| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:57
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | en weeeer doet mn pv chat het niet....  |
Bij jou ook al niet
Bij mij schijnt ie ook iedere keer te weigeren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 16:58
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | als je goed had gekeken in de herhaling was het ook bij de eerste bal geen buitenspel  |
Oh, dat zou zomaar kunnen...meneer voice over verklaarde van wel en aangezien mijn voetbalkennis niet ver genoeg gaat om dat zelf te zien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 17:13
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Wat heerlijk Le, zo kan het ook geweldig zijn dit weer toch?
Het is wel heel erg geweest in de achterhoek...wat verschrikkelijk! Drama's bij het terrein van de zwarte cross 
ik ben blij dat de zon hier weer schijnt! |
Ja heerlijk tot mn knieen onder de modder en mijn haar in slierten om mijn hoofd,dat hoefde niemand te zien
Triest dat er slachtoffers gevallen zijn terwijl het zo'n mooi feest kon worden!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 17:37
|
|
|
|
| BLOEMPJUH877 schreef: | Er wordt vaak gezegd: Geld maakt niet gelukkig, Zelf maak ik daar van Te veel geld maakt niet gelukkig. Net zoals ik denk dat Te weinig geld ook niet gelukkig maakt.
En hiermee bedoel ik niet dat geld je gelukkig kan maken. Maar ik denk dat wanneer je een goed leven kan leiden, goed kan eten, een dak boven je hoofd, met het gezin op vakantie, of af en toe wat leuks doen, en dit alles zonder op elke cent te hoeven letten, dat wel erg kan meespelen in het gelukkig zijn. Helaas leven we in een wereld waarin vrijwel alles geld kost, en waarbij er ook verwachtingen zijn vanuit de maatschappij. (zo zijn er voorbeelden waarin kinderen worden gepest omdat ze tweedehands kleding aan hebben)
Zelf vind ik het lastig. Naar mijn idee ben ik veel te materialistisch, en is er van alles wat ik nog zou willen, maar ik hoef niet te klagen. Heb een Wajong uitkering, en kan er in principe goed mee rond komen, maar merk het wel als ik in een maand wat meer uitspattingen heb gemaakt.
Zolang je niet wordt als Dagobert Duck, is het hebben van geld niet perse een slecht iets  |
Geld kan handig zijn als middel... ik denk niet dat ik gelukkig kan worden van geld, wel kan geluk meespelen in die zin, dat ik mensen die bijv. uit de buurt wonen vaker zou kunnen opzoeken en dat kan je wel weer 'gelukkig maken'. (Tegelijkertijd denk ik dat geluk bij jezelf begint).
Ik zie geld als een middel... spullen vond ik vroeger leuk en belangrijk... maar daar denk ik de laatste jaren heel anders over... ik ben in gaan zien hoe belangrijk contacten voor mij zijn... dat maakt me een rijker mens dan al die spullen bij elkaar.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 17:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 18:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb hier nog een paar boeken liggen van Randy Alcorn en ik kom er niet doorheen cq ze boeien mij niet echt..... Dus , als iemand interesse heeft......je mag ze gratis hebben..... |
Ik heb er ook een flink aantal Willemijn en mijn tip is; Stug doorlezen , je wordt op een bepaald moment echt gegrepen door het boek, beloof ik je!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 18:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Denk ik, ik beheers me maar, ga niet meteen in de aanval, wordt me weer verweten dat ik een trap onder de gordel wil geven. |
ik voelde niets onder de gordel hoor.
dus @ Tess......laat t toch gewoon, mij raken sommige dingen echt niet, zeker dingen die niet eens aan de orde zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 18:55
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af wat voor invloed dit alles heeft op het denken over God. Hoe kun je een God van liefde zien als je ervan uitgaat dat Hij alles bepaalt over recht en onrecht op deze wereld? Eerlijk gezegd denk ik anders over God. God is niet zo willekeurig als je doet vermoeden. God heeft er geen plezier in mensen verdriet te doen. God straft niet zomaar, als Hij dat zou doen, zouden we geen van alle stand kunnen houden. Mijn God is een God van liefde. Mijn God is een God van genade, zelfs voor de grootste zondaars. Mijn God is te verbidden, houdt rekening met mij. Mijn God verhoort gebeden. |
amen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ESTHNA266
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:07
|
|
|
|
|
zijn geloof ik de enige 2... kan het mij haast niet voorstellen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
STEF700
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:07
|
|
|
|
Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:11
|
|
|
|
| CHRISTIANMATCH schreef: | Vanaf nu graag on topic over homofilie.
Vanaf nu ook inhoudelijk en niet op de man! |
Ik heb er niet zo'n moeite mee hoor. De zijweg ontstond doordat het ging over een soort straf die er zou zijn omtrent homo's. Goed we gingen op een zij-spoor, maar inhoudelijk kwam er genoeg. Degene die praten over dat ze weer zo graag on-topic willen...reageren zelf niet veel. Ik ben t onderwerp gestart en zie de parallel die even in is geslagen niet echt als storend. Als het parallel weggetje klaar is.....had ik zo de hoofdlijn wel weer opgepakt hoor, door wat dingen samen te vatten en van toepassing laten zijn op het hoofdonderwerp
En ja.....dat op de man/vrouw reageren en echte zijwegen gaan bewandelen vind ik ook niet echt fair.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:15
|
|
|
|
| STEF700 schreef: | Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden? | Bij ons in de gemeente zou je dus nooit meer aan het avondmaal kunnen gaan. En ik denk dat dat bij meerdere gemeentes zo zou zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:34
|
|
|
|
| STEF700 schreef: | Wat is er mis met homofillie?, in mijn ogen niets, ben zelf homo. Twee weken uit de kast, ik zal het kort houden, maar waar vriendschap is en liefde daar is God, loop echt niet mee met de gaypride daar draait het in mijn ogen maar om 1 ding (sex). In mijn ogen maakt dit alles kapot, mensen krijgen een verkeerde indruk, en denken dat alle homo's zo zijn. Nou ik dus niet. En doe die bijbel eens dicht en luister naar je hart/gevoel. Wat is er mooier dan om van iemand te houden? |
Hey Stef.....wat gaaf dat je reageert! Er is ook niets mis mee dat je homo bent,tuurlijk niet! Mensen oordelen zo ontzettend makkelijk. Ik geloof oprecht ( en ken dat vanuit mijn naaste vriendenkring) dat als je van iemand gaat houden van dezelfde sexe dit dezelfde diepe liefde is die je als hetero voelt voor iemand. Mijn mening is dat die mensen die zo gauw stempelen eerst maar eens moeten praten met een homo, christen of niet en dan praten we wel verder!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:34
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bij ons in de gemeente zou je dus nooit meer aan het avondmaal kunnen gaan. En ik denk dat dat bij meerdere gemeentes zo zou zijn. |
Ik denk dat het bij wel zou kunnen, moet dat eens navragen. Informeer ik vanavond eens naar over het wel òf niet. Kom ik op terug
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:37
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Ik denk dat het bij wel zou kunnen, moet dat eens navragen. Informeer ik vanavond eens naar over het wel òf niet. Kom ik op terug |
Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:41
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? |
Ja...in mijn gemeente wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:44
|
|
|
|
Wat ik me nog steeds afvraag is wie God (of moet ik zeggen Paulus ?) nu eigenlijk bedoelt in de romeinen brief. Waren dit mannen en vrouwen die voorheen wel op het andere geslacht vielen (dat God hun daarna heeft overgegeven aan 'schandelijke lusten') of waren dat (zoals de meeste mensen gelijk denken en niet onderzoeken) homo's ? Mij is dat nog steeds niet duidelijk.
Ofwel... wie worden er bedoeld met 'hen' in Rom. 1:24 "Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt".
Dat er homo's zijn is volgens mij ook nog niet zo heel lang bekend. Niet dat het er niet was, maar volgens mij is het nog niet erg lang geleden sinds mensen er voor uit durven te komen, of heb ik dat mis ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 12 juli 2010, 19:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:44
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Bij ons mag je wel aan het avondmaal, er wordt wel een gesprek met je gevoerd als bekend is dat je een seksuele relatie met iemand hebt. Hoe hypocriet is dat? Is dat wel eens aan een hetero gevraagd die een relatie heeft???? | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:46
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
Als het bekend is ja...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:48
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Een hetero die een seksuele relatie heeft en niet getrouwd is, komt ook niet aan het avondmaal. |
hoe controleer je dat eigenlijk ?? of iemand homo is ? of iemand ...verkering heeft... en sex heeft?? hoe check je die dingen?
en ik...ben gescheiden....heb daarna nog een bijna jaar relatie gehad, niet getrouwd, wel sex...die relatie ging voorbij
Nu vrijgezel, sta open voor een vriendin, maar heb dat momenteel niet ..... mag ik wel aan t avondmaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:50
|
|
|
|
Is mij nog nooit gevraagd en heb dat ook weleens gecheckt bij andere hetero`s , ook niet dus.......tenzij je zwanger wordt natuurlijk, open deur
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:57
|
|
|
|
waarom zou dat niet mogen? ik denk dat dan de helft van de gemeente naar huis mag...mijzelf incluis. (ja, inderdaad: been there, done that, NO REGRETS!!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Is mij nog nooit gevraagd en heb dat ook weleens gecheckt bij andere hetero`s , ook niet dus.......tenzij je zwanger wordt natuurlijk, open deur  |
idd. Carin, ik vind het eerlijk gezegd ook absurd om dat soort informatie te vragen om te checken of je wel aan het avondmaal kan... bij hetero's wordt dat gesnapt, bij homo's blijkbaar niet.
Ik vind dat als je naar het avondmaal gaat (maar goed da's weer een ander topic) voor jezelf na moet gaan hoe jou relatie naar God toe is... dat je daarin eerlijk bent en het bij God kunt brengen. Waarom moet dat gecheckt worden in een kerk ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 19:59
|
|
|
|
Ik vind dat toch eigenlijk wel erge privé zaken die ik zeker niet met iemand van de kerk bespreek......wat voor geaardheid iemand ook heeft..... Luister naar je eigen hart en geweten bepaal wat je wel of niet kunt/mag..... Het gaat mij echt een brug te ver om dat met de kerk te delen..... Wel interessant als je voorganger bent, dan hoor je nog eens wat
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 12 juli 2010, 20:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:04
|
|
|
|
Alleen die dat nu hebben of ook degenen die dat gehad hebben???Want dan hoef je bij ons geen avondmaal meer te houden denk ik.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:09
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | | Alleen die dat nu hebben of ook degenen die dat gehad hebben???Want dan hoef je bij ons geen avondmaal meer te houden denk ik....... |
Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:09
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik herinner me dat Carin en Martha vrijdag beide iets zeiden over het midden van Nederland, en dat dat in Amersfoort was. Dus ik ga voor terrasje in (of directe omgeving van) Amersfoort.
Gouda is voor mij 170 km, en Amersfoort maar 120 km .... |
Als ik tussen Amersfoort en Gouda moet kiezen heeft Amersfoort mijn voorkeur; als ik met iemand mee kan rijden maakt het mij niet uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:12
|
|
|
|
Ga er ook heen met 2 vrienden lijkt me leuk daar Word eerste keer dus ben benieuwd willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:18
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil |
ik blijf zitten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:19
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | In gedachten verzonken Zit ik daar alleen Te overdenken wat me was geschonken Waar gaat dit alles heen Gefaald in het leven Zie ik op de puinhopen neer Wilde ze alles geven Mn hart brand het doet zo zeer Alles verloren alles kwijt Ze roepen je toe is alleen maar verwijt
Eens zullen ze terug komen En begrijpen ze het volkomen Dan zullen ze de brand in mn hart blussen En zullen we de onenigheid sussen Tranen zullen drogen En de liefde zal weer te zien zijn in hun ogen Tijd heeld alle wonden Maar als dit te lang duurt ga ik ten gronde Je kunt niet blijven leven achter een masker van verdriet Geen mens die je kent of die het ziet Maar God weet wat te dragen is God help me uit deze droevenis
Wie denkt dat hij staat Pas op dat je niet wankelt |
mooi gedicht net of hij voor mijn gemaakt is top
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 12 juli 2010, 20:20
|
|
|
|
|
Wie wil dit "schattige" muisje meenemen in zijn/haar auto naar de picknick?
|
|
| Naar boven |
|
|