| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:44
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | als je meer van mijn reacties leest, zie je dat ik er meestal mijn mening of gevoel er bij zet, maar in dit geval, vond ik elk menselijk woord te veel, omdat de teksten als zo duidelijk en krachtig zijn in hun algemene waarde en principe.
mag dat 1 x? op een seculier forum snap ik het, maar hier moet dat toch een keer kunnen? *zucht* |
Ja het kan,het mag,soms moet het David,dat begrijpt iedereen hier maar......hier spreek je tegen mensen,niet tegen een schermpje,er zijn hier velen met oud zeer en dan kunnen sommige opmerkingen meer afbreken dan opbouwen(en opbouwen is je bedoeling toch?) Jij praat vanuit een andere achtergrond dan ik,je theologiestudie,je niet gelovige achtergrond etc. Ik kan mijn gevoel in mijn reacties niet uitschakelen,de realiteit is nou eenmaal dat ik een gezin draaiende probeer te houden,dat blijft altijd meespelen. Door een vriend word ik wel eens gekscherend "oud wijffie" genoemd,omdat hij vindt dat ik genoeg levenservaring heb voor een 80-jarige Die ervaringen vormen je,maken je tot wat en wie je bent.Ik ben milder geworden en veel toleranter,waarschijnlijk te tolerant voor jou en dat wil wel eens botsen.Is niet verkeerd in mijn ogen,je kunt van elkaar leren als je er open voor staat en begrip voor elkaar kunt opbrengen.
Ik kan het niet laten een bijbeltekst te plaatsen over (Gods)liefde,er wordt nl. ook gevraagd je naaste lief te hebben als jezelf  Het is geen verwijt,het is simpelweg mijn favoriete bijbeltekst.
De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid.Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. De liefde zal nooit vergaan. (1 kor.13 4-8a)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 11:50
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | sorry dat ik Bijbelverzen plaats, wat denk ik wel op een christelijk forum, we kunnen idd beten ons hart en onze gevoelen laten regeren.
mijn excusus.  |
Hoi David,
Ik vind dat het hard kan overkomen als je alleen teksten plaatst... Arianne (en het had net zo goed een ander kunnen zijn die zijn/ haar persoonlijke verhaal met ons op 't forum wilde delen) had op dit topic net een reactie geplaatst over haar gevoelens, en aangezien het hier over "angst" gaat, een soms best wel complex gevoel waar je als christen ook lang niet altijd je antwoord op hebt, vind ik alleen die tekst daarover plaatsen niet de juiste manier... kwam op mij over als dat je als christen niet goed bezig bent (of niet goed genoeg zou geloven) als je angst ervaart...
Ik vraag me af of je dan vergeten bent dat Jezus in de hof van Gethsemané zijn zweet als bloeddruppels op de aarde viel van angst... en wat te denken van Petrus die weliswaar had moeten vertrouwen op Jezus, toen hij over het water naar Jezus toeliep, maar ook zijn angsten kende.
Dat zijn voor mij voorbeelden van situaties in de praktijk, die het leven mijns inziens meer laten zien dan (uit zijn verband gehaalde) teksten.
Oke, Jezus moest lijden... maar wat betreft Petrus... hij was ook een mens en ook al was 't beter geweest dat ie Jezus volledig vertrouwde, toch mocht hij er ook zijn met zijn twijfels, Jezus bleef er zijn ook voor hem ! Ook wij mogen er zijn met onze angsten en zelfs twijfels... God kent onze zwakheden en wil ons daarin helpen... dat hoeft mijns inziens geen dilemma te zijn in je geloof naar God toe. Hij weet als geen ander hoe we zijn en wat we daarbij voelen !
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 10 juli 2010, 12:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 12:05
|
|
|
|
Werd vanmorgen wakker en voelde de liefde in mij zo sterk aanwezig dat ik dacht ik zal het eens even gaan delen
Dus bij deze een hele dikke knuffel voor iedereen hier !! en speciaal voor degene die het vandaag extra kunnen gebruiken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 12:11
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Nou, ik ben net thuis van het etentje en het terras,de rest is nog onderweg naar huis. Het was erg gezellig, en ontzettend leuk om een aantal mensen in het echt te ontmoeten. Voor herhaling vatbaar! |
Ik vond het super gezellig ! wat mij betreft ook voor herhaling vatbaar...
Met dank aan Jonathan die dit uitje binnen heel korte tijd organiseerde, samen met de plaatselijke deskundige Carin... hi... Bedankt !!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 12:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ja het kan,het mag,soms moet het David,dat begrijpt iedereen hier maar......hier spreek je tegen mensen,niet tegen een schermpje,er zijn hier velen met oud zeer en dan kunnen sommige opmerkingen meer afbreken dan opbouwen(en opbouwen is je bedoeling toch?) Jij praat vanuit een andere achtergrond dan ik,je theologiestudie,je niet gelovige achtergrond etc. Ik kan mijn gevoel in mijn reacties niet uitschakelen,de realiteit is nou eenmaal dat ik een gezin draaiende probeer te houden,dat blijft altijd meespelen. Door een vriend word ik wel eens gekscherend "oud wijffie" genoemd,omdat hij vindt dat ik genoeg levenservaring heb voor een 80-jarige Die ervaringen vormen je,maken je tot wat en wie je bent.Ik ben milder geworden en veel toleranter,waarschijnlijk te tolerant voor jou en dat wil wel eens botsen.Is niet verkeerd in mijn ogen,je kunt van elkaar leren als je er open voor staat en begrip voor elkaar kunt opbrengen.
Ik kan het niet laten een bijbeltekst te plaatsen over (Gods)liefde,er wordt nl. ook gevraagd je naaste lief te hebben als jezelf  Het is geen verwijt,het is simpelweg mijn favoriete bijbeltekst.
De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid.Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze. De liefde zal nooit vergaan. (1 kor.13 4-8a) |
Mooi gezegd Leanne! 
Ik vraag me af, of een bepaalde tolerantie enkel met leeftijd te maken heeft? Dan wel met je eigen geloofsbeleving... Ik ben zelf een stuk jonger dan jij, toch ervaar ik het precies hetzelfde. En ja, okee...ik werd door de ouders van een vriendinnetje vroeger ook altijd gekscherend Omaatje genoemd, en in de therapiegroep waar ik gezeten heb was ik de "Matroesjka"...maar toch...misschien zit het em vooral ook in levenservaring en eigen "instelling"... Ik heb zelf een moeilijke periode meegemaakt, waarin angst een enorme rol speelde, en hoewel ik er van overtuigd ben dat bepaalde bijbelteksten die ik in die tijd tegenkwam me enorm geholpen hebben, heeft mijn grootste "strijd" zich toch vooral van binnen afgespeeld...Daar, waar de Here God helemaal geen bijbel nodig heeft om mij dingen duidelijk te maken! Geloof blijft voor mij in elk geval een zaak van het hart, alwaar ik de bijbel gebruik ter ondersteuning
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 10 juli 2010, 12:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 12:45
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik vraag me af, of een bepaalde tolerantie enkel met leeftijd te maken heeft? Dan wel met je eigen geloofsbeleving... Ik ben zelf een stuk jonger dan jij, toch ervaar ik het precies hetzelfde. |
Nee het heeft,denk ik,niets met leeftijd te maken,misschien niet eens met ervaring maar wel met hoe je in het leven staat. Een kennis van mij is ook zijn partner verloren en hij zei dat hij voorheen altijd zorgeloos leefde.......toen ik met hem ging praten bleek dat zijn leven helemaal niet zorgeloos was maar hij ervaarde het zo.De één kan gebeurtenissen beter verwerken dan de ander en sneller naar de toekomst kijken maar je bent niet beter in Gods ogen als je (voor de buitenwereld)alles aankunt. Soms moet iemand je ogen en oren openen en je doen beseffen dat hetgene waar je zo aan vasthoudt toch minder goed is dan je dacht.........zelftolerantie?Je kijkt dan ook anders tegen je medemens aan.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 13:09
|
|
|
|
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Johanna598
Jonathan890
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 10 juli 2010, 13:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 13:14
|
|
|
|

Rust zacht....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 13:26
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Effe naar boven...
Kom op mensen, waar blijven de aanmeldingen nou?  |
laat ik ff melden dat mijn aanmelding beetje voorbarig is. k Weet niet waar de kids zin in hebben en of er andere verplichtingen zijn. Dus zet mij maar bij de misschiens.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 13:27
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom! Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)
We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen. Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas! In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven... Dus...vergeet je zwembroek niet!!
SV Simonshaven Schuddebeursedijk 2A 3212 LS Simonshaven
Mensen die meegaan zijn:
Tessybear731 met 1 kind Peacedove820 met 3 kids Marianne129 (?) met 2 kids Johanna598
Jonathan890 (onder voorbehoud)
Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...  |
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 12 juli 2010, 10:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 13:27
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik vond het super gezellig ! wat mij betreft ook voor herhaling vatbaar...
Met dank aan Jonathan die dit uitje binnen heel korte tijd organiseerde, samen met de plaatselijke deskundige Carin... hi... Bedankt !!!!! |
We hebben het met zijn allen gezellig gemaakt hoor....ik heb niet veel extra's daaraan gedaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLEURENPR976
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 14:02
|
|
|
|
Wat een arrogantie David om Willemijn naïef te noemen maar eigenlijk verbaast het mij ook niet dat je dit doet.
Oordelen en veroordelen maar ook mensen een "stempel" geven is op deze site jouw "handelsmerk" en dat blijkt wel uit de stukjes, nou ja, zeg maar "uitgebreide verhandelingen" die je hier dumpt. anders kan ik het niet noemen. We hebben een onderzoek gedaan naar de vele bijdragen die je hier voor ons hebt achter gelaten en dan vallen een paar dingen nogal op en die zet ik even voor je op een rij.
1. Je bent nogal overtuigd van je eigen gelijk in allerlei onderwerpen die hier langs komen op deze site en je strooit daarbij kwistig met bijbelteksten om dat eigen gelijk te ondersteunen
2. Als het gaat over onderwerpen m.b.t. allochtonen en asielzoekers dan is jouw mening vaak discriminerend en racistisch te noemen. DAT IS STRAFBAAR! Dat zelfde geldt ook m.b.t. je mening over vrouwen die je ook maar al te graag discrimineert, volgens jouw bijbeluitleg in een hoek zet en stempels op drukt en dan ook nog voorzien van de nodige bijbelteksten en niet te vergeten JOUW EIGEN GELIJK! DAT IS KWETSEND!
3. Onderwerpen waarbij sexualiteit een rol speelt, zoals: Homofilie, voorbehoedsmiddelen, sex voor het huwlijk en dergelijke; overal duik je met jouw naar een ander wijzende vinger weer op en, hoe kan het ook anders, steeds ook weer STROOIEND met de nodige bijbelteksten, de SUPER-ARROGANTIE VAN JOUW GELIJK waar geen speld tussen te krijgen is.
4. Ook blijkt uit je vele bijdragen dat je jezelf meermalen tegen spreekt en reageert zoals het je uit komt.
5. Krijg je niet je gelijk dan wordt de ondertoon van je bijdrage agressief.
6. Ook is "ANGST" jou niet vreemd, in je bijdragen probeer je mensen bang te maken en maak je ook weer gebruik van bijbelteksten en van meningen die je van anderen hebt over genomen.
7. Eigen meningen zijn een spaarzaam goed bij je, altijd val je terug op bijbelteksten die uit hun verband worden gerukt en op geschriften met een dubieuze onduidelijke afkomst. Wanneer komt er echt iets van je zelf?
8. Ondanks je zgn. "bijbelvastheid en bijbelkennis" ben je in het geheel van je bijdragen niet te betrappen op de boodschap waar het in de bijbel werkelijk om gaat en dat is de boodschap van LIEFDE, van VERGEVING, van UIT LIEFDE OMZIEN NAAR ELKAAR en van MEDEDOGEN.
In je profiel staat te lezen dat je part-time theologie studeert maar van een theoloog in spé mogen we toch wel iets meer verwachten dan angst aan jagen, met één vinger naar de ander wijzen (Dat is één naar de ander, één omhoog, MAAR DRIE NAAR JEZELF) en het veelvuldig met bijbelteksten strooien. Theologiestudie is ook open staan voor anderen en andere meningen, is luisteren naar die ander en "bewegen" in je overtuiging ipv altijd je eigen waarheid en gelijk willen hebben. De toch wel arrogante wijze waarop je jouw gelijk en jouw waarheid hier dumpt stoot mensen eerder af dan dat het een bijdrage levert aan een onderwerp waar mensen over nadenken. Gebruik je part-time theologiestudie niet als dekmantel voor jouw "geloofsfanatisme", hou jezelf niet voor de gek David dat dit tot iets goeds kan leiden. Wees eens eerlijk naar jezelf! Had alles wat je hier neerschrijft ook maar iets met "oprecht geloven" te maken dan kreeg je waarschijnlijk nog het voordeel van de twijfel! Al je vingerwijzingen, je schrijfsels, je gelijk willen hebben, je strooien met bijbelteksten, je arrogantie waarmee je mensen te woord staat en wat dies meer zij, het heeft alleen te maken met een trieste, bange en narcistische man die ons op wil leggen hoe wij moeten leven en denken, iemand met een ziekelijke vorm van geloofsfanatisme en dat is nooit goed. Wij hoeven het niet voor je te doen David maar na verloop van tijd ontmasker jij jezelf wel en als je vanavond in jouw spiegel durft te kijken is die ontmaskering op dat moment begonnen. Bespaar jezelf de verdere moeite om je zogenaamde theologische verhandelingen te produceren maar kijk eens in het binnenste van je hart, je gevoel! Succes Lieve maar o zo trieste man !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 14:22
|
|
|
|
| KLEURENPR976 schreef: | | Wat een .......... |
jammer dat dit hier op t forum in dit onderwerp neergezet moet worden.
je hoeft het niet eens te zijn met David, ben ik ook niet altijd, maar als je iets hebt tegen de manier van communiceren van David, kan dit dan via mail??
ik heb geen zin om een bijbeltekst erbij te halen, maar gewoon ff met normale woorden..... corrigeer mekaar gewoon face to face, 1 op 1, in mail etc en niet publiekelijk.
| DAVID923 schreef: | doe toch niet zo naief, ......................... en als je niet gelooft dat homoseksuele seks in praktijk brengen zonde is, dan houd wat mij betreft de discussie al op, want dan zet je de Bijbel buitenspel. |
enne....... David, jij kan iemand naief vinden, maar t is iets wat een ander schrijft, dat maakt de ander niet gelijk tot een naief iemand. Wie weet hoe rijk ze is in haar beleving, haar levenswijsheden, haar ervaringen etc. Dat een ander dan een stukje schrijft waar jij het niet mee eens bent wil niet zeggen dat de ander naief is!?!?!?
Als jouw mening het is dat iets zonde is, en een ander denkt daar anders over....is dan gelijk de discussie OP ???
kunnen we aub gewoon op een liefhebbende manier blijven omgaan en on topic blijven ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 14:45
|
|
|
|
Kerkverlating
Een behoorlijk belangrijk punt in deze tijd. Waarom verlaten mensen de kerk? Die vraag zouden we ons moeten stellen, die vraag moeten we beantwoord krijgen, want van die dingen kan men leren.
Een redenen die ik denk dat er plaats vindt is: - ongeloof en geloofstwijfel
Als ik naar mijzelf kijk, de laatste jaren, dan ervaar ik een gigantische geloofs groei, maar daaraan vooraf is een ernstige dip vooraf gegaan.
Na mijn scheiding, was er bijna niemand van de kerk die de moeite heeft genomen contact met mij op te nemen. Eens naar mij om te zien, te vragen, even stukje aandacht te geven. Ik zelf was boos, teleurgesteld in God, waarom is het huwelijk kapot gegaan, waarom niet naar mijn gebeden geluisterd, waar was U, U kon toch spreken en Uw woord leggen in de harten van mensen, waarom moest mijn huwelijk dan kapot gaan?
In de kerk kon ik de woorden van God niet meer aan. Te horen dat God een plan met ons leven heeft. Amehoela........slaap lekker verder met dat woord.......een lekker plan is dat..... Het enige wat ik ervaar is verdriet en pijn. Ruim 2½ jr heb ik de kerk en God de rug toegekeerd.....maar waar waren de mensen van de kerk? Ja met één heb ik af en toe kontakt gehad, gesprekken gevoerd, mijn pijn en teleurstelling kunnen uiten.
Maar Goddank en geprezen zij Zijn naam.... Hij laat niet los, waar Zijn hand aan begonnen is. Dwars door de pijn moest ik gaan, de pijn en teleurstelling verwerken, de mensen die mie hadden teleurgesteld gesproken. En God geeft nu zegeningen dag aan dag. Geprezen zij de Heere, dag aan dag draagt Hij mij, die God is mijn heil. De tekst die mijn trouwtekst was.....die mij bittere pijn heeft gegeven, die mij deed samenkrimpen als ik hem hoorde, is nu mijn dank aan God. Genezing kan Hij geven. Wat een liefdevolle vader hebben wij
Maar.... hoe gaan wij om met de mensen die via de achterdeur de kerk verlaten? In een modern bedrijf worden exit-interviews gehouden. Waarom gaat iemand weg, waar lagen/liggen de knelpunten, waar kunnen we van leren?
Waarom zijn voor zaken die een mens heeft, die hem/haar er toe drijven de kerk te verlaten, geen mogelijkheden deze dingen bespreekbaar te maken. Waarom wordt niet geluisterd naar deze woorden.
Hebben wij alleen oor naar de mooie verhalen, de getuigenissen van andere, hoogdravende bijbelkennis? en niet naar de pijn, twijfel, ongeloof van de ander??
Waarom zouden we moeten evangeliseren, mensen door de voordeur binnen te halen.... als de achterdeur wijd open staat??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 14:57
|
|
|
|
Zou denk ik niet eens zo'n slecht idee zijn...exit-gesprekken in de kerk... Natuurlijk ligt het probleem ook niet altijd bij de kerk zelf...wij mensen stellen soms heel hoge verwachtingen aan onze kerk en voorgangers. En kijken dan nogal raar op als blijkt dat hier niet aan voldaan kan worden. Daar komt dan bij kijken dat we God gaan vergelijken met deze mensen die ons teleurstellen en het plaatje is zowat rond. We raken ook teleurgesteld in God, en zoeken de snelste weg naar buiten. Ik moet eerlijk zeggen, dat na het doorgaan van zo'n zelfde periode waarin ik wél regelmatig aan de bel getrokken heb en mijn teleurstelling geuit over het feit dat niemand zich leek te bekommeren...er vooral allerlei excuses terug kwamen over hoe er zo heel veel andere dingen waren geweest die ook aandacht behoefden, waardoor ik blijkbaar niet zo heel belangrijk was. Ik ben hierdoor het vertrouwen in God niet kwijt geraakt, maar wel in de mensen van deze kerk en heb uiteindelijk een andere gemeente gezocht, waar ze heel anders in deze dingen staan. Ook in de kerk tegenwoordig word er zo enorm gelet op hoe we "naar buiten toe" overkomen, dat het inhoudelijke, de mensen die al in de kerk zijn...gewoonweg vergeten worden. En daar mag de kerk best op gewezen worden denk ik...wat is het eigen aandeel in iemands vertrek, en hoe kunnen we dat beter doen? Wie weet hoeveel mensen er op die manier niet ook nog overgehaald kunnen worden er toch nog es over na te denken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 14:58
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | Niet alle mannen zijn zo getalenteerd als Jonathan in het kunnen omschrijven van gevoelens en emoties, he meiden, geduld.... |
.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:05
|
|
|
|
Pfff...hebben jullie het ook zo warm?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:07
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Zou denk ik niet eens zo'n slecht idee zijn...exit-gesprekken in de kerk... Natuurlijk ligt het probleem ook niet altijd bij de kerk zelf...wij mensen stellen soms heel hoge verwachtingen aan onze kerk en voorgangers. En kijken dan nogal raar op als blijkt dat hier niet aan voldaan kan worden. Daar komt dan bij kijken dat we God gaan vergelijken met deze mensen die ons teleurstellen en het plaatje is zowat rond. We raken ook teleurgesteld in God, en zoeken de snelste weg naar buiten. |
Daarom is het belangrijk dat binnen de kerk ruimte is om deze dingen bespreekbaar te maken, te krijgen.
Welke verwachtingen heeft iemand, zijn ze wel reeel, kunnen ze binnen het geloof gevonden worden en stuk voldoening hierin gevonden worden. Missen we de intentie van het geloof niet, stellen we ons niet zelf te veel op de voorgrond, waar staat God binnen onze verwachtingen. Staat Hij er nog wel. Openheid en mekaar bevragen in deze is o zo belangrijk.
| TESSYBEAR731 schreef: | | Ik moet eerlijk zeggen, dat na het doorgaan van zo'n zelfde periode waarin ik wél regelmatig aan de bel getrokken heb en mijn teleurstelling geuit over het feit dat niemand zich leek te bekommeren...er vooral allerlei excuses terug kwamen over hoe er zo heel veel andere dingen waren geweest die ook aandacht behoefden, waardoor ik blijkbaar niet zo heel belangrijk was. Ik ben hierdoor het vertrouwen in God niet kwijt geraakt, maar wel in de mensen van deze kerk en heb uiteindelijk een andere gemeente gezocht. |
Die vraag heb ik mij ook gesteld, zou ik naar een andere gemeente gaan? Maar waarom. t Gras is altijd groener, overal hebben we met mensen te maken. Als enige reden kon ik mijzelf geven, daar zou ik met een schone lei kunnen binnentreden. Maar zo wilde God het niet, in mijn situatie. Ik heb hele gesprekken gevoerd met mensen van de kerkraad hierover. Het staat nu hoog op t lijstje. Tijdens de gemeente avond kon ik hier met meerdere over spreken en was het opeens heel herkenbaar bij meerdere mensen. Mooi vind ik dat dat God daarin ook zijn weg gaat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:07
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Vooruit, het belangrijkste de finale  |
Ik ben klaar voor de finale morgen!
Heb net mijn teennagels oranje gelakt......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:12
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben klaar voor de finale morgen!
Heb net mijn teennagels oranje gelakt......  |
goed zo...... !!!!
Die spanjaarden mogen in december weer voor hun feestje komen.....
NOG FF WACHTEN HOOR SINT !!!! ......
de zomer is VAN ONS !!!!!!
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zaterdag 10 juli 2010, 15:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:16
|
|
|
|
MIEKE364 schreef: Niet alle mannen zijn zo getalenteerd als Jonathan in het kunnen omschrijven van gevoelens en emoties, he meiden, geduld....
| JONATHAN890 schreef: | .......  |
Hmm, gisteravond bakte hij er niets van, ja pannenkoeken misschien
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:26
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | . Die vraag heb ik mij ook gesteld, zou ik naar een andere gemeente gaan? Maar waarom. t Gras is altijd groener, overal hebben we met mensen te maken. Als enige reden kon ik mijzelf geven, daar zou ik met een schone lei kunnen binnentreden. Maar zo wilde God het niet, in mijn situatie. Ik heb hele gesprekken gevoerd met mensen van de kerkraad hierover. Het staat nu hoog op t lijstje. Tijdens de gemeente avond kon ik hier met meerdere over spreken en was het opeens heel herkenbaar bij meerdere mensen. Mooi vind ik dat dat God daarin ook zijn weg gaat. |
Mooi dat die ruimte er uiteindelijk toch gekomen is! Ik heb mezelf inderdaad ook jaren afgevraagd of op zoek gaan naar een andere gemeente wel echt de oplossing was. Heb er dus ook heel lang over gedaan... Wat uiteindelijk voor mij de doorslaggevende factor is geweest, is dat ik ervoer (of is het ervaarde?) dat er geen mogelijkheid meer voor me was om te groeien. Ik heb mijn best gedaan, vaak genoeg een gesprek aangegaan...en heb zeker ook altijd naar mezelf gekeken in elke situatie. Heb ik wel duidelijk genoeg aangegeven wat ik verwacht? Zijn mijn verwachtingen wel reëel? En in sommige gevallen denk ik dat ik best wel eens meer verwacht heb dan men mij kon bieden. Met een schone lei ben ik in de nieuwe gemeente dus ook zeker niet begonnen.. Ik heb mijn eigen aandeel gehad in het geheel en dat heb ik toch meegenomen naar de volgende kerk. Wat ik enkel wel ervaar, is dat er hier over gesproken kan worden op een productieve manier...en er, al voor mijn komst, lucratieve oplossingen bedacht zijn om hiermee om te gaan. Mijn huidige gemeente heeft namelijk ruim 1700 leden en er word zonder omhaal heel duidelijk gesteld dat het dus onmogelijk is om op alle schapen te letten. Er is een kerkelijk bureau, dat 5 dagen per week bereikbaar is...en er zijn huiskringen, waarmee voor iedereen die daar behoefte aan heeft er een sociaal netwerk ontstaat waar je terecht kunt. In mijn oude gemeente was dit niet het geval, en had ik dus buiten de samenkomsten om nauwelijks contacten met mensen uit de kerk. Zo zie je het verschil...in een kerk met zoveel leden heb ik me nog geen moment "alleen" gevoeld...
Ik heb me nog steeds niet officieel uit laten schrijven uit mijn oude gemeente, zit er een beetje tegen aan te hikken... Ik wéét namelijk dat ze, wanneer ik dit aangeef, wél een gesprek zouden willen hebben...een "exit-gesprek"? Of vooral een poging om me te overtuigen toch nog even te blijven... Het zal niet meer baten...heb toch echt te vaak de deur in mijn gezicht dicht gesmeten gekregen. En daar komt dus de clue! Een eindgesprek alleen is niet genoeg...communiceren zou allang daarvoor moeten beginnen...zodat zo'n gesprek uiteindelijk nooit nodig zal zijn...
No hard feelings dus, maar ik kies voor groeien in mijn geloof...en ervaar daar niet de ruimte om dit te doen...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op zaterdag 10 juli 2010, 15:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ESTHNA266
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 15:36
|
|
|
|
Van 19-22 augustus is het groot feest in Busseloo (Apeldoorn) Op verschillende podia zijn verschillende christelijke artisten te zien en te horen. Van Gerald Troost tot Trinity. Ook zijn er workshops te volgen.
Je kan al de dagen komen kamperen of enkel een dag komen. Meer info en voor bestellen van de kaarten: www.flevofestival.nl
Wie weet komen we elkaar daar wel tegen! (ik ga al met een groepje van de conculegasite)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 16:25
|
|
|
|
| ESTHNA266 schreef: | Van 19-22 augustus is het groot feest in Busseloo (Apeldoorn) Op verschillende podia zijn verschillende christelijke artisten te zien en te horen. Van Gerald Troost tot Trinity. Ook zijn er workshops te volgen.
Je kan al de dagen komen kamperen of enkel een dag komen. Meer info en voor bestellen van de kaarten: www.flevofestival.nl
Wie weet komen we elkaar daar wel tegen! (ik ga al met een groepje van de conculegasite) |
Ik ga zeker 1 of 2 dagen heen.
Lijkt mij erg leuk om met mensen van CM daar af te spreken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 16:43
|
|
|
|
Wie komen er nu allemaal? Hoelaat gaat het beginnen?
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 17:24
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Pfff...hebben jullie het ook zo warm?  |
wordt aan gewerkt
http://www.buienradar.nl
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op zaterdag 10 juli 2010, 17:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 17:43
|
|
|
|
ik hoorde het...jakkes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 17:48
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Inhoudsopgave
|
Heldere studie David. Waarvoor dank!
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:15
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | ik hoorde het...jakkes...  |
Nog snel ff boodschappen doen!
Overigens is het in het Westen een stuk minder warm; k smolt bijna toen ik hier weer uit de trein stapte...
GrZing
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 18:17
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | ik hoorde het...jakkes...  |
Heeeeeerrrrrrlijk......mooooooi....gaaaaf

hoop dat t wel tot 22uur duurt voordat het gaat onweren.
ik ga zo lekker vissen. eergister nog gave zeelt gevangen...toch wel een van de mooiste vissen in nederland. En erg leuk om aan een vaste hengel te vangen. Gave sportvis.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |