ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:55

MARIO216 schreef:
Kom je wel een zaterdag, of was je dat vergeten. Oh, ja je kunt niet antwoorden Gefrustreerde smiley

wat een vraag zeg....natuurlijk gaat Carin mee....die heeft t wokken zelf in het leven geroepen !!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:56

MARIO216 schreef:
Kom je (Carin) wel een zaterdag, of was je dat vergeten. Oh, ja je kunt niet antwoorden Gefrustreerde smiley

wat een vraag zeg....natuurlijk gaat Carin mee....die heeft t wokken zelf in het leven geroepen !!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zaterdag 14 augustus 2010, 23:58

ik hoop dat je geen sport gaat maken van het verdraaien van andermans woorden, daar kan ik slecht tegen.
gij zult geen vals getuigenis afleggen... weet je nog?

ik heb nooit het idee gehad dat jij en ik grote vrienden zouden worden.
uit het feit dat jij mij geblokkeerd had blijkt dat jij dat ook dacht.

laten wij het hier maar bij houden.... je bent mn type niet
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:01

CROSSROAD317 schreef:

Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Yes356
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Marcowaal200
Chatuliem619
Hannah810 met dochter (onder voorbehoud)
Billy701
Alous961
Imke917
Marijan072 (onder voorbehoud)
Katja065 met enkele singles (onder voorbehoud)
2de Anoniempje (ook onder voorbehoud)
Iesje369
Annette965
Wim727 (onder voorbehoud)
Miekjes285

Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.

Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen.
http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:03

Zaterdag 14 augustus:

LIEDEREN ONDERWEG!

Velen van MIJN dicipelen moesten in het duister blijven, eenzaam en zonder vrienden.
Zij kwamen met moeite vooruit, al zingend.
Ook jullie moeten liederen zingen onderweg.
Zou IK je voet op een onbetrouwbare ladder plaatsen?
Misschien kun je niet zien of de ladder goed bevestigd is, omdat dit verborgen is in de schuilplaats van de Allerhoogste, maar als IK je heb gevraagd er op te stappen en hem vastberaden te beklimmen, dan kun je er zeker van zijn, dat IK jou ladder stevig heb vastgemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:07

PIETER649 schreef:
ik hoop dat je geen sport gaat maken van het verdraaien van andermans woorden, daar kan ik slecht tegen.
gij zult geen vals getuigenis afleggen... weet je nog?

ik heb nooit het idee gehad dat jij en ik grote vrienden zouden worden.
uit het feit dat jij mij geblokkeerd had blijkt dat jij dat ook dacht.

laten wij het hier maar bij houden.... je bent mn type niet

hap

maar laat ik dan gelijk dat ook maar uit de wereld helpen.

een goede 8mnd geleden, was er een topic over de 10 geboden. Hier poste ik wat anders 'bewoorde' tien geboden. 10 geboden in nieuw testamentisch perspectief, 10 geboden voor kinderen en nog eentje.

daarop werd nogal heftig gereageerd , tot zelfs de term godslastering aan toe (eh.....ac/dc vind ik dus godslastering)
Maar om terug te komen..... ik werd overspoeld met mails van enkelen wat behoudener CM-leden...En daar werd ik even niet goed van.
Heb toen de personen die mij die postings kwalijk namen, geblokkeerd...was ik daar ook vanaf.

En ja...jij was daar ook bij
maar momenteel kan je mij gewoon mailen hoor.....feel free

Laatst aangepast door
JONATHAN890
op zondag 15 augustus 2010, 00:11
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:08

FRANKT627 schreef:
"als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft geleze"...neen Zing, dat is je eigen interpretatie. Dat heb ik zeker niet zo bedoeld. Ik heb er zelfs niet aan gedacht. Als dat zo bij je overkomt dan vind ik dat spijtig en wil ik me verontschuldigen? Ik wil niemand beoordelen en zeker niet veroordelen. Ik geef een weerwoord op wat ik lees en zelf heb ervaren. Iets echt ten gronde weerleggen is ook weer niet mijn bedoeling. Indien ik dit wel zou willen proberen dan zou hiet niet via een forum gaan.

Voel je, aub, niet aangevallen door mijn mening. Ik ben ook maar een mens met opvattingen die misschien helemaal niet de juiste zijn.

In Pace et Charitate.

Frank

Dit is de omgekeerde wereld zoals helaas zo vaak op cm. Niet te geloven....dat je met een intelligente onderzoekende geest door het stof moet. Zoals je op een onverdraagzame, ondemocratische, onchristelijke, benepen en benauwde manier op een volstrekt normale posting wordt aangepakt. Zinga zou het beter staan zich te verontschuldigen bij jou, Frank.
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:09

Heb net 'Op de schouders van ouders' gelezen.
van Hans Groeneboer.

Hoe je beïnvloed kunt worden, belast, door je gezin van herkomst en door je familie in vorige generaties. En...,
hoe je daar het best mee om kan gaan.
Bewustwording van jezelf, je gedrag, gevoelens. Legt Gods bedoeling van het leven naast de werkelijkheid.

Voor de ontspanning hele ouwe: Havank's oa...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:14

HANNAH810 schreef:
ALLE picknickers??? Geschokte, onthutste smiley

Ja ! Je mag toch verwachten dat degene die zich aangemeld hebben (en niet meer afgemeld) er ook zullen zijn, maar ik heb begrepen dat het niet helemaal zo gegaan is.
Klein cluppie 5, gelukkig wel gezellig... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:15

ZINGA672 schreef:
Ik denk dat je wel boos bent; je haalt er ineens van alles en nog wat bij zonder dat ik dit ooit genoemd heb. Bovendien begin je te spreken in termen van "ons" en "jullie".

Je kunt mijn argumenten niet weerleggen en daarom probeer je mij nu af te schilderen als een domme, geïndoctrineerde trut die nog nooit iets heeft gelezen. Die krampachtig en sidderend van angst alleen het O.T. durft open te slaan.

Je laat je nu wel heel erg kennen.

GrZing!

Wat een schandalige, hysterische reactie op een volstrekt normale posting. Je zou je moeten schamen, Zinga voor onchristelijk, onverdraagzaam, volstrekt over de top reageren.
Op een lage manier een intelligente deelnemer van cm - die hier net op het forum binnenkomt - aanpakken en platvloers van allerlei naars suggereren met grove taal en woorden in de mond leggen; onsportief en beneden peil.
Het haalt de kwaliteit van dit christelijke, democratische forum naar beneden en dat neem ik je kwalijk, als vrouw en als christen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:17

MIEKE364 schreef:
Dit is de omgekeerde wereld zoals helaas zo vaak op cm. Niet te geloven....dat je met een intelligente onderzoekende geest door het stof moet. Zoals je op een onverdraagzame, ondemocratische, onchristelijke, benepen en benauwde manier op een volstrekt normale posting wordt aangepakt. Zinga zou het beter staan zich te verontschuldigen bij jou, Frank.
jammer dat je mensen afschildert als dom en bekrompen als ze het evangelie serieus nemen. Van mezelf mag ik zeggen, dat ik een intelligente onderzoekende geest heb, maar dat dat niet het doel van mijn leven is. Mijn doel is met mijn intelligentie God te dienen. En als dat in jouw ogen beperkend is, in mijn ogen is het juist verrijkend. Want uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel je weet, maar of je God kent....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:26

JONATHAN890 schreef:
hap

maar laat ik dan gelijk dat ook maar uit de wereld helpen.

een goede 8mnd geleden, was er een topic over de 10 geboden. Hier poste ik wat anders 'bewoorde' tien geboden. 10 geboden in nieuw testamentisch perspectief, 10 geboden voor kinderen en nog eentje.

daarop werd nogal heftig gereageerd , tot zelfs de term godslastering aan toe (eh.....ac/dc vind ik dus godslastering)
Maar om terug te komen..... ik werd overspoeld met mails van enkelen wat behoudener CM-leden...En daar werd ik even niet goed van.
Heb toen de personen die mij die postings kwalijk namen, geblokkeerd...was ik daar ook vanaf.

En ja...jij was daar ook bij
maar momenteel kan je mij gewoon mailen hoor.....feel free

ik heb jou toen niet gemaild daarover, kwam er achter toen ik je vorige maand via mail wilde wijzen op een fout in een bijdrage van je....maar goed, wat geweest is is geweest.

as for now, I don't feel the urge to mail you and seriously doubt that day will come
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:28

CHATULIEM619 schreef:
jammer dat je mensen afschildert als dom en bekrompen als ze het evangelie serieus nemen. Van mezelf mag ik zeggen, dat ik een intelligente onderzoekende geest heb, maar dat dat niet het doel van mijn leven is. Mijn doel is met mijn intelligentie God te dienen. En als dat in jouw ogen beperkend is, in mijn ogen is het juist verrijkend. Want uiteindelijk gaat het er niet om hoeveel je weet, maar of je God kent....

Dit is ook weer woorden in de mond leggen, Chatuliem, makkelijk en onwaar.
Beschuldigend vingertje terwijl je van alles suggereert, dat is heel lelijk doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:30

MIEKE364 schreef:
Dit is ook weer woorden in de mond leggen, Chatuliem, makkelijk en onwaar.
Beschuldigend vingertje terwijl je van alles suggereert, dat is heel lelijk doen.
Ken je God Mieke?
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:38

MARIJAN072 schreef:
Er zijn dus mensen die zich opgeven, maar zich niet afmelden? Dat zou ik echt niet leuk vinden, als ik het georganiseerd zou hebben. Niet zo netjes eigenlijk. Maar gelukkig hebben jullie het gezellig gehad!

Boze smiley Aan het weer heeft het toch niet gelegen dacht ik!
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 00:47

EVA685 schreef:
Zaterdag 14 augustus:

LIEDEREN ONDERWEG!

Velen van MIJN dicipelen moesten in het duister blijven, eenzaam en zonder vrienden.
Zij kwamen met moeite vooruit, al zingend.
Ook jullie moeten liederen zingen onderweg.
Zou IK je voet op een onbetrouwbare ladder plaatsen?
Misschien kun je niet zien of de ladder goed bevestigd is, omdat dit verborgen is in de schuilplaats van de Allerhoogste, maar als IK je heb gevraagd er op te stappen en hem vastberaden te beklimmen, dan kun je er zeker van zijn, dat IK jou ladder stevig heb vastgemaakt.

Dank je, Eva, voor al je prachtige bemoedigingen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 01:48

ergo: ik bepaal dus zelf waar ik naar luister.

je mag best je mening hebben, maar begin dan niet in mijn postvak te z Smiley met dichtgeplakte mond ken dat ik verkeerd bezig ben, dat bepaal ik dus zelf (als inmiddels 'fijn heiden').

en verder ook niet mauwen als ik met b.v. Rammstein uit de spakers op een CM-aktiviteit kom, he. (grote kans dat ik bij het eerste commentaar rechtsomkeert ga)

zo, da's ook weer opgelost...

Duiveltje smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op zondag 15 augustus 2010, 10:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 08:16

MIEKE364 schreef:
ja, echt schattig. Die door de zon gebleekte wenkbrauwtjes..... Lachende smiley
Dank je Mieke...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 08:18

MARIJAN072 schreef:
Jaja, kinderen zijn snel en slim! Lachende smiley Heb je een goede en leuke week gehad?
Het was een heel fijne week. Leuk, zinvol en goed.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 08:37

CROSSROAD317 schreef:

Wie gaat er mee naar het strand van Noordwijk op zaterdag 28 augustus ?

Het is de bedoeling om een gezellig dag te hebben met elkaar en eventueel een strandwandeling en samen uit eten te gaan.

Voor de avond is er natuurlijk, zeker voor de romantici onder ons, een prachtige zonsondergang gepland .....

Zou iedereen die mee wil op 28 augustus zich op deze lijst willen opgeven ??

Opgegeven tot nu toe;
Erika129
Angelique327
Yes356
Crossroad317
Anoniempje (onder voorbehoud)
Henk546
Bert168 (onder voorbehoud)
Henduk927
Marcowaal200
Chatuliem619
Hannah810 met dochter (onder voorbehoud)
Billy701
Alous961
Imke917
Marijan072 (onder voorbehoud)
Katja065 met enkele singles (onder voorbehoud)
2de Anoniempje (ook onder voorbehoud)
Iesje369
Annette965
Wim727 (onder voorbehoud)
Miekjes285
liggies023 met zoon

Voor de mensen die van ver moeten komen, vraag eens of er mogelijkheden zijn om samen te rijden.

Verzamelen tussen 13.00 en 13.30 uur op parkeerplaats "palace plein". Zie ook de link hieronder. Vanaf hier overleggen we wat we gaan doen.
http://www.noordwijk.nl/Docs/folder-fullcolor-parkeerservice-noordwijk-aprl2010.pdf

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 15 augustus 2010, 08:58
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 09:17

hoho, crossroad heeft zich wel afgemeld en brazeevel kwam dat even melden op de zandvlakte, hoewel hij zich niet had opgegeven.
dus vier mensen van de lijst en de prairie-nieuwsdienst... Clown smiley

Laatst aangepast door
HANNAH810
op zondag 15 augustus 2010, 11:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 09:40

GRIFFIN748 schreef:
ergo: ik bepaal dus zelf waar ik naar luister.

je mag best je mening hebben, maar begin dan niet in mijn postvak te z Smiley met dichtgeplakte mond ken dat ik verkeerd bezig ben, dat bepaal ik dus zelf (als inmiddels 'fijn heiden').

en verder ook niet mauwen als ik met b.v. Rammstein uit de spakers op een CM-aktiviteit kom, he.

zo, da's ook weer opgelost...

Duiveltje smiley

wat voor muziek zullen die z**kerds dan in huis hebben?
van mij zal je niks horen griff.
mijn pc zit ook vol met muziek van de rolling stones, deep purple,
the who, the beatels en nog 10tallen rockbands.
zelfs gothic staat er op, zo'n 30 GB aan niet christelijke illegaal gedownloade muziek.

en zelf bezit ik niet veel cd's, mij te duur om het allemaal te kopen.

ps...
ik heb nog geen ramstein gedownload.. vandaag maar es effe doen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:28

Aangezien na enige navraag blijkt dat er nauwelijks meer iemand mee gaat naar de Bernisse...
Heb ik besloten dit uitje te cancelen!

Jammer, hopelijk een andere keer beter Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:30

KABEE354 schreef:
van Hans Groeneboer.

Hoe je beïnvloed kunt worden, belast, door je gezin van herkomst en door je familie in vorige generaties. En...,
Bewustwording van jezelf, je gedrag, gevoelens. Legt Gods bedoeling van het leven naast de werkelijkheid.

Hey, das interessant...bij de gewone boekhandel?
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:37

MARISKA601 schreef:
wat voor muziek zullen die z**kerds dan in huis hebben?
van mij zal je niks horen griff.
mijn pc zit ook vol met muziek van de rolling stones, deep purple,
the who, the beatels en nog 10tallen rockbands.
zelfs gothic staat er op, zo'n 30 GB aan niet christelijke illegaal gedownloade muziek.

en zelf bezit ik niet veel cd's, mij te duur om het allemaal te kopen.

ps...
ik heb nog geen ramstein gedownload.. vandaag maar es effe doen. Knipoog smiley

Jammer dat je het woord zeikerds gebruikt Maris, voor mensen die serieus met hun geloof bezig zijn.
Ik heb me tijdens het lezen van dit onderwerp zeer verbaasd over het feit hoe laconiek mensen om gaan met de muziek waar ze naar luisteren.
Satan lacht in zijn vuistje

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 10:41

Leuk, zo'n topic!

Schijnbaar is het in een discussie over al dan niet aanwezige "onchristelijke" teksten in muziek ineens nodig om ook het taalgebruik steeds meer naar het randje te verplaatsen, enkel om duidelijk te maken dat we graag zelf uitmaken naar welke muziek we luisteren Boze smiley

@ Pieter en Jonathan:
Jullie zullen geen vriendjes worden, so be it! Daar komt de rest van de wereld best overheen...
Maar is het echt nodig om dat vervolgens op het forum helemaal uit te gaan zitten kauwen en elkaar de loef af te willen steken Smiley die vol vragen zit
Doe me een lol...en hou dat gewoon lekker voor achter de schermen!

Zo, dat wilde ik ff kwijt...en ja, bewust op het forum omdat ik van mening ben dat openbaar gedrag in dit geval ook openbaar terecht gewezen mag worden.
Diegenen die het er niet mee eens zijn weten ongetwijfeld ook mijn mailbox wel te vinden! Twijfelende smiley

Ik wens u allen een gezegende zondag verder...

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op zondag 15 augustus 2010, 10:43
Naar boven

Auteur Bericht
KABEE354

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:52

TESSYBEAR731 schreef:
Hey, das interessant...bij de gewone boekhandel?
Ik weet het niet exact meer. adhv de uitgever kun je er vast wel aankomen: Uitgeverij Koinonia.
Succes.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:54

TESSYBEAR731 schreef:
Leuk, zo'n topic!

Schijnbaar is het in een discussie over al dan niet aanwezige "onchristelijke" teksten in muziek ineens nodig om ook het taalgebruik steeds meer naar het randje te verplaatsen, enkel om duidelijk te maken dat we graag zelf uitmaken naar welke muziek we luisteren Boze smiley

@ Pieter en Jonathan:
Jullie zullen geen vriendjes worden, so be it! Daar komt de rest van de wereld best overheen...
Maar is het echt nodig om dat vervolgens op het forum helemaal uit te gaan zitten kauwen en elkaar de loef af te willen steken Smiley die vol vragen zit
Doe me een lol...en hou dat gewoon lekker voor achter de schermen!

Zo, dat wilde ik ff kwijt...en ja, bewust op het forum omdat ik van mening ben dat openbaar gedrag in dit geval ook openbaar terecht gewezen mag worden.
Diegenen die het er niet mee eens zijn weten ongetwijfeld ook mijn mailbox wel te vinden! Twijfelende smiley

Ik wens u allen een gezegende zondag verder...

Ik vind het wel een waardevol topic.
Zo ben ik me bijv. pas sinds nog maar kort bewust van de tekst van Bohemian Rapsody van Queen.
Gelukkig ben ik alleen verantwoordelijk voor mezelf, maar een ander ergens op wijzen is niet per definitie verkeerd.
En ja, ik vind dat ik als christen een vrijheid heb gekregen waarvan ik denk dat ik die wel goed moet gebruiken.
Het zal best ff tegen je gevoel indruisen als je altijd lekker heb meegezongen met zo'n lied als AC/DC, maar kun je als je je bewust wordt van zo'n tekst dit verantwoorden (naar God toe) ?
Daarom denk ik dat het goed is dat mensen op een bemoedigende manier op dit soort dingen wijzen. Wat de ander er mee doet is ieders eigen verantwoording.
En leven als christen betekent soms ook dat je dingen moet laten...
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 11:57

KABEE354 schreef:
van Hans Groeneboer.

een byzonder mooi en leerzaam boek, he, kabee?
hans groeneboer heeft meer titels op zijn naam, overigens, en vele daarvan zijn de moeite waard om eens door te nemen!!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 15 augustus 2010, 12:00

SUSANNAH475 schreef:
Ik vind het wel een waardevol topic.
Zo ben ik me bijv. pas sinds nog maar kort bewust van de tekst van Bohemian Rapsody van Queen.
Gelukkig ben ik alleen verantwoordelijk voor mezelf, maar een ander ergens op wijzen is niet per definitie verkeerd.
En ja, ik vind dat ik als christen een vrijheid heb gekregen waarvan ik denk dat ik die wel goed moet gebruiken.
Het zal best ff tegen je gevoel indruisen als je altijd lekker heb meegezongen met zo'n lied als AC/DC, maar kun je als je je bewust wordt van zo'n tekst dit verantwoorden (naar God toe) ?
Daarom denk ik dat het goed is dat mensen op een bemoedigende manier op dit soort dingen wijzen. Wat de ander er mee doet is ieders eigen verantwoording.
En leven als christen betekent soms ook dat je dingen moet laten...

Het topic is denk ik ook zeer waardevol Sus, maar dat bemoedigende vind ik inmiddels ver te zoeken Zieke smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 ... 6194 Volgende
Pagina 1078 van 6194