| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 18:33
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | ontkenningsfase voor wat? en wat is de volgende fase? |
dat je er toch wel zult zijn? dat je niet echt vermoeiend overkomt dat vrouwen het echt leuk vinden als je baard er een keer af gaat?
volgende fase? eh.....acceptatie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 18:33
|
|
|
|
Vrijdag 16 Juli; Math 14: 22-23: Nat gaan, maar toch doorgaan!
Het circus is magie, betovering! Je bewondert de dicipline van de artiesten, hun vertrouwen in zichzelf en elkaar, hun vertrouwen in zichzelf en elkaar, hun overwicht over dieren en materiaal, hun lichaamsbeheersing, hun heldhaftigheid. En je voelt jezeelf vergeleken met hen lomp, stijf en onhandig. Maar gelukkig, dan komen de clowns! Ze vallen over hun te lange broekspijpen en te grote schoenen, botsen, struikelen, worden nat. En wij lanchen ons tranen, want dit zijn we zelfin onze struikelgang door het leven. Het is eigenlijk een lach en een traan. Auguste en Pierrot, de vrolijke en droevige clown, staan samen model voor ons leven. Wij zijn geen trapezehelden, temmen geen wilde dieren; wij struikelen, botsen en halen natte voeten. Militairen op een ernstmissie ervaren sterk die mengeling van goede bedoelingen en ongewilde efeecten, collecteral damage. Maar zolang we elkaar en nog kunnen lachen onzelf, zit er muziek in het leven! Zeker, het zou mooi zijn als wilde dieren uit ons hand aten. En als we en evenwicht bleven op het slappe koord. Als we over water konden lopen. Als de dood er niet was. En de mislukking niet, het tekortschieten, de angst, de onmacht. Jezus loopt over het water. Ja, Hij wel. Maar wij zijn de clowns die het proberen, maar steeds weer botsen, omvallen, nat gaan. Zoals Petrus. Natuurlijk gaat hij nat. Maar hij heeft het wel gewaagd, zijn voet op het water zetten. Hij durft te leven. Hij vertrouwd op een stem die over het water klinkt en hem roept. En hij weet: als het misgaat, dan is er nog die stem er, die hand, voor mij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 18:45
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik vraag me af in hoeverre het verstandig is om met de hitte die boven frankrijk hangt , zulke zware inspanningen te doen.
Het wordt een gewoon mens afgeraden om zware inspanningen te doen bij hoge temperaturen. |
Is topsport überhaupt wel verstandig.....
Met de juiste lichamelijke verzorging, eten, drinken en massage, zowel voor, tijdens als na de etappe, is het dus mogelijk. Denk dat het voor de niet getrainde sporters zeker onverstandig is om onder deze omstandigheiden zulke zware inspanningen te doen. Een voorbeeld is de vierdaagse van Nijmegen die zelfs slachtoffers eiste......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 19:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Tom die kennen we niet, maar we hebben tot nog toe weing verwachtingen gehad en meer gekregen dan we ooit hadden durven dromen...dus zelfs zonder Tom komen we der wel  |
Kheb meelij met de Belgen,duo Snip&Snap komt er aan Veel plezier dames!!!!
Laatst aangepast door
|
LEANNE226
|
op vrijdag 16 juli 2010, 19:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 19:32
|
|
|
|
Mag ik dan mee in mijn Bavaria-jurkje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 19:39
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Mag ik dan mee in mijn Bavaria-jurkje  |
zolang het jurkje tot je enkels is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLEURENPR976
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:27
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hoi Chatuliem,
Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen? Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over? Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren...... Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt????? Oei, ik meng me weer in de discussie.........  |
Tja, de discussie wordt wel heel erg ingewikkeld geloof ik! Mijnheer Chatuliem, U gelooft in een god die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft. Uw god is een god die steeds met een vinger wijst naar een ander en u doet dat eigenlijk in alle discussies en al uw bijdragen waarmee u ons voorziet. Uw god is er eentje die ons bang probeert te maken en waarvoor eigenlijk? In iedere discussie die hier plaats vindt komt u er tussendoor met die god van u die niet bestaat en met name de reacties van vrouwen, tja, daar hakt u wel heel erg met uw goddelijke botte bijl van angst, hel en de bestraffing van die vreemde god van u die niet bestaat. U zelf tegenspreken, uw arrogantie, het maakt discussies kapot en alleen uw eigen IK heeft gelijk en dat zien we hier wel meer bij star denkende mannen. Mijnheer Chatuliem, met Willemijn zeg ik: Kijk eens in de spiegel!
[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:30
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | It wasn't the apple, it was the pair
 |
Het is pear. Pair is een setje/koppel/stel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:31
|
|
|
|
|
Pas wie zich rechtvaardig opstelt, heeft het recht een ander hyporiet te noemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 20:54
|
|
|
|
| BRAZEEVEL772 schreef: | mijn zoontje kan wel op haar dochter passen maar die datum ben ik zo aan gewend die kan ik niet verandere |
Hannah, Schrijf je in meid, voor oppas wordt ook al gezorgt. Volgens mij maak jij ontzettend veel kans.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:16
|
|
|
|
| KLEURENPR976 schreef: | Tja, de discussie wordt wel heel erg ingewikkeld geloof ik! Mijnheer Chatuliem, U gelooft in een god die niet bestaat en ook nooit bestaan heeft. Uw god is een god die steeds met een vinger wijst naar een ander en u doet dat eigenlijk in alle discussies en al uw bijdragen waarmee u ons voorziet. Uw god is er eentje die ons bang probeert te maken en waarvoor eigenlijk? In iedere discussie die hier plaats vindt komt u er tussendoor met die god van u die niet bestaat en met name de reacties van vrouwen, tja, daar hakt u wel heel erg met uw goddelijke botte bijl van angst, hel en de bestraffing van die vreemde god van u die niet bestaat. U zelf tegenspreken, uw arrogantie, het maakt discussies kapot en alleen uw eigen IK heeft gelijk en dat zien we hier wel meer bij star denkende mannen. Mijnheer Chatuliem, met Willemijn zeg ik: Kijk eens in de spiegel!
[EDIT: Gelieve een inhoudelijke discussie te voeren, op de man spelen is niet toegestaan]
| Geachte meneer. Het valt me op dat u alleen maar persoonlijke aanvallen geeft, die in mijn ogen weinig met de inhoud te maken hebben. Ik verzoek u vriendelijk met de inhoud bezig te zijn in plaats van op de man te spelen.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:28
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | strand hangen in bernisse is met kids henschotermeer is met kids terras hangen is zonder kids......... CHATULIEM meld zich vast wel aan
lijkt me leuk eens met je te praten....
t moet dan wel ergens in de even weken na de zomer vakantie gaan worden anders wordt het lastig.
midden van het land ..... ach amersfoort was best leuk, ligt misschien maar paar kilometer van het middelpunt af. |
Harderwijk, is dat ook niet aardig midden in het land? En gezellig......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:30
|
|
|
|
LATEN WE DOORGAAN
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC 
[Edit: nee hoor, jullie leren maar op een nette manier met elkaar te discussiëren]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:33
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Harderwijk, is dat ook niet aardig midden in het land? En gezellig...... |
Ja Harderwijk, genieten van de meeuwen die je het brood van de tafel eten Maar voor mij prima, nog dichter bij huis
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:36
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ja Harderwijk, genieten van de meeuwen die je het brood van de tafel eten Maar voor mij prima, nog dichter bij huis  |
nou, geregeld !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:45
|
|
|
|
Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen? Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over? Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren...... Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt????? Oei, ik meng me weer in de discussie.........  |
wat heeft iemands persoonlijke levensstijl te maken met homofilie waarover dit topic gaat? Chatuliem probeert enkel te weerleggen waarom hij op grond van de bijbel homofilie veroordeeld. Nergens in dit topic lees ik dar er op cm mensen zijn die homofilen als persoon veroordelen....wat ik wel lees is dat een deel van ons het bijbehorende gdrag (terecht naar mijn idee) op grond van de bijbel veroordeeld. en waarom zouden wij zulk gedrag niet mogen veroordelen als Jezus dit zelf ook deed? dit heeft niets met naasteliefde te maken. enkel met afkeuren van gedrag wat God zelf een gruwel noemt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:47
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | LATEN WE DOORGAAN
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC  | Waarom nu meteen weer een slotje hierop? Ik denk dat er voldoende mensen zijn, die wel een zinvolle bijdrage willen geven. Nee Chris, laat ons juist doorgaan...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:54
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Waarom nu meteen weer een slotje hierop? Ik denk dat er voldoende mensen zijn, die wel een zinvolle bijdrage willen geven. Nee Chris, laat ons juist doorgaan... |
Wél een zinvolle bijdrage? Iedere bijdrage is zinvol........, ook al is het niet jouw overtuiging........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 21:54
|
|
|
|
Misschien een idee om jezelf eens te spiegelen? Is jouw levensstijl zonder zonde? Of wordt je dat weer vergeven? M.i doe je daar altijd wel makkelijk over? Ik heb het over een God van liefde, jij over een veroordelende God.......maar als je je zondes beleden hebt is het weer goed......klinkt mij wat makkelijk in de oren...... Is respect voor een andersdenkende medemens ook niet iets wat God van ons verlangt????? Oei, ik meng me weer in de discussie.........  | Ook voor jou geldt vind ik dat het buiten het onderwerp om gaat. Niemand is volmaakt en iedereen heeft Gods genade nodig. Maar de oplossing die jij voor staat is geen goede. Je ontkent nl. dat het zondig is, je bedekt het liever. Ik geloof daar niet in. Ik geloof in het belijden van zonde en vergeving ontvangen. Maar daar gaat eerst iets aan vooraf, nl. erkenning van zonde. En in mijn ogen blijft homoseksualiteit zonde. Niet alleen in mijn ogen, maar ook in de Bijbel wordt het ten sterkste veroordeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:22
|
|
|
|
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC  |
Cross,
Er wordt gemiddeld genomen beter en breder gediscussieerd dan in het verleden. Toen kwamen er vanuit de Groninger driehoek ook opmerkingen die persoonlijk en onprettig waren. Je mag het met Mieke eens zijn of niet maar als je op een christelijke site aarzelt of je wel durft vertellen dat je belijdenis hebt gedaan vanwege de toon en inhoud van eerdere reacties, dan is er met het discussiëren toen toch heel wat mis geweest. Misschien is een topic persoonlijk getinte bijdragen op reacties wel wat, dan vertroebelt het de discussie minder. Ik vind dit onderwerp over de homofiele medemens belangwekkend en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Zolang mensen het eigen standpunt niet als het enig exclusieve christelijke zien, is er niks aan de hand en kan iedereen ademhalen. CM is nu eenmaal een verzameling mensen uit een breed deel van christelijk Nederland. En mensen leren, net als jij: je bent ook milder in je oordeel geworden. Een van de leden van de driehoek is verdwenen en je ziet dat de discussie over het algemeen is verbeterd en over belangwekkende onderwerpen gaat. Nu mensen niet meteen worden platgeslaqen door een fanatieke enkeling, durven veel mannen en vrouwen mee te doen. Er is winst geboekt, ook doordat Chris zich wat actiever met de wijze van reageren op forum en groepschat bemoeit.
Thomas, voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 16 juli 2010, 22:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:23
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | blijkbaar niet...misschien een beetje digibeet? |
hoi,beste Griffin
Soms moet je, je wel een's van de DOMME houden, even kijken hoe er op gereageerd word. mijn dochter met haar V.U. studie lokt mij zo ook uit de Tent, en vind ik als haar moeder, zeer wijs, en daar kan je nog heel veel van LEREN!
niet mee eens? ik hoor er graag van, en bedankt dan. zoals het Lied is, als ik Zwak ben, dan ben ik sterk in HEM!!!
(nooit te jong of te oud om wat te Leren)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:29
|
|
|
|
|
Het ging toch over onaardig gedoe in chat en forum????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:31
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wél een zinvolle bijdrage? Iedere bijdrage is zinvol........, ook al is het niet jouw overtuiging........ | Iedere bijdrage is zinvol als men probeert zich op het onderwerp te concentreren. Niet als men algemene verwijten naar elkaar toe doet die totaal ongefundeerd zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:35
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Cross,
Er wordt gemiddeld genomen beter en breder gediscussieerd dan in het verleden. Toen kwamen er vanuit de Groninger driehoek ook opmerkingen die persoonlijk en onprettig waren. Je mag het met Mieke eens zijn of niet maar als je op een christelijke site aarzelt of je wel durft vertellen dat je belijdenis hebt gedaan vanwege de toon en inhoud van eerdere reacties, dan is er met het discussiëren toen toch heel wat mis geweest. Misschien is een topic persoonlijk getinte bijdragen op reacties wel wat, dan vertroebelt het de discussie minder. Ik vind dit onderwerp over de homofiele medemens belangwekkend en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Zolang mensen het eigen standpunt niet als het enig exclusieve christelijke zien, is er niks aan de hand en kan iedereen ademhalen. CM is nu eenmaal een verzameling mensen uit een breed deel van christelijk Nederland. En mensen leren, net als jij: je bent ook milder in je oordeel geworden. Een van de leden van de driehoek is verdwenen en je ziet dat de discussie over het algemeen is verbeterd en over belangwekkende onderwerpen gaat. Nu mensen niet meteen worden platgeslaqen door een fanatieke enkeling, durven veel mannen en vrouwen mee te doen. Er is winst geboekt, ook doordat Chris zich wat actiever met de wijze van reageren op forum en groepschat bemoeit.
Thomas, voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten. |
Ik sta ook open voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten. Waar het mij om gaat is, de laatste paar reacties gaan niet zozeer over het onderwerp, als wel over de persoon die iets zegt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:37
|
|
|
|
on topic blijven is een kunst, off topic gaan is een gave.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:40
|
|
|
|
on topic blijven is een kunst. off topic gaan is een gave.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:41
|
|
|
|
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC  |
hallllllooooooooo.......dit is een topic wat ik begonnen ben.....en ik vind het niet nodig hier een slot op te plaatsen.
ik vind het jammer dat enkelen op de man af spelen....
Als ik Carin's stukje lees over bijvoorbeeld de wetten die in Leviticus en andere bijbelboeken staan, waaruit duidelijk naar voren komt dat God een God van wetgeving is. Echter een wetgeving die wij niet meer hanteren.
Zoals ik daarop al reageerde, dat wij in deze tijd, van na het kruis, eigenlijk alleen nog maar gehoor geven aan de tien geboden. Kort samengevat....God Liefhebben en je naaste als jezelf.
Iedereen is het denk ik met mij eens dat God Liefhebben geen discussie is. Iedereen ziet ook dat je de dingen van je naaste niet af mag nemen. Zijn vrouw niet, zijn spullen niet, ook niet de dingen van een ander dusdanig begeren mag dat het je leven gaat beinvloeden ze toch te hebben.
Maar alle andere wetgevingen van het oude testament volgen wij niet.
Waarom dan wel, want dat merk ik in diverse vormen, wel de moeite en de zonde zien van een echtscheiding en homo's niet kunnen accpeteren, maar die zonde laten bestaan als zonde. En vanuit die gedachte, die ander met de vinger aanwijzen.
Wat is zonde eigenlijk.... Ik zie het altijd maar zo als je DOEL missen. God die een God wil zijn van relatie met ons. Die God die wil dat wij Hem liefhebben, die ons ook wil liefhebben. God die liefde heeft laten blijken door genadig te zijn voor ons. Vergeving wil geven, zodat wij ons doel missen, kunnen vergeten en kunnen gaan leven in Zijn genade en Liefde.
God die een doel met ons leven heeft, die ons wil gebruiken met Zijn plan met deze wereld. God die wil dat wij Christus weerspiegelen in deze wereld die DE weg kwijt is.
Als ik dan kijk welke dingen wij allemaal fout doen, dan verbaas ik mij iedere keer weer dat God mij wil leren, afstand te nemen van die fouten. God die mij vergeeft, zodat ik verder kan op Zijn weg. Allemaal leven we niet naar het beeld wat God ooit voor ogen had. Allemaal hebben we Jezus verlossing nodig om weer voor God te kunnen bestaan.
Waarom wordt dan soms de ene zonde groter beschouwd als de andere zonde. Heb ik erger gefaald, dan die iemand die eens vloekt, door te scheiden. Heeft die homo erger gefaald dan een moordenaar? Nee wij allen lopen ons doel mis, wij allen falen, in grote en kleine dingen. En voor alles is vergeving, welke ons gewoon wordt aangereikt. We hoeven het alleen maar te accepteren. Zodat we verder kunnen, Op de Weg die God met ons wil gaan.
Ook ik leef niet naar het beeld wat God ooit met de mens voorhad Ook een homo leeft niet naar het beeld wat God ooit met de mens voorhad. Allemaal leven we in een gevecht met onze innerlijke fouten, als God ons die fouten voorhoud en/of wij gaan zien dat wij falen. Allemaal leven wij in een gebroken wereld, in een gebroken gedachte wereld, in een gebroken gevoelsleven, in een gebroken verwachtingsleven. In een gebroken leven, waar soms geen plaats wordt gemaakt voor God in ons leven. Wij ondergaan dat leven, en zijn allen druk bezig met ons doel te missen, als we niet aan dat Kruis komen. Als we niet vergeving vragen.
Iemand die er in zijn leven achter komt dat hij/zij verlangens heeft die anders zijn dan een verlangen naar een man/vrouw relatie, ondergaat een vreselijk moeilijk stuk leven. Acceptatie die hij/zij graag zou zien, van zijn/haar ouders, van kerk, gemeenschap, vrienden. allemaal dingen waar hij/zij doorheen moet.
En ja, ik denk niet dat God, ooit bedoeld heeft dat de mens gevoelens krijgt voor de gelijke sexe. God schiep ons als man/vrouw met de bedoeling een vrouw/man verlangen te hebben. De zonde die in de wereld kwam doorbrak echter al God's goede bedoelingen. Er kwam ziekte, dood, mensen die geboren worden met gebreken, mensen die een ander verlangen hebben dan een andere sexe verlangen.
Moet ik dan blij zijn dat ik dat allemaal niet heb. Ik ben niet de perfecte man, maar ik ben dankbaar met wat God mij heeft gegeven. Maakt mij dat dan volmaakter als wat ik hier boven schreef. Oh nee, ook ik onderga dagelijks de dingen die fout gaan in de wereld.
Ben gescheiden, vergeet vaak God alleen lief te hebben boven alles, Ook naar mijn naasten toe faal ik.
Maar God is een God van liefde, genade en vergeving. Ik mag weten dat vergeving Zijn liefde is. En van daar uit wil ik graag, en kan ik zien dat alle mensen voor God waardevol zijn. Ook een homo, die ook gewoon mijn naaste is. Een door God geliefd kind.
In de bijbel staat inderdaad dat de sex-daad, het (sorry Carin) praktiseren van de sex van een homo, een niet gewilde actie is, in God's ogen.
Ook in het nieuwe testament spreekt God's woord hierover bij monde van bijvoorbeeld Paulus.
Maar Paulus sprak ook woorden dat een vrouw niet met ongedekt hoofd mocht bidden. Dat de vrouw zich niet gelijk een man mocht kleden en dergelijke. Waarom staan die dingen daar. Houden wij ons nog daaraan? Nee, dat doen wij ook niet allemaal, al zijn er die zich daar wel aan vasthouden. Waarom schreef Paulus die dingen, omdat hij niet wilde dat christenen zich gelijkvormig gedroegen als de mensen van die tijd die niet christenlijk waren. En daarmee bedoelde hij dat vrouwen in die tijd, die zich als hoeren gedroegen, zich dusdanig kleden en gedroegen. Daarom schreef Paulus dat vrouwen zich zodanig niet moesten gedragen, maar zich anders moesten opstellen, anders kleden, laten zien dat ze daar niet bijhoorde.
Als je de homo-scene van die tijd beziet, veelal afgebeeld op diverse Griekse kunst, zie je veel homofilie afgebeeld, veel mannen die het met mannen deden. Homo prostitutie was een bijna normale zaak in die tijd.
Maar een homo die een monogame relatie onderhoud met een ander, die liefheeft zoals een hetero liefheeft. Die ook christus in zijn leven heeft geaccepteert, waarom wordt die niet door ons christenen geaccepteerd en bezien als een broeder/zuster in Christus??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:48
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | Maar een homo die een monogame relatie onderhoud met een ander, die liefheeft zoals een hetero liefheeft. Die ook christus in zijn leven heeft geaccepteert, waarom wordt die niet door ons christenen geaccepteerd en bezien als een broeder/zuster in Christus?? | Het antwoord daarop is heel simpel. Het blijft dan met twee maten meten. Wat je bij de ene afkeurt zou je bij een homoseksueel goed moeten keuren. Bij een hetero zou je kunnen zeggen; geen seks voor het huwelijk, bij de homo niet. Bij de hetero zou je kunnen zeggen: geef niet toe aan je driften, bij een homo zeg je: ach je kan er niks aan doen. Bij de hetero zeg je: God bevrijdt je van je zonden, bij de homo zeg je: hier kan God je niet van bevrijden.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het antwoord daarop is heel simpel. Het blijft dan met twee maten meten. Wat je bij de ene afkeurt zou je bij een homoseksueel goed moeten keuren. Bij een hetero zou je kunnen zeggen; geen seks voor het huwelijk, bij de homo niet. Bij de hetero zou je kunnen zeggen: geef niet toe aan je driften, bij een homo zeg je: ach je kan er niks aan doen. Bij de hetero zeg je: God bevrijdt je van je zonden, bij de homo zeg je: hier kan God je niet van bevrijden....... |
Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.
Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:57
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Soms lees ik hier op cm( een christelijke site??!!) dat mensen waarden en normen nastreven.
Nu is mijn vraag hoe mensen het dan met hun geloof/waarden en normen kunnen rijmen om naar de gekste programma's te kijken en te gaan?
onder de knipoog van dat je het als een zogenaamde kwinkslag moet zien of niet jaloers moet zijn.
Jaloers ben ik in ieder geval niet als je je eigen te kijk zet in sommige programma's |
doe eens wat voorbeelden. Nu is het een invulling van wat bedoelt daniel??
Wat jij gek vind, vind ik misschien wel té gek. Jij vindt Lenette van Dongen dus zo raar dat je de humor er niet in ziet... nou ik lag dubbel.
Wat is te kijk zetten? Zelf spot is lef hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |