ChristianMatch

Forum

Het off-topic topic
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 08:05

TESSYBEAR731 schreef:
Moet me toch bij Sus aansluiten..
6 weken is behoorlijk lang als je snel uit je ritme bent, zeker wanneer je nét in dat ritme terecht gekomen was!
Dus ook ik ben blij dat de vakantie er weer op zit en ik weer wat kan gaan doen Knipoog smiley

Al zal die wekker toch weer even wennen worden!

En vele moeders met jou Tess, vakantie is leuk maar na de 1e 3 weken gaan ze zich toch wel vervelen. Met mooi weer gaat het nog, zet een zwembad buiten en ze vermaken zich wel, maar met dit weer weten ze zichzelf op een bepaald moment echt niet mer te vermaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 09:30

Tjonge jonge.....mensen!!!
Jullie mogen elkaar niet dat is al heel lang duidelijk. Maar elkaar als kleine kinderen af zitten te katten......
Er wordt een hele gewone vraag gesteld waarop iedereen, die zich christen noemt, met blijdschap zou moeten kunnen antwoorden...JA IK KEN HEM.
Maar nee....het schijnt hondsbrutaal te zijn om deze vraag maar de bedenken en hem dan ook nog te stellen....nou nou...waar bemoeid een mens zich mee.

Om de vraag van Crossroad te beantwoorden.
Jezus is mijn heil mij redder en verlosser. Ook voor mij heeft hij geleden aan het kruis, is gestorven ook voor mij, zodat ik in eeuwigheid mag leven. Hij heeft het kwaad (satan) overwonnen zodat het kwaad, wanneer ik in christus blijf, geen macht over mij heeft. Vanuit die liefde, die Hij voor mij heeft, wil ik alleen maar Hem gehoorzaam zijn en me aan zijn leefregels houden.
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 10:27

TESSYBEAR731 schreef:
En wat nu als de rest van de forumbezoekers daar helemaal geen trek in hebben?
Je hebt hier geen dialoog Behappy, er zijn ook nog andere mensen die dit lezen en zich behoorlijk ergeren aan verhalen die iedere keer een eigen leven gaan leiden. Blijf liever ontopic, zodat het ook een beetje overzichtelijk blijft!

Maar goed, das mijn mening...die wellicht niet iedereen deelt.

Debatten zijn bedoeld om het per definitie met elkaar oneens te zijn.
Wordt je het met elkaar eens,
dan zorg je,
dat je het alsnog met elkaar oneens wordt.

In dit geval,
ben ik het me je eens
en heb mijn reactie weggehaald.

Daar is een debat niet voor bedoeld,
dat klopt:
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 10:48

SUSANNAH475 schreef:
6 weken vakantie gehad, maar ben blij dat ie voorbij zijn... Engeltje smiley

Dat herken ik niet zo, Suus. Is nogal een verschil; 6 weken vrijheid of weer helemaal (al strijd ik daar wel tegen) opgeslokt te worden door je werk. Maar gelukkig zijn er ook nog weekenden. Lachende smiley Jullie hebben ook wel weer gelijk hoor, ritme is goed voor een mens. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 18 augustus 2010, 10:52
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:20

MIEKE364 schreef:
Ik heb een heerlijk leven gehad zonder partner, hoor. Ik heb mooie vriendschappen opgebouwd en veel leuke en interessante dingen gedaan waar ik erg gelukkig door ben geworden.

Ik zeg ook niet dat dat NIET kan...maar mijn stukje gaat over het inleveren van je eigen behoeftes voor je kinderen. En dan nog kun je een geweldig leven hebben zonder partner, dat weet ik...maar de reden waarom daar ging het mij om
Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:23

MIEKE364 schreef:
Ik heb een heerlijk leven gehad zonder partner, hoor. Ik heb mooie vriendschappen opgebouwd en veel leuke en interessante dingen gedaan waar ik erg gelukkig door ben geworden.

Ben het met je eens Mieke, maar weet je, het is geen compleet bestaan........althans, dat vind ik.......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:27

BEHAPPY332 schreef:
Debatten zijn bedoeld om het per definitie met elkaar oneens te zijn.
Wordt je het met elkaar eens,
dan zorg je,
dat je het alsnog met elkaar oneens wordt.

In dit geval,
ben ik het me je eens
en heb mijn reactie weggehaald.

Daar is een debat niet voor bedoeld,
dat klopt:
Daar ben ik het helemaal mee eens!

Jammer be happy, ik word niet alle dagen betiteld als een verstandig mens die de vrede wil bewaren....... Knipoog smiley
Gebeurt dat eens, haal je het nog weer weg ook....... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 19 augustus 2010, 09:52
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:29

CHATULIEM619 schreef:
Wanneer hou je nu zelf een op met zo te katten op een ander en ga je ergens inhoudelijk op in?
Diverse mensen hebben nu al een sneer van je gekregen, terwijl ze heel normaal ingingen op datgene wat je schreef. Ik heb geen zin in dat gescheld, ik heb jou niks verweten, terwijl jouw verwijten hier over de toonbank heen vliegen. Ik heb je alleen een hele normale vraag gesteld, en na een aantal bijdragen heb ik daar nog steeds geen antwoord op gekregen.
mijn voorstel is of je gaat zinvol in op mijn vraag of je antwoordt hem niet. Maar dit gescheld heeft echt geen zin...

De pot verwijt de ketel......hoe is dat spreekwoord ook alweer...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:32

WILLEMIJN232 schreef:
De pot verwijt de ketel......hoe is dat spreekwoord ook alweer...... Knipoog smiley

dat hij zwart ziet. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:33

MARIJAN072 schreef:
Dat herken ik niet zo, Suus. Is nogal een verschil; 6 weken vrijheid of weer helemaal (al strijd ik daar wel tegen) opgeslokt te worden door je werk. Maar gelukkig zijn er ook nog weekenden. Lachende smiley Jullie hebben ook wel weer gelijk hoor, ritme is goed voor een mens. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Denk ook dat het een heel verschil is of je werkt of niet.........
Als je een drukke baan hebt is het heerlijk eea even los te laten en je zinnen eens te verzetten....
Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik vroeger blij was als de scholen weer begonnen......Had wel wat dat vrije leven, niet zo op de klok leven.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:37

WILLEMIJN232 schreef:
Denk ook dat het een heel verschil is of je werkt of niet.........
Als je een drukke baan hebt is het heerlijk eea even los te laten en je zinnen eens te verzetten....
Maar ik kan me eerlijk gezegd ook niet herinneren dat ik vroeger blij was als de scholen weer begonnen......Had wel wat dat vrije leven, niet zo op de klok leven.......

Goed om dit te lezen, 'k dacht even dat ik daar niet normaal in was. Al doe ik m'n werk met plezier, 't is ook heerlijk als de druk er een poosje af. En vrijheid ligt een mens meer, toch? Ik kan heel erg genieten van m'n vakantie. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 11:45

MARIJAN072 schreef:
dat hij zwart ziet. Knipoog smiley

Dank je, toch makkelijk die onderwijsmensen op CM Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:11

Hahahaha Prachtig al die reacties...
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:16

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer be happy, ik wordt niet alle dagen betitelt als een verstandig mens die de vrede wil bewaren....... Knipoog smiley
Gebeurd dat eens, haal je het nog weer weg ook....... Knipoog smiley

Zie je wel,
dat je NOG VEEL slimmer ben,
dan ik dacht... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:29

THOMAS968 schreef:
Nou dat gevoel ken ik niet zo.

Thomas, zeven weken vakantie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat gaat er binnenkort af hè. Knipoog smiley Eindelijk gerechtigheid tegenover de basisscholen. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:37

TESSYBEAR731 schreef:
Blijf liever ontopic, zodat het ook een beetje overzichtelijk blijft!

Topic was, iemand die om medische redenen geen full time baan kon volhouden. Wat is daarbij het advies?

1e Hoe kan je goedkoper leven? (omdat je met minder baan, ook minder geld hebt)

2e Hoe kan je de extra tijd nuttig besteden (omdat werk ook gaat om zingeving)

Ad 1 en 2. Dat kan ook ZONDER extra gebruik te maken van huursubsidie of hypotheekaftrek en MET toegevoegde waarde aan de samenleving.

3e. Helemaal vergeten... Wie om medische redenen minder kan werken, heeft recht op keuring via de Wet Arbeids Ongeschiktheid (WAO).

Dat laatste, was nog niemand opgevallen...
Wie heeft hier zitten... ???

Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 18 augustus 2010, 12:43
Naar boven

Auteur Bericht
MIEK114

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:46

de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 12:49

MIEK114 schreef:
de discusie is mooi en waardevol om te lezen met de verschillende zienswijzen en opvattingen hierover. Ik leer hiervan. In onze gemeente wordt hier regelmatig aandacht aan geschonken middels bidden en vasten wat ook weer op uiteenlopende manieren kan.
wat ik jammer vind is dat sommigen het lastig vinden met meningen van anderen persoonlijk naar zich toetrekken waardoor allerlei misstanden ontstaan, die niet eens meer bijdrage tot opbouw, maar mij ook storen in het lezen, het volgen van de discussie. Het is mij niet vreemd dat dat kan gebeuren, maar zolang het niets bijdraagt zou het dan ook "uitgevochten" kunnen worden via de mail?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:00

THOMAS968 schreef:
Nou dat gevoel ken ik niet zo.

Thomas, zeven weken vakantie... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Dat snap ik, 't werkt voor de meesten andersom omdat ze ten eerste of werken of voor kids zorgen en daarnaast nog nevenaktiviteiten hebben.
Ik had tot voor kort altijd vrij en dat gaat echt vervelen... vond er niks meer aan, daarom blij dat ik weer aan de slag kan.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:04

MIEK114 schreef:

Ook ik sluit me aan bij deze stelling. Het wikken en wegen van woorden of het weerleggen van bepaalde gedachten die ontsproten zijn in menig hoofd worden me soms te zwaar. De eigenlijke boodschap gaat helemaal verloren in het gekibbel. Meningen mogen verschillen maar het kan heel anders geformuleerd worden.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:06

MIEK114 schreef:

Is het probleem niet meer dat sommige meningen wel persoonlijk bedoeld worden? Een discussie is in mijn ogen iets anders dan een ander zijn mening veroordelen? Je kan andere denkbeelden hebben maar waardeer en respecteer een ander in zijn beleving of zienswijze, het hoeft niet de jouwe te zijn maar daarom niet minder waardevol.......En dat geeft volgens mij de frictie hier.......
En je moet je ook kunnen voorstellen dat sommige opmerkingen je ook erg 'diep in het hart'kunnen raken........
Het is zo makkelijk om stukjes te lezen en daar je mening over te hebben vooral als ze niet over jou gaan, bedenk dat ook.........
Dus om hier nu even je mening neer te zetten zonder inhoudelijk op wat voor vraag in te gaan vind ik wel een beetje makkelijk.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 13:32

BEHAPPY332 schreef:
Zie je wel,
dat je NOG VEEL slimmer ben,
dan ik dacht... Knipoog smiley

Staat 't nu gelukkig toch nog zwart op wi....en oranje. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:05

MARIJAN072 schreef:
Staat 't nu gelukkig toch nog zwart op wi....en oranje. Knipoog smiley Lachende smiley

Staat 't nu gelukkig ..................... zwart op wi....en oranje.

M A R I J A N Dit is on topic!!!!
Want bij een economieles mag je altijd plaatjes plakken in je schrift als je het goed doet

dit is on on on on on on on on on on on on on on on on on on on on topic!

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 18 augustus 2010, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:09

Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer.
Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.
Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.
Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:13

CHATULIEM619 schreef:
Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.

Hem kennen verandert alles....

Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:17

CHATULIEM619 schreef:
Allereerst bestrijd ik dat ik persoonlijk mensen aangevallen heb. Ten tweede is de vraag die ik stel volkomen legitiem. Dat mensen die persoonlijk opvatten, is erg jammer.
Wat is de achtergrond van deze vraag? Het gaat nl. op de manier waarop je naar God kijkt. Ik heb mn hele leven geloofd in God. Ik heb Hem pas leren kennen toen ik mn hart aan Hem gaf. Het meest wonderlijke in mijn leven, dat ik een relatie met God had gekregen.
Als je alleen gelooft in God, wie zegt dan dat je Hem niet kunt vinden in andere religies. Dan lijkt het exclusieve karakter van het evangelie helemaal misplaatst, want het kan ook zijn dat God zichtbaar is in de Islam, Boeddhisme Hindoeisme en ga zo maar door.
Als je je leven aan Hem gegeven hebt, besef je de grootsheid van Zijn liefde voor jou. Het geloof is dan niet meer vrijblijvend, maar vormt het belangrijkste in je leven. Hem kennen verandert alles....

Ook ik lees dit anders Chat, kan me jou veroordeling nog wel voor de geest halen wat betreft yoga e.d.....dus ga nu aub niet de onschuldige spelen hier...

het is ook zooooooooooo moeilijk om als Christen een medemens in zijn of haar waarde te laten... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:19

CHATULIEM619 schreef:

Ik voel me absoluut niet persoonlijk aangevallen door je, vind het ook niet zo interessant wat jij van mij vind. Wat ik wel signaleer is dat je wel andere mensen jouw mening-de enige ware- probeert op te dringen.....en dat is jammer en ook niet nodig.....
En nu ga ik het er niet meer over hebben...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 18 augustus 2010, 17:13
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:29

en zij leefden nog lang en gelukkig

TER INFO:

Opvliegende norse zuurpruimen hebben een hoger risico op hartaanvallen en beroertes dan beminnelijke mensen.

Onderzoekers uit Italië komen met dat opmerkelijke nieuws. Ze ontdekten dat vervelende mensen - dat wil zeggen degenen die werden beoordeeld als zeurderig, agressief, manipulatief of snel boos - een behoorlijk verhoogd risico hebben op een verdikte halsslagader. Vooral bij vrouwen is de link tussen karakter en dichtgeslibde aders sterk.

'Aangename mensen', zij die vertrouwen, oprechtheid, altruïsme, bescheidenheid en inlevingsvermogen uitstralen, hebben die verdikking veel minder vaak.

Verdikte aderen vormen een risicofactor voor het ontstaan van hart-en vaatziekten. Is dit de manier waarop de natuur vervelende klieren uit de circulatie haalt? De onderzoekers denken dat de stress die hoort bij een knorrig karakter wel eens de boosdoener kan zijn. Vooral agressie zorgt voor allerlei medische problemen.

De complete studie is na te lezen in het blad van de American Heart Association.

Bron: msn nieuws

EN DAN NU DE VRAAG: HOE HOUDT JIJ JULLIE RELATIE LANG EN GELUKKIG?

Laatst aangepast door
BEHAPPY332
op woensdag 18 augustus 2010, 14:32
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA883

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:42

'Aangename mensen', zij die vertrouwen, oprechtheid, altruïsme, bescheidenheid en inlevingsvermogen uitstralen, hebben die verdikking veel minder vaak.

Ik voel me nadat ik dit gelezen heb ineens een stuk fitter..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZIVAATJE309

BerichtGeplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:43

Gelukkig dat het niet andersom is anders had deze topic de wrede titel
En zij leefden nog lang en ongelukkig
moeten hebben

En wat die vraag betreft ik heb zo'n idee dat je vingers jeuken om het ons te vertellen Knipoog smiley

Laatst aangepast door
ZIVAATJE309
op woensdag 18 augustus 2010, 14:43
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 ... 6194 Volgende
Pagina 1091 van 6194