| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 07:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik probeer me er iets bij voor te stellen, maar heb alleen maar vragen. Hoe heb je dat terrasje meegenomen ?? Moest je er voor betalen ?? Was er genoeg ruimte voor op de boot ?? Was er genoeg ruimte in je auto ?? En heb je het terrasje nog steeds in je bezit ??  |
En...was dat incl. of excl. terrasgangers?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 08:23
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | over de hele dag: overdag 13, 's avonds 10
 |
Joh , cmers zijn zelfs zo idioot om kerst te vieren in een tent in iemands achtertuin bij -10 graden....dusse...deze bbq overleven we ook wel
Laatst aangepast door
|
ANNETTE792
|
op donderdag 19 augustus 2010, 08:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 09:13
|
|
|
|
HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 MarcoWaal200 39 jaar (helaas zonder kinderen) 3 plaatsen Omgeving Sliedrecht A15 hechas020 48 jaar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FEIK858
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:13
|
|
|
|
Hallo allemaal!
Interessant onderwerp om over te praten! Ik snap best dat jou dat het je bezig houd hoor bloempjuh!! Ik merk persoonlijk heel vaak dat de reacties echt gebaseerd zijn op uiterlijk! Vind je iemand er niet leuk uitzien (eerste indruk van oog dus) dan komt er al snel geen reactie! Vind ik best heel jammer! Zelf ben ik iemand die eerder naar de binnenkant van de mensen kijk, dan naar hun buitenkant. Iemand kan heel knap van buiten zijn, maar als diegene niet knap van binnen is, heb je er toch niks aan. Bij minder knappe mensen kan het ook!!
Maar ik vind het ook altijd jammer om te horen dat mensen hun gesprekken beginnen met: Hey.. jij ziet er leuk uit zeg! Is spontaan en een leuk compliment, maar of het verder ook leuk is moet altijd blijken! Daarom praat ik altijd eerst liever met de mensen, meisjes in mijn geval voor misschien wat moois! (+ gezelligheid ook!!), jongens voor gezelligheid:P
Wel fijn om te weten is inderdaad dat God naar de binnenkant van ons kijkt, en niet naar de buitenkant! Ieder mens is naar Gods Beeld geschapen. We mogen allemaal beelddragers van Hem zijn. Mooi als dit in een relatie ook mag blijken! Maar ook naar de mensen om ons heen! Dat we elkaar ook respecteren zoals we zijn! Ik hoorde een keer zo mooi in een preek dat schoonheid ligt in verhoudingen (wist ik niet.. of was er niet op gekomen) maar als voorbeeld: een meisje heeft een hele mooie en zachte huid in dr gezicht, maar als dr flaporen aan zitten, oogt het voor velen al een stuk minder! Vond ik wel mooi!
Maar goed... ikzelf kijk eerst veel liever naar de binnenkant!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:16
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 14:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:22
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Het valt mij steeds weer op dat in de chatroom soms geroddeld wordt. Met name over een ander die dan nét niet aanwezig is in de chatroom. Ik vind dat toch een vorm van zonde. ....
|
Misschien is een idee, Gibby, om mensen ter plekke in de chatbox hierop te wijzen in plaats van het in zijn algemeenheid op het forum te plaatsen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:32
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Het valt mij steeds weer op dat in de chatroom soms geroddeld wordt. Met name over een ander die dan nét niet aanwezig is in de chatroom. Ik vind dat toch een vorm van zonde. En waarom is roddelen zonde? Nou, ik vind het in de eerste plaats al te veroordelen omdat wij zo de grens tussen waarheid en leugen overschrijden en wij de ander allerlei zonden in zijn/haar schoenen schuiven. En bovendien niet eens voor feiten waar hij/zij helemaal niet verantwoordelijk is of voor staat! Door deze laster zijn al vele mensen ongelukkig geworden. Er vallen meer slachtoffers door de tong dan door het zwaard! Maar...als wij nu zo'n gesprek in de chatroom over de ander de wél door hem/haar bedreven zonde toch de revue laten passeren? Dan zondigen wij toch niet? Dan spreken we toch de wáárheid? Wordt dit spreken dan ook veroordeeld door het negende gebod? Maar de Bijbel zegt ook: de Liefde bedekt alle dingen. Want het is toch ook zo dat de wet van God dan wordt gehoorzaamd áls die Liefde haar vervulling vindt? Een formele gehoorzaamheid is mijn inziens niet voldoende, integendeel ...zinloos! Het negende gbod luidt dus eigenlijk gij zult uw naaste liefhebben in uw woorden en in zijn goede naam! Ja, zo gesteld mag de waarheid niet steeds gezegd worden...maar heeft de Liefde altijd voorrang. Laten we niet vergeten dat roddelen niet alleen plaatsvindt tijdens thee-visites. Ook hier in de chatroom is roddelen een zondige bezigheid. Laten we onze hand ook eens in eigen boezem steken |
Hallo Gibby en heb jou verhalen gelezen. Ik kan jou gevoelens goed begrijpen en ik ben ook geen fan van roddels en heb hetzelfde mening daar over. Als je merkt dat iemand roddelt in een chat kun je beter deze persoon een prive chatten en zeggen wat je van vind. Of mailen. Of helemaal niet aan meedoen dus afstand van nemen. Er is op donderdagavond, elke week, gebedsroom open van 8.00 tot 9.00. Ik ben er al 1 keer geweest, verleden week. Het was toch een ander sfeer. Ik raad je aan om eens dat gebedsroom te bezoeken, vrijblijvend.
Groeten van Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:33
|
|
|
|
Leuk dat je reageert op het forum Feik!
Wat mij opvalt in deze hele discussie is dat we het uiterlijk en het innerlijk tegenover elkaar stellen... Het uiterlijk (met daarbij uitstraling) is gewoon wel wat je als eerste ziet en wat min of meer je interesse opwekt voor het innerlijk van de ander. Mooi van binnen vind ik veel belangrijker dan mooi van buiten....
De beginvraag die Bloempjuh ons stelde was: 'Kijk je eerst naar het uiterlijk, of vind je het veel belangrijker hoe iemand is?' Wat mij betreft dus twee keer het antwoord 'ja'.
Trouwens, Bloempjuh, nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Laatst aangepast door
|
LIESBETH326
|
op donderdag 19 augustus 2010, 11:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ARIANNE566
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:34
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | ik werk nu vaak 4x9,5 + 1x7 uur en dan 's avonds thuis nog wat...... krijg er maar 38 betaald...... Sinds jaar heb ik een HTS stagaire bij mij voor 3dg/wk voor 2jr lang....ben ik wel blij mee. Werk niet veel meer 's avonds, want het werd echt te gek. Gelukkig was directeur nogal makkelijk toen met mijn verlofdagen......scheurde vaak briefje door.
Nu zou ik t liefst 4x9uur werken, maar ja.....dat zal wel niet gaan, t schijnt dat ik die ene dag ook onmisbaar ben ????
Van bovenstaand artikel herken ik wel wat dingen. Soms was het zelfs zo erg dat ik mijn dingen buiten mijn werk om als hobby en kerk liet schieten omdat ik het te druk op mijn werk had.
Dit jaar wil ik een groeigroep van onze gemeente gaan leiden, dus dat zal wel avond per week gaan kosten.....maar heb daar zin in. Goed om dingen buiten mijn werk om te gaan doen. T was na mijn scheiding ook een vlucht geworden, omdat ik geen zin had om alleen thuis te gaan zitten. Half 7 s avonds al klaar met eten/opruimen...de muren spreken niet hè ???
Maar dit afgelopen jaar heb ik daar dus een punt achter gezet....tijd voor hobby, vrienden, kerk, kinderen.....daar gaat het toch om in het leven. En mijn werk....ja dat blijf ik geweldig leuk vinden, maar wat niet af is...dat is voor morgen. En mijn naam staat niet voorop het pand geschreven, zo denk ik wel eens dat t mijn zaak is, maar ik rij mijn eigen auto....en de baas die rijdt een audi Q8......pff rij wel vaak in dat ding....lijkt wel een vliegtuig |
Hoi Jonathan,
Ik hoop dat je het volhoudt om minder tijd aan je werk te houden. En één tip vanuit eigen ervaring: let op signalen van je lichaam. Mijn lijf heeft een jaar lang allerlei signalen gegeven dat mijn werk en studie te zwaar werd. Variërend van een zwakke weerstand tot migraine en niet meer slapen. Je lichaam waarschuwt je! En Jonathan, niemand is onmisbaar. Ik ben vanaf april niet meer aan het werk en het bedrijf waar ik voor werk, bestaat nog steeds. Was overigens een enorme desilusie .
Ik herken heel veel in het stukje over workaholic en ben in april zover gekomen dat de werkverslaving mentaal, emotioneel en fysiek zijn tol geëist heeft. Een burnout op je 25ste. Vond het een hele prestatie in de negatieve betekenis. Alles wat ik wel bereikt heb, kan ik niet meer zien.
Ik ben gevlucht in mijn werk en studie en heel lang heb ik me daar bij prettig gevoeld. Vorig jaar zomer tijdens de vakantie realiseerde ik me dat ik dit niet vol ging houden. Dus met een frisse moed en een plan van aanpak hoe ik het vanaf september vorig jaar anders ging doen. Na 4 weken sloeg de stress al weer toe en verviel ik weer in mijn oude gedrag, omdat me dat "rust" in mijn hoofd gaf.
Het probleem bij mij bleek te bestaan aan uit een dwangmatige persoonlijkheid (moeten, moeten, moeten van jezelf!), grote onzekerheid met perfectionisme (als ik maar genoeg uren werk dan vinden ze me goed en aardig) en te weinig grenzen en controle vanuit mijn werkgever. Mijn baas had werkelijk geen idee hoeveel werk ik had liggen. Lag natuurlijk ook aan mezelf, want ik zei het ook gewoon niet hoeveel het was en dat het teveel was. Ik kan mezelf geen grenzen stellen.
Verandering van gedrag is onder bovenstaande dingen ontzettend moeilijk. Je zit vast in je oude gedrag weet dat het anders moet, maar je hebt werkelijk geen idee hoe, omdat je (on)bewust nog steeds op dezelfde manier denkt. Ik denk dat veel mensen eerst moeten crashen om jezelf ervan te overtuigen dat het echt van levensbelang is om te moeten veranderen. Ik had het nodig.
Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:35
|
|
|
|
| LIESBETH326 schreef: | | Misschien is een idee, Gibby, om mensen ter plekke in de chatbox hierop te wijzen in plaats van het in zijn algemeenheid op het forum te plaatsen? |
Mee eens!! Mensen er direct (of wanneer je het later leest, later) op aanspreken lijkt mij het meest effectief.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:36
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Joh , cmers zijn zelfs zo idioot om kerst te vieren in een tent in iemands achtertuin bij -10 graden....dusse...deze bbq overleven we ook wel |
Ja en het weer voor vrijdag 20 augustus 26 graden regenkans te verwaarlozen.
Dus we hebben er zin an met moooooooi weer lekker bbq-en
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:40
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Ja en het weer voor vrijdag 20 augustus 26 graden regenkans te verwaarlozen.
Dus we hebben er zin an met moooooooi weer lekker bbq-en  |
Kijk....dat zijn nog eens prettige berichten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:44
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | | Het valt mij steeds weer op dat in de chatroom soms geroddeld wordt. Met name over een ander die dan nét niet aanwezig is in de chatroom. Ik vind dat toch een vorm van zonde. En waarom is roddelen zonde? Nou, ik vind het in de eerste plaats al te veroordelen omdat wij zo de grens tussen waarheid en leugen overschrijden en wij de ander allerlei zonden in zijn/haar schoenen schuiven. En bovendien niet eens voor feiten waar hij/zij helemaal niet verantwoordelijk is of voor staat! Door deze laster zijn al vele mensen ongelukkig geworden. Er vallen meer slachtoffers door de tong dan door het zwaard! Maar...als wij nu zo'n gesprek in de chatroom over de ander de wél door hem/haar bedreven zonde toch de revue laten passeren? Dan zondigen wij toch niet? Dan spreken we toch de wáárheid? Wordt dit spreken dan ook veroordeeld door het negende gebod? Maar de Bijbel zegt ook: de Liefde bedekt alle dingen. Want het is toch ook zo dat de wet van God dan wordt gehoorzaamd áls die Liefde haar vervulling vindt? Een formele gehoorzaamheid is mijn inziens niet voldoende, integendeel ...zinloos! Het negende gbod luidt dus eigenlijk gij zult uw naaste liefhebben in uw woorden en in zijn goede naam! Ja, zo gesteld mag de waarheid niet steeds gezegd worden...maar heeft de Liefde altijd voorrang. Laten we niet vergeten dat roddelen niet alleen plaatsvindt tijdens thee-visites. Ook hier in de chatroom is roddelen een zondige bezigheid. Laten we onze hand ook eens in eigen boezem steken |
Je doet nu net alsof er niet gereageerd wordt op roddels Gibby,heel jammer want mensen reageren wel degelijk.Ze worden er op gewezen,blijven ze doorgaan dan vertrekken er vaak mensen eventjes uit de box.Helaas hebben sommige mensen een plaat voor hun *** en werkt dat niet en negeren van die personen wordt als onchristelijk gezien......... We blijven mensen he......wanneer is het trouwens roddelen?Alleen als men zich negatief uit laat of vind je dat positieve dingen ook niet kunnen als diegene er niet is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIESBETH326
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:44
|
|
|
|
| ARIANNE566 schreef: | Hoi Jonathan,
Ik hoop dat je het volhoudt om minder tijd aan je werk te houden. En één tip vanuit eigen ervaring: let op signalen van je lichaam. Mijn lijf heeft een jaar lang allerlei signalen gegeven dat mijn werk en studie te zwaar werd. Variërend van een zwakke weerstand tot migraine en niet meer slapen. Je lichaam waarschuwt je! En Jonathan, niemand is onmisbaar. Ik ben vanaf april niet meer aan het werk en het bedrijf waar ik voor werk, bestaat nog steeds. Was overigens een enorme desilusie .
Ik herken heel veel in het stukje over workaholic en ben in april zover gekomen dat de werkverslaving mentaal, emotioneel en fysiek zijn tol geëist heeft. Een burnout op je 25ste. Vond het een hele prestatie in de negatieve betekenis. Alles wat ik wel bereikt heb, kan ik niet meer zien.
Ik ben gevlucht in mijn werk en studie en heel lang heb ik me daar bij prettig gevoeld. Vorig jaar zomer tijdens de vakantie realiseerde ik me dat ik dit niet vol ging houden. Dus met een frisse moed en een plan van aanpak hoe ik het vanaf september vorig jaar anders ging doen. Na 4 weken sloeg de stress al weer toe en verviel ik weer in mijn oude gedrag, omdat me dat "rust" in mijn hoofd gaf.
Het probleem bij mij bleek te bestaan aan uit een dwangmatige persoonlijkheid (moeten, moeten, moeten van jezelf!), grote onzekerheid met perfectionisme (als ik maar genoeg uren werk dan vinden ze me goed en aardig) en te weinig grenzen en controle vanuit mijn werkgever. Mijn baas had werkelijk geen idee hoeveel werk ik had liggen. Lag natuurlijk ook aan mezelf, want ik zei het ook gewoon niet hoeveel het was en dat het teveel was. Ik kan mezelf geen grenzen stellen.
Verandering van gedrag is onder bovenstaande dingen ontzettend moeilijk. Je zit vast in je oude gedrag weet dat het anders moet, maar je hebt werkelijk geen idee hoe, omdat je (on)bewust nog steeds op dezelfde manier denkt. Ik denk dat veel mensen eerst moeten crashen om jezelf ervan te overtuigen dat het echt van levensbelang is om te moeten veranderen. Ik had het nodig.
Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden. |
Hoi Arianne, De manier waarop je je ervaringen met ons deelt, komt erg krachtig op me over. Geweldig!! Uit je laatste zin blijkt dat je er vertrouwen in hebt om vanaf volgende week weer te beginnen. Succes en ik wens je veel geluk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 10:48
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | De slang en het lam zullen naast elkaar zijn en elkaar...
niet bijten? geen angst aanjagen? in vrede?
ja. mijn Bijbelvastheid houdt ergens op...
in ieder geval, is het eind goed, al goed. Logisch, ééns is alles uitgekristalliseerd:
een schitterend vooruitzicht! |
Welke van de 2 verzen vind je het meest toepasselijk ...... (zoeken mbv de pc/internet is wel heel makkelijk)
Jes 11,6 Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam, een panter vlijt zich bij een bokje neer; kalf en leeuw zullen samen weiden en een kleine jongen zal ze hoeden. Jes 65,25 Wolf en lam zullen samen weiden, een leeuw en een rund eten beide stro en een slang zal zich voeden met stof. Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil op heel mijn heilige berg – zegt de HEER.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 11:14
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 19 augustus 2010, 11:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 11:34
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Welke van de 2 verzen vind je het meest toepasselijk ...... (zoeken mbv de pc/internet is wel heel makkelijk)
Jes 11,6 Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam, een panter vlijt zich bij een bokje neer; kalf en leeuw zullen samen weiden en een kleine jongen zal ze hoeden. Jes 65,25 Wolf en lam zullen samen weiden, een leeuw en een rund eten beide stro en een slang zal zich voeden met stof. Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil op heel mijn heilige berg – zegt de HEER. |
Twee prachtige teksten, Die schrijver was inderdaad dichter bij de waarheid over het toekomstig leven dan wij
tekst Jes. 11:6 brengt Het Grote Nieuws, Is dat echt nieuws? Het is een droom, een wens, wat in ieder leeft. tekst Jes. 65,25 geeft uitleg, de verklaring hoe dat dan mogelijk is. Die beide teksten, worden vaak apart genoemd, maar horen inderdaad wel degelijk bij elkaar.
... je wilt het wel, maar kan het ook?
Ja, de maag van een vleeseter zou veranderd kunnen worden. Ja, de omgeving van die vleeseter zou veranderd kunnen worden.
Ja, want, immers, alleen al het bestaan van het begrip en het concept
' HEIL '
impliceert, dat dingen 'heelgemaakt' kunnen worden.
En waarom bestaat dan dat begrip, is dat een droomwens, of een levenservaring?
... HET is immers de ervaring van het volk Israel?
Kunnen wij dat dan serieus nemen? Ja, zij beschrijven immers de ervaring in de oudste boeken van de wereld en zij waren daar heel serieus in. Noem het, een wetenschappelijk experiment, toen al. Op Heilige Grond kreeg Mozes het besef, dat een vuur kan heiligen, maar niet altijd hoeft te verteren. Zo trok hij door de Rode Zee.
Rood... beseffen wij nu ineens... * topic muziek ... Is natuurlijk ook de kleur van de Adamah, de aarde van de stervende en gestorven mens, zelfs uit die aarde, uit die zee, is opstanding mogelijk. Daarna werd op De Heilige Berg, ook weer met vuur, de belofte ontvangen
De Heilige Berg, is het tegenbeeld van de piramide van Cheops. Die had gladde zijkanten en glansde als een ster op aarde. Hoog, ver, vanaf bergtoppen was hij heeeeeeeel ver te zien. Ook die Piramide schitterde en was een wetenschappelijk experiment, dat tot nu toe nog niet is geevenaard.
Sommige wetenschappelijke experimenten, lijken wel volmaakt... verzucht de huidige wetenschap... of mogen ze dat niet zeggen?
GIJ ZULT VOLMAAKT ZIJN en dus GIJ ZULT NIET DODEN
Om als volk, als cultuur, met die toen al Blijde Boodschap de verbinding naar de toekomst te leggen, moest Jesaja die uitleg over een toekomst van paradijselijke aard wel geven,
en
als je de teksten samen leest, deed hij het wel ' heel ' mooi!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 19 augustus 2010, 11:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 11:42
|
|
|
|
ik kan gibby wel volgen, gisteravond werd er publiekelijk aangegeven; mevr A mailde meneer B en dat werd mevr A zeer kwalijk genomen...... ik vraag me dan af, of het nodig is dat iedereen daarvan op de hoogte is!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KEN664
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 11:46
|
|
|
|
| BLOEMPJUH877 schreef: | Wat vind je belangrijk bij het zoeken naar een relatie? Kijk je eerst naar het uiterlijk, of vind je het veel belangrijker hoe iemand is?
|
Het belangrijkste bij het zoeken naar een relatie vind ik het geloof. Voor mij is het belangrijk dat ik het belangrijkste in mijn leven (mijn relatie met God/Jezus/De Heilige Geest) kan delen met mijn partner. En natuurlijk ook omdat dit in de bijbel staat (2 Kor 6:14 ; "Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken?")
Ik kijk altijd eerst naar het uiterlijk... want dat is toch altijd het eerste wat je ziet? Daarna probeer ik even te 'proeven' hoe een persoon is, gewoon even een kort babbeltje kan voldoende zijn, en dan weet je al gauw of je kan opschieten met die persoon of niet. Daarna kijk ik of we dingen gemeen hebben en of er iets meer is dan alleen maar een lichamelijke aantrekking. (want wees maar eerlijk, niemand blijft er hetzelfde uitzien. we veranderen allemaal kwa uiterlijk en als je relatie alleen daarop is gebouwd dan houdt het heel snel op.) Als dat allemaal klopt... dan wil ik graag investeren in een relatie om te kijken of zij en ik samen 'wij' zouden kunnen worden.
Hmm.. en dan om de vraag nu te beantwoorden... Ik kijk zeker naar het uiterlijk maar hetgene wat voor mij de doorslag geeft is wie die persoon is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 11:52
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heb ik het weer gedaan!
Wel goed trouwens dat je "äantoont" dat mannen die niets in het huishouden doen een persoonlijkheidsstoornis hebben..
Die ga k onthouwen!  |
Ken je die ACT van Herman Finkers?
... en wééér verlaat een tevreden klant, de winkel.
P.S. Nu de toonbank weer vrij is, is de charmante verkoopster ( * M/V ) heel benieuwd hoe de mannen op deze eh '... nieuwe situatie ' reageren.
Kopen WE een pilletje, of werken WE aan een oplossing?
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 19 augustus 2010, 12:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 11:57
|
|
|
|
of zeggen we dit is of topic?
Topic is immers:
WERK EN BAAN
als je niet volledig full time betaald kunt werken door alle mogelijke omstandigheden. . .
misschien heb je wel een stukje baan opgegeven om het huishouden te kunnen doen =
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 19 augustus 2010, 12:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ik kan gibby wel volgen, gisteravond werd er publiekelijk aangegeven; mevr A mailde meneer B en dat werd mevr A zeer kwalijk genomen...... ik vraag me dan af, of het nodig is dat iedereen daarvan op de hoogte is!! |
Is roddelen niet mensen eigen???? En wat is roddelen? We maken ons er allemaal weleens schuldig aan en waar groepen mensen bijeen zijn wordt geroddeld.....Dus hier zal het niet anders zijn....... Het is maar net wat voor waarde je er aan toekent.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:23
|
|
|
|
| ARIANNE566 schreef: | Hoi Jonathan,
Vanaf volgende week ga ik een interventietraject in van 3 weken en daarna heb ik nog een jaar lang begeleiding. Met de hulp van allerlei deskundigen gaan ze zorgen dat ik straks mijn leven weer kan oppakken zonder werkverslaving en alles wat daar onder aan ten grondslag lag. Eindelijk heb ik het idee dat ik mijn gedrag kan veranderen en ik een gelukkiger leven kan gaan leiden. |
Je kan het in ieder geval al goed verwoorden, nu de praktijk nog........ Wil je in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toewensen!
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:28
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is roddelen niet mensen eigen???? En wat is roddelen? We maken ons er allemaal weleens schuldig aan en waar groepen mensen bijeen zijn wordt geroddeld.....Dus hier zal het niet anders zijn....... Het is maar net wat voor waarde je er aan toekent....... |
Ik ben het met Willemijn eens... Roddelen, hoe vervelend ook, ga je eigenlijk niet tegen! Ja, je kunt er iets van zeggen maar dan mag je je afvragen of het effect heeft. Veel effectiever is het denk ik, om bij de persoon waarover geroddeld word na te vragen of het verhaal klopt...op die manier blijft de waarheid een streven en kun je de roddels veel "makkelijker" de kop indrukken... Een groter probleem dan roddelen namelijk, is dat er nogal eens mensen zijn die het verhaal voor zoete koek aannemen en pas dan krijgt de roddel ook een negatief effect. "Take the beaf to the boss" zeggen ze in het engels...ofwel: Ga naar de bron (in dit geval diegene waar over geroddeld word) en leg het verhaal daar neer, dan komt de waarheid snel genoeg boven tafel!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:35
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Is roddelen niet mensen eigen???? En wat is roddelen? We maken ons er allemaal weleens schuldig aan en waar groepen mensen bijeen zijn wordt geroddeld.....Dus hier zal het niet anders zijn....... Het is maar net wat voor waarde je er aan toekent....... |
Gisteravond ben ik begonnen aan een heel dik boek... Saai, ging de hele tijd over hetzelfde, Betreft:
Dames denken in termen van 'intimiteit' Heren denken in termen van 'rangorde'.
Bij intimiteit hóórt het vertellen van 'geheimpjes'. Door geheimpjes te delen, kun je gevoelens delen en zo voel je intimiteit. Hoe meer geheimpjes je deelt, hoe betere vriendinnen je bent.
Zelfs stond het sociaal gedrag beschreven van een groep: Om als dame op te klimmen naar de 'populaire' dames in een groep moet je geheimpjes niet alleen delen, maar ook verder vertellen. Zo kun je dus het geheimpje van de één, doorvertellen aan de populairder persoon. Zo stijg je in achting bij de ander. zo kun je ook diens geheimpjes horen. Bij de dames is dus ook een systeem van rangorde: als je geheimpjes kent, dan kun je opklimmen in rangorde.
... RANGORDE? het lijken wel mannen?!
Het inhaken op gevoelens is bij dames beter ontwikkeld dan bij mannen. Bij rangorde hóórt niet het bespreken, maar juist het negeren van vage gevoelens. Dus niet praten over kleine gevoelens, waar dames juist wel over zouden praten.
Als een vrouw spreekt, tot een andere vrouw, dan reageert die andere vrouw met: 'oh, zo iets heb ik ook beleefd' De ene vrouw, geeft dan haar geheimpje door aan de andere vrouw. Zo weten beide vrouwen, dat er een basis voor intimiteit is. en zo groeit dus de basis om gevoelens te delen, te bespreken, te evalueren etc.
Mannen doen dat juist NIET. Niet omdat zij een beter mens zijn * omdat wij mannen niet roddelen voelen wij ons in dit opzicht helaas wel een ietse pietsie beter.... wij praten alleen over politiek en onpersoonlijke zaken... maar missen daardoor weer de relatie met de vrouw...
... en daarom DENKEN mannen dat hun geheimen alleen gedeeld worden met hun 'eigen' vrouw
want een geheim delen, maakt kwetsbaar en voor een man is het een onbestaanbare gedachte dat een vrouw haar eigen man extra kwetsbaar zou maken... een man denkt immers in termen van te beschermen rangorde.
maar achteraf komen zij dus bedrogen uit...
het lijkt het paradijs wel...
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 19 augustus 2010, 12:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA637
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:45
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Helemaal verliefd Ga ik nu de wegen verder op mijn bestaan en vol verlangen en verwondering zal ik gauw weer voor je staan Ik weet 't nu zeker Jij ben een bijzondere vrouw maar Ik durf het nog niet te zeggen dat ik van je hou
 | hallo jonathan
Ik denk weet zeker dat je het niet tegen mijn hebt maar wens je alle kriebels die je maar krijgen kunt vlinders die vladeren gevoel in je buik hoop voor jou jonathan dat zij zich voor jou zich ontspruit Dat jullie mogen ervaren wat de liefde GOD kan doen , even niet bang voor gevaren maar wachtend op die ene zoen . blijf bidden en hopen , maar vertrouw bovenal op HEM Ik weet ook dat je luistert naar zijn stem Laat maar toe geloof dat het komt uit zijn hand. Hij wijst jou samen met iemand naar het beloofde land kan nog wel even doorgaan zo , maar wens je alle goeds GODS zegen nu voor wat jij voelt .
veel liefs anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:50
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Het valt mij steeds weer op dat in de chatroom soms geroddeld wordt. Met name over een ander die dan nét niet aanwezig is in de chatroom. Ik vind dat toch een vorm van zonde. En waarom is roddelen zonde? .... Laten we niet vergeten dat roddelen niet alleen plaatsvindt tijdens thee-visites. Ook hier in de chatroom is roddelen een zondige bezigheid. Laten we onze hand ook eens in eigen boezem steken |
Voor een man in zijn grootste algemeenheid is roddelen onbestaanbaar! Dat is echt de bloody limit!
Deze man bereikt de top in mijn rangorde denken: EEN ECHTE MAN!
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op donderdag 19 augustus 2010, 12:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:52
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Kijk....dat zijn nog eens prettige berichten  |
[color=FF0000]En dan de laatste mededelingen. Meenemen: Een stralend humeur Humor verijst Drinken waar je zin in hebt Bij de BBQ zitten sauzen, salades en stokbrood wil je er nog wat anders bij dan dat ook meenemen. Sommigen nemen een stoel mee maar ik heb er ook een aantal van de buurvrouw dus dat komt goed.
Lieve mensen tot morgen.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op donderdag 19 augustus 2010, 12:54
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 12:54
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Hallo Gibby en heb jou verhalen gelezen. Ik kan jou gevoelens goed begrijpen en ik ben ook geen fan van roddels en heb hetzelfde mening daar over. Als je merkt dat iemand roddelt in een chat kun je beter deze persoon een prive chatten en zeggen wat je van vind. Of mailen. Of helemaal niet aan meedoen dus afstand van nemen. Er is op donderdagavond, elke week, gebedsroom open van 8.00 tot 9.00. Ik ben er al 1 keer geweest, verleden week. Het was toch een ander sfeer. Ik raad je aan om eens dat gebedsroom te bezoeken, vrijblijvend.
Groeten van Katja. |
een vrouw reageert met haar gevoel, dat zij de ander aanvoelt. Zij deelt haar persoonlijke ervaring en geeft advies op basis van persoonlijke ervaring.
conclusie: deze dame bereikt de top in mijn mannelijk niet te stuiten rangorde denken: EEN ECHTE DAME!
... en een echte christin.
oeps! Ik mag niet oordelen... Help! Dat gaat tegen mijn rangorde denken in!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 19 augustus 2010, 13:05
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Lees je dat Grace, Erik is niet de jongste meer .......  |
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |