ChristianMatch

Forum

Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:37

MIEKJES285 schreef:
IK heb het meetingpoint wel gevonden,maar ja waar zitten ze dan???
dus na wat zoeken en kijken in diverse restaurants maar gewoon zelf een gezellig tentje opgezocht en heerlijk gegeten...en een gezellige avond gehad met vuurwerk...

volgende keer kan ik jullie hopelijk wel vinden...

groetjes miekjes

In je eentje meid,nee toch hopelijk????Ik feliciteer je hier maar..........

van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!! Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:40

Voor de meeste onder jullie (ahum Knipoog smiley )was het dus een geslaagd uitje,fijn!

Het wordt tijd voor een avondje in het noorden........stappen in Groningen maar weer? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:45

Ook ik heb een hele gezellige dag gehad. Het blijft erg leuk, om mensen - die je alleen virtueel kent - in het echt te ontmoeten. Een gezellig stel mensen bij elkaar! 'k Heb genoten van het terrasje, de zee, de strandwandeling, de zandsculptures, het prachtige weer met mooie wolkenluchten, het etentje en vooral van de gezelligheid. Lachende smiley

De heenreis verliep weliswaar wat omslachtig, maar uiteindelijk is alles (met de benzine, de file, de plasstop Clown smiley, de route, de plensbuien etc.) op z'n pootjes terecht gekomen. En nu maar hopen dat er geen boete achteraan komt. Twijfelende smiley 'k Vond het een gezellige rit, hoop dat de anderen daar ook zo over denken. Knipoog smiley De dropjes smaakten heerlijk, Imke! Ze zijn inmiddels op, gisteravond al. Lachende smiley

Cross, superbedankt voor het organiseren van deze dag!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:47

GRIFFIN748 schreef:
als je "voor 'Jan Doedel' naar Noordwijk rijden" een mooie dag noemt, heb je gelijk.

ik denk daar toch iets anders over.

Ik zei ook 'hopelijk', niet dus...... Dat snap ik goed! En dan te bedenken, dat iemand je nog wel heeft zien rijden. Is ook balen!!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:48

MARIJAN072 schreef:
Ook ik heb een hele gezellige dag gehad. Het blijft erg leuk, om mensen - die je alleen virtueel kent - in het echt te ontmoeten. Een gezellig stel mensen bij elkaar! 'k Heb genoten van het terrasje, de zee, de strandwandeling, de zandsculptures, het prachtige weer met mooie wolkenluchten, het etentje en vooral van de gezelligheid. Lachende smiley

De heenreis verliep weliswaar wat omslachtig, maar uiteindelijk is alles (met de benzine, de file, de plasstop Clown smiley, de route, de plensbuien etc.) op z'n pootjes terecht gekomen. En nu maar hopen dat er geen boete achteraan komt. Twijfelende smiley 'k Vond het een gezellige rit, hoop dat de anderen daar ook zo over denken. Knipoog smiley De dropjes smaakten heerlijk, Imke! Ze zijn inmiddels op, gisteravond al. Lachende smiley

de A1 was inderdaad be-hoor-lijk druk...bij Laren stond het om 11uur al vast. en ik hèb er nog over zitten denken om 'binnendoor' te gaan... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:50

GRIFFIN748 schreef:
de A1 was inderdaad be-hoor-lijk druk...bij Laren stond het om 11uur al vast. en ik hèb er nog over zitten denken om 'binnendoor' te gaan... Gefrustreerde smiley

Klopt ja! Misschien is het voor een volgende keer handig, om mobiele nummers uit te wisselen. 'k Vind het jammer, dat jullie er niet bij konden zijn!

Hmm.....je hebt er dus ook nog een file voor moeten doorstaan. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:53

MARIJAN072 schreef:
Klopt ja! Misschien is het voor een volgende keer handig, om mobiele nummers uit te wisselen. 'k Vind het jammer, dat jullie er niet bij konden zijn!

Hmm.....je hebt er dus ook nog een file voor moeten doorstaan. Twijfelende smiley

èn een flinke plensbui tijdens de file, maar in een auto zit je in principe droog, en muziek verzacht het 'lijden'... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 11:55

GRIFFIN748 schreef:
èn een flinke plensbui tijdens de file, maar in een auto zit je in principe droog, en muziek verzacht het 'lijden'... Clown smiley

Oh, gelukkig maar. Lachende smiley De plensbui hebben we dan in ieder geval met je 'gedeeld', die hadden wij ook. Toch nog iets gezamenlijks gehad. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA883

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:16

Mijn mooiste moment van vandaag was dat mijn nichtje gedoopt werd....

zou het graag met mijn partner delen maar ja.....dat gaat wat lastig als je maar een half setje bent Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:24

EVA685 schreef:
Dit is het mooiste wat ik heb gehoord Knipoog smiley

ja he..Jezus, de Zon der gerechtigheid, denk je eens in wat dat allemaal inhoudt.
Het is telkens Gods liefde en genade..altijd weer.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 29 augustus 2010, 12:25
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:34

EVA685 schreef:
Die uitleg wil ik ook horen, wie durft?

Misschien dat Johannes 1: 1-4 enig licht brengt in deze discussie??
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 12:50

Ik heb een vraag gezet op de topic verlangen bidt altijd.

Ik vraag me af of sommige dingen in mn leven me overkomen doordat ik mn leven te weinig leidt in de naam van God.
Ik heb t wat uitgelegt bij de andere topic.
Kan iemand mij helpen met mijn vragen?
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:10

MARIJAN072 schreef:

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik kijk op een geweldig mooie dag terug.
Leuke mensen ontmoet, fijne gesprekken gehad. En dan merk je dat de wereld toch niet zo groot is, hé Nel? Knipoog smiley
Iedereen bedankt voor jullie gezelligheid, en vooral thx to Cross, voor het organiseren. (mag je vaker doen Knipoog smiley)
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:15

ANNETTE050 schreef:
Misschien dat Johannes 1: 1-4 enig licht brengt in deze discussie??

Yes! Dat is pcies wat ik bedoelde met mijn oorspronkelijke antwoord.

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:36

[quote=WILLEMIJN232]
Je hebt in ieder geval je hart gelucht..........en heerlijk onderuit gehaald wat ik als waarheid zie en waar ik wat milder naar kijk......
Weet je Zinga,ik weet me nog steeds geinspireerd door het Woord van God, probeer me open te stellen voor de leiding van de Heilige Geest en zo een echte navolger van Jezus Christus te zijn.

Klopt; ik heb onderuitgehaald waar jij in gelooft, maar ik heb dit niet zelf verzonnen Willemijn; het staat allemaal in de bijbel. Dezelfde bijbel waarvan jij zegt dat 'ie jou inspireert, maar je lapt in ieder geval hele grote gedeelten van die bijbel aan je laars. Alle teksten die ik aanhaal wil jij niet erkennen en dat zijn er nogal wat....
Jezus zegt dat alleen degene die Zijn Woord bewaren Zijn volgelingen zijn. Niet degene die Zijn Woord aanpassen of omdraaien.

Als de liefde van Christus ons drijft (2.Cor5 vers 14) dan gaat er pas echt wat ons uit.........

Helemaal waar. Maar je creeërt hier een onterechte tegenstelling; alsof de liefde van Christus niet gepaard kan gaan met de waarheid. En Jezus Christus ìs de Waarheid; het Levende Woord. Dat kun je niet aanpassen en verdraaien. Liefde zonder waarheid is krachteloos.

En voor mij is eigenlijk deze dicussie nu gesloten........

Je hebt überhaupt niet gediscussieerd. Maar ik vind het prima dan sluit ik af met de tekst die ik vandaag in mijn mailbox ontving:

2 Johannes 1: 9 Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon. Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken.

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zondag 29 augustus 2010, 13:37
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:39

PETRA883 schreef:
Mijn mooiste moment van vandaag was dat mijn nichtje gedoopt werd....

zou het graag met mijn partner delen maar ja.....dat gaat wat lastig als je maar een half setje bent Knipoog smiley

Een half cm-setje is nu een kreet voor iemand die een partner van buiten cm. Alleen ben je geen setje natuurlijk of je moet denken in de termen van Godfried Bomans die ooit dichtte:

Ik zit nu voor het vensterraam
mij stilaan te vervelen.
Ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.

Thomas, wees vrienden met jezelf.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 29 augustus 2010, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:49

WILLEMIJN232 schreef:
Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en mijn ervaring is deze: Gelovige mensen ervaren genezing vaak als een wonder, juist als de prognose somber was....
Niet gelovigen denken gewoon dat ze mazzel hebben en dat het achteraf gezien toch allemaal wel meeviel.........

Nou.... ik doelde op wonderen in de orde van grootte van missende ledematen die aangroeien, doofgeboren mensen die na 60 jaar voor het eerst horen, botbreuken die spontaan helen, mensen die opstaan uit de dood.
Hihi... als je dan achteraf denkt dat het eerder toch allemaal wel meeviel dan mankeert er volgens mij nog iets in je hersenpan Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:53

LOES550 schreef:
zucht, moeilijk zeg. Wil Augustinus hier mee zeggen dat als je een periode minder bidt dat het dan ook slechter zal gaan met je?
Als je niet elke dag intens aan God denkt. Heeft dat gevolgen voor je leven?
Door ellende wordt ik weer teruggeworpen op de enige redding de Heer, die weet wat er in mij leeft. Moet je echt elk moment van de dag beseffen dat je leeft door Hem?
Ik moet nog veel groeien in het geloof en heel langzaam aan vind ik mijn weg naar Hem. Ik leef nu 8 jaar met God. En ben heel dankbaar dat ik die kans heb gekregen. Maar toch ......er zijn wel eens dagen dat ik er niet genoeg bij stil sta. Zou God je daarvoor straffen? Dat vraag ik me altijd weer af. Ik wordt nog begeleid door de dominee en hij stelt me altijd gerust dat God weet dat mn bedoelingen eerlijk en oprecht zijn. Maar toch....ik denk vaak dat dingen me overkomen doordat ik toch te weinig mijn leven aan Hem wijdt.
Kan iemand mij hiermee helpen?
grtjs Loes

Of ik je kan helpen is de vraag maar wil je wel graag bemoedigen. God kent je beter dan je jezelf kent, Hij heeft je immers gemaakt? Hij weet wat je nodig hebt voordat je het zelf beseft. Hij legt ook verlangen in je hart. Hij wil graag dat het goed met je gaat dat kan je opmaken uit Zijn advies: blijf in Mij zodat Ik in u blijf. Je bent door Zijn Liefde beschermt.
Ik geloof niet in een straffende God wel in oorzaak en gevolg. Als je van Hem wegleeft kan het zijn dat je risico loopt op kwetsing.
Je op Hem richten beschermt je tegen invloeden die niet goed voor je zijn. We zijn niet perfect en zo komt Hij ons altijd tegemoet.
Alles heeft zijn eigen seizoen dat leert ons het boek Prediker, wees geduldig en leg je leven in Zijn Handen.
Weet je geliefd door je Schepper, Loes.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 13:58

HENDRIKA148 schreef:
Tranen lopen over mijn wangen
tranen van verdriet
ze houden niet op ... nooit niet!
De tranen blijven lopen ook al zie je
ze niet.
Van binnen zijn ze er ,van binnen doet het zo'n verdriet.

Vandaag lukt het me niet meer. het verdriet
heeft mij van mijn kracht beroofd.
Tranen stromen over mijn wangen en doen ze
naar julie verlangen die ik zo mis!!

Mijn hoop voorgoed vervlogen, maar je moet door,
waarom eigenlijk,voor wie ,waarvoor?
Wat is nu nog geluk,heel mijn hart is stuk.

De pijn is als een wond die telkens openscheurt,
niemand die je begrijpt en die de pijn voelt en
geen1 die me kan helpen.

Soms zijn de tijden niet zo makkelijk en
dan zit het tegen,kon ik maar bij jullie zijn.
Er zijn zoveel vragen waar je geen antwoord
op krijgt.

Hoeveel tranen moet je laten vloeien voordat
de allerdiepste wond heelt in je hart,
dat veel geleden heeft?
Het is een dagelijks gevecht om elke
maar weer opnieuw te beginnen!!

Wat je zo verdrietig maakt schrijf je niet maar God telt al je tranen.
Hij kan je helpen door je leven aan Hem toe te vertrouwen. Dan kan je voelen hoeveel Hij van je houdt. Pak Zijn uitgestoken Hand en leg al je zorgen bij Hem neer, vraag Hem om hulp en inzicht door de Heilige Geest en Hij zal je leiden, iedere dag opnieuw.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:18

Zinga672 schreef:
Geen valse bescheidenheid, maar juist de dingen zoeken die “boven” zijn, de woorden spreken die Jezus sprak, de tekenen doen die Hij deed en mensen tot Zijn discipelen te maken. Geleid en toegerust door de Heilige Geest en Zijn Woord. Alles gewoon in het licht want wij hebben niets te verbergen.

Woorden spreken die Jezus sprak...
...dit is inderdaad wat we moeten doen, maar geven mensen in het doorgeven van woorden van anderen niet al te snel een eigen interpretatieslag mee, waardoor de boodschap anders kan overkomen? En dat is iets waar ALLE mensen mee behept zijn, dus wie spreekt nu werkelijk diezelfde woorden? Knipoog smiley

De tekenen doen die Jezus deed...
...we mogen ons inderdaad richten op het doen van geweldige dingen in Zijn Naam, maar ook hiervoor geldt weer een interpretatieslag, waarbij de jammerlijke oorlogen in Naam van God wel een dieptepunt mogen heten, denk ik...

Ja, we moeten ons blijven richten oo God en de doorwerking van Zijn Geest en Woord in ons leven. Maar 100% verworden tot Jezus/God is niet aan de orde, dus moeten we denk ik allemaal ook eerlijk genoeg zijn om niet zomaar de gedachten van een ander vanuit dezelfde basis opzij te schuiven middels een soort verkettering, maar proberen om onze eigen gedachten ernaast te zetten ter lering voor een ieder...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:20

Vragen...en toch ook een sterke hoop...
Dat is wat uit dit gedicht mag spreken.
Ik hoop dat ieder in rouw uit die krachtvolle hoop mag blijven putten...
in herinnering en dankbaarheid levend naar de toekomst toe.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:28

MARIJAN072 schreef:
Samen is toch met z'n tweeën?

Dus al je met zijn drieën (of meer) bent ben je niet samen met elkaar? Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:33

ZINGA672 schreef:
Nou.... ik doelde op wonderen in de orde van grootte van missende ledematen die aangroeien, doofgeboren mensen die na 60 jaar voor het eerst horen, botbreuken die spontaan helen, mensen die opstaan uit de dood.
Hihi... als je dan achteraf denkt dat het eerder toch allemaal wel meeviel dan mankeert er volgens mij nog iets in je hersenpan Engeltje smiley

Dat je me absoluut niet mag Zinga is me wel duidelijk met al je betogen.....
Moet je ook helemaal zelf weten........
Wat ik wel vervelend vind is dat je iedere keer als ik wat schrijf daar sarcastisch op reageert, komt de sfeer op het forum niet ten goede en ik heb hier-net als jij dat hebt- ook het recht mijn mening hier neer te zetten......
Of jij het er nu mee eens bent of niet....
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:40

WILLEMIJN232 schreef:
Dat je me absoluut niet mag Zinga is me wel duidelijk met al je betogen.....
Moet je ook helemaal zelf weten........
Wat ik wel vervelend vind is dat je iedere keer als ik wat schrijf daar sarcastisch op reageert, komt de sfeer op het forum niet ten goede en ik heb hier-net als jij dat hebt- ook het recht mijn mening hier neer te zetten......
Of jij het er nu mee eens bent of niet....

Ik zie het sarcasme in Zinga's opmerking niet zozeer als naar jou gericht.
Ik denk dat jullie beiden een andere visie hadden op "wonderen" ...in jou geval een zieke die geneest en in Zinga's geval wonderen die zo "groot" van omvang zijn dat zelfs de meest ongelovige persoon dat niet meer kan afschilderen als "toeval" of een "kleinigheidje"
Overigens heb ik ontdekt dat als je je ogen er voor open houd, je ook steeds meer wonderen mag aanschouwen...hoewel sommige ogenschijnlijk klein...maar vaak wel met grootse gevolgen.
Welke wonderen dan wel van God komen en welke niet vergt denk ik vooral een goed onderscheidingsvermogen. Vaak ervaar je op het moment zelf al of iets goed is of niet.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:45

MARIEKE897 schreef:
Miekjes285, van harte gefeliciteerd!!!!

en natuuuuurlijk ook de andere jarigen van vandaag!!!

Sluit me der maar ff bij aan! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:47

óf deze....

http://www.youtube.com/watch?v=atBHigLPeig.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:54

Keek net even op de buienradar en dacht bij mezelf......... Wouw, wat zitten we hier in Zeeland weer goed. Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 14:59

HENK710 schreef:
Dus al je met zijn drieën (of meer) bent ben je niet samen met elkaar? Smiley die vol vragen zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Je hebt gelijk, Henk. Knipoog smiley 'k Heb het hele stukje gewoon verkeerd opgevat. 'k Meende ergens gelezen te hebben dat Anita een relatie had opgedaan, dus ik dacht dat zij ons om advies vroeg. Vandaar dat ik dacht aan 2 personen. Maar nu het een oproep blijkt te zijn, houdt 'samen' meerdere personen in.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:02

[quote=WILLEMIJN232]

Je hebt in ieder geval je hart gelucht..........en heerlijk onderuit gehaald wat ik als waarheid zie en waar ik wat milder naar kijk......

Maar met deze woorden haal jij de waarheid van Zinga dus onderuit, of nee voor haar nog erger, zij citeert uit de bijbel en dat is voor haar Waarheid. En met die Waarheid kun niet mild naar sommige dingen kijken, die moet je met worten en tak uitroeien.
Blijft over, de Liefde die Zinga voor de mensen heeft om te waarschuwen voor wat in de bijbel als zondig en kwaad wordt beschreven.....

Het Licht dat in de wereld is gekomen, zal ons, door zijn Geest, ook bekend maken datgene wat kwaad is.

1 Kor.12:2 Zoals u weet was u in de tijd dat u nog heidenen was volledig in de ban van goden die taal noch teken geven. 3 Daarom zeg ik u nadrukkelijk: niemand kan ooit door toedoen van de Geest van God zeggen: ‘Vervloekt is Jezus,’ en niemand kan ooit zeggen: ‘Jezus is de Heer,’ behalve door toedoen van de heilige Geest.
4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 29 augustus 2010, 15:02

TESSYBEAR731 schreef:
Ik zie het sarcasme in Zinga's opmerking niet zozeer als naar jou gericht.

Toch zou ik me voor kunnen stellen, dat Willemijn dat wel zo voelt. Ik voel ook een behoorlijke scherpe toon in de discussie. Natuurlijk mag iemand zijn mening zeggen en daarvan overtuigd zijn, maar breng het dan wel met respect (voor iemand die er anders over denkt) en met liefde. En dat mis ik eerlijk gezegd een beetje.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 ... 6194 Volgende
Pagina 1151 van 6194