| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:52
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Ik ben bijna toe aan het boek; te druk om niet te bidden en bevrijd van banden ( zijn onderweg van bol)wie kent deze boeken en wat zijn je ervaringen?
Top of flop? |
Bevrijd van banden ken ik, goed en duidelijk boek.
Voor mij TOP!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 21 juli 2010, 23:57
|
|
|
|
In Duitsland is er de mogelijkheid voor mensen met een laag inkomen en bijstandsgerechtigden om een mini-job te nemen. 400 euro-jobs worden die ook wel genoemd.
het werkt als volgt: je kunt een baan nemen die maximaal 400 euro netto per maand opleverd. vind je een baan die bijvoorbeeld 8 euro per uur opleverd, mag je daar maximaal 50 uur per maand werken. Van wat je verdiend word een klein gedeelte ingehouden op je uitkering, als je die hebt, de rest is voor jezelf. daarnaast kom je hierdoor weer in een werkritme waardoor een normale baan meer in the picture komt.
voordeel voor de werkgever is dat netto ook bruto is. voordeel voor de economie is dat zwart werk een stuk minder interessant is.
dit systeem zou in nederland ook eens bekeken moeten worden, het werkt hier goed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:05
|
|
|
|
erg mooi zinga die van deep purple ,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:11
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Bedankt lieve mensen, ik houd jullie morgen op de hoogte! En ik hoop echt dat Mara mee terug naar huis mag, kan dr nog niet missen hoor!! |
Veel succes morgen Carin, ik zal aan je denken!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:11
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Heimwee....bekend woord voor mij , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde.
Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".
Waar dat vlagerige aan ligt? Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel. Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.
Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan? Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!
Kom, Here Jezus, KOM spoedig!! |
Hey Carin, weet je dat je eigenlijk alleen die goede daden hoeft te doen die God al voor je heeft klaargelegd? Relax! In ieder geval heeft Hij het voorwerk al voor je gedaan! Je hoeft ze alleen nog maar te vinden.... Efeziërs 2:10 Want zijn maaksel zijn wij, in Christus Jezus geschapen om goede werken te doen, die God tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:24
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Tja  | Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:26
|
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op woensdag 9 februari 2011, 09:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:28
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Dat heb je wel goed gezien Zinga, ik kan reageren op wat je schreef, maar ik vind het errrrg lastig om met jou te communiceren. Je hebt dit ook live met me meegemaakt en daarom lijkt het me soms gewoon verstandiger om te zwijgen.
Groetjes, Susannah |
Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.
En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat. Nou ja; voor mij geen folder iig.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:30
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren? |
maar die opmerking chat, (die van David bedoel ik) van dat het vooral voor de vrouw zou gelden in die tijd...naar mijn weten is er altijd een man bij betrokken anders wordt ontmaagding wel een hele lastige zaak..  het zal wel de rolverdeling geweest zijn toen, maar op mij komt het een beetje hypocriet over, alsof het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw was ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:36
|
|
|
|
Is het niet zo dat evangeliseren een gave is? Dat je moet bidden om duidelijkheid of het voor jou als taak weggelegd is?
Ik denk idd dat als je gaat evangeliseren zonder enige vorm van opleiding cq voorbereiding, dat het bij anderen (maar ook bij jezelf) een hoop kapot kan maken!! Evangeliseren kan heel confronterend zijn, mensen nemen geen blad voor de mond.
Ik vel géén oordeel over jouw kunnen Suus, maar maak de wereld van zending en evangeliseren al jaren van dichtbij mee..
vraag om wijsheid, bid voor de juiste weg...niet de therapeute kan je die wijzen maar alleen Hij!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:38
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Ja, en die vragen waren n.a.v. je eerdere reactie...die m.i. al beter buiten het forum om had kunnen gaan aangezien het weinig met het topic te maken had... |
na een herhaalde vraag van Jonathan had ik hetzelfde gedaan als Chat...hier werden toch de vragen gesteld? en hier werd toch ook om verduidelijking gevraagd?
zullen we gewoon leven en laten leven?? en dan nu weer ontopic gaan??
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op donderdag 22 juli 2010, 00:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLIE400
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:48
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.
En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat. Nou ja; voor mij geen folder iig. |
PFFFF kan dit soort "bemoedigingen en advies" niet per mail of zo? Vond het een interresant stuk voor forum maar door al die persoonlijke dingen die blijkbaar hoog zitten verstomt de hele discussie over het topic
Is ook maar mijn mening maar moest het even kwijt
willie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 00:52
|
|
|
|
Persoonlijk lijken me de uitjes met kinderen heel leuk. Het is er alleen nog nooit van gekomen om werkelijk er aan deel te nemen.(druk druk druk)
Ook voor de kinderen zelf lijkt het me prettig om met andere kinderen kennis te maken die ook (het merendeel) een van beide ouders missen.
Toch weten mijn kinderen niet van het bestaan van een datingsite af, en dat wilde ik ook graag zo houden. Ze zien CM wel eens voorbij flitsen als ik in de chatbox ben, maar weten niet beter of dat is een ander soort van msn.
Kinderen en datingsites passen niet bij elkaar vind ik, en daarom zijn de mensen met wie ik afspreek gewoon vrienden van msn, net zoals zij zelf hun vriendinnetje op msn spreken, en ook zelf daar langs gaan.
Wat mijn (oudste) kinderen wel weten is dat toen ik alleen kwam te staan, via internet contact heb gezocht met andere alleen staande ouders. Mocht ik dus ooit met een CM uitje met kids meegaan zal dit dus voor hen niet vreemd zijn, omdat deze uitjes niet gebaseerd zijn op het vinden van een partner, maar op de gezellige contacten van alleen staande ouders en kinderen onderling. (dat daar dan ook mensen zonder kinderen aanwezig zijn, is hartstikke leuk, maar daar kan ik toch niks aan doen )
En verder....en date via CM, daar wisten de kinderen niets van, want waarom zou je slapende kleine hondjes wakker maken?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 22 juli 2010, 00:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 02:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Sorry hoor, dat is vragen naar de bekende weg. In die tijd bestond het gewoon niet dat er seksualiteit voor het huwelijk was, dus waarom zou je dit nu anders moeten interpreteren? |
Hoe ga jij dit interpreteren dan ?? Stel dat iemand uit jouw gemeente, voor het huwelijk sex zou hebben, welke sanctie staat daar dan op, wat is jouw advies dan als voorganger aan de oudsten ??
We praten hier natuurlijk heel vaak over christenen die lid zijn van een gemeente, maar hoe staat het met een oudste, voorganger, diaken of dominee die sex voor het huwelijk zou hebben?? Wat moet je daar dan mee ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 02:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Hoe ga jij dit interpreteren dan ?? Stel dat iemand uit jouw gemeente, voor het huwelijk sex zou hebben, welke sanctie staat daar dan op, wat is jouw advies dan als voorganger aan de oudsten ??
We praten hier natuurlijk heel vaak over christenen die lid zijn van een gemeente, maar hoe staat het met een oudste, voorganger, diaken of dominee die sex voor het huwelijk zou hebben?? Wat moet je daar dan mee ??  |
Niks, want die zijn er niet zoveel, toch?
Thomas, de kerk gaat niet over de slaapkamer, dat is een zaak van de eigen verantwoordelijkheid.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 05:37
|
|
|
|
Jonathan,
Er staat ook ergens in de bijbel (Paulus zegt dat dan), van dat het leven voor hem Christus is en het sterven gewin.
Nou, ik laat het hier even bij, heb het erg druk nu. Ben aan het werk.
Laterz!!!!!
Shanita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:13
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Wat grappig; als ik je vriendelijk bemoedig krijg ik een vette sneer van je. Als ik eerlijk en opbouwende kritiek geef dan vind je het lastig communiceren en wil je niet antwoorden. Prima hoor, ik wil voortaan best jouw schrijven negeren, maar dan graag ook vice versa. Reageer dan liever ook niet meer op mij door mijn woorden uit zn verband te rukken en ermee aan de haal te gaan.
En ja; dit stukje bewijst overigens wel dat ik gelijk heb; de communicatie verloopt uitermate stroef en dat ligt niet aan mij. k Ben ook niet de enige bij wie het stroef gaat. Nou ja; voor mij geen folder iig. |
Heb ik iets gemist ??? Wanneer kreeg je van mij een 'vette sneer' ? Voor de duidelijkheid ik heb jouw schrijven niet genegeerd, maar er niet op gereageerd, omdat ik vaak niet goed weet hoe ik op een goede manier om kan gaan met wat je geschreven hebt. Het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen, maar ik zwijg liever als ik niet weet om te gaan met iemands schrijven, of jij dat nu bent of iemand anders. Die folder heeft niks met mij te maken, dus... Maar het gaat hier over evangelisatie dus als je 't goed vindt laat ik het hierbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:15
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | Is het niet zo dat evangeliseren een gave is? Dat je moet bidden om duidelijkheid of het voor jou als taak weggelegd is?
Ik denk idd dat als je gaat evangeliseren zonder enige vorm van opleiding cq voorbereiding, dat het bij anderen (maar ook bij jezelf) een hoop kapot kan maken!! Evangeliseren kan heel confronterend zijn, mensen nemen geen blad voor de mond.
Ik vel géén oordeel over jouw kunnen Suus, maar maak de wereld van zending en evangeliseren al jaren van dichtbij mee..
vraag om wijsheid, bid voor de juiste weg...niet de therapeute kan je die wijzen maar alleen Hij!! |
Ik geef je helemaal gelijk Marieke, heb er ook niks meer aan toe te voegen, vind dat je dit heel goed neerzet en hier heb ik dus echt wat aan... bedankt !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:16
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | na een herhaalde vraag van Jonathan had ik hetzelfde gedaan als Chat...hier werden toch de vragen gesteld? en hier werd toch ook om verduidelijking gevraagd?
zullen we gewoon leven en laten leven?? en dan nu weer ontopic gaan?? |
En voor meneer Chat.....Ik ben niet snel van mijn stuk hoor.
hm....on topic is niet veel gereageerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 07:36
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Sja, dat doe ik al heel lang... Ik wortel hier niet; heaven 's my home. Maar ik denk dat ik hier nog ben omdat er nog een taak te vervullen is. Die eerst afmaken dus, en dan durf ik naar huis. GrZing |
I'm only visiting this planet........ zou mijn gedachte eigenlijk moeten zijn. Made for Heaven......
| CARIN303 schreef: | Heimwee....bekend woord voor mij , moest vroeger altijd worden opgehaald van logeerpartijtjes omdat ik naar huis wilde. Heimwee naar de Hemel? Ja, maar wel met vlagen, nu even niet ,maar er zijn zeker dagen bij dat ik bid; Kom Here Jezus kom".
Waar dat vlagerige aan ligt? Aan mijn relatie met God, als ik het gevoel heb dat ik op de juiste weg zit, de goede dingen doe dan wordt ik bijna letterlijk opgelift naar de Hemel. Maar ben ik weer eens teveel met " me,mijself and I" bezig, doe ik dingen waar ik niet achter sta of waarvan ik weet dat God het niet goed vind.....laat dan de Hemel nog maar even wachten.
Erg eigenlijk hè, ik en jij, wij leven uit genade en door genade, waar komt dat prestatie gedrag dan toch vandaan? Dat ene stemmetje die maar in blijft fluisteren (en steeds harder bij mij ); je doet het niet goed genoeg voor God, wat doe je met je tijd? God is boos op je ,waar zijn je goede daden? ". En als ik dat bewust besef dan bid ik om bevrijding van die stem en......weg ie die!
Kom, Here Jezus, KOM spoedig!! |
Hand in hand met God wandelen is het mooiste om te doen....aan Zijn voeten de mooiste plaats om te zijn. Dan willen we niets anders. En toch stappen we er vandaan, gaan onze eigen weg. Als het aan het touwtje van God gebeurt......is het goed. Maar ook die lijn knippen we wel eens door. Ja en dan denken we er niet eens aan, dan moet de hemel wachten op onze thuiskomst aan de voeten van de Heer. Ik ben jaren los geweest van God's lijntje..... hoopte maar dat God voor mij het geduld soms kon bewaren. Gelukkig is God vol genade en geduld.
| MARIEKE897 schreef: | Heimwee naar de Hemel? ja, maar er volgt natuurlijk een maar!
Ik zie de Hemel als rust, begraven van de wereldse strijdbijl, oneindige liefde, vrede, aanbidding, Hem ontmoeten!!en wie kan daar nu niet naar verlangen?? (maar heb ook nog zo veel vragen over hoe het zal zijn daar, maar dat is misschien iets voor een ander topic)
Maarrrrrrrrr...ja..er zijn ook veel dingen die ik nog niet wil missen of nog wil meemaken hier op aarde..en dan heb ik het niet over materialistische dingen want die boeien me totaal niet!!
Ik wil mijn jongens graag op zien groeien, kijken wat voor jonge mannen het worden? Mn toekomstige schoondochters ooit nog leren kennen, en mn kleinkinderen nog in mn armen houden!
Ik zou nog graag eens onvoorwaardelijke liefde willen meemaken, iemand ontmoeten en uiteindelijk weten dat je daar oud mee gaat worden! Een rollator race houden in een bejaardenhuis? 
ik wil mijn ouders nog zien genieten van hun welverdiende pensioen, eindelijk tijd voor elkaar!!
ik wil, ik wil, ik wil...ja zo staat het er...ik weet het en het zijn inderdaad mijn wensen!! Maar ook weet ik en geloof en accepteer, dat niet mijn wil maar Zijn wil geschiede... |
Precies Marieke....dat heb ik nou ook. Wat jij nu hier schrijft...goh....t lijken mijn gedachten wel. Gister sprak ik iemand over deze dingen. Wat zijn mijn grootste wensen nog hier op aarde, werd er gevraagd.
Ja ook ik wil mijn kids nog volwassen en zelfstandig zien worden. En ik wil nog iemand ontmoeten, waar ik van kan zeggen....met haar wil ik oud worden, van haar houden, tegen haar kan ik JA zeggen, en dat ik weet dat het over 5jr nog goed is met haar, zonder dat me hoeven af te vragen.
Dat is echt iets voor mij .... rollator races in het bejaardenhuis. 
''meneer....meneer...u moet echt rustiger aan doen...denk aan uw hart.'' ''ja meisje......maar ik ben hier slechts op bezoek'' ''o....ik dacht even dat u hier woonde in het huis.....hm...u bent toch wél meneer Jonathan??.....waarom zegt u dan dat u hier op bezoek bent?'' ''mijn woonplaats is niet hier op aarde meisje, maar in de hemel is mijn plaats al gemaakt door Hem''....''nou en nu aan de kant...ik moet nog 6 trainingsrondjes "
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op donderdag 22 juli 2010, 07:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 09:40
|
|
|
|
|
't idee is goed, alleen zal het voor de NL overheid te simpel zijn, DUS wordt het hier niet ingevoerd.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:12
|
|
|
|
| MARIEKE897 schreef: | maar die opmerking chat, (die van David bedoel ik) van dat het vooral voor de vrouw zou gelden in die tijd...naar mijn weten is er altijd een man bij betrokken anders wordt ontmaagding wel een hele lastige zaak..  het zal wel de rolverdeling geweest zijn toen, maar op mij komt het een beetje hypocriet over, alsof het alleen de verantwoordelijkheid van de vrouw was ? |
deut 22:
13 Wanneer een man een vrouw huwt en na de echtelijke gemeenschap een afkeer van haar krijgt, 14 haar in opspraak brengt en haar een slechte naam bezorgt door te zeggen: Deze vrouw heb ik gehuwd, maar bij de echtelijke gemeenschap bevond ik, dat zij geen maagd was – 15 dan zullen de vader en de moeder van het meisje de bewijzen van de maagdelijkheid van het meisje nemen en tot de oudsten van de stad, naar de poort, brengen. 16 En de vader van het meisje zal tot de oudsten zeggen: Ik heb mijn dochter aan deze man tot vrouw gegeven, maar hij heeft een afkeer van haar gekregen, 17 en zie, hij brengt haar in opspraak door te zeggen: ik heb bevonden, dat uw dochter geen maagd was; maar dit zijn de bewijzen van de maagdelijkheid van mijn dochter. Daarbij zullen zij het kleed vóór de oudsten der stad uitspreiden. 18 Dan zullen de oudsten van die stad de man nemen, hem tuchtigen, 19 hem een boete van honderd zilverlingen opleggen en die aan de vader van het meisje geven – omdat hij een slechte naam aan een Israëlitische maagd bezorgd heeft; en zij zal hem tot vrouw zijn: hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft. 20 Maar indien deze beschuldiging waar is en de maagdelijkheid bij het meisje niet gevonden is, 21 dan zal men het meisje voor de ingang van het huis van haar vader brengen, en de mannen van haar stad zullen haar stenigen, zodat zij sterft – omdat zij een schanddaad in Israël gepleegd heeft door in het huis van haar vader ontucht te bedrijven. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen. 22 Wanneer een man betrapt wordt, terwijl hij gemeenschap heeft met een vrouw, die gehuwd is, dan zullen zij beiden sterven: de man, die met de vrouw gemeenschap gehad heeft, en ook de vrouw. Zo zult gij het kwaad uit Israël wegdoen. 23 Wanneer een man een meisje, dat nog maagd is en dat met iemand ondertrouwd is, in de stad ontmoet en gemeenschap met haar heeft, 24 dan zult gij hen beiden naar de poort van die stad brengen en hen stenigen, zodat zij sterven: het meisje, omdat zij in de stad niet om hulp geroepen heeft, en de man, omdat hij de vrouw van zijn naaste onteerd heeft. Zo zult gij het kwaad uit uw midden wegdoen. 25 Maar als de man het ondertrouwde meisje in het veld ontmoet, haar vastgrijpt en gemeenschap met haar heeft, dan zal alleen de man sterven, die gemeenschap met haar gehad heeft; 26 het meisje echter zult gij niets doen, aan het meisje kleeft geen zonde, waarop de doodstraf staat, want dit geval is hetzelfde als wanneer iemand zich tegen zijn naaste keert en hem om het leven brengt. 27 Want hij heeft haar in het veld ontmoet; het ondertrouwde meisje heeft om hulp geroepen, maar er was niemand, die haar te hulp kwam. 28 Wanneer een man een meisje ontmoet, dat nog maagd is en niet ondertrouwd, haar aangrijpt en gemeenschap met haar heeft, en zij worden betrapt – 29 dan zal de man, die bij haar gelegen heeft, aan de vader van het meisje vijftig zilverlingen geven, en zij zal hem tot vrouw zijn, omdat hij haar onteerd heeft; hij zal haar niet mogen wegzenden, zolang hij leeft. 30 Een man zal de vrouw van zijn vader niet nemen noch het dek van zijn vader opslaan.
* behoorlijk duidelijk, lijkt me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:19
|
|
|
|
Evangeliseren is wat je op diverse activiteiten kan ondernemen door te folderen, kinderwerk via poppenkast, liedjes zingen of door mime/drama het evangelie uitbeelden met een klein of groot groepje. Om alleen te werk te gaan en je kunt lekker schilderen op een bord zou ik zeggen een rebus te maken aan de hand van een zin Wie is Jezus voor jou? of Wat is jou doel in jou leven? en zo zullen wel meer leuke zinnen zijn. Mocht je belangstelling hebben dan kan je vragen naar Aart Elbertsen die doet 19 jaar straat evangelisatie en heeft al heel wat jong en oud die de hart voor evangelisatie wilde opdoen getraint zelf heb ik daar naar 3 jaar wel wat ervaring mee opgedaan en het is wel dat je geloof daarin wel versterkt. Zal je een link meegeven mocht je dat willen. Aart woont zelf in Oldebroek en de activiteiten is overal in NL als je een kijkje wil nemen hoe hij te werk gaat.
http://www.operation-rescue.org
Evangeliseren ja heeft mooie als niet mooie kanten dat durf ik wel te zeggen ga zo ongeveer 8 jaar mee de straat op en echt waar de meeste zullen je met de nek aankijken of je voor gek verklaren dat je dit doet en ja het brengt mensen tot ergenis toe of worden boos of vallen je aan. Heb ik 1x meegemaakt een dronkeman kwam zo op mij af stuiven omdat je liedjes op straat stond te zingen dat heeft mij wel bang gemaakt dit heeft 1 jaar geduurt voor ik de straat weer opdurfde dat was in 2008. Gelukkig heb mijn angst overwonnen en samen met de Here overwin je alle dingen en heb ik wel geleerd om met zn 2en of meer lliedjes te gaan zingen of door wat te gaan folderen 1x in de maand op straat. Je maakt natuurlijk ook leuke dingen mee en dat je een zaadje zaait en naar verloop de jaren hoort dat diegene tot geloof is gekomen Dat is wel weer mooi om zo tot getuige en een luisterd oor te zijn. Wat mooi Susanne dat je vrijwillig je hart voor evangelisatie wil en durft in te tzetten want de Oogst is zo groot en de honger is er wel naar alleen nog weinig arbeiders die nog durven om het evangelie naar derde te vertellen. In alle eenvoudigheid maar wel direct en radical, mensen zien het vaak aan je uitstraling en sommige kunnen dan daarom jaloers reageren en proberen je een hak te zetten of je dan boos gaat reageren of anders wat de boze wil dit altijd weer en lok je uit juist dan altijd belangrijk om je geduld te bewaren en te bidden je pantser van je Wapenrusting te sterken voor al die brande pijlen op je af komen. Samen met de Here Jezus ben je meer dan Overwinnaar.
Shalom,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARGREET933
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:21
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Hoi Margreet, Het antwoord was al gegeven hoor, het betekent CD. |
Oke, Carin=C.D wat leuk zeg. komt misschien, niet gezien door de drukte van gisteren was mijn VERJAARDAG en de Hitte. weer een jaartje ouder geworden op 21 Juli=gisteren geweest. Hieper-de-pieper-de piep hoera, in de GLORIA... Fijne dag. Margaretha.E.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:34
|
|
|
|
| SHANITA130 schreef: | David? Heb je er nou spijt van of niet? Kan ik dat uit je posting opmaken?
Groet,
Shanita |
ja en nee.
ja want het is een zonde en het bedroefd de heer. en nee at the time, want het was natuurlijk bevrediging van het vlees. (maar dat is ook fout, weet ik, maar probeer eerlijk antwoord te geven)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:36
|
|
|
|
hoi, gaarne wat gebed. ben ff afwezig geweest, want ik ben herstellende van een alcoholvergiftiging, bijna het loodje gelegd, erg geschrokken.
kon al moeilijk maat houden, maar deze keer ging het net over het randje.
God en mezelf beloofd niet meer te drinken, en heb me bij christelijke psycholoog aangemeld, om de eventuele oorzaak te achterhalen.
bid aub voor volledig herstel.
ty
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 11:40
|
|
|
|
er zijn mensen geroepen als evangelist ( efeze 4) maar iedereen heeft de verantwoording om:
1pet 3:
15 Maar heiligt de Christus in uw harten als Here, altijd bereid tot verantwoording aan al wie u rekenschap vraagt van de hoop, die in u is, doch met zachtmoedigheid en vreze, 16 en met een goed geweten, opdat bij al het kwaad, dat men van u spreekt, zij, die uw goede wandel in Christus smaden, beschaamd gemaakt worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:13
|
|
|
|
Vanochtend om 11.20 uur is Mara overleden. Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen. Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder. Bedankt voor jullie steun!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 22 juli 2010, 12:25
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Vanochtend om 11.20 uur is Mara overleden. Het is beter zo voor haar, er was eventueel nog een pijnbestrijdingstraject te gaan maar volgens de dierenarts zou dat een lijdensweg voor Mara betekenen. Ik heb haar 15 jaar gehad , het is een goede beslissing maar ben er wel verdrietig onder. Bedankt voor jullie steun! |
Jeutje meis, wat naar
Heel veel sterkte!
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|