| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:52
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | rest mij nu dus de vraag of gebruikers van Fire-Fox ook problemen ondervinden, dat niet alle knopjes/emoticons/tekst opbouw goed funktioneren. Het lijkt er dus namelijk op dat web-sites geschreven worden voor IE gebruikers.....zucht...kunnen we niet alles van B.Gates afschaffen.
Moet nu ook weer een oplossing zoeken voor updates van XP-SP2 die niet meer gemaakt worden. Dus XP-SP3 maar installeren? Op mijn PC draait dat al, nu mijn laptop nog ...maar die heeft XP-media en de update naar SP3 kan ik niet vinden. Geen idee wat er gebeurt ...... Ach.....heb altijd nog een pc staan. Dus ga het gewoon doen. |
Heeeeeeeeeeeeeeeeeejjjjjjjjjjj....back in CM town?
Bij firefox kan ik gewoon alle maten lettertjes gebruiken, en de emoticons staan netjes naast mn typschermpje.... wat ik daarnaast nog een voordeel vind, is dat je bij het afsluiten van je pc de keus kan maken dat firefox alle geopende tabs onthoud en die dan ook netjes met één dubbelklikje weer voor je opent bij het opstarten
ook met andere dingen nog geen echte nadelen ondervonden, het is een verandeming ná IE!
Laatst aangepast door
|
MARIEKE897
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 10:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:54
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | | ik heb nu een 3-maanden abo genomen, gewoon voor de gezelligheid van het forum. |
*zucht*
@griffin; ik ben altijd vriendelijk zoals je weet; jij ook toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIEKE897
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 10:56
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | ook gij Brutus: 11 dagen zonder CM...nog nèt geen rekord...
 |
WB Jonathan, kan men nu al verheugen op je gedichten met een heeeeeeele andere inhoud..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:17
|
|
|
|
Zo ik ben er weer. Uitgeput en voldaan.

Uploaded with ImageShack.us Hoe ze het voor elkaar krijgen, dat als je je ogen maar tien minuutjes dicht doet ze meteen een fototoestel bij de hand hebben, is mij een raadsel.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 11:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zo ik ben er weer. Uitgeput en voldaan.

Uploaded with ImageShack.us Hoe ze het voor elkaar krijgen, dat als je je ogen maar tien minuutjes dicht doet ze meteen een fototoestel bij de hand hebben, is mij een raadsel. |
Jaja, kinderen zijn snel en slim! Heb je een goede en leuke week gehad?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | *zucht*
@griffin; ... jij ook toch?  |
wanneer dan? ´k heb daar geen reden voor 
(en nu weer on-topic, verdulleme!)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:31
|
|
|
|
Ik denk eerder dat de leiding hier veranwoordelijk voor was, maar hoe kan je nu het beste een worm uitbeelden????

Uploaded with ImageShack.us
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GEHOLI202
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:32
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dan is wat ik nu op de radio hoor ('knocking on Heaven's door, Guns&Roses) helemáál fout, volgens sommigen.
't is verdikkie gewoon een goeie plaat, net als zoveel andere platen (ja, ook van Queen en Rammstein). waarom moet er toch altijd wat achter gezocht worden?
* Z U C H T * |
Er moet niks Griffin, het mag.
Onderzoek alles, behoud het goede en vermijd elk kwaad, in welke vorm het zich ook voordoet. (1 tess.5)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:32
|
|
|
|
Naast het nummer 'Jesus' (album: Queen I, 1973) heeft Queen ook het nummer 'Mustapha' (album: Jazz, 1978) geschreven.
hierin komt de volgende regel voor:
'Allah, we'll pray for you', in diverse settings.
mag ik hier (ook niet) naar luisteren?
het nummer wordt overigens gevolgd door juweeltjes als 'Fat bottomed girls' ( ), 'jealousy' en 'in only seven days' 
(beide cd's staan hier in de kast, gebroederlijk naast de cd 'Beter-Uit Gospel Choice'. en ze bijten mekaar niet!)
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 14:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hé Zing, een enneagram cursus doen is niet een leegte opvullen hoor. Het is trachten iets over jezelf te weten te komen. Wat is er mis met meditiaties. Het zijn net die meditaties die je kunnen behoeden tot het hebben van gedachten die je weghouden van God.
We moeten alles zelf doen en dat staat haaks op het evangelie. We krijgen net het evangelie aangereikt om ernaar te leven. Dus we moeten wel iets doen met dat evangelie of aan de hand van het evangelie. Dat staat net niet haaks op het evangelie. Natuurlijk moeten we ons laten leiden door de Heilige Geest. Misschien kan de meditaties ons daar wel bij helpen. Niet in dialoog gaan met de "slechte" gedachten die door ons hoofd spoken zodat we vrij zijn om Zijn stem te horen.
Enneagram cursussen, icoon schilderen (in de abdij van Tongerlo, bijvoorbeeld) het zijn slechts enkele voorbeelden die ik wilde opsommen die sommige abdijen aanbieden. Dit kan je relatie tot of met God verbeteren of verhelderen. Iets over jezelf leren is meestal erg moeilijk. Net zoals de stilte in een abdij heel confronterend kan zijn. Want in de stilte wordt je met jezelf geconfronteerd. En neem van me aan (als ex-kloosterling) dat deze confrontatie de ergste is. De stilte is de grote opruimer van de ziel, zei ooit eens een heilige wiens naam ik vergeten ben.
Frank |
Uit de filosofiën rondom het enneagram maak ik op dat onder ‘God’ je 'ware zelf' wordt verstaan. Zie onderstaand citaat:
"Deze onvrede kan ons motiveren tot een spirituele zoektocht: ‘er is toch meer tussen hemel en aarde dan dit ... lijden’. Ons “ware zelf” zegt ons dat het anders kan. Maar ook contact krijgen met onze essentie, onze goddelijke kern, kan moeizaam gaan, want daarvoor moeten we ons valse zelf, ons ego, onze overlevingsmechanismen, loslaten, en dat willen we niet. We verwarren ons valse zelf met ons ware zelf en denken dat we met het loslaten van ons ego onze essentie kwijt raken, terwijl we die juist kunnen winnen. Het dreigende verlies van ons (valse) zelf is beangstigend. Dat is een blokkade die staat tussen het ego en het ware zelf. ‘It’s the obstacle that stands between me and God’"
Het werken met enneagrammen is een je richten op jezelf en door middel van onder andere meditatietechnieken, jezelf bevrijden van bepaalde gedragingen.
Waarom zou je van psychologische theoriën (Jung nog wel!) of spirituele filosofiën (die ook bedacht zijn door mensen) gebruik maken als je de Enige Ware God om raad kunt vragen? De Schepper van hemel en aarde, die ons volkomen doorgrondt (Psalm 139) en ons beter kent dan wij onszelf kennen. Die God wil ons door Zijn Heilige Geest alle dingen leren die wij voor dit leven nodig hebben en Hij maakt geen fouten.
Enneagrammen worden in spirituele contexten die niet christelijk zijn gebruikt, waarvan onderstaand citaat een bedenkelijk staaltje weggeeft.
"Het opwekken van en werken met energieën die geproduceerd worden door stress kan bevorderend zijn voor de psychische ontwikkeling. Zo zou de angstige ZES bij volle maan kunnen mediteren op de locale begraafplaats en zou de trotse TWEE zijn ik terug kunnen vinden door veel vloeren te schrobben. De teruggetrokken VIJF zou uitgedaagd kunnen worden om in het centrum van de belangstelling te improviseren op onverwachte situaties."
GrZing!
(citaten zijn uit een lezing van Helen Palmer)
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 11:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:41
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Zo ik ben er weer. Uitgeput en voldaan.

Uploaded with ImageShack.us Hoe ze het voor elkaar krijgen, dat als je je ogen maar tien minuutjes dicht doet ze meteen een fototoestel bij de hand hebben, is mij een raadsel. |
10 seconden had vast ook al lang genoeg geweest hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:42
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk eerder dat de leiding hier veranwoordelijk voor was, maar hoe kan je nu het beste een worm uitbeelden????

Uploaded with ImageShack.us |
Ik was al even bang dat je dronken op de vloer lag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:47
|
|
|
|
Samen in gebed
Je hoeft geen enkel kind van God te vertellen dat hij niet zonder persoonlijk gebed kan. Zoals een pasgeboren baby op het moment van zijn geboorte begint te huilen, zo begint de gelovige vanaf de dag van zijn nieuwe geboorte te bidden. Dat is een van de eerste uitingen van het nieuwe leven dat hij nu bezit. In het gebedsleven van een christen mogen geen onderbrekingen voorkomen. Het is immers de uitdrukking van zijn afhankelijkheid van God en van zijn vertrouwen in de Vader. Als hij zich moet dwingen om te gaan bidden; als zijn gesprek met God zelden, formeel, droog en inhoudsloos wordt, zijn dat ziektesymptomen van zijn innerlijke leven die hij onverwijld tot op de bodem moet gaan onderzoeken.
Bij onze Here Jezus Christus waren er nooit zulke onderbrekingen. Tijdens Zijn leven als mens op aarde was hij “steeds in gebed”. Nooit verliet Hij het fundament van afhankelijkheid en gehoorzaamheid. Nooit wankelde Zijn vertrouwen op God dat Hem “van de moederschoot aan” karakteriseerde. Met iedere hartslag leeft Hij in volkomen gemeenschap met God en Zijn gedachten, belangen en raadsbesluiten. Noch de wereld, noch de zonde waren in staat om van buiten af het vlekkeloze heiligdom van Zijn hart binnen te dringen. Door zo’n hartsgesteldheid was bidden een behoefte voor Hem, een bron van vrede en vreugde, een voorsmaak van zijn huidige bezigheid als Hogepriester in de hemel.
Dat we toch in dit alles meer van Hem mogen leren om trouwe bidders te worden die de belangen van God en het werk van de Heer in ons hart meedragen. Wat zouden onze gebedsbijeenkomsten dan levendig worden en hoe groot zou de zegen dan zijn die daaruit zou voortvloeien.
Een kostbare belofte van de Heer voor het gemeenschappelijke gebed
In verband met Zijn leer over de gemeente die na Zijn opstanding gevormd zou worden, zei de Here Jezus tegen Zijn discipelen: “Wederom, voorwaar Ik zeg u, dat, als twee van u op de aarde iets eenparig zullen begeren, het hun zal ten deel vallen van mijn Vader, die in de hemelen is” (Matt. 18:19). Wat geeft deze belofte het gebed van de plaatselijke gemeente en het gemeenschappelijk gebed in het algemeen toch een grote betekenis. Alleen al “Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt” (Jacobus 5:16).
Maar de Heer Zelf leert ons hier dat het gemeenschappelijke gebed een nog grotere uitwerking heeft. Hij beargumenteert dit feit met de woorden: “Want waar twee of drie vergaderd zijn in mijn naam, daar ben Ik in hun midden” (Matt 18:20). Net als bij de andere samenkomsten mogen gelovigen ook tijdens de gebedsbijeenkomst op deze heerlijke belofte steunen. Als de Heer Zelf de leiding van dit uur van gebed overneemt en de Heilige Geest ongehinderd in het hart van alle aanwezigen kan werken, wat zouden hun gebeden dan naar Gods bedoeling zijn en hoeveel gebedsverhoringen zou Hij hun dan geven.
Eensgezindheid
Zoals we hebben gezien laat de Heer Zijn belofte ervan afhangen dat zij die samen bidden “eenparig begeren”, dus eensgezind zijn in hun gebeden. De gelovigen in Jeruzalem “bleven volharden in de gebeden” en “verhieven eensgezind hun stem tot God” want ze waren immers “een van hart en een van ziel”.
Concrete gebeden
Op de vraag van Zijn discipelen: “Heer leer ons bidden!” gaf Hij hun onder andere het voorbeeld van de “onbeschaamde” buurman. Die kwam met een duidelijk verzoek: “Vriend, leen me 3 broden!” Nu wisten ze allebei waarom het ging. En op zijn duidelijke vraag kreeg hij ook een duidelijk antwoord.
Bidden in geloof
Wat Jacobus aan ieder persoonlijk zegt, geldt ook voor het gebed van bij elkaar gekomen gelovigen: “Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen”.
Bidden met volharding
Jezus vertelde Zijn discipelen d.m.v. een gelijkenis dat ze altijd moesten bidden en niet verslappen. We moeten doen als die weduwe die volhardend met hetzelfde concrete verzoek naar de onrechtvaardige rechter ging, totdat ze gehoor vond.
Bewerking van het artikel van W. Gschwind uit “de stem in de woestijn” no. 8, augustus 2010
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:54
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | tot straks!! |
Sorry beste mensen, net weer thuis, had een lekke band. Kom dus niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:56
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Tja Zinga, lastig is dat, sommige mannen kunnen blijkbaar niet accepteren dat nee ook echt nee is.
Misschien helpt het wanneer je ze vertelt dat er minder pijnlijke methodes zijn om sopraan te worden, wanneer ze ondanks jou nee, toch proberen aan je te komen. |

Zonder verdoving hé
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:56
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | | Dat weghalen heeft niet zoveel zin want als iemand op jou reageert en jou stukje eerst quote blijft die quote gewoon in dat stukje staan met jou naam erbij, ook al verwijder je zelf je bijdrage. |
Ik heb inderdaad éénmaal een verkeerde reactie verwijderd...omdat ik het echt zelf niet over mijn hart kon krijgen de reactie te laten staan, zie latere reacties i.v.m. een melodie...die later uit de film Ciske de Rat bleek te komen.... de meeste andere reacties die ik verwijder zijn meer reacties die niet serieus zijn...en niet zo veel van mijn reacties worden geciteerd hoor...is maar een enkele keer voorgekomen... mijn excuses als dat cm leden heeft geirriteerd....was me er niet van bewust dat dat allergische reacties op zou kunnen roepen.... ...... en ik vind het naar dat er geen bescherming is en dat iedereen die wil dit forum kan lezen....dus helemaal open reageren zal ik niet gauw doen... .... ....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 11:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 11:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Sorry beste mensen, net weer thuis, had een lekke band. Kom dus niet  |
Oh, balen zeg Cross!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:01
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik denk eerder dat de leiding hier veranwoordelijk voor was, maar hoe kan je nu het beste een worm uitbeelden????

Jajaaaaaa...volgens mij is dit gewoon het moment dat volgde op de eerste foto
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Die heb ik weer niet.. maar wel een picknickkleed waar je heerlijk op kan liggen. En een oud hoofdkussen met bijpassende kussensloop.  | laten ze de rest van de dag heerlijk pitten zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:07
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Jajaaaaaa...volgens mij is dit gewoon het moment dat volgde op de eerste foto  | op weg naar zijn bedje zeker
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Volgens mij verwijder je het ook als het topic nog actief is en is dat wat pieter en misschien nog wel meer mensen stoorde?  |
voor dit soort opmerkingen ben en was ik verder bereikbaar via mijn mailbox...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:12
|
|
|
|
|
Welkom terug, was wel zwaar met een man minder.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:12
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | op weg naar zijn bedje zeker  |
wel lastig als je je contactlenzen kwijt bent...... en het spoorvan je zweetsokken moet volgen op de weg naar je bed
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:13
|
|
|
|

Je doet 't best goed, Chat! Ik zou het je niet nadoen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:14
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | voor dit soort opmerkingen ben en was ik verder bereikbaar via mijn mailbox... |
Het is geen persoonlijke aanval hoor, ik reageerde gewoon even verder op het stukje van Pieter........dus wat je nu precies bedoeld met dit soort opmerkingen?????
Over allergisch reageren gesproken
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 12:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:14
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | verslaafd welneeeee  |
Had je bijna ingehaald
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:15
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Hmm...dan wil 1 van jullie me ook vast nog wel een keertje uitleggen hoe ik een youtube clipje op men profiel plaats?
Lukte namelijk maar niet, maar dat zal dan ook wel met Chrome te maken hebben  |
ja met Google Chrome lukt dat niet.
Moet je via IE doen
embedded code van YouTube copieren, in je profiel plaatsen, opslaan, weer terug naar dat stuk profiel....weer openen en weer opslaan....en je filmpie staat er
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
|
|
|
|

Langzaam groeiend gras moeten uitbeelden, is nog erger.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | wel lastig als je je contactlenzen kwijt bent...... en het spoorvan je zweetsokken moet volgen op de weg naar je bed  |
Ja lijkt mij ook erg lastig
welkom terug Jonathan!? Goeie vakantie gehad?
Laatst aangepast door
|
ZIVAATJE309
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 12:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 12:16
|
|
|
|
Dat zijn hele oude vragen.....komen we daar wel uit God zal uiteindelijk wel winnen ja, dat kost strijd.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zaterdag 14 augustus 2010, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|