| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:18
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Dus ik ben lief, mooi en geweldig!
En jij vroeg je af waarom je me ook weer aardig vond  |
Dat vroeg ik mij af omdat je mij vaag noemde en natuurlijk is het overduidelijk waarom je leuk bent,duhhhh
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:20
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Dat vroeg ik mij af omdat je mij vaag noemde en natuurlijk is het overduidelijk waarom je leuk bent,duhhhh |
Hahaha...maar je bent wel grappig vaag, helpt dat???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:22
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Hahaha...maar je bent wel grappig vaag, helpt dat???  |
JA , HELPT ZEKER
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:24
|
|
|
|
Sssssssstt!
Volgens mij hoor ik geroep...

Ja hoor...tis men bedje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:26
|
|
|
|
Ik word ook al geroepen.....slaap lekker allemaal!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: dinsdag 20 juli 2010, 23:48
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Chatuliem, ik vind het geen vergelijking... Martha besteedde haar tijd aan het huis, de aandacht voor Jezus ging daarom aan haar voorbij...
Ik weet zeker dat Jonathan heel serieus en met zijn hart met het geloof bezig is, dus vandaar dat ik het niet te vergelijken vind. |
.
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op woensdag 9 februari 2011, 09:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 00:04
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | nou, het gaat weer goed met Jonathan, lang intens met hem gesproken! wat is het ook een bijzonder persoon,
 |
Gelukkig dat je me opgebeurd heb Ik zat me daar toch in een dip
dank je wel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 00:08
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Gelukkig dat je me opgebeurd heb Ik zat me daar toch in een dip
dank je wel |
slaap lekker lieve man!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 00:23
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Vraagje....zien jullie uit naar de Hemel? |
ik twijfel te vaak of ik er ooit kom...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:28
|
|
|
|
Zo.....de wekker riep me toch zeg....pfffff
Nog 2 keer mag ie ...en dan....... .....3 weken mag ie zijn mond houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:30
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | ik twijfel te vaak of ik er ooit kom... |
Wat maakt dat je twijfelt dan Jolan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:30
|
|
|
|
Nog 13 berichten......yeah....dan de 999 forum berichten gehaald
bijna 4000 bezoekers op mijn profiel...
Mooie getallen om mee af te sluiten op CM...... nog 1 wk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:36
|
|
|
|
Margreet is vandaag jarig!
HIERPERDEPIEP......HOERA
en ook natuurlijk voor alle andere jarigen vandaag..gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 07:39
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bij ons is een trekker ook een tractor |
Moeilijk dat Rotterdams hè ,Chatuliem poehoeeee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 08:40
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | 6 uur:smsje.....ben direkt klaarwakker,pokkehumeur......dr af,koffie.......en nog 3x koffie......helpt niet,dan maar weer op bed......helpt ook niet,heb nu een hoofd vol watten.....pffff en de kinderen vroegen steeds:gaan we nog wat leuks doen........leuks?watisdat?dochter is gevlucht(braaaaaaf kind),zoonlief houdt zich stil achter zn laptop.....eigenlijk zou ik nu naar de buuf of mn moeder moeten gaan en een vriendin wil vanavond een fles opentrekken maar ik wil NIET...... la me met rust......
ja "hij" is met vakantie,is het aan mijn humeur te merken? |
Goedemorgen Leanne,
En...hoe ben je vanochtend opgestaan? Fris en vrolijk?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 08:47
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Goedemorgen Leanne,
En...hoe ben je vanochtend opgestaan? Fris en vrolijk? |
Fris en fruitig dusssssss goeiemorgen!
Gisteravond waren er heftige onderwerpen in de chatbox en dan besef ik weer hoeveel ik heb om dankbaar voor te zijn........ Nu geniet ik van een bakje koffie,het uitzicht op mijn oase,de vogels en een lief mailtje van een vriendin......mooi begin van de dag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 09:55
|
|
|
|
GOEDEMORGEN ALLEMAAL
het zonnetje schijnt,een bakkie heerlijke koffie en..... een berg werk die ligt te wachten en waar ik vandaag dus echt mee aan de slag moet ttssss zin of geen zin het moet gebeuren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:07
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Ik moest gelijk aan jou denken Henk, waarom?? Hoop dat het nu goed met jou gaat.
Warme groet van Eva. |
je vraag soms aan iemand hoe gaat het met je dan woord er geandwoord van goed ,maar als je nog een keer vraag hoe gaat het werkelijk met je moet ik zegen het gaat beter en vertrouwen hebben dat het goed kom
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK030
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:12
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Druk herken ik wel maar vooral met mijzelf Waarom, oh waarom neem ik toch niet diezelfde tijd voor God? Straks verschijn ik voor Zijn troon en als Hij dan vraagt; wat heb je met de tijd gedaan die Ik je heb gegeven..........wordt en ben ik stil.
Maar tegelijk vind ik dat soort tijd doorbrengen ook erg moeilijk, hoe doe je dat? Telkens begin ik weer enthousiast aan het bijbel lezen, tot de offers en oorlogen eraan komen. Pfff.....ben zo blij dat ik dan in deze tijd leef en natuurlijk kan ik het overslaan,maar het staat ook weer niet voor niets in de bijbel. Hoe doen jullie dat, tijd doorbrengen met God? |
ik denk dat je niet druk om moet maken of je tijd genoeg gemaakt heb voor GOD .hij wil denk ik dat we tijd maken voor onze mede mensen en dat ze kunnen zien dat Hij in ons leef
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:18
|
|
|
|
Gaaaaaaaaaaaaaap
Eén goedemorgen
Tis hier bewolkt, maar dat mag de pret niet drukken!
Eerst ff een bakkie tut:

De sjokolaa bewaren we wel tot vanmiddag 
Vraagje: Mijn zoon heeft zo'n fase, hij heeft een geweldige Junglekamer met allemaal beesten en nu wil hij daar dus niet meer slapen omdat ie het eng vind...dat word dus aanpakken, maar niet zo veel centjes! Wie heeft er een idee om die kamer te veranderen op een manier dat het rust brengt maar niet zo veel kost
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 21 juli 2010, 10:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Bij ons is een trekker ook een tractor |
Ja, bij ons ook! Je kunt met ons echt alle kanten op
Behalve de goeie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 10:45
|
|
|
|
David? Heb je er nou spijt van of niet? Kan ik dat uit je posting opmaken?
Groet,
Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:16
|
|
|
|
Wat dachten jullie van de Vlamingen,
zij hebben het over kuisen. Wat zou dat toch kunnen betekenen? Ik weet het, maar ik laat jullie graag eerst raden wat het woorden kuisen in het Vlaams betekent.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:19
|
|
|
|
Ik zal je in het kort vertellen hoe ik dat aanpak Tess, het MIJN manier van hiermee omgaan, dus geen moeten..
Ik geef niet toe aan die fases, omdat ik vind dat kinderen moeten leren met dat soort angsten om te gaan! Neem nou bijvoorbeeld omweer, kan enorm beangstigend zijn voor een kind, maar zijn bedje is een veilige plek! En ik ben vlakbij, altijd! Zo ook een voor hem opeens (tijdelijk) enge kamer..hij slaapt er w.s. al lang in maar heeft ineens iets bedacht waardoor het niet meer veilig voelt? Waarom is dat dan? Wil hij grenzen verkennen ten opzichte van zijn angsten en jou reacties? Heeft ie iets gezien/gehoord dat hem bang heeft gemaakt? Zit er iets anders achter?
Ik zie in dit soort situaties een taak weggelegd voor moeders (of vaders indien aanwezig), en nee, niet de boel verbouwen..maar praten, luisteren en vooral duidelijk maken dat er niets kan gebeuren , het is immers zijn kamer? en als het een gevaarlijke kamer zou zijn, had hij die nooit van jou gekregen toch?
hoe klein ze ook bij mij waren, vertrouwen is iets wat ik altijd prefereer aan te leren dan meegaan in hun fantasiewereld.. het is makkelijker om de boel aan te passen, dat geef ik direct toe! Maar de uiteindelijke winst van vertrouwen voor je kind is zoveel meer belangrijk en neemt ie de rest van zijn leven mee!!
succes ermee!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:24
|
|
|
|
Beste Cm leden,
ik vind dat René en Elise Krijgsman prachtige liederen zingen. er zijn 2 liederen van hen waarbij ik steeds kippenvel krijg van ontroering: Kennen jullie onderstaande liederen? Ik ben benieuwd wat jullie van deze 2 liederen vinden.
Groeten van Paulus
Hierbij de 2 songteksten:
Als het leven soms pijn doet
Als het leven soms pijn doet en de storm gaat tekeer. in een tijd van moeite en verdriet. alsof de zon niet meer opkomt en het altijd donker blijft. en de ochtend het daglicht nooit meer ziet.
Refr: Juist op die momenten als het echt niet meer gaat laat me merken, laat me voelen dat U werkelijk bestaat. dat uw armen om me heen zijn en uw liefde mij omgeeft. dat ik zal zien, als ik terug kijk, dat U mij gedragen heeft.
Als ik kom met al mijn vragen met mijn twijfels en mijn pijn. met m'n angst en onveiligheid. dan lijkt de hemel soms van koper. geen gebed komt er doorheen en ik verstik in onzekerheid.
Refr: Juist op die momenten.....
Bridge: Heer, wilt U mij helpen als ik moe ben of verward. dat het geloof in mijn verstand ook zal leven in mijn hart.
Ik zal er voor jou zijn
Ik zal er voor jou zijn Kindje, jij hoort bij mij Ik wil dat je weet dat je veilig bent en dat je altijd beschermd zult zijn Ik bid echt dat God in jou Zijn plannen voltooien zal Hij wil zich aan jou openbaren omdat Hij zoveel van je houdt.
Verse 1 Jij bent door God zo uniek geschapen Heel jou wezen is door Hem bedacht En telkens voordat wij gaan slapen Dan bidden wij heel zacht Dat je dromen zult dromen die God je geeft Zodat je Hem echt kennen zal Wees gerust mijn kind, je wordt door Hem bemind Hij blijft altijd heel dicht bij jou.
Chorus
Verse 2 En wees niet bang dat je zult falen Jij bent groot in Gods koninkrijk Want ook jij hebt speciale gaven Waarmee je zegen van God verspreid Iedere keer als ik je geluidjes hoor En ‘k zie de lach op je gezicht Ervaar ik telkens weer; ‘dit wonder van de Heer Is echt gewild in ons gezin’.
Bridge Ik ben er voor jou in al jouw moeite en verdriet Wanneer je op je eigen benen moet gaan staan En weet dan heel diep in je hart dat ik altijd voor jou kies Jij bent gewild vanaf het begin Ik ben nooit ver bij jou vandaan.
Ik zal er voor jou zijn …
Tekst: Reni en Elisa Krijgsman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAULUS505
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:29
|
|
|
|
Beste Cm leden,
ik ga vanaf eind September de Alpha Cursus volgen. Ik vind dit best spannend. Wat is jullie ervaring met de Alpha Cursus? Hebben jullie deze al eens gevolgd? Hoe vinden / vonden jullie de Alpha Cursus?
Groeten van Paulus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:32
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Ik zal je in het kort vertellen hoe ik dat aanpak Tess, het MIJN manier van hiermee omgaan, dus geen moeten..
Ik geef niet toe aan die fases, omdat ik vind dat kinderen moeten leren met dat soort angsten om te gaan! Neem nou bijvoorbeeld omweer, kan enorm beangstigend zijn voor een kind, maar zijn bedje is een veilige plek! En ik ben vlakbij, altijd! Zo ook een voor hem opeens (tijdelijk) enge kamer..hij slaapt er w.s. al lang in maar heeft ineens iets bedacht waardoor het niet meer veilig voelt? Waarom is dat dan? Wil hij grenzen verkennen ten opzichte van zijn angsten en jou reacties? Heeft ie iets gezien/gehoord dat hem bang heeft gemaakt? Zit er iets anders achter?
Ik zie in dit soort situaties een taak weggelegd voor moeders (of vaders indien aanwezig), en nee, niet de boel verbouwen..maar praten, luisteren en vooral duidelijk maken dat er niets kan gebeuren , het is immers zijn kamer? en als het een gevaarlijke kamer zou zijn, had hij die nooit van jou gekregen toch?
hoe klein ze ook bij mij waren, vertrouwen is iets wat ik altijd prefereer aan te leren dan meegaan in hun fantasiewereld.. het is makkelijker om de boel aan te passen, dat geef ik direct toe! Maar de uiteindelijke winst van vertrouwen voor je kind is zoveel meer belangrijk en neemt ie de rest van zijn leven mee!!
succes ermee! |
helemaal met jou eens annemiek ik voeg er het volgende nog aan toe : als christen vertel je je kids over God en Zijn liefde en bescherming vertel dat de dieren door God geschapen zijn en hoe ze in vrede in het paradijs leefden.laat hem duidelijk alles in zijn kamertje bekijken en dat het dus maar plaatjes zijn (bv t behang) of alle knuffels op kleuterleeftijd lopen fantasie en werkelijkheid door elkaar zeg bv dat een leeuwenknuffel een sterk dier is die koning is over de andere dieren en dat ie dus goeie dingen doen. en dat als er bv enge dromen komen (angsten )hij kan vragen of Jezus in zijn dromen komt die kan dan alle enge dingen weghouden,zo bad mijn zoontje samen met mij voor het slapen gaan.en het heeft hem heel sterk gamaakt,zo zelfs dat ie aan zijn vriendjes getuigde dat als die een enge droom hadden gehad dat zij dan vast niet om de beschrming van Jezus gevraagd hadden. daarvoor zat ie bv erg in een stoere ridder periode en legde ie zijn speelgoedzwaarden in bed dan kon ie bv zich verdedigen tegen de boeven (had ie zelf bedacht,lol) nu bid hij nog steeds iedere avond om Jezus in zijn dromen en hij wordt over 3 mnd 11 ,hij heeft er een sterk geloof door verkregen
succes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:40
|
|
|
|
|
Rustdag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ASANTI087
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:40
|
|
|
|
je hebt een sterke wil, of niet Jonathan? Je eigen mens/gevoel/verlangen is iets wat sterk op kan spelen, het gaat een gevecht aan met het overgeven aan Gods verlangen. Wat een zegen dat je zondag Gods Geest kreeg. Dat mocht ervaren hoe heerlijk het is om die sterke wil los te laten, en hoe simpel het overgeven eigenlijk is.
Je zegt in je laatste bericht
[quote]wat dat betreft is het voor mij altijd, dat ik de vraag moet kunnen beantwoorden, zou ik hier met Jezus kunnen zijn, zou Hij mij hier kunnen ontmoeten? Of zou ik mij schamen dat ik mij daar bevind. [quote]
klopt het dat je nu nog sterk verstandelijk bezig bent? Je weet wat belangrijk is, je weet hoe je wilt geloven. Je weet wat God van je vraagt. Je wilt het allemaal goed doen, maar je beseft ook dat je eigenlijk totaal geen verstand hebt van de werkelijke wil van God.
Ik wil, ik moet, ik wil weten, ik wil doen... En dan de frustraties dat het toch niet goed voelt. Gods Geest die je verteld dat je toch niet op de goede weg zit. Heerlijk dat God je in de kerk liet ervaren hoe fijn het is om dat stukje 'ik' los te laten.
Ik weet zeker dat hoe meer je Gods Geest krijgt, hoe minder belangrijk jouw vraag wordt. Dan ben je automatisch aan het werk in Gods rijk. Dan heb je geen angst meer om dingen verkeerd te doen en verliest het verkeerde van het aardse rijk zijn aantrekkingskracht. Dan vind het het heerlijk om te bidden: Uw wil geschiede.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 11:46
|
|
|
|
ik herken de drukte maar ben me er zeer van bewust geworden toen de kids mij een spiegel voorhielden en zeiden je bent niet meer die blije mama die plezier met ons maakt,toen ben ik zo geschrokken dat ik daarna heel bewust opnieuw gekozen heb om tijd te maken en dan blijft het werk maar ff liggen als iemand nu een beroep op me doet trek ik de deur achter me dicht en dan kom ik mijn strijk s'avond wel weer tegen maar je moet er dan wel voor waken dat het in balans blijft dus je mag ook nee leren zeggen. ik ben toen ook de weekenden dat de kids bij mij waren gaan plannen met iets gezelligs voor de kids zodat ik niet alleen de zorgende en opvoedende en regelende mamie was .het vergt inspanning maar het resutaat is het zeker waard want als je aandacht aan je naast geeft,hetzij in je gezin of daarbuiten dan brengt God ook mensen op je pad die jou de aandacht geven als je t eens nodig hebt en dat kan dan soms uit zeer onverwachte hoek komen, dan ervaar je ook zelf Gods zegeningen die je ook zelf hebt uit mogen delen. dan denk ik aan de tekst hoe je behandelt wilt worden ,doe dat ook naar je naaste
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 21 juli 2010, 11:59
|
|
| Naar boven |
|
|