ChristianMatch

Forum

Een nieuw huisje
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gebed
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:03

EVA685 schreef:
Aan de overkant nog wel Tes Knipoog smiley in je vertrouwde buurtje mag je dus blijven wonen, ja GOD is goed!

Gefeliciteerd en ik hoop dat je heel gelukkig daar mag worden.

liefs van Eva.

Thanks!

Ik moet zeggen dat ik me steeds meer ga verwonderen Verlegen lachende smiley

Heb al een heleboel hulp aangeboden gekregen, en van alle kanten krijg k alles toegeschoven..
Gister nog 20 dozen om in te kunnen pakken, met dank aan Pieter...nogmaals thanks Pietertje Knipoog smiley

Op 18 September hoop ik alles over te kunnen gaan brengen en heb dan nog wel hulp nodig natuurlijk! Dusss m/v.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ik ben de Heer dankbaar...omdat ik alles in Zijn handen mag leggen, en me keer op keer mag verwonderen over hoe Hij voorziet!
Willen jullie met me meedánken dit keer? Omdat we nooit klaar zullen zijn met onze dankbaarheid te tonen aan God...maar zeker alles mogen geven wat we hebben Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ALOUS961

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:04

PETRA883 schreef:
Hallo allemaal,

Ik ben hier al een tijdje lid en wil graag jullie mening ergens over weten.
Om maar met de deur in huis te vallen, ik heb in mijn profiel aangegeven dat ik een lichamelijke beperking heb t.g.v. een ongeval. Twijfelende smiley helaas.....

Nu zul je je afvragen dat is toch geen probleem. Nou dat is het wat mij betreft ook niet. Wat ik me nu na een aantal maanden afvroeg hoe andere mensen er tegen aan kijken om een relatie aan te gaan met iemand met een beperking.

Ik heb er voor gekozen om het er bij te zetten om dat ik daar eerlijk over wil zijn en niet in een situatie wile komen van: o ja tussen haakjes ik heb ook nog een beperking!
Daarnaast wil ik er ook niet over zwijgen en net doen of het er niet is want ondanks mijn beperking heb ik een heel actief leuk leven. Alleen zou het nog leuker kunnen worden met partner Lachende smiley

Ik ben benieuwd naar jullie reactie...

groeten

Petra

Beste Allemaal,

Lees net juullie reacties over wel/niet partner met lich. of geestelijke beperkingen.
Heb zelf 3 jaar geleden de kans gehad een relatie te krijgen met een man die Parkinson heeft.
Ik ken het verloop van de ziekte vanuit mn werk en ik wist van te voren: nooit wil ik met iemand een relatie die al deze ziekte heeft. Het is nl. onnoemlijk zwaar om dit te moeten aanzien en te verzorgen. de zwaarte wordt steeds meer.
Het is anders, vind ik, dat je elkaar wel trouw blijft als je al een relatie hebt en de partner wordt dan ziek.
Alhoewel ik niet wil en durf te oordelen over de partner die dan weggaat omdat het vooruitzicht te zwaar is. Het IS ook zwaar. Je ziet je partner steeds meer achteruit gaan en in velerlei opzichten heb je geen gedeeld leven samen.
Denk dat ik zelf niet weg zou gaan maar nogmaals, ga daar niet over oordelen.
Maar......niets is garantie en dat heb ik nu net weer meegemaakt:

Ontmoette 4 mnd. terug een man via deze site. Hebben elkaar ontmoet en afgelopen week kwam hij logeren (wonen eindje bij elkaar vandaan)

Tijdens de logerpartij , waar we het samen super hadden en heeeeeeeeeel gezellig, ontdekte ik toch wat afwijkend gedrag en kreeg het idee dat hij autische trekken heeft.

Toen ik gisteren uit mn werk kwam trof ik het huis leeg en was hij met de noorderzon vertrokken. En ondanks mn sms en voicemailoproep: geen antwoord.
Volgens een familielid die psychologe is . kan dit normaal gedrag zijn voor een autist. Ongewone acties zonder na te denken over de gevolgen.

Het doet enorm pijn, zo enorm pijn dat kan ik je niet vertellen. Je verwacht van een christen dat hij op zn minst uitleg geeft, maar helaas..

En geen antwoord krijgen op je oproep voelt als respectloos.

Voor mij komt dan ook de vraag boven: stel dat hij weer terugkomt , wat doe Ik dan. Weer in zee gaan en dit risico lopen???

Moet zeggen dat ik erg gek op m was geworden . En de avond ervoor had hij nog zijn moeder gebeld om te vertelllen over ons. Dus...het leek toch wel erg serieus allemaal.
Dus..durf ik het nog een keer aan?????? Durf ik het ooit met een ander aan die aangeeft dat hij autistische trekken heeft?? Ben bang van niet.
De ervaring heeft me geschaad, al denk ik natuurlijk terug aan de fijne momenten.

Het is nog erg vers natuurlijk nu, net gisteren

Lichamelijke beperkingen...het hangt er , wat mij betreft van af wat het is. Levensvernietigend of niet.

Heb zelf een heel licht heupprobleem waardoor ik niet fiets en ooit is een relatie uitgegaan doordat de vriend veel waarde hechtte aan het samen fietsen. Dat kan, ondanks alle overeenkomsten. Dus dan is ook de vraag: was het echte liefde?? Ja, denk het wel, maar je weet van te voren dat je een leven samen door gaat en trek je dat op den duur?? of gaat het steeds zwaardere wegen??

Hoe dan ook: geef aan wat je beperking is en geef ook aan wat je nog allemaal wel kan.

wijsheid en sterkte en geluk toegewenst lieve Petra en alle anderen die ergens last van hebben. Wie niet???? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:05

...

Laatst aangepast door
MARIO216
op donderdag 12 augustus 2010, 17:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:14

TESSYBEAR731 schreef:
Sja, t heet ook niet voor niets de "Afrikaanderwijk" Engeltje smiley Clown smiley

Tess, die op vakantie gaat naar Rotterdam omdat je daar werkelijk alles in een keer gehad hebt! Knipoog smiley

Veel culturen in ieder geval en nu maar hopen dat het verrijkend is. Donner is wel een geweldige boekhandel aan de Lijnbaan moet ik zeggen.

Thomas, open boek, leest nu Na de oorlog, wel meer dan duizend bladzijden, oeps
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:14

[quote=THOMAS968] wie een kind redt redt de hele wereldquote)

ja...helemaal mee eens...
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:32

VADER, daal nu met UW Geest neer:

Opwekking 463.

VADER, daal nu met UW Geest neer
op wie hopen op UW kracht.
Vader, ga genezend rond
heel hen die verwond
op UW liefde wachten.

VADER, U kunt ons genezen
daarom bidden wij tot U:
Kom en vul ons met UW vuur,
heel ons in dit uur
VADER, wij verwachten U.

Hoii Christianmatchvrienden:

Donderdagavond, weer 1 uurtje samen in de Gebedsroom, we danken en bidden daar voor alles wat GOD ons geeft, vooral ZIJN liefde.
We doen dit anoniem, tenzij we wel jullie namen mogen noemen, dan horen we dat graag!

Allereerst feliciteren wij de jarigen en wensen ze GODS Zegen toe.

Danken GOD ook dat er mensen zijn die een nieuw huisje hebben gekregen.

We bidden voor heelheid van de Schepping, de dieren die mishandelt worden, mensen die het niet meer zien zitten, helemaal op zijn,
herstel van operaties, zorgen om uitwonende kinderen, o.a. autisme,
epilepsie,enorme lange wachtlijsten, verbroken relaties, herstel daarin,
financiele problemen, chronische klachten, zekerheid van een vaste baan,
examens/tentamens, wat is er toch veel om voor te bidden, de nood is hoog.

Als je naar de chat gaat, rechtsonderin klikt dan zien we jullie Knipoog smiley

GODS Zegen voor iedereen
en warme groetjes van Martha en Eva. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
EVA685
op donderdag 12 augustus 2010, 15:34
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:54

GRACE585 schreef:
word je nu alergies van die melodie, Clown smiley

nee...'k wist niet dat de woorden uit de film Ciske de Rat kwamen...
mijn reactie klopte dus niet...kinderleed is onbeschrijvelijk triest
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 15:59

THOMAS968 schreef:
Hm, ik heb kort boven de Maas in Rotterdam gebivakkeerd, maar het deed toch behoorlijk Afrikaans aan hoor, meer Afrikaans dan op het Brabantse platteland. En een Brabander versta ik beter.

Thomas, hoe klinkt Fries met een zachte g?

Unne Fries mee unne zaachte G,
da kan niet war, da deeje ze allean in Broabaant en in Limburaggggg
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 16:24

ik wil je niet teleurstellen.
maar er staat in de bijbel dat de aarde in barensnood is en aan de vruchteloosheid is onderworpen.
heelheid komt er als de here jezus terugkomt.
we leven in een zondige wereld
arnold
als je wilt wil ik de plaatsen in de bijbel wel voor je opzoeken
arnold
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 16:47

Rammstein weet ik niet ik word er raar van in mijn hoofd en word er erg onrustig van dus ik zou er persoonlijk niet naar luisteren. Joe Schimmel (van http://www.goodfight.org is er ook niet erg lovend over maar goed ik zou ook over hem ook een video reportage van kunnen maken! Ik denk dat het wel goed is dat je de lyrics doorneemt waarover ze zingen.

Laatst aangepast door
RICHARDRI464
op donderdag 12 augustus 2010, 16:48
Naar boven

Auteur Bericht
RICHARDRI464

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 16:51

Naar ik begrepen heb is het van de kerk van de Gereformeerde Gemeente verboden om een tv in huis te hebben. Ik zelf vraag me ook wel af of het wel geoorloofd is. Het brengt je vaker verder van God dan naar God. Ik kijk weinig tv. We spenderen denk ik wel al met al heel veel tijd door met TV. En daardoor Evangeliseer je weer minder denk ik dan.

Maar op welke grondslag heeft deze kerk het verboden om een TV te nemen? Ik meende dat sommige strengere hervormde kerk het ook niet doen.
Naar boven

Auteur Bericht
BRAZEEVEL772

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 16:55

RICHARDRI464 schreef:
Naar ik begrepen heb is het van de kerk van de Gereformeerde Gemeente verboden om een tv in huis te hebben. Ik zelf vraag me ook wel af of het wel geoorloofd is. Het brengt je vaker verder van God dan naar God. Ik kijk weinig tv. We spenderen denk ik wel al met al heel veel tijd door met TV. En daardoor Evangeliseer je weer minder denk ik dan.

Maar op welke grondslag heeft deze kerk het verboden om een TV te nemen? Ik meende dat sommige strengere hervormde kerk het ook niet doen.

als je wat minder achter cm zit evangeliseer je misschien ook wat meer
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:20

ARNOLD765 schreef:
ik wil je niet teleurstellen.
maar er staat in de bijbel dat de aarde in barensnood is en aan de vruchteloosheid is onderworpen.
heelheid komt er als de here jezus terugkomt.
we leven in een zondige wereld
arnold
als je wilt wil ik de plaatsen in de bijbel wel voor je opzoeken
arnold

Ja, zo lust ik er nog wel een paar, Arnold. Dus laat Gods water maar over Gods akker stromen en zoek het maar uit. Dat is geen inhoud geven aan het christen zijn, he...
We zullen moeten redden wat er te redden valt en dat staat ook in de Bijbel.
We zullen het zout zijn en niet lauw. We zullen rechtvaardig zijn en barmhartig en we zullen ons ontfermen over wat zwak is en geen stem heeft, niet voor zichzelf kan opkomen.
Dat alles is tegen de natuurwetten, dat is helder maar wel de opdracht van Christus totdat Hij komt.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:21

EVA685 schreef:
Vanavond in de Gebedsroom besteden wij er aandacht aan Mieke, ook zal ik zelf ervoor bidden, vreselijk deze toestanden.

Dank je Eva, dat doet goed.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:23

BRAZEEVEL772 schreef:
als je wat minder achter cm zit evangeliseer je misschien ook wat meer

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:23

THOMAS968 schreef:
Precies, mannen denken en vrouwen denken alleen maar aan hebben.

Thomas, zal wel dekking moeten zoeken nu. Lachende smiley

Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ARNOLD765

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:24

wil natuurlijk niet zeggen dat we dan maar moeten aan rotzooien,tuurlijk niet.
maar heelheid komt pas als de heer terugkomt
dat blijft ook staan
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:27

ARNOLD765 schreef:
wil natuurlijk niet zeggen dat we dan maar moeten aan rotzooien,tuurlijk niet.
maar heelheid komt pas als de heer terugkomt
dat blijft ook staan

Dat neemt niet weg dat er voor mag worden gebeden, ook dat is een opdracht.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:27

RICHARDRI464 schreef:

Ook binnen de strengere tak van de hervormde kerk zijn er genoeg gezinnen zonder tv. Enkel is het daar geen verbod van de kerk maar doet men het uit eigen overtuiging..

Ik ben van mening dat je daarin zelf je verantwoording in hebt. Er is vreselijk veel bagger op tv, maar elke tv heeft een uitknop.
Tv mag niet, radio mag dan weer wel, internet is een grote discussie over gaande. Ik denk dat je bij alle drie zelf wel weet wat wel en niet kan.
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS166

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 17:58

RICHARDRI464 schreef:

! De zwaardere kerken waar ik oorspronkelijk ook uit kom, hebben het liever niet en hebben wel de wet... als je tv heb mag je niet trouwen en of dopen..
Dus idd verbieden ze het omdat heel duidelijk is dat er op de tv erg veel rommel komt.
Dus hun overtuiging is als "je werkelijk bekeerd" ben tot God heb je dat ding niet meer nodig..En leef je naar gods geboden zoals in de bijbel beschreven..Dit is natuurlijk voor iedereen anders uitlegbaar.(voordat er weer hele dicussies op gang komen)

Ik vind het een verregaande dicussie en ben van mening dat je zelf in de hand heb wat je wel of niet kijk en zeker voor je kinderen heel belangrijk is dat die knop er op zit..
Ook leef ik met de overtuiging dat God het zelf wel in je hart zal leggen wat goed of slecht is...
De bijbel is op vele manieren uitlegbaar en iedereen leest die op zijn of haar manier.
Moeten wij nu echt gaan discusieeren over wel of geen tv???Ik denk dat het belangrijk is dat we ons druk maken over het respect naar andere toe..
De ongelofelijke toename in geweld drugs e.d.

Idd wat brazee schijf laten we allemaar meer gaan evangeliseren.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 18:44

[quote=SUSANNAH475]Volgens mij wilde Miekjes285 van de lijst Tess... Knipoog smiley[/quot

ik ben er dinsdag afgehaald hoor suus... Knipoog smiley

groetjes Miekjes....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 18:45

Hoi Imre,

Ik reageer wat laat op je vraag en ondertussen ben je misschien al op retraite geweest. Dan ben ik weer benieuwd waar je naartoe ging en wat je er deed. Wat je ervaringen zijn.

De KRO heeft inderdaad goede programma's rond het kloosterleven gemaakt. Vele broeders en zusters die eraan bod kwamen ken ik persoonlijk en ze zijn op tv niet anders in het "echt". Als je zoekt op google naar Kruispunt en je klikt hier en daar wat dan vind je een berg aan informatie.

Sommige kloosters hebben ook een retraite-programma van enkele dagen. Ook nu weer kan je op google wat vinden: http://abdijen.startpagina.be/
of
http://klooster.startpagina.nl/

In de abdij van Zundert worden er ook eneagramdagen georganiseerd. Dat kan wel interessant zijn als je benieuwd bent naar jezelf. Ach, er zijn echt genoeg abdijen die iets te bieden hebben.

Ik ben echt benieuwd naar je ervaringen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
VANDAM845

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 18:54

ja,behappy,fijn om elkaar zo aan te kunnen vullen

Laatst aangepast door
VANDAM845
op maandag 27 december 2010, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 18:59

[quote=MIEKJES285]

Laatste wijziging vandaag hoor, zat ff niet op te letten!
Sus wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:00

Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom!
Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)

We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen.
Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas!
In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven...
Dus...vergeet je zwembroek niet!!

SV Simonshaven
Schuddebeursedijk 2A
3212 LS Simonshaven

Mensen die meegaan zijn:

Tessybear731 met 1 kind
Peacedove820 met 3 kids
Marianne129 (?) met 2 kids
Pearl (onder voorbehoud)
grace585(onder voorbehoud)
Emma803

Jonathan890 (onder voorbehoud)
Benny340

Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...

Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...

Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier...
Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij!
Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:01

TESSYBEAR731 schreef:
Het plan is om op 21 Augustus gezellig met zen allen een dagje strand te doen aan de Bernisse. Kids zijn ook welkom!
Een leuke aflsuiter van de zomervakantie! (Al is die hier dan al een week voorbij, maar ach...)

We zullen dan om 12.00 verzamelen op de parkeerplaats van S.V. Simonshaven en van daaruit gezamenlijk naar één van de strandjes lopen.
Het is de bedoeling dat iedereen een tas met eigen eten en drinken, en wat te spelen voor de kids meeneemt...toiletten zijn er wel redelijk schaars dus gooi voor de zekerheid een rol toiletpapier in je tas!
In het water is een afscheiding gemaakt voor de allerkleinsten zodat deze nooit te ver weg kunnen drijven...
Dus...vergeet je zwembroek niet!!

SV Simonshaven
Schuddebeursedijk 2A
3212 LS Simonshaven

Mensen die meegaan zijn:

Tessybear731 met 1 kind
Peacedove820 met 3 kids
Marianne129 (?) met 2 kids
Pearl (onder voorbehoud)
grace585(onder voorbehoud)
Emma803

Jonathan890 (onder voorbehoud)
Benny340

Behappy wil graag chauffeuren in de omgeving (vanaf Rotterdam CS)...dus iedereen die vervoer zoekt mag even een gil geven! (maar niet te hard, anders worden we niet vrolijk)...

Misschien willen jullie ook even een prikbord berichtje plaatsen? Hoe meer zielen hoe meer vreugd tenslotte...

Het word wel een heus vrouwen-dagje op deze manier...
Heel leuk natuurlijk, maar er mogen nog best een paar mannen bij!
Kom op mannen, waar blijven die aanmeldingen?

De aanmeldingen worden minder i.p.v. meer Twijfelende smiley
Wie gaat er nog gezellig mee?

En...Behappy, wil jij nog steeds chauffeuren??
Naar boven

Auteur Bericht
ANITA324

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:03

Verwijdert door mezelf Geschokte, onthutste smiley

Laatst aangepast door
ANITA324
op dinsdag 17 augustus 2010, 20:09
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:04

ANITA324 schreef:
Het spijt mij wel maar ik heb tijdens de Sneekweek iemand leren kennen. Verlegen lachende smiley Dus wil ik mij hierbij euh annuleren. Geschokte, onthutste smiley Ik hoop voor jullie dat je een gezellige avond mogen hebben. Knipoog smiley

Shalom,

Anita

Das nou nog es een goede reden Anita, zullen ze vast geen moeite mee hebben...

Veel geluk! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 12 augustus 2010, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:08

PIETER649 schreef:
kweenie Maris... neanderthalers is een uitgestorven taal toch?

Nee joh...hoor het nog dagelijks Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:10

Net een gigantische stapel pannekoeken gebakken!
Uk vind het wel leuk, men rug wat minder Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 12 augustus 2010, 19:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gebed
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 ... 6194 Volgende
Pagina 1064 van 6194