (hetero en homo) die God verwerpen. En dan zegt God dat er geen excuus kan zijn om Hem niet te kennen, immers Hij heeft Zich bekend gemaakt. Dat geldt zowel voor homo’s als hetero’s.
En daarbij nog iets… in vs. 24-27 staat: “24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
Wat wordt hier nu mee bedoeld ? En tegen wie heeft Paulus het hier eigenlijk ? “hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke” Betekent dit dat die vrouwen lesbisch waren ? of vielen die vrouwen in 1ste instantie op het andere geslacht… de mannen en hebben ze die natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke namelijk te gaan voor iemand van hetzelfde geslacht ‘de vrouw’ ?
Staat het niet vast dat hoe je het ook wendt of keert, deze mensen zich van God afgekeert hadden, niks met God te maken wilden hebben ? Gaat het hier in wezen niet over de heidenen, mensen die God verwerpen ? En als dat zo is, hoe zit het dan met een man die in zijn jeugd ontdekt dat hij gevoelens heeft voor hetzelfde geslacht, maar ook een oprecht bekeerde gelovige is en schrikt dat hij zulke gevoelens heeft en zich vervolgens geen raad weet met wat hem overkomt ?
Betekent dit dan dat een homo niet in Gods wil kan zijn en waar staat dat dan ? Weet je wat mij zorgen baart ? De hardheid als mensen hun visie geven als christenen het hebben over homo’s. Zou God de mens die homo is niet accepteren ? Is het aan ons mensen om homo’s te veroordelen op grond van deze teksten ?
Het voorbeeld noemde ik van de overspelige vrouw, niet om hoererij maar goed te keuren, maar om te laten zien dat wij (hetero’s) geen haar beter zijn als homo’s… dat we net zo goed de genade van Jezus Christus nodig hebben als een ander. Je kan homo’s wel veroordelen, maar ben je als mens dan niet net zo zondig bezig ? Stel dat je het mis hebt ?
Het is voor zowel (de oprechte) hetereo’s als (de oprechte) homo’s duidelijk dat God de relatie tussen man en vrouw bedoeld heeft. Voor iemand die homo is betekent dat: oke dat is zo, maar ik voel me niet zo, ik ben niet zo… en dat bestaat ook. Dus we moeten niet doen alsof het niet bestaat, acceptatie schept ruimte.
Ik denk dat veel heteroseksuele mensen tekort schieten in hun aandacht voor homoseksuele mensen. Begrip brengt mensen nader tot elkaar. Veroordeling schept afstand.
Ook als je homo bent mag je opnieuw naar God gaan; veel christen homo’s worstelen metde vraag of God hen nog wel ziet staan, worstelen met de vraag of ze nog mogen zijn wie ze zijn. Iedereen (of je nu homo bent of hetero) zal in zijn leven z’n eigen gevecht met God moeten gaan (zoals Jacob met God worstelde) …Jacob streed met God. God aanvaardt Jacob met zijn hele persoon. Met de hele geschiedenis die achter hem ligt. Met zijn karakter. Ongetwijfeld zal Jakob ook door deze gebeurtenis zijn veranderd. Maar hij blijft wel Jakob. Jacob lag met iedereen overhoop, ook met de HERE, en God aanvaardt hem.
Kun je hier ook die man (of die vrouw) invullen die gevoelens heeft voor hetzelfde geslacht ? Je mag komen zoals je bent… ook die homo met zijn verwarrende gevoelens !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 13:10
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Precies! Als we maar Wereldkampioen worden is het mij ook goed! |
Ja, belabbert of niet......
Maar inhoudelijk, de wedstrijd was niet goed, wel gewonnen, maar niet goed.
Na het eerste doelpunt, ging Nederland ipv vanaf het middenveld naar voren te spelen, weer terugspelen richting de doelman. Dit gaf de tegenstander dus weer eens de kans om in de wedstrijd te komen met als gevolg 1 -1. Na de rust werd er vanaf het middenveld weer naar voren gespeeld, meer druk op de tegenstander, met als gevolg 2 - 1 en 3 - 1. Daarna nog een paar hele mooie kansen voor de aanvallers, maar persoonlijk vond ik dat de scherpte in het afronden niet meer aanwezig was. Gemakzucht, met de gedachte "kat int bakkie" ...... En weer geef je daardoor de tegenstander kans om terug te komen in de wedstrijd..... Ja hoor, mooie wedstrijd, omdat we gewonnen hebben, maar gezien het totaal plaatje, hmm misschien ben ik wel te kritisch .....
Gelukkig loop ik niet boos weg na een opmerking in de chatbox .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WOODYFLOW228
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 13:24
|
|
|
|
Lijkt moet goed om over na te denken, want voordat je het weet ligt alles op strat maar let op, dat google het meeste vind, en dat als je de refresh knop gebruikt op de cm startpagina (of personen zoekpagina) er steeds nieuwe foto's te zien zijn van leden van cm (zonder dat je lid bent dus..)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 14:17
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | | maar ik heb gisteren echt wel stukken van de wedstrijd gemist (oa het eerste doelpunt) |
Stond jij ook net ff in de keuken?
Twee wedstrijden geleden stond Pieter even in de keuken, en ja hoor, doelpunt. De volgende wedstrijd zit de buurman hier, Pieter haalt iets te drinken in de keuken en jahoor: doelpunt. Dus ik vertel de buurman: das nu de 2e keer, vorige wedstrijd ook al.
Gisteren kwamen de buren hier de wedstrijd kijken, pieter pakt iets te drinken en hoppa:doelpunt! Buurman lachen, dat was nou vorige keer ook al. En of dat nog niet genoeg was...waar denk je dat hij stond bij het 3e doelpunt van nederland?
T is dat ik niet bijgelovig ben.....anders zou ik de volgende wedstrijd heel vaak vragen of hij even wat drinken voor me kan pakken. Tenzij het echt nederland-duitsland word natuurlijk, dan maar uitdrogingsverschijnselen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 15:31
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Stond jij ook net ff in de keuken?
Twee wedstrijden geleden stond Pieter even in de keuken, en ja hoor, doelpunt. De volgende wedstrijd zit de buurman hier, Pieter haalt iets te drinken in de keuken en jahoor: doelpunt. Dus ik vertel de buurman: das nu de 2e keer, vorige wedstrijd ook al.
Gisteren kwamen de buren hier de wedstrijd kijken, pieter pakt iets te drinken en hoppa:doelpunt! Buurman lachen, dat was nou vorige keer ook al. En of dat nog niet genoeg was...waar denk je dat hij stond bij het 3e doelpunt van nederland?
T is dat ik niet bijgelovig ben.....anders zou ik de volgende wedstrijd heel vaak vragen of hij even wat drinken voor me kan pakken. Tenzij het echt nederland-duitsland word natuurlijk, dan maar uitdrogingsverschijnselen  |
koelkast naast de tv zetten?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MASSADA206
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 15:49
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Haha...zal dat maar niet op de etalage ramen zetten,zal de baas niet zo blij mee zijn,verwacht ik ( tenzij alle speentjes verkocht worden natuurlijk ) | Plagiaat van tekst van Herman Finkers en best wel dubbelzinnig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 16:13
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | maak je ook even reclame voor de "Hup Holland Hup "speentjes die nog met grote getale in de winkels liggen? Wil ze graag voor zondag kwijt !! Anette...iets voor jou? ( eh....de baby dan hè!! ) |
nee, die krijgt natuurlijk een mooie zwart/rood/gele speen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 17:25
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ja, belabbert of niet......
Maar inhoudelijk, de wedstrijd was niet goed, wel gewonnen, maar niet goed.
Na het eerste doelpunt, ging Nederland ipv vanaf het middenveld naar voren te spelen, weer terugspelen richting de doelman. Dit gaf de tegenstander dus weer eens de kans om in de wedstrijd te komen met als gevolg 1 -1. Na de rust werd er vanaf het middenveld weer naar voren gespeeld, meer druk op de tegenstander, met als gevolg 2 - 1 en 3 - 1. Daarna nog een paar hele mooie kansen voor de aanvallers, maar persoonlijk vond ik dat de scherpte in het afronden niet meer aanwezig was. Gemakzucht, met de gedachte "kat int bakkie" ...... En weer geef je daardoor de tegenstander kans om terug te komen in de wedstrijd..... Ja hoor, mooie wedstrijd, omdat we gewonnen hebben, maar gezien het totaal plaatje, hmm misschien ben ik wel te kritisch .....
Gelukkig loop ik niet boos weg na een opmerking in de chatbox .....  |
Ten eerste zag ik veel meer beweging in de aanval, de posities werden weer eens gewisseld en Van Persie kwam meer tot zijn recht. Bovendien kwamen de verdedigers veel meer op dan bij de andere wedstrijden en ik heb de glans van het Oranje bij vlagen teruggezien. Dat het nog niet zo is zoals het geweest is kan liggen aan de spanning die op de wedstrijd ligt. Het is duidelijk dat vriendschappelijke wedstrijden iets anders is dan toernooiwedstrijden, waarbij het laatste veel meer gaat om het resultaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 17:34
|
|
|
|
Op uitdagingonline.nl staat een persbericht van CM waar Chris zn medewerking aan verleend. Dat CM dus besproken werd op goedgelovig.nl komt niet door enge hackers ofzo, maar is gewoon een reactie op een persbericht van cm zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 17:37
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | maak je ook even reclame voor de "Hup Holland Hup "speentjes die nog met grote getale in de winkels liggen? Wil ze graag voor zondag kwijt !! Anette...iets voor jou? ( eh....de baby dan hè!! ) |
we hebben nog wel zat normale dingen nodig, krijgen we korting bij jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 18:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | we hebben nog wel zat normale dingen nodig, krijgen we korting bij jou? |
Korting? Zal dan niet veel meer schelen als je de benzinekosten er af moet halen! Maar ik wil je best een speentje cadeau geven hoor, kan dr nog wel vanaf! Jullie kindje moet toch weten dat zn roots in Holland liggen !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:15
|
|
|
|
Visser...gefeliciteerd met je 43e verjaardag! lukt het nog om in 1 keer alle kaarsjes uit te blazen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:18
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | leanne mist de bonus om met de pinguins te zwemmen op de zuidpool a.s weekend. |
Geldt de bonus ook voor het aantal bezoekers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BRAZEEVEL772
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:29
|
|
|
|
hey visser provisiat word trakteren jong op zeeuwese bolisse
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:30
|
|
|
|
In navolging op wat reacties in het picknick topic hier het volgende voorstel:
we hebben t plan opgevat om wat te gaan eten/drinken ergens in het midden van het land. (zonder kinderen !!)
We gaan dit vrijdagavond 9 juli doen.
We spreken af bij Grandcafé Hemels aan de Langestraat
http://www.grandcafehemels.nl/
er zijn er al die aangeven het leuk te vinden zoiets te doen:
mocht je ook interesse hebben, wil je dat dan even laten weten? Niet over de mail, maar gewoon hier op t forum, even op dit bericht reageren, en je naam op t lijstje invullen..... tenzij je reden hebt om undercover te blijven natuurlijk......dan even melden bij mij, dan hou ik je bij op de lijst.
Wat en hoe laat houden we nog even open, maar ik denk dat het tussen 19 en 19.30uur zal worden. Mensen die werken moeten nog ff naar huis, verkleden en een stukje reizen, moet haalbaar zijn rond die tijd.
Graag ook aangeven hoe laat je er bent en/of je ook iets wilt eten. Afhankelijk van de belangstelling besluiten we of we vooraf iets gaan eten. Het kan ook zo zijn, dat een deel eerst iets eet en de andere zich later aansluiten. Hier volgt later dus meer informatie over.
Tussenstand tot dusver is dat de volgende personen komen:
Carin303 Susannah475 Tessybear731
Crossroad317 Jonathan890
De volgende personen weten het nog niet zeker : Martha018...........onduidelijk of je meegaat Marianne129 Marieke897 denkt ook na .... wel komen hoor....!!!!!
Bestemming is dus GrandCafe Hemels, Langestraat, Amersfoort Tegen 20uur heb ik nu begrepen.
Er is ook een idee om pannekoeken te gaan eten......niet zo prijzig...eigenlijk best goedkoop...
Als de 3 denkers meegaan, zijn de mannen zwaar in de minderheid .
ik denk dat de dames een prikbordje kunnen plaatsen op hun profiel, dan melden de mannelijke fans zich vanzelf aan, toch??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 7 juli 2010, 19:37
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Korting? Zal dan niet veel meer schelen als je de benzinekosten er af moet halen! Maar ik wil je best een speentje cadeau geven hoor, kan dr nog wel vanaf! Jullie kindje moet toch weten dat zn roots in Holland liggen ! |
hoe noemen ze dat in jullie vakjargon? een winkeldochter of gewoon incourant?
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |