| Auteur |
Bericht |
|
PETRA883
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:44
|
|
|
|
Mijn mooiste moment van vandaag is dat ik een foei lelijke stoel via marktplaats heb kunnen verkopen....
Eindelijk van dat opstakel verlost.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 14:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Ben het met je eens Mieke, maar weet je, het is geen compleet bestaan........althans, dat vind ik....... |
als alleen staande moeder ben ik het met je eens dat het geen compleet bestaan is. wel vind ik dat je zelf als persoon en gezin in balans moet zijn om weer nieuwe relaties aan te gaan en dat vewacht ik ook van een evt partner. mijn kids staan ervoor open en ik heb ook regelmatig gesprekken met hen erover gehad,(op hun niveau natuurlijk ,ze zijn nu 10 en 12)en ik merk ook duidelijk dat ze hier best wel een manspersoon missen in huis. ik ben nu ruim 6 jaar aleen met de kids maar als je niemand tegenkomt waar het mee klikt moet je toch gewoon verder, en genieten van al het goede wat je reeds hebt. denk dat we er gewoon veel minder krampachtig mee om moeten gaan en inderdaat ook aan je kids laten merken dat jij (ik) ook een leven heb en dat dit niet bestaat uit alleen er zijn voor hen ook dat is een groei en gewennings proces wat je hen moet leren,vooral als je er al aantal jaren alleeen voor hen geweest bent.
ik vind dus NIET dat je dan maar moet wachten tot je kids volwassen en de deur uit moeten zijn,integendeel.dat vind ik zelfs zeer tegennatuurlijk als je zo jezelf weg zou cijferen en zeker geen gezond voorbeeld naar je kids toe ik ben er voor mijn kids als het nodig is daar ben je ouder voor . maar ik heb ook nog eigen dingen die ik doe anders zou je bv nooit naar een vriend of vriendin kunnen,geen uren aan de tel kletsen of shoppen of tijd om een boek te lezen en noem maar op wat voor hobby hebben. dat is voor mij hetzelfde dat ik altijd zei met kinderbedtijd is het zaak dat je niet meer naar beneden komt want dan zijn er volwassen programma's op tv dan is het grote mensen tijd.je hebt ook nog je prive. juist als kids groter worden en minder zorg nodig hebben is het belangrijk om je kids deze princiepes te leren ;mijn ervaring is dat ze er respect voor hebben. en als je dus een goed voorbeeld geeft gaat het ook vaak goed. ik ga er dus ook niet vanuit dat er iedere mnd of 2 mnd een ander je bed deelt dat vind ik dus weer iets heel anders.
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 18 augustus 2010, 14:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:02
|
|
|
|
tja als je nog geen relatie hebt momenteel kan je dat ook niet weten he,je kunt je vanalles voorstellen en dromen etc etc.maar dat heeft weinig waarde .
een relatie is ; WERK IN UITVOERING !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:15
|
|
|
|
| BLOEMPJUH877 schreef: | Hoi Allemaal,
Sorry als ik dit onderwerp verkeerd plaats, Maar het is iets wat mij wel bezig houd.
Wat vind je belangrijk bij het zoeken naar een relatie? Kijk je eerst naar het uiterlijk, of vind je het veel belangrijker hoe iemand is?
Zelf ben ik iemand die vaak een eerste indruk maakt op iemands uitstraling, en daar soms (te) veel van laat afhangen. Waardoor ik (soms) mensen geen kans geef. Is dit menselijk, en is het goed of fout? Want het uiterlijk/ de uitstraling zegt natuurlijk niet hoe iemand is.
(nu weet ik niet of mijn vraag duidelijk is?)
Maar ben wel benieuwd naar reacties  |
ik denk dat als we zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is we allemaal jokkebrokken zijn een uiterlijk zegt idd niets over karakter maar wel over hoe iemand zich presenteerd,of ie zich verzorgt of wat zijn kledingsmaak is enz. een knap uiterlijk zegt ook niets over karakter,je kan nog zo'n knap persoon tegenkomen (in jou inzicht dan )maar hoe iemand is kun je alleen achterkomen door ermee om te gaan. hoe iemand zich presenteerd is dus wat je al dan niet je doet besluiten om deze persoon beter te willen leren kennen.en daar komt dan ook bij kijken wat je eigen voorkeur hierin is. bv wel of niet kleiner dan je zelf bent. vind je donker of licht haar mooi. mag iemand een buikje hebben of niet. brildragend of niet. kleding stijl en noem maar op het zegd dus eigenlijk meer van onszelf dan hoe de ander is. en ieder mens heeft daarin zijn eigen voorkeuren
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 18 augustus 2010, 15:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:20
|
|
|
|
Henk710 is vandaag jarig!
Van harte gefeliciteerd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:21
|
|
|
|
tja is een goede vraag behappy dat moet de toekomst leren he heb je nog goede tips?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JET421
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:27
|
|
|
|
|
uiterlijk lijkt belangrijk. ik vind echter dat dit niet de hoofdzaak mag zijn. uit ervaring spreek ik dat uiterlijk niet alles is. Wat heb je aan iemand die er goed uitziet maar die je slecht behandeld? voor mij gaat het erom dat iemand een goed mens is, een goed hart heeft, dan zijn de uiterlijke kenmerken niet meer zo belangrijk. ik heb twee langdurige relaties gehad, maar beide hebben ze me op den duur slecht behandeld....tja, dan heb je niets aan een leuk koppie!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:33
|
|
|
|
een partner al dan niet met een beperking?
ik denk dat het er maar helemaal aan licht wat voor berperking men heeft en wat voor gevolgen die beperking met zich meebrengt. heb een kennis gehad die met mij verder wilde ,helaas had hij terminale kanker en ik zeg eerlijk dat ik die relatie niet aangegaan ben gewoon omdat ik het niet aandurfde om binnen een paar maanden al dan niet paar jaar er weer alleen voor zou komen te staan met alle emotionele kanten vandien. kijk je weet natuurlijk nooit van te voren wat iemand voor ziekte kan krijgen maar ik zou er dus niet voor kiezen als je het van te voren weet. als voorbeeld ook van een vriendin die als 2e partner iemand had die borderline heeft,haar hele leven stond op z'n kop evenals die van haar kids.ook hierin zou ik afstand houden,teveel ellende ervan gezien. een lichamelijk beperking zou eraan liggen in hoeverre,je dat op kunt vangen. ik ken het voorbeeld van Joni zoals hierboven eerder beschreven en heb respect voor de verzorgende personen die haar omringen. maar denk dat ik er zelf niet voor zou kiezen. begrijp me goed dit is geen afwijzing naar gehandicapte personen als zijnde een fijne persoonlijkheid ,want ik heb wel gehandicapte personen als fijne vriendschappen in mijn omgeving maar zou ze dus niet kiezen als partners in mijn leven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:36
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Topic was, iemand die om medische redenen geen full time baan kon volhouden. Wat is daarbij het advies?
1e Hoe kan je goedkoper leven? (omdat je met minder baan, ook minder geld hebt)
2e Hoe kan je de extra tijd nuttig besteden (omdat werk ook gaat om zingeving)
Ad 1 en 2. Dat kan ook ZONDER extra gebruik te maken van huursubsidie of hypotheekaftrek en MET toegevoegde waarde aan de samenleving.
3e. Helemaal vergeten... Wie om medische redenen minder kan werken, heeft recht op keuring via de Wet Arbeids Ongeschiktheid (WAO).
Dat laatste, was nog niemand opgevallen... Wie heeft hier zitten... ???
 |
Tis ook niet zo moeilijk om in te vallen aangezien er continu van de hak op de tak gesprongen word Behappy... Misschien ben ik de enige, maar die lange verhalen van je halen me helemaal van het onderwerp af en o.a. doordat er continu van de kern af geweken word. Misschien is het een idee als je het gewoon kort maar krachtig houd?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:43
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | heb een kennis gehad die met mij verder wilde ,helaas had hij terminale kanker en ik zeg eerlijk dat ik die relatie niet aangegaan ben gewoon omdat ik het niet aandurfde om binnen een paar maanden al dan niet paar jaar er weer alleen voor zou komen te staan met alle emotionele kanten vandien.(...............) begrijp me goed dit is geen afwijzing naar gehandicapte personen als zijnde een fijne persoonlijkheid ,want ik heb wel gehandicapte personen als fijne vriendschappen in mijn omgeving maar zou ze dus niet kiezen als partners in mijn leven. |
Ik lees hier vaker het woord "kiezen" maar mijn ervaring is dat kiezen niet ter sprake komt als het om echte liefde gaat,dat gaat zo diep.......... Ik geloof ook niet in het zelf kiezen van een partner,teveel "toevalligheden",naar mijn mening brengt God iemand op je pad,het is dan jouw keuze om te luisteren.........of niet Je weet(of denkt te weten)dat iemand bij je past of hoort,veel later weet je of het de juiste keuze was,that's life
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:46
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Henk710 is vandaag jarig!
Van harte gefeliciteerd...
 |
Henk, hartelijk gefeliciteerd met deze mijlpaal!!!
Welkom bij de club van de 40-ers. Valt best mee hoor.
Een fijne dag vandaag!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:48
|
|
|
|
uiterlijk went wel; innerlijk niet!! uiterlijk is als een behangetje; het verschiet met de jaren........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:49
|
|
|
|
de kerk zegent een homo huwelijk toch niet in???? het zijn de priesters , dominees en voorgangers die dat al dan niet doen welke gemeente zij dan ook voor gaan. en ik denk dat deze mensen daar zelf verantwoording zullen moeten afleggen als zij voor hun Schepper staan. als mijn voorganger zo'n huwelijk zou inzegenen zou ik persoonlijk deze gemeente verlaten omdat ik het vind ingaan tegen Gods woord en daarin zelf de rechte weg wil bewandelen. Wat in de bijbel als gruwel in Gods ogen beschreven staat kan en wil ik niet goedkeuren daar ik dan in mijn ogen net zo zondig zou zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 15:50
|
|
|
|
[quote=EVELINE482] als je dit wil weten mail me maar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | uiterlijk went wel; innerlijk niet!! uiterlijk is als een behangetje; het verschiet met de jaren........  |
Yep Doe mij maar een vent met warme armen waarin ik me geborgen voel,die mij begrijpt en me laat zijn wie ik ben,die me weer vaste grond onder mijn voeten geeft,vertrouwen in de toekomst en een heerlijk fladderend hart Of hij 6 benen heeft,flaporen en scheel kijkt kan me niet schelen,als hij me bovenstaande gevoelens geeft zal ik apetrots naast hem lopen
Het heeft mij nooit wat kunnen schelen dat ik naast een rolstoeler moest lopen,mijn hand altijd in zn nek,zijn blik naar mij.........het is zooooo waardevol! Gooi dat eisenlijstje alsjeblieft weg.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:20
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik lees hier vaker het woord "kiezen" maar mijn ervaring is dat kiezen niet ter sprake komt als het om echte liefde gaat,dat gaat zo diep.......... Ik geloof ook niet in het zelf kiezen van een partner,teveel "toevalligheden",naar mijn mening brengt God iemand op je pad,het is dan jouw keuze om te luisteren.........of niet Je weet(of denkt te weten)dat iemand bij je past of hoort,veel later weet je of het de juiste keuze was,that's life  |
maar die diepe liefde is er niet zomaar vanzelf ,dat is een proces wat groeit en om die al dan niet te laten groeien heeft voor mij wel degenlijk met keuzes te maken,of die pers al dan niet een handicap heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:29
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | | maar die diepe liefde is er niet zomaar vanzelf ,dat is een proces wat groeit en om die al dan niet te laten groeien heeft voor mij wel degenlijk met keuzes te maken,of die pers al dan niet een handicap heeft. |
Daarin zijn we blijkbaar verschillend alhoewel ik natuurlijk ook niet elke vent achterna loop Ik vind het jammer omdat je door die "voorselectie" op het oog de "keuze" erg beperkt maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:38
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik lees hier vaker het woord "kiezen" maar mijn ervaring is dat kiezen niet ter sprake komt als het om echte liefde gaat,dat gaat zo diep.......... Ik geloof ook niet in het zelf kiezen van een partner,teveel "toevalligheden",naar mijn mening brengt God iemand op je pad,het is dan jouw keuze om te luisteren.........of niet Je weet(of denkt te weten)dat iemand bij je past of hoort,veel later weet je of het de juiste keuze was,that's life  |
Mooi gezegd, Leanne!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:40
|
|
|
|
Ook ik heb hier geen ervaring mee, hopelijk kom ik er nog eens achter.
'k Denk wel dat een open communicatie ontzettend belangrijk is. Daarmee bedoel ik dat je elkaar alles kunt, wilt en durft te vertellen. Je moet je veilig en vertrouwd voelen bij elkaar. Dat betekent vooral ook; naar elkaar luisteren en open staan voor elkaar. Heeft dat niet alles met liefde te maken?
Marijan, in theorie lijkt het zo simpel
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 18 augustus 2010, 16:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 16:56
|
|
|
|
het weer tijdens de bbq:
droog en ca 23 graden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 17:25
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | uiterlijk went wel; innerlijk niet!! uiterlijk is als een behangetje; het verschiet met de jaren........  |
Woow mooi gezegd!!
Laatst aangepast door
|
ZIVAATJE309
|
op woensdag 18 augustus 2010, 17:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 17:28
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | zelfde site lijkt het dus wel !
http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=17511 |
Ha ik snap ut: ze hebben het artikel beiden (verkort) overgenomen uit het blad "De Oogst" van stichting tot Heil des Volks. De site van Habakuk behoort echter ook tot de stichting tot Heil des Volks. En het hele artikel is te lezen in het (betaalde) blad De Oogst.
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 17:42
|
|
|
|
Kwam pas dit liedje weer tegen: Hart van mijn gevoel van de Kast....... Helaas, ik weet niet hoe ik de you tube versie hier neer kan zetten........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:02
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | Hij is sterk, Willemijn, en iedereen zou 'm met enige regelmaat moeten lezen en luisteren naar wat er staat.  |
Wel jammer dat God in dit gedicht niets terug zegt:
"Misschien is dat de reden waarom voor sommige mensen bidden werkt Omdat God niets terug zegt en geen advies geeft Hij luistert alleen maar"
Gelukkig is mijn ervaring anders en werkt gebed bij mij juist wel omdat Hij spreekt! Jezus heet ook niet voor niets "Wonderbare Raadsman..." (Jesaja 9:5)
GrZing!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:04
|
|
|
|
Helemaal! Dank je wel.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:20
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Ook ik heb hier geen ervaring mee, hopelijk kom ik er nog eens achter.
'k Denk wel dat een open communicatie ontzettend belangrijk is. Daarmee bedoel ik dat je elkaar alles kunt, wilt en durft te vertellen. Je moet je veilig en vertrouwd voelen bij elkaar. Dat betekent vooral ook; naar elkaar luisteren en open staan voor elkaar. Heeft dat niet alles met liefde te maken?
Marijan, in theorie lijkt het zo simpel |
Ja marijan, dat is helemaal waar het om gaat. Dat geen zeg ik ook altijd.
elkaar alles kunnen....willen..... en durven te vertellen. Dat betekent dat je je dus veilig en vertrouwd kan en mag voelen. Dus het is een instelling van jezelf....open staan, luisteren, de ander de ruimte en vertrouwen geven.
Ja dat is liefde........ En ik voel dat momenteel helemaal en ga er ook helemaal voor........ mijn meisie verdient dat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 18:27
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 21:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 19:19
|
|
|
|
Credo
En Toch geloof ik rotsvast in Uw leiding, ( al zie ik het 'waarom'der dingen niet) bij elk ontmoeten en bij elke scheiding, bij elke vreugde en bij elk verdriet. En ik geloof onwrikbaar in Uw liefde die altijd als het zonlicht om mij stond; ook dan, wanneer ik was als een gekliefde, een trotse boom, ontworteld op de grond. En ik geloof , dat hoe ik ook mocht falen, ( al dacht ik zelf dat ik het goede deed ) dat Gij mijn schuld , hoe groot ook, wilt betalen met t lijden, dat Gij eens op aarde leed. Ja, ik geloof dat Gij Uw licht laat schijnen, en overvloed van vreugde hebt bereid voor groten in t geloof En voor de kleinen.... Heer, help mij in mijn ongelovigheid!
( uit gouddraad van vlas van Nel Benschop )
------------------
Hoi allemaal
Weer een week voorbij, weer morgen gebedsroom, wat gaat de tijd snel. Rampen in de wereld, overstromingen, bosbranden, mensen die geen hulp en voedsel krijgen. Ook ziekten, noden problemen bij sommige leden van c.m
Laten we het allemaal in gebed brengen in gebedsroom, we nodigen je uit om mee te bidden, en te danken, want er is ook veel om voor te danken
Je kan gebedsroom vinden als je naar de chatbox bovenaan de balk gaat, dan naar beneden scrollen en rechts de gebdsroom aanklikken. Ieder is welkom mee te doen. Sommigen blijven een minuutje, anderen wat langer, of het hele uur, niks moet, je bent vrij om wel of niet deel te nemen aan de bidstond
We houden het van 20.00 tot 21.00 , we zingen ook liederen, we tikken de tekst in, en zingen hardop mee, soms zoeken we een lied op op you tube.
We ervaren altijd zegen en danken Hem daarvoor.
Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha en Eva
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 18 augustus 2010, 19:32
|
|
|
|
WEES STIL VOOR HET AANGEZICHT:
Wees stil voor het aangezicht van God want heilig is de Heer. Aanbid Hem met eerbied en ontzag en kniel nu voor Hem neer die zelf geen zonde kent en ons genade schenkt. Wees stil voor het aangezicht van God want heilig is de Heer.
Wees stil, want de heerlijkheid van God omgeeft ons in dit uur. Wij staan nu op heilige grond waar Hij verschijnt met vuur een eeuwigdurend licht straalt van zijn aangezicht. Wees stil, want de heerlijkheid van God omgeeft ons in dit uur.
Wees stil, want de kracht van onze God daalt neer op dit moment. De kracht van de God die vergeeft en ons genezing brengt niets is onmogelijk voor wie gelooft in Hem. Wees stil, want de kracht van onze God daalt neer op dit moment.
Hallo allemaal!
Elke donderdagavond is er Gebedsroom, dan willen we GOD danken, voor alles wat HIJ ons geeft, HIJ heeft ons talenten en gaves gegeven, dan bidden wij ook of HIJ dat wil uitwerken in ons.
Bidden is zo fijn, je krijgt er kracht door, ook kracht om te luisteren, GOD wil zo graag dat wij stil zijn voor ZIJN aangezicht, zodat wij dan ZIJN stem mogen horen, in de stilte spreekt GOD! Als wij uitgebeden zijn, wachten we niet op ZIJN antwoord, gaan we weer het jachtige leven in, soms zet HIJ je ook even stil, om dichter bij HEM te komen.
In het gewone leven vragen we de mensen...hoe gaat het met je? Wachten niet eens op een antwoord, laten we luisteren, er is veel nood, veel ziekte, intens verdriet, onbegrip, trots en twijfels en nog veel meer, dit brengen wij elke week in Gebed in de Gebedsroom, heel graag willen we dit met jullie samen doen
In de chat kun je ons vinden, klik even rechts onderin
Warme groetjes van Martha en Eva.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|