ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:21

Eén van die U2 nummers waar een geweldige boodschap in zit:

Pride (in the name of love)
http://www.youtube.com/watch?v=LHcP4MWABGY&playnext=1&videos=CLDuuC3-zck&feature=artistob
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:22

Na een uitvoerig gesprek met een stel pubers ben ik er uit!

Tegenwoordig is alles "Flex" Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:38

Flexwerk
Flexibel
Flex......................
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:40

FRANKT627 schreef:
Hoi Imre,

Ik reageer wat laat op je vraag en ondertussen ben je misschien al op retraite geweest. Dan ben ik weer benieuwd waar je naartoe ging en wat je er deed. Wat je ervaringen zijn.

De KRO heeft inderdaad goede programma's rond het kloosterleven gemaakt. Vele broeders en zusters die eraan bod kwamen ken ik persoonlijk en ze zijn op tv niet anders in het "echt". Als je zoekt op google naar Kruispunt en je klikt hier en daar wat dan vind je een berg aan informatie.

Sommige kloosters hebben ook een retraite-programma van enkele dagen. Ook nu weer kan je op google wat vinden: http://abdijen.startpagina.be/
of
http://klooster.startpagina.nl/

In de abdij van Zundert worden er ook eneagramdagen georganiseerd. Dat kan wel interessant zijn als je benieuwd bent naar jezelf. Ach, er zijn echt genoeg abdijen die iets te bieden hebben.

Ik ben echt benieuwd naar je ervaringen.

Frank

Hoi Frank,

Imre is geen lid meer he, dan kan je ook op het forum niet meer reageren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:45

Hopelijk jullie allemaal te zien op gebedsroom chat

Groeten van Katja. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BLOEMPJUH877

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:49

Heej ALOUS961,

Bedankt voor je reactie. Het laat mij zien dat je beter gelijk alle kaarten op tafel kan leggen wanneer je eventueel beperkingen hebt. Maar daarnaast lijkt het me ook erg belangrijk om van eventuele beperkingen geen hoofdzaak te maken. Je kan een ziekte hebben, maar daardoor BEN je niet de ziekte, het is een onderdeel van je, en het bepaalt misschien wel voor een deel hoe je bent, maar dat geldt ook voor je opvoeding, vrienden van vroeger (en nu) en nog veel meer.

Dat is in elk geval iets wat het voor mij (soms) minder groot maakt. Ik ben gewoon Christa, die toevallig Borderline heeft....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:52

PEACEDOVE820 schreef:
Hoi Frank,

Imre is geen lid meer he, dan kan je ook op het forum niet meer reageren Knipoog smiley

Potdorie vredesduif, dat had ik niet in de gaten. Verlegen lachende smiley

Nouja, dan moet hij maar terug lid worden want ik ben wel benieuwd wat hij ervan vond...

Zijn er eigenlijk nog andere Cm-ers die tussen de muren van een abdij wel eens de stilte opzoeken? Of is er iets dat hen weerhoud?

Dank je voor de info en vriendelijke groeten...

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:57

MARIO216 schreef:
Flexwerk
Flexibel
Flex......................

Flexa verf ?
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 19:57

TESSYBEAR731 schreef:
Net een gigantische stapel pannekoeken gebakken!
Uk vind het wel leuk, men rug wat minder Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Eet je die allemaal zelf op? Verraste, verbaasde smiley Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 20:02

ZINGA672 schreef:

Laat maar...................... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 20:15

ZINGA672 schreef:

Neuh! Geschokte, onthutste smiley

Die deel ik zaterdag uit aan de verjaardagsvisite van uk Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 20:16

PIETER649 schreef:
Flexa verf ?

Jah cool!

Ik dacht aan de tint "basalt" voor de ene muur, en de tint "donswit" voor de andere muren Engeltje smiley

offeh...is dat dan weer niet flex? Clown smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op donderdag 12 augustus 2010, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 20:23

TESSYBEAR731 schreef:
Jah cool!

Ik dacht aan de tint "basalt" voor de ene muur, en de tint "donswit" voor de andere muren Engeltje smiley

offeh...is dat dan weer niet flex? Clown smiley

vrij basaal eigenlijk
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 20:43

RICHARDRI464 schreef:
Naar ik begrepen heb is het van de kerk van de Gereformeerde Gemeente verboden om een tv in huis te hebben. Ik zelf vraag me ook wel af of het wel geoorloofd is. Het brengt je vaker verder van God dan naar God. Ik kijk weinig tv. We spenderen denk ik wel al met al heel veel tijd door met TV. En daardoor Evangeliseer je weer minder denk ik dan.

Maar op welke grondslag heeft deze kerk het verboden om een TV te nemen? Ik meende dat sommige strengere hervormde kerk het ook niet doen.

Ik vind de discussie wel/geen tv inmiddels achterhaald. Want wat is het verschil met internet? Ik ken mensen die uit principe (?) geen tv hebben, maar wel 'uitzending gemist' via internet kijken. Tja.....

Het verbaast mij dat er nog kerken zijn die het verbieden om een tv te hebben, terwijl ze de pc (internet) wel toestaan.

Je blijven bezinnen op de media in z'n algemeenheid, kan nooit kwaad natuurlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 21:12

Donderdag 12 augustus:

OMWEGEN!

het leven is niet gemakkelijk, MIJN kinderen.
De mens heeft er niet van gemaakt, wat de bedoeling van MIJN Vader was.
Wegen, die bedoeld waren als rechte paden, zijn door de mens tot omwegen en gevaarlijke wegen gemaakt, vol obstakels en stenen van moeilijkheden.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 21:13

Het is was heel inspirerend om met elkaar te bidden en te bemoedigen voor mede christenen hier. Ik was hier voor het eerst en bemoedig de mensen aan om vaker hier te komen. Gods zegen toegewenst.

Groeten van Katja.
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 21:37

GRACE585 schreef:
VAN HARTE TRIJNIE NOG VELE JAREN MET VEEL ZEGEN

Iedereen heel erg bedankt voor alle felicitaties , via forum , mail of sms .Heb een super leuke dag gehad . Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 22:12

HANNAH810 schreef:

gelukkig niet de hele dag op lijn 1 Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 22:20

RICHARDRI464 schreef:
Rammstein weet ik niet ik word er raar van in mijn hoofd en word er erg onrustig van dus ik zou er persoonlijk niet naar luisteren. Joe Schimmel (van http://www.goodfight.org is er ook niet erg lovend over maar goed ik zou ook over hem ook een video reportage van kunnen maken! Ik denk dat het wel goed is dat je de lyrics doorneemt waarover ze zingen.

de intentie van die site ontgaat mij ten enen male. wat ik er zo van zie is dat het:
1. een amerikaanse site is en DUS met een flinke korrel zout moet worden genomen.
2. uit voorgaande de conclusie mag worden getrokken dat geen enkele muziekstroming goed genoeg is voor christelijke (amerikaanse) luisteraars.
3. gelukkig ben ik niet verplicht om me aan het oordeel van deze site te houden.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 22:23

CARIEN982 schreef:
Unne Fries mee unne zaachte G,
da kan niet war, da deeje ze allean in Broabaant en in Limburaggggg

Nou het kan toch, Guus Meeuwis met zijn grootste hit en ik vind dat hij het best goed doet:

http://www.youtube.com/watch?v=YZ20XaZgga8&feature=related

Thomas, mooi vertaald ook...

http://www.youtube.com/watch?v=IaTS4s-_nJc&feature=related

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 12 augustus 2010, 22:37
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA883

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:08

Hallo allemaal,

Wat super leuk dat er nog zoveel mensen op gereageert hebben. ik had dat niet verwacht. ik moest even een fikse drempel over (niet echt handig in een rolstoel) maar ik begrijp wel dat er meer mensen zijn die hier mee rond liepen.

Ik ben blij met de vele eerlijke positieve reacties dat geeft de burger weer wat moed.... Knipoog smiley

heeft in ieder geval een stormloop op mijn profiel opgeleverd.

Ik weet niet meer wie het zij maar het is waar als je een beperking hebt is het lastig om via een dating site in contact te komen met anderen. ten diepste kun je niet op papier zetten wie je bent. maar dat geld trouwens voor iedereen. alleen schrikt dat woordje beperking zo vreselijk af. daar baal ik soms wel van.
ik heb er wel eens stiekum over gedacht om nog een profiel te maken zonder melding van beperking Verlegen lachende smiley kijken wat dan verschil is.....maar ik heb dat toch maar niet gedaan Engeltje smiley

Ik ben benieuwd of er nu ook nog mannen zijn die daadwerkelijk geintereseerd zijn er zelf ook over die drempel heen te stappen..... Verlegen lachende smiley

groetjes......

petra
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE129

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:17

THOMAS968 schreef:
Hm, ik heb kort boven de Maas in Rotterdam gebivakkeerd, maar het deed toch behoorlijk Afrikaans aan hoor, meer Afrikaans dan op het Brabantse platteland. En een Brabander versta ik beter.

Thomas, hoe klinkt Fries met een zachte g?

Hee Thomas,

die hedde ge van mij he, fries met ene zachte g
Naar boven

Auteur Bericht
PEACEDOVE820

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:17

PETRA883 schreef:
Hallo allemaal,

Wat super leuk dat er nog zoveel mensen op gereageert hebben. ik had dat niet verwacht. ik moest even een fikse drempel over (niet echt handig in een rolstoel) maar ik begrijp wel dat er meer mensen zijn die hier mee rond liepen.

Ik ben blij met de vele eerlijke positieve reacties dat geeft de burger weer wat moed.... Knipoog smiley

heeft in ieder geval een stormloop op mijn profiel opgeleverd.

Ik weet niet meer wie het zij maar het is waar als je een beperking hebt is het lastig om via een dating site in contact te komen met anderen. ten diepste kun je niet op papier zetten wie je bent. maar dat geld trouwens voor iedereen. alleen schrikt dat woordje beperking zo vreselijk af. daar baal ik soms wel van.
ik heb er wel eens stiekum over gedacht om nog een profiel te maken zonder melding van beperking Verlegen lachende smiley kijken wat dan verschil is.....maar ik heb dat toch maar niet gedaan Engeltje smiley

Ik ben benieuwd of er nu ook nog mannen zijn die daadwerkelijk geintereseerd zijn er zelf ook over die drempel heen te stappen..... Verlegen lachende smiley

groetjes......

petra

en 1 is al genoeg he Knipoog smiley
Komt vast wel goed je bent volgens mij een prachtmens!

Lieve Groet,
Peacedove
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA883

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:19

PEACEDOVE820 schreef:
en 1 is al genoeg he Knipoog smiley
Komt vast wel goed je bent volgens mij een prachtmens!

Lieve Groet,
Peacedove

1 is idd genoeg ja.....je weet nooit of ze in de rij gaan staan dan kan ik nog kiezen ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:38

WILLEMIJN232 schreef:
Boze smiley Smiley met dichtgeplakte mond Duiveltje smiley

CITAAT : Thomas zal nu wel dekking moeten zoeken...

Ja inderdaad, de dekking, de bedekking, de sluier over zijn persoonlijkheid is weggeworpen, wij zien nu zijn ware aard...

Thomas! Een ijzersterk verhaal van jou, hoe je schrijft over dat kind!

Nu de sluier, de bedekking, over jouw mooie persoonlijkheid is weggeworpen, zul je wel dekking moeten zoeken, nu je als loftuiting waarschijnlijk wel zeker, een onbeschrijfelijke berg bloemen toegeworpen zult krijgen,

waaronder - wegens een kortingsaktie - zeker ook enkele orchideeen.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:47

TESSYBEAR731 schreef:
Neuh! Geschokte, onthutste smiley

Die deel ik zaterdag uit aan de verjaardagsvisite van uk Knipoog smiley

Gefeliciteerd!Oh, nee, dat mag ik niet doen, dat is on topic!
sorry, sorry, sorry !
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:53

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 13 augustus 2010, 11:07
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: donderdag 12 augustus 2010, 23:59

SHANITA130 schreef:
Hoi,

Ik heb hier in dit topic gelezen dat homo's worden vergeleken met onder andere dieven.

Ik snap er niets van hoe iemand dát kan doen.

Goed lézen wát er staat:

Rom. 1
De schuld der heidenen en hun straf
18 Want toorn van God openbaart zich van de hemel over alle goddeloosheid en ongerechtigheid van mensen, die de waarheid in ongerechtigheid ten onder houden, 19 daarom dat hetgeen van God gekend kan worden in hen openbaar is, want God heeft het hun geopenbaard. 20 Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben. 21 Immers, hoewel zij God kenden, hebben zij Hem niet als God verheerlijkt of gedankt, maar hun overleggingen zijn op niets uitgelopen, en het is duister geworden in hun onverstandig hart. 22 Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, 23 en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren.
24 Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. 25 Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. 27 Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkander ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende en daardoor het welverdiende loon voor hun afdwaling in zichzelf ontvangende.
28 En daar zij het verwerpelijk achtten God te erkennen, heeft God hen overgegeven aan een verwerpelijk denken om te doen wat niet betaamt: 29 vervuld van allerlei onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid, vol nijd, moord, twist, list en kwaadaardigheid; 30 oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, hun ouders ongehoorzaam; 31 onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid. 32 Immers, hoewel zij de rechtseis van God kenden, namelijk, dat zij, die zulke dingen bedrijven, de dood verdienen, doen zij ze niet alleen zelf, maar schenken ook nog hun bijval aan wie ze bedrijven.

NBG-vertaling 1951

Nou, als ik bovenstaande bijbelstuk lees, dan lees ik dat het hier mensen betreft die vervuld zijn van onrechtvaardigheid, boosheid, hebzucht, slechtheid, nijd, twist, list kwaaraardigheid, oorblazers, lasteraars, haters van God, verwatenen, overmoedigen, grootsprekers, vindingrijk in het kwaad, onverstandig, onbestendig, zonder hart of barmhartigheid.

Ik snap niet hoe Homo's kunnen worden vergeleken met dingen die hierboven staan. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dat God hen heeft overgegeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuulijke omgang met de vrouw opgegeven en zijn in wellust voor elkander ontbrand.

Hier staat dus van dat de natuurlijke omgang is vervangen door de tegennatuurlijke. Dus er moet eerst een natuurlijk omgang zijn geweest.
Dat is iets heel anders dan dat iemand wordt geboren als homo.

Sommige christenen vinden dan maar dat die mensen die zo geboren zijn gewoon alleen moeten blijven en geen recht hebben op een gelukkig gezinsleven. en dat snap ik niet. Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

En dus de vergelijking die Richardri maakt van
: Nu weet ik niet precies wat dat precies is maar ik begrepen heb is dat mannen die het met mannen doen maar dan betaald. Maar goed deze mensen zullen dan niet de hemel in gaan. Als dat werkelijk zo is, dan is raar dat kerken homo huwelijk inzegent. Je zegent dieven ook niet in?

Richardri, je vergelijkt hier homo's met dieven, en omdat je ook romeinen hoofdstuk 1 aanhaalde neem ik als vanzelfsprekend aan ook met de rest wat er staat, zie hierboven.

Dit is werkelijk waar helemaal niet te geloven, hoe durf je???????????????, denk ik dan....

Er ís een verschil tussen mensen die als homo zijn geboren en mensen die het niet zijn, en de natuurlijke omgang hebben vervángen door de onnatuurlijke. Omdat ze op wellust uitzijn, en enkel op wellust. daar zit dan geen Liefde bij. Da's net zoiets als iemand die naar de hoeren gaat, daar zit helemaal geen liefde achter, enkel Lust.

Ik zelf, en dat is mijn mening, vind dat als twee homo's van elkaar houden het recht hebben om te trouwen cq samenwonen en een gezin te stichten. God is Rechtvaardig. En het is niet eerlijk als homo's dan maar hun hele leven eenzaam en alleen zouden moeten zijn. Dat is mijn mening. Want...zij zijn zo geboren ja, en dat zou daarom anders niet eerlijk zijn. Ook niet rechtvaardig dus, want zij kúnnen er niets aan doen, dat ze homo zijn.

Oke dan, ik ben arm geboren en dood ongelukkig, ik wil ook rijk gelukkig worden dan steel ik toch gewoon geld, ik heb toch ook recht om gelukkig te zijn.....tis toch zonde

God ziet het hart aan. En als homo's verder wel de vruchten van de geest hebben, zie Galaten, dan is het voor mij helemaal ok.

Ik laat het hierbij, anders wordt het helemaal zo lang.

Fijne dag!

Shanita.

Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 00:18

Hier een reactie van een TV loze Knipoog smiley
De kerk waar ik oorspronkelijk uit kom is een kerk waar men de TV, (maar ook open internet) verbied.

Zij doen dat vanwege de 'rommel' die de TV bied, en om de zogenaamde wereld gelijkvormigheid tegen te gaan.
Ze gaan er idd van uit dat je geen TV nodig hebt, en dat je die tijd beter kunt besteden in de dienst van God. (Waar overigens wel wat in zit)

Zo ben ik dus zonder TV opgegroeid, en in plaats daarvan speelden we buiten, deden we leuke dingen met elkaar, en was er tijd en aandacht voor elkaar.

Bij buurkinderen zag ik veel dat ouders alsmaar voor de TV hingen, weinig aandacht voor elkaar en de kinderen hadden etc.
Hierdoor zag ik in mij jonge jaren in de buurt verschillende huwelijke kapot gaan, wat me als kind al deed besluiten: voor mij geen TV.

Toen ik een tijdje uit huis was wilde mijn ex een TV, en die kwam er.
Het resultaat was wat ik in mijn kinderjaren had gezien bij anderen... De uitknop werd weinig gebruikt, en het gezamelijke leuke dingen doen werd steeds meer vervangen in TV kijken.
Na een aantal jaren heb ik de TV eruit gegooid en keerde de huiselijke gezelligheid langzaamaan terug.
Nu, na bijna 10 jaar zonder TV moet ik zeggen dat ik hem precies 0 keer heb gemist.

Ik wil niet zeggen dat er in mijn huis geen TV komt, maar zonder er principieel op tegen te zijn, zal ik hem maar zelden aanzetten.
Mijn kinderen kijken films, en ik weet wat ze zien, maar ze spelen vooral heel veel buiten, dat houd ze levendig en gezond....zo kan het dus ook

Laatst aangepast door
JOLAN931
op vrijdag 13 augustus 2010, 00:19
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 augustus 2010, 00:35

MIEKE364 schreef:
Dat neemt niet weg dat er voor mag worden gebeden, ook dat is een opdracht.

Heelheid van de Schepping,

het is momenteel bizar:

- branden bedreigen Moskou, stad met miljoenen inwoners, gaat nu iets beter, wegens regen.
- bruggen bij de rivier de Indus weggespoeld in India
- miljoenen mensen bedreigd door overstromingen in Pakistan
- overstromingen in Noord China
- overstromingen in Polen / Tsjechie / Duitland

Zo veel verschillende natuurrampen tegelijkertijd... op verschillende plaatsen, dat is voor mij met mijn 42 jaar, toch nieuw.

Goede en kwade mensen, hen treft hetzelfde lot... zo iets, zo staat het in Prediker. Wat is dan het nut, van het zich afzwoegen ten gunste van... ???

Miljoenen mensen binnen in Pakistan worden bedreigd door wassend water...
En miljarden mensen buiten Pakistan voelden zich bedreigd door wat er daar binnen gebeurde:

N.B. Pakistan is het land waar de Taliban opgeleid wordt... waar men bommen zou willen gooien, maar dat kan niet, Pakistan zou terugslaan met kernbommen... en nu is er eeen overstromingen waar vele miljoenen mensen last van hebben... en nu geeft de wereld noodhulp... en nu ???

Als het puur aan de mens ligt, dan creeert de mensheid 'recht en rechtvaardigheid' middels bommen, varierend van zelfmoordbom, bermbom tot kernbom. Maar dat is niet de oplossing. Dat gaat van agressieve haat tot alles dodende haat. Genesis schrijft al over hoe Lamech zich wreekte en... de zondvloed kwam.

Haat is niet de stem van God! Bij haat wreekt de mens zich, door onschuldigen te straffen. Haat leidt tot onrechtvaardigheid. Er is veel haat...

Proeven met rijst wezen uit: plak je op een potje rijst het woord 'haat', dan bederft het potje sneller... plak je op een potje rijst het woord 'liefde', dan blijft dat potje rijst langer goed. Wetenschappelijk is dus uitgetest, dat woorden van liefde, dus een kracht uitstralen die leidt tot behoud van de schepping.

De Stem van God is de Liefde. Liefde maakt heel.

Bidden om Heelheid in de Schepping is dus geen zinloze, maar juist een zinvolle daad. Woord en daad, zijn inderdaad eenheid. Bidt daarvoor en het zal beter gaan. Misschien niet direct, misschien niet overal. Maar als je goed kijkt, zie je, dat zelfs de wetenschap alreeds nu zegt dat het werkt,

waarom zou de atheistische, humanistische mens dan niet bidden?

En als de bijbel zegt dat het werkt,

waarom zou de christelijke mens dan niet bidden?
En als...

er zo veel nood is in de wereld,

waarom zou de atheistische en theistische mens dan niet samen bidden?

Samen bidden mag niet! Want dat is New Age! Dat komt als een duveltje uit een doosje als automatische reactie... zo heb ook ik het immers geleerd.

Samen bidden, doen we niet... want we hebben een goede reden, om het niet te doen... en het is ook wel makkelijk, want het past prima, bij onze luiheid...

Ja, er is een onderscheid, tussen de atheistische en de christelijke mens. De christen gelooft immers, dat opstanding uit de dood mogelijk is?! Met gepaste eerbied voor Hem en Zijn Woorden en Daden... !!! Dus dan bid je anders. Anders, maar dan toch nog steeds open voor iedereen. Immers, Wie opstond uit de dood, hield van alle soorten mensen, juist ook, van 'slechte' mensen... juist zij - en uw weet, daarmee bedoelen wij - 'ook wij' behoeven genezing, liefde, heelheid.

Samen bidden doen we WEL op CM
immers, iedereen mag vrij lid worden en meedoen

eigenlijk zijn het hier - even menselijk gesproken - best wel goede lui...

JULLIE DAN! ZIJN GOEDE LUI!
JULLIE want ik, heb alleen nog maar geschreven...
en nog niet meegebeden...

GOED DAT ER OP CM EEN GEBEDSROOM IS!

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op vrijdag 13 augustus 2010, 00:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 ... 6194 Volgende
Pagina 1065 van 6194