ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:15

Hier mag je over van alles en nog wat praten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:15

Dit is dus bericht 1100.
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:17

Niet alle PKN kerken zegenen het in dat klopt. Als een kerk dat niet wil moeten zijn hier tegen protest aan tekenen. Arie Boomsma wil graag dat alle kerken homo huwelijk gaat in zegenen.
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:23

Had het idee bij dit liedje dat het niet echt er uit kwam weet niet hoe ik dat moet zeggen. Het Engelse taalgebruik ligt wat ingewikkeld op het laatste album van u2 vind ik
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:23

THOMAS968 schreef:
Nou, gezien jouw accent: Rotterdammers hebben een andere humor

Men\e\e\er

Ja?

In de Moaas ken je niet meer verzuipeeh

Nee?

Nee daar los je in op! Geeeintje meneer!

Mot jij es opletteh hoe goed je in de maaaas ken verzuipeh Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:27

WILLEMIJN232 schreef:
Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt......
Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....
Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:27

ANITA637 schreef:
Hallo lieve gelovige broeders en zusters
Ik wil vragen of jullie voor mij willen bidden .
ik voel me gebroken bid veel maar trek het niet meer alleen
weet niet meer wat te doen willen juliie om kracht en wijsheid bidden voor mij
ben 14 juni geopereerd 21 juni nog een keer op ic gelegen , relatie die op dat moment twee dagen daarna werd verbroken
ben nu herstellend thuis heb mijn oudste zoon een week thuis gehad hij is uitwonend ivm autisme maar voel nu de eenzaamheid
mijn hondje weggedaan naar assiel omdat ik he niet meer kon betalen , en niet meer rond kan komen maandelijks
hoop dat er velen zullen zijnen willen bidden voor kracht en genezing ik kan niet meer
mijn andere twee kinderen zijn ook uit huis een bij vader wonend en een pleeggezin
Ik zie zoveel fouten nu van mezelf ik ben in januarie bekeerd het ging nog nooit zo goed en nu ik dacht dat het zo zou blijven maar nu is het voor mij zo donker
aub bid voor mij gods zegen voor alllen die oprecht gelovig voor me bidden amen

Gelukkig ben je nu bewust van Gods liefde voor alle mensen, Anita. Nu je het zo moeilijk hebt kan je op Hem bouwen. Heb vertrouwen in Zijn vergevingsgezindheid en vergeef ook jezelf, Anita. Leef vanuit die wetenschap verder en geef je leven uit handen aan Hem die jou beter kent dan jij jezelf kent. Ik bid voor je dat alles ten goede zal keren.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:34

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb veel contact gehad met PKN. Heb de zondagsschool er gedaan, ben op mn vingers getikt toen ik het had over zonde....Als je niet over zonde kunt praten, kun je m.i. niet praten over een zinnig evangelie.

ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten.........
Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 7 augustus 2010, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:37

WILLEMIJN232 schreef:
Het doet mij zeer als je een kerk waar ik meelevend lid van ben en een heleboel kracht en zingeving uithaal gelijk betiteld als een kerk die een niet zinnig evangelie verkondigt......
Je kan daar andere mensen pijn mee doen Chatuliem, bedenk dat eens.....

Daar lezen sommige mensen voor het gemak overheen Willemijn .... Jammer dat de reacties die je dan krijgt zo onnadenkend en kwetsend kunnen zijn.
Misschien moet je de postings van sommige mensen maar naast je neerleggen en denken, tis zijn/haar mening maar ik wil daar niets mee doen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 22:38

Daarom vind ik onbevooroordeeld en onbevangen zijn belangrijk. Mensen hebben al snel de neiging om met 1 woord aan iets te doen koppelen. Graag zou ik dingen concreter dan willen zien. Dus geen melding van: Jij bent laks, nee beschrijf concreet het gedrag. Daarmee voorkom je dat je ander kwetst? Maar ja, Jezus kon ook hard zijn, hij riep dan huichelaars! Terwijl ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Maar Jezus kon ook alles doorzien.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:35

BEA505 schreef:
Eva dit had ik even nodig !

Mooi is dat om te horen Bea Knipoog smiley

Heel veel sterkte!

Liefs van Eva.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:35

WILLEMIJN232 schreef:
Hoort dit niet bij een ander topic?

Daarom heet het hier toch off-topic?

Thomas Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:39

THOMAS968 schreef:
Daarom heet het hier toch off-topic?

Thomas Knipoog smiley

Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:43

Zaterdag 7 augustus:

GEZEGENDE BAND!

JEZUS, laat Uw heerlijke tegenwoordigheid altijd bij ons zijn.

IK zal je geenszins begeven, IK zal je geenszins verlaten.
Er is op aarde geen enkele verbintenis, waarvan de band te vergelijken is met de band, die er bestaat tussen MIJ en de ziel, die MIJ liefheeft.
Die vriendschap is zo kostelijk, dat het elk voorstellingsvermogen te boven gaat.
Als hart, gedachten en wil opgaan in MIJ, ontstaat er een èènheid, waarvan allèèn degenen, die het ervaren, zich een voorstelling kunnen vormen - zij het slechts vaag.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:43

TESSYBEAR731 schreef:
Zal me zo worst wezen hoeveel postings ik heb, tis 7 van de 10 keer toch slap gel*** Boze smiley

Ja, ik zeg 7 van de 10...want ik geloof graag dat ik soms ook best iets zinvols plaats....

Zoals nu, als ik zeg dat sprinkhanen best te frituren zijn...mits je ze eerst even voorziet van een krokant korstje Engeltje smiley

nee, dat krokante korstje komt later, als je 'm eerst door dat beslagje hebt gesleept, weet je nog; beetje bloem, beetje melk, beetje zout, drupje olie...toch? en dan laat je 'm in het vet zakken......blubblubblub Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GEHOLI202

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:50

De band Sela gaat weer optreden in de maand september.
O.a. in Ede, Katwijk, Zwolle , Gorinchem en Bunschoten.

Misschien wel een ideetje om met een aantal CM'mers af te spreken? Als er interesse is dan verhuist dit topic ook naar de agenda. Ik ga 17 of 24 september(Katwijk of Bunschoten)

Even een voorproefje met de prachtige zang van Kinga Ban

http://www.youtube.com/watch?v=FDh-yoddZHc&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 23:55

ANITA637 schreef:
Hallo lieve gelovige broeders en zusters
Ik wil vragen of jullie voor mij willen bidden .
ik voel me gebroken bid veel maar trek het niet meer alleen
weet niet meer wat te doen willen juliie om kracht en wijsheid bidden voor mij
ben 14 juni geopereerd 21 juni nog een keer op ic gelegen , relatie die op dat moment twee dagen daarna werd verbroken
ben nu herstellend thuis heb mijn oudste zoon een week thuis gehad hij is uitwonend ivm autisme maar voel nu de eenzaamheid
mijn hondje weggedaan naar assiel omdat ik he niet meer kon betalen , en niet meer rond kan komen maandelijks
hoop dat er velen zullen zijnen willen bidden voor kracht en genezing ik kan niet meer
mijn andere twee kinderen zijn ook uit huis een bij vader wonend en een pleeggezin
Ik zie zoveel fouten nu van mezelf ik ben in januarie bekeerd het ging nog nooit zo goed en nu ik dacht dat het zo zou blijven maar nu is het voor mij zo donker
aub bid voor mij gods zegen voor alllen die oprecht gelovig voor me bidden amen

Lieve Anita:

GOD ziet jouw wanhoop, blijf bidden, ik bid ook voor jou, blijf het licht zien, wij bidden ook voor jouw in de Gebedsroom voor kracht, herstel
en moed, we doen dit anoniem en hopen dat je ook daar komt en met ons meebidt.

Veel liefs van Eva Knipoog smiley GOD houdt van jouw.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 00:17

Anita,

wat erg wat je nu doormaakt..
je zegt dat je bekeerd bent in Januari..je hebt Zijn liefde al mogen ervaren...
herinner je dat ..

God is liefde...Hij houdt van jou en is bij je..elke stap die je doet..Hij weet ervan..
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 00:56

Natuurlijk wil ik voor je bidden.
Heel veel sterkte en onthoud dat Hij altijd bij je is ook al voelt het soms even niet zo.
Gr. Willie
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 01:01

RICHARDRI464 schreef:
Niet alle PKN kerken zegenen het in dat klopt. Als een kerk dat niet wil moeten zijn hier tegen protest aan tekenen. Arie Boomsma wil graag dat alle kerken homo huwelijk gaat in zegenen.

wat de pkn formule betreft ben ik het met Piet eens, mocht het zo zijn dat er van die huwlijken worden afgesloten, laat ik me uitschrijven, als iedereen die het er niet mee eens is dat zou doen is het al gauw einde discussie, veroordelen de mens opzich mogen we niet, maar het hele gebeuren wel uitsluiten.
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 01:16

Van harte gefeliciteerd tess!!!

Geweldig voor je
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:13

Haa, dit topic had ik vorige week dus gemist. Ik las gisteren pas over je nieuwe huisje terwijl jullie de klussen al lang en breed aan t verdelen waren.
Is er niets meer voor mij te doen??!? Huilende smiley, smiley in tranen Leuke wandschildering Tess Smiley die vol vragen zit Lachende smiley met blinkend witte tanden Lachende smiley met blinkend witte tanden

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:13

He Willemijn, je had nummer 3900 gepost, gefeliciteerd, nog 100 en dan weer een super bonus.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:20

GEHOLI202 schreef:
De band Sela gaat weer optreden in de maand september.
O.a. in Ede, Katwijk, Zwolle , Gorinchem en Bunschoten.

Misschien wel een ideetje om met een aantal CM'mers af te spreken? Als er interesse is dan verhuist dit topic ook naar de agenda. Ik ga 17 of 24 september(Katwijk of Bunschoten)

Even een voorproefje met de prachtige zang van Kinga Ban

http://www.youtube.com/watch?v=FDh-yoddZHc&feature=related

Verwarrend die 2 Sela's... Dit is de Selah waar ik wel graag naar toe zou willen, 1 van mijn lievelingsnummers:

http://www.youtube.com/watch?v=gQzrqmcwg8o

GrZing
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:35

MIEKE364 schreef:
nee, dat krokante korstje komt later, als je 'm eerst door dat beslagje hebt gesleept, weet je nog; beetje bloem, beetje melk, beetje zout, drupje olie...toch? en dan laat je 'm in het vet zakken......blubblubblub Duiveltje smiley

Ja dat bedoelde ik...die van mij was de verkorte versie! Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 09:47

Anita, van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid!..
(en alle andere jarigen natuurlijk ook)

Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 10:21

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben lid van een PKN kerk en vind dat je er wat beledigend over doet.....Het hoeft jouw kerk niet te zijn maar om het nu gelijk niet zinnig te noemen.......jammer hoor

Ik voel het precies zoals jij Willemijn,
erg beledigend zelfs.

Gaan wij zo met elkaar om als christenen?

Soms snap ik het niet....er zijn zoveel geloven

Stel dat mijn ouders Katholiek, Ger Gem of een ander geloof hadden,
dan had ik dat geloof nu ook gehad.

Bij mij in de kerk is er een overeenstemming,
er mag nieteens getrouwd worden door mensen van het zelfde geslacht.
Ik voel me hier in de PKN kerk heel erg op mn gemak,
hier is nog naasten liefde, hebben ze nog wat voor elkaar over.
Dat is zo fijn...dat de Dominee en de gemeente zo meeleefd als je... je alleen voelt en verdriet hebt.
Ze er zijn voor je ...als je ze nodig hebt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 10:22

Het is zondag.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:07

WILLEMIJN232 schreef:
ik heb het er niet over wat jij er goed en fout in vindt, het gaat mij erover dat je er andere mensen pijn meedoet om er zo over te praten.........
Wat jij als niet zinvol ervaart kan voor een ander heel belangrijk zijn.... en omdat jij er toevallig een andere beleving bij hebt noem je het maar niet zinnig en doe je een ander pijn omdat die er wel veel verdieping en kracht uithaalt.....?

het gaat niet altijd om of wij mensen ons ''goed voelen''
niet alles hoeft met de mantel der liefde worden bedekt.
gad je in een gemeente van paulus gezeten, had je ZEKER een afwijzende reactie gehad, al dan niet uit de kerk gezet (1cor5).

als de Bijbel ZO DUIDELIJK tegen homoseksualiteit is, hoe kan je dan zo`n relatie zegenen in de kerk in Zijn naam, ik kan er echt niet Bij.
de kerk is geen gezellig teeclubje, waar iedereen zich goed moeten voelen, en waar de zonde niet besproken kan worden, waar er geen vermaning is.

als ik echt eerlijk ben, kan het me geen biet schelen dat mensen zich storen aan mijn opvatting, of andere die letterlijk deze zaken met de Bijbel in de hand kunnen weerleggen en afwijzen.

Paulus de apostelen en jezus zelf waren ok recht voor zn raap, in soms niet te misverstane woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 augustus 2010, 11:10

RICHARDRI464 schreef:
Daarom vind ik onbevooroordeeld en onbevangen zijn belangrijk. Mensen hebben al snel de neiging om met 1 woord aan iets te doen koppelen. Graag zou ik dingen concreter dan willen zien. Dus geen melding van: Jij bent laks, nee beschrijf concreet het gedrag. Daarmee voorkom je dat je ander kwetst? Maar ja, Jezus kon ook hard zijn, hij riep dan huichelaars! Terwijl ik daar zelf niet zo snel voor zou kiezen. Maar Jezus kon ook alles doorzien.

alweer een aanmerking op Jezus/God?

ga je nu vertellen dat Hij wel wat politiek correcter en liever kon zijn?
over welke Jezus hebben jullie het?
je eigen ingebeelde psychotherapeut in de hemel?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 ... 6194 Volgende
Pagina 1036 van 6194