| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:34
|
|
|
|
|
Ga nu een lekker bakkie zetten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:41
|
|
|
|
| ANS681 schreef: | Ik ben verbaast hoeveel personen staan ingeschreven bij Christianmatch. Maar nog meer verbaast dat er zo weinig actieve reacties worden geplaatst. Blijkbaar zijn er veel mensen die heel veel profielen bekijken en nooit zelf een nadere stap maken. Om nog maar te zwijgen van de slechte respons op de ontvangen mail....
Dames, heren: alle relaties staan of vallen met de inspanning en de investering van de betrokken personen. Wil jij betrokken zijn: doe dan iets... | Het is natuurlijk gemakkelijk de bal terug te kaatsen en te vragen of jij je actief opstelt. Het is nog maar de eerste bijdrage aan het forum en eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren dat ik je in de chatbox gezien heb.
Maar even ingaan op je vraag. Ik denk dat verlegenheid best wel een rol speelt bij een aantal mensen. En ik kan je oproep daarom wel waarderen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:55
|
|
|
|
Of kunnen we concluderen dat mensen die de afwas met de hand doen aardiger zijn in de chat/forum dan mensen die een vaatwasser hebben. Afwassen met de hand is immers sociaal, een vaatwasser hebben is egocentrisch?! Bij afwas met de hand gaat het om het sociale gebeuren, het proces. Met de vaatwasser slechts om resultaat. Mensen was met de hand af, word je ook socialer in de chat of forum. Ff de machine aanzetten, zo terug......
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 17 juli 2010, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Of kunnen we concluderen dat mensen die de afwas met de hand doen aardiger zijn in de chat/forum dan mensen die een vaatwasser hebben. Afwassen met de hand is immers sociaal, een vaatwasser hebben is egocentrisch?! Bij afwas met de hand gaat het om het sociale gebeuren, het proces. Met de vaatwasser slechts om resultaat. Mensen was met de hand af, word je ook socialer in de chat of forum. Ff de machine aanzetten, zo terug...... |
aub wel serieuze dingen schrijven......en niet van die rare dingen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:09
|
|
|
|
ZINGA: Het gaat vandaag weer onweren dus the show go's on
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:12
|
|
|
|
zo ken ik ook verhalen chatuliem, over hetero's die kleine meisjes misbruiken, zodat ze op drie jarige leeftijd meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde volwassene; zij hobbelen vaak van pleeggezin naar pleeggezin, en kunnen zich niets voorstellen bij een liefdevolle God. als je het hebt over misbruik, dan komt dat bij hetero's even zo goed voor! dit geld zowel binnen als buiten de kerkelijke gemeente. ik weet zelfs van mannen die ín het kerkgebouw zelf, zelfs onder het gebed hun dochter betast hebben. dus ook dat is al geen verschil met jouw verhaal, zij het dan dat het binnen een man/"vrouw" verhouding valt. ook zijn er dames genoeg, die tegen de betaling van drugs hun lichaam geven, ook daarin zie ik eerlijk gezegt geen verschillen.
Maar de verhalen die ik ken over hetero-seksualiteit sterken mij in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. en hoe verantwoordelijk voel je je dan wanneer er een hetero in je gemeente naar het evangelie zit te luisteren? in hoeverre hebben hetero's "het beest" onder controle denk ik dan; er zijn immers voldoende uitspattingen gaande!
dus wanneer je de homofiele mens uit de gemeente wilt verstoten, verstoot dan ook de pedofiele mens en de heterofiele mens. en ga dan boven op je preekgestoelte staan, en breng het evangelie aan allen die onder je gehoor zitten.
immers is het evangelie voor de grootsten der zondaren, want die gezond zijn, hebben de medicijnmeester niet nodig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:16
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Of kunnen we concluderen dat mensen die de afwas met de hand doen aardiger zijn in de chat/forum dan mensen die een vaatwasser hebben. Afwassen met de hand is immers sociaal, een vaatwasser hebben is egocentrisch?! Bij afwas met de hand gaat het om het sociale gebeuren, het proces. Met de vaatwasser slechts om resultaat. Mensen was met de hand af, word je ook socialer in de chat of forum. Ff de machine aanzetten, zo terug...... |
Interessante hypothese. Proefje doen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:17
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | | tweestemmig en in canon, wedden, net zoals wij vroeger aan de afwas thuis......pfffffffffff |
tweestemmig? voor je buren hoop ik dat je niet bedoeld hard en vals.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:26
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | ZINGA: Het gaat vandaag weer onweren dus the show go's on  |
Oh ja??? Bedankt voor de tip ga direct de buienradar aanzetten euh bekijken.
Beetje lief zijn nu hè; niet alles vasthouden daar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:32
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het is pear. Pair is een setje/koppel/stel  |
Euh... dat wordt er ook bedoeld hé... t Is helaas niet te vertalen hé zo'n woordspeling.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KLEURENPR976
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:45
|
|
|
|
[EDIT: Deze persoonlijke aanval leverde je een ban op]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:45
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik ben een echte groninger, al spreek ik geen dialect , maar sommige woorden zijn zo vervormd dat een ander niet weet wat het is. Zo het woord "spaigelploatje".
Heb jij ook een bepaald woord wat alleen in jouw dialect voorkomt?
Wie weet wat ik met dat woord bedoel? |
Hoi CARIN
Wat grappig het woord "spaigelploatje". ik dacht = spiegelglas of spiegeleitje..vertel wat er mee bedoeld word? ik ben een Noord Hollander en daar is geen dialect = jammer de ALKMAAR'ders zijn KAASKOPPEN! en de Heemskerker's zijn HARDE Werker's! ik ben geboren en op getogen in HEEMSKERK. en woon nu al weer zo'n 36 Jaar in Heer-hu-go-waard............!!! Dag Carin, tot hoor-en's zeggen wij hier...bay - bay...en tot later...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:49
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | doe eens wat voorbeelden. Nu is het een invulling van wat bedoelt daniel??
Wat jij gek vind, vind ik misschien wel té gek. Jij vindt Lenette van Dongen dus zo raar dat je de humor er niet in ziet... nou ik lag dubbel.
Wat is te kijk zetten? Zelf spot is lef hebben. | Hoi Jonathan
Wat ik mijn stukje tot uitdrukking probeerde te brengen is dat ik in de reclame stukjes op tv van de bewuste vrouw dat mannen alleen maar seksisten en alleen maar aan seks seks en nog eens seks kunnen denken. En daar kan ik persoonlijk nu de humor eerlijk gezegd niet van inzien.
Ik hoop dat je hier wat mee kan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:54
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | hmm geef mij maar n neut |
of een Heerlijke Kopstoot, zeggen wij hier in ALKMAAR. Amsterdam en omstreken.
(lekker pieter zo'n NEUT he,,, ?)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:22
|
|
|
|
GEDACHTE __________
Leg een ruzie vandaag nog bij
Zoek een verwaarloosde vriendin op
Roep achterdocht een halt toe; leef in vertrouwen
Schrijf een liefde's brief
Deel iets kostbaars met elkaar, antwoord met gevoel
Steek iemand een hart onder de riem
Laat je genegenheid merken in woord of daad
Los een belofte in maak tijd vrij
Koester geen wrok, vergeef een vijand
Geef toe dat je er naast zat
Probeer begrip op te brengen
Steek de draak met jaloezie
Stel geen onmogelijke eisen
Denk eerst aan die ander
Wees vriendelijk, gevoelig en complimenteus
Tot slot: Lach eens wat vaker
Margaretha de Ruyter
Laatst aangepast door
|
MARGREET933
|
op dinsdag 20 juli 2010, 09:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:32
|
|
|
|
Meneer kleurenpr.... brrrr.....ik word altijd erg kortademig van uw bijdragen. moet altijd veel puffen en pffff'en Ik was net bijgekomen van uw vorige...... Ik had gister mensen gevraagd dergelijke meningen te negeren, doen alsof ze er niet staan. Maar u bent wel erg volhardend om op de man af te gaan. Ik vind het daarom even maar mijn taak te reageren, omdat ik dit topic begonnen ben, en er graag nog een hel tijd op verderga, zonder geruzie.
Als u gefrustreerd bent over de bijdragen van chatuliem, benader hem dan persoonlijk. Waarom hem uitmaken voor een bang gefrustreerd iemand. Erg jammer vind ik dit.
en verder heeft Chatuliem het helemaal niet over het feit dat een zoen aan een gelijke partner zonde is.
Beste Kleurenpr..... graag in uw bijdragen eens wat minder emotie, wat minder gehak, want op mij komt het over dat er veel boosheid en emotie achter ligt.
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IESJE369
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:38
|
|
|
|
Soms denk je de betekenis van een woord te weten. Zoals "link" in de negatieve betekenis van doortrapt, riskant of gevaarlijk. Kom je in Haarlem, heeft het ineens een heel positieve betekenis: leuk, knap. Bijvoorbeeld wanneer een kind zijn eerste stapjes zet, zegt men enthousiast: "Kijk eens wat link!"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:47
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Zinga, je hebt gelijk , in mijn enthousiasme voor dit onderwerp ben ik weleens te snel in mijn woorden. Sorry dat ik daarmee een lijn over gegaan ben, zo had ik het niet bedoeld! Waar ik mee zat en zit is dat sommigen onder ons dol zijn op bepaalde teksten in de bijbel en die niet in hun context gelaten wordt. ( zie mijn posting over Lev. ergens in het begin van dit topic). En je kunt natuurlijk mensen niet alleen beoordelen op een enkele tekst uit de bijbel , je moet òok naar ze omzien in liefde. Dus typisch gevalletje van en / en..... |
Carin; ik ben het geheel met je eens dat je teksten in hun context moet zien en teksten niet lukraak uit de bijbel moet plukken waarbij je andere teksten buiten beschouwing laat. Ik denk zelfs dat alles in de bijbel met elkaar in verband staat. Niet zo'n vreemde gedachte want het is alles Gods Woord natuurlijk.
Het punt is: hoe pas je welke teksten toe; hoe zijn ze bedoeld etc. Welke teksten gelden alleen voor Israël en welke zijn breder bedoeld? Wat wil God van ons? Hoe verlangt Hij dat wij leven?
Kennis van wat er in de bijbel geschreven staat is voor een christen uiterste noodzaak om je leven vorm te kunnen geven naar Gods maatstaven. In Hosea 4:6 staat: "Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis." Dat gebeurde Israël, maar het kan ook de christen(en) gebeuren. Het is mij bijna overkomen (heel ander en off-topic verhaal) en ik heb de bijbelstudie door nood gedreven opgepakt. Ik kwam tot de conclusie dat er heel veel in de bijbel (ook in het Nieuwe Testament) staat waarvan de gemiddelde christen nog nooit gehoord heeft. Ook ik werd daarin niet onderwezen. In veel kerken (van alle richtingen) vind ik het onderwijs beneden de maat.
En nu weer terug naar het topic. Ik, en anderen met mij, be- of veroordelen volgens mij niet de homofiele mens, maar de homosexuele daad. Die scheiding is in het begin van de discussie al gemaakt; daarom ervaren sommigen de discussie als "klinisch" denk ik.
Een mens met homosexuele gevoelens is niet zondiger dan welke andere mens dan ook. Terecht werd opgemerkt: "wie zonder zonde is werpe de 1e steen".
Jezus vertelt dat iedereen die het Koninkrijk der Hemelen wil binnengaan opnieuw geboren moet worden. Hier zijn geen uitzonderingen op.
Maar de discussie over: 'Hoe pas je de bijbel toe, en welke teksten gelden wel of niet voor de christen' gaat niet alleen over homofilie. Deze discussie overstijgt dit topic ruimschoots. Biedt wel stof voor een uitgebreid nieuw topic
Er is een grote groep homofiele mensen die ervoor kiest alleen te blijven omdat zij ervan overtuigd zijn dat een relatie met iemand van dezelfde sexe niet naar Gods wil is. Deze mensen bieden ongetwijfeld het hoofd aan een zware strijd; dat doen zij toch niet zo maar? Naar ik aanneem zijn zij pas na intensieve bijbelstudie tot deze keus gekomen. Waarmee ik wil zeggen dat de gedachte dat de homosexuele daad zonde is, niet persé voortkomt uit onbarmhartigheid of liefdeloosheid oid.
Ik ben het ook met je eens dat we naar elkaar, inclusief de homofiele mens, in liefde moeten omzien. En waarschijnlijk heb je gelijk dat de liefde vaak en in veel gevallen tekort schiet. Dus inderdaad en / en. Liefde en waarheid. Vermoedelijk falen we in beide.
GrZ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:48
|
|
|
|
Hallo lieve mensen ik had 3 dagen gratis dus mocht weer even onder jullie zijn. Het was gezellig maar ik ga weer !!!! Wie op de hoogte wil blijven van mijn doen en laten moeten mij maar toevoegen op hyves haha zoek maar op talithakumi en dan hyves dan een punt en dan nl . dan vind je me wel en anders ben ik vaak te vinden in het aqua van funkyfish. Ik wens jullie allemaal Gods zegen en heel veel geluk in de liefde want ja jullie verdienen allemaal een lieve wederhelft , dikke kus en knufff en ben er tot kwart over 6 vanavond dan lopen me 3 dagen af. veel liefs van talitha alias kumi
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:51
|
|
|
|
|
Wat word ik hier verdrietig van zeg.......kunnen we alsjeblieft mensen met een afwijkende mening(dan die van onszelf) ook in hun waarde laten?Suggestieve en vernederende opmerkingen kunnen erg kwetsen,laten we dat alsjeblieft niet meer doen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:53
|
|
|
|
| TALIET435 schreef: | Hallo lieve mensen ik had 3 dagen gratis dus mocht weer even onder jullie zijn. Het was gezellig maar ik ga weer !!!! Wie op de hoogte wil blijven van mijn doen en laten moeten mij maar toevoegen op hyves haha zoek maar op talithakumi en dan hyves dan een punt en dan nl . dan vind je me wel en anders ben ik vaak te vinden in het aqua van funkyfish. Ik wens jullie allemaal Gods zegen en heel veel geluk in de liefde want ja jullie verdienen allemaal een lieve wederhelft , dikke kus en knufff en ben er tot kwart over 6 vanavond dan lopen me 3 dagen af. veel liefs van talitha alias kumi |
he taliet,
Ik kende je maar drie dagen maar vind je een leuke gezellige meid. Jammer dat je hier weggaat. Wens jou en je verloofde all goeds toe en god's zegen. En misschien tot op hyves.
Groetjes Erika.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:53
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wanneer kun je spreken van geaardheid en wanneer van ontembare seksuele drift. In de praktijk is het moeilijk daar een onderscheid in aan te brengen. Het bestaat niet naast elkaar, het vloeit in elkaar over heb ik de indruk. Het úit de kast komen gaat bij veel homo's gepaard met promiscuiteit. Het bestaan van homo bars is iets wat een feit is. En daar speelt liefde totaal geen rol. Wat drijft een man om midden in de nacht met een wildvreemde seks te bedrijven? Is dat geaardheid of drift?
Maar de verhalen die ik ken over homoseksualiteit doet me juist sterken in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. Iets wat de persoon zelf overstijgt, of, zoals een homfiele dominee het zelf verwoordde, het beest in mij was niet meer te temmen. Wat doe je als, je dat beest loslaat in de gemeente? Als je weet van iemands achtergrond en als blijkt dat hij/zij dat beest niet onder controle heeft? Ik zou me verantwoordelijk voelen voor de schade die dan aangericht wordt. |
In de hetero scene zie ik in het uitgaanscircuit eigenlijk dezelfde dingen als jij beschrijft over de homo-scene. Meisjes die voor heel weinig materie sex hebben. Zoals Hannah al schreef, ook onder hetero's vinden 100% te veel misbruik plaats naar kinderen. Wat drijft die hetero die in het uitgaanscircuit sex heeft met een onbekende.
Dus om te zeggen dat dit hand in hand met homo's gaat, dat gaat er bij mij echt niet in. Bij een mens, die of hij nou homo of hetero is, gebeuren gelijke dingen, lusten die worden bevredigd zonder rekening te houden met een God die hier zijn afkeer van heeft.
Wat betreft het uit de kast komen, wat gepaard gaat met promiscuiteit, dat zie ik ook wel gebeuren, heb daar ook behoorlijk mijn vraagtekens bij.
Dat beeld blijft dan hangen, en vormt het beeld wat je dan hebt over homo's. Ik heb om die reden ook een stukje afkeer van homo parades waar ze mij niet zullen aantreffen. Ik begrijp aan een kant die parades wel, maar het sausje sex wat er overheen ligt hoeft van mij echt niet.
Maar ook onder homo-relaties is trouw en oprechtheid. Verhalen van de andere kant zijn altijd te vertellen. Verhalen zonder het beest in hen, zijn er genoeg.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:09
|
|
|
|
| TALIET435 schreef: | Hallo lieve mensen ik had 3 dagen gratis dus mocht weer even onder jullie zijn. Het was gezellig maar ik ga weer !!!! Wie op de hoogte wil blijven van mijn doen en laten moeten mij maar toevoegen op hyves haha zoek maar op talithakumi en dan hyves dan een punt en dan nl . dan vind je me wel en anders ben ik vaak te vinden in het aqua van funkyfish. Ik wens jullie allemaal Gods zegen en heel veel geluk in de liefde want ja jullie verdienen allemaal een lieve wederhelft , dikke kus en knufff en ben er tot kwart over 6 vanavond dan lopen me 3 dagen af. veel liefs van talitha alias kumi |
He Kumi, ga je nu al weer ?? Heb je amper aan kunnen spreken
Ik ga zeker een keer zoeken op hyves
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:28
|
|
|
|
Het ga je goed...
CU
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:29
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | He Kumi, ga je nu al weer ?? Heb je amper aan kunnen spreken
Ik ga zeker een keer zoeken op hyves |
ha crossy , tja je was er zelf nie haha maar je vind me vast wel op hyves ;)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | he taliet,
Ik kende je maar drie dagen maar vind je een leuke gezellige meid. Jammer dat je hier weggaat. Wens jou en je verloofde all goeds toe en god's zegen. En misschien tot op hyves.
Groetjes Erika. |
dank je wel!!! tot hyves !!! en jij ook Gods zegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TALIET435
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:32
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Het ga je goed...
CU |
dank je wel lepel!!! het ga jou ook goed !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:36
|
|
|
|
Vaya con Dios.
muisje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:52
|
|
|
|
Het ga je goed Taliet!We "zien" je vast snel weer
|
|
| Naar boven |
|
|